ORDIN nr. 129 din 15 septembrie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU TURISM
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 519 din 23 octombrie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 170 03/04/2001
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 125 11/09/1998 ANEXA 1
ANEXA 1MODIFICA PEORDIN 125 11/09/1998 ANEXA 8
ANEXA 2MODIFICA PEORDIN 125 11/09/1998 ANEXA 9
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 972 23/12/1998
ActulREFERIRE LAHG 513 21/08/1998 ART. 2
ActulREFERIRE LAHG 513 21/08/1998 ART. 8
ART. 1REFERIRE LAORDIN 52 11/04/2000
ART. 1MODIFICA PEORDIN 125 11/09/1998 ANEXA 1
ART. 3PROPUNE REPUBLICAREAORDIN 125 11/09/1998
ANEXA 1MODIFICA PEORDIN 125 11/09/1998 ANEXA 8
ANEXA 2MODIFICA PEORDIN 125 11/09/1998 ANEXA 9
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 23/08/2017
ActulREFERIT DEDECIZIE 269 10/07/2002
ActulABROGAT DEORDIN 170 03/04/2001

pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice, criteriile şi metodologia de acordare a licenţelor şi brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr. 125 din 11 septembrie 1998 şi modificate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Turism nr. 52 din 11 aprilie 2000



Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism,în temeiul prevederilor art. 8 şi ale art. 2 alin. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998 privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice şi de acordare a brevetelor şi licenţelor de turism,în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 972/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Turism, cu modificările ulterioare,având în vedere propunerile fundamentate de Oficiul de Autorizare şi Control în Turism (O.A.C.T.),emite următorul ordin: + 
Articolul 1Normele metodologice privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice, criteriile şi metodologia de acordare a licenţelor şi brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr. 125 din 11 septembrie 1998, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 462 din 2 decembrie 1998, modificate şi completate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Turism nr. 52 din 11 aprilie 2000, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 221 din 19 mai 2000, se modifica după cum urmează:1. La capitolul II, titlul subcapitolului "Constituirea şi utilizarea garanţiei financiare" va avea următorul cuprins:"Asigurarea turistilor în cazul insolvabilitatii sau falimentului agenţiei de turism"2. Punctele 2.12.1, 2.12.2, 2.12.3, 2.12.4 şi 2.12.5 vor avea următorul cuprins:"2.12.1. Agenţii economici care comercializează pachete de servicii turistice sunt obligaţi sa încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare privind rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti, în cazul insolvabilitatii sau falimentului agenţiei de turism.Poliţele de asigurare vor fi încheiate cu societăţi de asigurare agreate de Autoritatea Naţionala pentru Turism, prin Oficiul de Autorizare şi Control în Turism.Metodologia de agreare a societăţilor de asigurare este prezentată în anexa nr. 9 la normele metodologice.Poliţa de asigurare se va încheia potrivit modelului de poliţa-cadru prezentat în anexa nr. 8 care face parte integrantă din prezentul ordin.O copie de pe aceasta se va transmite la Oficiul de Autorizare şi Control în Turism în termen de 30 de zile de la obţinerea licenţei de turism.Până la încheierea poliţei de asigurare şi transmiterea acesteia către Oficiul de Autorizare şi Control în Turism, licenta de turism este provizorie şi nu conferă titularului acesteia dreptul de a comercializa pachete de servicii turistice.2.12.2. Agenţii economici care comercializează pachete de servicii turistice sunt obligaţi sa remită turistilor certificate de asigurare eliberate de societăţi specializate, prin care se atesta asigurarea turistilor pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de aceştia, în cazul insolvabilitatii sau falimentului agenţiei de turism.2.12.3. