ORDIN nr. 186 din 9 noiembrie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 803 din 26 noiembrie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 181 25/09/2008
ART. 2INTRAT IN VIGOAREORDIN 186 09/11/2007
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 186 09/11/2007 ART. 2
ART. 2ABROGA PEORDIN 202 17/10/2006
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 186 09/11/2007 ART. 2
ActulREFERIRE LAHG 756 03/07/2003 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 793 25/07/2002 ANEXA 1
ART. 2ABROGA PEORDIN 202 17/10/2006
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 181 25/09/2008
ART. 2INTRAT IN VIGOAREORDIN 186 09/11/2007

privind aprobarea Contractului-cadru pentru transportul ţiţeiului, condensatului, gazolinei şi etanului lichid pentru anul 2008



În temeiul art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 756/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale şi al art. 5.9 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 793/2002 privind aprobarea acordului petrolier de concesiune a activităţii de exploatare a Sistemului naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului, inclusiv a conductelor magistrale şi a instalaţiilor, echipamentelor şi dotărilor anexe, aferente sistemului, încheiat între Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale şi Societatea Comercială „Conpet” – S.A. Ploieşti,preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale emite prezentul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Contractul-cadru pentru transportul ţiţeiului, condensatului, gazolinei şi etanului lichid pentru anul 2008, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2(1) Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 202/2006 privind aprobarea Contractului-cadru pentru transportul ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid pentru anul 2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 901 din 6 noiembrie 2006.Preşedintele Agenţiei Naţionalepentru Resurse Minerale,Bogdan GăbudeanuBucureşti, 9 noiembrie 2007.Nr. 186.
 + 
AnexăCONTRACT – CADRUpentru transportul ţiţeiului, condensatului, gazolinei şi etanului lichidnr. …. din anul …. luna …. ziua ….. + 
Capitolul IPărţile contractanteÎntre ……….., cu sediul în ………., judeţul ……., cod poştal ……, telefon ….., fax …, telex …….., C.U.I. …., înscrisă în registrul comerţului la nr. …….., cod SIRUES ….., cod IBAN ……., deschis la …………, capital social subscris şi vărsat …………, reprezentată legal prin director general ……….. şi prin director economic …………., denumită expeditor, pe de o parte, şi…………., cu sediul în …….., judeţul …….., cod poştal ….., telefon …, fax ……, telex ….., C.U.I. ….., înscrisă în registrul comerţului la nr. …., cod SIRUES ….., cod IBAN ….., deschis la …………, capital social subscris şi vărsat …….., reprezentată legal prin director general ……… şi director economic ………., denumită transportator, pe de altă parte,s-a încheiat prezentul contract.
 + 
Capitolul IIObiectul contractului + 
Articolul 1(1) Obiectul contractului constă în prestarea serviciilor de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid, după caz, de la punctele de primire la punctele de predare stabilite de părţi, respectându-se normele prevăzute în anexa nr. 1.(2) Ţiţeiul, gazolina, condensatul şi etanul lichid pot fi, după caz, proprietatea expeditorului sau a unei terţe persoane. În toate situaţiile expeditorul acţionează şi răspunde în nume propriu privind proprietatea produsului transportat.(3) Termenii utilizaţi în prezentul contract sunt definiţi în anexa nr. 2.
 + 
Capitolul IIIDurata Contractului + 
Articolul 2Contractul se încheie pe o perioadă de ……., convenită de părţi.
 + 
Capitolul IVPrograme de transport + 
Articolul 3(1) Programul cantităţilor anuale şi lunare de ţiţei, gazolină, condensat şi etan lichid ce vor fi transportate va avea la bază solicitarea depusă de expeditor şi acceptată de transportator în conformitate cu anexele nr. 3 şi 3.1.(2) În cazul în care cantităţile prevăzute în anexa nr. 3 se modifică, transportatorul va accepta, în limita capacităţii disponibile pe destinaţia respectivă şi cu stabilirea termenului de transport, prestarea serviciilor de transport pentru cantităţile solicitate suplimentar de expeditor. Neacceptarea transportului de cantităţi suplimentare va putea fi justificată numai de lipsa capacităţii de transport disponibile şi va trebui să fie făcută în scris în termen de …..zile de la primirea solicitării de la expeditor.(3) Diminuarea cantităţilor lunare prezentate în anexele 3 şi 3.1 se va face prin act aditional, la solicitarea expeditorului, comunicată cu minimum 5 zile lucratoare înainte de începerea lunii al cărei program se diminuează. Diminuarea va avea ca obiect o cantitate maximă reprezentând 30% din programul iniţial lunar stabilit la încheierea contractului.(4) În cazul reviziilor programate, expeditorul poate solicita anularea programului de transport pentru o perioadă de maximum 45 de zile calendaristice pe an.
 + 
Articolul 4(1) Expeditorul transmite cu 10 zile lucrătoare înainte de începerea lunii un program cuprinzând estimarea predării produselor pe destinaţii.(2) Expeditorul confirmă transportatorului, cu 5 zile lucrătoare înainte de începerea lunii, programul lunar de predare a produselor pe destinaţii.
 + 
Articolul 5(1) Limitele maxime anuale admise drept consumuri tehnologice normate pentru primire, depozitare, transport şi predare sunt conforme cu Lucrarea privind determinarea consumurilor tehnologice la activitatea de transport al ţiţeiului, condensatului şi gazolinei de la punctele de preluare până la rafinării, prezentate în anexa nr. 4.(2) Determinarea consumurilor tehnologice efective se face lunar de către transportator prin balanţa (mişcarea) produselor.
 + 
Articolul 6(1) În funcţie de condiţiile de operare a dotărilor transportatorului şi ca urmare a solicitării în scris a expeditorului, transportatorul poate fi de acord cu modificarea punctului de primire şi/sau predare a sortimentelor şi a cantităţilor de ţiţei, gazolină şi condensat ce urmează să fie transportate.(2) În eventualitatea unui refuz al transportatorului, acesta va transmite expeditorului o justificare în termen de ….. zile de la data primirii cererii din partea expeditorului.(3) Transportatorul este în drept să calculeze costuri suplimentare pentru:a) transportul unor cantităţi de ţiţei, gazolină şi condensat la alte destinaţii decât cele prevăzute în programul anual de transport pe calea ferată, conform anexei 3.1;b) transportul unor cantităţi de ţiţei, gazolină şi condensat suplimentare faţă de cele prevăzute în programul anual de transport pe calea ferată, conform anexei 3.1.(4) Costurile suplimentare apărute ca urmare a modificărilor menţionate la alin. (3) şi care constau în diferenţa dintre costurile de transport pe calea ferată, inclusiv tarifele accesorii (TOU, TUI, manevră, avizare) şi tariful prestaţiei prevăzut la art. 9 alin. (1), vor fi transmise de transportator pe baza documentelor justificative şi a calculaţiilor prezentate expeditorului şi facturate de transportator în baza acceptului expeditorului în termen de ….. zile de la transmitere. Expeditorul va achita factura în termen de … zile de la primirea ei, confirmată de documentul poştal de remitere.
 + 
Capitolul VStocul de operare + 
Articolul 7Pentru a putea presta servicii de transport în condiţii egale pentru toţi expeditorii, transportatorul va utiliza stocul existent în conducte.
 + 
Articolul 8(1) Expeditorul şi transportatorul îşi vor reconstitui stocurile fizice de ţiţei, gazolină, condensat şi etan lichid, proprietatea lor, astfel cum erau constituite la începutul contractului, atât cantitativ cât şi calitativ.(2) În cazul în care reconstituirea cantitativă şi calitativă a stocului fizic total al produselor nu este posibilă, la sfârşitul anului, până la data de ….., pe bază de inventariere, se va face regularizarea valorică la preţul produselor de la data inventarierii. Termenul de decontare a facturii de regularizare este de ….. zile de la data primirii facturii, confirmată de documentul poştal de remitere. În cazul neachitării în termen de 30 de zile de la scadenţă a sumelor datorate, partea în culpă se obligă să plătească penalităţi de întârziere egale cu nivelul majorării de întârziere datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare stabilite conform reglementărilor în vigoare la acea dată , calculate asupra valorii neachitate, începând cu prima zi de la scadenţă.
 + 
Capitolul VITariful şi modul de plată + 
