ORDIN nr. 175 din 5 februarie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 124 din 20 februarie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2181 23/11/2007
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 942 19/07/2006 ART. 23
ActulREFERIRE LAOUG 30 12/04/2006
ActulREFERIRE LANORMA 19/07/2006 ART. 23
ActulREFERIRE LAHG 208 17/03/2005 ART. 11
ART. 1REFERIRE LAHG 942 19/07/2006
ART. 1REFERIRE LAOUG 30 12/04/2006
ART. 1REFERIRE LANORMA 19/07/2006
ANEXA 1REFERIRE LAHG 942 19/07/2006
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 30 12/04/2006
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 19/07/2006
ANEXA 2REFERIRE LAHG 942 19/07/2006
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 30 12/04/2006
ANEXA 2REFERIRE LANORMA 19/07/2006
ANEXA 3REFERIRE LAHG 942 19/07/2006
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 30 12/04/2006
ANEXA 3REFERIRE LANORMA 19/07/2006
ANEXA 4REFERIRE LAOUG 30 12/04/2006
ANEXA 5REFERIRE LAHG 942 19/07/2006
ANEXA 5REFERIRE LAOUG 30 12/04/2006
ANEXA 5REFERIRE LANORMA 19/07/2006
ANEXA 6REFERIRE LAHG 901 04/08/2005
ANEXA 6REFERIRE LASTRATEGIE 04/08/2005
ANEXA 7REFERIRE LAHG 942 19/07/2006 ART. 4
ANEXA 7REFERIRE LAHG 942 19/07/2006 ART. 14
ANEXA 7REFERIRE LAHG 942 19/07/2006 ART. 17
ANEXA 7REFERIRE LAHG 942 19/07/2006 ART. 18
ANEXA 7REFERIRE LAOUG 30 12/04/2006
ANEXA 7REFERIRE LAOUG 30 12/04/2006 ART. 10
ANEXA 7REFERIRE LANORMA 19/07/2006 ART. 4
ANEXA 7REFERIRE LANORMA 19/07/2006 ART. 14
ANEXA 7REFERIRE LANORMA 19/07/2006 ART. 17
ANEXA 7REFERIRE LANORMA 19/07/2006 ART. 18
ANEXA 8REFERIRE LAHG 942 19/07/2006 ART. 15
ANEXA 8REFERIRE LAHG 942 19/07/2006 ART. 18
ANEXA 8REFERIRE LAOUG 30 12/04/2006
ANEXA 8REFERIRE LAOUG 30 12/04/2006 ART. 4
ANEXA 8REFERIRE LANORMA 19/07/2006 ART. 15
ANEXA 8REFERIRE LANORMA 19/07/2006 ART. 18
ANEXA 9REFERIRE LAHG 942 19/07/2006 ART. 17
ANEXA 9REFERIRE LAOUG 30 12/04/2006
ANEXA 9REFERIRE LANORMA 19/07/2006 ART. 17
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2181 23/11/2007

privind aprobarea Manualului operaţional pentru activitatea de observare şi verificare a atribuirii contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii – modelul şi conţinutul formularelor şi documentelor utilizate



În baza prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 23 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă metoda de selectare a procedurilor de achiziţie publică pe baza analizei de risc, în vederea verificării aspectelor procedurale, potrivit criteriilor prevăzute la art. 9 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Se aprobă modelul, conţinutul, precum şi instrucţiunile de completare a formularelor utilizate în activitatea de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, prevăzute în anexele care fac parte integrantă din prezentul ordin, după cum urmează:a) Fişa de prezentare – anexa nr. 2;b) Avizul de verificare – anexa nr. 3;c) Ordinul de serviciu – anexa nr. 4;d) Declaraţia de imparţialitate şi confidenţialitate – anexa nr. 5;e) Declaraţia de conformitate – anexa nr. 6;f) Nota intermediară – anexa nr. 7;g) Avizul consultativ – anexa nr. 8;h) Raportul de activitate – anexa nr. 9.
 + 
Articolul 3Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, denumită în continuare U.C.V.A.P., compartimentele de verificare a achiziţiilor publice din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti subordonate U.C.V.A.P., Direcţia generală de investiţii, achiziţii publice şi servicii interne, precum şi Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe VlădescuBucureşti, 5 februarie 2007.Nr. 175.