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenţiile de turism şi turişti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul ca turistul este asigurat pentru riscul de insolvabilitate şi/sau de faliment al agenţiei de turism, suma pentru care este asigurat, numărul certificatului de asigurare, societatea de asigurare care l-a emis şi numărul poliţei de asigurare în baza căreia a fost emis.2.12.4. Neincheierea unei noi poliţe de asigurare şi netransmiterea unei copii de pe aceasta la Oficiul de Autorizare şi Control în Turism, în cazul expirării celei vechi sau rezilierii acesteia de către societatea de asigurare, conduc la suspendarea licenţei de turism în conformitate cu art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998.2.12.5. Comercializarea pachetelor de servicii turistice fără să se înscrie în contractul încheiat între agenţia de turism şi turist clauzele prevăzute la pct. 2.12.3 sau fără să se elibereze turistului certificatul de asigurare constituie contravenţie şi se sancţionează, potrivit prevederilor art. 14 lit. f) din Hotărârea Guvernului nr. 513/1998, cu amendă de la 800.000 lei la 1.000.000 lei.”3. Punctul 2.12.6 se abroga.4. Anexele nr. 8 şi 9 la normele metodologice se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.5. La capitolul 3 subcapitolul "Suspendarea licenţelor de turism", alineatul 2 al punctului 3.2.2.5 se abroga.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 3Normele metodologice privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice, criteriile şi metodologia de acordare a licenţelor şi brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr. 125/1998, modificate şi completate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Turism nr. 52 din 11 aprilie 2000, cu modificările aduse prin prezentul ordin, vor fi republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.Preşedintele AutorităţiiNaţionale pentru Turism,Dumitru Moinescu
 + 
Anexa 1

    –––––-
(anexa nr. 8 la normele metodologice)
––––––––––––-
 
Poliţa de asigurare privind rambursarea cheltuielilor de repatriere
şi/sau a sumelor achitate de către turist, în cazul insolvabilitatii
sau falimentului agenţiei de turism
Asiguratul Denumirea
Registrul comerţului
Licenta de turism Nr. Data
Sediul principal
Telefon
Fax
E-mail
Agenţia de turism
Asiguratorul Denumirea
Sediul
Telefon
Fax
E-mail
Beneficiarul

Turistul, conform condiţiilor de
asigurare
Suma asigurata Conform anexei nr. 2
Prima de asigurare Conform anexei nr. 2
Cota de prima
Fransiza
Perioada de asigurare De la La
La prezenta se anexează următoarele documente care fac parte integrantă din
poliţa:
1. Condiţiile de asigurare (anexa nr. 1)
2. Formularul de avizare (anexa nr. 2)
Prezenta poliţa a fost eliberata în 3 (trei) exemplare, câte un exemplar
pentru fiecare parte şi un exemplar pentru Oficiul de Autorizare şi
Control în Turism.
Am primit un exemplar original al poliţei şi anexele.
Asigurat Asigurator

 + 
Anexa 1––-la poliţa ….–––––CONDIŢII DE ASIGURAREprivind rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de către turişti, în cazul insolvabilitatii sau falimentului agenţiei de turism1. Definiţii1.1. Agenţia de turism – unitatea specializată care oferă şi vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora.1.2. Asiguratul – societatea comercială înregistrată în România, titulara licenţei de turism pentru agenţia de turism.1.3. Beneficiarul – turistul.1.4. Cheltuielile de repatriere – cheltuielile efectuate de turist după întreruperea de către asigurat a derulării contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, pentru ca turistul să se poată întoarce la punctul originar de plecare din România, în condiţii de confort şi preţ similare celor contractate.1.5. Contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice acordul de voinţa dintre asigurat şi turist, care are ca obiect cumpărarea unui pachet de servicii turistice de către turist şi eliberarea documentelor de plată şi a documentelor de călătorie de către asigurat.1.6. Dăuna – prejudiciul financiar suferit de turist.1.7. Debitul – sumele achitate şi/sau cheltuielile de repatriere.1.8. Despăgubirea – suma datorată de asigurator beneficiarului în urma producerii evenimentului asigurat.1.9. Certificatul de asigurare – documentul emis de asigurator în favoarea fiecărui beneficiar, prin care se atesta valabilitatea