privind aplicarea dispoziţiilor referitoare la contractul de publicitate media
În baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, şi a Hotărârii Guvernului nr. 895/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,în aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006,preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite prezentul ordin. +
Articolul 1Se aprobă structura, conţinutul şi modul de utilizare ale modelelor specifice de invitaţii de participare la procedura prin "cerere de oferte", referatului de oportunitate, raportului de evaluare a impactului, dosarului achiziţiei publice şi ale contractului de servicii de publicitate media, prevăzute în anexele nr. 1-5 care fac parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 2În sensul prezentului ordin, termenii de mai jos au următoarele înţelesuri:a) tiraj mediu difuzat pe ediţie – media pe ediţie a exemplarelor pentru care se poate dovedi pe bază de acte că au intrat în posesia utilizatorului final. Tirajul difuzat este compus din: abonamente, exemplare vândute cu bucata şi exemplare gratuite; … b) abonamente – fiecare exemplar vândut, care a fost livrat firmelor specializate în servirea abonamentelor sau care a fost achitat în avans direct la editor şi a fost livrat abonatului de către editor ori de un intermediar al acestuia; … c) exemplare vândute cu bucata – fiecare exemplar vândut prin metode diferite de cele pentru abonamente; … d) exemplare gratuite – fiecare exemplar al publicaţiei din difuzarea căruia editorul nu a obţinut încasări; … e) ediţie – totalitatea exemplarelor unei publicaţii care pot fi evidenţiate prin acelaşi identificator imprimat pe ele, denumit număr de apariţie, şi care se regăseşte în toate actele necesare efectuării auditului, inclusiv pentru reeditări şi suplimentări de tiraj, indiferent de locul de tipărire; … f) cost pe punct de audienţă – efortul financiar necesar pentru a obţine un punct de rating; … g) rating – unitate de măsură a audienţei pentru un program de televiziune sau de radio. … +
Articolul 3Modelele specifice de invitaţii de participare la procedura prin "cerere de oferte", referatul de oportunitate, raportul de evaluare a impactului, dosarul achiziţiei publice şi contractul de servicii de publicitate media, cuprinse în anexele la prezentul ordin, sunt următoarele:a) Referat de oportunitate privind achiziţia publică a serviciilor de publicitate media (anexa nr. 1); … b) Invitaţie de participare la procedura de atribuire a contractului de publicitate media prin "cerere de oferte" (anexa nr. 2); … c) Raport de evaluare a impactului achiziţiei publice a serviciilor de publicitate media scrisă, audio-vizual şi electronică pentru (promovarea imaginii/informarea clienţilor etc.) (anexa nr. 3); … d) Dosarul achiziţiei publice de servicii de publicitate media (anexa nr. 4); … e) Contract de servicii de publicitate media (anexa nr. 5). … +
Articolul 4(1) Anunţurile de intenţie, de participare şi de atribuire a contractului de publicitate media conţin aceleaşi elemente ca şi contractele de servicii cuprinse în anexa nr. 3 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, şi în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu completările ulterioare. … (2) Anunţurile mai sus menţionate vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP), la adresa de internet www.publicitatepublică.ro, pe pagina de internet proprie a autorităţii contractante, dacă există, şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), în situaţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006. … (3) Invitaţiile de participare la procedura de cerere de ofertă vor fi publicate în SEAP, la adresa de internet www.publicitatepublică.ro, pe pagina de internet proprie, acolo unde există. … +
Articolul 5Documentaţia de atribuire a contractului de publicitate media va putea fi descărcată şi de pe pagina de internet www.publicitatepublică.ro, precum şi de pe pagina de internet proprie a autorităţii contractante, acolo unde există. +