Articolul 9(1) Tarifele pentru prestarea serviciilor de transport al cantităţilor prevăzute în anexele nr. 3 şi 3.1 sunt cele stabilite de autoritatea competentă în condiţiile legii. Facturarea acestor servicii se va face de către transportator decadal/săptămânal pentru cantităţile de produse efectiv predate la destinaţie, certificate de procesele-verbale de predare-primire.(2) Valoarea consumurilor tehnologice şi TVA nu sunt cuprinse în tarifele de transport al produselor.(3) Termenul de decontare care devine şi termen de scadenţă este de …. zile de la data primirii facturii de către expeditor, confirmată de documentul poştal.(4) Plata facturilor se va face de expeditor la Ploieşti, cod IBAN …., deschis la Banca ……(5) Garantarea plăţii prestaţiilor de transport va fi stipulată în contractul de transport ce se va încheia între expeditor şi transportator. Forma de constituire a garanţiilor va fi negociată de părţile contractante.(6) Refuzul total sau parţial al expeditorului de a plăti o factură emisă de transportator se va aduce la cunoştinţa acestuia în termen de ….. zile lucrătoare de la data primirii ei. În caz contrar facturile emise sunt considerate acceptate în totalitate de expeditor.(7) Plăţile se consideră efectuate în momentul decontării contului expeditorului.(8) Transportatorul are obligaţia de a notifica expeditorului tarifele ajustate, cu menţiunea că acestea se aplică de la data stabilită de autoritatea de reglementare în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile.
 + 
Capitolul VIIPenalităţi şi despăgubiri + 
Articolul 10(1) Transportatorul este îndreptăţit ca începând cu prima zi de la scadenţă, în conformitate cu art. 9 alin. (3), să pretindă penalităţi egale cu nivelul majorării de întârziere datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, stabilite conform reglementărilor în vigoare la acea dată, calculate asupra valorii neachitate începând cu prima zi de la scadenţă. Transportatorul va notifica lunar expeditorului penalităţile datorate şi va emite factura în termen de 10 zile de la notificare. Penalităţile vor fi plătite în termen de 5 zile de la primirea facturii.(2) În cazul neîndeplinirii la scadenţă a oricărei obligaţii de plată certe, lichide şi exigibile rezultate din executarea prezentului contract, transportatorul va notifica expeditorului că în termen de 5 zile se va proceda la oprirea pompării până la încasarea integrală a valorii facturilor, iar eventualele consecinţe ce rezultă din această întrerupere îl privesc în exclusivitate pe expeditor.(3) Transportatorul va relua prestarea serviciului de transport în termen de maximum 24 de ore de la data la care expeditorul face dovada achitării integrale a valorii facturilor a căror neplată a generat întreruperea pompării.
 + 
Articolul 11În cazul în care expeditorul predă la transport o cantitate care reprezintă mai puţin de 90% din programul de transport trimestrial, expeditorul datorează transportatorului o sumă în cuantum de ….. dolari S.U.A., fără TVA, pentru fiecare tonă nepredată rezultând din diferenţa dintre cantitatea reprezentând 90% din programul de transport trimestrial şi cantitatea efectiv predată, în vederea recuperării cheltuielilor de întreţinere şi supraveghere în condiţii de securitate a Sistemului naţional de transport. Transportatorul va emite factura în ultima zi a trimestrului respectiv, la cursul dolari S.U.A./leu din ziua emiterii facturii, expeditorul fiind obligat să o achite în termen de ….. zile de la primirea ei.
 + 
Capitolul VIIIObligaţiile şi drepturile expeditorului şi transportatoruluiObligaţiile şi drepturile expeditorului + 
Articolul 12(1) Expeditorul se obligă să predea ţiţeiul, gazolina, condensatul şi etanul lichid în condiţiile de calitate prezentate în anexa nr. 1.(2) În situaţii deosebite (timp nefavorabil, avarii la instalaţiile de tratare, lipsa dezemulsionanţilor), se vor putea admite derogări de la condiţiile de calitate prevăzute în anexele la normele cuprinse în anexa nr. 1, la cererea scrisă a expeditorului.(3) Transportatorul este îndreptăţit să perceapă costuri suplimentare convenite cu expeditorul, la valoarea transportului cantităţilor de ţiţei neconform primite, transportate şi livrate în condiţiile prevăzute la alin. (2).
 + 
Articolul 13(1) Expeditorul se obligă să asigure stocul de operare necesar transportului de la punctele de primire la punctele de predare a cantităţilor prevăzute în anexa nr. 3, în cazul în care transportatorul nu deţine stocuri de operare pe relaţia respectivă, conform art. 7, sau stocul de operare respectiv este proprietatea unui terţ. Cantităţile aferente stocurilor de operare respective vor fi acceptate de expeditor pe baza fundamentărilor justificative ale transportatorului.(2) La cuplarea tronsoanelor noi de conducte realizate de transportator prin programele proprii de reparaţii capitale şi modernizare, expeditorii deţinători ai stocului de operare vor completa stocul cu cantităţile de produse fundamentate de transportator în vederea reluării pompării .
 + 
Articolul 14În cazul unor avarii pe conductele de gazolină şi etan, expeditorul se obligă să asigure stocarea gazolinei şi condensatului conform anexei nr. 5.
 + 
Articolul 15În situaţia în care se recuperează ţiţeiul rezultat în urma avariilor, expeditorul se obligă să primească ţiţeiul transportat de transportator cu mijloace auto la punctele de primire, dacă este cazul. În această situaţie se va încheia un proces-verbal în care se vor menţiona cantitatea şi calitatea ţiţeiului primit, costurile aferente fiind recuperate de la transportator, în condiţiile în care este necesară recondiţionarea lui, pe bază de documente justificative.
 + 
Articolul 16(1) Expeditorul se obligă să asigure efectuarea analizelor de laborator şi emiterea rapoartelor de încercare cu privire la calitatea produselor, având ca referinţă standardele prevăzute în anexele la prezentul contract, în prezenţa părţilor interesate.(2) Expeditorii care deţin laboratoare proprii au obligaţia să le doteze în mod corespunzător.
 + 
Articolul 17Expeditorul se obligă să notifice transportatorului, în cazul opririlor programate, cu 30 de zile lucrătoare înainte, situaţiile în care rafinăriile şi rampele de descărcare sunt oprite. În caz contrar, expeditorul va suporta eventualele cheltuieli care sunt cauzate în totalitate din vina sa.
 + 
Articolul 18(1) Expeditorul are obligaţia să asigure calibrarea rezervoarelor proprii la termenele prevăzute de firme autorizate de Biroul Român de Metrologie Legală. Tabelele de calibrare a rezervoarelor utilizate vor fi lizibile şi vor fi puse la dispoziţia transportatorului. Rezervoarele trebuie să întrunească condiţiile de funcţionare privind curăţarea, funcţionarea serpentinelor şi a scurgerilor, să asigure posibilitatea de sigilare şi eşantionare a probelor, să fie dotate şi întreţinute conform normelor în vigoare privind tehnica securităţii şi prevenirea şi stingerea incendiilor. Standardele relevante în acest sens sunt cele prevăzute în anexele la prezentul contract.(2) Expeditorul are obligaţia ca pentru incintele lui să propună şi să încheie contracte sau convenţii privind dotarea, utilizarea instalaţiilor şi respectarea normelor în vigoare privind tehnica securităţii şi prevenirea şi stingerea incendiilor.
 + 
Articolul 19(1) Expeditorul este obligat să primească cu prioritate la descărcare ţiţeiul şi gazolina expediate de transportator prin rampele sale de încărcare, în cantităţile stabilite prin programul de transport.(2) Dacă din vina expeditorului apar staţionări ale navetelor de ţiţei, expeditorul va suporta eventualele cheltuieli suplimentare determinate de aceste staţionări. Cheltuielile suplimentare vor fi transmise de transportator, pe baza documentelor justificative şi a calculaţiilor prezentate expeditorului. Expeditorul va transmite acceptul cheltuielilor suplimentare în termen de ….. zile lucrătoare de la comunicare, în caz contrar transportatorul considerând acceptate cheltuielile solicitate.(3) Facturarea de către transportator a cheltuielilor suplimentare se va face în …… zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (2), termenul de scadenţă a facturii fiind de …… zile de la primirea facturii.
 + 
Articolul 20Expeditorul se obligă să achite contravaloarea serviciilor prestate, în condiţiile şi la termenele stabilite în cap. VI şi VII.
 + 
Articolul 21Expeditorul are dreptul să conteste balanţa de transport al produselor în maximum …… zile lucrătoare de la primirea acesteia. Neexercitarea acestui drept în termenul prevăzut presupune că balanţa a fost acceptată.
 + 
Articolul 22Expeditorul este obligat să prezinte la transportul ţiţeiului de import numai ţiţei liber la pompare. În acest scop, la punctul de primire, expeditorul sau persoana desemnată să predea ţiţeiul va prezenta documentul "Înştiinţare scrisă" sau "Telefonogramă de propunere de predare", care va cuprinde următoarele: proprietarul ţiţeiului, numărul rezervorului, cantitatea liberă la pompare, punctul de destinaţie.
 + 
Articolul 23Expeditorul şi transportatorul vor încheia convenţii de încărcare-descărcare, în conformitate cu fluxul proceselor tehnologice în rampele proprii de încărcare-descărcare.
 + 
Articolul 24Expeditorul este obligat să transmită transportatorului documentele cuprinse în anexa nr. 6 la termenele stabilite în aceasta.
 + 
Articolul 25Expeditorul garantează pe propria răspundere că ţiţeiul, gazolina, condensatul şi etanul lichid nu fac obiectul unui litigiu şi că este liber de orice sarcini. În caz contrar, expeditorul este obligat să înştiinţeze transportatorul, acesta nefiind obligat să accepte transportul produsului care este obiect de litigiu.Obligaţiile şi drepturile transportatorului