 + 
Anexa 1METODA DE SELECTAREa procedurilor de achiziţie publică pentru verificarea proceduralăAnaliza de risc se efectuează pentru selectarea procedurilor de achiziţie publică ce vor fi cuprinse în programele de activitate conform criteriilor precizate la art. 9 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006.Pentru efectuarea analizei de risc este utilizată Metoda matricei globale de apreciere a riscului.Principalilor factori de risc, prevăzuţi la art. 9 din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, le-au fost atribuite ponderi după cum urmează:a) valoarea estimată a contractului de achiziţie publică – 60%;b) tipul şi dimensiunea autorităţii contractante – 10%;c) sursa de finanţare – 10%;d) procedura de achiziţie publică utilizată – 10%;e) istoricul şi experienţa autorităţii contractante în domeniul achiziţiilor publice – 10%.Clasificarea fiecărui criteriu de apreciere se face pe o scară de la 1 la 3 (1 pentru risc mic, 2 pentru risc mediu şi 3 pentru risc mare).După evaluarea fiecărui factor de risc analizat, se procedează la întocmirea matricei globale. Rezultatul obţinut din matricea globală se încadrează într-o clasă de risc, astfel:– unui punctaj mai mare sau egal cu 2,50 îi corespunde un risc mare;– unui punctaj cuprins între 2,50 şi 1,50 inclusiv îi corespunde un risc mediu;– unui punctaj mai mic de 1,50 îi corespunde un risc mic.Această împărţire a riscurilor pe clase de risc este necesară pentru stabilirea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică ce vor fi selectate pentru verificare.La întocmirea programului de activitate se va urmări, în funcţie de personalul disponibil, includerea procedurilor de achiziţie publică, astfel:– cele cu risc global mare – în procent de 100%;– cele cu risc global mediu – în procent de 50 %;– cele cu risc global mic – în procent de 10%;– cele cu valoarea estimată mai mare sau egală cu 125.000 euro pentru contractele de furnizare sau de servicii, respectiv mai mare de 5 milioane euro pentru contractele de lucrări, sunt selectate automat pentru verificare;– cele finanţate din fonduri europene – în procent de 100%.Programul de activitate al Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice poate fi completat cu alte proceduri de achiziţie, în funcţie de priorităţile convenite din cooperarea cu Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi de solicitările unor instituţii ale statului etc.Selectarea în vederea verificării procedurilor de achiziţie publică se va efectua de către Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, iar autorităţile contractante nu pot face obiecţii cu privire la includerea în programul de activitate.
 + 
Anexa 2FIŞĂ DE PREZENTARE1. Denumirea autorităţii contractante ………………..2. Obiectul contractului ………………..3. Valoarea estimată a contractului ……. lei, fără TVA, echivalent a ………….. euro4. Tipul şi dimensiunea autorităţii contractante, respectiv activitatea principală a autorităţii contractante:┌────────────────────────────────────┬──────────────────────────┬──────────────┐│Ministere ori alte autorităţi │ │ ││publice centrale, inclusiv ┌───┐ │Servicii publice centrale │ ┌───┐ ││cele subordonate la nivel └───┘ │ │ └───┘ ││regional sau local │ │ │├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤│Agenţii naţionale ┌───┐ │Apărare │ ┌───┐ ││ └───┘ │ │ └───┘ │├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤│Autorităţi locale ┌───┐ │Ordine publică/ │ ┌───┐ ││ └───┘ │siguranţă naţională │ └───┘ │├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤│Alte instituţii guvernate ┌───┐ │Mediu │ ┌───┐ ││de legea publică └───┘ │ │ └───┘ │├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤│Instituţie europeană/ ┌───┐ │Construcţii şi │ ┌───┐ ││organizaţie internaţională └───┘ │amenajarea │ └───┘ ││ │teritoriului │ │├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤│Agent economic ┌───┐ │Sănătate │ ┌───┐ ││ └───┘ │ │ └───┘ │├────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤│Alte tipuri de autorităţi ┌───┐ │ Economic-financiar │ ┌───┐ ││contractante └───┘ │ │ └───┘ │└────────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────┤                                     │Protecţie socială │ ┌───┐ │                                     │ │ └───┘ │                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤                                     │Cultură, religie şi │ ┌───┐ │                                     │activităţi recreative │ └───┘ │                