În temeiul prevederilor art. 70^1 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul finanțelor emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă Procedura privind înrolarea, precum și modalitățile de acces în PatrimVen, prevăzută în anexa nr. 1. +
Articolul 2(1)PatrimVen este un depozit de informații și documente, în formă dematerializată, în care sunt colectate și agregate date obținute de la autoritățile/instituțiile publice și de interes public din administrația publică centrală și locală ori de la contribuabili/plătitori, în condițiile legii, care sunt furnizate autorităților publice, instituțiilor publice și de interes public din administrația publică centrală și locală.(2)Furnizarea de informații către autoritățile publice, instituțiile publice și de interes public din administrația publică centrală și locală se realizează în baza dispozițiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală, sau în baza altor acte normative care dispun ca, în scopul realizării atribuțiilor stabilite de normele juridice care reglementează activitatea autorităților publice, instituțiilor publice și de interes public din administrația publică centrală și locală, acestea să primească informațiile respective. +
Articolul 3(1)Utilizarea de către autoritățile publice, instituțiile publice și de interes public din administrația publică centrală și locală, potrivit art. 2 alin. (2), a sistemului informatic PatrimVen se face în baza unui protocol de aderare care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic, precum și descrierea interfețelor de acces la acesta.(2)Lista serviciilor disponibile autorităților publice, instituțiilor publice și de interes public din administrația publică centrală și locală din cadrul sistemului informatic PatrimVen se completează de către Ministerul Finanțelor, denumit în continuare MF, din proprie inițiativă sau la solicitarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, denumită în continuare ANAF, pe măsură ce rezultă necesitatea, în baza prevederilor legale, de acces al acestora sau pentru realizarea furnizării de informații. De asemenea, la cererea justificată a unei autorități publice, instituții publice și de interes public din administrația publică centrală și locală și ținând cont de capacitatea tehnică a MF, se poate actualiza lista serviciilor disponibile.(3)Formularul protocolului de aderare care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic PatrimVen se publică pe portalul MF, respectiv al ANAF, împreună cu instrucțiunile de completare.(4)Protocolul de aderare se semnează de autoritățile publice, instituțiile publice și de interes public din administrația publică centrală și locală, în condițiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu completările ulterioare, și ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE, cu certificat calificat sau cu sigiliu electronic și se transmite electronic.(5)Sistemul PatrimVen poate fi utilizat de către autoritățile publice, instituțiile publice și de interes public din administrația publică centrală și locală, inclusiv în cazul furnizării de date de către acestea, în baza protocoalelor de schimb de informații încheiate cu MF, respectiv ANAF, după caz. +
Articolul 4Formatul Protocolului de aderare la serviciile sistemului informatic PatrimVen este cuprins în anexa nr. 2. +
Articolul 5(1)În situația în care lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic PatrimVen sau interfețele de acces se actualizează, inclusiv prin completarea cu servicii suplimentare disponibile, formularul protocolului de aderare se modifică și se publică potrivit art. 3 alin. (3).(2)În acest caz, autoritățile publice, instituțiile publice sau de interes public din administrația publică centrală și locală care doresc să acceseze serviciile disponibile suplimentar vor completa, semna și transmite formularul protocolului de aderare publicat conform ultimei versiuni.(3)Serviciile disponibile ale sistemului informatic PatrimVen pot fi completate prin actualizarea formatului protocolului de aderare, care se publică pe site-ul MF/ANAF. +
Articolul 6Administrarea sistemului informatic PatrimVen se realizează de către MF conform competențelor stabilite. +
Articolul 7Bugetul anual pentru întreținerea și dezvoltarea sistemului informatic se asigură de către MF. +
Articolul 8În situația în care MF efectuează orice adaptare a sistemului informatic PatrimVem, autoritățile publice, instituțiile publice sau de interes public din administrația publică centrală și locală sunt responsabile să efectueze orice adaptare necesară a sistemelor lor, pe propria cheltuială, pentru a permite furnizarea de informații prin intermediul sistemului informatic PatrimVen și să asigure securitatea sistemelor sale. +
Articolul 9(1)Prelucrările de date cu caracter personal se realizează în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE.(2)În vederea asigurării unui cadru solid și coerent în materie de protecție a datelor, MF, respectiv ANAF, prin Biroul pentru protecția datelor cu caracter personal, publică pe portalul de internet propriu o notă de informare privind protecția datelor cu caracter personal, conform prevederilor legale prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679 cu privire la modul de ducere la îndeplinire a prevederilor legii, cu excepțiile prevăzute în mod expres, care conține:a)identitatea operatorului și a reprezentantului acestuia, dacă este cazul; … b)scopul în care se face prelucrarea datelor; … c)categoriile de date vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor; … d)existența drepturilor pentru persoana vizată, precum și condițiile în care pot fi exercitate. … +
Articolul 10Protocoalele de aderare aprobate anterior, potrivit Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 2.632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finanțelor Publice puse la dispoziția autorităților și instituțiilor publice prin sistemul informatic propriu, cu modificările și completările ulterioare, rămân valabile. +
Articolul 11Prevederile prezentului ordin vor fi duse la îndeplinire de structurile din cadrul MF și Centrul Național pentru Informații Financiare, precum și de structurile din cadrul ANAF prin direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, Direcția generală de informații fiscale și Biroul pentru protecția datelor cu caracter personal. +
Articolul 12Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 13Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanțelor,
