ORDIN nr. 187/1.691/2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE Nr. 187 din 6 august 2021MINISTERUL MEDIULUI, APELOR SI PADURILOR Nr. 1.691 din 23 septembrie 2021
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 948 din 5 octombrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 246 10/11/2020 ART. 9
ActulREFERIRE LAHOTARARE 43 16/01/2020 ART. 13
ActulREFERIRE LAHG 30 18/01/2017 ART. 9
ActulREFERIRE LAHG 1186 29/12/2014 ART. 6
ART. 1REFERIRE LALEGE 246 10/11/2020 ART. 9
ART. 8REFERIRE LALEGE 246 10/11/2020
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Referatul de aprobare nr. 292.864 din 19.07.2021 al Direcției îmbunătățiri funciare și fond funciar,în temeiul prevederilor:– art. 9 alin. (5) din Legea nr. 246/2020 privind utilizarea, conservarea și protecția solului;– art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Administrarea Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor, cu modificările și completările ulterioare;– art. (13) alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul agriculturii și dezvoltării rurale și ministrul mediului, apelor și pădurilor emit următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă componența, organizarea, funcționarea și atribuțiile Comitetului științific pentru îndrumarea și supravegherea desfășurării tuturor activităților privind utilizarea, conservarea, ameliorarea, evaluarea capacității bioproductive, bonitarea economică, protecția solului și monitorizarea integrată a calității solului, înființat conform dispozițiilor art. 9 alin. (2) din Legea nr. 246/2020 privind utilizarea, conservarea și protecția solului, denumit în continuare Comitet științific. + 
Articolul 2Componența, organizarea, funcționarea și atribuțiile Comitetului științific sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,
Aurel Simion,
secretar de stat
Ministrul mediului, apelor și pădurilor,
Tánczos Barna
 + 
ANEXĂ
Componența, organizarea, funcționarea și atribuțiile Comitetului științific pentru îndrumarea și supravegherea
desfășurării tuturor activităților privind utilizarea, conservarea, ameliorarea,
evaluarea capacității bioproductive, bonitarea economică, protecția solului și monitorizarea integrată a calității solului + 
Articolul 1Comitetul științific pentru îndrumarea și supravegherea desfășurării tuturor activităților privind utilizarea, conservarea, ameliorarea, evaluarea capacității bioproductive, bonitarea economică, protecția solului și monitorizarea integrată a calității solului, denumit în continuare Comitet științific, se organizează și funcționează ca organism interinstituțional fără personalitate juridică, sub autoritatea Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești“. + 
Articolul 2(1)Comitetul științific este format din 30 de membri titulari, dintre care un președinte, trei vicepreședinți, 26 de membri titulari, desemnați după cum urmează:a)1 președinte: președintele Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești“;b)1 vicepreședinte: directorul general/directorul direcției care are atribuții în domeniu din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, desemnat de conducătorul instituției respective;c)1 vicepreședinte: directorul general/directorul direcției care are atribuții în domeniu din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;d)1 vicepreședinte: directorul general al Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie și Protecția Mediului;e)membri titulari:– 2 specialiști din cadrul Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești“;– 2 specialiști din cadrul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie și Protecția Mediului;– 2 specialiști, care au atribuții în domeniu, din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, desemnați de conducătorul instituției;– 2 specialiști, care au atribuții în domeniu, din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, desemnați de conducătorul instituției;– 3 specialiști, care au atribuții în domeniu, din cadrul Ministerului Sănătății, desemnați de conducătorul instituției;– 3 specialiști, care au atribuții în domeniu, din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, desemnați de conducătorul instituției;– 3 specialiști din cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București;– 3 specialiști din cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară Cluj;– 3 specialiști din cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad“;– 3 specialiști din cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României“.