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤                                     │Educaţie │ ┌───┐ │                                     │ │ └───┘ │                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤                                     │Activităţi relevante: │ ┌───┐ │                                     │ │ └───┘ │                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤                                     │- energie │ ┌───┐ │                                     │ │ └───┘ │                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤                                     │- apă │ ┌───┐ │                                     │ │ └───┘ │                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤                                     │- poştă │ ┌───┐ │                                     │ │ └───┘ │                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤                                     │- transport │ ┌───┐ │                                     │ │ └───┘ │                                     ├──────────────────────────┼──────────────┤                                     │Altele │ ┌───┐ │                                     │ │ └───┘ │                                     └──────────────────────────┴──────────────┘    5. Sursa de finanţare:┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐│A. Fonduri europene │ ┌───┐ ││ │ └───┘ │├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤│B. Fonduri bugetare │ ┌───┐ ││ │ └───┘ │├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤│C. Credite externe contractate sau garantate de │ ┌───┐ ││ stat │ └───┘ │├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤│D. Cofinanţare │ ┌───┐ ││ │ └───┘ │├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤│E. Alte fonduri (se vor menţiona) │ ┌───┐ ││ │ └───┘ │└─────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘    6. Procedura de achiziţie publică utilizată: ………………..    7. Istoricul şi experienţa autorităţii contractante în domeniul achiziţiilor       publice:┌──────────────────────────────────────────────────┬─────────┬────────┬───────┐│A. Numărul total de proceduri de │ ┌───┐ │ ┌───┐ │ ┌───┐ ││atribuire a contractelor de │ └───┘ │ └───┘ │ └───┘ ││achiziţie publică derulate în │ │ │ ││ultimii 3 ani │ │ │ │├──────────────────────────────────────────────────┼─────────┼────────┼───────┤│B. Numărul total de proceduri de │ ┌───┐ │ ┌───┐ │ ┌───┐ ││atribuire a contractelor de │ └───┘ │ └───┘ │ └───┘ ││achiziţie publică anulate din │ │ │ ││vina autorităţii contractante │ │ │ ││în ultimii 3 ani │ │ │ │└──────────────────────────────────────────────────┴─────────┴────────┴───────┘    8. Tipul contractului de achiziţie publică:┌───────────────────────────────────────────┬─────────────┐│A. Contract de furnizare │ ┌───┐ ││ │ └───┘ │├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤│B. Contract de servicii │ ┌───┐ ││ │ └───┘ │├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤│C. Contract de concesiune de servicii │ ┌───┐ ││ │ └───┘ │├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤│D. Contract de lucrări │ ┌───┐ ││ │ └───┘ │├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤│E. Contract de concesiune de lucrări │ ┌───┐ ││ │ └───┘ │├───────────────────────────────────────────┼─────────────┤│F. Contract sectorial │ ┌───┐ ││ │ └───┘ │└───────────────────────────────────────────┴─────────────┘Reprezentanţi legali ai autorităţii contractante,(numele, semnătura şi ştampila)Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Fişă de prezentare"Fişa de prezentare, semnată de conducătorul autorităţii contractante şi ştampilată, se întocmeşte şi se transmite Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice împreună cu anunţul de participare sau invitaţia de participare, după caz, în baza art. 10 alin. (2) din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, la data iniţierii procedurii de atribuire, respectiv la momentul transmiterii spre publicare a anunţului de participare la Regia Autonomă „Monitorul Oficial” sau a invitaţiei de participare, după caz.Este documentul care stă la baza selectării procedurii în vederea verificării şi cuprinde informaţiile necesare pentru efectuarea analizei de risc.Formularul este pus la dispoziţia autorităţilor contractante de unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice sau poate fi descărcat de pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice (www.mfinanţe.ro).
