ORDIN nr. 177 din 23 octombrie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1093 din 1 noiembrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 199 04/07/2023 ART. 35
ActulREFERIRE LALEGE 199 04/07/2023 ART. 122
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 15
ActulREFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 21
ActulREFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 36
ART. 3REFERIRE LAORDIN 177 16/11/2016
ART. 3REFERIRE LAORDIN 140 02/09/2016
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 02/09/2016 ART. 2
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 02/09/2016 ART. 3
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 02/09/2016 ART. 4
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 02/09/2016 ART. 5
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 02/09/2016 ART. 6
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 16/11/2016 ART. 2
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 16/11/2016 ART. 3
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 16/11/2016 ART. 4
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 16/11/2016 ART. 5
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 16/11/2016 ART. 6
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 16/11/2016 ART. 7
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 16/11/2016 ART. 11
ART. 3REFERIRE LAANEXĂ 16/11/2016 ART. 12
ART. 5REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 70
ART. 5REFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 91
ANEXA 1REFERIRE LAHOTARARE 731 28/06/2024
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 199 04/07/2023
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 30 25/04/2007
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere dispozițiile art. 36 alin. 1 lit. c^1) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 21 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 35 alin. (15) și ale art. 122 alin. (3) din Legea învățământului superior nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul dispozițiilor art. 122 alin. (2) și (4) din Legea învățământului superior nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin: + 
Articolul 1Prezentul ordin stabilește condițiile de recrutare și selecție, precum și procedura de luare în evidență în Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“ a studenților școlarizați în instituții civile de învățământ superior, pentru nevoi ale Ministerului Afacerilor Interne. + 
Articolul 2(1)Formarea inițială a ofițerilor/ofițerilor de poliție se poate realiza și prin școlarizare în instituții civile de învățământ superior, forma de învățământ cu frecvență, în domenii, specializări și programe de studii universitare de licență necesare structurilor Ministerului Afacerilor Interne, exclusiv pentru specializări în care Ministerul Afacerilor Interne nu poate să asigure pregătirea.(2)Instituțiile civile de învățământ superior, programele de studii universitare de licență și cifrele anuale de școlarizare pentru studenții militari/studenții de poliție se stabilesc anual de ministrul afacerilor interne, la propunerea Direcției generale management resurse umane, în urma consultării inspectoratelor generale/similare.
 + 
Articolul 3(1)Recrutarea pentru admiterea în instituțiile civile de învățământ superior pentru nevoi ale Ministerului Afacerilor Interne are drept scop identificarea și atragerea candidaților care corespund condițiilor legale și criteriilor specifice în vederea formării profesionale inițiale a ofițerilor/ofițerilor de poliție. Dispozițiile art. 2-7, 11 și 12 din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, sau, după caz, dispozițiile art. 2-6 din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.(2)Pot face obiectul recrutării și selecției pentru formarea inițială pentru nevoi ale Ministerului Afacerilor Interne și studenții școlarizați de instituțiile civile de învățământ superior prevăzute la art. 2 alin. (1), astfel încât să fie asigurată perioada necesară îndeplinirii serviciului militar activ. Dispozițiile alin. (1) se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 4(1)Pentru îndeplinirea serviciului militar activ și acordarea drepturilor aferente, persoanele recrutate în vederea școlarizării pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne sunt luate în evidență la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“.