(2)Pentru fiecare membru titular al Comitetului științific se desemnează, de către conducătorul instituției, câte un membru supleant din cadrul fiecărei instituții prevăzute la lit. e).(3)Membrii supleanți își desfășoară activitatea corespunzătoare Comitetului științific în absența membrilor titulari.(4)Comitetul științific este condus de președinte. În lipsa președintelui, atribuțiile acestuia sunt preluate de către unul dintre vicepreședinți, propus de președinte. + 
Articolul 3(1)Comitetul științific își desfășoară activitatea în cadrul Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești“, cu sediul în bulevardul Mărăști nr. 61, sectorul 1, București.(2)Ședințele se desfășoară lunar și sunt convocate de către președintele Comitetului științific prin Secretariatul Comitetului științific.(3)Convocarea și transmiterea invitațiilor membrilor la ședințele ordinare ale Comitetului științific se fac în scris de către Secretariatul Comitetului științific, cu cel puțin 7 zile lucrătoare înainte de data desfășurării ședinței.(4)În funcție de volumul lucrărilor, ședințele se pot desfășura ori de câte ori este nevoie și se pot organiza la solicitarea președintelui, a vicepreședinților sau a oricărui membru titular.(5)Invitațiile la ședințele Comitetului științific cuprind în mod obligatoriu ziua, ora, locul desfășurării și proiectul ordinii de zi, precum și informații și documente privind ședința respectivă. + 
Articolul 4(1)Ordinea de zi a ședinței Comitetului științific și materialele care urmează să fie supuse dezbaterii se transmit prin e-mail participanților, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru ședință.(2)La începutul fiecărei ședințe se adoptă ordinea de zi a ședinței respective.(3)La ședințele Comitetului pot participa membrii titulari sau membrii supleanți ai acestora desemnați de conducerea instituțiilor reprezentate în Comitetului științific, precum și specialiști pe probleme specifice atribuțiilor Comitetului științific.(4)La cererea membrilor Comitetului științific, ordinea de zi poate fi completată și cu alte teme decât cele comunicate inițial, cu condiția transmiterii documentelor respective, în scris, Secretariatului Comitetului științific, cu 3 zile lucrătoare înaintea datei ședinței. Decizia asupra completării ordinii de zi revine președintelui Comitetului științific.
 + 
Articolul 5(1)La sfârșitul fiecărei ședințe se stabilește data viitoarei ședințe a Comitetului științific.(2)Ședințele Comitetului științific se pot desfășura numai în prezența a cel puțin 2/3 dintre membri. Membrii comisiei pot participa la ședință și on-line.(3)În cazul nerespectării prevederilor alin. (2), ședința se amână pentru ziua următoare la aceeași oră. Ședința convocată în urma unei amânări se desfășoară fără a fi necesară respectarea prevederilor alin. (2). + 
Articolul 6(1)În exercitarea atribuțiilor ce îi revin, Comitetul științific adoptă decizii prin consens.(2)Deciziile adoptate se comunică, de drept, membrilor Comitetului științific, precum și instituțiilor menționate în textul deciziilor, de către Secretariatul Comitetului științific, după semnarea lor de către președinte.(3)Deciziile Comitetului științific pot fi comunicate tuturor persoanelor interesate, cu aprobarea președintelui acestuia. + 
Articolul 7(1)Membrii și secretarul Comitetului științific își păstrează calitatea de angajați ai instituțiilor de la care provin, precum și toate drepturile și obligațiile care decurg din această calitate.(2)În cazul în care un membru al Comitetului științific înregistrează absențe nemotivate la mai mult de trei ședințe consecutive, acesta este înlocuit, la propunerea președintelui Comitetului științific, cu un specialist similar numit de aceeași instituție.