 + 
Anexa 3MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEUnitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice –Direcţia Generală a Finanţelor Publice ………………………Nr. …….. din ………………….AVIZ DE VERIFICARE1. Denumirea autorităţii contractante2. Adresa3. Telefon/Fax/E-mail4. Codul unic de identificare5. Reprezentantul legal6. Procedura de achiziţie publicăVă înştiinţăm că procedura de achiziţie publică de mai sus a fost selectată în vederea verificării, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică.Observatorii desemnaţi sunt:– ………………………………………………………– ………………………………………………………Vă rugăm să luaţi măsuri pentru a asigura observatorilor accesul neîngrădit la toate documentele şi informaţiile legate de procedura de achiziţie.Prezentul aviz de verificare constituie şi solicitare de prezentare, prin punerea la dispoziţie a documentaţiei aferente procedurii de achiziţie publică în conformitate cu art. 11 alin. (2) din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006.Prezentul aviz de verificare a fost emis în baza art. 11 din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006.Şeful Unităţii pentru coordonarea şiverificarea achiziţiilor publice/Directorul executiv al Direcţiei Generalea Finanţelor Publice …………………,……………………………………..(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Aviz de verificare"Reprezintă documentul prin care Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Direcţia Generală a Finanţelor Publice …… înştiinţează autoritatea contractantă cu privire la selectarea pentru verificare a procedurii de achiziţie publică iniţiată de aceasta.Se întocmeşte de către observatorii desemnaţi pentru efectuarea verificării procedurii de achiziţie publică.Avizul de verificare se semnează de către şeful Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/ directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice ………. sau de către o altă persoană împuternicită în acest sens.Se întocmeşte în două exemplare, din care:– exemplarul 1 se transmite autorităţii contractante conform art. 11 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, prin poştă cu confirmare de primire sau prin înmânare directă cu semnătură şi dată de primire pe exemplarul 2;– exemplarul 2 se va anexa la Raportul de activitate.
 + 
Anexa 4MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEUnitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publiceCompartimentul de verificare a achiziţiilor publice –Direcţia Generală a Finanţelor Publice ………………………ORDIN DE SERVICIU Nr. …….Domnul/Doamna …………………………………………Este observator desemnat pentru efectuarea verificării aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractului de achiziţie publică, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică.La autoritatea contractantă: …………………………………Codul unic de identificare: ………………………………….Sediul: ……………………………………………………Procedura de achiziţie publică ………., contract …………….Se legitimează cu legitimaţia nr. ………………………….. .Şeful Unităţii pentru coordonarea şiverificarea achiziţiilor publice/Directorul executiv al Direcţiei Generalea Finanţelor Publice ……………………..,…………………………………………(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)Data ………………..Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Ordin de serviciu"Reprezintă documentul prin care observatorii sunt împuterniciţi să îndeplinească funcţia de verificare a aspectelor procedurale, prin urmărirea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică la autoritatea contractantă nominalizată.Ordinul de serviciu se întocmeşte de observatorii desemnaţi şi se semnează de către şeful Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice ……………………….. sau de altă persoană împuternicită în acest sens.Se întocmeşte într-un exemplar pentru echipa de observatori desemnaţi sau pentru fiecare observator desemnat.
 + 
Anexa 5DECLARAŢIEde imparţialitate şi confidenţialitateSubsemnatul ……., observator desemnat să particip la verificarea modului de atribuire a contractului de achiziţie publică de …… prin procedura de …….. organizată de …………………………………………..,în temeiul art. 20 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, declar pe propria răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, următoarele:– sunt familiarizat cu legislaţia aplicabilă procedurii de achiziţie menţionate mai sus şi îmi voi îndeplini sarcinile cu responsabilitate şi onestitate;– sunt independent faţă de toate părţile implicate în procedura de atribuire, după cunoştinţa mea neexistând nicio împrejurare trecută sau prezentă care să ridice suspiciuni asupra independenţei mele. În măsura în care o astfel de împrejurare apare pe parcursul verificărilor întreprinse, mă oblig să aduc la cunoştinţa Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice această împrejurare, solicitând înlocuirea mea de îndată;– în momentul desemnării nu am rude sau afini până la gradul al IV-lea în cadrul autorităţii contractante. În cazul în care această situaţie apare pe parcursul derulării procedurii de achiziţie publică în cadrul autorităţii contractante sau a ofertanţilor/solicitanţilor, mă oblig să anunţ această situaţie imediat ce a apărut;– aportul meu la întocmirea documentelor la care voi participa va fi obiectiv şi va respecta pe deplin principiile care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publică;– voi păstra confidenţialitatea asupra tuturor informaţiilor şi documentelor de care iau cunoştinţă în cursul activităţii mele şi voi folosi informaţiile numai în acest scop;– informaţiile confidenţiale nu vor fi dezvăluite niciunei terţe persoane. Dezvăluirea de informaţii confidenţiale către angajaţi sau experţi din interiorul sau exteriorul Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice va putea fi făcută doar cu acordul scris al conducerii acesteia;– nu mă voi asocia cu un eventual ofertant/solicitant în mai sus menţionată procedură de achiziţie publică.Semnătura……………….Data………….Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Declaraţie de imparţialitate şi confidenţialitate"Se semnează de personalul Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, precum şi al compartimentelor de verificare a achiziţiilor publice din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice, într-un singur exemplar, imediat după desemnarea ca observatori la procedura de achiziţie publică pentru verificarea aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire.Se anexează la Raportul de activitate al procedurii.
