ORDIN nr. 175 din 19 ianuarie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 23 ianuarie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1076 09/07/2019 ART. 3
ART. 1ABROGA PENORMA 09/07/2019 ART. 42
ART. 1ABROGA PENORMA 09/07/2019 ART. 43
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 8
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 10
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 16
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 31
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 42
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 43
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ANEXA 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ANEXA 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ANEXA 7
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1076 09/07/2019
ActulREFERIRE LANORMA 09/07/2019
ActulREFERIRE LALEGE 53 17/04/2014
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LAOUG 144 28/10/2008 ART. 40
ART. 1FA IN LUCRUORDIN 1076 09/07/2019
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1076 09/07/2019 ART. 3
ART. 1REFERIRE LAORDIN 1076 09/07/2019
ART. 1ABROGA PENORMA 09/07/2019 ART. 42
ART. 1ABROGA PENORMA 09/07/2019 ART. 43
ART. 1FA IN LUCRUNORMA 09/07/2019
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 8
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 10
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 16
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 31
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 42
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ART. 43
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ANEXA 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ANEXA 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 09/07/2019 ANEXA 7
ART. 1REFERIRE LANORMA 09/07/2019
ART. 1REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003 ART. 192
ART. 1REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003 ART. 193
ART. 1REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003 ART. 194
ART. 1REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003 ART. 195
ART. 1REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003 ART. 196
ART. 1REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003 ART. 197
ART. 1REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003 ART. 198
ART. 1REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003 ART. 199
ART. 1REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003 ART. 200
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 09/07/2019
ANEXA 2REFERIRE LANORMA 09/07/2019
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Văzând Referatul de aprobare al Direcției politici de resurse umane în sănătate nr. A.R. 1.020/2024 din cadrul Ministerului Sănătății,având în vedere prevederile art. 40 alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului sănătății nr. 1.076/2019 pentru aprobarea Normelor de organizare și desfășurare a programelor de specializare în vederea reconversiei profesionale, precum și în vederea dezvoltării abilităților profesionale pentru asistenți medicali generaliști, moașe și asistenți medicali, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 621 și 621 bis din 26 iulie 2019, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.În anexă, la articolul 8, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:(6)Curriculumul de pregătire și planul de învățământ pentru fiecare program de specializare se avizează anual de către OAMGMAMR și se supun aprobării ministrului sănătății.2.În anexă, articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 10(1)La programele de specializare pot participa asistenți medicali generaliști, moașe și asistenți medicali care au specialitățile de bază prevăzute în anexele nr. 1 și 2 la prezentele norme.(2)Solicitarea către INMSS pentru participarea la un program de specializare în vederea reconversiei profesionale este făcută de către conducerea unităților sanitare publice sau private, a autorităților locale, a altor instituții unde sunt încadrați asistenți medicali sau de către Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, anual, conform calendarului de organizare și desfășurare a programelor de pregătire stabilit de către INMSS, la propunerea responsabililor naționali de program.(3)Pentru programele de specializare în vederea obținerii de abilități profesionale, înscrierea se va face la solicitarea unităților sanitare unde sunt încadrați asistenții medicali sau la solicitarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.(4)Pentru un procent din locuri, stabilit de către responsabilul național pentru fiecare an universitar, înscrierea se va putea face direct de către asistenții medicali care dețin aviz de liberă practică valabil, după ce au fost acoperite cerințele de înscriere ale unităților sanitare.(5)Procentul de locuri disponibile pentru înscrierea directă a asistenților medicali va fi precizat de către responsabilul național de program.(6)Dosarul de înscriere cuprinde:a)cererea solicitantului;b)copia diplomei de studii;c)copia certificatului de membru OAMGMAMR și a avizului anual de liberă practică;d)C.I. – în copie;e)dovada achitării taxei de participare la program (integral);f)acordul cursantului de prelucrare a datelor cu caracter personal de către INMSS.(7)Solicitarea, împreună cu dosarul de înscriere, se depune online de către angajator și, după caz, direct de către asistentul medical care intenționează să participe la program, pe platforma INMSS, perfmed.ro.(8)Participanții transmit ulterior documentele către secretarii de curs, pentru a fi transmise și pe format hârtie către organizatorul programului din cadrul INMSS.(9)Participarea la programele de specializare a asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali încadrați cu contract individual de muncă se face în conformitate cu prevederile art. 192200 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(10)Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali nu pot participa concomitent la două programe de specializare.
3.În anexă, la articolul 16, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Distribuția sumelor încasate pentru organizarea și desfășurarea programului de specializare se aprobă de către conducerea INMSS.4.În anexă, la articolul 31, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 31(1)Comisia centrală de examen se întrunește pentru elaborarea testului-grilă și a grilei de corectură cu cel puțin două zile înainte de susținerea probei într-o locație stabilită de președintele comisiei centrale de examen.
5.În anexă, la articolul 42, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Dosarele de înscriere ale candidaților și toate documentele întocmite pentru organizarea examenului de specializare se stochează pe serverul PERFMED și au regimul documentelor de personal și învățământ.6.În anexă, la articolul 42, alineatul (4) se abrogă.7.În anexă, la articolul 43, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Formarea prin alte programe decât cele prevăzute de prezentele norme pentru specializările din anexa nr. 2 poate fi echivalată de către INMSS cu programul de specializare în vederea dezvoltării abilităților profesionale corespondente, la propunerea OAMGMAMR, cu avizul responsabilului național de program.8.În anexă, la articolul 43, alineatul (4) se abrogă.9.În anexă, anexa nr. 3 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.10.În anexă, anexa nr. 4 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.11.În tot cuprinsul ordinului, sintagma „Școala Națională de Sănătate Publică, Management și Perfecționare în Domeniul Sanitar București“ se înlocuiește cu sintagma „Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate“.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătății,
Alexandru Rafila
București, 19 ianuarie 2024.Nr. 175. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 3 la norme)
față
ROMÂNIAMINISTERUL SĂNĂTĂȚIIInstitutul Național de Management al Serviciilor de SănătateSr. ………. nr. ………………
CERTIFICAT DE ABSOLVIRE
Domnul/Doamna ………………….., de profesie ……………….., născut(ă) în anul ………., luna ……….., ziua ………, în localitatea …………………….., județul ………………, CNP ………………………, a urmat programul de specializare pentru reconversie profesională, cu durata de …………, în specializarea …………………….., și a promovat examenul de specializare în sesiunea …………..Competențele profesionale obținute în urma acestui program de specializare sunt cele menționate pe verso.
Director general,
……………………………….
L.S.
Nr. ……………….** Se completează numărul curent din registrul de evidență a formularelor actelor de studii.Data eliberării: …………………………..………………………………
verso