 + 
Articolul 8Comitetul științific are următoarele atribuții:a)avizează la nivel central și teritorial planul de management privind atribuțiile și obligațiile pentru implementarea activităților referitoare la utilizarea, conservarea și protecția solului;b)propune Metodologia de identificare a zonelor de risc natural și/sau antropic sau a terenurilor degradate, precum și metodologiile de investigare, evaluare de risc și restaurare a terenurilor degradate. Acestea fac obiectul unui ghid tehnic ce va fi înaintat spre aprobare prin ordin comun al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale și al ministrului mediului, apelor și pădurilor, în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a Legii nr. 246/2020 privind utilizarea, conservarea și protecția solului;c)propune lista zonelor de risc natural și/sau antropic pe care o înaintează spre aprobare prin ordin comun al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale și al ministrului mediului, apelor și pădurilor, în termen de 2 ani de la data intrării în vigoare a Legii nr. 246/2020 privind utilizarea, conservarea și protecția solului, și o actualizează anual;d)propune autorităților administrației publice centrale competente necesitatea programelor de restaurare a terenurilor degradate prin eroziune, exces sau deficit de umiditate, scădere a conținutului de materie organică, reducere a biodiversității, compactare, sodizare, alcalinizare, acidifiere, deșertificare, degradare datorită diverselor activități socioeconomice (minerit, extracția, transportul și prelucrarea petrolului, emisii industriale, depuneri de reziduuri și diverse materiale, greșeli tehnologice în agricultură etc.) și aprobă proiectele elaborate în acest sens, inclusiv pentru cele amplasate în ariile protejate sau situri Natura 2000, în obiective de patrimoniu cultural, cu respectarea prevederilor legislației specifice acestora;e)propune Programul național pentru protecția solului, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în termen de 2 ani de la intrarea în vigoare a Legii nr. 246/2020 privind utilizarea, conservarea și protecția solului;f)elaborează și actualizează metodologiile de întocmire a studiilor pedologice și agrochimice, a normelor și reglementărilor specifice domeniului de activitate în ceea ce privește utilizarea, conservarea, ameliorarea și protecția calității solului și le înaintează spre aprobare prin ordin al autorității administrației publice centrale pentru agricultură și dezvoltare rurală;g)elaborează normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 246/2020 privind utilizarea, conservarea și protecția solului și le înaintează spre aprobare prin ordin comun al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale și al ministrului mediului, apelor și pădurilor, în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a legii;h)elaborează procedura de obținere a certificatului privind calitatea solului și o înaintează spre aprobare prin ordin comun al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale și al ministrului mediului, apelor și pădurilor, în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a Legii nr. 246/2020;i)alte activități din domeniul de competență.
 + 
Articolul 9Președintele Comitetului științific îndeplinește următoarele atribuții principale:a)stabilește locul, data și ora ședințelor Comitetului științific;b)conduce ședințele Comitetului științific;c)aprobă proiectul ordinii de zi a ședinței, lista documentelor ce urmează să fie transmise tuturor participanților la ședință;d)propune lista specialiștilor pe probleme specifice atribuțiilor Comitetului științific pentru a participa la lucrările acestuia;e)semnează deciziile, corespondența și procesele-verbale ale ședințelor Comitetului științific;f)coordonează activitatea Comitetului științific și a Secretariatului acestuia. + 
Articolul 10(1)Secretariatul Comitetului științific este asigurat de doi membri ai instituțiilor reprezentate în cadrul acestuia.(2)Membrii titulari și supleanți ai secretariatului Comitetului științific sunt desemnați de președintele acestuia în baza propunerilor formulate de către conducătorii instituțiilor reprezentate în cadrul acestuia.(3)Secretariatul Comitetului științific îndeplinește următoarele atribuții principale:a)asigură pregătirea logistică a ședințelor Comitetului științific;b)transmite invitațiile la ședințele Comitetului științific;c)pregătește documentele ce urmează să fie transmise tuturor participanților la ședință, lista invitaților, precum și proiectul ordinii de zi a ședinței;d)poate furniza membrilor Comitetului științific, până în preziua ședinței, alte informații relevante cu privire la ordinea de zi, astfel încât aceștia să aibă la dispoziție cele mai recente informații cu privire la subiectele aflate pe agendă;e)întocmește procesul-verbal al ședințelor Comitetului științific și transmite forma finală a acestuia, semnată de președinte, tuturor membrilor titulari sau supleanți, precum și oricăror alte persoane, cu aprobarea președintelui acestuia, în termen de 10 zile lucrătoare de la data la care a avut loc ședința;f)monitorizează și asigură schimbul de informații referitor la documentele de lucru între părțile implicate;g)asigură activitățile de registratură și arhivare a documentelor Comitetului științific;h)alte activități din domeniul de competență;i)primește și înregistrează documentele adresate Comitetului științific în registru de evidență al Comitetului științific;j)primește și transmite corespondența Comitetului științific;k)convoacă membrii Comitetului științific, precum și orice alte persoane, la solicitarea președintelui acestuia.
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x