ORDIN nr. 123 din 10 aprilie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 351 din 19 aprilie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 445 30/06/2009
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 755 03/07/2003 ART. 4
ActulREFERIRE LALEGE 544 12/10/2001
ART. 1REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001 ART. 5
ART. 2REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001 ART. 6
ART. 4REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001 ART. 12
ART. 5REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001 ART. 5
ART. 6REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001 ART. 6
ART. 6REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001 ART. 7
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001 ART. 5
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001 ART. 6
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001 ART. 12
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 445 30/06/2009

privind informaţiile de interes public ce pot fi comunicate şi informaţiile exceptate de la comunicare



În temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi al art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 755/2003 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, cu modificările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Lista informaţiilor de interes public comunicate din oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, prevăzută în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2Se aprobă Lista informaţiilor de interes public comunicate la cerere, potrivit art. 6 din Legea nr. 544/2001, prevăzută în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 3Se aprobă Lista informaţiilor exceptate de la comunicare, pentru respectarea principiului confidenţialităţii, prevăzută în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 4Structurile competente din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pentru verificarea respectării prevederilor art. 12 din Legea nr. 544/2001, cu privire la exceptarea de la accesul liber al cetăţenilor la unele informaţii, sunt prevăzute în anexa nr. 4.
 + 
Articolul 5Raportul periodic de activitate al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, ce urmează a fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, potrivit art. 5 alin. (3) din Legea nr. 544/2001, se elaborează anual de către Direcţia integrare europeană, strategii, parteneriat şi relaţii externe.
 + 
Articolul 6În scopul aplicării prevederilor art. 6 şi 7 din Legea nr. 544/2001, direcţiile şi serviciile din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor vor transmite Compartimentului de informare şi relaţii publice, după caz:a) răspunsul la solicitarea informaţiei de interes public, în termen de:– 5 zile de la data înregistrării solicitării;– cel mult 25 de zile în cazul unor informaţii complexe;b) refuzul comunicării informaţiilor solicitate, cu motivaţia corespunzătoare, în termen de 3 zile de la data înregistrării solicitării.
 + 
Articolul 7Monitorizarea îndeplinirii dispoziţiilor prezentului ordin revine subsecretarului de stat vicepreşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, secretarului general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi directorului Direcţiei integrare europeană, strategii, parteneriat şi relaţii externe.
 + 
Articolul 8Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.Preşedintele Autorităţii Naţionalepentru Protecţia Consumatorilor,Cătălin Florin TeodorescuBucureşti, 10 aprilie 2006.Nr. 123.
 + 
Anexa 1LISTAinformaţiilor de interes public comunicate din oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes publica) Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilorb) Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionarec) Numele şi prenumele persoanelor din conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publiced) Programul de audienţe al persoanelor din conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilore) Coordonatele de contact ale Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internetf) Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabilg) Strategia Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pentru perioada 2005-2008h) Lista cuprinzând documentele de interes publici) Lista cuprinzând categoriile de documente elaborate şi/sau gestionate, potrivit legiij) Modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice, în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
 + 
Anexa 2LISTAinformaţiilor de interes public comunicate la cerere, potrivit art. 6 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public1. Comunicate de presă2. Materiale informative (broşuri) editate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, în limita stocului disponibil3. Informaţii privind coordonatele de contact ale asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor care sunt luate în evidenţă de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor4. Indicatori privind activitatea desfăşurată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, pe judeţe, numărul total al acţiunilor de control, valoarea produselor cu abateri de la legislaţia privind protecţia consumatorilor, numărul sesizărilor şi reclamaţiilor înregistrate la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, în condiţiile legii5. Valoarea totală a amenzilor aplicate6. Denumirea actelor normative şi, după caz, conţinutul acestora, care stau la baza întocmirii proceselor-verbale de constatare şi contravenţie7. Proiectele de acte normative aflate în dezbatere publică conform Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică8. Informaţii privind activitatea desfăşurată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, ca punct naţional de contact, în cadrul sistemului european RAPEX de schimb rapid de informaţii privind produsele periculoase.
 + 
Anexa 3LISTAinformaţiilor exceptate de la comunicare, pentru respectarea principiului confidenţialităţii1. Rapoartele de control administrativ2. Notele de serviciu cu caracter intern3. Sesizările şi documentele comisiei de disciplină4. Numerele de telefon ale persoanelor care ocupă funcţii în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor, precum şi informaţiile privind activităţile extraprofesionale ale acestora5. Sesizările, reclamaţiile, petiţiile consumatorilor şi agenţilor economici6. Registrul de intrare-ieşire a corespondenţei, a actelor emise de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor7. Registrul de înregistrare a autorizaţiilor emise în aplicarea legii8. Registrul de inventariere a bunurilor9. Corespondenţa scrisă cu instituţiile publice interne şi internaţionale10. Dosarele privind litigiile în care instituţia este implicată şi numele consilierilor juridici care susţin interesele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în aceste litigii11. Procesele-verbale de constatare a contravenţiilor12. Procesele-verbale de constatare13. Procesele-verbale de prelevare probe14. Procesele-verbale de distrugere a produselor periculoase15. Buletinul de analiză16. Rapoartele Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor, întocmite ca urmare a acţiunilor de control şi supraveghere a pieţei17. Corespondenţa cu agenţii economici, consumatorii şi instituţiile sau autorităţile publice18. Documentele a căror comunicare publică poate afecta principiul liberei concurenţe sau care pot influenţa dosarele aflate pe rolul instanţelor de judecată19. Ordinele sau circularele cu caracter intern emise de către preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor20. Deciziile cu caracter intern emise de conducătorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor21. Statele de salarii22. Programul trimestrial privind controalele tematice.
 + 
Anexa 4STRUCTURILE COMPETENTEdin cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pentru verificarea respectării prevederilor art. 12 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu privire la exceptarea de la accesul liber al cetăţenilor la unele informaţii1. Informaţiile din domeniul apărării naţionale, siguranţei şi ordinii publice, cele privind deliberările autorităţilor, precum şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacă fac parte din categoriile informaţiilor clasificate, potrivit legiiStructuri competente:– preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor;– vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor;– secretarul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.2. Informaţiile privind activităţile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenţei loiale, potrivit legiiStructuri competente:Direcţia economică şi resurse umane, Serviciul juridic, serviciile de consiliere tehnică şi Direcţia integrare europeană, strategii, parteneriat şi relaţii externe din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.3. Informaţiile cu privire la datele personale, potrivit legiiStructuri competente:Direcţia economică şi resurse umane din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor.4. Informaţiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporală şi sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare, informaţiile privind procedurile judiciare, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părţile implicate în proces, precum şi informaţiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecţie a tinerilorStructuri competente:Serviciul resurse umane, Serviciul juridic din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor.___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x