Articolul 6(1) În cazul contractelor de publicitate media, autoritatea contractantă are obligaţia de a utiliza următoarele criterii de selecţie şi calificare a operatorilor economici în funcţie de natura mijlocului de comunicare: … a) pentru publicaţii, tirajul mediu difuzat pe ediţie al ofertantului, aria de difuzare, profilul, publicul-ţintă. În cazul tirajului mediu difuzat pe ediţie al operatorului economic, acesta trebuie să fie certificat pentru o perioadă de minimum 3 luni din ultimul an calendaristic de către instituţii autorizate, independente, de audit; … b) în cazul presei audio-TV, aria de acoperire şi audienţa certificate de o instituţie specializată, profilul şi publicul-ţintă; … c) în cazul internetului, profilul şi publicul-ţintă, numărul de accesări lunare. … (2) Excepţie privind criteriul "tiraj mediu" prevăzut la alin. (1) lit. a) fac cazurile privind privatizarea, acolo unde într-un judeţ nu există niciun cotidian local care să fie auditat. Pentru a se publică un anunţ într-un astfel de cotidian, reprezentanţii legali vor prezenta o declaraţie pe propria răspundere privind tirajul, însoţită de documente financiar-contabile justificative privind tirajul înregistrat în ultimele 3 luni calendaristice. … +
Articolul 7(1) În cazul aplicării criteriului de atribuire "oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic", oferta stabilită ca fiind câştigătoare este oferta care întruneşte punctajul cel mai mare rezultat prin aplicarea următorului algoritm de calcul, după caz: … a) în cazul presei scrise: P/T (unde P = preţ pentru 1 cmp reclamă, calculat la o singură apariţie, şi T = tirajul mediu, difuzat pe ediţie, certificat); … b) în cazul presei audio-TV: preţul pe punctul de audienţă (CPP); … c) în cazul internetului: preţul pe o mie de afişări. … (2) Punctajul pentru fiecare ofertă evaluată conform prevederilor alin. (1) se acordă după cum urmează: … a) pentru valoarea minimă a factorului de evaluare se acordă 100 de puncte; … b) pentru o valoare a factorului de evaluare superioară celei prevăzute la lit. a), punctajul se acordă astfel: … Pn = [valoare(min)/valoare(n)] x 100 +
Articolul 8Contractele de publicitate media vor conţine în mod obligatoriu şi următoarele două clauze contractuale:a) "Părţile contractante au obligaţia să asigure, inclusiv în timpul derulării contractului, accesul publicului cel puţin la următoarele informaţii: destinatarii finali ai fondurilor de publicitate, criteriile de alocare a acestor fonduri, sumele aferente fiecărui beneficiar final şi termenele de executare a prevederilor contractuale."; … b) "Accesul la informaţiile cuprinse la lit. a) se realizează prin intermediul autorităţii contractante, care are obligaţia de a deţine informaţii actualizate cu privire la derularea contractului." … +
Articolul 9Materialele publicate/utilizate vor menţiona în mod obligatoriu denumirea autorităţii/autorităţilor contractante. +
Articolul 10Termenul până la care autoritatea contractantă este obligată să facă public anunţul privind aplicarea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare pentru atribuirea contractului de servicii de publicitate media este de cel puţin 3 zile înainte de începerea negocierilor. +
Articolul 11Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Autorităţii Naţionalepentru Reglementarea şiMonitorizarea Achiziţiilor Publice,Alexandru CojocaruBucureşti, 3 noiembrie 2006.Nr. 183. +
