Având în vedere prevederile Memorandumului de înțelegere dintre Consiliul Uniunii Europene și Consiliul Federal Elvețian din data de 27 februarie 2006,ținând cont de prevederile pct. 4.1 din anexa nr. 3 la Acordul-cadru dintre Guvernul României și Consiliul Federal Elvețian privind implementarea Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, semnat la Berna la 7 septembrie 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.065/2010,potrivit prevederilor cap. VI art. 18 alin. (1) din Acordul de delegare de atribuții dintre Ministerul Finanțelor Publice în calitate de Unitate națională de coordonare și Ministerul Administrației și Internelor în calitate de organism intermediar pentru implementarea Ariei de concentrare 4 – Îmbunătățirea mediului înconjurător din cadrul "Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse",în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,ministrul administrației și internelor emite următorul ordin: +
Articolul IRegulamentul de organizare și funcționare a Direcției generale pentru relația cu comunitățile locale, aprobat prin Ordinul ministrului administrației și internelor nr. 252/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 796 din 29 noiembrie 2010, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 13, după litera e) se introduc două noi litere, literele f) și g), cu următorul cuprins:f)are rol de organism intermediar pentru implementarea Ariei de concentrare 4 – Îmbunătățirea mediului înconjurător din cadrul „Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse”; … g)pentru ducerea la îndeplinire a sarcinilor care îi revin în calitate de organism intermediar în vederea implementării Ariei de concentrare 4 – Îmbunătățirea mediului înconjurător din cadrul „Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse” colaborează cu Unitatea națională de coordonare (UNC), reprezentată de Direcția generală pregătire ECOFIN și asistență comunitară din cadrul Ministerului Finanțelor Publice. … … 2.La articolul 18, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:g)implementarea Ariei de concentrare 4 – Îmbunătățirea mediului înconjurător din cadrul „Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse”. … … 3.La articolul 19, după punctul 7 se introduce un nou punct, punctul 8, cu următorul cuprins:8.Implementarea Ariei de concentrare 4 – Îmbunătățirea mediului înconjurător din cadrul „Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse”.a)asigurarea informării și a promovării Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, precum și a proiectelor, a oportunităților de finanțare și a condițiilor de accesare a finanțării; … b)punerea la dispoziția publicului a informațiilor privind criteriile de evaluare și selecție ale proiectelor; … c)asigurarea accesului potențialilor beneficiari/beneficiarilor la informații referitoare la cerințele privind publicitatea și informarea la nivel de proiect; … d)elaborarea și actualizarea unei baze de date referitoare la proiectele de succes și diseminarea celor mai bune practici; … e)diseminarea materialelor informative/promoționale; … f)lansarea cererilor de propuneri de proiecte și colectarea propunerilor de proiecte; … g)acordarea de asistență solicitanților pentru dezvoltarea propunerilor de proiecte, inclusiv a părții aferente solicitării de asistență financiară în cadrul Facilității de pregătire a Proiectului; … h)verificarea respectării cerințelor pe care propunerile de proiecte trebuie să le îndeplinească (conformitate administrativă și eligibilitate); … i)organizarea Comitetului de selecție a proiectelor; … j)verificarea, în cazul fiecărei propuneri de proiect, a posibilității de recuperare de către solicitant a taxei pe valoarea adăugată, prin examinarea declarațiilor depuse de solicitanți în acest scop; … k)verificarea, în cazul fiecărei propuneri de proiect, a respectării regulilor specifice ajutorului de stat; … l)evaluarea tehnico-financiară a propunerilor de proiecte depuse, care poate fi realizată în cadrul unui proces de consultare cu ministerele de resort relevante; … m)verificarea existenței în bugetele solicitanților a sumelor necesare implementării proiectelor, în conformitate cu legislația și procedurile naționale; … n)verificarea lipsei cazurilor de dublă finanțare a oricărei părți a proiectelor din orice altă sursă de finanțare, prin verificarea unei declarații depuse de către solicitanți în acest scop, parte a propunerilor de proiect; … o)transmiterea către UNC a listei proiectelor recomandate pentru finanțare, a listei proiectelor respinse și a listei proiectelor de rezervă, însoțite de rapoartele de evaluare aferente și de deciziile comitetelor de selecție; … p)informarea solicitanților asupra acceptării