ORDIN nr. 16 din 24 martie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 06/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 217 din 30 martie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 53 19/07/2013
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 18
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 27
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 65
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 82
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 85
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ANEXA 10
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 25
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 30
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 40
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 43
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 47
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 66
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 19
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 22
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 25
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 35
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 40
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 45
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 46
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 65
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 69
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 72
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 81
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 83
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 92
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 94
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 95
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 96
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ANEXA 9
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 53 19/07/2013
ActulREFERIRE LAORDIN 53 19/07/2013 ART. 1
ActulREFERIRE LALEGE 160 02/10/2012
ActulREFERIRE LALEGE 123 10/07/2012 ART. 75
ActulREFERIRE LALEGE 123 10/07/2012 ART. 79
ActulREFERIRE LAOUG 33 04/05/2007 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 53 19/07/2013
ART. 1REFERIRE LAORDIN 53 19/07/2013
ART. 1REFERIRE LAORDIN 53 19/07/2013 ART. 1
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 18
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 27
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 65
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 82
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 85
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ANEXA 10
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 25
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 30
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 40
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 43
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 47
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 66
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 19
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 22
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 25
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 35
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 40
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 45
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 46
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 65
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 69
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 72
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 81
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 83
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 92
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 94
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 95
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ART. 96
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 19/07/2013 ANEXA 9
ART. 3REFERIRE LAORDIN 27 22/06/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile art. 75 alin (1) lit. b) și ale art. 79 alin. (3) din Legea energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 5 alin (1) lit. b) și alin. (5) și ale art. 9 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 160/2012,președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin: + 
Articolul IMetodologia de stabilire a tarifelor pentru serviciul de transport al energiei electrice, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 53/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 472 și 472 bis din 30 iulie 2013, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 6, după definiția „Perioadă tarifară (t)” se introduce o nouă definiție, definiția „Provizion/rezervă reglementată”, cu următorul cuprins:Provizion/rezervă reglementată – Sumă egală cu corecția anuală negativă a venitului reglementat aferent unei perioade tarifare t din cadrul unei perioadei de reglementare p, destinată acoperirii diferenței dintre venitul realizat și costul reglementat al serviciului de transport în anul t.2.La articolul 6, definițiile „Tarif zonal de transport al energiei electrice [T(G), T(L)]” și „Zonă tarifară” se abrogă.3.Articolul 18 se abrogă.4.La articolul 19, litera e) se modifică și va avea următorul cuprins:e)Faza V – stabilirea tarifului mediu de transport, în conformitate cu art. 80, a tarifului de transport – componenta de introducere a energiei electrice