Anexa 1Referat de oportunitate privind achiziţiapublică a serviciilor de publicitate mediaAutoritatea contractantă, cu sediul în …….. Judeţul: …… Str. ………, nr. …, cod postal……., cod fiscal ……., telefon: ……, fax: ……, e-mail: ….. pagina de Internet: ………… doreşte achiziţionarea următoarelor servicii de publicitate media:……………………………………………………….Cod CPV: …….Caracteristicile generale ale serviciilor dorite sunt următoarele:……………………………………………………….Context/premise:– situaţia actuală în care se găseşte autoritatea contractantă – specificul activităţii, caracteristicile pieţei pe care achiziţionează, legislaţie aplicabilă;– strategia de comunicare şi relaţii publice.Raţiunea achiziţiei de publicitate:– serviciile de publicitate media vizate;– motivele pentru care se doreşte achiziţionarea acestor servicii;– sursele de verificare a necesităţii achiziţionării acestor servicii;– obiectivul vizat prin achiziţia serviciilor de publicitate media;– publicul ţintă vizat de serviciile de publicitate;– materialele propuse a fi publicate.Impactul urmărit:– cum se va modifica situaţia actuală ca urmare a publicităţii făcute;– rezultatele cantitative şi cele calitative ale utilizării serviciilor ce urmează a fi achiziţionate;– existenţa/inexistenţa unor posibilităţi alternative de atingere a impactului urmărit şi justificarea opţiunii facute.Evaluarea rezultatului obţinut:– sursele de verificare a modificării situaţiei iniţiale ca urmare a publicităţii făcute;– criteriile de evaluare a rezultatului obţinut: cota de piaţă, creşterea cifrei de afaceri, creşterea cunoaşterii de către cetăţeni a activităţii/unei anumite acţiuni a autorităţii contractante;– indicatori de măsurare a impactului prestării serviciilor achiziţionate.Prezentul Raport de oportunitate poate fi descărcat de pe pagina de Internet proprie www…..*1) şi din sistemul informatic de utilitate publică, accesibil prin Internet, la adresa www.publicitatepublică.ro)––––*1) Se furnizează adresa completă a paginii de Internet proprii, adică cea care conduce exact la locul în care se găsesc informaţiile. Exemplu: wwwx.companiaxyz.ro/documentepublice/download/achizitie.doc. +
Anexa 2Invitaţie de participarela procedura de atribuire a contractului de publicitatemedia prin "cerere de oferte"Către: [se completează numele ofertanţilor către care se trimite invitaţia]Autoritatea contractantă invită ofertanţii al căror obiect de activitate corespunde cerinţelor documentaţiei de atribuire anexată, să depună oferta în scopul atribuirii contractului pentru prestarea următoarelor servicii:………………………………………………………..Cod CPV: ………….Caracteristici generale ale serviciilor:………………………………………………………..………………………………………………………..1. Denumirea/numele: [autoritatea contractantă]2. Codul unic de înregistrare: …….3. Adresa: [se menţionează localitatea, judeţul, strada şi numărul, codul poştal]4. Telefon: ………….5. Fax: …………..6. E-mail: ………….7. Pagina de Internet: ………8. Procedura aplicată pentru atribuirea contractului de servicii: cerere de oferte9. Sursa de finanţare a contractului: ……………10. Tipul contractului de servicii pentru care sunt solicitate oferte…..11. Locul de prestare a serviciilor: …………….12. Operatorii economici pot depune ofertă pentru o parte/doar pentru întreaga gama de servicii solicitate.13. Durata sau termenul limită de prestare a serviciilor:14. Informaţii şi clarificări:a. Compartimentul de la care se poate obţine un exemplar din documentaţie şi modul de obţinere: ………………..b. Documentaţia de atribuire anexată prezentei invitaţii poate fi descărcată de pe pagina de Internet proprie www……..*2) şi din sistemul informatic de utilitate publică, accesibil prin Internet, la adresa www.publicitatepublica.roc. Data limită pentru solicitarea clarificărilor: …………Informaţii suplimentare se pot obţine la tel: ………..,e-mail:……..- persoana de contact……….15. Data limită pentru depunerea ofertelor: ………….16. Adresa la care trebuie transmise/depuse ofertele:……….17. Limba de redactare a ofertei: ……………..18. Persoanele care pot asista la deschiderea ofertelor: ………19. Data, ora şi locul deschiderii ofertelor: ………….20. Garanţiile ce trebuie furnizate de ofertanţi: …………21. Modalităţile principale de finanţare şi de plată şi/sau referirile la prevederile care le reglementează ………….22. Forma juridică în care trebuie să se legalizeze asocierea grupului de operatori economici cărora li s-a atribuit contractul de servicii [unde este cazul]23. Criteriile de calificare pe care trebuie să le îndeplinească ofertanţii:24. Documentele ce urmează a fi prezentate de ofertanţi: ………25. Menţionarea prevederilor legale, reglementărilor sau dispoziţiilor administrative, în cazurile în care prestarea serviciilor este rezervată unei anumite categorii profesionale26. Precizarea dacă persoanele juridice sunt obligate să menţioneze numele şi calificările profesionale ale personalului responsabil pentru prestarea serviciului27. Termenul de valabilitate al ofertei: ……………………….28. Criteriul care va fi utilizat pentru atribuirea contractului de servicii (în cazul aplicării ofertei cea mai avantajoasă din punct de vedere economic se menţionează şi algoritmul de calcul).