ORDIN nr. 2.090 din 4 decembrie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICENr. 2.090 din 4 decembrie 2007CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATENr. 921 din 30 noiembrie 2007
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 829 din 4 decembrie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 570 29/03/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 570 29/03/2007 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 570 29/03/2007 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/03/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/03/2007 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/03/2007 ANEXA 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 292 21/03/2007
ActulREFERIRE LAHG 972 26/07/2006 ART. 17
ActulREFERIRE LAHG 862 28/06/2006 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 ART. 48
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 ART. 281
ActulREFERIRE LASTATUT 26/07/2006 ART. 17
ART. 1MODIFICA PEORDIN 570 29/03/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 570 29/03/2007 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 570 29/03/2007 ANEXA 3
ART. 1REFERIRE LAORDIN 569 29/03/2007
ART. 1REFERIRE LAHG 292 21/03/2007
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/03/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/03/2007 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/03/2007 ANEXA 3
ART. 1REFERIRE LAHG 1842 21/12/2006
ART. 1REFERIRE LAORDIN 1781 28/12/2006
ART. 1REFERIRE LAORDIN 558 15/12/2006
ART. 1REFERIRE LAORDIN 236 29/05/2006
ART. 1REFERIRE LANORMA 29/05/2006
ART. 1REFERIRE LACONTRACT CADRU 21/12/2006
ART. 1REFERIRE LANORMA 28/12/2006
ART. 1REFERIRE LANORMA 15/12/2006
ART. 1REFERIRE LALEGE 597 15/12/2004
ART. 1REFERIRE LAOG 59 29/07/2004
ART. 1REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 21
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind modificarea Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 570/116/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind implementarea, evaluarea şi finanţarea programelor naţionale de sănătate, responsabilităţile în monitorizarea şi controlul acestora, detalierea pe subprograme şi activităţi, indicatorii specifici, precum şi unităţile sanitare prin care se derulează acestea în anul 2007



Având în vedere prevederile art. 48 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 292/2007 pentru aprobarea programelor naţionale de sănătate în anul 2007, cu modificările şi completările ulterioare,văzând referatele de aprobare nr. 12.906 din 4 decembrie 2007 al Agenţiei Naţionale de Programe şi nr. 4.886 din 30 noiembrie 2007 al directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,în temeiul art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006,ministrul sănătăţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 570/116/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind implementarea, evaluarea şi finanţarea programelor naţionale de sănătate, responsabilităţile în monitorizarea şi controlul acestora, detalierea pe subprograme şi activităţi, indicatorii specifici, precum şi unităţile sanitare prin care se derulează acestea în anul 2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 225 şi 225 bis din 2 aprilie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. La anexa nr. 1 secţiunea I B, punctul 5.7 va avea următorul cuprins:"5.7. Pentru subprogramul Tratamentul de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţă renală cronică, derulat prin unităţile de dializă, serviciile de supleere renală (cu excepţia medicamentelor şi a materialelor sanitare specifice) se realizează în baza contractelor încheiate de casele de asigurări de sănătate cu unităţile publice de dializă prin care se derulează subprogramul şi cu unităţile specializate prin care se asigură transportul nemedicalizat al unor categorii de bolnavi, conform prevederilor Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2007, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.842/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi normelor metodologice de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.781/CV/558/2006, cu modificările şi completările ulterioare.Serviciile de supleere renală (inclusiv medicamente, materiale sanitare specifice şi transport) se realizează în baza contractelor încheiate între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi furnizorii de servicii medicale de dializă, respectiv centrele-pilot şi alte unităţi private de specialitate autorizate de Ministerul