în rețea și a tarifului de transport – componenta de extragere a energiei electrice din rețea, în conformitate cu art. 80^1, 81 și 83.5.La articolul 22, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Veniturile obținute din alte activități ce utilizează resursele recunoscute pentru desfășurarea activității de transport aferente perioadei tarifare t – V(t)(AA) cuprind: venituri din alocarea capacității de transport pe liniile de interconexiune în condițiile prevăzute la alin. (4)-(6), venituri din utilizarea SEN pentru schimburile de energie electrică programate cu țările perimetrice potrivit prevederilor art. 35 alin. (2), venituri din energia electrică reactivă, venituri din alte prestații, alte venituri de exploatare (cu excepția veniturilor obținute din dezmembrări nevalorificate, a celor înregistrate în contabilitate la nivelul cheltuielilor cu amortizarea mijloacelor fixe realizate din contribuții financiare, a celor provenite din valorificarea bunurilor aparținând domeniului public al statului și a celor rezultate din anularea provizioanelor pentru creanțe încasate și pentru pierderi din creanțe).6.La articolul 25, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:(2^1)În cazul scăderii consumului de energie electrică cu până la 3% inclusiv, OTS este obligat să reducă proporțional costurile de operare și mentenanță controlabile stabilite anterior de autoritatea competentă pentru perioada tarifară t, reducere care nu reprezintă câștig de eficiență.7.La articolul 25, alineatele (3) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins:(3)Câștigul de eficiență care rezultă prin reducerea costurilor de operare și mentenanță controlabile realizate într-o perioadă tarifară t în care se înregistrează o scădere a consumului de energie electrică față de prognoza de consum se stabilește în raport cu costurile de operare și mentenanță controlabile reduse cu cel mult 3% față de costurile de operare și mentenanță controlabile stabilite anterior de autoritatea competentă pentru perioada tarifară t, în condițiile precizate la alin. (2^1).(4)În vederea aplicării prevederilor alin. (3), OTS aduce în prealabil la cunoștința autorității competente reducerea costurilor de operare și mentenanță controlabile ca urmare a scăderii consumului de energie electrică față de prognoza de consum.8.La articolul 27, litera e) se abrogă.9.La articolul 30, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Costurile cu amortizarea anuală a activelor noi înregistrate în contabilitate ca mijloace fixe în cadrul unei perioade tarifare se calculează folosind metoda liniară, cu aplicarea duratelor normale de viață reglementate, prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.10.La articolul 30, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:(4)Pentru alte categorii de mijloace fixe, neincluse în anexa nr. 1, se folosesc duratele maxime de funcționare stabilite în Catalogul privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe, aprobat prin hotărâre a Guvernului, sau durate mai mari decât acestea, aprobate prin decizii/hotărâri ale conducerii OTS.11.La articolul 35, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:(2)Veniturile care se realizează din utilizarea SEN pentru schimburile de energie electrică programate cu țările perimetrice se obțin prin aplicarea tarifului reglementat pentru schimburile de energie electrică cu țările perimetrice, potrivit mecanismului de compensare prevăzut la alin. (1), în conformitate cu prevederile art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 714/2009 și ale Regulamentului (UE) nr. 838/2010.(3)Tariful reglementat aferent utilizării SEN pentru schimburile de energie electrică programate cu țările perimetrice, prevăzut la alin. (2), se determină de ENTSO-E și se justifică de OTS.12.La articolul 40, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Planul de investiții prevăzut la alin. (1) se fundamentează cel puțin prin:a)planul de dezvoltare a rețelei de transport pe 10 ani aprobat de autoritatea competentă;b)studiile de fezabilitate pentru proiectele programate a se realiza în primii 3 ani ai perioadei de reglementare;c)fundamentarea proiectului realizată în cadrul companiei, pentru proiectele programate a se realiza în ultimii 2 ani ai perioadei de reglementare; șid)demonstrarea necesității, oportunității și eficienței fiecărui proiect de investiții.13.La articolul 40, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:(5^1)Pentru fiecare proiect din planul de investiții se stabilesc beneficiile specifice urmărite (îmbunătățirea indicatorilor de performanță a serviciului de transport, reducerea CPT în RET, reducerea OPEX etc.) și se determină/cuantifică ex-ante valorile estimate ale acestora, în vederea monitorizării ex-post a rezultatelor obținute, conform anexei nr. 1^1 care face parte integrantă din prezenta metodologie.14.La articolul 40, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins:(7)Elaborarea planului de dezvoltare a RET pe 10 ani și a planului de investiții se realizează pe baza unei proceduri interne de planificare și gestiune a investițiilor, întocmită de OTS în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.15.La articolul 40, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins:(8)OTS supune dezbaterii publice planul de dezvoltare a RET pe 10 ani înainte de depunerea acestuia la autoritatea competentă în vederea aprobării.16.La articolul 43, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3)În