ORDIN nr. 149 din 10 mai 2007 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1081 01/08/2013
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 386 25/04/2007 ART. 11
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 149 10/05/2007
ActulREFERIRE LAHG 1050 01/07/2004
ActulREFERIRE LANORMA 01/07/2004
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 84
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 107
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 84
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 107
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 1046 27/08/2007 ART. 2
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 1046 27/08/2007 ANEXA 3
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 44
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 112
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 113
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 175
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 177
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 44
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 112
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 113
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 175
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 177
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 1046 27/08/2007 ART. 2
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 1046 27/08/2007 ANEXA 4
ANEXA 2REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 44
ANEXA 2REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 112
ANEXA 2REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 113
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 44
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 112
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 113
ANEXA 4ARE LEGATURA CUORDIN 1046 27/08/2007 ART. 2
ANEXA 4ARE LEGATURA CUORDIN 1046 27/08/2007 ANEXA 5
ANEXA 4REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 44
ANEXA 4REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 175
ANEXA 4REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 177
ANEXA 4REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 44
ANEXA 4REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 175
ANEXA 4REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 177
ANEXA 5ARE LEGATURA CUORDIN 1046 27/08/2007 ART. 2
ANEXA 5ARE LEGATURA CUORDIN 1046 27/08/2007 ANEXA 6
ANEXA 5REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 44
ANEXA 5REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 112
ANEXA 5REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 113
ANEXA 5REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 44
ANEXA 5REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 112
ANEXA 5REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 113
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1081 01/08/2013

privind modelul şi conţinutul unor documente întocmite în activitatea de inspecţie fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere(actualizat până la data de 20 octombrie 2007



–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 20 octombrie 2007 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către ORDINUL nr. 1.046 din 27 august 2007.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorÎn temeiul dispoziţiilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor,având în vedere prevederile art. 84 şi 107 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi pct. 106.1 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.050/2004, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Se aprobă modelul şi conţinutul formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere", prezentat în anexa nr. 1.(2) Instrucţiunile de completare a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" sunt prezentate în anexa nr. 2.(3) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" sunt prezentate în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 2Actul administrativ fiscal "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se emite pentru fiecare persoană fizică plătitoare de impozit pe venit, pentru care s-au stabilit obligaţii fiscale suplimentare.
 + 
Articolul 3(1) Se aprobă modelul şi conţinutul formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere", prezentat în anexa nr. 4.(2) Instrucţiunile de completare a formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" sunt prezentate în anexa nr. 5.(3) Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" sunt prezentate în anexa nr. 6.
 + 
Articolul 4(1) Pentru efectuarea inspecţiei fiscale a impozitului pe venit la persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente, în mod individual şi/sau într-o formă de asociere, organul de inspecţie fiscală care verifică activitatea acestora la sediul activităţii sau la locul de desfăşurare efectivă a activităţii principale va solicita delegarea de competenţă de la organul fiscal de administrare a impozitului pe venit.(2) Organul fiscal de administrare a impozitului pe venit va transmite, concomitent cu acordarea delegării de competenţă, pentru fiecare contribuabil şi perioadă verificată, decizia de impunere anuală, data comunicării acesteia şi evidenţa debitelor, plăţilor şi soldurilor.
 + 
Articolul 5(1) Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din Ministerul Economiei şi Finanţelor va elabora aplicaţia informatică pentru crearea bazei de date cu rezultatele inspecţiei fiscale, precum şi aplicaţia pentru editarea automată a formularelor "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" şi "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere".(2) Până la implementarea aplicaţiei informatice, formularele "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" şi "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se vor completa manual.
