ORDIN nr. 122 din 21 mai 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL COMUNICATIILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 231 din 25 iunie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 136 12/04/2000
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 673 25/10/1997
ActulREFERIRE LAHG 129 15/04/1997
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 74 12/07/1996 ART. 4
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 74 12/07/1996 ART. 25
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 136 12/04/2000

privind aprobarea Condiţiilor generale pentru furnizarea serviciului telefonic



Ministrul comunicaţiilor,având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 673/1997 privind înfiinţarea Societăţii Naţionale de Telecomunicaţii „Romtelecom” – S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Romtelecom” şi Hotărârea Consiliului de administraţie al Societăţii Naţionale de Telecomunicaţii „Romtelecom” – S.A. nr. 10 din 17 aprilie 1998,în baza Hotărârii Guvernului nr. 129/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor,emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Condiţiile generale pentru furnizarea serviciului telefonic, anexa la prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Supravegherea îndeplinirii prevederilor prezentului ordin se va realiza prin serviciile specializate ale Direcţiei economice.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 iulie 1998.Ministrul comunicaţiilor,Sorin Pantis
 + 
Anexa 1CONDIŢII GENERALEpentru furnizarea serviciului telefonic + 
Articolul 1Obiectul contractului pentru furnizarea serviciului telefonic1.1. – Obiectul contractului pentru furnizarea serviciului telefonic, denumit în continuare contract, îl constituie furnizarea către utilizator a serviciului telefonic, oferit de către Societatea Naţionala de Telecomunicaţii "Romtelecom" – S.A., denumita în continuare ROMTELECOM, care să permită efectuarea de comunicaţii telefonice locale, naţionale, internaţionale, precum şi asigurarea funcţionarii acestuia.1.2. – Serviciul telefonic are ca suport linia telefonica principala, conectata la reţeaua publică de telecomunicaţii a ROMTELECOM, printr-un punct de acces (priza sau nisa telefonica), care este parte integrantă a acestuia. Linia telefonica principala, inclusiv priza/nisa telefonica aparţin sau sunt în administrarea ROMTELECOM.1.3. – Toate serviciile suplimentare, furnizate de către ROMTELECOM, care au ca suport linia telefonica principala, se încadrează în prevederile acestui contract.
 + 
Articolul 2Durata şi data intrării în vigoare a contractului2.1. – Contractul se încheie pe o perioadă nedeterminată şi se poate rezilia în condiţiile art. 12.2.2. – Prevederile din Condiţiile generale pentru furnizarea serviciului telefonic, denumite în continuare Condiţii generale, se aplică începând cu data de 1 iulie 1998.2.3. – Contractul va fi semnat de către părţile contractante.2.4. – Punerea în funcţiune a serviciului telefonic se realizează în condiţiile tehnice de instalare menţionate la art. 5.
 + 
Articolul 3Elemente principale ale serviciului telefonic furnizat de ROMTELECOM3.1. – Accesul la serviciul telefonic se asigura în baza achitării unui abonament lunar pentru o linie telefonica principala.3.2. – Numărul de apel este atribuit de ROMTELECOM pentru fiecare linie telefonica principala la care este conectat un aparat terminal de telecomunicaţii (telefon, fax, centrala, modem etc.). Numărul de apel poate fi modificat la iniţiativa ROMTELECOM, din considerente tehnice, cu condiţia ca utilizatorul să fie înştiinţat anterior datei de modificare, cu 30 de zile calendaristice, în cazul persoanelor fizice, sau cu 60 de zile calendaristice, în cazul persoanelor juridice.Modificarea numărului de apel la cererea utilizatorului se face în limita condiţiilor tehnice existente, cu plata tarifului aferent şi în condiţiile tehnice de instalare prevăzute la art. 5.3.3. – Lista abonatilor telefonici şi serviciul de informaţii.Utilizatorii beneficiază de înscriere gratuita în lista abonatilor telefonici şi de serviciul de informaţii al ROMTELECOM. Utilizatorul serviciului telefonic poate cere sa nu figureze în lista abonatilor şi nici la serviciul de informaţii al ROMTELECOM, însă cu plata tarifului corespunzător.Utilizatorii serviciului telefonic pot solicita înscrierea în lista abonatilor de la serviciul de informaţii al ROMTELECOM a unor elemente suplimentare, referitoare la profesie sau la tipul activităţii lor, cu plata tarifului corespunzător.
