ORDIN nr. 187 din 13 martie 2015

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 03/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 194 din 24 martie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 382 11/04/2022
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 187 13/03/2015
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 12 lit. r) din Ordonanța Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 123, 130 și 131 din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor,ministrul transporturilor emite următorul ordin: + 
Articolul 1Scopul prezentului ordin este acela de a reglementa efectuarea formalităților de sosire/plecare a navelor de navigație interioară, care sosesc/pleacă în/din porturile românești, indiferent de pavilionul pe care îl arborează. + 
Articolul 2Termenii folosiți în prezentul ordin și în anexele la acesta au următorul înțeles:a)aviz de sosire/plecare – documentul prin care proprietarul/operatorul/agentul sau conducătorul navei informează căpitănia portului/oficiul de căpitănie despre sosirea/plecarea navei în/din port, prevăzut în anexa nr. 1;b)raport de sosire și plecare – documentul de bază la sosire și la plecare, care furnizează informațiile cerute de autoritățile publice, referitoare la navă, prevăzut în anexa nr. 2;(la 15-04-2022,
Litera b) din Articolul 2 a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
c)formalități de sosire/plecare în/din port – condițiile pe care trebuie să le îndeplinească o navă la sosirea sau plecarea într-un/dintr-un port, pentru obținerea acordului căpităniei portului/oficiului de căpitănie de acostare/ancorare, respectiv plecare în/din port;d)lista de echipaj – documentul de bază care furnizează autorităților publice informații referitoare la numărul și la componența echipajului la intrarea și la plecarea unei nave, prevăzut în anexa nr. 3;e)lista de pasageri – documentul de bază care furnizează autorităților publice informații referitoare la pasageri, la intrarea și plecarea unei nave, prevăzut în anexa nr. 4;f)mijloace electronice de comunicații – sisteme de comunicație care permit transmiterea unor documente scrise ce păstrează înregistrată informația pe care o conțin, care nu poate fi reprodusă și nici schimbată în mod unilateral, precum și sistemele care permit introducerea/transmiterea datelor în format electronic;g)permis de acostare – documentul emis de căpitănia portului/oficiul de căpitănie navei care sosește din voiaj internațional, prin care se confirmă că nava a efectuat formalitățile legale și i se permite acostarea/ancorarea în port. Acesta poate fi și în format electronic;(la 15-04-2022,
Litera g) din Articolul 2 a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
h)permis de plecare – documentul emis de căpitănia portului/oficiul de căpitănie navei care pleacă în voiaj internațional, prin care se confirmă că nava a efectuat formalitățile de plecare și i se permite plecarea din port. Acesta poate fi și în format electronic;(la 15-04-2022,
Litera h) din Articolul 2 a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
i)RoRIS – servicii de informații pe căile navigabile interioare (RIS) din România.j)CEERIS – servicii de informare pe căile navigabile interioare (RIS) din Europa Centrală și de Est;(la 15-04-2022,
Articolul 2 a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
k)autorități publice – autoritățile publice care au, potrivit legii, competențe pe linia controlului la trecerea frontierei de stat.(la 15-04-2022,
Articolul 2 a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
 + 
Articolul 3(1)Navele de navigație interioară, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, nu pot intra/pleca în/dintr-un port românesc decât după efectuarea formalităților de sosire/plecare.(2)Formalitățile de sosire/plecare constau în completarea datelor solicitate în aplicația CEERIS de pe portalul www.ceeris.eu și transmiterea, în prealabil, a acestora către căpitănia portului de sosire/plecare, de către proprietarul/ operatorul/agentul ori de conducătorul navei/convoiului.(la 15-04-2022,
Alineatul (2) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
(3)Când în convoi se află și alte nave cu echipaj se vor introduce în aplicația CEERIS datele referitoare la echipaj pentru fiecare dintre acestea.(la 15-04-2022,
Alineatul (3) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
