ORDIN nr. 137 din 1 aprilie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 298 din 11 aprilie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 7ABROGA PEORDIN 225 21/04/2004
ART. 7ABROGA PEREGULAMENT 21/04/2004
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEREGULAMENT 01/04/2005
ActulREFERIRE LAHG 2184 30/11/2004
ActulREFERIRE LAHG 357 18/03/2004 ART. 7
ActulREFERIRE LAHG 738 03/07/2003
ART. 2APROBA PEREGULAMENT 01/04/2005
ART. 4REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 20
ART. 7ABROGA PEORDIN 225 21/04/2004
ART. 7ABROGA PEREGULAMENT 21/04/2004
ANEXA 2REFERIRE LAHG 2184 30/11/2004
ANEXA 2REFERIRE LAHG 357 18/03/2004
ANEXA 3REFERIRE LAHG 2184 30/11/2004
ANEXA 3REFERIRE LAHG 357 18/03/2004
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, precum şi a modului de gestionare a activităţii



În conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 357/2004 privind aprobarea mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale, modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr. 2.184/2004,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Comerţului, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul economiei şi comerţului emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă componenţa Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, prevăzută în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 3Se aprobă Modul de gestionare a documentelor aferente activităţilor pentru administrarea Programului de creştere a competitivităţii produselor industriale, prevăzut în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 4Prin delegare de competenţă, în condiţiile prevederilor art. 20 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, contractele de finanţare şi actele adiţionale aferente cu o valoare mai mică de 1.000 milioane lei se semnează de către secretarul general al Ministerului Economiei şi Comerţului, iar cele cu o valoare mai mare de 1.000 milioane lei, avizate favorabil de secretarul general al ministerului, se semnează de către secretarul de stat care coordonează politicile industriale.
 + 
Articolul 5Direcţia generală politică industrială, Direcţia generală buget, economico-financiară şi administrativ, Direcţia infrastructură, calitate şi mediu, Direcţia generală legislaţie management şi Serviciul contencios vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 7Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului economiei şi comerţului nr. 225/2004 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, precum şi a modului de gestionare a activităţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 380 din 30 aprilie 2004.Ministrul economiei şi comerţului,Codruţ Ioan ŞereşBucureşti, 1 aprilie 2005.Nr. 137.
 + 
Anexa 1COMPONENŢAComisiei pentru derularea mecanismului de acordarea sprijinului financiarComisia pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar este formată din 7 membri, după cum urmează:

     
  Preşedinte: – Eugen Ţapu Nazare, secretar de stat în Ministerul Economiei şi Comerţului
  Vicepreşedinţi: – Viorel Palaşcă, secretar general în Ministerul Economiei şi Comerţului;
  – Aurica Sereny, director general adjunct în cadrul Direcţiei generale politică industrială
  Membri: – Nichita Liliana, consilier în cadrul Direcţiei infrastructură, calitate şi mediu;
  – Chim Niculina, consilier în cadrul Direcţiei generale politică industrială;
  – Stan Cornel, expert în cadrul Direcţiei generale buget, economico-financiară şi administrativ;
  – un reprezentant al patronatului de ramură.