 + 
Articolul 6Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din Ministerul Economiei şi Finanţelor, Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, Direcţia economică şi administrativă din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 7Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 8Prezentul ordin se va publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul economiei şi finanţelor,Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu,secretar de statBucureşti, 10 mai 2007.Nr. 149. + 
Anexa 1*Font 8*┌───────┬───────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐│(Sigla)│AGENŢIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALĂ │Nr. înregistrare ………││ │Direcţia …………………………. │Data ……./……./…..│└───────┴───────────────────────────────────────────┴──────────────────────────┘                       DECIZIE DE IMPUNERE    privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia    fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente            în mod individual şi/sau într-o formă de asociere    1. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI    Cod numeric personal / Număr de identificare fiscală    ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐    └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘    Numele Iniţiala tatălui Prenumele    ┌──────────────┐ ┌─────────┐ ┌──────────────┐    └──────────────┘ └─────────┘ └──────────────┘    Denumire    ┌───────────────────────────────────┐    └───────────────────────────────────┘    2. DATE PRIVIND DOMICILIUL FISCAL AL PERSOANEI FIZICE    Judet ________ Localitate __________ Sector_______ Strada _______ Nr. ____    Bloc____ Scara ____ Etaj ____ Ap. ____ Cod poştal ______ Telefon ________    Fax _______ E-mail ____________    3. DATE PRIVIND SEDIUL ACTIVITĂŢII SAU LOCUL DE DESFĂŞURARE EFECTIVĂ       A ACTIVITĂŢII PRINCIPALE    Judet ________ Localitate __________ Sector_______ Strada _______ Nr. ____    Bloc____ Scara ____ Etaj ____ Ap. ____ Cod poştal ______ Telefon ________    Fax _______ E-mail ____________    4. DATE PRIVIND CREANŢA FISCALĂ    Anul verificat:                   ┌─┬─┬─┬─┐                   └─┴─┴─┴─┘    4.1 Rezultatele inspecţiei fiscale privind impozitul pe venit┌───────┬─────────┬───────┬───────────────┬────────────┬────────────────────┬─────────┐│Venitul│Diferenţa│Venitul│Impozitul pe │Diferenţa de│Obligaţii fiscale │Cod cont ││net │de venit │net │venitul net │impozit pe │accesorii de plată │bugetar ││anual │net anual│anual │anual impozabil│venitul net │pentru impozitul │ ││impoza-│stabilita│impoza-│stabilit │anual stabi-│pe venit stabilit │ ││bil evi│suplimen-│bil │ │lita supli- │suplimentar │ ││denţiat│tar de │recalcu│ │mentar de │ │ ││în deci│organele │lat de │ │organele de │ │ ││zia de │de inspec│organe-│ │inspecţie │ │ ││impune-│ţie │le de │ │fiscală │ │ ││re │fiscală │inspec-├───────┬───────┼────┬───────┼─────────┬──────────┤ ││anuală │ │ţie │prin │de │în │în │Valoare │ Calculate│ ││comuni-│ │fiscală│decizia│organe-│plus│minus │Obligaţii├─────┬────┤ ││cata │ │ │de impu│le de │ │ │accesorii│De la│Până│ ││contri-│ │ │nere │inspec-│ │ │ │Data │la │ ││buabilu│ │ │anuală │ţie │ │ │ │ZZLL │Data│ ││lui │ │ │ │fiscală│ │ │ │AA │ZZLL│ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │AA │ │├───────┼─────────┼───────┼───────┼───────┼────┼───────┼─────────┼─────┼────┼─────────┤│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │├───────┼─────────┼───────┼───────┼───────┼────┼───────┼─────────┼─────┼────┼─────────┤├───────┼─────────┼───────┼───────┼───────┼────┼───────┼─────────┼─────┼────┼─────────┤└───────┴─────────┴───────┴───────┴───────┴────┴───────┴─────────┴─────┴────┴─────────┘    4. 2. Motivul de fapt    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    4.3. Temeiul de drept Act normativ:______, articol:_______,    paragraf: ________, punct _______, literă: ______, alineat: ________:    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    5. DATA COMUNICĂRII    Data comunicării actului administrativ fiscal reprezintă:    – data semnării de primire, în condiţiile art. 44, alin (2), lit. a)    şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură    fiscală, republicată;    – data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", în    condiţiile art. 44, alin. (2), lit. c) din    Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 republicată;    – data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului    publicitar în condiţiile art. 44, alin. (3) din    Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,    republicată;    6. TERMENUL DE PLATĂ    Diferenţa de impozit pe venit stabilită suplimentar, precum şi obligaţiile    accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data comunicării    prezentei, astfel:    – până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă    în intervalul 01 – 15 din lună;    – până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă    în intervalul 16 – 31 din lună;    Diferenţa de impozit pe venitul anual stabilit în minus în sumă de ____ lei    se restituie în termen de cel mult 60 de zile, cu respectarea prevederilor    art. 116 sau 117 după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.    