asigurării.1.10. Evenimentul asigurat – neplata debitului de către asigurat ca urmare a insolvabilitatii sau falimentului asiguratului.1.11. Falimentul – procedura judiciară de executare silită a bunurilor din averea asiguratului, în scopul acoperirii datoriilor comerciale ale acestuia.1.12. Insolvabilitatea – situaţia în care asiguratul nu achită debitul în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la primirea de către acesta a documentelor justificative de la turist sau întrerupe unilateral acordarea serviciilor.1.13. Licenta de turism – documentul prin care se atesta capacitatea asiguratului de a comercializa servicii turistice în condiţii de calitate şi siguranţa pentru turişti.1.14. Pachetul de servicii turistice – combinatia prestabilita a cel puţin două dintre următoarele trei grupe de servicii, cu condiţia ca durata neîntreruptă a acestora să depăşească 24 de ore sau sa cuprindă o innoptare, şi anume transport, cazare şi alte servicii, fără legătură cu transportul sau cazarea sau care nu sunt accesorii ale acestora şi care reprezintă o parte semnificativă a pachetului de servicii turistice, cum ar fi alimentaţie, tratament balnear, agrement şi altele asemenea.1.15. Suma asigurata – valoarea pentru care se încheie asigurarea, înscrisă în formularul de avizare (anexa nr. 2 la poliţa).1.16. Sumele achitate – contravaloarea serviciilor turistice neprestate turistului, servicii plătite de acesta în conformitate cu contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice încheiat cu asiguratul.1.17. Turistul – orice persoană care cumpara sau care se angajează sa cumpere pachetul de servicii turistice – contractant principal – sau orice altă persoană în numele căreia contractantul principal se angajează sa cumpere pachetul de servicii turistice – alţi beneficiari – sau orice persoană în favoarea căreia contractantul principal sau alţi beneficiari cedează pachetul de servicii turistice – cesionarul.2. Obiectul poliţei de asigurare2.1. Obiectul prezentei poliţe de asigurare este acoperirea de către asigurator a riscului de neplata a debitului pe care îl are asiguratul faţă de turist (beneficiarul asigurării), în temeiul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice încheiat cu acesta, în cazul insolvabilitatii sau falimentului asiguratului.2.2. Asiguratorul accepta ca, în schimbul primelor de asigurare încasate de la asigurat, sa garanteze turistului – beneficiar al asigurării – plata debitului în cazul insolvabilitatii sau falimentului asiguratului.3. Excluderi3.1. Asiguratorul nu datorează despăgubiri pentru:– daune rezultate din alte cauze decât insolvabilitatea sau falimentul asiguratului;– alte sume solicitate de turist în afară celor privind cheltuielile de repatriere şi/sau a sumelor achitate de către acesta;– cheltuielile efectuate de turist înainte de începerea derulării contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, care nu sunt incluse în preţul pachetului de servicii turistice (taxa de viza, vaccinari, taxe de aeroport);– sumele achitate de către turist, pe care asiguratul nu este obligat să le restituie conform contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice;– daune generate de forta majoră invocată de asigurat, dovedită cu documente emise de autorităţile publice competente. Prin caz de forta majoră se înţelege împrejurările care au intervenit după încheierea contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, ca urmare a unor evenimente extraordinare, neprevăzute şi inevitabile pentru părţi;– frauda, rea-intenţie sau rea-credinţa din partea turistului sau a reprezentanţilor acestuia;– daune rezultate din orice consecinţa a războiului, invaziei, actelor de agresiune străină (fie ca războiul este declarat sau nu), război civil, rebeliune, revoluţie, insurectie, lovitura de stat;– daune rezultate din vina turistului.4. Suma asigurata4.1. Suma asigurata reprezintă limita răspunderii pe care asiguratorul o are pentru fiecare turist (beneficiar al prezentei asigurări) şi este egala cu preţul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice.4.2. Suma asigurata în cazul fiecărui contract de comercializare a pachetelor de servicii turistice este