ORDIN nr. 153 din 11 februarie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 179 din 23 februarie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 370 29/03/2021 ART. 9
ActulREFERIRE LAOG (R) 22 29/01/1999 ART. 51
ActulREFERIRE LADECRET 298 30/10/1948
ActulREFERIRE LACONVENTIE 18/08/1948
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile Convenției despre regimul navigației pe Dunăre, semnată la Belgrad la 18 august 1948, ratificată prin Decretul nr. 298/1948, și avizul Consiliului Concurenței – Consiliul de supraveghere din domeniul transportului naval întrunit în ședința din data de 27.10.2021,în temeiul art. 51 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum și desfășurarea activităților de transport naval în porturi și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii,viceprim-ministrul, ministrul transporturilor și infrastructurii, emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă tarifele de pilotaj aplicate de către Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ Galați pentru pilotajul navelor maritime și fluviomaritime pe sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și Brăila, manevrele de intrare/ieșire în/din porturile Sulina, Tulcea, Galați și Brăila, precum și pentru pilotajul în aceste porturi, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 2Tarifele prevăzute la art. 1 se stabilesc în dolari SUA (USD) și sunt valabile până la data de 31.12.2022. + 
Articolul 3Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ Galați duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.  + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Viceprim-ministru, ministrul transporturilor și infrastructurii,
Sorin Mihai Grindeanu
București, 11 februarie 2022.Nr. 153. + 
ANEXĂ
TARIFELE DE PILOTAJ
aplicate de către Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ Galați pentru pilotajul navelor maritime și fluviomaritime pe sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și Brăila, manevrele de intrare/ieșire în/din porturile Sulina, Tulcea, Galați și Brăila, precum și pentru pilotajul în aceste porturi
A.Pilotaj de manevrăI.Pilotarea navelor la sosirea sau plecarea în/din portul Sulina (trecerea Barei Sulina):

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 408 USD
Nave de la 101 la 5.000 TRB 403 USD + (TRB x 0,050 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 413 USD + (TRB x 0,049 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 423 USD + (TRB x 0,048 USD)
Nave peste 30.001 TRB 453 USD + (TRB x 0,047 USD)

II.Pilotarea navelor la manevra de acostare sau plecare în/din portul Sulina, precum și pentru efectuarea manevrei de bunker în zona Mm 60-61, fără îmbarcare/debarcare pilot:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 30 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 27 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 87 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 174 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 314 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 344 USD + (TRB x 0,026 USD)

III.Pilotarea navelor la manevră de mutare de la o dană la alta în portul Sulina:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 30 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 27 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 87 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 174 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 314 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 344 USD + (TRB x 0,026 USD)

IV.Pilotarea navelor la manevra de acostare sau plecare în/din portul Tulcea, manevra de acostare în porturile Galați și Brăila, preluarea navelor la intrarea în zona în care pilotajul devine obligatoriu, respectiv la km 175 (Mm 94), când nava vine de pe linia de sus – din amonte:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 157 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 154 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 214 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 301 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 441 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 471 USD + (TRB x 0,026 USD)

V.Pilotarea navelor la manevra de preluare a acestora la intrarea în zona în care pilotajul devine obligatoriu, respectiv la Mm 44, când nava vine de pe Brațul Chilia – Canalul Bâstroe:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 284 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 281 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 341 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 428 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 568 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 598 USD + (TRB x 0,026 USD)

VI.Pilotarea navelor la manevra de acostare la Mm 60 sau plecare de la Mm 60, cu îmbarcare/debarcare pilot:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 635 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 632 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 692 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 779 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 919 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 949 USD + (TRB x 0,026 USD)

VII.Pilotarea navelor la manevra de preluare a acestora din zona portului Reni:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 514 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 511 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 571 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 658 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 798 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 828 USD + (TRB x 0,026 USD)

VIII.Pilotarea navelor la manevra de preluare a acestora din zona portului Giurgiulești:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 454 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 451 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 511 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 598 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 738 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 768 USD + (TRB x 0,026 USD)

IX.Pilotarea navelor la manevra de plecare din porturile Galați și Brăila:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 166 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 163 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 223 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 310 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 450 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 480 USD + (TRB x 0,026 USD)