 + 
Articolul 4Plata unui avans spre decontare4.1. – La semnarea contractului, ROMTELECOM percepe, pentru persoane fizice, pe lângă tariful de instalare, şi plata anticipata a doua abonamente lunare, dintre care unul reprezintă un abonament constituit ca avans spre decontare şi pentru care nu se plăteşte dobânda abonatului. Nivelul abonamentului constituit ca avans spre decontare se actualizează cu ocazia oricărei modificări a tarifelor.4.2. – Persoanele juridice plătesc lunar un avans spre decontare. Constituirea primului avans spre decontare se face la valoarea totală a primei facturi emise, acesta nefiind purtător de dobânda. Ulterior, cuantumul avansului spre decontare pentru persoane juridice reprezintă media sumelor facturate în ultimele 3 luni anterioare lunii pentru care acesta se calculează.
 + 
Articolul 5Condiţiile tehnice de instalare5.1. – Lucrările necesare furnizarii serviciului telefonic (instalări şi mutari de linii principale sau linii secundare, modificări în instalaţiile telefonice etc.) se executa de către direcţiile de telecomunicaţii ale ROMTELECOM pe baza cererilor solicitanţilor, formulate în scris. Conectarea la serviciul telefonic se face prin punctul de acces al reţelei publice ROMTELECOM, în conformitate cu reglementările de instalare a acestuia, la adresa utilizatorului.5.2. – Aparatele terminale care se conecteaza la punctele de acces trebuie să aibă autorizaţia de tip, acordată de Ministerul Comunicaţiilor. Aparatele terminale pot fi proprietatea ROMTELECOM – atribuite prin închiriere – sau pot fi proprietatea personală a abonatului.5.3. – Conectarea abonatului se va executa în cel mult 30 de zile de la plata taxelor şi de la semnarea contractului, cu excepţia lucrărilor speciale, care se vor executa în cel mult 60 de zile.
 + 
Articolul 6Tarife6.1. – Tarifele ROMTELECOM pentru serviciile de baza de telecomunicaţii sunt cuprinse în listele aprobate de către Ministerul Comunicaţiilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, şi nu sunt supuse negocierii cu utilizatorii. Principalele tarife pentru furnizarea serviciului telefonic sunt următoarele:a) tariful de instalare;b) tariful de abonament;c) tariful pentru convorbirile telefonice.6.2. – ROMTELECOM va urmări să-şi diversifice oferta prin noi tipuri de servicii, taxate în conformitate cu politica tarifara a Ministerului Comunicaţiilor.6.3. – Tarifele modificate vor fi aplicate tuturor contractelor în curs de derulare de la data intrării în vigoare a modificărilor. După aprobarea lor, tarifele modificate vor fi făcute publice cu cel puţin 15 zile înainte de aplicare, în conformitate cu prevederile art. 25 din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996.
 + 
Articolul 7Plata serviciilor telefonice7.1. – Factura telefonicaSumele datorate de titularul contractului fac obiectul facturii emise de ROMTELECOM. Facturile se emit lunar şi se expediază la adresa utilizatorilor, în plic, pentru menţinerea confidenţialităţii datelor, pe măsura introducerii în exploatare a echipamentelor necesare acestei operaţiuni.7.2. – Plati intermediareROMTELECOM are dreptul de a solicita abonatilor plati intermediare, într-o perioadă normală de facturare, dacă se constata o creştere brusca a contravalorii convorbirilor telefonice.7.3. – Condiţiile de plată a facturilorSumele facturate se plătesc până la termenul scadent menţionat în factura telefonica. În cazul neachitarii în termen a facturii telefonice, după termenul scadent se aplică majorările prevăzute în tarife, până în a 60-a zi calendaristică inclusiv.7.4. – Începând din a 16-a zi de neplata de la termenul scadent, ROMTELECOM suspenda serviciul telefonic, acesta putându-se restabili în maximum 48 de ore, însă numai după ce utilizatorul achită sumele datorate.7.5. – În a 61-a zi de neplata de la termenul scadent, contractul se reziliază de către ROMTELECOM, iar utilizatorul este deconectat de la serviciul telefonic.