––––*2) Se furnizează adresa completă a paginii de Internet proprii, adică cea care conduce exact la locul în care se găsesc informaţiile. Exemplu: www.companiaxyz.ro/documentepublice/download/achizitie.doc.29. Interzicerea depunerii de oferte alternative [dacă este cazul].30. Operatorii economici au obligaţia de a numerota şi semna fiecare pagina a ofertei, precum şi de a anexa un opis al documentelor prezentate.31. Instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a propunerii tehnice:…………………………………………………………32. Instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a propunerii financiare:33. Data pentru care se determină echivalenţa leu/euro:…………………………………………………………34. Contestaţiile se transmit:– fie la Consiliul Naţional de Soluţionarea Contestaţiilor– fie la autoritatea contractantă şi apoi la instanţa competentă.Consiliul Naţional de Soluţionarea Contestaţiilor, Localitate…….. Str. ……. nr. ….., camera …, telefon…… fax ……. adresa de e-mail ……….Denumirea instanţei competente …………….. +
Anexa 3Raport de evaluare a impactului achiziţiei publicea serviciilor de publicitate media scrisă, audio-vizual şielectronică pentru (promovarea imaginii/informarea clienţilor/etc.)Autoritatea contractantă, cu sediul în ….., judeţul: ……… Str. …….., nr. …., cod poştal ….., cod fiscal ……, telefon: …….., fax: ………, e-mail: ……. pagina de Internet: ………. a atribuit, urmare a derulării procedurii de ………, contractul nr. ….. din data de ……. de prestare a următoarelor servicii:………………………………………………………….Cod CPV: …………..către [operatorul economic] ……………….. cu sediul în ……., judeţul: ….., Str. ………., nr. ……, cod poştal ……., cod fiscal ….., telefon: ………., fax: ……, e-mail: ……, pagina de Internet: …….Caracteristicile generale ale serviciilor prestate au fost următoarele:………………………………………………………Preţul pentru serviciile prestate a fost de: ……………Obiectivul urmărit pentru prestarea serviciilor de publicitate în media a fost acela de:Urmare a prestării serviciilor de publicitate în media, obiectivul urmărit a fost atins în proporţie de …..%. Modalitatea de calcul a proporţiei în care a fost atins obiectivul este: …………. Sursele de verificare a veridicităţii şi corectitudinii acestei modalităţi de calcul sunt următoarele:Impactul preconizat al utilizării serviciilor a fost de: …………Impactul obţinut în urma utilizării serviciilor este: ………….Indicatorii de măsurare a impactului sunt: ……………Sursele de verificare care au stat la baza evaluării impactului sunt: …….Prezentul Raport de evaluare a impactului poate fi descărcat de pe pagina de Internet proprie www……..*3) şi din sistemul informatic de utilitate publică, accesibil prin Internet, la adresa www.publicitatepublica.ro––––*3) Se furnizează adresa completă a paginii de Internet proprii, adică cea care conduce exact la locul în care se găsesc informaţiile. Exemplu: www.companiaxyz.ro/documentepublice/download/achizitie.doc. +