 + 
Articolul 26(1) Transportatorul se obligă să transporte prin conductă cantităţile de produse prevăzute în anexa nr. 3 şi să le predea la destinaţie în cel mult ….. zile lucrătoare de la primirea acestora.(2) În cazul în care transportatorul nu predă la destinaţie produsele în cel mult ….. zile de la primirea acestora, expeditorul este în drept să solicite daune-interese egale cu nivelul majorării de întârziere datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, stabilite conform reglementărilor în vigoare la acea dată, calculate asupra valorii prestaţiilor de transport neefectuate în termenul prevăzut. Acestea vor fi transmise de expeditor pe baza documentelor justificative şi a calculaţiilor prezentate transportatorului. Facturarea acestora de către expeditor, în baza acceptului transportatorului, se face în termen de …….. zile de la transmitere. Transportatorul va achita factura în termen de ……. zile de la primirea ei, confirmată de documentul poştal de remitere.(3) Pentru cazul în care ţiţeiul şi gazolina sunt transportate pe calea ferată sau combinat pe conducte şi calea ferată, părţile contractante vor conveni programe de transport şi termene compatibile cu normele de transport pe calea ferată.
 + 
Articolul 27(1) Transportatorul se obligă să primească, să transporte şi să predea cantităţile zilnice de ţiţei, gazolină, condensat şi etan lichid conform programului stabilit cu expeditorul.(2) Transportatorul răspunde de cantitatea şi calitatea (conform anexei nr. 1) ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid din momentul primirii de la expeditor şi până în momentul predării la destinaţie, influenţată de consumul tehnologic.(3) Transportatorul se obligă să asigure cazane de cale ferată goale în rampele de încărcare şi să optimizeze încărcarea şi transportul produselor astfel încât să se asigure cazane de cale ferată pline în rampele de descărcare ale expeditorului, la nivelul capacităţii acestora de descărcare conform convenţiilor de încărcare-descărcare.
 + 
Articolul 28Transportatorul se obligă să acţioneze în mod corespunzător pentru remedierea eventualelor avarii.
 + 
Articolul 29Transportatorul este obligat să transmită expeditorului documentele cuprinse în anexa nr. 6 la termenele stabilite în aceasta.
 + 
Articolul 30(1) Transportatorul are obligaţia să asigure calibrarea rezervoarelor proprii la termenele prevăzute de firme autorizate de Biroul Român de Metrologie Legală. Rezervoarele trebuie să întrunească condiţiile de funcţionare privind curăţarea, funcţionarea serpentinelor şi a scurgerilor, să asigure posibilitatea de sigilare şi de eşantionare a probelor, să fie dotate şi să le întreţină conform normelor în vigoare privind tehnica securităţii şi prevenirea şi stingerea incendiilor. Standardele relevante în acest sens sunt cele prevăzute în anexele la prezentul contract.(2) Transportatorul are obligaţia ca pentru incintele lui să propună şi să încheie contracte sau convenţii privind dotarea, utilizarea instalaţiilor şi respectarea normelor în vigoare privind tehnica securităţii şi prevenirea şi stingerea incendiilor.(3) Transportatorul are obligaţia, dacă deţine laboratoare proprii, să le doteze în mod corespunzător.
 + 
Articolul 31(1) În termen de …… zile lucrătoare de la încheierea lunii, precum şi la încetarea contractului din orice motiv, transportatorul va întocmi şi va prezenta expeditorului balanţa (mişcarea) produselor transportate, conform anexelor nr. 7.1 şi 7.2, având la bază procesele-verbale de predare-primire. Procesele-verbale de predare-primire se întocmesc şi se semnează de expeditor şi transportator pe baza bonurilor provizorii şi a rapoartelor de încercare.(2) În cazul în care expeditorul contestă în mod justificat balanţa, transportatorul va întocmi şi va prezenta expeditorului balanţa refăcută în termen de 4 zile lucrătoare de la primirea contestaţiei.
 + 
Articolul 32Transportatorul se obligă să anunţe cu minimum 30 de zile calendaristice înainte reviziile şi reparaţiile programate pentru echipamentele şi instalaţiile de transport.
 + 
Articolul 33Transportatorul va analiza toate solicitările de transport primite şi va decide înainte de data de 30 noiembrie a fiecărui an, conform condiţiilor şi procedurilor stabilite, dacă aprobă cererile primite. Decizia incluzând opţiunile selectate în mod corect şi nediscriminatoriu, cu motivarea acestora, se va notifica în scris fiecărui solicitant.
 + 
Articolul 34Transportatorul nu este obligat să presteze servicii de transport al produselor atunci când:a) nu există capacitate disponibilă în conductele Sistemului naţional de transport, în raport cu programul de transport al petrolului şi cu rutele solicitate. În cazul în care nu există suficientă capacitate disponibilă pentru a transporta întreaga cantitate solicitată, transportatorul va informa expeditorul, iar acesta va putea să îşi modifice cererea în mod corespunzător;b) există considerente de ordin tehnic, operaţional sau de siguranţă care ar putea afecta exploatarea Sistemului naţional de transport al produselor prin conducte;c) calitatea produselor solicitate să fie transportate nu respectă:– specificăţiile de calitate ale transporturilor de produse contractate;– specificăţiile de pompabilitate corespunzătoare pentru conductele Sistemului naţional de transport;– calitatea transporturilor de produse solicitate, cărora li s-a acordat un nivel mai înalt de prioritate în cadrul cererii;d) capacitatea disponibilă este necesară în vederea îndeplinirii unor obligaţii pentru prestarea unor servicii publice de către transportator conform legislaţiei în vigoare;e) expeditorul nu şi-a îndeplinit obligaţiile financiare faţă de transportator cu privire la serviciile de transport al produselor prestate anterior şi nu prezintă garanţii sau siguranţă cu privire la obligaţiile de plată viitoare;f) expeditorul sau entitatea împuternicită de acesta nu a prezentat documentul "Înştiinţare scrisă" sau "Telefonogramă de propunere de predare";g) expeditorul nu asigură capacităţi de descărcare la nivelul programelor stabilite, pentru cantităţile transportate pe calea ferată.
 + 
Articolul 35Transportatorul are dreptul să sisteze toate operaţiunile privind prestarea serviciilor de transport în condiţiile menţionate la art. 10 alin. (2).
 + 
Capitolul IXRăspunderea contractuală + 
Articolul 36Dacă din vina dovedită a expeditorului se ajunge la deteriorarea conductelor sau instalaţiilor sistemului de transport, transportatorul nu poate fi răspunzător faţă de expeditor pentru nicio întârziere, deteriorare sau pierdere a produselor pe timpul transportului.
 + 
Articolul 37(1) Expeditorul are obligaţia să despăgubească transportatorul pentru orice pierdere sau cheltuială dovedită de transportator, care este din vina sa ori ca urmare a nerespectării prevederilor prezentului contract.(2) Transportatorul are obligaţia să despăgubească expeditorul pentru orice pierdere sau cheltuială dovedită de expeditor, care este din vina sa ori ca urmare a nerespectării prevederilor prezentului contract.
 + 
Articolul 38După semnarea cumulativă a documentelor de recepţie a produselor (bon provizoriu şi raport de încercare la punctul de primire), răspunderea cantitativă şi calitativă trece în sarcina transportatorului până la predarea lor la destinaţie pe baza documentelor de recepţie (bon provizoriu şi raport de încercare), moment în care răspunderea cantitativă şi calitativă trece în sarcina expeditorului.
 + 
Articolul 39Transportatorul răspunde de integritatea produselor transportate. Orice eveniment care conduce la pierderi apărute pe parcursul executării prestaţiei de către acesta, dacă nu este în culpa expeditorului, se impută transportatorului.
 + 
Capitolul XReclamaţii + 
Articolul 40Expeditorul trebuie să anunţe în scris transportatorul, în termen de 5 zile lucrătoare de la recepţia ţiţeiului, reclamaţiile în legătură cu calitatea acestuia, verificată prin probele-martor sigilate şi păstrate. Neexercitarea acestui drept în termenul prevăzut presupune însuşirea de către expeditor a rezultatelor.
 + 
Capitolul XIClauze speciale + 
Articolul 41Prezentul contract este sub incidenţa legii române.
 + 
Articolul 42Părţile contractante se obligă să respecte confidenţialitatea prezentului contract.
 + 
Articolul 43Arhivarea documentelor pe baza cărora se întocmeşte balanţa (mişcarea) de transport al produselor se face de ambele părţi, conform normelor specifice de păstrare a documentelor.
 + 
Articolul 44Niciuna dintre prevederile prezentului contract nu va fi destinată stabilirii unei relaţii de subordonare între părţi, fiecare parte fiind în întregime responsabilă pentru obligaţiile care îi incumbă conform prezentului contract.
 + 
Articolul 45Recepţiile se vor face în intervalul orar 8,00-16,00 al zilei. Situaţiile excepţionale vor fi anunţate transportatorului pe fax.
 + 
Articolul 46Părţile contractante se vor informa reciproc asupra măsurilor tehnice, organizatorice şi de restructurare ce le interesează, pentru a se pune de acord asupra activităţilor curente şi de viitor.