 + 
Anexa 6DECLARAŢIE DE CONFORMITATEAutoritatea contractantă …../(denumirea autorităţii contractante)…… certifică prin prezenta că documentaţia de atribuire aferentă procedurii …./(felul procedurii)…, iniţiată pentru achiziţia de …../(obiectul achiziţiei publice)……., este conformă cu legislaţia în vigoare.Data………..Reprezentantul autorităţii contractante,………………………………(numele, prenumele şi semnătura)Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Declaraţie de conformitate"Se completează de şeful compartimentului intern specializat în atribuirea contractelor de achiziţie publică, organizat conform prevederilor pct. II.2.3 din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei de reformă a sistemului achiziţiilor publice, cuprins în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 901/2005 privind aprobarea Strategiei de reformă a sistemului achiziţiilor publice, precum şi a planului de acţiune pentru implementarea acesteia în perioada 2005-2007.Este o declaraţie scrisă, de asumare a răspunderii reprezentantului autorităţii contractante pentru întocmirea caietului de sarcini.Se completează la data punerii la dispoziţia observatorilor desemnaţi a documentaţiei de atribuire şi se comunică împreună cu aceasta.
 + 
Anexa 7NOTĂ INTERMEDIARĂ─────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────── Numărul şi data de înregistrare la │ autoritatea contractantă │ ………………………─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────── Denumirea autorităţii contractante │ ………………………─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────── Codul unic de identificare │ ………………………─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────── Sediul autorităţii contractante │ ………………………─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────── Procedura de achiziţie publică │ ………………………                                                 ├───────────────────────────── Tipul contractului de achiziţie publică │ şi obiectul acestuia │ ………………………─────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────Prezenta notă intermediară s-a încheiat în baza art. 4 alin. (1) lit. e) şi a art. 14 lit. a) din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, de către ….., având funcţia de …… la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice ……., în calitate de observatori desemnaţi conform Avizului de verificare nr. ……./……… şi Ordinului de serviciu nr. ……/…….. .1. Descrierea aspectului procedural verificat şi a abaterilor constatate în aplicarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice:……………………………………………………………….2. Actul normativ încălcat cu precizarea conţinutului art. ………… alin. ……. lit. ….:……………………………………………………………….3. Recomandări pentru corectarea abaterii:……………………………………………………………….Netrimiterea în termen de cel mult 3 zile de la prezenta notă intermediară la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice a deciziilor*) luate de autoritatea contractantă se sancţionează conform art. 10 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006._________Notă *) Autoritatea contractantă poate dispune măsuri în conformitate cu prevederile art. 17 din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, asumându-şi întreaga responsabilitate.Numele şi prenumele observatorilor…………………………….Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Notă intermediară"Se completează în baza art. 14 lit. a) din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, de către observatorii desemnaţi, imediat ce se constată abateri sau neconformităţi în aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice.Nota intermediară se întocmeşte în două exemplare care se înregistrează la autoritatea contractantă de îndată ce a fost constatată o abatere/neconformitate în aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice pe parcursul procedurii de atribuire. Un exemplar se depune la autoritatea contractantă, iar un exemplar se anexează la Raportul de activitate al procedurii de achiziţie publică verificate.La pct. 1 observatorul descrie aspectul procedural verificat, la care s-au constatat abateri, precum şi abaterile în aplicarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice.La pct. 2 se va indica actul normativ încălcat, cu precizarea conţinutului art. … alin. … lit. … pentru fiecare dintre abaterile prevăzute la pct. 1.La pct. 3 observatorul va preciza recomandările pentru corectarea abaterilor semnalate.Deciziile luate de autoritatea contractantă se transmit la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, în termen de cel mult 3 zile de la înregistrarea notei intermediare. În caz contrar, este aplicabilă sancţiunea prevăzută la art. 10 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006.Observatorii răspund de constatările înscrise în notele intermediare, conform art. 18 alin. (2) din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006, şi au obligaţia de a urmări măsurile luate de autoritatea contractantă.