(4)Corectitudinea și validitatea datelor introduse în aplicația CEERIS intră în sarcina proprietarului/operatorului/agentului ori a conducătorului navei/convoiului.(la 15-04-2022,
Alineatul (4) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
(5)Ofițerul de căpitănie responsabil va verifica corectitudinea datelor primite prin compararea acestora cu datele existente în aplicațiile «Nave» și «Personal navigant» de pe portalul www.RoRIS.ro. În cazul în care datele introduse nu sunt corecte, ofițerul de căpitănie responsabil nu va confirma voiajul în aplicația CEERIS, iar nava nu primește acordul căpităniei portului/oficiului de căpitănie de plecare din port.(la 15-04-2022,
Alineatul (5) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
 + 
Articolul 4(1)În cazul în care, în mod excepțional, din motive tehnice, datele nu pot fi transmise/recepționate folosind aplicația CEERIS de pe portalul www.ceeris.eu, pentru a respecta prevederile art. 3 alin. (1), formalitățile de sosire/plecare constau în transmiterea, în prealabil, căpităniei/oficiului de căpitănie a/al portului respectiv a următoarelor documente:(la 15-04-2022,
Partea introductivă a Alineatului (1) din Articolul 4 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
a)avizul de sosire/plecare;b)raportul de sosire și plecare;(la 15-04-2022,
Litera b) din Alineatul (1), Articolul 4 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
c)lista de echipaj;d)lista de pasageri, după caz;e)documente care să conțină informații referitoare la mărfuri periculoase.(2)Documentele prevăzute la alin. (1) se vor transmite prin mijloace electronice, iar în cazul în care nava sau proprietarul/operatorul/agentul acesteia nu dispune de mijloacele electronice de comunicații sau de orice alte mijloace de transmitere, aceste documente vor fi depuse la căpitănia portului/oficiul de căpitănie de către conducătorul navei sau de către proprietarul/operatorul/agentul navei.(3)În cazul convoaielor de nave împinse sau remorcate și al formațiilor în cuplu se va depune raportul de sosire și plecare pentru toate unitățile din convoi, întocmit de proprietarul/ operatorul/agentul sau de conducătorul navei care asigură propulsia.(la 15-04-2022,
Alineatul (3) din Articolul 4 a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
(4)În cazul în care din convoi fac parte și alte nave cu echipaj, conducătorul convoiului va întocmi liste de echipaj pentru fiecare dintre acestea, care se vor anexa la raportul de sosire și plecare, completat și înaintat pentru nava propulsoare.(la 15-04-2022,
Alineatul (4) din Articolul 4 a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
 + 
Articolul 5(1)Formalitățile de sosire se vor efectua în maximum 12 ore de la sosire, dar înainte de începerea operațiunilor de încărcare/descărcare, bunkeraj, reparații, schimb de echipaj sau aprovizionarea cu materiale/alimente.(2)Pentru navele de transport pasageri, care efectuează curse de zi regulate între porturi românești, transmiterea datelor solicitate în aplicația CEERIS de pe portalul www.ceeris.eu către căpitănia portului de plecare se va face la fiecare plecare în voiaj.(la 15-04-2022,
Alineatul (2) din Articolul 5 a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
(3)În cazul în care, în mod excepțional, din motive tehnice datele nu pot fi transmise folosind aplicația CEERIS de pe portalul www.ceeris.eu, navele de transport pasageri, care efectuează curse de zi regulate între porturi românești, vor depune raportul de sosire și plecare la căpitănia portului/oficiului de căpitănie unde staționează pentru înnoptare.(la 15-04-2022,
Alineatul (3) din Articolul 5 a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
(4)Pentru navele fără echipaj, lăsate din convoi în port sau în alte zone, supravegherea, paza și integritatea acestora și a mărfii sunt în responsabilitatea proprietarilor/operatorilor navelor.
 + 
Articolul 6Sunt exceptate de la obligația de a efectua formalitățile de sosire/plecare navele aflate în una dintre situațiile următoare:a)navele aflate în tranzit și al căror echipaj nu ia contact cu malul în următoarele 12 ore de la sosirea în port;b)navele care aduc la remorcă, prin împingere sau cuplat, alte nave și care ating portul numai pentru a lăsa ori a lua nave în/din convoi;c)navele sosite în port sau în radă pentru adăpost ori în caz de forță majoră și al căror echipaj nu ia contact cu malul.
