ORDIN nr. 118 din 16 iunie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 443 din 24 iunie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 138 02/09/2016
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 34ABROGA PEORDIN 318 11/10/2007
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ART. 2REFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ART. 2REFERIRE LAOUG 30 25/04/2007
ART. 34ABROGA PEORDIN 318 11/10/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 138 02/09/2016

privind organizarea şi executarea controalelor în Ministerul Administraţiei şi Internelor



Pentru executarea în mod unitar a dispoziţiilor legale privind organizarea şi executarea controalelor în Ministerul Administraţiei şi Internelor,în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin: + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Prezentul ordin reglementează organizarea şi executarea controalelor în Ministerul Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare MAI, prin stabilirea următoarelor elemente:a) conceptul şi tipurile de control;b) scopul şi principiile care stau la baza executării controalelor;c) competenţele structurilor şi personalului cu atribuţii de control;d) obiectivele şi modalităţile de desfăşurare a controlului;e) documentele elaborate pentru materializarea acţiunilor de control;f) măsurile propuse de personalul cu atribuţii de control pentru îmbunătăţirea activităţii instituţionale.
 + 
Articolul 2(1) Dispoziţiile prezentului ordin se aplică tuturor categoriilor de personal, astfel cum este definit de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Dispoziţiile prezentului ordin se aplică şi personalului din serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor, serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, exclusiv pentru exercitarea competenţelor privind coordonarea şi controlul metodologic ale activităţii acestora.(3) Activităţile care prin acte normative de acelaşi nivel sau superior sunt date în competenţa de control a altor organisme se exceptează de la prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3În sensul prezentului ordin, expresiile şi termenii utilizaţi au următorul înţeles:a) entităţi MAI – unităţile aparatului central, instituţiile şi structurile aflate în subordinea sau coordonarea MAI şi unităţile din subordinea acestora;b) conducătorii entităţilor MAI – şefi şi comandanţi ai entităţilor MAI;c) structurile de control – direcţii, servicii, birouri sau compartimente care au atribuţii de control, organizate la nivelul entităţilor MAI, cu excepţia Corpului de control al ministrului;d) personal de control – personalul care exercită atribuţii de control, în condiţiile prezentului ordin;e) personal supus controlului – personalul entităţilor MAI, a cărui activitate este supusă controlului.
 + 
Capitolul IIConcept şi tipuri de control, scopul şi principiile care stau la baza executării controalelor + 
Articolul 4(1) În sensul prezentului ordin, controlul desemnează activitatea specifică ce constă în analiza, verificarea şi măsurarea realizării cantitative şi calitative a unor performanţe, sarcini sau lucrări, compararea acestora cu obiectivele planificate şi indicarea măsurilor ce se impun pe parcursul ori la sfârşitul acestei activităţi pentru menţinerea stării de normalitate a activităţii organizaţiei.(2) În cadrul MAI se organizează şi se execută următoarele tipuri de control:a) inspecţia – controlul general, ierarhic superior şi planificat, dispus de către ministrul administraţiei şi internelor, care vizează o examinare complexă, multidisciplinară a activităţii entităţilor MAI, în scopul evaluării modului de îndeplinire a sarcinilor stabilite prin planurile strategice sau proprii şi de realizare a obiectivelor planificate, a competenţei şi capacităţii conducătorilor entităţilor MAI ori ale celorlalte persoane cu funcţii de conducere din competenţa de numire a conducerii MAI sau superioară, precum şi în scopul identificării şi corectării deficienţelor, disfuncţiilor ori neregulilor constatate;b) controlul de fond – activitatea de verificare internă, planificată, dispusă de conducătorii entităţilor MAI, în scopul evaluării activităţii structurilor subordonate ori ale celor pe care le coordonează şi controlează metodologic, a competenţei şi capacităţii persoanelor cu funcţii de conducere din cadrul acestora, al identificării şi corectării deficienţelor, disfuncţiilor sau neregulilor constatate;c) controlul tematic – activitatea de verificare, de regulă, inopinată, prin care se urmăresc constatarea, analizarea, evaluarea, îndrumarea şi/sau sprijinul unei/unor activităţi determinate.