 + 
Anexa 2REGULAMENTde organizare şi funcţionare a Comisiei pentru derulareamecanismului de acordare a sprijinului financiar1. Comisia pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumită în continuare Comisie, funcţionează în cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, cu atribuţii în organizarea şi derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale, denumit în continuare Program.2. Principalele atribuţii ale Comisiei sunt următoarele:a) coordonează întreaga activitate de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 357/2004, modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr. 2.184/2004;b) promovează campanii de informare publică privind Programul, prin conferinţe şi comunicate de presă, interviuri, întâlniri cu patronatele, asociaţiile profesionale de profil şi/sau camerele de comerţ şi industrie, autorităţile locale şi altele, precum şi prezentarea acestuia pe site-ul Ministerului Economiei şi Comerţului – www.minind.ro;c) evaluează proiectele (documentele) prezentate de agenţii economici, în ordinea înregistrării lor în Registrul unic de evidenţă al Comisiei, şi decide asupra acceptării sau respingerii acordării sprijinului financiar de la bugetul de stat;d) evaluează solicitările beneficiarilor, după caz, privind modificarea clauzelor contractuale şi decide asupra acceptării sau respingerii acestora;e) analizează stadiul derulării Programului, stabilind măsuri în consecinţă;f) aprobă programul de control şi stabileşte mandatul reprezentanţilor Ministerului Economiei şi Comerţului care verifică la faţa locului realizarea proiectelor;g) analizează modul de utilizare a fondurilor alocate şi adoptă măsuri de creştere a eficienţei activităţii;h) decide asupra necesitării sistării sprijinului financiar către beneficiarii Programului care nu respectă clauzele contractuale şi/sau care furnizează informaţii eronate;i) informează conducerea Ministerului Economiei şi Comerţului asupra modului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program şi face propuneri pentru îmbunătăţirea derulării acestuia;j) asigură realizarea bazei de date privind programele prezentate şi acceptate de Comisie, utilizarea fondurilor alocate, stadiul realizării proiectelor pentru contractele în derulare, rezultatele implementării proiectelor.3. Convocarea Comisiei se face, ori de câte ori este necesar, de către preşedinte sau, în lipsa acestuia, de vicepreşedinte, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data prevăzută pentru şedinţă.4. Comisia este legal întrunită dacă sunt prezenţi cel puţin 5 membri şi decide cu votul majorităţii absolute a numărului de membri numiţi în cadrul acesteia.5. Participarea la şedinţele Comisiei reprezintă sarcină de serviciu şi nu este remunerată.6. Deciziile Comisiei se consemnează într-un proces-verbal înscris într-un registru unic înfiinţat în acest scop.7. Secretariatul Comisiei este asigurat de către Direcţia generală politică industrială.8. Secretariatul Comisiei gestionează următoarele registre: Registrul unic de evidenţă a proiectelor, Registrul de procese-verbale, Registrul de evidenţă contracte, Registrul de evidenţă acte adiţionale, Registrul de evidenţă documente de plată.9. Informaţiile privind Programul, prezentate pe site-ul Ministerului Economiei şi Comerţului, sunt actualizate prin grija secretariatului Comisiei.10. Periodic, secretariatul Comisiei pregăteşte comunicate de presă privind stadiul derulării Programului, precum şi materialele necesare pentru promovarea campaniei de informare publică privind Programul.11. La şedinţele Comisiei pot participa şi invitaţi, cu luarea în considerare a domeniilor care fac obiectul proiectelor evaluate.
 + 
Anexa 3MODUL DE GESTIONARE A DOCUMENTELORaferente activităţilor pentru administrarea Programuluide creştere a competitivităţii produselor industriale1. Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale, denumit în continuare Program, se derulează în cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, cu participarea directă a Direcţiei generale politică industrială, Direcţiei generale buget, economico-financiară şi administrativ, Direcţiei infrastructură, calitate şi mediu şi a Serviciului contencios.2. Toate documentele care au legătură cu Programul se înregistrează la Registratura Ministerului Economiei şi Comerţului.3. Proiectele depuse de potenţialii beneficiari se înregistrează de către secretariatul Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumită în continuare Comisie, în Registrul unic de evidenţă al Comisiei, în ordinea numerelor de înregistrare primite de la Registratura Ministerului Economiei şi Comerţului.4. Proiectele se evaluează de către specialişti şi se analizează în cadrul Consiliului tehnico-economic al Direcţiei generale politică industrială pentru stabilirea încadrării agenţilor economici în condiţiile de eligibilitate şi, respectiv, a încadrării proiectelor prezentate în criteriile de eligibilitate, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 357/2004, modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr. 2.184/2004.5. În cadrul şedinţelor Comisiei