Sănătăţii Publice, în limita numărului de bolnavi cuprins în subprogramul Tratamentul de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică şi a fondurilor aprobate cu această destinaţie prin buget pentru anul 2007. În situaţia în care o unitate sanitară este autorizată de Ministerul Sănătăţii Publice în condiţiile mai sus menţionate, pe parcursul derulării acestui subprogram, contractul cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate se poate încheia numai prin preluarea bolnavilor existenţi în subprogram de la alte unităţi sanitare. Decontarea acestor servicii se realizează conform Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 236/2006 pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializă şi dializă peritoneală în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate cu furnizorii din sectorul privat, câştigători ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot, cu modificările ulterioare. Contractarea cu unităţi private de specialitate autorizate în condiţiile mai sus menţionate se realizează la tarifele stabilite pentru centrele-pilot, pe baza modelului de contract încheiat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate cu centrele-pilot, adaptat.”2. La anexa nr. 1 secţiunea I B punctul 9.3.2, litera a) va avea următorul cuprins:"a) Pentru următoarele DCI-uri: ERLOTINIBUM, IMATINIBUM, TRASTUZUMABUM, BEVACIZUMABUM, FLUDARABINUM, RITUXIMABUM iniţierea şi continuarea tratamentului se fac numai cu aprobarea comisiei de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, iar pentru următoarele DCI-uri: ACIDUM IBANDRONICUM cpr., ACIDUM CLODRONICUM cpr., TEMOZOLOMIDUM, IDARUBICINUM, INTERFERONUM ALFA 2b şi INTERFERONUM ALFA 2a iniţierea şi continuarea tratamentului se fac numai cu aprobarea comisiilor de la nivelul caselor de asigurări de sănătate, în baza documentelor şi referatului de aprobare transmis către acestea de către medicul prescriptor. Medicul prescriptor întocmeşte referatul de aprobare, pe care îl transmite comisiei de la nivelul casei de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală. Comisia de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, respectiv comisia de la nivelul casei de asigurări de sănătate, transmite referatul aprobat casei de asigurări de sănătate care se află în relaţie contractuală cu medicul prescriptor care a întocmit referatul de aprobare, în termen de două zile de la aprobare. Referatul se păstrează la nivelul casei de asigurări de sănătate pentru analiza şi validarea prescripţiei medicale în vederea decontării. Casa de asigurări de sănătate transmite o copie a referatului aprobat medicului prescriptor. Pentru medicamentele oncologice nominalizate în Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 569/2007 pentru aprobarea Listei preţurilor de decontare ale medicamentelor eliberate prin farmaciile cu circuit deschis pentru tratamentul bolnavilor incluşi în unele subprograme de sănătate din cadrul Programului naţional cu scop curativ, nominalizate prin Hotărârea Guvernului nr. 292/2007, cu modificările şi completările ulterioare, medicul prescriptor întocmeşte prescripţia medicală cu obligativitatea menţionării perioadei pentru care a făcut prescrierea, pe care o înmânează bolnavului împreună cu copia referatului aprobat; pentru eliberarea acestora bolnavul prezintă farmaciei cu circuit deschis prescripţia medicală şi copia referatului. Pacientul păstrează copia referatului de aprobare pe toată perioada de valabilitate a acestuia.”3. La anexa nr. 2, punctul 3 "Programul naţional de diabet zaharat şi alte boli de nutriţie" va avea următorul cuprins:"3. PROGRAMUL NAŢIONAL DE DIABET ZAHARAT ŞI ALTE BOLI DE NUTRIŢIECoordonarea de specialitate a programului: Direcţia generală politici, strategii şi managementul calităţii în sănătateScopul programuluiÎmbunătăţirea stării de sănătate, creşterea speranţei de viaţă a bolnavilor de diabet zaharat, precum şi asigurarea accesului la tratament al bolnavilor cu diabet zaharat cuprinşi în programObiective1. Prevenţia şi controlul în diabet şi alte boli de nutriţie2. Tratamentul cu insulină al bolnavilor cu diabet zaharat3. Tratamentul cu antidiabetice orale al bolnavilor cu diabet zaharatCoordonarea tehnică: Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice «Prof. Dr. N. Paulescu»Activităţi1. Informare, educare, comunicare şi formare prin educaţie continuă a personalului care desfăşoară activităţi în cadrul programului2. Depistarea complicaţiilor micro şi/sau macrovasculare prin dozarea hemoglobinei glicozilate (HbA1c), în spital