 + 
Articolul 5(1) Executarea controalelor se face în scopul creşterii eficacităţii activităţii desfăşurate de entităţile MAI, prin compararea rezultatelor obţinute – a valorilor ce caracterizează starea unităţilor la un moment dat – cu standardele specificate prin strategii, programe/planuri strategice şi proprii – valorile planificate, al identificării neregulilor şi soluţionării problemelor cu care se confruntă echipa managerială, precum şi al stabilirii măsurilor optime pentru prevenirea unor deficienţe sau disfuncţii.(2) La nivelul instituţiilor prefectului, executarea controalelor se face în scopul evaluării activităţii cu privire la modul în care se realizează:a) verificarea legalităţii actelor adoptate sau emise de către autorităţile administraţiei publice locale;b) monitorizarea realizării în unităţile administrativ-teritoriale a obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare, potrivit competenţei;c) verificarea nivelului de îndeplinire a măsurilor întreprinse de către preşedinţii consiliilor judeţene şi primari, în calitatea acestora de reprezentanţi ai statului în unitatea administrativ-teritorială, potrivit legii;d) exercitarea altor atribuţii specifice prevăzute de lege.
 + 
Articolul 6Principiile care stau la baza executării controalelor sunt:a) principiul legalităţii – presupune ca toate activităţile specifice controlului să fie desfăşurate cu respectarea prevederilor Constituţiei şi ale legislaţiei în materie;b) principiul obiectivităţii – presupune o evaluare corectă şi reală a rezultatelor obţinute, a cauzelor care au determinat neregulile şi a măsurilor necesare înlăturării ori diminuării efectelor negative şi integrării celor pozitive;c) principiul responsabilităţii – personalul ce execută activităţi de control răspunde pentru corectitudinea şi plenitudinea constatărilor, precum şi de acţiunile susţinute în procesul de control;d) principiul eficacităţii – se referă la oportunitatea şi finalitatea controlului, în scopul atingerii obiectivelor propuse;e) principiul eficienţei – are în vedere maximizarea rezultatelor activităţii de control în raport cu resursele utilizate: umane, financiare, de timp;f) principiul prevenţiei – presupune prevederea şi identificarea posibilelor erori şi nereguli în scopul prevenirii acestora pe întreg parcursul desfăşurării procesului de management;g) principiul viziunii unitare – activitatea de control trebuie să aibă la bază o viziune unitară a problematicii, atât în sensul reglementărilor, cât şi al generalizării experienţei pozitive;h) principiul coordonării şi cooperării unitare – în sensul că unitatea centrală de control coordonează toate activităţile de control şi în acelaşi timp cooperează cu structurile implicate;i) principiul perfecţionării – presupune perfecţionarea personalului care efectuează activitatea de control, precum şi diseminarea informaţiilor, a bunelor practici şi a instrumentelor de lucru în domeniu;j) principiul continuităţii – activităţile de control trebuie să aibă un caracter permanent;k) principiul libertăţii – presupune ca, în exercitarea activităţii de control, să fie respectate drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, aferente persoanelor implicate.
 + 
Capitolul IIIReguli generale privind competenţa + 
Articolul 7(1) Corpul de control al ministrului este structura operativă centrală constituită la nivel de direcţie generală, aflată în subordinea directă a ministrului administraţiei şi internelor, care are competenţă materială şi teritorială generală în executarea controalelor la entităţile MAI.(2) Corpul de control al ministrului efectuează inspecţii şi controale tematice.(3) Inspecţia se execută la entităţile MAI, precum şi la autorităţi ale administraţiei publice locale, potrivit legii.(4) Controalele tematice se efectuează, de regulă, la entităţile MAI ai căror conducătorii sunt în competenţa de numire a conducerii MAI sau superioară, inclusiv la instituţiile prefectului.(5) La ordinul ministrului administraţiei şi internelor, controale tematice se efectuează la orice entitate MAI.