menţionată în formularul de avizare (anexa nr. 2 la poliţa).4.3. Suma asigurata în cazul fiecărui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice este exprimată în moneda respectivului contract (lei sau valuta).5. Perioada de asigurare şi perioada de răspundere5.1. Perioada de asigurare este menţionată în poliţa de asigurare.5.2. Perioada de răspundere în cazul fiecărui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice începe la data semnării respectivului contract şi a primirii de către turist a certificatului de asigurare, conform formularului de avizare (anexa nr. 2 la poliţa).5.3. Perioada de răspundere în cazul fiecărui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice avizat către asigurator încetează în una dintre următoarele situaţii, indiferent care dintre acestea intervine mai întâi:– finalizarea derulării pachetului de servicii turistice, conform contractului respectiv;– rezilierea contractului respectiv;– plata integrală a debitului de către asigurat sau de către un terţ; în cazul plăţii parţiale, răspunderea asiguratorului se diminuează în mod corespunzător;– plata despăgubirii datorate de către asigurator.6. Prima de asigurare6.1. Cota de prima de asigurare este precizată în poliţa de asigurare şi se aplică la suma asigurata.6.2. Prima de asigurare este plătită de către asigurat în aceeaşi zi în care a fost transmis formularul de avizare (anexa nr. 2 la poliţa).6.3. Prima de asigurare este plătită în aceeaşi moneda în care este exprimată suma asigurata.7. Fransiza7.1. Fransiza este partea de risc rămasă în răspunderea turistului, exprimată ca procent din suma asigurata, şi se deduce din fiecare dăuna.7.2. Fransiza este precizată în poliţa de asigurare şi în certificatul de asigurare.8. Obligaţiile asiguratului8.1. Asiguratul are obligaţia de a întocmi şi de a transmite asiguratorului cel puţin o dată pe săptămâna formularele de avizare (anexa nr. 2 la poliţa) cuprinzând contractele de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiate în săptămâna precedenta.8.2. Asiguratul are obligaţia de a întocmi corect şi complet fiecare formular de avizare transmis asiguratorului.8.3. Asiguratul are obligaţia de a plati prima de asigurare aferentă formularelor de avizare, în numerar sau prin virament bancar, în moneda contractelor de comercializare a pachetelor de servicii turistice (lei sau valuta), cel mai târziu în ziua în care a fost transmis formularul de avizare.8.4. Asiguratul are obligaţia de a informa turistul în legătură cu condiţiile de asigurare privind rambursarea sumelor achitate de către turist şi/sau a cheltuielilor de repatriere şi de a inmana acestuia, în momentul semnării contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, un certificat de asigurare (anexa nr. 3 la poliţa) în care se menţionează drepturile şi obligaţiile turistului.8.5. Asiguratul are obligaţia de a întocmi contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice în conformitate cu prevederile legilor româneşti în vigoare în acel moment.8.6. Asiguratul are obligaţia de a menţiona în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice numărul certificatului de asigurare care a fost înmânat turistului.8.7. Asiguratul are obligaţia de a gestiona în mod corespunzător stocul de certificate de asigurare primite din partea asiguratorului şi de a justifica pe bază de documente stocul existent în orice moment în cazul în care asiguratorul va solicita în scris acest lucru.8.8. Asiguratul are obligaţia de a informa asiguratorul în legătură cu orice modificare intervenita în unul dintre următoarele elemente: denumire, forma juridică, sediu, telefon, structura actionariat, licenta de turism, brevete de turism.9. Obligaţiile asiguratorului9.1. Asiguratorul are obligaţia de a aproviziona ritmic şi în cantităţi suficiente asiguratul cu certificate de asigurare care să fie inseriate şi care să cuprindă cel puţin drepturile şi obligaţiile turistului. Aprovizionarea cu certificate de asigurare se va face periodic, după primirea de către asigurator a formularelor de avizare, din care să rezulte certificatele de asigurare emise către turişti şi stocul de certificate de asigurare din gestiunea