privind plata drepturilor salariale pentru asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav şi a transportului în comun pentru persoanele cu handicap şi pentru asistenţii personali care beneficiază de aceasta conform legii
Secretarul de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, având în vedere:– Hotărârea Guvernului nr. 1.100/1990;– Hotărârea Guvernului nr. 939/1997 privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap;– Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specială şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap;– Regulamentul de organizare şi funcţionare a Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, aprobat prin Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 120/1998,emite următorul ordin: +
Articolul 1În temeiul art. 20 alin. (2) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specială şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, începând cu data de 1 ianuarie 2000 plata drepturilor salariale pentru asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav şi a transportului în comun pentru persoanele cu handicap şi pentru asistenţii personali care beneficiază de aceasta conform legii se preia de către consiliile locale în a căror circumscripţie teritorială aceştia îşi au domiciliul. +
Articolul 2Pentru a asigura corecta aplicare a prevederilor art. 20 alin. (2) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor comunică în scris consiliilor locale în a căror circumscripţie teritorială îşi are domiciliul persoana cu handicap grav următoarele: numele şi prenumele acesteia, numele şi prenumele asistentului personal şi cuantumul salariului lunar cuvenit acestuia, precum şi lista cuprinzând persoanele care beneficiază de gratuitatea transportului în comun. +
Articolul 3Inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor închide carnetele de muncă ale asistentilor personali, persoanele fiind considerate transferate în interesul serviciului. Aceasta închidere se face la data de 31 decembrie 1999. +
Articolul 4Consiliile locale vor încheia contracte de muncă începând cu data de 1 ianuarie 2000, cu avizul prealabil al inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, pentru asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav. +
Articolul 5Pentru completarea sumelor ce reprezintă plata drepturilor salariale cuvenite asistentilor personali şi a transportului în comun inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor solicita consiliilor locale situaţii privind sumele necesare. Sumele se decontează din Fondul special de solidaritate socială pentru persoanele cu handicap, în baza convenţiilor încheiate între consiliile locale în a căror circumscripţie teritorială îşi au domiciliul persoanele cu handicap şi inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, conform modelului prezentat în anexa nr. 1. +
Articolul 6Lunar, inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap prezintă Direcţiei Fondul special de solidaritate socială pentru persoanele cu handicap din cadrul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap situaţiile privind sumele necesare solicitate de consiliile locale. Convenţiile sunt vizate de contabilul-şef al inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap. +
Articolul 7Comunicarea în scris către consiliile locale, la care face referire art. 2, cuprinde şi modelul de ancheta socială agreat de inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap, conform anexei nr. 2. Sarcina de a efectua anchetele sociale şi de a întocmi referatul social revine consiliilor locale, prin intermediul serviciilor specializate. +
Articolul 8Direcţiile de specialitate din cadrul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, precum şi inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul 9Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.Secretariatul de Statpentru Persoanele cu Handicapdr. Gabriela Popescu,secretar de stat +
Anexa 1 +
CONVENŢIEîncheiată astăzi …………………între:Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, prin Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap din ……………………, cu sediul în ……………………………………….., telefon ………….., codul fiscal nr. …………….., contul nr. …………………, deschis la ……………., reprezentat de ……………………………………….,şiConsiliul Local ………………., cu sediul în ………………………, telefon ………….., codul fiscal nr. …………, contul nr. ……………, deschis la …………………, reprezentat de …………………………. . +
Capitolul IObiectul convenţieiArt. 1. – Prezenta convenţie are ca obiect asocierea părţilor menţionate, în vederea plăţii salariilor asistentilor personali şi a transportului urban.Art. 2. – Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, prin Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap din …………., reprezentat de ……………….., aloca consiliului local în anul ………… suma în valoare de ………………………….. lei din Fondul special de solidaritate socială pentru persoanele cu handicap, pentru asigurarea cheltuielilor de ………………………… .Art. 3. – Consiliul Local ………………., reprezentat de ……………, aloca în anul …….. suma în valoare de ……………………. lei din bugetul local, pentru asigurarea cheltuielilor de ……………… . +