 + 
Articolul 8Structurile de control execută controale de fond şi controale tematice la entităţile MAI ai căror conducători sunt în subordinea persoanelor care au dispus controlul.
 + 
Articolul 9Structurile de control care au atribuţii privind coordonarea şi controlul metodologic evaluează activitatea serviciilor publice comunitare organizate la nivelul consiliilor locale, consiliilor judeţene şi al instituţiei prefectului potrivit competenţelor stabilite prin lege entităţilor MAI în structura cărora funcţionează.
 + 
Capitolul IVOrganizarea şi executarea controalelor + 
Secţiunea 1Dispoziţii comune + 
Articolul 10În vederea planificării controalelor, anual, se aprobă următoarele documente:a) planul unic de inspecţii – de către ministrul administraţiei şi internelor, la propunerea Corpului de control al ministrului;b) planul unic de control – de către conducătorii entităţilor MAI care dispun executarea controalelor de fond.
 + 
Articolul 11(1) Cu ocazia executării controalelor se urmăreşte realizarea obiectivelor generale şi a unor obiective specifice.(2) Obiectivele generale urmărite cu ocazia executării controalelor vizează, după caz, următoarele:a) modul de îndeplinire a obiectivelor stabilite în strategii şi planuri de acţiuni care privesc activitatea entităţii MAI supusă controlului;b) modul de implementare şi dezvoltare a sistemului de control managerial intern;c) evaluarea eficienţei acţiunilor organizate prin prisma raportului dintre resursele alocate şi rezultatele obţinute, din perspectiva siguranţei cetăţeanului şi a comunităţii;d) existenţa şi aplicabilitatea programelor strategice de prevenire, identificare şi combatere a infracţionalităţii, capacitatea de operaţionalizare şi raţionalizare a resurselor umane în concordanţă cu nevoile operative;e) existenţa şi eficacitatea unor programe operative specifice/planuri de măsuri pentru eliminarea cauzelor/vulnerabilităţilor ce determină un nivel ridicat de risc infracţional;f) capacitatea managerială de implementare a unui program coerent şi continuu de pregătire, instruire, perfecţionare şi antrenament, în relaţionare directă cu specificul atribuţiilor;g) organizarea şi executarea activităţilor specifice conform atribuţiilor funcţionale, în limita competenţelor conferite de lege personalului de control;h) activitatea de management resurse umane, a ordinii interioare şi a stării disciplinare;i) organizarea activităţilor pentru creşterea capacităţii de răspuns a structurii/instituţiei în situaţii deosebite şi a capacităţii operative, de intervenţie şi cooperare;j) activitatea de organizare şi respectarea disciplinei în domeniu, asigurarea cu personal şi evidenţa acestuia;k) activitatea de înzestrare şi respectarea disciplinei în domeniu;l) activitatea de management logistic;m) activitatea medicală şi sanitar-veterinară;n) activitatea financiar-contabilă;o) activitatea de comunicaţii şi informatică;p) activitatea de secretariat, relaţii publice, relaţii cu publicul, arhivă şi informare-documentare;q) activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate;r) activitatea juridică;s) pregătirea pentru reacţii în situaţii de criză şi logistica pentru stări excepţionale;t) competenţa managerială şi diagnoza climatului organizaţional, gradul de încredere al comunităţii şi imaginea instituţiilor în rândul opiniei publice.(3) Obiectivele specifice urmărite cu ocazia executării controalelor se stabilesc în planurile prevăzute la art. 12 alin. (1).(4) În cazul controalelor efectuate la structuri operative, se verifică şi se evaluează inclusiv modul de utilizare a bazelor de date.
 + 
Articolul 12(1) Controlul se execută pe baza planului de inspecţie, planului de control de fond sau planului de control tematic, după caz.(2) Planurile prevăzute la alin. (1), denumite generic planuri de control, se aprobă de către:a) ministrul administraţiei şi internelor, pentru controalele executate de Corpul de control al ministrului;b) conducătorul entităţii MAI care a dispus controlul, pentru controale executate de structurile de control.(3) Planurile de control au următoarea structură:a) scopul şi obiectivele controlului;b) perioada de activitate supusă controlului;c) componenţa comisiei de control şi a subcomisiilor;d) durata de desfăşurare a controlului.