şi în ambulatoriu, în vederea evaluării periodice şi anuale a bolnavilor cu diabet zaharat:a) în spital, dozarea hemoglobinei glicozilate (HbA1c) se realizează în laboratoarele aparţinând unităţilor sanitare prin care se derulează programul;b) în ambulatoriu, dozarea hemoglobinei glicozilate (HbA1c) se realizează de către furnizorii de servicii medicale paraclinice în baza actelor adiţionale încheiate între aceştia şi casele de asigurări de sănătate la contractele de furnizare de servicii medicale paraclinice în ambulatoriu.3. Asigurarea automonitorizării persoanelor tratate cu insulină4. Asigurarea accesului la tratamente speciale (pompe de insulină, încălţăminte specială) pentru cazurile stabilite de către comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii Publice5. Încheierea acţiunii de informatizare a evidenţelor centrelor judeţene de diabet pe baza unor programe unitare prin finalizarea Registrului Naţional de DiabetActivităţile şi indicatorii privind tratamentul specific al persoanelor cu diabet zaharat tip 1, tip 2, gestaţional şi alte tipuri specifice de diabet zaharat sunt prevăzute în anexa nr. 3 subprogramul nr. 6, derulat în comun cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.Indicatori de evaluarea) Indicatori de rezultat – anual:– automonitorizarea persoanelor cu diabet zaharat insulinotratat– efectuarea evaluării anuale, inclusiv dozarea hemoglobinei glicozilate, la pacienţii aflaţi în evidenţă– informatizarea evidenţelor centrelor judeţene de diabet pe baza unor programe unitare, prin finalizarea Registrului Naţional de Diabetb) Indicatori fizici – trimestrial:– număr de persoane automonitorizate: 52.811– număr de persoane cu diabet zaharat evaluate/an: 400.000– număr de persoane tratate prin perfuzie subcutanată continuă cu insulină: 160 (130 de pompe în perioada 2003-2006 + 30 de pompe noi în anul 2007)– număr de persoane cărora li se efectuează hemoglobina glicozilată: 400.000c) Indicatori de eficienţă – trimestrial:– cost mediu/persoană automonitorizată/an – 450 lei– cost mediu/persoană tratată cu pompe de insulină/an– consumabile/an/persoană – 4.900 lei– cost pompă – 9.200 lei– cost mediu/bolnav cu diabet zaharat evaluat prin dozarea hemoglobinei glicozilate – 19 lei– cost informatizarea evidenţelor centrelor judeţene de diabet şi Registrul Naţional de Diabet – 50.000 lei– cost secretariat tehnic – 2.000.000 lei– cost informare, educare, comunicare şi formare – 100.000 leiBuget total: 303.000 mii leiBuget de stat:– transferuri: 3.000 mii leiVenituri proprii:– transferuri: 300.000 mii lei,din care transferuri către bugetul FNUASS: 267.625 mii leiUnităţi care derulează programulInstitutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice «Prof. Dr. N. Paulescu»Centre şi unităţi sanitare judeţene şi ale municipiului Bucureşti, cu secţii, cabinete şi/sau compartimente de profil."4. La Anexa nr. 3 litera A "PROGRAMUL NAŢIONAL CU SCOP CURATIV", punctul "Obiective" va avea următorul cuprins:"ObiectiveAsigurarea de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice pentru boli cronice cu risc crescut.Asigurarea serviciilor de supleere renală (inclusiv medicamente şi materiale sanitare specifice).Controlul în diabet zaharat constând în evaluarea periodică a bolnavilor cu diabet zaharat prin dozarea hemoglobinei glicozilate (HbA 1c)."5. La anexa nr. 3, tabelul "Programul naţional cu scop curativ finanţat din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate în anul 2007" va avea următorul cuprins:"PROGRAMUL NAŢIONAL CU SCOP CURATIVfinanţat din Fondul naţional unic de asigurări socialede sănătate în anul 2007

     
  Denumirea subprogramului de sănătate cu scop curativ Cheltuieli materiale şi servicii [mii lei]*)
  Tratamentul persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere 125.595
  Tratamentul bolnavilor cu tuberculoză 13.509
  Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni cardiovasculare prin chirurgie cardiovasculară şi prin cardiologie intervenţională şi electrofiziologie 50.134
  Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice 362.532
  Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: scleroză multiplă 51.745
  Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat 262.625
  Tratamentul accidentelor hemoragice ale bolnavilor cu hemofilie şi tratamentul cu chelatori de fier al bolnavilor cu talasemie 18.000
  Tratamentul bolnavilor cu osteoporoză şi tratamentul bolnavilor cu guşă datorată carenţei de iod şi proliferării maligne 5.211