 + 
Articolul 8Informaţii şi reclamaţii referitoare la factura telefonica8.1. – Orice informaţii suplimentare privind factura telefonica se pot obţine de la oficiul comercial de care aparţine abonatul.8.2. – Reclamaţiile de orice natura privind serviciul telefonic se depun la oficiul comercial de care aparţine utilizatorul şi vor fi rezolvate în termenul legal.8.3. – În caz de reclamare a sumelor facturate, obligaţia de plată pentru sumele în litigiu este suspendată în perioada de cercetare, achitandu-se sumele parţiale necontestate şi, în mod obligatoriu, abonamentul la serviciul telefonic.8.4. – În caz de nemulţumire privind modul de rezolvare a reclamaţiei la nivelul oficiului comercial, utilizatorul poate solicita ca reclamaţia să fie rezolvată la nivelul conducerii direcţiei de telecomunicaţii, cu amânarea, în continuare, a termenului de plată pentru suma în litigiu. După rezolvarea reclamaţiei la acest nivel, dacă prin răspuns se va stabili un nou termen de plată, acesta nu va putea fi amânat prin alte reclamaţie. Refuzul achitării serviciului telefonic intra sub incidenţa prevederilor pct. 12.2 şi 13.1.
 + 
Articolul 9Obligaţiile ROMTELECOM în calitate de furnizor9.1. – ROMTELECOM este răspunzător de asigurarea serviciului telefonic în cele mai bune condiţii tehnice posibile, în conformitate cu clauzele licenţei de operare.9.2. – ROMTELECOM nu răspunde de calitatea şi de conţinutul serviciilor oferite prin reţeaua sa de către furnizorii de servicii cu valoare adăugată (Audiotext, INTERNET etc.), ROMTELECOM punând la dispoziţie numai suportul furnizarii acestor servicii şi efectuand facturarea acestora.9.3. – ROMTELECOM se obliga sa remedieze deranjamentele tehnice de funcţionare, astfel încât sa restabileasca serviciul telefonic în maximum 15 zile calendaristice de la data înregistrării acestora la Serviciul de deranjamente, pentru abonatii Direcţiei de telecomunicaţii Bucureşti, şi în maximum 72 de ore, pentru abonatii unităţilor teritoriale de telecomunicaţii.9.4. – Pentru întreruperea serviciului telefonic din cauze tehnice, într-un interval de peste 48 de ore consecutive şi până la termenul de restabilire menţionat la pct. 9.3, ROMTELECOM va rambursa utilizatorului tariful de abonament în cota fractionara, corespunzătoare perioadei efective de nefunctionare.9.5. – Pentru deranjamente majore, cu durata peste termenele stabilite la pct. 9.3, ROMTELECOM va rambursa utilizatorului dublul tarifului de abonament în cota fractionara, pe toată perioada de nefunctionare.9.6. – ROMTELECOM se obliga ca, în cazul deranjamentelor majore ce afectează grupe se abonati, să le comunice termenul de repunere în funcţiune.9.7. – Restituirea sumelor pentru perioadele de nefunctionare a serviciului telefonic se face prin creditare, cu evidenţiere în factura telefonica.9.8. – Penalităţi în afară celor prevăzute mai sus nu vor putea fi pretinse de către utilizator, indiferent de natura lor.9.9. – În cazul defectării aparatului telefonic al utilizatorului, ROMTELECOM asigura continuitatea serviciului telefonic, prin:a) repararea sau înlocuirea, după caz, a aparatului telefonic defect, în cazul în care aparatul este închiriat de la ROMTELECOM;b) închirierea unui aparat pentru maximum 60 de zile, în cazul în care aparatul defect este proprietatea abonatului.9.10. – ROMTELECOM nu rambursează, conform