scopul probării eficienței fiecărui proiect realizat din planul de investiții, OTS transmite la autoritatea competentă:a)un memoriu de justificare, din care să rezulte beneficiile specifice obținute în urma realizării acestora, determinate valoric, prin comparație cu beneficiile determinate/cuantificate ex-ante în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (5^1);b)documentele complete de promovare, cum ar fi: referatul de necesitate/nota de fundamentare, studiul de fezabilitate, tema de proiectare, comanda de proiectare, proiectul tehnic, caietul de sarcini, contractul de execuție/de achiziție; aceste documente se transmit în format electronic, organizate pe lucrări, cu respectarea codificării acestora din planul anual de investiții;c)documentele complete de finalizare, cum ar fi: bonuri de consum, situații de plată, aprobări la plată, procese-verbale de recepție la terminarea lucrării, procese-verbale de punere în funcțiune, fișa contabilă a mijlocului fix, lista mijloacelor fixe la care s-au realizat lucrări de îmbunătățire a parametrilor tehnici, din care să rezulte valoarea acestora înainte și după realizarea investiției, alte documente din care să rezulte valoarea investiției; aceste documente se transmit în format electronic, organizate pe lucrări, cu respectarea codificării acestora din planul anual de investiții.17.După articolul 44 se introduce un nou articol, articolul 44^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 44^1(1)În fiecare an t-1, autoritatea competentă verifică realizarea planului de investiții aprobat anterior pentru anul t-2.(2)Dacă valoarea anuală a investițiilor realizate în anul t-2 este mai mică decât 80% din valoarea anuală aprobată anterior, autoritatea competentă reduce venitul reglementat aferent anului t cu o corecție de amortizare și rentabilitate aferentă investițiilor nerealizate în anul t-2, stabilită cu formula următoare:unde:Delta V(I_t) – corecția de venit aplicată în anul t datorată investițiilor nerealizate aferente anului t-2;I(realiz,t-2) – valoarea investițiilor realizate în anul t-2, în termeni nominali;I(prog,t-2) – valoarea investițiilor prognozate a se realiza în anul t-2, în termeni nominali;AM(realiz,t-2) – amortizarea investițiilor realizate în anul t-2, în termeni nominali;AM(prog,t-2) – amortizarea investițiilor prognozate a se realiza în anul t-2, în termeni nominali;RTS(i) – rata dobânzii titlurilor de stat considerată pentru un an t, în termeni reali.(3)Prevederile alin. (2) nu se aplică pentru investițiile realizate în ultimele două perioade tarifare ale unei perioade de reglementare.
18.La articolul 45, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Orice creștere a valorii planificate a unei lucrări de investiții față de valoarea aprobată din planul de investiții se fundamentează de către OTS în conformitate cu prevederile art. 40 și reprezintă lucrare suplimentară față de planul aprobat.19.La articolul 46, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 46(1)Lucrările realizate suplimentar față de planul de investiții aferent perioadei de reglementare p-1, cu aprobarea prealabilă a autorității competente, se introduc în planul de investiții pentru perioada de reglementare p și se fundamentează în conformitate cu prevederile art. 40.
20.La articolul 47, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3)OTS are obligația de a realiza proiectele de investiții prevăzute în planul anual de investiții transmis în conformitate cu prevederile alin. (1) și, după caz, modificat în conformitate cu prevederile alin. (2), aprobat de autoritatea competentă.21.La articolul 65, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:(5)Corecția venitului aferent perioadei tarifare t, datorată reducerii cantității de energie electrică transportată Delta V(t)[Q(t-1)], se diminuează cu reducerea costurilor de operare și mentenanță controlabile realizată în perioada tarifară t-1 în conformitate cu prevederile art. 25 alin. (2^1) și, prin derogare de la prevederile art. 25 alin. (2), cu 50% din câștigul de eficiență realizat în perioada tarifară t-1, stabilit în conformitate cu prevederile art. 25 alin. (3).22.La articolul 65, alineatul (6) se abrogă.23.La articolul 66, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:(5^1)Dacă prețul mediu de achiziție a energiei electrice pentru acoperirea CPT realizat în condițiile alin. (2) lit. b) depășește prețul mediu ponderat prevăzut la alin. (5), prețul mediu de achiziție a energiei electrice pentru acoperirea CPT recunoscut se determină pe baza prețului mediu ponderat prevăzut la alin. (5) și a unui cost al dezechilibrelor recunoscut, în limita unei creșteri cu 5% a acestuia.24.Articolul 69 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 69Componenta corecției de venit Delta V(t)[TI(t-1)] datorată erorilor de prognoză a costului datorat transportului de energie electrică între OTS-uri, inclusiv cel datorat schimburilor de energie electrică programate cu țările perimetrice, în perioada tarifară t-1, se aplică în perioada tarifară t și se calculează cu formula:unde:Delta [TI(t-1)] = [TI(prognozat,t-1)] – [TI(estimat a fi realizat,t-1)] – reprezintă diferența dintre costul prognozat la începutul perioadei de reglementare și cel estimat a fi realizat, datorat transportului de energie electrică între OTS-uri, inclusiv schimburilor de energie electrică programate cu țările perimetrice, în perioada tarifară t-1.
