ORDIN nr. 186 din 24 martie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALANr. 1.930 din 30 martie 2011CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATENr. 431 din 28 martie 2011CASA NATIONALA DE PENSII PUBLICENr. 623 din 14 martie 2011AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCANr. 186 din 24 martie 2011
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 254 din 11 aprilie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 118 16/02/2011 ART. 6
ActulREFERIRE LAHG 109 18/02/2009 ART. 12
ActulREFERIRE LAHG 972 26/07/2006 ART. 17
ActulREFERIRE LALEGE (R) 202 22/05/2006 ART. 22
ActulREFERIRE LASTATUT 26/07/2006 ART. 17
ActulREFERIRE LAHG 13 08/01/2004 ART. 9
ActulREFERIRE LASTATUT 08/01/2004 ART. 9
ART. 1REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 296
ART. 1REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 296
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 2520 27/09/2010
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea obligaţiilor care revin oficiilor nominalizate de Casa Naţională de Pensii Publice, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă în aplicarea Procedurii de primire, prelucrare şi transmitere a "Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate"



În temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 9 alin. (4) din Statutul Casei Naţionale de Pensii şi alte Drepturi de Asigurări Sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 13/2004, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, republicată, al art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 118/2011 privind aprobarea condiţiilor de acreditare a oficiilor pentru depunerea „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, precum şi privind răspunderea în gestionarea informaţiilor din declaraţie,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă emit următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajator sau entităţi asimilate angajatorului, prevăzute la art. 296^3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia depunerii „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin intermediul portalului e-România.(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), până la data de 1 iulie 2011, declaraţia se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice, în format hârtie, semnată şi ştampilată, conform legii, însoţită de declaraţia în format electronic, pe suport CD.(3) Pentru depunerea declaraţiei potrivit alin. (2), contribuabilul prezintă:a) "Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate", în format hârtie, semnată şi ştampilată, conform legii;b) declaraţia în format electronic, pe suport CD, care cuprinde:(i) "Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate";(îi) anexa nr. 1.1. "Anexa angajator";(iii) anexa nr. 1.2. "Anexă asigurat" – câte o anexă completată pentru fiecare asigurat.
 + 
Articolul 2Se aprobă Procedura de primire, prelucrare şi transmitere a "Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate", depusă de contribuabili la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Oficiile acreditate au obligaţia să comunice contribuabililor adresa de internet de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, unde poate fi consultat stadiul de prelucrare a declaraţiilor depuse, şi să asigure sprijin pentru contribuabilii care nu au acces la internet, în vederea consultării acestor informaţii.
 + 
Articolul 4(1) Contribuabilii care nu finalizează procedura de depunere a declaraţiei, prin obţinerea numărului unic de înregistrare de la oficiul acreditat, depun respectiva declaraţie la organul fiscal competent.(2) Organul fiscal competent este organul fiscal în a cărui evidenţă contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii.