pct. 9.4. şi 9.5., tariful de abonament pentru nefunctionarea serviciului telefonic, dacă deranjamentul a fost provocat de utilizator.Cu excepţia celor prevăzute la pct. 9.4. şi 9.5., ROMTELECOM nu răspunde pentru daune, oricare ar fi acestea, a căror existenta utilizatorul ar pune-o pe seama nefunctionarii serviciului telefonic.9.11. – ROMTELECOM se obliga faţă de utilizator să asigure confidenţialitatea datelor, în conformitate cu art. 4 din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996. Informaţiile referitoare la abonat, la instalatia telefonica şi la prestaţii, precum şi la eventualele modificări pot fi oferite numai titularului postului telefonic.9.12. – Prima factura telefonica va fi emisă în cel mult 60 de zile calendaristice de la executarea instalării liniei telefonice.9.13. – ROMTELECOM se obliga sa expedieze factura telefonica cu cel puţin 10 zile înainte de termenul scadent al plăţilor, dar nu răspunde de neprimirea acesteia de către abonat din motive independente de ROMTELECOM, situaţie în care sunt aplicabile prevederile pct. 10.5.9.14. – ROMTELECOM va recupera de la utilizatori sumele neîncasate datorită unor erori proprii, în termenele de prescriere legale, de la data producerii acestora.9.15. – Sumele necuvenite, încasate de la utilizatori datorită unor erori ale ROMTELECOM, vor fi restituite în perioada de prescriere legală, de la data producerii acestora.9.16. – ROMTELECOM se obliga să facă publice tarifele pentru serviciile de telecomunicaţii modificate, cu cel puţin 15 zile înainte de aplicare, în conformitate cu art. 25 din Legea telecomunicatiilor nr. 74/1996.9.17. – ROMTELECOM va edita, periodic, listele abonatilor telefonici, pe zone teritoriale, în care se vor înscrie obligatoriu: numele, prenumele, adresa şi numărul de apel, dacă abonatii nu solicita scoaterea lor din lista.
 + 
Articolul 10Obligaţiile utilizatorului10.1. – Utilizatorul va răspunde de modul de folosire a serviciului telefonic, astfel încât prin propria conduita sa nu perturbe funcţionarea normală a acestuia.10.2. – Utilizatorul este obligat sa folosească numai echipamente terminale, autorizate de Ministerul Comunicaţiilor, şi sa nu efectueze modificări în instalaţiile de telecomunicaţii puse la dispoziţia sa, asigurând folosirea şi protecţia corespunzătoare a acestora pe toată durata contractului.10.3. – Utilizatorul va asigura accesul personalului ROMTELECOM în locurile unde sunt situate instalaţiile telefonice, în cazul verificării sau al repararii acestora.10.4. – Utilizatorul va anunta la serviciul de deranjamente orice deranjament constatat.10.5. – Utilizatorul va achită contravaloarea prestaţiilor facturate, până la termenul scadent, menţionat în factura telefonica. În situaţia în care utilizatorul nu a primit în timp util factura telefonica din diverse motive, acesta are obligaţia să se intereseze despre sumele de plată la oficiul comercial de care aparţine.10.6. – În caz de neplata totală sau parţială la termenul scadent, se procedează în conformitate cu prevederile pct. 7.3 şi 7.4.10.7. – Utilizatorul, persoana juridică, este obligat sa vireze în contul ROMTELECOM sumele în avans, prevăzute la art. 4. Neachitarea acestora în termenul stabilit conduce la suspendarea serviciului telefonic, respectiv la rezilierea contractului conform prevederilor pct. 7.4. şi 7.5.