7. DISPOZIŢII FINALE    La prezenta Decizie de impunere se anexează raportul de inspecţie fiscală    care, împreună cu anexele, conţine [….] pagini.    În conformitate cu art. 205 şi art. 207 din    Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, împotriva sumelor de plată    şi /sau aprobate la rambursare prin prezenta decizie de impunere se poate    face contestaţie, care se depune, în termen de 30 zile de la comunicare,    la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii.    Prezenta decizie de impunere reprezintă titlu de creanţă.┌───────────────────────────┬──────────────────────┬───────────────────────────┐│ APROBAT, │ AVIZAT, │ INTOCMIT, │├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────┬───────┬─────────┤│Conducătorul activităţii de│Şef serviciu/Şef birou│Numele şi│Funcţia│Semnătura││inspecţie fiscală │Şef compartiment │prenumele│ │ │├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────┼───────┼─────────┤│Funcţia │Numele şi prenumele │ │ │ │├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────┼───────┼─────────┤│Semnatura şi stampila* │Semnatura │ │ │ │└───────────────────────────┴──────────────────────┴─────────┴───────┴─────────┘______*) Ştampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat"Cod MEF 14.13.02.18/i.v aprobat prin OMEF nr. 149/10.05.2007––––-Anexa 1 a fost înlocuită cu anexa 3 din ORDINUL nr. 1.046 din 27 august 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 642 din 20 septembrie 2007, conform art. II din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 2INSTRUCŢIUNIde completare a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere"Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere " reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscală în aplicarea prevederilor legale privind stabilirea diferenţelor de impozit pe venit.Acesta se va completa la finalizarea unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, ca urmare a constatării de diferenţe de impozit pe venit stabilit suplimentar şi/sau accesorii aferente acestora, înscrise în "Raportul de inspecţie fiscală".Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se emite pentru fiecare persoană fizică plătitoare de impozit pe venit datorat pentru veniturile proprii, în baza constatărilor din raportul de inspecţie fiscală.Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se avizează de şeful de serviciu/birou/ compartiment şi se aprobă de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală din care face parte echipa de inspecţie fiscală.Informaţiile din conţinutul formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se vor completa după cum urmează:1. "Date de identificare ale contribuabilului" va cuprinde:– Cod numeric personal/ Număr de identificare fiscală, definit conform prevederilor din Codul de procedură fiscală şi se completează astfel:a) pentru persoanele fizice, codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;b) pentru persoanele fizice care nu deţin cod numeric personal, numărul de identificare fiscală atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;– Numele şi prenumele: se vor completa cu numele, iniţiala tatălui şi prenumele persoanei fizice verificate– Denumire: se va completa cu denumirea completă a contribuabilului.2. "Date privind domiciliul fiscal al persoanei fizice": se va completa cu toate informaţiile care definesc complet adresa unde îşi are domiciliul sau adresa la care locuieşte efectiv persoana fizică.3. "Date privind sediul activităţii sau locul de desfăşurare efectivă a activităţii principale": se va completa cu toate informaţiile care definesc complet sediul activităţii sau locul de desfăşurare a activităţii economice autorizate ori a profesiei libere exercitate.4. "Date privind creanţa fiscală":Rezultatele inspecţiei fiscale vor fi întotdeauna prezentate separat pentru fiecare an fiscal, care va fi înscris în cartuşul "anul verificat".Punctul 4.1. Rezultatele inspecţiei fiscale privind impozitul pe venit vor fi înscrise în câte un tabel, astfel:Rândul 1 col. 1: va cuprinde venitul net anual impozabil evidenţiat în decizia de impunere anuală comunicată contribuabilului;Rândul 1 col. 2: va cuprinde diferenţa de venit net anual impozabil stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală;Rândul 1 col. 3: va cuprinde venitul net anual impozabil recalculat de organele de inspecţie prin cumularea venitului net anual impozabil din col. 1 cu diferenţa de venit net anual stabilit suplimentar, înscrisă în col. 2;Rândul 1 col. 4: va cuprinde impozitul pe venitul net anual impozabil evidenţiat în decizia de impunere anuală comunicată contribuabilului;Rândul 1 col. 5: va cuprinde impozitul pe venitul net anual impozabil recalculat de organele