(2)Luarea în evidență la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“ se realizează prin act administrativ al comandantului (rectorului) instituției de învățământ superior.(3)Ca urmare a luării în evidență la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“, persoanele prevăzute la alin. (1) dobândesc statutul de student militar sau, după caz, de student de poliție.(4)Îndeplinirea de către candidați a condițiilor legale și a criteriilor specifice prevăzute la art. 3 alin. (1) este verificată, potrivit prevederilor legale în vigoare, anterior luării în evidență la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“, în conformitate cu dispoziția directorului general al Direcției generale management resurse umane, emisă anual în acest scop.(5)Selecția candidaților pentru fiecare domeniu, specializare și program de studii se realizează pe baza mediilor la examenul de admitere sau, după caz, a mediilor anului/anilor de studii finalizat/finalizați obținute la instituțiile civile de învățământ superior prevăzute la art. 2 alin. (1), în ordinea descrescătoare a acestora, în limita numărului de locuri stabilit potrivit art. 2 alin. (2), în conformitate cu opțiunile exprimate de către candidați și în baza unui interviu organizat în scopul aprecierii aptitudinilor, abilităților și motivațiilor relevante.(6)Interviul prevăzut la alin. (5) se organizează de către o comisie din care fac parte specialiști din inspectoratele generale/similare beneficiare și cel puțin câte un reprezentant al Direcției generale management resurse umane și al Direcției generale de protecție internă. Interviul se finalizează cu declararea ca „admis“ sau „respins“ a candidaților. Aspectele procedurale privind organizarea și desfășurarea interviului se stabilesc prin dispoziția directorului general al Direcției generale management resurse umane prevăzută la alin. (4).(7)Studenții militari/Studenții de poliție prevăzuți la alin. (3) sunt obligați să participe la programele de pregătire militară generală, în vederea îndeplinirii serviciului militar activ, în condițiile stabilite de Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“. + 
Articolul 5(1)Studenții militari/Studenții de poliție prevăzuți la art. 4 alin. (3) încheie angajamente că vor lucra în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în condițiile dispozițiilor art. 91^1 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, sau, după caz, ale dispozițiilor art. 70 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare.(2)Angajamentele prevăzute la alin. (1) se încheie după dobândirea statutului de student militar sau, după caz, de student de poliție.(3)Pe perioada școlarizării pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, studenților militari/studenților de poliție le revin drepturile și obligațiile specifice studenților Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“, aplicate în mod corespunzător. + 
Articolul 6(1)Pentru stabilirea modului de colaborare cu instituțiile de învățământ superior prevăzute la art. 2 alin. (1), Ministerul Afacerilor Interne încheie cu acestea parteneriate interinstituționale.(2)Parteneriatele interinstituționale prevăzute la alin. (1) se realizează cu respectarea cerințelor minimale statuate de structura-cadru, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, și trebuie să cuprindă cel puțin: a)modalitatea de participare a studenților militari/studenților de poliție la activitățile didactice și la cele extracurriculare;b)modalitatea de informare cu privire la situația școlară, disciplinară, precum și cu privire la deciziile luate referitor la studenții militari/studenții de poliție.
 + 
Articolul 7Responsabilitățile Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“ privind luarea în evidență a studenților militari/studenților de poliție, planificarea, organizarea, desfășurarea și evaluarea pregătirii militare generale și de specialitate în armă/serviciu, precum și aspectele referitoare la monitorizarea situației școlare a studenților și la acordarea drepturilor aferente se prevăd în regulamentul propriu de organizare și funcționare, care se actualizează în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. + 
Articolul 8Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Bogdan Despescu,
secretar de stat
București, 23 octombrie 2024.Nr. 177. + 
ANEXĂ
Structură-cadru parteneriat interinstituțional

INSTITUȚIA CIVILĂ DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIORNr. …….. din ………………. MINISTERUL AFACERILOR INTERNENr. …….. din ………………..