 + 
Articolul 13(1) Controlul se execută de o comisie de control formată din personal al Corpului de control al ministrului sau al structurii de control, precum şi, după caz, din specialişti ai altor structuri.(2) Comisia de control este condusă de un preşedinte, calitate care revine:a) directorului general al Corpului de control al ministrului sau adjunctul acestuia – pentru inspecţiile şi controalele tematice executate de Corpul de control al ministrului. Pentru controalele tematice, calitatea de preşedinte al comisiei de control o poate avea şi o persoană încadrată într-o funcţie de şef serviciu la Corpul de control al ministrului;b) persoanei cu funcţie de conducere, numită prin ordin sau dispoziţie a conducătorului entităţii MAI care a dispus controlul – pentru controalele de fond şi controalele tematice dispuse de aceste entităţi MAI.(3) Pentru urmărirea îndeplinirii obiectivelor generale prevăzute la art. 11 alin. (2), în componenţa comisiei de control sunt cooptaţi, la solicitarea preşedintelui acesteia, specialişti cu experienţă profesională în domeniul evaluat.(4) Specialiştii prevăzuţi la alin. (1) provin din:a) unităţi ale aparatului central şi instituţii/structuri aflate în subordinea/coordonarea MAI, desemnaţi de conducătorii acestora, cu ocazia executării de către Corpul de control al ministrului a inspecţiilor şi controalelor tematice;b) entităţile MAI ai căror conducători au dispus executarea controalelor de fond sau a controalelor tematice.(5) Pe durata executării controlului, specialiştii cooptaţi se subordonează preşedintelui comisiei de control.
 + 
Secţiunea a 2-aOrganizarea şi executarea controlului + 
Articolul 14(1) Preşedintele comisiei de inspecţie sau control de fond răspunde de pregătirea controlului, sens în care dispune, cu cel puţin 5 zile înaintea declanşării activităţii, măsurile necesare documentării şi instruirii membrilor comisiei în legătură cu specificul misiunilor şi sarcinilor entităţilor MAI supuse controlului, cunoaşterea legislaţiei, a ordinelor, instrucţiunilor şi dispoziţiilor de linie.(2) În termenul prevăzut la alin. (1), preşedintele comisiei de inspecţie sau control de fond ia măsuri de înştiinţare a conducătorului entităţii MAI supuse controlului, cu privire la data începerii şi perioada executării controlului, precum şi cu privire la obligaţia întocmirii unui raport de informare până la data declanşării controlului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 15(1) Inspecţia sau controlul de fond debutează prin prezentarea de către preşedintele comisiei, la sediul entităţii MAI supuse controlului, a scopului, obiectivelor controlului şi a componenţei comisiei şi subcomisiilor de control.(2) După finalizarea prezentării prevăzute la alin. (1), conducătorul entităţii MAI supuse inspecţiei sau controlului de fond prezintă raportul de informare şi personalul cu funcţii de conducere.
 + 
Articolul 16(1) În cazul controalelor tematice, înaintea declanşării activităţii, preşedintele comisiei de control asigură pregătirea controlului, desfăşurând activităţile prevăzute la art. 14 alin. (1), fără a fi obligatorie înştiinţarea conducătorului entităţii MAI supuse controlului.(2) În situaţia în care preşedintele comisiei de control tematic l-a înştiinţat pe conducătorul entităţii MAI supuse controlului cu privire la executarea activităţii, la solicitarea preşedintelui comisiei de control acesta are obligaţia de a întocmi un raport de informare.(3) Dispoziţiile art. 15 se aplică şi în cazul controalelor tematice.