de inspecţie fiscală prin aplicarea cotei de impunere prevăzute de lege pentru anul fiscal verificat asupra valorii înscrise în col. 3;Rândul 1 col. 6: va cuprinde diferenţa de impozit pe venitul net anual calculată de organele de inspecţie fiscală. În cazul în care diferenţa dintre impozitul calculat de organele de inspecţie fiscală şi cel înscris în decizia de impunere anuală este pozitivă, aceasta va fi înscrisă în această coloană, fiind datorată de către contribuabil;Rândul 1 col. 7: va cuprinde diferenţa negativă de impozit pe venitul net anual impozabil calculat de organele de inspecţie fiscală şi care urmează a fi restituită contribuabilului de către organele fiscale competente, potrivit prevederilor legale;Rândul 1 col. 8: va cuprinde valoarea obligaţiilor fiscale accesorii, calculate pentru sumele suplimentare stabilite de inspecţia fiscală;Rândul 1 col. 9: va cuprinde data de la care s-au calculat obligaţiile fiscale accesorii;Rândul 1 col. 10: va cuprinde data până la care s-au calculat obligaţiile fiscale accesorii;Rândul 1 col. 11: va cuprinde codul de cont bugetar al impozitului pe venit.Punctul 4.2: se va înscrie detaliat modul în care contribuabilul a efectuat şi a tratat din punct de vedere fiscal o operaţiune cu influenţă în veniturile sau cheltuielile înscrise în registrul de încasări şi plăţi sau ca urmare a unor operaţiuni neevidenţiate în acesta, cu prezentarea consecinţei fiscale.Punctul 4.3: se va înscrie detaliat încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta.5. "Data comunicării": reprezintă data stabilită în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedură fiscală, republicată, şi este în funcţie de modalitatea de comunicare, după cum urmează:– data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedură fiscală, republicată. Această dată va fi înscrisă de contribuabil pe toate exemplarele deciziei de impunere, împreună cu semnătura de primire, la momentul primirii deciziei de impunere;– data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată. "Confirmarea de primire" va fi anexată la exemplarul deciziei de impunere care rămâne la organul fiscal, iar o copie va fi transmisă organului fiscal competent în a cărui administrare se află contribuabilul verificat;– data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile prevăzute la art. 44 alin. ( 3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.Câte o copie a anunţului publicitar care a fost afişat va fi anexată deciziei de impunere şi va fi transmisă împreună cu aceasta la organul fiscal competent în a cărui administrare se află contribuabilul verificat, precum şi la exemplarul rămas la organul de inspecţie fiscală care a efectuat verificarea.6. "Termenul de plată". Diferenţa de impozit pe venit stabilită suplimentar, precum şi obligaţiile accesorii aferente acesteia se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:– până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;– până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.Diferenţa de impozit pe venitul anual stabilită în minus de inspecţia fiscală se restituie de organul fiscal competent în termen de cel mult 60 de zile, cu respectarea prevederilor art. 116 sau 117, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.7. "Dispoziţii finale": se va completa numărul total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la "Decizia de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere".Formularul "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se va întocmi pentru fiecare plătitor de impozit pe venit, în 3 exemplare, toate cu titlu de original, câte un exemplar pentru:– organul fiscal unde contribuabilul verificat este înregistrat ca plătitor de impozit pe venit;– echipa de inspecţie fiscală;– contribuabilul verificat.––––-Anexa 2 a fost înlocuită cu anexa 4 din ORDINUL nr. 1.046 din 27 august 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 642 din 20 septembrie 2007, conform art. II din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 3Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere"1. Denumire: Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere2. Cod: MEF 14.13.02.18/i.v.3. Format: A4/t1 (număr variabil de pagini)4. Caracteristici de tipărire:– se tipăreşte pe o singură faţă, utilizându-se echipamente informatice pentru editare; poate avea un număr variabil de pagini.5. Se difuzează: gratuit6. Se utilizează: la stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare de plată privind impozitul pe venit de către organul fiscal cu atribuţii de inspecţie fiscală, pe baza Raportului de inspecţie fiscală.7. Se întocmeşte: în 3 exemplare, de organul fiscal cu atribuţii de inspecţie fiscală.8. Circulă:– un exemplar la contribuabil;– un exemplar la organul fiscal care a efectuat inspecţia fiscală;– un exemplar la organul fiscal cu atribuţii de gestiune a declaraţiilor şi a dosarului fiscal al contribuabilului.9. Se arhivează la:– dosarul fiscal al contribuabilului.