PARTENERIAT INTERINSTITUȚIONAL
privind stabilirea modului de colaborare dintre
……………….. (instituția civilă de învățământ superior)
și Ministerul Afacerilor Interne pentru școlarizarea
studenților în instituții civile de învățământ
superior pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne
I.CADRUL LEGALÎn conformitate cu prevederile:– Legii învățământului superior nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârii Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, cu modificările ulterioare;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare.Având în vedere că ……………….. (instituția civilă de învățământ superior) și Ministerul Afacerilor Interne sunt instituții publice care acționează în interesul societății românești, promovând în egală măsură activități specifice în domeniul educației și cercetării, în scopul dezvoltării capacității operaționale pentru asigurarea de servicii publice de calitate pentru cetățenii români, II.PĂRȚILE……………………………………………………………………. (instituția civilă de învățământ superior), instituție de învățământ superior, cu sediul în ……………………………….., reprezentată prin ……………………………………., în calitate de ………………………………,șiMinisterul Afacerilor Interne, cu sediul în municipiul București, Piața Revoluției nr. 1A, sectorul 1, București, reprezentată prin ………………………., în calitate de ministru,denumite în continuare părți, au convenit la încheierea prezentului parteneriat interinstituțional.III.PRINCIPIILE COOPERĂRII + 
Articolul 1Cooperarea dintre părți se realizează în temeiul legii și în conformitate cu prevederile prezentului parteneriat interinstituțional, cu respectarea următoarelor principii:a)principiul responsabilității, care presupune ca părțile să răspundă pentru îndeplinirea obligațiilor ce le revin, respectiv pentru modul de implementare și eficiența strategiilor de acțiune convenite, potrivit legii; b)principiul complementarității, potrivit căruia părțile își stabilesc, de comun acord, direcțiile de acțiune în domeniile ce fac obiectul cooperării, astfel încât obiectivele acestora să fie acoperite integral;c)principiul operativității, care presupune transmiterea în timp util de informații relevante pentru realizarea obiectivelor urmărite în cadrul cooperării;d)principiul evaluării periodice a activităților prevăzute în prezentul parteneriat interinstituțional, condiție de bază pentru asigurarea eficienței în realizarea obiectivelor comune;e)principiul confidențialității, potrivit căruia informațiile primite în baza prezentului parteneriat interinstituțional vor fi utilizate numai în scopurile pentru care au fost transmise și nu pot fi diseminate de una dintre părți unui terț, fără acordul celeilalte părți.
IV.SCOPUL ȘI OBIECTUL COOPERĂRII + 
Articolul 2(Descrierea detaliată a scopului și a obiectului cooperării)
V.DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE PĂRȚILORA.Instituția civilă de învățământ superior (Se vor completa drepturile și obligațiile.)Drepturi:– dreptul …………………. (instituției civile de învățământ superior) de a fi informată cu privire la cifrele anuale de școlarizare aprobate de către ministrul afacerilor interne;– dreptul de a nu i se aduce atingere în organizarea și desfășurarea procedurilor proprii de admitere a studenților;– dreptul …………………. (instituției civile de învățământ superior) de a fi informată cu privire la deciziile luate referitor la studenții militari/studenții de poliție pe parcursul participării acestora la toate formele de pregătire militară generală și de specialitate în armă/serviciu;– dreptul …………………. (instituției civile de învățământ superior) de a fi informată cu privire la activitățile extracurriculare organizate de Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“;– ………………………………………………………………………………….;– ………………………………………………………………………………….;– ………………………………………………………………………………….;Obligații:– facilitarea promovării în rândul studenților a ofertei de școlarizare aprobate pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne;– asigurarea pregătirii universitare pe parcursul ciclului de studii, conform nevoilor Ministerului Afacerilor Interne;– asigurarea participării studenților la toate formele de pregătire militară generală și de specialitate în armă/serviciu, precum și la activitățile extracurriculare organizate de Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“, conform planificărilor întocmite, fără afectarea activităților didactice ale instituției civile de învățământ superior; – informarea Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“ cu privire la situația disciplinară și la deciziile luate referitor la studenții militari/studenții de poliție, în termen de maximum 15 zile de la apariția oricărei situații, precum și, periodic, cu privire la situația școlară;– comunicarea/transmiterea cu promptitudine către Ministerul Afacerilor Interne/Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“ a oricăror date/informații/documente de interes în desfășurarea activităților specifice în legătură cu studenții militari/studenții de poliție;– informarea Ministerului Afacerilor Interne cu privire la absolvirea studiilor de către studenții militari/studenții de poliție, precum și la rezultatele obținute de către