sau respingerii propunerilor de proiecte, în urma verificărilor și evaluărilor efectuate; … q)informarea solicitanților cu privire la rezultatul procesului de selecție, după aprobarea de către partenerii elvețieni a listei finale a proiectelor propuse pentru finanțare; … r)semnarea, alături de UNC și de Consiliul Federal Elvețian, a acordurilor de proiect, precum și a amendamentelor la aceste acorduri; … s)pregătirea și semnarea, alături de UNC și Autoritatea executivă (AE), a acordurilor de implementare pentru proiectele de monitorizarea cărora este responsabil, precum și a amendamentelor la aceste acorduri; … ș)asigurarea transmiterii către UNC a documentelor elaborate în cadrul procedurii de achiziție publică, în vederea transmiterii lor partenerilor elvețieni; … t)supravegherea și coordonarea implementării proiectelor și efectuarea verificărilor necesare; … ț)monitorizarea realizării obiectivelor și a rezultatelor aferente proiectelor coordonate; … u)monitorizarea indicatorilor fizici, financiari și de performanță privind implementarea proiectelor coordonate; … v)monitorizarea realizării calendarului de achiziții; … w)stabilirea, împreună cu agențiile executive, a amendării procesului de implementare a proiectelor agreate, în limitele definite în acordurile semnate; … x)asigurarea arhivării tuturor documentelor relevante referitoare la proiectele implementate în cadrul Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse pentru 10 ani de la finalizarea proiectelor; … y)elaborarea și transmiterea către UNC a unui plan anual de implementare a proiectelor; … z)raportarea către UNC, la solicitarea acestei structuri, a evoluției implementării proiectelor; … aa)colectarea, verificarea și aprobarea rapoartelor intermediare și a rapoartelor finale și transmiterea lor către Autoritatea de plată (AP), împreună cu cererile de plată completate de AE. Aceste rapoarte vor fi transmise și UNC, în scop de informare; … bb)colectarea, verificarea și aprobarea rapoartelor intermediare care nu însoțesc cereri de plată și a rapoartelor anuale și transmiterea lor către UNC și, în scop de informare, către AP; … cc)transmiterea către UNC și Autoritatea de audit (AA) a rapoartelor de audit financiar, elaborate și transmise, în prealabil, de către organizațiile externe de audit, în conformitate cu prevederile acordurilor de proiect; … dd)transmiterea anuală, către UNC și AA, a unui extras cuprinzând concluziile și recomandările tuturor rapoartelor de audit ale proiectelor monitorizate; … ee)colectarea cererilor de plată completate de către AE, împreună cu documentele justificative (facturi sau documente cu valoare echivalentă), în vederea validării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor; … ff)verificarea facturilor sau a documentelor cu valoare echivalentă primite din partea AE, respectiv a realității, regularității și legalității documentelor transmise, precum și a eligibilității costurilor cuprinse în cererile de plată; … gg)certificarea facturilor sau a documentelor cu valoare echivalentă și transmiterea către AP a facturilor ori a documentelor cu valoare echivalentă certificate, împreună cu cererile de plată aferente; … hh)furnizarea UNC, AP, AA și altor instituții cu rol de control a informațiilor necesare verificărilor financiare; … îi)verificarea asigurării părții de cofinanțare, în conformitate cu acordul de proiect; … jj)verificarea neregulilor și raportarea lor către UNC; … kk)participarea la misiunile de control pentru investigarea neregulilor, la solicitarea UNC sau a AA; … ll)verificarea capacității instituționale a beneficiarilor; … mm)realizarea de verificări administrative din punct de vedere tehnic, inclusiv verificarea conformității dosarului cererilor de plată transmise de AE; … nn)realizarea de verificări la fața locului ale stadiului fizic al lucrărilor executate, inclusiv verificarea rapoartelor intermediare, anuale și finale și, respectiv, a documentelor-suport. … … … 4.Anexele nr. 3 și 4 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin. … +
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul administrației
și internelor,
Constantin-Traian IgașBucurești, 16 iunie 2011.Nr. 121. +