 + 
Articolul 17(1) Pe timpul controlului, atât personalul de control, cât şi personalul supus controlului trebuie să adopte o conduită ireproşabilă, în deplină concordanţă cu reglementările legale în vigoare, fiindu-i interzis să recurgă la ameninţări, intimidări, promisiuni ori violenţe, inclusiv asupra petenţilor sau martorilor, cu scopul de a obţine mărturisiri, rapoarte sau declaraţii ori de a influenţa rezultatul unor verificări sau constatări.(2) Personalul supus controlului este obligat să pună la dispoziţia comisiei de control toate materialele şi documentele întocmite sau deţinute în exercitarea atribuţiilor de serviciu şi să furnizeze toate datele şi informaţiile care au legătură cu îndeplinirea sarcinilor de serviciu.
 + 
Articolul 18(1) În cazul în care personalul supus controlului s-a internat în spital sau a intrat în concediu medical, controlul se realizează în lipsa acestuia. În această situaţie, preşedintele comisiei de control poate solicita structurii medicale competente verificarea modului de respectare a reglementărilor privind acordarea concediilor medicale în reţeaua sanitară proprie şi a celor privind acordarea asistenţei medicale în MAI.(2) La solicitarea preşedintelui comisiei de control, şeful componentei de resurse umane din cadrul entităţii MAI supuse controlului are obligaţia de a comunică în scris, de îndată, data prezentării la serviciu a personalului prevăzut la alin. (1).(3) Personalului prevăzut la alin. (1) i se aduce la cunoştinţă rezultatul controlului în părţile care îl privesc, din oficiu, în termen de 5 zile de la data înregistrării comunicării prevăzute la alin. (2), numai dacă au fost reţinute aspecte imputabile acestuia, sau, la cerere, de către:a) comisia de control, dacă persoana vizată este conducătorul entităţii MAI supuse controlului;b) conducătorul entităţii MAI supuse controlului, dacă persoana vizată se află în subordinea acestuia.
 + 
Articolul 19Pentru atingerea obiectivelor controlului se pot desfăşura activităţi, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, după cum urmează:a) verificarea şi ridicarea unor înscrisuri sau documente;b) constatarea la faţa locului a unor situaţii de fapt;c) controlul activităţii unor persoane;d) solicitarea de rapoarte/declaraţii, inventarieri, revizii, controale financiar-contabile;e) solicitarea unor puncte de vedere, de specialitate;f) orice alte activităţi necesare desfăşurării controlului, permise de lege.
 + 
Articolul 20(1) Pe timpul controlului, membrii comisiei de control întocmesc note de constatare, în exemplar unic, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2. Acestea conţin principalele concluzii rezultate la sfârşitul evaluării fiecărui domeniu de activitate, fiecărei structuri a entităţii MAI supuse controlului sau autorităţi a administraţiei publice locale.(2) Notele de constatare se aduc la cunoştinţa, sub semnătură, a conducătorilor entităţii MAI supuse controlului şi personalului vizat.(3) Conducătorii entităţii MAI supuse controlului şi personalul acesteia pot contesta, în scris, motivat, conţinutul notelor de constatare.(4) Contestaţiile prevăzute la alin. (3) se depun la preşedintele comisiei de control prin secretariatul entităţii MAI supuse controlului, în termen de 24 de ore de la aducerea la cunoştinţă a conţinutului notelor de constatare.(5) Verificarea temeiniciei contestaţiilor se efectuează de către preşedintele comisiei de control, care admite sau respinge contestaţia, motivat.(6) Admiterea sau respingerea contestaţiei se pronunţă şi se comunică de către preşedintele comisiei de control, în scris, contestatarilor până la încheierea controlului.(7) În situaţia admiterii contestaţiei, conţinutul notei de constatare se modifică, completează sau anulează, după caz, în mod corespunzător, cu respectarea procedurii menţionate la alin. (2).