 + 
Articolul 47Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract atrage răspunderea părţilor contractante conform dispoziţiilor legale.
 + 
Articolul 48Litigiile apărute în cursul derulării prezentului contract se rezolvă pe cale amiabilă, iar în caz contrar vor fi supuse spre soluţionare instanţelor de drept comun competente, în conformitate cu prevederile Codului de procedură civilă.
 + 
Articolul 49Orice modificare a condiţiilor prezentului contract se va face prin act adiţional însuşit de ambele părţi.
 + 
Articolul 50Forţa majoră apără de răspundere partea care o invocă şi se comunică celeilalte părţi contractante în termen de 5 zile, iar în următoarele 15 zile trebuie transmise documentele care să ateste evenimentele respective, astfel cum au fost convenite de părţi. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate pe toată perioada în care aceasta acţionează. Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuvin părţilor până la apariţia acesteia.
 + 
Articolul 51Denunţarea unilaterală a prezentului contract se poate face de către partea interesată cu un termen de preaviz de 60 de zile faţă de data la care aceasta devine operaţională.
 + 
Articolul 52Anexele nr. 1, 2, 3, 3.1, 4, 5, 6, 7.1 şi 7.2 fac parte integrantă din prezentul contract.Prezentul contract a fost încheiat la data de ……, în două exemplare, cu anexe, câte unul pentru fiecare parte contractantă, şi intră în vigoare la data de …….. .Expeditor,Director general,……………..Director economic,………………Oficiul juridic,……………..Transportator,Director general,……………..Director economic,……………..Oficiul juridic,………………
 + 
Anexa 1la contractul-cadruNORMEprivind calitatea, recepţia şi predarea ţiţeiului,gazolinei, condensatului şi etanului lichidCalitatea1. Expeditorul va prezenta la semnarea contractului fişele de calitate ale produselor ce urmează să fie transportate conform anexelor A1 – A4 la prezentele norme.2. Transportatorul va preda la destinaţie produsele primite de la expeditor în parametrii de calitate cu care acestea au fost preluate, ţinându-se cont de eventualele amestecuri cu stocul de operare existent în conducte, de stocul din rezervoarele de primire din rafinării, de abaterile admise ale determinărilor calitative, precum şi de modificările acelor parametri de calitate ce pot apărea independent de acţiunea transportatorului.3. În cazul în care pe aceeaşi conductă se transportă mai multe sortimente de ţiţei, la destinaţie se va preda sortimentul de ţiţei cel mai apropiat de cel preluat pentru pompare.Condiţii de pompabilitatea) Pentru ţiţeiul din import1. Expeditorul va preda transportatorului pentru pompare ţiţei care la recepţie trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:– temperatura de congelare = cu 7°C mai mică decât temperatura minimă a solului, măsurată pe traseul conductei;– viscozitatea la temperatura minimă a solului: ……..;– cst. maxim = …….. .2. Temperatura solului, măsurată pe traseul conductei, va fi comunicată zilnic de transportator expeditorului pentru ca acesta să pregătească ţiţeiul conform condiţiilor precizate la pct. 1.3. Condiţia de omogenitate:* pentru recepţia rezervoarelor cu ţiţei omogen (diferenţa de densitate dintre probele de nivel superior, mijloc şi aspiraţie se încadrează în limitele de +/- 5 kg/mc), se constituie proba compusă din cele 3 probe individuale prin amestecare proporţională, determinându-se caracteristicile ţiţeiului;* pentru recepţia rezervoarelor neomogene (diferenţa de densitate dintre probele de nivel superior, mijloc şi aspiraţie nu se încadrează în limitele de +/- 5 kg/mc), se recoltează probe punctuale de la nivelele intermediare sau echidistante, astfel încât să fie prinse toate straturile. Din probele punctuale se constituie proba compusă, la care se determină caracteristicile ţiţeiului. De asemenea, se determină densitatea şi pentru probele intermediare;* se verifică conţinutul de apă la proba de aspiraţie care trebuie să fie de maximum 1% (condiţia de recepţie a ţiţeiului).b) Pentru ţiţeiul din ţarăPentru asigurarea pompării pe conductă a ţiţeiurilor parafinoase, acestea trebuie să îndeplinească condiţia de pompabilitate privind punctul de congelare (minimum 7°C sub temperatura solului, măsurată pe traseul conductei).Recepţia şi predareaa) Pentru transport pe conductă1. Primirea produselor din producţia internă de la punctele de primire se va face numai pe timpul zilei, prin recepţie la intervalele prevăzute în anexa B la prezentele norme, întocmită de expeditor de comun acord cu transportatorul.2. Primirea ţiţeiului din import în punctul de primire OIL TERMINAL se face la solicitarea OIL TERMINAL, de regulă pe timpul zilei, pe baza documentului "Înştiinţare scrisă" sau "Telefonogramă de propunere la predare", care trebuie să cuprindă următoarele: proprietarul ţiţeiului, numărul rezervorului, cantitate liberă la pompare, punctul de destinaţie al transportului.3. Înainte de umplerea rezervorului în vederea recepţiei se izolează conducta de legătură dintre părţi, prin închiderea şi sigilarea ventilelor. Violarea sigiliilor atrage răspunderea legală pentru partea vinovată.4. Recepţia calitativă şi cantitativă a produselor se efectuează în rezervoarele şi laboratoarele expeditorului sau transportatorului, cu respectarea standardelor de referinţă, prevăzute în anexele C1 – C4 la prezentele norme.5. În cazul în care transportatorul/expeditorul va pune în funcţiune sisteme automate de măsură a livrărilor de ţiţei (skid-uri de măsură), părţile vor agrea şi vor întocmi proceduri de lucru şi măsurare în conformitate cu standardele româneşti şi/sau internaţionale, în care se va specifică modul de determinare a cantităţii de ţiţei, gazolină, condensat şi etan livrate/primite.6. Transportatorul împreună cu expeditorul vor întocmi: raportul de încercare, bonul provizoriu, procesul-verbal de predare-primire, în două exemplare semnate de cele două părţi conform anexelor D1 – D5 la prezentele norme.7. Predarea către terţi a ţiţeiului şi gazolinei se face de către transportator numai la comunicarea scrisă a expeditorului şi cu acordul părţilor. Transportatorul va transmite procesul-verbal de predare-primire expeditorului pentru facturare.8. În vederea recepţiei se vor eşantiona probe de către transportator în prezenţa expeditorului.9. Din rezervoarele recepţionate se va păstra la transportator şi la expeditor câte o probă-martor de un litru, sigilată de ambele părţi, timp de 30 de zile de la recepţie, pentru analiză în caz de reclamaţie. În caz de litigiu, analiza se efectuează la un laborator stabilit de comun acord de ambele părţi contractante. În situaţia în care prin analiza probei-martor reclamaţia se dovedeşte întemeiată, partea în culpă suportă consecinţele. Recipientele pentru probe vor fi asigurate de cei care păstrează probele.10. Predarea etanului la destinaţie se face prin contorul transportatorului. Pentru eliminarea neconcordanţelor, prin grija părţilor vor fi verificate cele 3 aparate (al expeditorului, al transportatorului şi al destinatarului).11. expeditorul împreună cu transportatorul vor verifica calitatea etanului lichid care trebuie să corespundă fişei de calitate eliberate de expeditor la predarea către transportator. Eventualele neconcordanţe vor fi rezolvate de comun acord.b) Pentru transport pe calea ferată1. Recepţia cantitativă a ţiţeiului şi gazolinei ce se transportă pe calea ferată se poate face astfel:* la rezervoare, înainte şi după transvazare în/din vagoane, respectându-se instrucţiunile în vigoare prevăzute în anexele C1-C2 la prezentele norme;* la cazane, prin cântărirea vagoanelor-cisternă la plin şi la gol pe cântare-pod-basculă, în prezenţa expeditorului şi transportatorului, întocmindu-se fişa de cântar, în care se consemnează: numerele cazanelor, cantitatea brută determinată prin cântărire şi ţara înscrisă pe tăbliţa fiecărui vagon-cisternă.2. Recepţia calitativă a ţiţeiului şi gazolinei se face de către expeditor, în prezenţa transportatorului, prin recoltarea probelor din vagoane-cisternă, cu întocmirea raportului de încercare.Pe baza raportului de încercare şi a fişei de cântar se întocmeşte procesul-verbal de predare-primire a ţiţeiului sau gazolinei, pentru un lot (navetă) de cazane, care se semnează de către expeditor şi transportator.Procesul-verbal de predare-primire a ţiţeiului sau gazolinei va conţine următoarele date:– cantitatea brută, determinată prin diferenţa la cântărire între gol şi plin;– cantitatea totală de impurităţi (apă, sedimente, sare), determinată pe baza raportului de încercare;– cantitatea netă rezultată ca diferenţă între cantitatea brută determinată prin cântărire şi cantitatea totală de impurităţi.Când nu există posibilitatea de transvazare într-un rezervor sau cântărire pe pod-basculă, se determină volumul de ţiţei prin calibrare. Standardul de referinţă privind stabilirea cantităţii de ţiţei este SR 1165/2004.Expeditor,                      Transportator,………….                     ……………. + 
Anexa A1la normeUNITATEA …….Fişa de calitate a ţiţeiului