Anexa 4Dosarul achiziţiei publice de servicii de publicitate mediaDosarul achiziţiei publice de servicii de publicitate media trebuie să cuprindă următoarele documente:1. Opis al documentelor.2. Referatul de oportunitate privind achiziţia publică a serviciilor de publicitate media.3. Copia filei de buget sau orice alt document care dovedeşte existenţa fondurilor.4. Nota privind determinarea valorii estimate, fără TVA, a contractului de achiziţie publică.5. Înregistrările care dovedesc transmiterea anunţului de intenţie şi anunţul de intenţie, dacă este cazul.6. Înregistrările care dovedesc transmiterea anunţului de participare şi anunţul de participare şi/sau invitaţia de participare, după caz.7. Documentaţia de atribuire, inclusiv clarificările solicitate de prestatori şi răspunsurile aferente transmise de autoritatea contractantă.8. Nota justificativă privind alegerea criteriilor de selecţie.9. Nota justificativă privind alegerea criteriului de atribuire.10. Nota justificativă privind alegerea procedurii de atribuire, în cazul în care procedura de atribuire a fost alta decât licitaţia deschisă sau licitaţia restrânsă.11. Nota justificativă privind accelerarea procedurii de atribuire, dacă este cazul.12. Procesul-verbal de deschiderea ofertelor.13. Copie după scrisoarea de garanţie bancară, după caz.14. Raportul procedurii de atribuire.15. Oferta câştigătoare în original.16. Contractul de achiziţie publică/acordul-cadru, semnate şi anexele la acestea.17. Raportul de evaluare a impactului achiziţiei publice a serviciilor de publicitate media.18. Copii ale materialelor publicate (inclusiv pe suport electronic).19. Contestaţia (dacă este cazul) şi rezoluţia motivată.20. Documentele constatatoare. +
Anexa 5Contract de servicii de publicitate medianr._______ data ______În temeiul Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, s-a încheiat prezentul contract de prestare de servicii, între……………………. denumirea autorităţii contractante adresa …………., telefon/fax ……………………., număr de înmatriculare ………., cod fiscal …………., cont trezorerie ……….., reprezentată prin …………, (denumirea conducătorului), funcţia …….. în calitate de achizitor, pe de o parteşi…………….. denumirea operatorului economic, adresa …………., telefon/fax ………., număr de înmatriculare ….., cod fiscal …………., cont (trezorerie, banca) ………, reprezentat prin ……… (denumirea conducătorului), funcţia…….., în calitate de prestator, pe de altă parte.2. Definiţii2.1 – În prezentul contract următorii termeni vor fi interpretaţi astfel:a. contract – reprezintă prezentul contract şi toate anexele sale;b. achizitor şi prestator – părţile contractante, aşa cum sunt acestea numite în prezentul contract;c. preţul contractului – preţul platibil prestatorului de către achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;d. servicii – activităţi a căror prestare face obiect al contractului;e. produse – echipamentele , maşinile, utilajele, piesele de schimb şi orice alte bunuri cuprinse în anexa/anexele la prezentul contract şi pe care prestatorul are obligaţia de a le furniza aferent serviciilor prestate, conform contractului;f. forţa majoră – un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau vinei acestora, care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunciativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi;g. zi – zi calendaristică; an – 365 de zile;(se adaugă orice alţi termeni pe care părţile înţeleg să îi definească pentru contract)3. Interpretare3.1 În prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare, cuvintele la forma singular vor include forma de plural şi vice versa, acolo unde acest lucru este permis de context.3.2 Termenul "zi" sau "zile" sau orice referire la zile reprezintă zile calendaristice dacă nu se specifică în mod diferit.Clauze obligatorii4. Obiectul principal al contractului4.1 – Prestatorul se obligă să execute ……… denumirea serviciilor, în perioada/perioadele convenite şi în conformitate cu obligaţiile asumate prin prezentul contract.4.2 – Achizitorul se obligă să plătească preţul convenit în prezentul contract pentru serviciile prestate.5. Preţul contractului5.1 Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, plătibil prestatorului de către achizitor, conform graficului de plăţi, este de …… lei, sau după caz …… euro, la care se adaugă …… TVA.6. Durata contractului6.1 – Durata prezentului contract este de ….. luni, începând de la data de …..(se înscriu perioada şi data)6.2. Prezentul contract încetează să producă efecte la data de.(se înscrie data la care încetează contractul)7. Executarea contractului7.1 – Executarea contractului începe după constituirea garanţiei de bună execuţie, la data de …….