 + 
Articolul 21(1) Atunci când, pe timpul executării controlului, personalul supus controlului comite abateri disciplinare, preşedintele comisiei de control sesizează în scris cu privire la acest aspect pe conducătorii entităţilor MAI supuse controlului, în vederea dispunerii măsurilor legale.(2) Dacă se constată că anterior iniţierii controlului au fost săvârşite nereguli care constituie abateri disciplinare, prin raportul de control, preşedintele comisiei de control propune aprobarea unor măsuri, potrivit legii.(3) În cazul în care pe timpul executării controlului rezultă indicii temeinice că a fost prejudiciat patrimoniul entităţii MAI supuse controlului, preşedintele comisiei de control, în baza sesizării membrilor acesteia, dispune în scris măsuri potrivit dispoziţiilor legale.(4) Dacă se constată săvârşirea unor infracţiuni de către personalul entităţii MAI supuse controlului, membrii comisiei de control sesizează organul competent să efectueze urmărirea penală, în condiţiile legii. Actul de sesizare împreună cu mijloacele de probă se înaintează organului competent de către preşedintele comisiei de control.
 + 
Articolul 22(1) În situaţia în care obiectivele stabilite prin planul de control nu au fost realizate, perioada de executare a controlului se poate prelungi până la realizarea acestora, la propunerea preşedintelui comisiei de inspecţie, control de fond sau control tematic, cu aprobarea persoanei care a dispus executarea inspecţiei sau controlului.(2) Atunci când preşedintele comisiei de control apreciază că obiectivele controlului au fost atinse, declară închis controlul, prin informarea în scris a conducătorului entităţii MAI supuse controlului.
 + 
Articolul 23(1) Constatările efectuate pe timpul controlului, concluziile şi măsurile propuse de comisia de control se materializează:a) într-un raport de inspecţie;b) într-un raport de control de fond;c) într-un raport de control tematic.(2) Raportul de control se elaborează de comisia de control în termen de 20 de zile de la închiderea acestuia, pe baza notelor de constatare, şi se supune aprobării persoanei care a dispus executarea controlului.(3) Raportul de control cuprinde:a) principalele realizări;b) deficienţele, disfuncţiile, neregulile şi planul cu măsuri de ordin organizatoric, administrativ şi disciplinar pentru remedierea acestora;c) alte aspecte care pot contribui la creşterea eficacităţii şi eficienţei activităţilor inspectate.(4) Prin raportul de inspecţie sau control de fond se poate propune şi recompensarea personalului a cărui activitate a fost supusă controlului.
 + 
Articolul 24Raportul de control aprobat în condiţiile art. 23 alin. (2) se comunică de către preşedintele comisiei de control:a) conducătorului ierarhic superior conducătorului entităţii MAI supuse controlului, în vederea luării măsurilor necesare pentru preîntâmpinarea aspectelor negative constatate sau diseminarea aspectelor pozitive – bunele practici;b) conducătorului entităţii MAI supuse controlului, pentru punerea în aplicare a măsurilor dispuse.
 + 
Articolul 25(1) Raportul privind stadiul realizării măsurilor prevăzute în raportul de control al Corpului de control al ministrului se întocmeşte de către conducătorul entităţii MAI supuse controlului, iar conducătorul ierarhic superior al acestuia îl înaintează Corpului de control al ministrului, astfel:a) în termen de 3 luni de la data comunicării raportului de control, potrivit art. 24;b) în termenele stabilite în raportul de control.(2) În cazul în care, din motive obiective, anumite măsuri prevăzute în raportul de control al Corpului de control al ministrului nu pot fi îndeplinite în termenele stabilite, conducătorul ierarhic superior care are obligaţia de a înainta raportul poate solicita preşedintelui comisiei de control prevăzut în art. 13 alin. (2) lit. a) prorogarea acestora. Termenele prevăzute la alin. (1) se prorogă de ministrul administraţiei şi internelor.
 + 
Articolul 26Corpul de control al ministrului poate verifica modul de executare a măsurilor stabilite, în termen de 6 luni de la prezentarea raportului de control.
 + 
Capitolul VDispoziţii finale + 
Articolul 27În vederea întocmirii planului unic de inspecţie, conducătorii entităţilor MAI informează Corpul de control al ministrului, până la data de 15 decembrie, despre controalele executate în anul curent şi cele planificate pentru anul următor.