 + 
Anexa 8MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEUnitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publiceCompartimentul de verificare a achiziţiilor publice –Direcţia Generală a Finanţelor Publice …………………AVIZ CONSULTATIV NR. ……./……………..,emis în conformitate cu art. 4 lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică

Procedura de achiziţie publică
Tipul contractului de achiziţie publică
Obiectul contractului de achiziţie publică
………………………..
………………………..
………………………..
Denumirea autorităţii contractante ………………………..
Codul unic de identificare ………………………..
Sediul autorităţii contractante ………………………..
Observatorii desemnaţi ………………………..

Prezentul aviz consultativ s-a emis pe baza notelor intermediare neremediate înregistrate la autoritatea contractantă pe parcursul derulării procedurii de atribuire a contractelor de achiziţii publice, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

Nota intermediară neremediată Abateri înregistrate Număr/dată
1. …………….

2. …………….

1. Încălcarea art. … alin. … lit. …
din ………………..
2.

Data …………….Şef serviciu/compartimentUnitatea pentru coordonarea şiverificarea achiziţiilor publiceInstrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Aviz consultativ"Se completează în baza art. 15 din Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006 de către observatorii desemnaţi, când se constată neconcordanţe în aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice.Conţine notele intermediare cu abaterile constatate şi neremediate de către autoritatea contractantă.Observatorii răspund de constatările înscrise în avizul consultativ, conform art. 18 alin. (2) din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006.Avizul consultativ se întocmeşte, de regulă, în 3 exemplare astfel:– un exemplar se anexează la Raportul de activitate;– un exemplar se transmite la autoritatea contractantă în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la stabilirea ofertei câştigătoare;– un exemplar se transmite Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.În cazul proiectelor finanţate din fonduri europene, Avizul consultativ se întocmeşte în 4 exemplare, iar un exemplar se transmite şi autorităţii de management competente.Avizul consultativ se transmite, după caz, şi organului ierarhic superior al autorităţii contractante, caz în care se mai întocmeşte un exemplar. + 
Anexa 9RAPORT DE ACTIVITATEîncheiat la data de …………..Raportul de activitate se întocmeşte pentru fiecare procedură de achiziţie publică verificată, după finalizarea activităţii de observare, şi consemnează principalele constatări, anexând toate notele intermediare, precum şi Avizul consultativ, dacă este cazul. Acesta se întocmeşte şi în cazul în care nu se ajunge la semnarea contractului. Raportul de activitate se înregistrează la structura Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice din care fac parte observatorii şi se transmite la autoritatea contractantă în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea activităţii de verificare.Informaţiile din prezentul model de Raport de activitate constituie cerinţe minime necesare a fi îndeplinite şi va fi adaptat ţinându-se cont de elementele caracteristice ale procedurii de atribuire la care se referă. + 
Capitolul 1Date privind verificarea aspectelor procedurale1.1. Informaţii despre observatoriSe vor preciza pentru fiecare observator desemnat: numele şi prenumele, funcţia, numărul legitimaţiei, structura din care face parte şi numărul/data ordinului de serviciu.De asemenea, se vor preciza:– temeiul legal al efectuării verificării procedurale;– precizarea obiectului procedurii de achiziţie publică verificate;– numărul şi data transmiterii Avizului de verificare;– întocmirea şi semnarea declaraţiilor de confidenţialitate şi imparţialitate;– perioada supusă verificării: de la publicarea anunţului de participare şi până la finalizarea procedurii de achiziţie publică.1.2. Informaţii despre autoritatea contractantă:– denumirea autorităţii contractante;– reprezentantul legal;– codul unic de identificare;– sediul şi tipul acesteia;– istoricul şi experienţa în domeniul achiziţiilor publice;– componenţa comisiei de evaluare (juriului) şi actul de numire.1.3. Informaţii despre achiziţia publică:– programul anual al achiziţiilor publice, cu indicarea poziţiei achiziţiei publice supuse verificării procedurale;– denumirea contractului de achiziţie publică;– codul CPV/CPSA;– procedura de achiziţie publică aplicată supusă verificării;– valoarea estimată a contractului de achiziţie publică (lei şi euro, fără TVA, la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României din data de ……);– criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publică;– sursele de finanţare pentru achiziţia publică în cauză;– calendarul procedurii de achiziţie (data transmiterii spre publicare a anunţului de participare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, data transmiterii înştiinţării către Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, alte date limită etc.) şi locul de desfăşurare a verificării.