25.Articolul 72 se modifică și va avea cu următorul cuprins: + 
Articolul 72(1)Suma corecțiilor KV(t,c) și KV(t,s) ale venitului liniarizat din oricare perioadă tarifară t a perioadei de reglementare p se ia în considerare la determinarea venitului reglementat conform formulei prevăzute la art. 62.(2)În vederea respectării prevederilor legale privind realizarea unei cote rezonabile de profit stabilite în conformitate cu prevederile prezentei metodologii, în perioada tarifară t-1 în care rezultă o corecție negativă a venitului liniarizat al perioadei tarifare t, OTS este obligat să constituie un provizion/o rezervă reglementată, în condițiile legii, a cărui/cărei valoare este egală cu suma corecțiilor prevăzute la alin. (1), cu respectarea principiului independenței exercițiului financiar.(3)Anularea provizionului sau utilizarea/reluarea la venituri a rezervei reglementate prevăzut/prevăzute la alin. (2) se realizează pe parcursul perioadei tarifare t, la aplicarea corecției negative de venit.(4)Provizionul/Rezerva reglementată prevăzut/prevăzută la alin. (2) se stabilește, se evidențiază și se tratează în cadrul evidențelor contabile ale OTS distinct pentru fiecare perioadă tarifară în parte.
26.După articolul 80 se introduc două noi articole, articolele 80^1 și 80^2, cu următorul cuprins: + 
Articolul 80^1(1)Tariful pentru serviciul de transport al energiei electrice are două componente, respectiv tariful de transport – componenta de introducere a energiei electrice în rețea [T(G)] și tariful de transport – componenta de extragere a energiei electrice din rețea [T(L)], care au valoare unică la nivelul SEN.(2)Prin componenta de introducere a energiei electrice în rețea [T(G)] a tarifului de transport se recuperează până la o treime din costul de achiziție a energiei electrice pentru acoperirea CPT în RET, precum și costul pentru eliminarea congestiilor prin redispecerizare, stabilite pentru perioada tarifară t în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
 + 
Articolul 80^2(1)Începând cu anul 2019, la cererea clienților finali racordați la RET sau a furnizorilor acestora, OTS este obligat să ofere tarife de transport dinamice, după cum urmează:a)diferențiate după perioada de consum, respectiv diferite la momente predefinite din cadrul zilei și anului;b)majorate pentru perioade de vârf critice, previzionate cu cel puțin 5 zile înainte, valabile numai pentru perioada de vârf critică;c)reduse pentru clienții finali care își reduc sarcina în perioadele de vârf critice, previzionate cu cel puțin 5 zile înainte, valabile numai pentru perioada de vârf critică;d)diferențiate în timp real pentru perioadele de vârf de sarcină, previzionate pe termen scurt, zilnic și intrazilnic.(2)Tarifele de transport dinamice prevăzute la alin. (1) se determină prin profilarea orară a tarifului de transport – componenta de extragere a energiei electrice din rețea [T(L)] pe baza curbei de sarcină agregată corespunzătoare categoriei de clienți finali, în valori relative.(3)Până la data de 1 iulie 2018, OTS are obligația de a transmite spre aprobare autorității competente propunerea privind tarifele de transport dinamice prevăzute la alin. (1), precum și studiul realizat în scopul fundamentării acestora.
27.Articolul 81 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 81OTS are responsabilitatea alocării costurilor și a calculului tarifelor de transport.
28.Articolul 82 se abrogă.29.Articolul 83 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 83Autoritatea competentă are responsabilitatea controlului alocării costurilor și al calculului tarifelor de transport, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
30.La articolul 85 litera a), punctul 12) se abrogă.31.La articolul 92, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 92(1)Pentru aprobarea anuală a tarifelor corespunzătoare perioadei tarifare t, OTS furnizează autorității competente datele solicitate conform prevederilor art. 63.