Anexa nr. 1(Anexa nr. 3 la regulament)Denumirea autorității sau instituției publice: AprobMINISTERUL ADMINISTRAȚIEI ȘI INTERNELOR DIRECȚIA GENERALĂ PENTRU RELAȚIA CU COMUNITĂȚILE LOCALE Ministruladministrațieiși internelor,………………FIȘA POSTULUINr. …………….Informații generale privind postul:1.Denumirea postului: director general … 2.Nivelul postului: funcție publică de conducere … 3.Scopul principal al postului: coordonează și răspunde de activitatea Direcției generale pentru relația cu comunitățile locale, denumită în continuare direcție generală, în vederea îndeplinirii obiectivelor Ministerului Administrației și Internelor. … Condiții specifice pentru ocuparea postului:1.studii de specialitate:– studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în unul dintre următoarele domenii: juridic, administrație publică, economic ori inginerie; … … 2.perfecționări (specializări): administrație publică, dezvoltare regională, managementul proiectelor, analiză economică, evaluarea întreprinderii, politici publice; … 3.cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel): aptitudinea de a utiliza calculatoarele, folosind tehnici standard de procesare; capacitatea de a utiliza sisteme specifice postului, abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipamente de birou: copiatoare, faxuri, proiectoare; … 4.limbi străine: limba engleză sau franceză citit/scris/vorbit cunoștințe de bază; … 5.abilități, calități și aptitudini necesare: adaptabilitate, asumarea responsabilităților, capacitatea de a rezolva problemele, de analiză și sinteză, creativitate și spirit de inițiativă, capacitatea de planificare și de a acționa strategic, de a comunică, de a lucra independent, de a lucra în echipă, de consiliere, de îndrumare, abilități în utilizarea calculatoarelor și a altor echipamente informatice, loialitate față de lege și loialitate față de interesele instituției, conduită în timpul serviciului; … 6.cerințe specifice: disponibilitate pentru deplasări frecvente în țară și în străinătate, disponibilitate pentru lucru în program prelungit și în condiții de dispozitiv; … 7.competența managerială (cunoștințe de management, calități și aptitudini manageriale): capacitatea de a organiza, de a conduce, de control, de coordonare, de a obține cele mai bune rezultate, competență decizională, capacitatea de a delega, abilități în gestionarea resurselor umane, capacitatea de a dezvolta abilitățile personalului, competență în gestionarea resurselor locale, abilități în domeniul instruirii, abilități de mediere și negociere, obiectivitate în apreciere. … Atribuțiile postului:1.fixează obiectivele direcției generale pentru serviciile și compartimentele din structura organizatorică; … 2.conduce activitatea fiecărui serviciu/compartiment din domeniul de competență, conform prevederilor legale; … 3.determină mijloacele de aplicare a obiectivelor stabilite conform atribuțiilor; … 4.răspunde de realizarea obiectivelor și atribuțiilor direcției generale; … 5.ia măsuri pentru eficacitatea și eficiența funcționării direcției generale; … 6.ia toate măsurile care se impun și răspunde ca toate lucrările și activitatea aferentă direcției generale să se desfășoare în conformitate cu obligațiile impuse de lege și de regulamentele interne; … 7.aprobă planuri prin care se pun în concordanță activitățile necesare pentru atingerea obiectivelor direcției generale pentru atribuțiile aferente, conform Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției generale pentru relația cu comunitățile locale; … 8.răspunde de îndeplinirea activităților direcției generale, conform Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției generale pentru relația cu comunitățile locale; … 9.monitorizează performanțele direcției generale și prezintă conducerii ministerului un raport; … 10.conduce, coordonează și controlează activitatea personalului subordonat; … 11.asigură conducerea operativă a activității directorilor și șefilor de servicii; … 12.semnează corespondența direcției generale cu alte unități ale Ministerului Administrației și Internelor, cu structuri de același nivel din autorități/instituții publice și persoane juridice sau fizice; … 13.asigură elaborarea documentelor din competența direcției generale, coordonează și controlează realizarea acestora; … 14.analizează ori de câte ori este nevoie, împreună cu directorii și șefii de serviciu, stadiul îndeplinirii activităților și stabilește măsuri de eficientizare; … 15.aprobă procedurile elaborate de directori sau împuterniciții la comandă pentru formalizarea activităților efectuate în cadrul serviciilor și compartimentelor coordonate; … 16.îndrumă salariații din subordine în îndeplinirea sarcinilor ce le revin și transmite informațiile necesare pentru îndeplinirea sarcinilor; … 17.prezintă conducerii ministerului informări privind principalele concluzii rezultate din activitatea direcției generale; … 18.