 + 
Capitolul 2Observaţii2.1. Observaţii privind legalitatea proceduriiSe va verifica îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:– produsele/serviciile/lucrările sunt cuprinse în programul anual al achiziţiilor publice;– identificarea surselor de finanţare;– existenţa documentaţiei de atribuire;– existenţa notelor justificative întocmite de autoritatea contractantă, prevăzute de legislaţia în domeniu, după caz.2.2. Observaţii privind regulile de publicitateSe vor verifica:– existenţa şi conformitatea anunţului de intenţie publicat în sistemul electronic de achiziţii publice SEAP/Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a;– existenţa şi conformitatea anunţului de participare publicat în SEAP/Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a;– existenţa şi conformitatea invitaţiei de participare transmise către candidaţi/ofertanţi.2.3. Observaţii privind conformitatea documentaţiei de atribuire cu legislaţia aplicabilă în domeniuSe vor verifica:– fişa de date a achiziţiei;– tipurile de formulare specifice procedurii;– caietul de sarcini/documentaţia descriptivă (sub aspectul respectării principiilor concurenţiale);– modelul contractului de achiziţie.2.4. Observaţii privind respectarea termenelor prevăzute în legislaţia aplicabilă în domeniuSe vor verifica:– respectarea termenelor privind derularea procedurii;– asigurarea accesului neîngrădit la informaţii pe parcursul derulării procedurii.2.5. Observaţii privind modul de desfăşurare a şedinţei de deschidere a ofertelorSe vor verifica:– existenţa actului administrativ de numire a comisiei de evaluare;– existenţa declaraţiilor de confidenţialitate şi imparţialitate pentru respectarea regulilor de evitare a conflictului de interese;– respectarea locului, datei şi orei prevăzute în anunţul de participare pentru depunerea şi deschiderea ofertelor;– existenţa şi conformitatea garanţiilor de participare, după caz;– modul de întocmire a procesului-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor.2.6. Observaţii privind modul de desfăşurare a şedinţelor de evaluare a ofertelorSe va verifica:– respectarea regulilor de participare;– modul de aplicare a criteriilor de calificare şi selecţie, după caz;– modul de stabilire a ofertelor neconforme şi inacceptabile;– modul de stabilire a ofertelor admisibile;– modul de respectare a criteriului de atribuire pentru stabilirea ofertei câştigătoare;– modul de întocmire a raportului procedurii de atribuire.2.7. Observaţii privind modul de finalizare a procedurii de atribuireSe va verifica:– modul de finalizare a procedurii de atribuire;– modul de informare a ofertanţilor privind rezultatul procedurii de atribuire.Pentru fiecare dintre secţiunile de mai sus, observatorii vor menţiona, după caz, notele intermediare întocmite şi înregistrate la autoritatea contractantă, cu descrierea abaterilor constatate, a recomandărilor pentru remedierea abaterilor, precum şi deciziile luate de autoritatea contractantă conform art. 17 din normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 942/2006.
 + 
Capitolul 3Concluzii finaleSe va preciza:– existenţa contestaţiilor privind procedura de atribuire;– dacă observatorii au solicitat preşedintelui comisiei de evaluare din cadrul autorităţii contractante informaţii suplimentare scrise, de natură să conducă la lămurirea aspectelor procedurale legate de derularea procedurii de atribuire;– că nu au fost ridicate înscrisuri sau alte documente, cu excepţia celor puse la dispoziţie de autoritatea contractantă;– dacă a fost emis aviz consultativ;– dacă observatorii desemnaţi au constatat contravenţii şi au aplicat sancţiunile contravenţionale prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006.Raportul de activitate se întocmeşte în două exemplare, se înregistrează la Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/Compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, iar un exemplar se transmite autorităţii contractante.Toate informaţiile şi documentele menţionate în raportul de activitate au fost puse la dispoziţie de autoritatea contractantă.Anexe:──────1. Avizul de verificare şi Ordinul de serviciu;2. notele intermediare emise şi înregistrate la autoritatea contractantă pe parcursul derulării procedurii de achiziţie publică;3. Avizul consultativ emis în condiţiile constatării de neconcordanţe în aplicarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice;4. Declaraţia de imparţialitate şi confidenţialitate.Observatori desemnaţi,……………………(numele, prenumele şi semnătura)___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x