asiguratului. Numărul de certificate de asigurare care vor fi transmise asiguratului va fi în funcţie de numărul de certificate emise în săptămâna precedenta şi de numărul de certificate existente în stoc.9.2. Asiguratorul are obligaţia de a plati despăgubirea pe baza documentelor justificative menţionate la pct 10.6 şi pe certificatul de asigurare, în condiţiile prezentei poliţe de asigurare.10. Constatarea daunelor şi plata despăgubirilor10.1. În cazul în care asiguratul nu efectuează repatrierea turistului, turistul are obligaţia de a anunta imediat asiguratorul prin telefon, fax sau e-mail. În aceasta situaţie asiguratorul nu are obligaţia de a achită imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa după întoarcerea turistului în România, în condiţiile prezentei poliţe de asigurare.10.2. În cazul în care turistul solicita de la asigurat rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către asigurat prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligaţia sa păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita asiguratului rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.10.3. Turistul are obligaţia de a notifica asiguratorul prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată asiguratului privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la pct. 10.2.10.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat.10.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.10.6. Documentele justificative conţin, dar nu se limitează la:– contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;– certificatul de asigurare;– confirmările de primire precizate la pct. 10.2, 10.3 şi 10.5;– fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;– fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.10.7. Despăgubirea nu poate depăşi suma asigurata conform fiecărui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice.10.8. Din despăgubire se scade fransiza menţionată pe poliţa.10.9. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către asigurator a documentelor justificative de la turist.10.10. Despăgubirea va fi plătită în aceeaşi moneda în care a fost plătită prima de asigurare.10.11. În cazul în care după plata despăgubirii asiguratul plăteşte debitul către turist, turistul are obligaţia de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la primirea de la asigurat a sumelor reprezentând debitul.11. Dispoziţii finale11.1. Prin plata despăgubirii şi în limita acesteia, asiguratorul se subroga în toate drepturile turistului împotriva asiguratului şi este mandatat sa folosească toate mijloace legale pentru executarea silită a asiguratului.11.2. Asiguratorul are dreptul de a rezilia prezenta poliţa în oricare dintre următoarele cazuri:– apariţia unui eveniment asigurat conform prezentei poliţe;– plata de despăgubiri la unul sau mai multe contracte de comercializare a pachetelor de servicii turistice datorită insolvabilitatii sau falimentului asiguratului;– ridicarea de către autoritatea competentă a licenţei de turism aferentă asiguratului.Asiguratorul este răspunzător în continuare exclusiv pentru certificatele de asigurare eliberate turistilor înainte de data rezilierii.11.3. Asiguratorul are dreptul de a suspenda prezenta poliţa în oricare dintre următoarele cazuri:– suspendarea de către autoritatea competentă a licenţei de turism aferentă asiguratului;– nerespectarea obligaţiilor asumate de asigurat prin prezenta poliţa.Asiguratorul este răspunzător în continuare exclusiv pentru certificatele de asigurare eliberate turistilor înainte de data suspendării.11.4. Dacă debitul este obiectul unui litigiu în justiţie între turist şi asigurat, sentinta definitivă va fi respectata, cu condiţia îndeplinirii prevederilor prezentei poliţe.11.5. Prezentele clauze contractuale sunt completate de legislaţia din România.11.6 Orice litigiu rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentei poliţe se soluţionează pe cale amiabila sau, dacă nu este posibil astfel, de către instanţele de judecată competente din România.
 + 
Anexa 2

    ––-
la poliţa ……..
––––––
     Asigurat ………….. Agenţia de turism ………………
                     FORMULAR DE AVIZARE
                     Nr. …… din …..