încredințează sarcini directorilor și șefilor de servicii potrivit domeniilor de activitate pe care aceștia le coordonează; … 19.asigură funcționarea unui sistem eficient de comunicare; … 20.asigură menținerea unui flux permanent și eficient de informații între direcția generală și celelalte direcții; … 21.asigură menținerea unui flux permanent și eficient de informații între direcția generală și instituțiile publice colaboratoare; … 22.reprezintă direcția generală în relațiile cu instituții publice, persoane fizice sau juridice române ori străine; … 23.contrasemnează rapoartele de evaluare și fișele de post ale salariaților din subordine; … 24.prezintă secretarului de stat propuneri pentru îmbunătățirea legislației și înlăturarea eventualelor disfuncționalități din domeniul său de activitate; … 25.execută orice alte sarcini prevăzute în ordine, instrucțiuni, regulamente și dispoziții emise de conducerea ministerului; … 26.verifică îndeplinirea obiectivelor organismului intermediar în privința activității de implementare a Ariei de concentrare 4 – Îmbunătățirea mediului înconjurător din cadrul "Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse." … Identificarea funcției publice corespunzătoare postului:1.Denumirea: director general … 2.Clasa: – … 3.Gradul profesional: – … 4.Vechimea în specialitate necesară: 3 ani … Sfera relațională a titularului postului:1.Sfera relațională internă:a)relații ierarhice:– subordonat față de secretarul de stat; … – superior pentru directorii, șefii de serviciu și personalul direcției; … … b)relații funcționale:– colaborează cu direcțiile generale/direcțiile aparatului central al Ministerului Administrației și Internelor în domeniul său de activitate; … … c)relații de control:– controlează activitatea personalului din subordine; … … d)relații de reprezentare:– reprezintă direcția generală în raporturile cu șefii celorlalte structuri, cu conducerea ministerului, precum și cu alte instituții publice sau alte persoane juridice. … … … 2.Sfera relațională externă:a)cu autorități și instituții publice: în limitele competențelor stabilite; … b)cu organizații internaționale: colaborează în limita mandatului acordat cu reprezentanți ai Comisiei Europene, experți străini care își desfășoară activitatea în cadrul unor programe comunitare în România/care acordă asistență tehnică sau cu reprezentanți ai Organizației mondiale a Comerțului, camere de comerț; … c)cu persoane juridice private: în limita mandatului acordat, pentru îndeplinirea obiectivelor care decurg din obiectul de activitate al Ministerului Administrației și Internelor pentru domeniile aflate în competență. … … 3.Limitele de competență: conduce și răspunde de întreaga activitate a direcției generale, o reprezintă și o angajează în raporturile cu celelalte direcții și instituții. … 4.Delegarea de atribuții și competență: poate delega anumite categorii de sarcini, limite de competență și responsabilități, în scris, prin dispoziție. … Întocmit de:Numele și prenumele ………………………………………………Funcția publică de conducere ………………………………………Semnătura ……………………………………………………….Data întocmirii: …………………………………………………Luat la cunoștință de către ocupantul postului:Numele și prenumele: ……………………………………………..Semnătura ……………………………………………………….Data: ………………………………………………………….. +
Anexa nr. 2(Anexa nr. 4 la regulament)Denumirea autorității sau instituției publice:MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI ȘI INTERNELOR AprobDIRECȚIA GENERALĂ PENTRU RELAȚIA CU COMUNITĂȚILE LOCALE ––Direcția pentru dezvoltare locală Ministruladministrațieiși internelor,………………FIȘA POSTULUINr. …………….Informații generale privind postul:1.Denumirea postului: director … 2.Nivelul postului: funcție publică de conducere … 3.Scopul principal al postului: coordonează și răspunde de activitatea Direcției pentru dezvoltare locală, denumită în continuare direcție, în vederea îndeplinirii obiectivelor Ministerului Administrației și Internelor. … Condiții specifice pentru ocuparea postului:1.studii de specialitate:– studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în unul dintre următoarele domenii: juridic, administrație publică, economic ori inginerie; … … 2.perfecționări (specializări): administrație publică, dezvoltare regională, managementul proiectelor, analiză economică, evaluarea întreprinderii, politici publice; … 3.cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel): aptitudinea de a utiliza calculatoarele, folosind tehnici standard de procesare; capacitatea de a utiliza sisteme specifice postului, abilitatea de a utiliza alte tipuri de echipamente de birou: copiatoare, faxuri, proiectoare; … 4.limbi străine: limba engleză sau franceză citit/scris/ vorbit – cunoștințe de bază; … 5.abilități, calități și aptitudini necesare: adaptabilitate, asumarea responsabilităților, capacitatea de a rezolva problemele, de analiză și sinteză, creativitate și spirit de inițiativă, capacitatea de a acționa strategic, de planificare, de a comunică, de a lucra independent, de a lucra în echipă, de consiliere, de îndrumare, abilități în utilizarea calculatoarelor