aceștia;– ………………………………………………………………………………….;– ………………………………………………………………………………….;– ………………………………………………………………………………….;B.Ministerul Afacerilor Interne (Se vor completa drepturile și obligațiile.)Drepturi:– dreptul de a nu i se aduce atingere în organizarea și desfășurarea procedurilor proprii de recrutare și selecție a studenților;– dreptul de a recruta și selecționa pentru formarea inițială pentru nevoi ale Ministerului Afacerilor Interne și studenții școlarizați de instituția civilă de învățământ superior, cu excepția celor aflați în ultimul an de studiu;– dreptul de a fi asigurată participarea studenților la toate formele de pregătire militară generală și de specialitate în armă/serviciu, precum și la activitățile extracurriculare organizate de Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“, conform planificărilor întocmite, fără afectarea activităților didactice ale instituției civile de învățământ superior;– dreptul de a fi informat cu privire la situația disciplinară și la deciziile luate referitor la studenții militari/studenții de poliție, în termen de maximum 15 zile de la apariția oricărei situații, precum și, periodic, cu privire la situația școlară a acestora;– dreptul de a-i fi furnizate orice date/informații/documente de interes în desfășurarea activităților specifice de către instituția civilă de învățământ superior în legătură cu studenții militari/studenții de poliție;– dreptul de a fi informat cu privire la absolvirea studiilor de către studenții militari/studenții de poliție, precum și la rezultatele obținute de către aceștia;– ………………………………………………………………………………….;– ………………………………………………………………………………….;– ………………………………………………………………………………….;Obligații:– comunicarea …………………. (instituției civile de învățământ superior) cifrelor anuale de școlarizare aprobate de către ministrul afacerilor interne;– organizarea și desfășurarea procedurilor de recrutare și selecție a studenților fără a aduce atingere activităților desfășurate de …………………. (instituția civilă de învățământ superior); – informarea …………………. (instituției civile de învățământ superior) cu privire la deciziile luate referitor la studenții militari/studenții de poliție pe parcursul participării studenților la toate formele de pregătire militară generală și de specialitate în armă/serviciu, precum și la activitățile extracurriculare organizate de Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“, în termen de maximum 15 zile de la luarea deciziei;– ………………………………………………………………………………….;– ………………………………………………………………………………….;– ………………………………………………………………………………….;C.Drepturi și obligații comune ale părțilorDrepturi:– ………………………………………………………………………………….;– ………………………………………………………………………………….;– ………………………………………………………………………………….;Obligații:– parcurgerea întregului program de formare specific fiecărei instituții;– părțile se obligă să nu facă nimic de natură să aducă atingere imaginii, numelui și intereselor celeilalte părți;– părțile nu vor transfera sau abilita o terță parte să preia drepturile sau obligațiile lor, fără acordul prealabil scris al celeilalte părți;– părțile își vor desemna/comunica reciproc persoane de contact, în vederea asigurării unei legături prompte și eficiente; – părțile vor stabili de comun acord detaliile ce derivă din implementarea prezentului parteneriat interinstituțional;– fiecare parte va suporta propriile cheltuieli în legătură cu implementarea prezentului parteneriat interinstituțional;– părțile își asigură sprijin și respect reciproc în ducerea la îndeplinire a responsabilităților ce decurg din prezentul parteneriat interinstituțional, inclusiv prin organizarea unor conferințe, mese rotunde, workshopuri etc., în vederea eficientizării cooperării.VI.DISPOZIȚII FINALEA.1.Parteneriatul interinstituțional se încheie pe o durată de …. ani, începând cu anul universitar ……….., și poate fi modificat, prelungit sau completat cu acordul părților.2.Parteneriatul interinstituțional poate fi prelungit pentru perioade de câte un an, fără nicio formalitate prealabilă, dacă niciuna dintre părți nu solicită încetarea acestuia cu 30 de zile înainte de expirarea duratei pentru care a fost încheiat.3.Fiecare parte are dreptul de a denunța, în scris, prezentul parteneriat interinstituțional. Denunțarea parteneriatului interinstituțional în timpul anului universitar produce efecte din ultima zi a anului universitar, fără afectarea drepturilor studenților care au făcut obiectul acestuia.4.Prezentul parteneriat interinstituțional poate fi modificat sau completat prin act adițional, cu acordul părților.B.Anual, părțile analizează modul de desfășurare a colaborării dintre acestea.C.1.Toate diferendele referitoare la interpretarea și aplicarea prezentului parteneriat interinstituțional se soluționează prin consultări între părți.2.În situația nesoluționării diferendelor prin modalitatea prevăzută la alin. (1), părțile se pot adresa instanțelor judecătorești, potrivit legii.D.Prezentul parteneriat interinstituțional s-a încheiat în 2 exemplare, câte unul pentru fiecare parte, și intră în vigoare de la data semnării.Încheiat la data de ……………….. în 2 (două) exemplare, în limba română, textele având aceeași putere juridică.

INSTITUȚIA CIVILĂ DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIOR MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x