  Sortiment Conţinut maxim în apă + impurităţi mecanice (%) % Cloruri Congelare păcură
  A1 Vest 1 maximum 0,06 sub -15°C
  A3 Vest 1 maximum 0,06 sub -15°C
  A3 Rest 1 maximum 0,06 sub -15°C
  A3 Sel. 1 maximum 0,06 sub -30°C
  A3 Nesel 1 maximum 0,06 sub -15°C
  A3 Videle 1 maximum 0,06 sub -30°C
  A3 Indep 1 maximum 0,06 sub -30°C
  A3 Suplac 1 maximum 0,06 sub -30°C
  B (Olt, Rest) 1 maximum 0,06 între -15 şi 18°C
  C (Mold, Rest) 1 maximum 0,06 peste +18°C
  C Sel 1 maximum 0,06 peste +18°C
  C Rest Leb. 1 maximum 0,06 peste +18°C

Expeditor,                           Transportator,………..                      ………….. + 
Anexa A2la normeUNITATEA …………………..Fişa de calitate a gazolinei

  Caracteristica Valoarea admisă Standardele de referinţă privind metoda de încercare
  Densitate maximum 0,650 NT 312-0
  Conţinut de apă maximum 50 ppm SR ISO 10101-2:1995
  Presiune de vapori la 37.8°C maximum 15 bar NT 312-0
  Temp. finală de distilare maximum 215°C SR EN ISO 3405:2003
  Compoziţie, conţinut C1 – C3 maximum 30% vol SR EN ISO 6974-3:2002

Expeditor,                  Transportator,………                       …………. + 
Anexa A3la normeUNITATEA ……….Fişa de calitate a etanului lichid

  Componenţi Limita % g
  C1 maximă 3
  C2 minimă 32
  C3 maximă 43
  IC4 maximă 13,5
  IC4 minimă 12,5
  C5+ maximă 1
  CO2 maximă 3

Expeditor,                   Transportator,……….                       …………… + 
Anexa A4la normeUNITATEA …………Fişa de calitate a condensatului

  Caracteristica Valoarea admisă Standardele de referinţă  privind metoda de încercare
  Densitate la 15°C 0,720-0,750 SR EN ISO 3675:2002
      SR EN ISO 12185:2002
  Conţinut impurităţi:    
  – apă   SR EN ISO 9029:2002
  – mecanice+apă maximum 1% SR ISO 9030:1995
  Cloruri 0,06% STAS 1166-89
  Distilare 100°C maximum 21% vol SR EN ISO 3405:2003
    200°C maximum 80% vol  

