pentru modificarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 107/2009
Având în vedere dispoziţiile art. 3 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, cu modificările ulterioare, şi ale art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,în temeiul art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, cu modificările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite următorul ordin: +
Articolul IRegulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 107/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 473 din 9 iulie 2009, se modifică după cum urmează:1. La articolul 2, litera c) va avea următorul cuprins:"c) U.C.V.A.P. – Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;".2. Articolul 12 va avea următorul cuprins:"Art. 12. – (1) Pe parcursul procedurii de supraveghere se va întocmi un dosar de supraveghere, care va conţine, după caz, următoarele:a) opisul documentelor de control, conform modelului din anexa nr. 6; … b) sesizarea, conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit. b); … c) nota de informare, întocmită potrivit prevederilor art. 6; … d) comunicarea privind începerea procedurii de supraveghere; … e) comunicarea privind încetarea procedurii de supraveghere; … f) documentele aferente fiecărei proceduri de atribuire supuse verificării; … g) declaraţia pe propria răspundere a conducătorului autorităţii contractante/operatorului economic sau a reprezentantului legal; … h) notele explicative. … (2) Dosarul de supraveghere poate fi pus doar la dispoziţia instanţelor judecătoreşti şi a celorlalte organe judiciare competente. … (3) În cazul în care se constată că s-au săvârşit contravenţii din cele prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, agenţii constatatori vor întocmi un proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor. … (4) La finalul procedurii de supraveghere se întocmeşte un raport de control care, împreună cu documentele în baza cărora s-a întocmit, constituie dosarul final de control. … (5) Utilizarea măsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea ori eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni, sunt adoptate prin decizia Colegiului consultativ, care se ataşează dosarului de control. … (6) Orice persoană interesată poate solicita informaţii cu privire la documentele cuprinse în dosarul final de control. … (7) În funcţie de volumul şi complexitatea dosarului de achiziţie publică, A.N.R.M.A.P. poate emite rapoarte intermediare." … 2. La articolul 14 alineatul 1, litera c) va avea următorul cuprins:"c) să propună Colegiului consultativ utilizarea măsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea ori eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni, conform modelelor din anexele nr. 7 şi 8; adoptarea măsurii de formulare de acţiuni în constatarea nulităţii absolute a contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru/contractelor de concesiune va fi dispusă de către Colegiul consultativ al A.N.R.M.A.P. după analizarea situaţiei de fapt şi de drept cuprinse în raportul de control."3. Anexa nr. 8 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezentul ordin. +
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Autorităţii Naţionalepentru Reglementarea şi MonitorizareaAchiziţiilor Publice,Cristina TrăilăBucureşti, 14 august 2009.Nr. 122. +
Anexa ──────(Anexa nr. 8 la regulament)───────────────────────────
Aprobat────────Preşedinte,………..Avizat───────Vicepreşedinte,………………PROPUNERI LA RAPORTUL DE CONTROLprivind verificările efectuate la ………….Ca urmare a procedurii de supraveghere efectuate la ………., echipa de control a constatat că: ……………………………………………. .Având în vedere prevederile art. 14 alin. (1) lit. c) din Regulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 107/2009, echipa de control propune Colegiului consultativ al A.N.R.M.A.P., ca măsură de stopare a efectelor produse de încălcarea prevederilor legale, să se uzeze de dreptul de a solicita în instanţă constatarea nulităţii absolute a contractului, drept conferit de art. 296^1 alin. (1) lit. ………) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, după analizarea situaţiei de fapt şi de drept cuprinse în Raportul de control nr. ……………/……………..Vizat──────Director general,…………………..Avizat──────Compartiment juridicEchipa de control,………………____________