(se precizează data la care intră în efectivitate contractul)8. Documentele contractului8.1 – Documentele contractului sunt:(se enumera documentele pe care părţile le înţeleg ca fiind ale contractului)9. Obligaţiile principale ale prestatorului9.1 – Prestatorul se obligă să presteze serviciile la standardele şi sau performanţele prezentate în propunerea tehnică, anexă la contract.9.2 – Prestatorul se obligă să presteze serviciile în conformitate cu graficul de prestare prezentat în propunerea tehnică.9.3 – Prestatorul se obligă să despăgubească achizitorul împotriva oricăror:i) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc), legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru sau în legătură cu produsele achiziţionate, şi … îi) daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natură, aferente, cu excepţia situaţiei în care o astfel de încălcare rezultă din respectarea caietului de sarcini întocmit de către achizitor.10. Obligaţiile principale ale achizitorului10.1 – Achizitorul se obligă să recepţioneze, potrivit clauzei 13, serviciile prestate în termenul convenit.10.2 – Achizitorul se obligă să plătească preţul către prestator în termenul convenit de la emiterea facturii de către acesta. Plăţile în valută se vor efectua prin respectarea prevederilor legale. (se precizează termenul de plată de la emiterea facturii şi, după caz, graficul de plată)10.3 – Dacă achizitorul nu onorează facturile în termen de 14 zile de la expirarea perioadei prevăzute convenite, prestatorului are dreptul de a sista prestarea serviciilor şi de a beneficia de reactualizarea sumei de plată la nivelul corespunzător zilei de efectuare a plăţii. Imediat ce achizitorul onorează factura, prestatorul va relua prestarea serviciilor în cel mai scurt timp posibil.11. Sancţiuni pentru neîndeplinirea culpabilă a obligaţiilor11.1 – În cazul în care, din vina sa exclusivă, prestatorul nu reuşeşte să-şi execute obligaţiile asumate prin contract, atunci achizitorul are dreptul de a deduce din preţul contractului, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu o cotă procentuală din preţul contractului.(se precizează cota procentuală pentru fiecare zi/săptămână de întârziere, până la îndeplinirea, efectivă a obligaţiilor)11.2 – În cazul în care achizitorul nu onorează facturile în termen de 28 de zile de la expirarea perioadei convenite, atunci acesta are obligaţia de a plăti, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu o cotă procentuală din plata neefectuată.(se precizează aceeaşi cotă procentuală, prevăzută pentru, clauza 11.1, pentru, fiecare zi/săptămâna de întârziere, până la, îndeplinirea, efectivă a obligaţiilor)11.3 – Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi, în mod culpabil şi repetat, dă dreptul părţii lezate de a considera contractul de drept reziliat şi de a pretinde plata de daune-interese.11.4 – Achizitonil îşi rezervă dreptul de a renunţa oricând la contract, printr-o notificare scrisă adresată prestatorului, fără nici o compensaţie, dacă acesta din urmă dă faliment, cu condiţia ca această anulare să nu prejudicieze sau să afecteze dreptul la acţiune sau despăgubire pentru prestator. În acest caz, prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a contractului.Clauze specifice12. Garanţia de bună execuţie a contractului12.1 – Prestatorul se obligă să constituie garanţia de bună execuţie a contractului în cuantum de ……, pentru perioada de …… şi, oricum, până la intrarea în efectivitate a contractului.