 + 
Articolul 5În cazul declaraţiilor pentru care organul fiscal competent nu a putut prelucra informaţiile de pe suportul CD, se înscriu pe formatul hârtie al declaraţiei numărul de înregistrare şi data, iar contribuabilul va prezenta, în termen de 3 zile, organului fiscal formatul electronic al declaraţiei într-o formă care să poată fi prelucrată.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 7Oficiile nominalizate de Casa Naţională de Pensii Publice, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.Preşedintele Agenţiei Naţionalede Administrare Fiscală,Sorin BlejnarPreşedintele Casei Naţionalede Asigurări de Sănătate,Nicolae-Lucian DuţăPreşedintele Casei Naţionalede Pensii Publice,Domnica Doina PârcălabuPreşedintele Agenţiei Naţionalepentru Ocuparea Forţei de Muncă,Silviu Bian
 + 
Anexa PROCEDURĂde primire, prelucrare şi transmitere a "Declaraţiei privindobligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pevenit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate", depusăde contribuabili la oficiile acreditatede Ministerul Finanţelor PubliceA. Depunerea "Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate" la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice1. Contribuabilii care au obligaţia, potrivit legii, să depună "Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate" pot îndeplini această obligaţie declarativă prin depunerea declaraţiei în format hârtie, semnată şi ştampilată, conform legii, însoţită de declaraţia în format electronic, pe suport CD, la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice, din judeţul în a cărui rază teritorială îşi au domiciliul fiscal.2. Fac excepţie de la prevederile pct. 1 contribuabilii mari şi mijlocii, definiţi potrivit legii, care depun declaraţiile fiscale în condiţiile prevăzute de Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.520/2010 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă de către contribuabilii mari şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.3. La depunerea declaraţiei, contribuabilul prezintă declaraţia în formatul prevăzut la art. 1 alin. (3) din ordin.B. Primirea şi prelucrarea "Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate" de către oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice1. Persoanele nominalizate, cu ocazia acreditării, pentru primirea şi prelucrarea declaraţiei, denumite în continuare operatori, asigură preluarea declaraţiei de la contribuabili.2. Operatorii trebuie să deţină un certificat digital emis de Ministerul Finanţelor Publice, înrolat în sistemul de Managementul identităţii al sistemului informatic al ministerului.3. Operatorul primeşte de la contribuabil declaraţia în format hârtie, însoţită de formatul electronic al acesteia, pe suport CD, şi parcurge următoarele etape:a) verifică declaraţia în format hârtie, urmărind ca formularul să aibă înscrise:(i) codul de identificare fiscală al contribuabilului;(îi) datele de identificare ale contribuabilului, potrivit formularului;(iii) semnătura şi ştampila, conform legii;b) vizualizează formatul electronic al declaraţiei, cu ajutorul aplicaţiei puse la dispoziţie de Direcţia generală de tehnologia informaţiei;c) verifică formatul electronic al declaraţiei. După lansarea programului de verificare se alege fişierul de tip PDF corespunzător:(i) dacă se identifică erori de structură a fişierului sau existenţa unor date incorecte, pe ecran vor fi afişate mesaje de eroare, evidenţiate cu culoarea roşie. În acest caz, programul de verificare nu permite prelucrarea declaraţiei. Operatorul restituie contribuabilului declaraţia, atât formatul hârtie, cât şi formatul electronic. În cazul în care declaraţia nu poate fi prelucrată de oficiul acreditat, aceasta nu se consideră depusă şi nu i se atribuie număr unic de înregistrare;(îi) dacă nu se identifică erori şi declaraţia poate fi prelucrată, se trece la următoarea etapă;d) verifică informaţiile înscrise în formatul electronic al declaraţiei, afişate de aplicaţia informatică pe ecranul staţiei de lucru, cu cele înscrise în formatul hârtie prezentat de contribuabil:(i) dacă informaţiile înscrise în formatul hârtie şi în cel electronic al declaraţiei prezintă diferenţe, operatorul respinge declaraţia (butonul "Respinge declaraţia") şi restituie contribuabilului atât formatul hârtie, cât şi formatul electronic al acesteia. În cazul în care declaraţia nu poate fi prelucrată de oficiul acreditat, aceasta nu se consideră depusă şi nu i se atribuie număr unic de înregistrare;(îi) dacă nu se identifică erori, operatorul acceptă declaraţia (butonul "Acceptă declaraţia") şi trece la următoarea etapă;e) atribuie declaraţiei numărul unic de înregistrare şi înscrie acest număr, precum şi data depunerii pe ambele exemplare ale formatului hârtie al declaraţiei;f) reţine un exemplar al formatului hârtie al declaraţiei, precum şi suportul electronic şi restituie contribuabilului al doilea exemplar al formatului hârtie al declaraţiei.C. Transmiterea "Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate" de către oficiile acreditate, în baza de date centrală a Ministerului Finanţelor Publice – Agenţiei Naţionale de Administrare FiscalăI. Transmiterea declaraţiei în baza de date centralăÎn vederea transmiterii declaraţiei în baza de date centrală a Ministerului Finanţelor Publice-Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, persoana desemnată să transmită declaraţii prin upload trebuie să efectueze următoarele operaţiuni:1. copiază kitul aplicaţiei pe staţia de colectare a formatului electronic al declaraţiei (fişier în format pdf), la prima utilizare a staţiei de colectare;2. dezarhivează conţinutul într-un director de fişiere (de exemplu "D112").În acest director se vor găsi fişierele de configurare const.properties, log4j.xml, precum şi executabilul GhiseuUpload.bat;3. configurează următoarele directoare de fişiere:– D:D112intrate– D:D112trimise– D:D112ramase– D:D112logsÎn cazul în care nu se foloseşte adresa implicită pentru aceste directoare, atunci se poate specifică locaţia şi denumirea acestora în fişierul const.prop livrat cu kitul aplicaţiei, astfel:folder.i=folder.t=folder.r=Pentru configurarea locului unde se va genera fişierul de log se editează fişierul log4j.xml la rândul:Se modifică value = ""4. lansează aplicaţia GhiseuUpload.batSe introduce numele şi parola utilizatorului, care este înregistrat în Managementul identităţii al sistemului informatic al Ministerului Finanţelor Publice, cu rolul de transmitere.Declaraţiile transmise se vor afla în directorul folder.tDeclaraţiile netransmise vor rămâne în folder.iDeclaraţiile în care au fost identificate erori de altă natură decât cea de conectivitate vor rămâne în folder.rII. Persoana desemnată să transmită declaraţii către baza de date centrală are următoarele atribuţii:– identifică, în reţea, staţiile de lucru care deservesc ghişeele de primire a declaraţiilor;– identifică, pentru fiecare staţie de lucru, fişierele conţinând declaraţiile depuse (acceptate) şi le transferă în directorul dedicat, creat pe staţia locală;– rulează aplicaţia de transmitere a declaraţiilor către baza de date centrală;– verifică dacă transmiterea declaraţiilor către baza de date centrală a fost completă. În caz de eroare, transmiterea se reia;– verifică fişierul de log-uri D:/D112/logs/agentUpload.log;– întocmeşte situaţii cu:* numărul de fişiere primite, transmise şi rămase;* erori şi cauzele lor;* informaţii din log-uri.D. Transmiterea "Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate" în format hârtie de către oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice către direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti1. Oficiile acreditate au obligaţia să transmită "Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate", depusă în format hârtie, însoţită de suportul electronic, în termen de maximum 5 zile de la depunerea acestora de către contribuabili.2. Fiecare oficiu acreditat transmite declaraţiile la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială este situat.3. Declaraţiile se transmit prin delegat sau prin poştă, însoţite de un borderou, care cuprinde, în mod obligatoriu, următoarele informaţii:a) datele de identificare ale oficiului acreditat de Ministerul Finanţelor Publice;b) datele de identificare ale direcţiei generale a finanţelor publice, destinatară a declaraţiilor;c) pentru fiecare declaraţie transmisă:– numărul unic de înregistrare;– data depunerii declaraţiei;– codul de identificare fiscală a contribuabilului care a depus declaraţia;– datele de identificare a contribuabilului.4. În cazul declaraţiilor transmise prin delegat, borderoul va fi semnat atât de persoana care a predat declaraţiile din partea oficiului acreditat, cât şi de persoana care a primit declaraţiile din partea direcţiei generale a finanţelor publice, înscriindu-se numele, prenumele şi funcţia ambelor persoane.5. În cazul transmiterii prin poştă, dovada primirii de către direcţiile generale ale finanţelor publice o constituie semnătura de primire, potrivit procedurilor aplicabile în cazul trimiterilor poştale.–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x