 + 
Anexa 4*Font 8*┌───────┬───────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┐│(Sigla)│AGENŢIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALĂ │Nr. înregistrare ………││ │Direcţia ……………………….. │Data ……./……./…..│└───────┴───────────────────────────────────────────┴──────────────────────────┘                        DECIZIA DE IMPUNERE    privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia      fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente          în mod individual şi/sau intr-o formă de asociere    1. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI    Cod de înregistrare fiscală / Cod unic de înregistrare fiscală    ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐    └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘    Denumire contribuabil    ┌───────────────────────────────────┐    └───────────────────────────────────┘    2. DATE PRIVIND SEDIUL ACTIVITĂŢII SAU LOCUL DE DESFASURARE       EFECTIVA A ACTIVITĂŢII PRINCIPALE    Judeţ ________ Localitate __________ Sector_______ Strada _______ Nr. ____    Bloc____ Scara ____ Etaj ____ Ap. ____ Cod poştal ______ Telefon ________    Fax _______ E-mail ____________    3. DATE PRIVIND CREANŢA FISCALĂ    3.1. Obligaţii fiscale suplimentare de plată┌─┬────────────┬──────────────────────────┬───────────────┬───────────────┬────┐│N│Denumire │Perioada verificată(rd.1)/│Baza impozabilă│Obligaţie fis- │Cod ││r│obligaţie │Perioada pentru care s-au │stabilită │cală stabilită │cont││ │fiscala/ │calculat obligaţii │suplimentar │suplimentar de │buge││c│obligaţii │fiscale accesorii (rd. 2 │ │plata/ │tar ││r│fiscale │şi 3) │ -lei- │Obligaţii │ ││t│accesorii ├──────────┬───────────────┤ │fiscale acceso-│ ││ │ │De la data│Până la data │ │rii │ ││ │ │ │ │ │ -lei- │ │├─┼────────────┼──────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┼────┤│0│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │├─┼────────────┼──────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┼────┤│1│Obligaţia │zz.ll.aa │zz.ll.aa │ │ │ ││ │fiscală │ │ │ │ │ ││ │principală │ │ │ │ │ │├─┼────────────┼──────────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┼────┤│2│Majorări de │ │ │ │ │ ││ │întarziere │zz.ll.aa │zz.ll.aa │ │ │ │└─┴────────────┴──────────┴───────────────┴───────────────┴───────────────┴────┘    3.1.1. Motivul de fapt    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    3.1.2. Temeiul de drept Act normativ:______, articol:_______,    paragraf: ________, punct _______, literă: ______, alineat: ________:    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    4. Soluţionarea decontului de taxa pe valoarea adăugată cu       sume negative cu optiune de rambursare┌───┬────────┬─────────────────┬─────┬────────────┬────┬─────┬─────┬─────────────────────┬────────┐│ │Nr. şi │Perioada verifi- │ TVA │Obligaţie │TVA │ │ TVA │Obligaţii fiscale │Cod cont││Nr │data │ cata │soli-│fiscală sta-│res-│ TVA │sta- │accesorii de plată │bugetar ││crt│decont │ │cita-│bilită │pin-│apro-│bili-│ │ ││ │de TVA │ │ta │suplimentar │ sa │ bată│tă │ │ ││ │cu sume │ │ la │ │ la │ la │rama-│ │ ││ │negative│ │ram- ├─────┬──────┤ram-│ram- │sa ├───────────┬─────────┤ ││ │cu opţi-│ │bur- │Baza │ TVA │bur-│bur- │supli│Calculate │ │ ││ │une de ├────────┬────────┤sare │impo-│stabi-│sare│sare │men- ├─────┬─────┤ │ ││ │rambur- │ De la │ Până la│ │zabi-│lită │ │ │tar │De la│Până │Valoare │ ││ │sare │ data │ data │ │lă │supli-│ │ │de │data │la │obligaţii│ ││ │ │(zz.ll. │(zz.ll. │-lei-│ │mentar│lei-│-lei-│plată│(zz. │data │fiscale │ ││ │ │aa) │aa) │ │-lei-│de │ │ │ │ll.aa│(zz. │accesorii│ ││ │ │ │ │ │ │plată │ │ │ │ │ll. │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │-lei-│ │aa) │ – lei- │ ││ │ │ │ │ │ │- lei-│ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼────────┼────────┼────────┼─────┼─────┼──────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┼────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │├───┼────────┼────────┼────────┼─────┼─────┼──────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼────────┼────────┼────────┼─────┼─────┼──────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└───┴────────┴────────┴────────┴─────┴─────┴──────┴────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────────┴────────┘    4.1. Motivul de fapt    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    4.2. Temeiul de drept    Act normativ:______, articol:______, paragraf: _______, punct ______,    literă: ______, alineat: ________:    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────    5. Data comunicării:    Data comunicării Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale    suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane    fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual    şi/sau într-o formă de asociere reprezintă:    – data semnării de primire, în condiţiile art. 44, alin. (2), lit. a)    şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată;    'ad data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire"; în    condiţiile art. 44, alin. (2), lit. c) din Ordonanţa Guvernului    nr. 92/2003, republicată.    – data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului    publicitar în condiţiile art. 44, alin. (2), lit. c) din    Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată;    6. Termenul de plată    Diferenţa de obligaţie fiscală stabilită suplimentar de plată de organele    de inspecţie fiscală precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se    plătesc în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:    – până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă    în intervalul 01-15 din lună;    'ad până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă    în intervalul 16 – 31 din lună;    7. Dispoziţii finale    La prezenta decizie de impunere se anexează raportul de inspecţie fiscală    care, împreună cu anexele, conţine [….] pagini.    În conformitate cu art. 205 şi art. 207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003    privind Codul de procedură fiscală, republicată, împotriva sumelor de plată    şi/ sau aprobate la rambursare prin prezenta se poate face contestaţie, care    se depune, în termen de 30 zile de la comunicare, la organul fiscal emitent,    sub sancţiunea decăderii.    Prezenta reprezintă titlu de creanţă.┌───────────────────────────┬──────────────────────┬───────────────────────────┐│ APROBAT, │ AVIZAT, │ INTOCMIT, │├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────┬───────┬─────────┤│Conducătorul activităţii de│Şef serviciu/Şef birou│Numele şi│Funcţia│Semnatura││inspecţie fiscală │Şef compartiment │prenumele│ │ │├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────┼───────┼─────────┤│Funcţia │Numele şi prenumele │ │ │ │├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────┼───────┼─────────┤│Numele şi prenumele │ │ │ │ │├───────────────────────────┼──────────────────────┼─────────┼───────┼─────────┤│Semnătura şi ştampila* │Semnătura │ │ │ │└───────────────────────────┴──────────────────────┴─────────┴───────┴─────────┘_________*) Ştampila se va aplica numai pentru coloana "aprobat"Cod MEF 14.13.02.18/o.f aprobat prin OMEF nr. 149/10.05.2007––––-Anexa 4 a fost înlocuită cu anexa 5 din ORDINUL nr. 1.046 din 27 august 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 642 din 20 septembrie 2007, conform art. II din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 5INSTRUCŢIUNIde completare a formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere"Formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscală în aplicarea prevederilor legale privind stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare de plată (cu excepţia impozitului pe venit), precum şi pentru comunicarea modului de soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată a decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare, în situaţia în care se stabilesc diferenţe faţă de suma solicitată.Se va completa la finalizarea unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, ca urmare a stabilirii de obligaţii fiscale suplimentare şi/sau accesorii aferente acestora, înscrise în "Raportul de inspecţie fiscală" întocmit la finalizarea acesteia.Formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se avizează de şeful de serviciu/birou/ compartiment şi se aprobă de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală de care aparţine echipa de inspecţie fiscală.Informaţiile din conţinutul formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se vor completa după cum urmează:1. "Date de identificare ale contribuabilului" va cuprinde:– Codul de înregistrare fiscală: este cel atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare, conform prevederilor din Codul de procedură fiscală.– Codul unic de înregistrare, atribuit potrivit legii speciale, înregistrat la oficiul registrului comerţului.Pentru plătitorii de TVA, codul de înregistrare fiscală/codul unic de înregistrare va fi precedat de prefixul "RO". În cazul în care persoana impozabilă nerezidentă şi-a desemnat un reprezentant fiscal, se va înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit reprezentantului fiscal ca mandatar al persoanei impozabile;– Denumire contribuabil: se va completa cu denumirea completă a contribuabilului.2. "Date privind sediul activităţii sau locul de desfăşurare efectivă a activităţii principale": se va completa cu toate informaţiile care definesc complet sediul activităţii sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală;3. "Date privind creanţa fiscală"Punctul 3.1: se va completa câte un tabel pentru fiecare obligaţie fiscală stabilită suplimentar cu informaţii referitoare la:– rândul 1 col. 1: se vor înscrie denumirea obligaţiei fiscale principale, impozitul, taxa sau contribuţia care a făcut obiectul inspecţiei fiscale (cu excepţia taxei pe valoarea adăugată, atunci când verificarea se efectuează pentru soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată a unui decont de TVA cu sume negative cu opţiunea de rambursare);– rândul 2 col. 1: se vor înscrie majorările de întârziere calculate pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală.Pentru fiecare dintre rândurile 1 şi 2, organele de inspecţie vor înscrie următoarele:Rândul 1:col. 2: se va înscrie data de început a perioadei supuse verificării;col. 3: se va înscrie data de sfârşit a perioadei supuse verificării;col. 4: se va înscrie valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de impozit pentru determinarea obligaţiei fiscale suplimentare;col. 5: se va înscrie valoarea totală a sumelor stabilite suplimentar pentru obligaţia fiscală care a făcut obiectul inspecţiei fiscale;col. 6: se va înscrie simbolul codului de cont bugetar al obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale.Rândul 2:col. 2: se va înscrie perioada pentru care s-au calculat majorările de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată;col. 3: se va înscrie data până la care se calculează majorările de întârziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar;col. 4: se va înscrie obligaţia fiscală principală care a stat la calculul obligaţiilor fiscale accesorii;col. 5: se va înscrie suma totală a accesoriilor calculate pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de inspecţia fiscală;col. 6: se va înscrie codul de cont bugetar pentru majorările de întârziere.Punctul 3.1.1: se va înscrie detaliat modul în care contribuabilul a efectuat şi a tratat din punct de vedere fiscal o operaţiune patrimonială şi prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta.Punctul 3.1.2: se va înscrie detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta.Informaţiile prevăzute la pct. 3.1.1 şi 3.1.2 se vor completa pentru fiecare obligaţie fiscală pentru care s-au constatat sume suplimentare şi/sau accesorii aferente acestora .4. "Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare"Acest tabel se completează în cazul în care inspecţia fiscală este efectuată pentru soluţionarea unui decont de taxă pe valoare adăugată cu suma negativă cu opţiune de rambursare cu control anticipat şi numai dacă s-a stabilit suplimentar taxă pe valoarea adăugată.În cazul în care se soluţionează mai multe deconturi cu sume negative de taxă pe valoare adăugată cu opţiune de rambursare, se va efectua o singură inspecţie fiscală pentru toate deconturile, dar pentru fiecare decont de taxă pe valoarea adăugată pentru care s-a solicitat rambursarea de TVA se vor face constatări separate.Decizia de impunere va cuprinde în tabelul "Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare" câte un rând pentru fiecare perioadă verificată, aferentă unui decont de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare.În cazul soluţionării mai multor deconturi de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare, se va proceda astfel:– prima perioadă verificată va cuprinde atât decontul de TVA cu sume negative cu opţiunea de rambursare, cât şi perioada anterioară neverificată, dacă există şi cu condiţia încadrării în termenul de prescripţie , după caz;– următoarea perioadă verificată va începe de la data ultimului decont verificat până la sfârşitul următorului decont ce urmează a se verifica.În acelaşi mod se va continua până la soluţionarea tuturor deconturilor de TVA cu sume negative cu opţiunea de rambursare, depuse şi neverificate.Tabelul "Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare" va avea câte un rând pentru fiecare perioada aferentă unui decont de TVA, care se verifică şi va cuprinde următoarele:Col. 1: se completează cu numărul şi data decontului primit pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată;Col. 2: se completează cu data de la care începe verificarea, sub forma zz.ll.aa;Col. 3: se completează cu data de sfârşit a perioadei supuse verificării;Col. 4: se completează cu suma solicitată la rambursare şi este preluată din decontul de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare, care a fost transmis pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată;Col. 5: se completează cu valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de TVA pentru determinarea taxei pe valoarea adăugată suplimentare. În cazul utilizării unor cote diferite de TVA se vor înscrie bazele însumate ale acestora;Col. 6: se completează cu taxa pe valoarea adăugată stabilită suplimentar de plată în perioada verificată;Col. 7: se completează cu suma respinsă la rambursare ca urmare a inspecţiei fiscale, cu respectarea următoarelor corelaţii:a) este egală cu TVA solicitată la rambursare dacă TVA stabilită suplimentar este mai mare sau egală cu TVA solicitată la rambursare;b) este egală cu TVA stabilită suplimentar dacă aceasta este mai mică decât TVA solicitată la rambursare;Col. 8: se completează cu suma aprobată la rambursare şi se calculează ca diferenţă între TVA solicitată la rambursare şi TVA respinsă la rambursare;Col. 9: se completează cu diferenţa pozitivă dintre TVA stabilită suplimentar de plată şi TVA respinsă la rambursare;Col. 10: se completează cu data de la care se calculează majorările