(se precizează modul de constituire, cuantumul şi perioada de constituire a garanţiei de bună execuţie)12.2 – Achizitorul se obligă să elibereze garanţia pentru participare şi să emită ordinul de începere a contractului numai după ce prestatorul a făcut dovada constituirii garanţiei de bună execuţie.12.3 – Achizitorul are dreptul de a emite pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, în limita prejudiciului creat, dacă prestatorul nu îşi execută, execută cu întârziere sau execută necorespunzător obligaţiile asumate prin prezentul contract. Anterior emiterii unei pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, achizitorul are obligaţia de a notifica acest lucru prestatorul, precizând totodată obligaţiile care nu au fost respectate.12.4 – Achizitorul se obligă să restituie garanţia de buna execuţie în termen de …. de la îndeplinirea obligaţiilor asumate.(se precizează modul de restituire şi termenul)12.5 – Garanţia tehnică este distinctă de garanţia de bună execuţie a contractului.13. Alte responsabilităţi ale prestatorului13.1 – (1) Prestatorul are obligaţia de a executa serviciile prevăzute în contract cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea sa tehnică.(2) Prestatorul se obligă să supravegheze prestarea serviciilor, să asigure resursele umane, materialele, instalaţiile, echipamentele şi orice alte asemenea, fie de natură provizorie, fie definitivă cerute de şi pentru contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din contract. … 13.2 – Prestatorul este pe deplin responsabil pentru execuţia serviciilor în conformitate cu graficul de prestare convenit. Totodată, este răspunzător atât de siguranţă tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toata durata contractului, (se precizează anexa ce conţine graficul de prestare)13.3 – Prestatorul se va asigura ca în materialul publicitar pe care îl realizează este menţionată denumirea achizitorului.14. Alte responsabilităţi ale achizitorului14.1 – Achizitorul se obligă să pună la dispoziţia prestatorului orice facilităţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea tehnică şi pe care le consideră necesare îndeplinirii contractului.14.2 – Achizitorul se obligă să asigure, inclusiv pe parcursul îndeplinirii contractului, accesul publicului cel puţin la următoarele informaţii: destinatarii finali ai fondurilor de publicitate, criteriile de alocare a acestor fonduri, sumele alocate fiecărui beneficiar final şi termenele de îndeplinire a prevederilor contractuale. În acest sens achizitorul are obligaţia de a deţine informaţii actualizate cu privire la modul de îndeplinire a contractului, iar prestatorul are obligaţia de a i le pune la dispoziţie la cerere.15. Recepţie şi verificări15.1 – Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor pentru a stabili conformitatea lor cu prevederile din propunerea tehnică şi din caietul de sarcini.15.2 – Verificările vor fi efectuate în conformitate cu prevederile din prezentul contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica, în scris, prestatorului, identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest scop.(se precizează anexa care conţine modul de verificare şi recepţie a serviciilor)16. Începere, finalizare, întărzieri, sistare16.1 – (1) Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor în timpul cel mai scurt posibil de la primirea ordinului de începere a contractului.(se precizează data maximă de emitere a ordinului de începere a contractului)(2) În cazul în care prestatorul suferă întârzieri şi/sau suportă costuri suplimentare, datorate în exclusivitate achizitorului părţile vor stabili de comun acord: … a) prelungirea perioadei de prestare a serviciului, şi … b) totalul cheltuielilor aferente, dacă este cazul, care se vor adaugă la preţul contractului. … 16.2 – (1) Serviciile prestate în baza contractului sau, dacă este cazul, oricare fază a acestora prevăzută a fi terminată într-o perioadă stabilită în graficul de prestare, trebuie finalizate în termenul convenit de părţi, termen care se calculează de la data începerii prestării serviciilor.