se prezintă şi se susţin rezultatele analizei de către membrii Comisiei reprezentanţi ai Direcţiei generale politică industrială.6. Secretariatul Comisiei întocmeşte procesele-verbale ale acesteia, pe care le înscrie în registrul prevăzut la pct. 6 din anexa nr. 2.7. În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data desfăşurării şedinţei de evaluare a proiectului, secretariatul Comisiei transmite notificări agenţilor economici privind deciziile Comisiei.8. În cazul în care proiectul este acceptat pentru finanţare, secretariatul Comisiei transmite pe cale electronică modelul de contract sau de act adiţional, după caz, modelul de raport tehnico-financiar şi graficul de lucrări pentru etapa următoare, precum şi orice informaţii referitoare la Program.9. Contractele de finanţare întocmite de către beneficiari, depuse la Registratura Ministerului Economiei şi Comerţului, se transmit Direcţiei generale politică industrială pentru finalizare. Actele adiţionale întocmite de beneficiari urmează acelaşi circuit de avizare aplicabil contractelor de finanţare.10. Contractele de finanţare finalizate primesc un număr de înregistrare din Registrul de evidenţă contracte.11. Contractele de finanţare semnate de către reprezentanţii Direcţiei generale politică industrială urmează circuitul de avizare, prin grija secretariatului Comisiei.12. Contractele de finanţare sunt avizate de Serviciul contencios în termen de o zi lucrătoare.13. Contractele de finanţare/actele adiţionale se transmit Direcţiei generale buget, economico-financiară şi administrativ, care le verifică şi le avizează în termen de maximum 3 zile lucrătoare.14. Contractele de finanţare la care suma angajată este mai mare de 100 milioane lei se prezintă pentru viză controlorului delegat, reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, de către secretariatul Comisiei.15. Contractele de finanţare se semnează de către reprezentantul Ministerului Economiei şi Comerţului, împuternicit în acest sens, cu beneficiarii sprijinului financiar.16. Câte un exemplar al contractului de finanţare încheiat se transmite de către secretariatul Comisiei beneficiarilor Programului, Direcţiei generale politică industrială şi Direcţiei generale buget, economico-financiară şi administrativ. Un exemplar al contractului de finanţare se păstrează în arhiva Comisiei.17. Pentru fiecare contract de finanţare/act adiţional aprobat de conducerea Ministerului Economiei şi Comerţului, Direcţia generală politică industrială întocmeşte angajamentele bugetare individuale şi propunerile de angajare a unei cheltuieli, care se transmit Direcţiei generale buget, economico-financiară şi administrativ.18. Derularea contractelor de finanţare încheiate cu beneficiarii se urmăreşte de către Direcţia generală politică industrială.19. Documentele de plată depuse de beneficiari la registratura ministerului, preluate de către secretariatul Comisiei şi înregistrate în Registrul de evidenţă documente de plată, se repartizează salariaţilor Direcţiei generale politică industrială, care verifică existenţa, legalitatea şi corectitudinea documentaţiilor de plată în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data preluării acestora de la secretariatul Comisiei.20. În cazul în care documentaţiile de plată nu sunt corespunzător întocmite, Direcţia generală politică industrială întreprinde demersurile necesare (în scris, telefonic sau prin întâlniri directe) în vederea finalizării acestora, iar termenul prevăzut la pct. 19 se decalează corespunzător).21. Asigurarea parcurgerii fazei de lichidare a cheltuielilor, prin verificarea documentelor justificative şi confirmarea pe propria răspundere a persoanei responsabile că această verificare a fost realizată, se face de către Direcţia generală politică industrială. În situaţia achiziţiei de bunuri şi/sau servicii se verifică dacă documentele de plată sunt însoţite de documente care atestă că aceasta s-a realizat pe bază de licitaţie sau selecţie de oferte.22. Direcţia generală politică industrială vizează prin persoanele delegate cu aceste atribuţii, pentru "Bun de plată", documentele justificative de plată corespunzătoare.23. Periodic, Direcţia generală politică industrială întocmeşte ordonanţarea de plată, separat pentru documentele de plată cu valoarea sub 100 milioane lei şi peste 100 milioane lei, şi le depune la Direcţia generală buget, economico-financiară şi administrativ.Se are în vedere ca valoarea însumată a celor două ordonanţări să fie de minimum 1 miliard lei. Numărul maxim de ordonanţări pe lună este de 3.24. În termen de maximum 15 zile lucrătoare Direcţia generală buget, economico-financiară şi administrativ asigură plata cheltuielilor efectuate de către beneficiarii Programului, în limita creditelor bugetare aprobate prin bugetul ministerului cu destinaţia "Stimularea exporturilor", în condiţiile legii.25. Urmărirea efectuării fazei de plată a cheltuielilor se face de către Direcţia generală politică industrială care informează telefonic, după caz, agenţii economici asupra plăţilor efectuate.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x