 + 
Articolul 11Modificarea contractului11.1. – Modificarea contractului poate fi solicitată atât de utilizator, cat şi de furnizor, dar numai în conformitate cu prevederile din prezentele Condiţii generale.11.2. – Modificarea condiţiilor generale specificate în contractROMTELECOM va modifica condiţiile generale specificate în contract, în baza aprobării acestora prin ordin al ministrului comunicaţiilor. ROMTELECOM se angajează sa anunţe şi sa informeze utilizatorii despre modificarea Condiţiilor generale pentru furnizarea serviciului telefonic.11.3. Modificarea prestaţiilor furnizate de ROMTELECOMSchimbarea caracteristicilor tehnice ale echipamentelor de telecomunicaţii determina modificarea serviciilor în mod corespunzător. Utilizatorul va fi informat despre aceste modificări în condiţiile pct. 11.2.
 + 
Articolul 12Condiţii de reziliere a contractului12.1. – Rezilierea contractului la cererea utilizatoruluiUtilizatorul, în calitate de parte contractantă, poate rezilia contractul, prin anunţarea în scris a furnizorului, cu un preaviz de cel puţin 30 de zile sau la o dată fixa, convenită între părţi.La expirarea termenului de preaviz utilizatorul pierde calitatea de abonat, situaţie care conduce la întreruperea furnizarii serviciului telefonic.Furnizorul serviciului telefonic emite factura finala şi stabileşte soldul debitor sau creditor al contului abonatului.Rezilierea contractului nu exonereaza utilizatorul de plată sumelor datorate şi a eventualelor majorări.12.2. – Rezilierea contractului de către ROMTELECOM se poate face în următoarele cazuri:a) neachitarea facturii în termen de 60 de zile de la termenul scadent sau de la termenul de plată stabilit pentru sumele reclamate;b) utilizatorul a produs modificări în structura de echipament sau în reţea, fără avizul ROMTELECOM;c) utilizatorul a conectat şi a folosit în reţea echipamente terminale neautorizate de Ministerul Comunicaţiilor;d) utilizatorul a folosit serviciul telefonic în alte scopuri decât cele prevăzute în contract (revânzarea serviciilor furnizate de ROMTELECOM către alţi utilizatori);e) utilizatorul a schimbat categoria de abonat, de la persoana fizica la persoana juridică, prin utilizarea postului telefonic în interesul unor firme;f) utilizatorul foloseşte postul telefonic abuziv, pentru sicanarea altor abonati;g) în caz de deces al titularului, situaţie în care, la cererea moştenitorilor legali sau a altor persoane, preluarea postului telefonic de către aceştia se va face prin încheierea unui nou contract;h) în cazul construcţiilor de interes naţional, al modernizării de drumuri, al demolarilor sau al altor situaţii care conduc la afectarea integrităţii reţelelor de telecomunicaţii.
 + 
Articolul 13Rezolvarea litigiilor13.1. – Părţile contractante înţeleg ca orice litigiu intervenit în derularea contractului să fie rezolvat pe cale amiabila.13.2. – Litigiile nesolutionate în acest mod sunt de competenţa instanţelor de judecată de la sediul direcţiilor teritoriale de telecomunicaţii care furnizează serviciul telefonic.
 + 
Articolul 14Forta majorăPărţile contractante nu răspund de nerespectarea contractului în caz de forta majoră. În contract se considera cazuri de forta majoră: starea de război, sabotajul, revoluţia, rascoala, atentatul cu bombe, calamitatile naturale, incendiul, precum şi orice alte situaţii în afară controlului părţilor, imprevizibile şi de neînlăturat de către acestea. În asemenea situaţie, atât furnizorul, cat şi utilizatorul sunt absolviti de responsabilităţile contractuale, deoarece părţile contractante se afla în imposibilitatea de a respecta aceste obligaţii şi astfel se pot produce pagube independent de voinţa lor.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x