și a altor echipamente informatice, loialitate față de lege și loialitate față de interesele instituției, conduită corespunzătoare în timpul serviciului; … 6.cerințe specifice: cunoașterea legislației în domeniu, disponibilitate pentru lucru peste program, disponibilitate pentru deplasări frecvente în interesul serviciului, respect și loialitate față de lege și față de interesele instituției, respectarea normelor de conduită și a normelor de etică profesională în relațiile cu ceilalți funcționari publici, cetățeni etc.; … 7.competența managerială (cunoștințe de management, calități și aptitudini manageriale): capacitatea de a organiza, de a conduce, de control, de coordonare, de a obține cele mai bune rezultate, competență decizională, capacitatea de a delega, abilități în gestionarea resurselor umane, capacitatea de a dezvolta abilitățile personalului, competență în gestionarea resurselor locale, abilități în domeniul instruirii, abilități de mediere și negociere, obiectivitate în apreciere. … Atribuțiile postului:1.conduce întreaga activitate a direcției; … 2.coordonează și controlează activitatea structurilor organizatorice ale direcției; … 3.întocmește planurile de muncă, planifică și repartizează sarcinile pe structuri funcționale în cadrul direcției; … 4.primește și repartizează documentele adresate direcției; … 5.verifică termenele, stadiul și calitatea execuției sarcinilor transmise personalului din subordine; … 6.participă direct și efectiv la activitatea colectivelor/cadrelor cărora li s-au repartizat sarcini complexe și/sau de mare importanță; … 7.rezolvă sarcinile primite personal de la conducerea ministerului: rapoarte, note, informări, analize etc.; … 8.avizează documentele redactate de alte structuri ale Ministerului Administrației și Internelor sau ale administrației publice și locale, potrivit competențelor și atribuțiilor funcționale; … 9.colaborează cu celelalte direcții din cadrul aparatului central al Ministerului Administrației și Internelor, precum și cu alte instituții guvernamentale și neguvernamentale; … 10.conduce, coordonează și controlează activitatea personalului subordonat; … 11.colaborează cu alte direcții din cadrul ministerului, cu alte ministere sau instituții publice, în vederea identificării și asigurării surselor de finanțare a programelor de investiții în infrastructura tehnico-edilitară aferentă serviciilor de utilități publice; … 12.semnează corespondența direcției cu alte unități ale Ministerului Administrației și Internelor, cu structuri de același nivel din autorități/instituții publice și persoane juridice sau fizice; … 13.asigură sprijin autorităților administrației publice locale în stabilirea unor raporturi corecte de îndrumare și acordare de asistență tehnică de specialitate asociațiilor de locatari și proprietari; … 14.analizează ori de câte ori este nevoie, împreună cu șeful de serviciu, stadiul îndeplinirii activităților și stabilește măsuri de eficientizare; … 15.monitorizează acțiunile ce privesc organizarea și asigurarea unor forme diverse de asistență tehnică pentru autoritățile administrației publice locale, precum și pentru structurile lor asociative, în vederea accesării fondurilor comunitare asociative comunităților locale; … 16.îndrumă salariații din subordine în îndeplinirea sarcinilor ce le revin și transmite informațiile necesare pentru îndeplinirea sarcinilor; … 17.monitorizează dialogul permanent al structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale cu ministerele și celelalte instituții ale administrației publice centrale pe domeniul serviciilor comunitare de utilități publice (SCUP); … 18.reprezintă Ministerul Administrației și Internelor în relațiile cu organismele și structurile asociative și structurile europene: Consiliul Europei, Congresul Puterilor Locale și Regionale din Europa, Comisia Europeană și Comitetul Regiunilor – pe domeniul SCUP; … 19.asigură funcționarea unui sistem eficient de comunicare; … 20.asigură menținerea unui flux permanent și eficient de informații între Direcția generală pentru relația cu comunitățile locale și instituțiile publice colaboratoare; … 21.ia toate măsurile pentru eficacitatea și eficiența direcției; … 22.ia toate măsurile care se impun și răspunde ca toate lucrările și activitatea aferentă direcției să se desfășoare în conformitate cu obligațiile impuse de lege și de regulamente interne; … 23.întocmește/contrasemnează, după caz, rapoartele de evaluare și fișele de post ale salariaților din subordine; … 24.execută orice alte sarcini prevăzute în ordine, instrucțiuni, regulamente și dispoziții, emise de conducerea ministerului; … 25.asigură menținerea unui flux permanent și eficient de informații între direcție și celelalte direcții; … 26.