  Tratamentul prin endoprotezare al bolnavilor cu afecţiuni articulare preexistente sau dobândite şi prin implant segmentar pentru bolnavii cu diformităţi de coloană 36.238
  Tratamentul stării posttransplant în ambulatoriu a pacienţilor cu transplant 31.000
  Tratamentul de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică 404.923
  Tratamentul bolnavilor cu mucoviscidoză – adulţi 0
  TOTAL: 1.361.512

───────────Notă *) Sumele includ şi reţinerea de 10%, conform art. 21 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, şi reţinerea de 3%, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 59/2004 privind unele măsuri de întărire a disciplinei financiar-economice în sistemul sanitar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 597/2004.” 6. La anexa nr. 3, subprogramul 6 "Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat" va avea următorul cuprins:"SUBPROGRAMUL Nr. 6Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharatObiective:Asigurarea tratamentului specific bolnavilor cu diabet zaharat: insulină şi ADOControlul în diabet zaharat, constând în evaluarea periodică a bolnavilor cu diabet zaharat prin dozarea hemoglobinei glicozilate (HbA 1c)Criterii de eligibilitate:1. Pentru bolnavi beneficiari de insulină:a) bolnavi cu diabet zaharat tip 1b) bolnavi cu diabet zaharat tip 2, care necesită tratament (temporar sau pe o durată nedefinită) cu insulină:– atunci când, sub tratamentul maximal cu ADO şi respectarea riguroasă a dietei, hemoglobina A1c depăşeşte 7,5% (fac excepţie cazurile în care speranţa de viaţă este redusă)– când tratamentul cu ADO este contraindicat– intervenţie chirurgicală– infecţii acute– infecţii cronice (de exemplu, TBC pulmonar)– evenimente cardiovasculare acute (infarct miocardic angoroinstabil, AVC)– alte situaţii (intoleranţă digestivă, stres)– bolnave cu diabet gestaţional.2. Pentru bolnavii beneficiari de medicamente ADO:– lipsa echilibrării la nivelul ţintelor propuse exclusiv prin tratament nefarmacologic– bolnavi cu diabet zaharat nou-descoperit cu glicemia a jeun > 180 mg/dl şi/sau HbA1c >/ = 8,0%.Indicatori specifici de monitorizare:Indicatori fizici:– număr de bolnavi cu diabet zaharat trataţi – 400.000, din care:296.000 trataţi cu antidiabetice orale84.000 trataţi cu insulină20.000 trataţi cu antidiabetice orale şi insulină– număr de bolnavi cu diabet zaharat evaluaţi prin dozarea HbA 1c – 400.000.Indicatori de eficienţă:– cost mediu/bolnav tratat cu antidiabetice orale/an – 373,73 lei– cost mediu/bolnav tratat cu insulină/an – 1.500 lei– cost mediu/bolnav tratat cu antidiabetice orale şi insulină/an – 1.550 lei– cost mediu/bolnav cu diabet zaharat evaluat prin dozarea HbA 1c – 20,35 leiNatura cheltuielilor subprogramului:– cheltuieli pentru medicamente: insulină şi antidiabetice orale– cheltuieli pentru efectuarea HbA1c.Buget total: 262.625 mii lei, din care:Bugetul Ministerului Sănătăţii Publice prin transferuri către FNUASS: 262.625 mii leiUnităţi care derulează subprogramul:– Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice «Prof. dr. N. Paulescu» Bucureşti– centre şi unităţi sanitare judeţene cu secţii, compartimente şi/sau cabinete prin care se asigură tratamentul pacienţilor cu diabet zaharat, nominalizate de către coordonatorul local– unităţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitară proprie– furnizori de servicii medicale paraclinice aflaţi în relaţie contractuală cu casa de asigurări pentru furnizarea serviciilor medicale paraclinice în ambulatoriu, pe baza actelor adiţionale încheiate în acest sens. Valoarea actelor adiţionale este orientativă şi egală pentru toţi furnizorii. Decontarea hemoglobinei glicozilate (HbA 1c) se face în funcţie de serviciile realizate, în limita sumelor aprobate cu această destinaţie la nivelul caselor de asigurări de sănătate. Recomandarea pentru efectuarea hemoglobinei glicozilate (HbA 1c) se face de către medicii de specialitate sau cu competenţă în diabet, nutriţie şi alte boli metabolice, medicii desemnaţi, respectiv medicii de familie."  + 
Articolul IIAgenţia Naţională pentru Programe de Sănătate, direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii Publice, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, autorităţile de sănătate publică, casele de asigurări de sănătate, precum şi instituţiile publice şi unităţile sanitare nominalizate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

     
  Ministrul sănătăţii publice, Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
  Gheorghe Eugen Nicolăescu Vasile Ciurchea

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x