Situația la examenul de specializare
Sesiunea …………..Centrul de pregătire …………………………., seria ………..Probe de examen Nota– proba practică…………………………….– proba scrisă…………………………….Media examenului de specializare…………………………….Competențe profesionale certificate în specializarea ………………………………………1.……………………………………………………………………….2.……………………………………………………………………….etc. ……………………………………………………………………..
 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 4 la norme)
față
ROMÂNIAMINISTERUL SĂNĂTĂȚIIInstitutul Național de Management al Serviciilor de SănătateSr. ………. nr. ………………
CERTIFICAT DE ABSOLVIRE
Domnul/Doamna ………………………………………., de profesie ……………….., născut(ă) în anul ………., luna ……….., ziua ………, în localitatea …………………….., județul ……………………., CNP ………………………, a urmat programul de specializare de dezvoltare a abilităților profesionale cu durata de …………….., în specializarea …………………………, și a promovat examenul de specializare în sesiunea …………….. .Abilitățile profesionale obținute în urma acestui program de specializare sunt cele menționate pe verso.
Director general,
…………………………….
L.S.
Nr. ……………….*Data eliberării: …………………………..* Se completează numărul curent din registrul de evidență a formularelor actelor de studii.
verso

Situația la examenul de specializare
Sesiunea …………..Centrul de pregătire ………………………….., seria ………..Probe de examen Nota– proba practică…………………………….– proba scrisă…………………………….Media examenului de specializare…………………………….Abilități certificate în specializarea ………………………………………1.………………………………………………………………………..2.………………………………………………………………………..etc. ……………………………………………………………………..

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x