X.Pilotarea navelor la manevra din dană în dană, din dană în radă (zona de ancoraj), din radă (zona de ancoraj) în dană sau între zonele de ancoraj, în porturile Brăila, Galați și Tulcea:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 287 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 284 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 344 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 431 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 571 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 601 USD + (TRB x 0,026 USD)

B.Pilotaj de liniePrestația privind pilotajul navelor pe Dunărea maritimă din portul Sulina până la km 175 (și retur) sau între porturi/poziții intermediare (Tulcea, Reni, Giurgiulești, Galați, Brăila etc.) se aplică proporțional cu distanța parcursă:Pilotarea navelor pe Dunărea maritimă pe relația Sulina – km 175 (Mm 94), km 175 (Mm 94) – Sulina:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 450 USD
Nave de la 101 la 1.000 TRB 445 USD + (TRB x 0,060 USD)
Nave de la 1.001 la 5.000 TRB 455 USD + (TRB x 0,050 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 480 USD + (TRB x 0,045 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 530 USD + (TRB x 0,040 USD)
Nave peste 30.001 TRB 680 USD + (TRB x 0,035 USD)

C.Folosirea pilotinelor pentru debarcarea piloților în situația în care navele rămân la ancoră în zona porturilor Sulina, Tulcea, Mm 60, Reni, Giurgiulești, Galați și Brăila sau pentru navele care ies din zona în care pilotajul este obligatoriu, respectiv Mm 44 , km 175 (Mm 94), precum și cazul în care comanda pentru pilotaj este anulată de către agentul sau comandantul navei după ora la care s-a comandat începerea prestației:

Debarcare pilot Tarif
Bara Sulina 378 USD
Tulcea 127 USD
Galați, Brăila și în zona km 175 121 USD
Mm 44 254 USD
Giurgiulești 424 USD
Reni 484 USD
Mm 60 605 USD

D.În cazul în care pilotul așteaptă la bordul pilotinei îmbarcarea la bordul navei pentru care s-a solicitat prestarea serviciului de pilotaj:

Prestație Tarif
Bara Sulina 218 USD/oră
Portul Tulcea, Mm 44 156 USD/oră
Porturile Reni, Giurgiulești, Mm 60, Brăila, Galați și km 175 150 USD/oră