Expeditor,              Transportator,………                     ………….. + 
Anexa Bla normeUNITATEA …………Puncte de predare-primire a ţiţeiului, gazolinei,condensatului şi etanului lichid şi periodicitatea predării

  Nr. crt. Locaţia Punctul de predare Produsul Estimat t/zi Perioada de recepţie
  0 1 2 3 4 5

Expeditor,                Transportator,………                ………….. + 
Anexa C1la normeUNITATEA …………Lista ce cuprinde operaţiile ce seefectuează la recepţia ţiţeiului din ţară

  Nr. crt. Operaţiunea Standardele de referinţă privind metoda de încercare
  1. Măsurarea stocului, temperaturii ţiţeiului din rezervor şi calculul cantităţii SR 1165:2004
  2. Eşantionare probe SR EN ISO 3170:2004
  3. Determinarea densităţii SR EN ISO 3675:2002
  4. Determinarea densităţii SR EN ISO 12185:2002
  5. Determinarea conţinutului de apă şi sediment SR ISO 9030:1995
  6. Determinarea conţinutului de apă SR EN ISO 9029:2002
  7. Determinarea conţinutului de cloruri STAS 1166-89
  8. Determinarea punctului de congelare STAS 39-80
  9. Determinarea viscozităţii cinematice SR EN ISO 3104:2002

Expeditor,                Transportator,……….              …………. + 
Anexa C2la normeUNITATEA …………Lista ce cuprinde operaţiilece se efectuează la recepţia gazolinei

  Nr. crt. Operaţiunea Standardele de referinţă privind metoda de încercare
  1. Determinarea densităţii NT 312-0
  2. Determinarea presiunii de vapori la 37,8°C NT 312-0
  3. Determinarea umidităţii*) SR ISO 10101-2:1995*)

Expeditor,              Transportator,……….               …………..──────────────Notă *) Proba de gazolină se recoltează în bombă la presiunea din tanc, după care se recondiţionează prin destindere la presiunea atmosferică cu dirijarea gazelor prin trape cu alcool absolut. + 
Anexa C3la normeUNITATEA …………Lista ce cuprinde operaţiilece se efectuează la recepţia condensatului

  Nr. crt. Operaţiunea Standardele de referinţă privind metoda de încercare
  1. Măsurarea stocului, temperaturii ţiţeiului din rezervor şi calculul cantităţii SR 1165:2004
  2. Eşantionarea probelor SR EN ISO 3170:2004
  3. Determinarea densităţii SR EN ISO 3675:2003
  4. Determinarea densităţii SR EN ISO 12185:2002
  5. Determinarea conţinutului de apă şi sediment SR ISO 9030:1995
  6. Determinarea conţinutului de apă SR EN ISO 9029:2002
  7. Determinarea conţinutului de cloruri STAS 1166-89

Expeditor,             Transportator,……….               …………. + 
Anexa C4la normeUNITATEA …………Lista ce cuprinde operaţiile ce seefectuează la recepţia ţiţeiului din import

  Nr. crt. Operaţiunea Metoda de încercare*)
  1. Măsurarea stocului, temperaturii ţiţeiului din rezervor şi calculul cantităţii nete
  2. Eşantionarea probelor
  3. Determinarea densităţii
  4. Determinarea conţinutului de apă prin metoda distilării
  5. Determinarea conţinutului de cloruri
  6. Determinarea punctului de congelare
  7. Determinarea viscozităţii cinematice
  8. Determinarea sedimentului prin extracţie
  9. Determinarea conţinutului de sulf

─────────────Notă *) Standardele de referinţă privind metoda de încercare vor fi convenite de părţi.Expeditor,            Transportator,……….              ………….. + 
Anexa D1la normeModel de raport de încercare ţiţei importUNITATEA …………RAPORT DE ÎNCERCAREnr. ….. data …….Ţiţei probă ……… din rezervor nr ………..Predat de …………………………………┌──────────────────────────────────┬───────┬────────┬───────────┬─────────────┐│Caracteristici │ U.M.│Valoarea│ Valoarea │ Metoda ││ │ │admisă │determinată│ de încercare│├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼─────────────┤│Temperatură ţiţei în laborator │ °C │ │ │ │├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼─────────────┤│Densitate ţiţei la temperatura din│ │ │ │ ││laborator │ g/cmc│ │ │ │├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼─────────────┤│Densitate la 15°C în vid │ g/cmc│ │ │ │├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼─────────────┤│Densitate la 15°C în aer │ g/cmc│ │ │ │├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼─────────────┤│Viscozitate la temperatura solului│ Cst.│ │ │ │├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼─────────────┤│Conţinut sulf │ %m │ │ │ │├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼─────────────┤│Temperatura de congelare │ °C │ │ │ │├──────────┬───────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼─────────────┤│Conţinut │Apă │ %m │ │ │ ││impurităţi├───────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼─────────────┤│ │Sediment │ %m │ │ │ ││ ├───────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼─────────────┤│ │Cloruri │ %m │ │ │ ││ ├───────────────────────┼───────┼────────┼───────────┼─────────────┤│ │Total impurităţi │ %m │ │ │ │└──────────┴───────────────────────┴───────┴────────┴───────────┴─────────────┘Model de raport de încercare ţiţei ţarăUNITATEA …………RAPORT DE ÎNCERCAREnr. ….. data ………Ţiţei probă …….. din rezervor nr ……..Predat de ……………………………..┌─────────────────────────────────┬───────┬──────────┬───────────┬────────────┐│Caracteristici │ U.M. │ Valoarea│Valoarea │Metoda ││ │ │ admisă │determinată│de încercare│├─────────────────────────────────┼───────┼──────────┼───────────┼────────────┤│Temperatură ţiţei în laborator │ °C │ │ │ │├─────────────────────────────────┼───────┼──────────┼───────────┼────────────┤│Densitate ţiţei la temperatura │ │ │ │ ││din laborator │ g/cmc │ │ │ │├─────────────────────────────────┼───────┼──────────┼───────────┼────────────┤│Densitate la 15°C în vid │ g/cmc │ │ │ │├─────────────────────────────────┼───────┼──────────┼───────────┼────────────┤│Densitate la 15°C în aer │ g/cmc │ │ │ │├──────────┬──────────────────────┼───────┼──────────┼───────────┼────────────┤│Conţinut │Apă │ %m │ │ │ ││impurităţi├──────────────────────┼───────┼──────────┼───────────┼────────────┤│ │Sediment │ %m │ │ │ ││ ├──────────────────────┼───────┼──────────┼───────────┼────────────┤│ │Cloruri │ %m │ │ │ ││ ├──────────────────────┼───────┼──────────┼───────────┼────────────┤│ │Total impurităţi │ %m │ │ │ │└──────────┴──────────────────────┴───────┴──────────┴───────────┴────────────┘Expeditor,              Transportator,………                ………….
 + 
Anexa D2la normeModel de raport de încercare gazolinăUNITATEA …………RAPORT DE ÎNCERCAREnr. ….. data ……..Gazolină probă ……. din rezervor (tanc) nr. …..Predat de ……………………………………

Caracteristici

U.M.