îndeplinește atribuțiile funcționarului de securitate, conform dispozițiilor din ordinul ministrului de interne pentru aprobarea Normelor de aplicare a standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate și a informațiilor secrete de serviciu în unitățile Ministerului de Interne, cu modificările și completările ulterioare, la nivelul Direcției generale pentru relația cu comunitățile locale, astfel:a)elaborează și supune aprobării directorului general normele interne privind protecția informațiilor clasificate, potrivit legii; … b)întocmește programul de prevenire a scurgerii de informații clasificate și îl supune avizării Direcției generale de informații și protecție internă, iar după aprobare acționează pentru aplicarea acestuia; … c)coordonează activitatea de protecție a informațiilor clasificate, în toate componentele acesteia; … d)asigură relaționarea cu Direcția generală de informații și protecție internă; … e)monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecție a informațiilor clasificate și modul de respectare a acestora; … f)îl consiliază pe directorul general în legătură cu toate aspectele privind securitatea informațiilor clasificate; … g)îl informează pe directorul general despre vulnerabilitățile și riscurile existente în sistemul de protecție a informațiilor clasificate și propune măsuri pentru înlăturarea acestora; … h)acordă sprijin reprezentanților autorizați ai instituțiilor abilitate, potrivit competențelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informații clasificate; … i)organizează activități de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informații clasificate; … j)asigură păstrarea și organizează evidența certificatelor de securitate și autorizațiilor de acces la informații clasificate; … k)actualizează permanent evidența certificatelor de securitate și a autorizațiilor de acces; … l)întocmește și actualizează listele informațiilor clasificate elaborate sau păstrate de unitate, pe clase și niveluri de secretizare; … m)prezintă directorului general propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor și locurilor de importanță deosebită pentru protecția informațiilor clasificate din sfera de responsabilitate și, după caz, solicită sprijinul instituțiilor abilitate; … n)efectuează, cu aprobarea directorului general, controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecție a informațiilor clasificate; … o)exercită alte atribuții în domeniul protecției informațiilor clasificate, potrivit legii; … … 27.conduce activitatea de implementare a Ariei de concentrare 4 – Îmbunătățirea mediului înconjurător din cadrul "Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse". … Identificarea funcției publice corespunzătoare postului:1.Denumirea: director … 2.Clasa: – … 3.Gradul profesional: – … 4.Vechimea în specialitate necesară: 3 ani … Sfera relațională a titularului postului:1.Sfera relațională internă:a)relații ierarhice:– subordonat față de secretarul de stat, directorul general al Direcției generale pentru relația cu comunitățile locale; … – superior pentru: întregul personal al direcției; … … b)relații funcționale:– colaborează cu direcțiile generale/direcțiile aparatului central al Ministerului Administrației și Internelor în domeniul său de activitate; … … c)relații de control:– controlează activitatea personalului din subordine; … … d)relații de reprezentare:– reprezintă direcția în raporturile cu celelalte structuri/unități din cadrul Ministerului Administrației și Internelor. … … … 2.Sfera relațională externă:a)cu autorități și instituții publice: în limitele competențelor stabilite; … b)cu organizații internaționale: colaborează pe domeniul SCUP cu alte instituții publice și autorități ale administrației publice centrale și locale; … c)cu persoane juridice private: în limita mandatului acordat, pentru îndeplinirea obiectivelor care decurg din obiectul de activitate al Ministerului Administrației și Internelor pentru domeniile aflate în competență. … … 3.Limitele de competență: conform atribuțiilor încredințate … 4.Delegarea de atribuții și competență: poate delega anumite categorii de sarcini, limite de competență și responsabilități, în scris, prin dispoziție. … Întocmit de:Numele și prenumele ……………………………………………….Funcția publică de conducere: director general ……………………….Semnătura ………………………………………………………..Data întocmirii: ………………………………………………….Luat la cunoștință de către ocupantul postului:Numele și prenumele: ………………………………………………Semnătura ………………………………………………………..Data: ……………………………………………………………Contrasemnează:Numele și prenumele ……………………………………………….Secretar de stat ………………………………………………….Semnătura ………………………………………………………..Data întocmirii: ………………………………………………….