 + 
Articolul 7Pentru navele de navigație interioară, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, care sosesc/pleacă în/dintr-un port românesc acordul căpităniei portului/oficiului de căpitănie de acostare/ancorare, respectiv plecare în/din port este considerat momentul când:a)ofițerul de căpitănie responsabil eliberează permisul de acostare/plecare în format electronic pentru navele care sosesc/pleacă în/din voiaj internațional;(la 15-04-2022,
Litera a) din Articolul 7 a fost modificată de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
b)ofițerul de căpitănie responsabil confirmă începutul/terminarea voiajului în aplicația CEERIS, pentru navele care navighează numai pe căile navigabile interioare din România.(la 15-04-2022,
Litera b) din Articolul 7 a fost modificată de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
 + 
Articolul 8Bacurile de trecere vor depune raportul de sosire și plecare și lista de echipaj la fiecare 24 de ore. Acestea au obligația de a raporta căpităniei portului, prin radio, poziția, numărul unităților rutiere de transport și al pasagerilor aflați la bord înaintea fiecărei treceri.(la 15-04-2022,
Articolul 8 a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
 + 
Articolul 9(1)În cazul în care căpitănia portului dispune reținerea unei nave, conform prevederilor legale, documentele navei vor fi depuse la căpitănia portului, iar conducătorul navei se va supune acestei dispoziții.(2)În cazul nerespectării dispoziției prevăzute la alin. (1), proprietarul/operatorul/agentul sau conducătorul navei este direct răspunzător, conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 10Documentele în original ale navelor de navigație interioară se păstrează la bordul navelor. + 
Articolul 11(1)Formalitățile de sosire/plecare în/din port se tarifează conform prevederilor legale.(2)Sunt exceptate de la plata formalităților navele prevăzute în art. 6.
 + 
Articolul 12Forma și conținutul avizului de sosire și plecare, raportului de sosire și plecare, listei de echipaj și listei de pasageri sunt prevăzute în anexele nr. 1-4, care fac parte integrantă din prezentul ordin.(la 15-04-2022,
Articolul 12 a fost modificat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
 + 
Articolul 13Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 14Prezentul ordin intră în vigoare la 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. + 
Articolul 15La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 2.473/2006 privind efectuarea formalităților de sosire/plecare în/din porturile românești a navelor de navigație interioară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 93 din 6 februarie 2007, cu modificările ulterioare, se abrogă. + 
Articolul 16Până la data de 31 decembrie 2022, formalitățile de sosire/plecare pot fi efectuate și prin completarea datelor solicitate în aplicația Raportarea electronică a voiajelor de pe portalul www.RoRIS.ro și transmiterea, în prealabil, a acestora către centrul/filiala RIS al/a portului de sosire/plecare, de către proprietarul/operatorul/agentul ori de conducătorul navei/ convoiului.(la 15-04-2022,
Actul a fost completat de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)

p. Ministrul transporturilor,
Iulian Matache,
secretar de stat
București, 13 martie 2015.Nr. 187. + 
Anexa nr. 1
AVIZ DE SOSIRE/PLECARE NOTICE OF ARRIVAL/DEPARTURE
Prin prezenta vă informăm că:We hereby inform you that the following vessels:Remorcher/Împingător ……………………………. Pavilion ……….Tug/Pushing craft FlagÎmpreună cu navele: ……………………………….Together with the vessels:Va sosi/pleca în/din portul ……………………….. astăzi ………./………./……….Arrive/Depart in/from the port of Date (dd) (mm) (yyyy)Destinația: ……………………………………………..Destination:Data (estimată de sosire la destinație): …………..Date (estimated time of arrival):Declar că nava este aptă pentru plecare și că informațiile sunt reale.I declare that the ship is ready to depart and the information is real.Conducător/Proprietar/Operator/Agent (Numele și prenumele) ……………………..Master/Owner/Operator/Agent (name and surname)(la 15-04-2022,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
 + 
Anexa nr. 2
RAPORT DE SOSIRE ȘI PLECARE ARRIVAL AND DEPARTURE REPORT(la 15-04-2022,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
 + 
Anexa nr. 3
LISTA DE ECHIPAJ CREW LIST(la 15-04-2022,
Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)
 + 
Anexa nr. 4
LISTA DE PASAGERI PASSENGER LIST(la 15-04-2022,
Anexa nr. 4 a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 382 din 11 aprilie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 378 din 15 aprilie 2022
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x