Valoarea
admisă
Valoare
determinată
Metoda
de încercare
Densitate g/cmc
Presiune de vapori bar
Temperatură finală °C
Compoziţie % v
Conţinut apă ppm

Expeditor,              Transportator,………            ………….. + 
Anexa D3la norme ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ S.C. CONPET S.A. │ │ Depozitul…………………… │ │ Bon provizoriu nr. ………… │ │ │ │ Pentru rezervorul nr. ……… │ │ │ │ Rezervor plin │ │ Predător ………………………… │ │ Primitor ………………………… │ │ Data ……………………………. │ │ Ora …………………………….. │ │ │ │ ┌────┬─────────────────────┬───────┬────────────────────┐ │ │ │Nr. │Caracteristici │ U.M. │ Valoarea │ │ │ │crt.│ │ │ determinată │ │ │ ├────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────┤ │ │ │ 1. │Înălţime stoc │ cm │ │ │ │ ├────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────┤ │ │ │ 2. │Temperatură rezervor │ °C │ │ │ │ ├────┼─────────────────────┼───────┼────────────────────┤ │ │ │ 3. │Factor corecţie volum│ │ │ │ │ └────┴─────────────────────┴───────┴────────────────────┘ │ │ │ │ Am predat. Am primit. │ │ ––– –––- │ │ │ │ Rezervor stoc "la gol" │ │ Predător ……………………….. │ │ Primitor ……………………….. │ │ Data …………………………… │ │ Ora ……………………………. │ │ │ │ ┌────┬──────────────────────┬──────┬────────────────────┐ │ │ │Nr. │Caracteristici │ U.M. │ Valoarea │ │ │ │crt.│ │ │ determinată │ │ │ ├────┼──────────────────────┼──────┼────────────────────┤ │ │ │ 1. │Înălţime stoc │ cm │ │ │ │ ├────┼──────────────────────┼──────┼────────────────────┤ │ │ │ 2. │Temperatură rezervor │ °C │ │ │ │ ├────┼──────────────────────┼──────┼────────────────────┤ │ │ │ 3. │Factor corecţie volum │ │ │ │ │ └────┴──────────────────────┴──────┴────────────────────┘ │ │ │ │ Am predat. Am primit. │ │ –––- –––- │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa D4la normeS.C. CONPET S.A.PROCES-VERBALde predare gazolinănr. ……. data ……..Expeditor ……….┌────────┬─────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┐│Tanc │Calibrare│ Datele recepţiei ││sau │L. cm ├──────┬────────────────────────────┬───────────────────────┤│rezervor│ │Stoc │ Măsură │ Cantităţi ││ │ │ ├───┬──────────┬─────────────┼──────┬───┬────────────┤│ │ │ │Cm │Densitatea│Temperatura │ Litri│ kg│ kg recepţie││ │ │ │ │ │ °C │ │ │ │├────────┼─────────┼──────┼───┼──────────┼─────────────┼──────┼───┼────────────┤│ │ │Gol │ │ │ │ │ │ ││ │ ├──────┼───┼──────────┼─────────────┼──────┼───┼────────────┤│ │ │Plin │ │ │ │ │ │ │├────────┼─────────┼──────┼───┼──────────┼─────────────┼──────┼───┼────────────┤│ │ │Gol │ │ │ │ │ │ ││ │ ├──────┼───┼──────────┼─────────────┼──────┼───┼────────────┤│ │ │Plin │ │ │ │ │ │ │├────────┼─────────┼──────┼───┼──────────┼─────────────┼──────┼───┼────────────┤│ │ │Gol │ │ │ │ │ │ ││ │ ├──────┼───┼──────────┼─────────────┼──────┼───┼────────────┤│ │ │Plin │ │ │ │ │ │ │├────────┼─────────┼──────┼───┼──────────┼─────────────┼──────┼───┼────────────┤│ │ │Gol │ │ │ │ │ │ ││ │ ├──────┼───┼──────────┼─────────────┼──────┼───┼────────────┤│ │ │Plin │ │ │ │ │ │ │├────────┼─────────┼──────┼───┼──────────┼─────────────┼──────┼───┼────────────┤│ │ │Gol │ │ │ │ │ │ ││ │ ├──────┼───┼──────────┼─────────────┼──────┼───┼────────────┤│ │ │Plin │ │ │ │ │ │ │└────────┴─────────┴──────┴───┴──────────┴─────────────┴──────┴───┴────────────┘                                TOTALPredător,                Primitor,……………                  …………
 + 
Anexa D5la normeS.C. CONPET S.A.Depozit ……..PROCES-VERBALde predare-primire ţiţeinr. …… data ……..Expeditor ………

*Font 9*
Rezer-
vor nr.

Măsură
rezervor
[cm]

Tempe-
ratură
rezer-
vor
[°C]

Nr.
rapor-
tului
de
încer-
care

Densi-
tatea
la 15°
C(aer)
[g/cmc ]
Impuri-
tăţi
totale
[%gr.]

Vo-
lum
to-
tal
cali-
brare
[li-
tri]

De-
pla-
sa-
re
ca
pac
[li-
tri]
Vo-
lum
to-
tal
co-
rec-
tat
[li-
tri]
Fac-
tor
de
co-
rec-
ţie
vo-
lum
[tab.
54A]
Vo-
lum
brut
[li-
tri]