 

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ Lista cuprinzând contractele de comercializare a pachetelor de servicii │ │ turistice încheiate de agenţia de turism în perioada de la …. la ….. │ ├────────────┬────────────┬────────────┬──────────┬──────────────┬───────────┤ │ Numărul │ Data │ Numărul │ Suma │ Cota de prima│ Prima de │ │contractului│contractului│certificatu-│asigurata │ de asigurare │ asigurare │ │ │ │ lui de │ │ │ │ │ │ │ asigurare │ │ │ │ ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼───────────┤ ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼───────────┤ ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼───────────┤ ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼───────────┤ ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼───────────┤ ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼───────────┤ ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼───────────┤ ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼───────────┤ ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼───────────┤ ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼───────────┤ ├────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────────┼───────────┤ │ │ │ Total: │ │ │ │ └────────────┴────────────┴────────────┴──────────┴──────────────┴───────────┘Prima de asigurare a fost plătită prin …….. nr. …….. din ……., conform fotocopiei anexate. ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ Situaţia privind certificatele de asigurare în perioada de la …. la …. │ ├──────────────┬───────────────┬──────────────┬───────────────┬──────────────┤ │ Stoc iniţial │ Primite │ Emise │ Anulate*) │ Stoc final │ ├──────────────┼───────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤ └──────────────┴───────────────┴──────────────┴───────────────┴──────────────┘       ………………………………………………….       Semnatura autorizata (numele, prenumele, funcţia, ştampila)–––-Notă *) Conform procesului-verbal anexat. + 
Anexa 3––-la poliţa ……..––––––Certificat de asigurare Nr. ……….privind rambursarea sumelor achitate de turist şi/sau a cheltuielilor de repatriere în cazul insolvabilitatii sau falimentului agenţiei de turismPrin prezentul certificat asiguratorul se obliga sa ramburseze turistului sumele achitate şi/sau cheltuielile de repatriere în cazul insolvabilitatii sau falimentului agenţiei de turism, în condiţiile menţionate mai jos.Definiţii1. Agenţia de turism – unitatea specializată înregistrată în România, care oferă şi vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora.2. Asiguratorul – societatea de asigurări care încheie cu asiguratul o poliţa de asigurare privind rambursarea sumelor achitate de turist şi/sau a cheltuielilor de repatriere în cazul insolvabilitatii sau al falimentului asiguratului şi care emite prezentul certificat.3. Asiguratul – societatea comercială înregistrată în România, titulara licenţei de turism pentru agenţia de turism.4. Beneficiarul – turistul.5. Cheltuielile de repatriere – cheltuielile efectuate de turist după întreruperea de către asigurat a derulării contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, pentru ca turistul să se poată întoarce la punctul originar de plecare din România în condiţii de confort şi preţ similare celor contractate.6. Contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice – acordul de voinţa dintre asigurat şi turist, care are ca obiect cumpărarea unui pachet de servicii turistice de către turist şi eliberarea documentelor de plată şi a documentelor de călătorie de către asigurat.7. Despăgubire – suma datorată de asigurator beneficiarului în urma producerii evenimentului asigurat.8. Falimentul – procedura judiciară de executare silită a bunurilor din averea asiguratului, în scopul acoperirii datoriilor comerciale ale acestuia.9. Insolvabilitatea – situaţia în care asiguratul nu achită debitul în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la primirea de către acesta a documentelor justificative de la turist.10. Pachetul de servicii turistice – combinatia prestabilita a cel puţin două dintre următoarele trei grupe de servicii, cu condiţia ca durata neîntreruptă a acestora să depăşească 24 de ore sau sa cuprindă o innoptare, şi anume transport, cazare şi alte servicii fără legătură cu transportul sau cazarea ori care nu sunt accesorii ale acestora şi care reprezintă o parte semnificativă a pachetului de servicii turistice, cum ar fi alimentaţie, tratament balnear, agrement şi altele asemenea.11. Sumele achitate – contravaloarea serviciilor turistice neprestate turistului, servicii plătite de acesta în conformitate cu contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice încheiat cu asiguratul.12. Turistul – orice persoană care cumpara sau care se angajează sa cumpere pachetul de servicii turistice – contractant principal – sau orice altă persoană în numele căreia contractantul principal se angajează sa cumpere pachetul de servicii turistice – alţi beneficiari – sau orice persoană în favoarea căreia contractantul principal sau alţi beneficiari cedează pachetul de