Având în vedere:– Referatul Unității de Evaluare și Acreditare a Spitalelor, aprobat cu nr. 1.621 din 17 mai 2022; … – prevederile art. 173 alin. (1) și art. 249 alin. (1) și (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată cu modificările și completările ulterioare; … – dispozițiile art. 1 alin. (4),art. 2 lit. d^1)-d^3), e) și f), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (1) și alin. (2) lit. a), art. 6 lit. e), art. 13 alin. (5) lit. a), art. 16 alin. (2) și (4) și ale art. 17 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calității în sistemul de sănătate, cu modificările și completările ulterioare; … – Procedura și metodologia de evaluare și acreditare a spitalelor, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 446/2017 privind aprobarea Standardelor, Procedurii și metodologiei de evaluare și acreditare a spitalelor; … – Hotărârea Colegiului director al Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 8/2022*) privind aprobarea măsurilor în vederea eficientizării procesului de evaluare și acreditare a unităților sanitare cu paturi până la finele ciclului al II-lea de acreditare; … – Hotărârea Colegiului director al Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 9/2022*) pentru modificarea Instrucțiunilor privind desfășurarea etapei de evaluare a unităților sanitare cu paturi, aprobate prin Hotărârea Colegiului director al Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 13/2020, … *) Hotărârile Colegiului director al Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 8/2022 și nr. 9/2022 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.în temeiul art. 13 alin. (6) din Legea nr. 185/2017, cu modificările și completările ulterioare,președintele Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate emite prezentul ordin. +
Articolul IInstrucțiunile privind desfășurarea etapei de evaluare a unităților sanitare cu paturi, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 147/2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 406 din 16 mai 2020, se modifică după cum urmează:1.La articolul 2, litera b) se abrogă. … 2.La articolul 2 litera e), punctul (ii) se modifică și va avea următorul cuprins:(ii)datelor și informațiilor completate în Fișa de autoevaluare 2, denumită în continuare FAE 2, în CaPeSaRo, aceasta reprezentând documentul prin care US dovedește că șia monitorizat și evaluat implementarea cerințelor din standardele de acreditare; … … 3.La articolul 6 alineatul (1), partea introductivă și literele c)-e) se modifică și vor avea următorul cuprins: +
Articolul 6(1)În ziua aprobării ordinului președintelui ANMCS de constituire a CE, personalul Compartimentului evidență și coordonare corp evaluatori, denumit în continuare SECCE, are următoarele responsabilități:………………………………………………………………………………….c)informează evaluatorii, prin intermediul adreselor de poștă electronică declarate de aceștia, cu privire la obligația acestora ca, în termen de 2 zile calendaristice, să semneze electronic contractul de prestări servicii, inclusiv declarația de disponibilitate, integritate și de debite fiscale. Ulterior semnării, contractul este încărcat de către fiecare evaluator în CaPeSaRo; … d)transmite membrilor CE formularul necesar elaborării programului vizitei de evaluare; … e)transmite evaluatorilor informațiile cu privire la data, ora și locația exactă de desfășurare a ședinței de instructaj. … … 4.Articolul 7 se abrogă. … 5.La articolul 11, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Documentele menționate la alin. (1) sunt atribuite de către US în termen de 3 zile calendaristice de la solicitare, direct în CaPeSaRo, în format pdf. … 6.La articolul 12, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 12(1)Ședința de instructaj este o activitate organizată de către ANMCS, la sediul instituției, la sediul oficiilor teritoriale ale ANMCS sau prin videoconferință, la care este obligatorie participarea tuturor evaluatorilor repartizați în comisia de evaluare. … 7.La articolul 12, alineatul (4) se abrogă. … 8.La articolul 12 alineatul (6), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b)în situația numirii unui nou membru în CE, ca urmare a indisponibilizării sau excluderii unui evaluator din comisie, noul membru este instruit de către președintele sau coordonatorul CE, după caz, până cel târziu în ziua premergătoare vizitei de evaluare și semnează proces-verbal de instructaj. … … 9.La articolul 12 alineatul (6), litera c) se abrogă. … 10.La articolul 13 alineatul (1), litera e) se modifică și va avea următorul cuprins:e)completează, cu cel puțin 5 zile calendaristice anterior începerii vizitei de evaluare, LV specifice perioadei de previzită care le-au fost repartizate, respectiv LV nr. 1, 2, 3 și 4. … … 11.La articolul 13, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Documentele menționate la alin. (1) sunt atribuite de către US în termen de 3 zile calendaristice de la solicitare, direct în CaPeSaRo, în format pdf. … 12.La articolul 14, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Raportul DOS și DS este elaborat cu cel puțin 4 zile calendaristice anterioare datei stabilite pentru desfășurarea vizitei de evaluare, după ce au fost completate LV aferente perioadei de previzită. … 13.La articolul 16 alineatul (1), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:d)instruirea evaluatorului desemnat ca membru în CE în condițiile prevăzute la art. 12 alin. (6) lit. b); … … +
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate,
Valentin-Florin CiocanBucurești, 17 mai 2022.Nr. 116.