(2) În cazul în care: … i) orice motive de întârziere, ce nu se datorează prestatorului, sau … îi) alte circumstanţe neobişnuite susceptibile de a surveni, altfel decâtprin încălcarea contractului de către prestator, îndreptăţesc prestatorul de a solicita prelungirea perioadei de prestare a serviciilor sau a oricărei faze a acestora, atunci părţile vor revizui, de comun acord, perioada de prestare şi vor semna un act adiţional.16.3 – Dacă pe parcursul îndeplinirii contractului, prestatorul nu respectă graficul de prestare, acesta are obligaţia de a notifica acest lucru, în timp util, achizitorului. Modificarea datei/perioadelor de prestare asumate în graficul de prestare se face cu acordul părtilor, prin act adiţional.16.4 – În afara cazului în care achizitorul este de acord cu o prelungire a termenului de execuţie, orice întârziere în îndeplinirea contractului dă dreptul achizitorului de a solicita penalităţi prestatorului.17. Ajustarea preţului contractului17.1 – Pentru serviciile prestate, plăţile datorate de achizitor prestatorului sunt tarifele declarate în propunerea financiară, anexă la contract.17.2 – Preţul contractului se actualizează utilizând formula de ajustare convenită.(se precizează formula de ajustare)18. Amendamente18.1 – Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional, numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezează interesele comerciale legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului.19. Subcontractanţi19.1 – Prestatorul are obligaţia, în cazul în care părţi din contract le subcontractează, de a încheia contracte cu subcontractanţii desemnaţi, în aceleaşi condiţii în care el a semnat contractul cu achizitorul.19.2 – (1) Prestatorul are obligaţia de a prezenta la încheierea contractului, toate contractele încheiate cu subcontractanţii desemnaţi.(2) Lista subcontractanţilor, cu datele de recunoaştere ale acestora, cât şi contractele încheiate cu aceştia se constituie în anexe la contract. … 19.3 – (1) Prestatorul este pe deplin răspunzător faţă de achizitor de modul în care îndeplineşte contractul.(2) Subcontractantul este pe deplin răspunzător faţă de prestator de modul în care îşi îndeplineşte partea sa din contract. … (3) Prestatorul are dreptul de a pretinde daune-interese subcontractanţilor dacă aceştia nu îşi îndeplinesc partea lor din contract. … 19.4 – Prestatorul poate schimba oricare subcontractant numai dacă acesta nu şi-a îndeplinit partea sa din contract. Schimbarea subcontractantului nu va schimba preţul contractului şi va fi notificată achizitorului.20. Cesiunea20.1 – Prestatorul are obligaţia de a nu transfera total sau parţial obligaţiile sale asumate prin contract, fără să obţină, în prealabil, acordul scris al achizitorului.20.2 – Cesiunea nu va exonera prestatorul de nici o responsabilitate privind garanţia sau orice alte obligaţii asumate prin contract.21. Forţa majoră21.1 – Forţa majoră este constatata de o autoritate competentă.21.2 – Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.21.3 – Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.21.4 – Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.21.5 – Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna din părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.22. Soluţionarea litigiilor22.1 – Achizitorul şi prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.22.2 – Dacă, după 15 zile de la începerea acestor tratative neoficiale, achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze, fie prin arbitraj la Camera de Comert şi Industrie a României, fie de către instanţele judecătoreşti din România.(se precizează modalitatea de soluţionare a litigiilor)23. Limba care guvernează contractul23.1 – Limba care guvernează contractul este limba română.24. Comunicări24.1 – (1) Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris.(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii cât şi în momentul primirii. … 24.2 – Comunicările între părti se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.25. Legea aplicabilă contractului25.1- Contractul va fi interpretat conform legilor din România.Părţile au înţeles să încheie azi ……. prezentul contract în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.(se precizează data semnării de către părti)Achizitor, Prestator,………………….. (semnătură autorizată)…………………..(semnătură autorizată) LSLS–––––