servicii turistice – cesionarul.Obligaţiile turistului în caz de dăuna1. În cazul în care asiguratul nu efectuează repatrierea turistului, turistul are obligaţia de a anunta imediat asiguratorul prin telefon, fax sau e-mail. În aceasta situaţie asiguratorul nu are obligaţia de a achită imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa după întoarcerea turistului în România.2. În cazul în care turistul solicita de la asigurat rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către asigurat prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligaţia de a păstra fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita asiguratului rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.3. Turistul are obligaţia de a notifica asiguratorul prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire în legătură cu solicitarea adresată asiguratului privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzută la pct. 2.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat turistul are obligaţia de a transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire, însoţită de documentele justificative.6. Documentele justificative conţin, dar nu se limitează la:– contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;– certificatul de asigurare;– confirmările de primire precizate la pct. 2, 3 şi 5;– fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;– fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.Calcularea şi plata despăgubirilor1. Despăgubirea nu poate depăşi preţul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice.2. Din despăgubire se scade o fransiza de 5% din preţul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, suma care rămâne în răspunderea turistului.3. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către asigurator a documentelor justificative de la turist.4. Despăgubirea va fi plătită în moneda contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice.5. În cazul în care după plata despăgubirii asiguratul plăteşte debitul către turist, turistul are obligaţia de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la primirea de la asigurat a sumelor reprezentând debitul.ExcluderiAsiguratorul nu datorează despăgubiri pentru:1. daune rezultate din alte cauze decât insolvabilitatea sau falimentul asiguratului;2. alte sume solicitate de turist în afară celor privind cheltuielile de repatriere şi/sau a sumelor achitate de către acesta;3. cheltuielile efectuate de turist înainte de începerea derulării contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, care nu sunt incluse în preţul pachetului de servicii turistice (taxa de viza, vaccinari, taxe de aeroport);4. sumele achitate de turist pe care asiguratul nu este obligat să le restituie conform contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice;5. daune generate de forta majoră invocată de asigurat, dovedită cu documente emise de autorităţile publice competente. Prin caz de forta majoră se înţelege împrejurările care au intervenit după încheierea contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, ca urmare a unor evenimente extraordinare, neprevăzute şi inevitabile pentru părţi;6. frauda, rea-intenţie sau rea-credinţa din partea turistului sau a reprezentanţilor acestuia;7. daune rezultate din orice consecinţa a războiului, invaziei, actelor de agresiune străină (fie ca războiul este declarat sau nu), război civil, rebeliune, revoluţie, insurectie, lovitura de stat;8. daune rezultate din vina turistului.
 + 
Anexa 2 –––––-(anexa nr. 9 la normele metodologice)––––––––––––-METODOLOGIA DE AGREARE A SOCIETĂŢILOR DE ASIGURAREAgrearea societăţilor de asigurare se face de către Autoritatea Naţionala pentru Turism prin Oficiul de Autorizare şi Control în Turism, cu consultarea prealabilă a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.În vederea obţinerii agrearii societăţile de asigurare vor prezenta la Autoritatea Naţionala pentru Turism – Oficiul de Autorizare şi Control în Turism o documentaţie cu următorul conţinut:– copie de pe autorizaţia de funcţionare eliberata în conformitate cu Legea nr. 32/2000;– copie de pe certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;– angajamentul scris al societăţii de asigurare ca a luat cunoştinţa de poliţa-cadru aprobată, pe care se obliga sa o utilizeze în relaţiile contractuale cu agenţiile de turism, fără a introduce alte clauze care să contravină principiilor acesteia sau sa impună agentiilor de turism alte obligaţii decât cele stabilite prin aceasta.Societăţile de asigurare nu mai sunt agreate în următoarele situaţii:– nu mai deţin autorizaţie de funcţionare;– din analiza politelor încheiate şi din sesizările primite de la Asociaţia Naţionala a Agentiilor de Turism din România (A.N.A.T.) rezultă că nu respecta angajamentul prevăzut mai sus.Oficiul de Autorizare şi Control în Turism va informa agenţii economici prin asociaţiile profesionale şi prin mass-media cu privire la societăţile de asigurare agreate, precum şi cu privire la cele cărora li s-a retras agrearea.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x