privind aprobarea Programei analitice a cursurilor de formare profesională pentru asistenţii maternali profesionisti
În temeiul prevederilor art. 9 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 770/2003 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie,în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 679/2003 privind condiţiile de obţinere a atestatului, procedurile de atestare şi statutul asistentului maternal profesionist,secretarul de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie emite prezentul ordin. + Articolul 1Se aprobă Programa analitica a cursurilor de formare profesională pentru asistenţii maternali profesionisti, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + Articolul 2Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Copilului şi AdopţieGabriela Coman,secretar de statBucureşti, 23 septembrie 2003.Nr. 137. + Anexa PROGRAMA ANALITICAa cursurilor de formare profesională pentru asistenţii maternali profesionistiPrograma analitica a cursurilor de formare profesională pentru asistenţii maternali profesionisti cuprinde:– 3 module (modulele 1, 2 şi 3) sau 9 sesiuni (o sesiune = 2, maximum 3 ore) minimum obligatorii pentru atestare;– 4 module specializate (modulele 4, 5, 6 şi 7), care sunt opţionale şi care, în funcţie de specializarea asistentului maternal profesionist, denumit în continuare AMP, abordeaza o tematica diversificata.Atât modulele obligatorii, cat şi cele opţionale au tematica şi durata la nivelul minim obligatoriu şi conţin elemente de predare a unor informaţii privind cunoaşterea primara şi aprofundata a condiţiilor creşterii şi îngrijirii unui copil; Comisia pentru protecţia copilului, denumita în continuare CPC, poate să aprobe o programa cu contribuţie proprie, dar incluzând elementele minime din prezenta programa analitica.MODULUL 1– Protecţia copilului şi drepturile copilului. Notiuni generale (o sesiune)1.1. Drepturile copilului:– principiile privind drepturile copilului– drepturile copilului– aspecte privind rasa, etnia, religia, sexul, handicapul1.2. Protecţia copilului:– responsabilitatea asigurării protecţiei copilului– instituţiile implicate în protecţia copilului– măsurile de protecţie a copilului.MODULUL 2– Creşterea şi dezvoltarea copilului (4 sesiuni)2.1. Etapele de dezvoltare a copilului:– nevoile copilului:– primul an de viaţa (0-1), prima copilarie (1-3), a doua copilarie (4-6), a treia copilarie (7-10), pubertatea (11-15), adolescenta (16-20)– tulburări de dezvoltare:– debilitatea mintală, tulburări ale limbajului2.2. Comunicare şi joc:– autonomia copilului– stimulare şi socializare2.3. Atasamentul copilului:– efectele separarii şi pierderii:– modele de atasament, ciclul tensiune-relaxare, ciclul interactiunilor pozitive– comportamentul dificil al copilului2.4. Aspecte privind îngrijirea copilului sanatos şi bolnav:– alimentaţia– igiena personală şi a mediului de viaţa– prevenirea accidentelor, primul ajutor.MODULUL 3– Rolul şi locul AMP în sistemul de servicii (4 sesiuni)3.1. AMP – definire, rol şi responsabilităţi:– definire, prevederi legale şi elemente de baza ale protecţiei copilului la AMP– serviciul de asistenţa maternala – atribuţii3.2. Evaluarea activităţii AMP3.3. Locul şi rolul AMP în echipa3.4. Relaţia AMP-copil şi AMP-familia copilului.MODULUL 4– Pregătirea specializată a AMP care primeşte în plasament un copil cu handicap (dizabilitati) (o sesiune)4.1. Problematica copilului cu deficiente şi handicap:– clasificarea deficienţelor– principii de lucru privind copilul cu deficiente (dizabilitati)– protecţia copilului cu deficiente (dizabilitati)– rolul AMP în evaluarea copilului cu deficiente (dizabilitati)4.2. Aspecte specifice şi personale privind deficienta şi handicapul copilului care urmează a fi plasat la AMP4.3. Deprinderi necesare AMP care primeşte în îngrijire un copil cu handicap.MODULUL 5– Pregătirea specializată a AMP care primeşte în plasament un copil victima a abuzului, neglijarii sau exploatării (o sesiune)5.1. Principii generale de lucru5.2. Definirea conceptelor de abuz, neglijare şi exploatare5.3. Elemente evocatoare ale abuzului, neglijarii şi exploatării copilului5.4. Factorii de risc şi efectele abuzului, neglijarii şi exploatării copilului5.5. Prevenirea abuzului, neglijarii şi exploatării copilului îngrijit la AMP.MODULUL 6– Pregătirea specializată a AMP care primeşte un copil în plasament în regim de urgenta (o sesiune)6.1. Rolul AMP în plasamentul în regim de urgenta6.2. Particularităţi ale plasamentului în regim de urgenta.MODULUL 7– Pregătirea specializată a AMP care primeşte un copil infectat HIV/SIDA (o sesiune)7.1. Generalitati privind HIV/SIDA şi cai de transmitere7.2. Îngrijirea copilului seropozitiv7.3. Comunicarea diagnosticului.NOTĂ:Formarea profesională a AMP se realizează numai de către personal cu studii superioare şi cu experienta în domeniul protecţiei drepturilor copilului.––-
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Conectat cu
Permit crearea unui cont
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
Pentru a oferi cea mai buna experiența, utilizăm tehnologii cookie. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta în mod negativ anumite caracteristici și funcții ale siteului.
Functional
Mereu activ
Stocarea sau accesul tehnic este strict necesar în scopul legitim de a permite utilizarea unui serviciu specific solicitat în mod explicit de abonat sau utilizator sau în scopul unic de a efectua transmiterea unei comunicări prin intermediul unei rețele de comunicații electronice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistii
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
Marketing
Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
A apărut o problemă la raportarea acestei postări.
Blocare membru?
Vă rugăm să confirmați că doriți să blocați acest membru.
Nu vei mai putea:
Vedeți postările membrilor blocați
Menționați acest membru în postări
Invitați acest membru în grupuri
Trimite mesaj acestui membru
Adăugați acest membru ca conexiune
Vă rugăm să rețineți:
Această acțiune va elimina și acest membru din conexiunile dvs. și va trimite un raport administratorului site-ului.
Vă rugăm să acordați câteva minute pentru finalizarea acestui proces.