 + 
Articolul 28Controalele se execută concomitent cu desfăşurarea activităţilor curente de către entităţile MAI supuse controlului, acordându-se sprijin pentru înlăturarea deficienţelor, disfuncţiilor sau neregulilor constatate şi a cauzelor care le-au generat.
 + 
Articolul 29Corpul de control al ministrului verifică şi monitorizează modalităţile în care conducătorii entităţilor MAI organizează şi execută activităţile de control stabilite prin prezentul ordin, precum şi controlul managerial intern.
 + 
Articolul 30Unităţile aparatului central, instituţiile şi structurile aflate în subordonarea sau coordonarea MAI înaintează Corpului de control al ministrului, în format electronic, regulamentele proprii de organizare şi funcţionare, ordinele, instrucţiunile, metodologiile, dispoziţiile care le reglementează activitatea internă, precum şi rapoartele privind concluziile controalelor de fond şi tematice efectuate, în termen de 5 zile de la aprobarea acestora.
 + 
Articolul 31Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage răspunderea disciplinară, administrativă, civilă sau penală, după caz, potrivit legii.
 + 
Articolul 32Directorul general al Corpului de control al ministrului şi conducătorii entităţilor MAI care dispun executarea controalelor sunt direct răspunzători de buna organizare şi desfăşurare a activităţilor de control, potrivit prevederilor prezentului ordin.
 + 
Articolul 33Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 34La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 318/2007 privind organizarea şi executarea inspecţiilor şi controalelor în Ministerul Administraţiei şi Internelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 710 din 22 octombrie 2007, se abrogă.
 + 
Articolul 35Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul administraţiei şi internelor,Constantin-Traian IgaşBucureşti, 16 iunie 2011.Nr. 118.
 + 
Anexa 1Antetul entităţii MAI*1)RAPORT DE INFORMARE*2)–––-*1) Conform definiţiei prevăzute la art. 3 lit. a) din ordin.*2) Raportul de informare se întocmeşte de către conducătorul entităţii MAI ce urmează a fi supusă inspecţiei sau controlului de fond.1. Scurt istoric:a) acte normative în baza cărora a fost înfiinţată entitatea MAI;b) evoluţia în timp a entităţii MAI prin prisma reorganizărilor structurale.2. Realizările obţinute în perioada supusă inspecţiei/controlului de fond, pe linia îndeplinirii atribuţiilor, misiunilor şi sarcinilor specifice:a) indicatori şi situaţii statistice comparative pe etape de timp;b) măsuri pentru eficientizarea activităţilor, stabilite de alte structuri de control, precum şi cele proprii, monitorizarea acestora şi stadiul îndeplinirii lor.3. Greutăţi care au impietat activitatea entităţii MAI.4. Disfuncţii şi nereguli identificate în activitatea proprie, pe domenii de activitate.………………………………………(Se vor înscrie funcţia, numele, prenumele şisemnătura conducătorului entităţii MAI)
 + 
Anexa 2Antetul entităţii MAINOTĂ DE CONSTATAREcuprinzând principalele concluzii rezultate în urma ……..(denumirea tipului de control)…….. efectuat pe linie de …..(denumirea obiectivului sau domeniului de activitate verificat)…….. la ……(denumirea entităţii MAI)………….1. Modul de îndeplinire a sarcinilor şi atribuţiilor specifice (baza legală şi realizări)2. Greutăţi întâmpinate3. Nereguli şi disfuncţionalităţi constatate4. Neajunsuri remediate pe timpul efectuării controlului (măsuri proactive)

  Comisia de control ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… (Se vor înscrie funcţia, numele, prenumele şi semnătura membrilor comisiei de control ce au participat la efectuarea verificărilor, data.) Entitatea MAI supusă controlului ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………… (Se vor face menţiuni potrivit dispoziţiilor art. 20 alin. (2) din ordin şi cu privire la data luării la cunoştinţă sub semnătură.)
  din partea: ……………………………………………………………………………………… (Se vor menţiona denumirea entităţii MAI din care face parte specialistul cooptat în comisia prevăzută la art. 13 alin. (1) din ordin, funcţia, numele, prenumele şi semnătura acestuia, data.)

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x