Capitolul IIDrepturile şi obligaţiile părţilorA. Drepturile şi obligaţiile Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu HandicapArt. 4. – Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, prin Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap din …………………………., are următoarele obligaţii:a) sa aloce lunar sumele stabilite la art. 2 din prezenta convenţie; … b) sa acorde asistenţa tehnica de specialitate în desfăşurarea şi realizarea programelor de servicii sociale ……………………………… . … Art. 5. – Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap are dreptul sa coordoneze şi sa controleze gestionarea sumelor alocate.Art. 6. – Plata sumelor se realizează prin virament bancar, din contul Inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap nr. ………… în contul Consiliului Local ………………… nr. …………….. .B. Drepturile şi obligaţiile Consiliului LocalArt. 7. – Consiliul Local …………….. are următoarele obligaţii:a) sa prevadă în bugetul local sumele prevăzute la art. 3 din prezenta convenţie; … b) sa plătească la începutul fiecărei luni, din contul consiliului local nr. ………., salariile asistentilor personali şi transportul în comun pentru persoanele cu handicap, pentru luna anterioară. … Art. 8. – Consiliul local are dreptul sa verifice modul de gestionare a sumelor alocate de la bugetul local. +
Capitolul IIIÎncetarea convenţieiArt. 9. – Convenţia încetează atunci când una dintre părţi nu respecta clauzele prevăzute de aceasta, în următoarele cazuri:a) una dintre părţi nu aloca la termen sumele stabilite; … b) sumele nu au fost utilizate în scopul pentru care au fost alocate; … c) nu sunt prezentate la termenul stabilit rapoartele de activitate intermediare şi finale; … d) este împiedicată verificarea actelor financiar-contabile; … e) prin acordul scris al tuturor părţilor. … +
Capitolul IVClauze specialeArt. 10. – Modificarea prezentei convenţii se poate face cu acordul părţilor, prin act adiţional.Art. 11. – Convenţia se încheie pe o perioadă de un an, cu posibilitatea prelungirii, dacă nici una dintre părţi nu o denunta în scris cu cel puţin 30 de zile înainte de expirare.Art. 12. – Toate neînţelegerile apărute între părţi în legătură cu interpretarea şi executarea prezentei convenţii vor fi soluţionate de Curtea de Apel*) …………….. – Secţia contencios administrativ.–––-Notă …
*) Se va completa, după caz, cu datele corespunzătoare, în funcţie de curtea de apel în a carei raza jurisdicţională se afla centrul respectiv.Art. 13. – Nerespectarea prevederilor prezentei convenţii de către părţi atrage răspunderea civilă şi, după caz, penală.Art. 14. – Prezenta convenţie s-a încheiat în 3 (trei) exemplare. SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP CONSILIUL LOCAL Reprezentant, Reprezentant, ………………. ………………. +
Anexa 2 CONSILIUL LOCAL ………………….. Judeţul …………………………. REFERAT SOCIAL privind situaţia doamnei (domnului): ………………………. cu domiciliul în ……………………………. I. Investigatia socială În urma anchetei sociale din data de ……. privind pe …………………, cu domiciliul în …………………….., născut la data de …./…./…… în localitatea ………………….., posesor al buletinului/cărţii de identitate/certificatului de naştere seria ……………….. nr. …………., cod numeric personal ……………, eliberat de …………………………., familia de origine …………………., care solicită internarea într-o unitate de asistenţa socială …………………….. . Relaţiile cu familia de origine: Descrierea familiei (numele/gradul de rudenie/vârsta/ocupaţia) ………….……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..…………………………………………………………………….. Descrierea relatiei cu membrii familiei sau cu sustinatorii legali ……………………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..…………………………………………………………………….. Relaţiile cu vecinii: (din declaraţiile petentului şi ale vecinilor, referitoare la acestea) …..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..…………………………………………………………………….. Relaţiile cu familia proprie: Descrierea familiei (numele/gradul de rudenie/vârsta/ocupaţia) ………….……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..…………………………………………………………………….. Locuinta: Domnul/Doamna …………………, în vârsta de ……. ani, posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate/certificatului de naştere seria …… nr. ………, cod numeric personal …………………………., locuiesc: a) singur/singura; b) împreună cu ………………………………. în locuinta (descrierea locuinţei: casa/apartament; tipul de proprietate: de stat/particulară; folosinţă: exclusiva/în comun; gradul de confort, numărul camerelor, dependinţe, igiena, electricitate etc.)……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..…………………………………………………………………….. Situaţia materială (situaţia financiară/sursele de venit, ajutoarele familiale):……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..…………………………………………………………………….. Anamneza:……………………………………………………………………..…………………………………………………………………….. Starea sănătăţii (boli cronice, psihice, alcoolism, tulburări de comportament etc., conform certificatelor medicale şi declaraţiilor petentului/dacă exista certificat de persoana cu handicap):……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..…………………………………………………………………….. Situaţia educativă/profesională (studiile, profesia, locul de muncă):……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..…………………………………………………………………….. II. Diagnoza socială (problemele principale cu care se confrunta petentul): Sănătate …………………………………………………………. …………………………………………………………………. Igiena …………………………………………………………… Materiale ………………………………………………………… Relationale ………………………………………………………. Educaţionale ……………………………………………………… III. Concluzii (descrierea interventiilor anterioare în rezolvarea cazului, recomandări pentru terapia socială):……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..…………………………………………………………………….. Solicitant, Asistent social, ……………. …………………––