de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa ;Col. 11: se completează cu data până la care se calculează majorările de întârziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa;Col. 12: se completează cu valoarea obligaţiilor fiscale accesorii calculate pentru fiecare perioadă în care s-a calculat TVA rămasă suplimentar de plată;Col. 13: se completează cu simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adăugată; acest cod se înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică care generează decizia de impunere.Punctul 4.1: se vor înscrie detaliat şi în clar modul în care contribuabilul a efectuat o operaţiune patrimonială , modul cum a tratat din punct de vedere fiscal sau cu influenţă fiscală şi prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adăugată, cât şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta.Punctul 4.2: se va înscrie detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adăugată, cât şi pentru accesoriile calculate la aceasta.Formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" are rol şi de "Decizie de rambursare a taxei pe valoare adăugată" în cazul inspecţiilor fiscale anticipate efectuate pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoare adăugată cu opţiune de rambursare în urma cărora se stabilesc diferenţe faţă de suma solicitată.Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută la art. 116 sau 117, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.5. "Data comunicării" actului administrativ fiscal reprezintă data stabilită în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, şi este, în funcţie de modalitatea de comunicare, după cum urmează:– data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată; această dată va fi înscrisă de contribuabil pe toate exemplarele deciziei de impunere, împreună cu semnătura de primire, la momentul primirii deciziei de impunere;– data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării de primire", în condiţiile art. 44 alin (2) lit.c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată. "Confirmarea de primire" va fi anexată la exemplarul actului administrativ fiscal care rămâne la organul de inspecţie fiscală, iar o copie va fi transmisă organului fiscal competent în administrarea căruia se află contribuabilul verificat;– data la care expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile prevăzute la art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.O copie a anunţului publicitar care a fost afişat va fi anexată deciziei de impunere şi va fi transmisă, împreună cu aceasta, la organul fiscal competent în administrarea căruia se află contribuabilul verificat, iar o altă copie va fi anexată la exemplarul rămas la organul de inspecţie fiscală care a efectuat verificarea.6. "Termenul de plată". Diferenţa de obligaţie fiscală stabilită suplimentar de plată, precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se plătesc, în funcţie de data comunicării prezentei decizii, astfel:– până la data de 5 a lunii următoare, când data comunicării prezentei decizii este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;– până la data de 20 a lunii următoare, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.7. "Dispoziţii finale" se va completa numărul total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere."Formularul "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se va întocmi în 3 exemplare, toate cu titlu de original, câte un exemplar pentru:– organul fiscal unde contribuabilul verificat este înregistrat ca plătitor de obligaţii fiscale;– echipa de inspecţie fiscală;– contribuabilul verificat.––––-Anexa 5 a fost înlocuită cu anexa 6 din ORDINUL nr. 1.046 din 27 august 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 642 din 20 septembrie 2007, conform art. II din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 6Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare a formularului "Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere"1. Denumire: Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere2. Cod: MEF 14.13.02.18/o.f.3. Format A4/t1 (număr variabil de pagini)4. Caracteristici de tipărire:– se tipăreşte pe o singură faţă, utilizându-se echipamente informatice pentru editare; poate avea număr variabil de pagini, în funcţie de impozitele, taxele sau contribuţiile pentru care s-au stabilit obligaţii fiscale suplimentare.5. Se difuzează: gratuit.6. Se utilizează: la stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare de plată de către organul fiscal cu atribuţii de inspecţie fiscală, pe baza Raportului de inspecţie fiscală.7. Se întocmeşte: în 3 exemplare, de organul fiscal cu atribuţii de inspecţie fiscală.8. Circulă:– un exemplar la contribuabil;– un exemplar la organul fiscal care a efectuat inspecţia fiscală;– un exemplar la organul fiscal cu atribuţii de gestiune a declaraţiilor şi a dosarului fiscal al contribuabilului.9. Se arhivează la:– dosarul fiscal al contribuabilului.___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x