E.Disponibilizarea pilotului la bordul navei maritime, fără a efectua prestația, se tarifează cu 29 USD/oră.NOTE:I.Pentru prestațiile efectuate în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale, tarifele se majorează cu 10% (de vineri, ora 18.00, până luni, ora 6.00, sau similar).II.Pentru prestațiile efectuate la nave cu mărfuri periculoase la bord, tarifele se majorează cu 15%.III.Pentru prestațiile efectuate la nave/părți de navă fără motorul principal în funcțiune sau care nu sunt dotate cu motor, tariful se majorează cu 100%. IV.Pentru manevrele efectuate „pe parâmă“ tariful se reduce cu 50%.V.Situațiile în care se tarifează prezența pilotului la bordul navei, fără a efectua prestația:1.nava navighează aval pentru ieșire la Marea Neagră timp în care bara Sulina se declară impracticabilă. Există posibilitatea ca nava să poată ancora într-o zonă în care este permisă debarcarea pilotului, dar nu se dorește acest lucru de către comandantul sau agentul navei;2.nava navighează aval pentru ieșirea la Marea Neagră, timp în care condițiile hidrometeorologice la Bara Sulina devin nefavorabile pentru debarcarea pilotului. La solicitările agentului navei, conducerea Regiei Autonome „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ Galați aprobă ieșirea navei la Marea Neagră cu pilotul la bordul ei și debarcarea acestuia în primul port românesc sau străin, urmând ca returul în portul de îmbarcare al pilotului să fie pe cheltuiala navei – se va tarifa pilot disponibil la bordul navei din momentul trecerii Barei Sulina până când pilotul este debarcat în primul port (românesc sau străin);3.cu toate că Bara Sulina este deja declarată impracticabilă, navele pleacă din terțe porturi având destinația Marea Neagră, indiferent dacă există sau nu posibilitatea ancorării navei într-o zonă în care este permisă debarcarea pilotului;4.dacă în momentul în care se solicită efectuarea voiajului amonte/aval există deja fenomenul de ceață în locația de unde pleacă nava, se calculează pilot disponibil la bordul navei;5.din cauza unor prevederi legislative, navigația pe timpul nopții în aval de Mm 44 (pentru toate navele) și amonte după Mm 35 (doar pentru navele care transportă mărfuri periculoase) este interzisă;6.dacă agentul navei comandă prezența piloților la Mm 44, Reni, Giurgiulești, Mm 61 sau km 175 (Mm 94), dar navele ce trebuiau pilotate nu ajung în zonă la ora solicitată de agent, piloții așteaptă în pilotină sosirea navei, caz în care se tarifează pilot disponibil la bordul navei și suplimentar prestația pilotinei (aplicându-se cumulativ tarifele prevăzute la punctele E și D);7.dacă prestația este anulată, tariful de pilot disponibil la bord se va aplica din momentul plecării șalupei până la întoarcerea acesteia în port;8.nava este oprită din voiaj pentru efectuarea controlului de intrare/ieșire în/din țară; 9.nava nu este gata de plecare la ora comandată de agentul navei;10.nava are defecțiuni la diverse instalații ce nu îi permit continuarea navigației; 11.nava este oprită de către organele de căpitănie pentru cercetarea unor evenimente în care a fost implicată;12.hotărârea comandantului navei de a nu mai naviga, cu reținerea pilotului la bordul navei.VI.Situațiile în care nu se tarifează prezența pilotului la bordul navei, fără a efectua prestația:1.nava navighează aval pentru ieșire la Marea Neagră, timp în care Bara Sulina se declară impracticabilă. Nu există posibilitatea ca nava să ancoreze într-o zonă în care este permisă debarcarea pilotului fără ca acest fapt să presupună întoarcerea sau abaterea navei de la traseul avut;2.în timpul efectuării voiajului amonte/aval apare fenomenul de ceață și este necesară staționarea navei la ancoră;3.Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ Galați, Autoritatea Navală Română, Compania Națională „Administrația Porturilor Dunării Maritime“ – S.A. Galați închid navigația pe anumite sectoare ale Dunării maritime și/sau ale Canalului Sulina (Ziua Marinei, efectuare transport special, eveniment de navigație al unei terțe nave etc.), precum și în cazurile în care nava este blocată în gheață și nu poate ajunge la destinație sau la o zonă în care este permisă debarcarea pilotului;4.nava staționează într-o zonă în care nu este permisă debarcarea pilotului și nu există posibilitatea ajungerii la o zonă în care debarcarea pilotului este permisă fără a presupune întoarcerea sau abaterea navei de la traseul ei, excepție făcând situațiile prezentate mai sus.VII.Alte instrucțiuni de aplicare:1.pentru prestațiile efectuate cu nave legate solidar (la braț) se va calcula o singură prestație cu valoarea însumată a TRBului celor două nave și va fi desemnat un singur pilot;2.pentru prestațiile efectuate cu pilotinele la transporturile speciale (ansambluri de nave legate) se va calcula o singură cursă dus-întors a pilotinei;3.calculul prestației de pilotaj pentru pilot disponibil la bord se efectuează la timpul efectiv prestat;4.calcularea tarifelor de pilotaj de linie se va efectua proporțional cu distanța parcursă, considerând poziția porturilor după cum urmează:a)Sulina la Mm 0;b)Tulcea la Mm 39;c)Reni la Mm 69;d)Giurgiulești la Mm 72;e)Galați la Mm 81;f)Brăila la km 170 (Mm 92);5.folosirea pilotinelor pentru îmbarcarea-debarcarea piloților nu va fi facturată separat, contravaloarea acestora fiind cuprinsă în tarife. Pilotinele se tarifează separat doar pentru debarcarea piloților în situația în care navele rămân la ancoră în zona porturilor Sulina, Tulcea, Mm 60, Reni, Giurgiulești, Galați și Brăila sau pentru navele care ies din zona în care pilotajul este obligatoriu, respectiv Mm 44, km 175, precum și în cazul în care comanda pentru pilotaj este anulată de către agentul sau comandantul navei după ora la care s-a comandat începerea prestației.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x