Can-
ti-
ta-
te
bru-

[kg]
Can-
ti-
ta-
te-
im-
pu-
ri-
tăţi
[kg]
Can-
ti-
ta-
te
ne-

[kg]
7-8*

7×10

9*x10

5×11

12×6

100

12
-13
1 2 3 4 5 6 7 8* 9* 10 11 12 13 14
Plin
Gol
Dife-
renţă

Observaţii ……………………Conform B.P. nr.NOTĂ:– Rubricile 8*şi 9* sunt valabile în cazul rezervoarelor cu capac plutitor.– Pentru rezervoarele cu capac plutitor 11 = 9*x10Predător,                 Vizat.………….             Inspector,Primitor,              ………………….. + 
Anexa 2la contractul-cadruDEFINIŢIIAct adiţional – actul scris, încheiat între părţile contractante, prin care se aduc amendamente, modificări sau completări contractului.An calendaristic – perioada de 12 luni începând cu 1 ianuarie şi încheindu-se la 31 decembrie.An contractual – perioada de 12 luni calculate de la data intrării în vigoare a contractului.Balanţă – documentul care reflectă evoluţia cantităţilor de ţiţei primite, pompate şi predate pe o perioadă determinată.Bon provizoriu – documentul primar de primire şi predare a ţiţeiului, care atestă parametrii iniţiali (înălţimea lichidului, temperatura, densitatea, impurităţile mecanice şi conţinutul de sare), ce vor fi folosiţi ulterior pentru determinarea masei nete (kg).Raport de încercare – certificatul de calitate care atestă proprietăţile fizico-chimice ale ţiţeiului care va fi transportat.Contract – actul juridic civil, încheiat între expeditor şi transportator pentru transportul ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid.Condensat – amestecul de hidrocarburi lichide, constituite din produse cu tensiune joasă de vapori, ce trebuie transportate de la punctele de primire la punctele de predare, la anumiţi parametri de presiune şi temperatură.Consolidare – menţinerea obligaţiei de plată a expeditorului în scopul evitării unor pierderi financiare ulterioare.Consum tehnologic normat – cota procentuală din cantitatea primită, admisă de părţile contractante ca pierdere pe timpul transportului.Consum tehnologic efectiv – limita cantitativă în minus, determinată prin intermediul inventarierii stocului, ţinându-se seama de cantităţile primite, cantităţile predate şi stocul iniţial de ţiţei.Densitate – masa pe unitate de volum la 15°C sau la 20°C, exprimată în g/cmc.Durata contractului – perioada pentru care se încheie contractul.Expeditor – persoana care, în nume propriu şi pe seama sa ori în numele şi pe seama unui terţ, încheie contractul de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid.Etan – hidrocarbura obţinută prin separarea gazelor de sondă, ce trebuie transportată sub formă lichidă de la punctul de primire la punctul de predare, la anumiţi parametri de presiune şi debit.Forţă majoră – evenimentul independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apărut după încheierea contractului care determină dispariţia bunurilor sau impiedică părţile să-şi execute obligaţiile asumate.Gazolină – fracţiunea petrolieră lichidă, sub presiune, cuprinzând hidrocarburi C1 – C15, rezultată din degazolinarea gazelor prin diferite procedee.Notificare – orice comunicare având legătură cu contractul, făcută în scris celeilalte părţi şi transmisă prin fax sau scrisoare recomandată. Data notificării este data confirmării de primire a faxului sau data depunerii la poştă a scrisorii recomandate.Părţi contractante – expeditorul şi transportatorul.Proces-verbal de predare-primire – documentul care atestă calitatea şi cantitatea ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid predate, respectiv primite.Produse – ţiţei, gazolină, condensat şi etan lichid.Program de transport – programul cu cantităţile contractate de expeditor în vederea transportului.Punct de primire – locul nominalizat de expeditor, în care transportatorul primeşte cantitativ şi calitativ ţiţeiul, gazolina, condensatul şi etanul lichid.Punct de predare – locul nominalizat de expeditor, în care transportatorul predă cantitativ şi calitativ ţiţeiul, gazolina, condensatul şi etanul lichid.Rafinării oprite – nefuncţionarea acestora, determinată de reviziile şi opririle prevăzute să aibă loc la instalaţiile de prelucrare şi la rampele de descărcare.Sistem naţional de transport – ansamblul actual de conducte şi staţii de pompare, precum şi instalaţiile, echipamentele şi dotările aferente, care asigură preluarea, depozitarea, transportul şi predarea ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid între punctele de primire şi punctele de predare.Stoc de operare – acel produs corespunzător volumului interior al conductei şi stocului mort din rezervoare, care are caracter de permanenţă şi nu face obiectul transportului.Stoc mort din rezervor – volumul de produs corespunzător nivelului cel mai scăzut din rezervor care nu mai poate fi pompat.Stoc fizic – cantitatea de ţiţei, gazolină, condensat şi etan lichid existentă în conducte, rezervoare sau cazane de cale ferată, aflată în proprietatea expeditorului şi/sau a transportatorului.Terţ – persoana în numele şi pe seama căreia, în baza împuternicirii primite, expeditorul exercită drepturile şi îndeplineşte obligaţiile potrivit clauzelor contractuale.Transport – activitatea de primire, condiţionare, pompare şi predare a ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid.Transportator – persoana juridică română care efectuează primirea, depozitarea, transportul şi predarea ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid la rafinărie.Ţiţei – amestecul de hidrocarburi lichide, ce se poate încadra în sortimentele parafinos, semiparafinos şi asfaltos, ce trebuie transportat de la punctele de primire la punctele de predare, la anumiţi parametri de presiune şi temperatură.Ţiţei liber la pompare – ţiţeiul degrevat de orice sarcini, inclusiv cele fiscale.Trimestru – perioada de 3 luni consecutive din anul calendaristic, începând cu 1 ianuarie.
 + 
Anexa 3la contractul-cadruUNITATEA …………PROGRAM DE TRANSPORTpentru anul ………..

                                                                                            – tone –
 
Nr.
crt

Punctul
de
primire
Sortimentul

Punctul
de
predare
Total
an

Ian.

Feb.

Mar.

Apr.

Mai

Iun.

Iul.

Aug.

Sept.

Oct.

Nov.

Dec.

                     Expeditor, Transportator,
                 ……………… ………………

 + 
Anexa 3.1la contractul-cadruUNITATEA …………PROGRAMde transport ţiţei şi gazolină cu cazanepentru anul ………

Sucursala

Schela

Rampa de
încărcare
Calitate

An (tone)

Medie
(tone/zi)
Destinaţie

                  Expeditor, Transportator,
               ……………. ……………..

 + 
Anexa 4la contractul-cadruUNITATEA …………LIMITELE MAXIMEadmise drept consumuri tehnologice pentru activităţilede primire, depozitate, transport şi predare a ţiţeiului,gazolinei şi condensatului    – ţiţei din ţară = …………… %    – ţiţei marin = …………… %    – ţiţei din import = …………… %    – gazolină = …………… %    – condensat = …………… %                     Expeditor, Transportator,                   …………. ………………
 + 
Anexa 5la contractul-cadruUNITATEA …………SITUAŢIAprivind spaţiul de depozitare a gazolinei şi a etanului în caz de avarii

Nr.
crt.
Produsul

Punctul de depozitare

Capacitate
(t)
                Expeditor, Transportator,
              …………. ………………

 + 
Anexa 6la contractul-cadruUNITATEA …………LISTAcuprinzind documentele şi termenele de transmitere

Nr.
crt.
Denumirea documentului

Termenul de transmitere

Întocmit de..

1.

Predarea ţiţeiului, gazolinei,
condensatului şi etanului lichid
a doua zi a decadei

transportator

2.

Program de predare a produselor
destinate prelucrării

10 zile lucrătoare
înainte de începerea
lunii
expeditor

3.

Graficul lunar al transportului
ţiţeiului şi gazolinei cu cazane
de cale ferată
cel mai târziu pe data
de 5 pentru luna
următoare
expeditor

4.

Graficul anual al transportului
ţiţeiului şi gazolinei cu cazane
de cale ferată
cel mai târziu pe data
de 15 noiembrie pentru
anul următor
expeditor

5.

Balanţa de transport a ţiţeiului
şi gazolinei cu cazane de cale
ferată, lunară şi cumulat an
a opta zi lucrătoare a
lunii următoare

transportator

6.

Raport de sinteză privind activi-
tatea de transport al ţiţeiului
pe conductă şi calea ferată
zilnic (telefon/fax)

transportator

7.

Balanţa de transport al produse-
lor, lunară şi la schimbarea pre-
ţului produselor şi cumulat an
a opta zi lucrătoare a
lunii următoare

transportator

8.

Graficul de încărcare şi sosire
la destinaţie a navetelor de cale
ferată
săptămânal

transportator

                  Expeditor, Transportator,
                …………. ………………

 + 
Anexa 7.1.la contractul-cadruBALANŢA (MIŞCAREA)ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid

 
Nr.
crt.

Locaţia

A1
Vest

A3
Vest

A3
Rest

A3
Sel

A3
Nesel

A3
Videle

A3
Indep.

A3
Suplac

B
Olt

B
Rest

C
Sel

C
Mold

C
Rest
Leb.
C
Rest

Total

Condensat

Gazolină

Etan
lichid

Stoc 1
Primiri
Primiri +
stoc 1
Transfer 1
Total intrări
Total livrări
Terţi
Pierderi
Transfer
gazolină
Transfer 2
Total ieşiri
Stoc 2
Conpet
Stoc 2 Terţi
            Transportator,
         ……………….

 + 
Anexa 7.2la contractul-cadruBALANŢA (MIŞCAREA)ţiţeiului transportat pe reţeaua de conducte pentru ţiţeiul din import

Clientul
Stocuri conducte
14" Constanţa-Piteşti
20" Constanţa-Piteşti
28" Constanţa-Băragănu
24" Constanţa-Midia
24" Bărăganu-Brazi
20" Bărăganu-Oneşti
12" F1 Călăreţi-Teleajen
12" F2 Călăreţi-Teleajen
Total stoc conducte
Stocuri rezervoare
Total stoc rezervoare
Total stoc iniţial
Primiri de la Oil Terminal
Pentru 14"
Pentru 20"
Pentru 28"
Pentru 24"
Total primiri
Total primiri + stoc
Livrări pe destinaţii
Total livrat
Pierderi
Transfer
Total ieşiri
Stoc final pe conducte
14" Constanţa-Piteşti
20" Constanţa-Piteşti
28" Constanţa – Bărăganu
24" Constanţa-Midia
24" Bărăganu-Brazi
20" Bărăganu-Oneşti
12" F1 Călăreţi-Teleajen
12" F2 Călăreţi-Teleajen
Total stoc conducte
Stocuri rezervoare
Total stoc rezervoare
Total stoc final
        Transportator,
      ………………

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x