32.Articolul 94 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 94(1)Prin aplicarea prevederilor prezentei metodologii, creșterea tarifelor de transport de la un an la altul este limitată, în termeni reali, la 7% pentru tariful mediu și la 10% pentru componentele acestuia prevăzute la art. 80^1.(2)Limitarea creșterii componentelor tarifului de transport de la un an la altul prevăzută la alin. (1) nu se aplică pentru anul în care se modifică metoda de stabilire a tarifelor de transport.(3)În cazul în care limitarea creșterii tarifelor conform alin. (1) nu permite OTS obținerea integrală a veniturilor reglementate, diferența se recuperează în anul/anii următor/următori, în limita plafonului stabilit de creștere a veniturilor, conform unei metode stabilite de autoritatea competentă.
33.La articolul 95, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:d)autoritatea competentă analizează și decide oportunitatea modificării structurii tarifului de transport și a modului de alocare pe componente a costului serviciului de transport.34.Articolul 96 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 96OTS este obligat să prezinte autorității competente spre avizare procedura prevăzută la art. 34 alin. (2), în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii.
35.Anexa 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.36.După anexa 1 se introduce o nouă anexă, anexa 1^1, care va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.37.Anexa 9 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.38.Anexa 10 se abrogă.
 + 
Articolul IICompania Națională de Transport al Energiei Electrice "Transelectrica" – S.A. și operatorii economici din sectorul energiei electrice duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar entitățile organizatorice din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei urmăresc respectarea prevederilor prezentului ordin. + 
Articolul IIITarifele pentru serviciul de transport al energiei electrice, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 27/2016 privind aprobarea tarifului mediu pentru serviciul de transport, a tarifului pentru serviciul de sistem, a tarifelor zonale aferente serviciului de transport și a prețului reglementat pentru energia electrică reactivă, practicate de Compania Națională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica” – S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 477 din 27 iunie 2016, cu completările ulterioare, rămân în vigoare până la data de 30 iunie 2017 inclusiv. + 
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Autorității Naționale
de Reglementare în Domeniul Energiei,
Niculae Havrileț
București, 24 martie 2017.Nr. 16. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 1 la metodologie)
Clasificarea și duratele de funcționare reglementate ale mijloacelor fixe

Cod mijloc fix Denumire mijloc fix DNF reglementată[ani]
Construcții
1.1.3. Stații și posturi de transformare, stații de conexiuni, în afară de: 50
1.1.3.1. construcții speciale metalice 40
1.1.3.2. construcții speciale din beton 30
Construcții pentru transportul energiei electrice
1.7.1.2. aeriene pe stâlpi metalici sau din beton armat 40
1.7.1.3. subterane 30
Instalații electrice de forță
1.7.2.1. aeriene sau aparente 12
1.7.2.2. îngropate 12
1.7.2.3. în tub, canal sau tunel de protecție 30
Mașini și utilaje energetice
2.1.16.3.1. Transformatoare și autotransformatoare 24
2.1.16.3.3. Baterii de acumulatoare; instalații de compensare a puterii reactive 12
2.1.16.5. Aparataje pentru stații electrice și posturi de transformare Echipamente pentru centrale termice, electrice și nucleare 15
2.1.17.3. Ventilatoare, aeroterme și microcentrale termice murale sau de pardoseli 10
2.1.17.3.1. Aparate de climatizare 10
Aparate și instalații pentru măsurarea mărimilor electrice
2.2.3.1. Elemente Waston; aparate portabile 6
2.2.3.2 Alte aparate și instalații pentru măsurarea mărimilor electrice, electromagnetice și radiometrice neregăsite în cadrul clasei 2.2.3 15
Echipamente electronice
2.2.9. Calculatoare electronice și echipamente periferice. Mașini și aparate de casă, control și facturat 6
Mijloace de transport
2.3.2.1.1. autoturisme, în afară de: 8
2.3.2.2.9.3. alte autovehicule cu destinație specială 10
3.1.1. Mobilier (inclusiv mobilierul comercial și hotelier) 15
3.2.2. Aparate de telecomunicații pentru birou: aparate telefonice, aparate telefax, aparate telex, instalații de comandă prin radio, aparate de căutat persoane etc. 8
3.3.5 Sisteme pentru identificarea și controlul accesului, supraveghere și alarmă la efracție 12
Licențe și sisteme informatice 6

 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 1^1 la metodologie)
 + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 9 la metodologie)
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x