Adrian CâciuBucurești, 31 ianuarie 2022.Nr. 109. +
Anexa nr. 1PROCEDURAprivind înrolarea, precum și modalitățile de acces în PatrimVen +
Anexa nr. 2…………………………………………………………………………….(Se completează denumirea autorității publice, instituției publice sau instituției de interes public din administrația publică centrală și locală.)Cod de identificare fiscală CIF …………………………………
PROTOCOL
de aderare la serviciile sistemului informatic PatrimVenÎn temeiul prevederilor legale stipulate la^1 ……………………….., autoritatea publică, instituția publică sau instituția de interes public din administrația publică centrală și locală ………………….., cod de identificare fiscală (CIF) …………………….., cu sediul în ………………, reprezentată prin ……………………, în calitate de …………………….., este de acord cu termenii și condițiile de acces și utilizare a serviciilor oferite de Ministerul Finanțelor prin sistemul informatic PatrimVen.^1 Se completează cu articolul, alineatul și/sau litera, după caz, precum și numărul și numele actului care reglementează faptul că solicitantul poate sau este obligat să solicite/primească/transmită informații de la/către organul fiscal central. +
Articolul 1Obiectul și serviciile disponibile în baza protocolului1.1.Obiectul Protocolului de aderare la serviciile sistemului informatic PatrimVen, denumit în continuare PASS, îl reprezintă colaborarea dintre autoritatea publică, instituția publică sau instituția de interes public din administrația publică centrală și locală, denumită în continuare AP/IP/IIP, și Ministerul Finanțelor (MF), respectiv Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), în ceea ce privește solicitarea și oferirea de servicii prin sistemul informatic PatrimVen, pentru îndeplinirea atribuțiilor specifice ale autorității publice, instituției publice sau de interes public din administrația publică centrală și locală. … 1.2.Prin protocolul de aderare se solicită și sunt disponibile următoarele servicii:1.2.1.Registrul central electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare, prevăzut la art. 61^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală:1.2.1.1.Registrul central electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare, prevăzut la art. 61^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală – DA/NUServiciul constă în asigurarea accesului la informațiile prevăzute la art. 61^1 alin. (3) din Codul de procedură fiscală autorităților prevăzute la art. 1 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și în Ordonanța Guvernului nr. 9/2021 privind stabilirea unor măsuri de facilitare a utilizării informațiilor financiare și a analizelor financiare în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a anumitor infracțiuni.Metoda interogare masivă – cerere cu un CIF^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Se transmite răspuns în format PDF semnat.^2 Prin CIF se înțelege cod de identificare fiscală, definit potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Legislația^3 în baza căreia se solicită accesul la serviciu: ……………………… … 1.2.1.2.Registrul central electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare, prevăzut la art. 61^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală – DA/NUServiciul constă în asigurarea accesului la informațiile prevăzute la art. 61^1 alin. (3) lit. a) și c) dinCodul de procedură fiscală.Metoda interogare masivă – cerere cu un CIF^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Se transmite răspuns în format PDF semnat.Legislația^3 în baza căreia AP/IP/IIP solicită accesul la serviciu: ……………………… … … 1.2.2.Contribuții de asigurări sociale – DA/NUServiciul constă în consultarea și transmiterea de informații din declarațiile D112 privind angajatorul, venitul și contribuțiile de asigurări sociale reținute de acesta pentru persoana fizică.Metoda interogare masivă – cerere cu mai multe CIF-uri^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Se transmite răspuns în același format.Legislația^3 în baza căreia AP/IP/IIP solicită accesul la serviciu: ………………………^3 Se completează cu articolul, alineatul și/sau litera, după caz, precum și numărul și numele actului care reglementează faptul că solicitantul poate sau este obligat să solicite/primească/transmită acest tip de informații de la/către organul fiscal central sau de la contribuabil/plătitor. … 1.2.3.Adeverința de venit (anual), denumită AV – DA/NUServiciul constă în transmiterea AV a persoanei fizice. AV conține informații privind cuantumul și natura veniturilor obținute de persoană, din toate sursele, într-un an fiscal.Metoda interogare masivă – cerere de obținere a AV pentru mai multe CIF-uri^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Se transmite răspuns în același format.Legislația^3 în baza căreia AP/IP/IIP solicită accesul la serviciu: ……………………… … 1.2.4.Informații despre veniturile lunare – DA/NUServiciul constă în transmiterea informațiilor privind cuantumul și natura veniturilor realizate lunar, pe fiecare sursă de venit, de către persoana fizică.Metoda interogare masivă – cerere de obținere a datelor pentru mai multe CIF-uri^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Se transmite răspuns în același format.Legislația^3 în baza căreia AP/IP/IIP solicită accesul la serviciu: ……………………… … 1.2.5.Informații despre veniturile anuale din ultimii 2 ani fiscali – DA/NUServiciul constă în consultarea și transmiterea informațiilor privind cuantumul și natura veniturilor realizate în ultimii ani fiscali, pe fiecare sursă de venit, de către persoana fizică.Metoda interogare masivă – cerere de obținere a datelor pentru mai multe CIF-uri^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Se transmite răspuns în același format.Legislația^3 în baza căreia AP/IP/IIP solicită accesul la serviciu: ……………………… … 1.2.6.Bunuri (clădiri, terenuri, vehicule) – DA/NUServiciul constă în consultarea și transmiterea datelor privind clădirile, terenurile și vehiculele aflate în proprietatea unei persoane fizice, furnizate de unitățile administrativ-teritoriale conform legii.Metoda interogare masivă – cerere cu mai multe CIF-uri^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Se transmite răspuns în același format.Legislația^3 în baza căreia AP/IP/IIP solicită accesul la serviciu: ……………………… … 1.2.7.Certificat de atestare fiscală, denumit CAF – DA/NUServiciul constă în transmiterea certificatului de atestare fiscală (CAF) în formă electronică.Se poate formula cerere pentru CAF-ul unei persoane fizice sau juridice identificate prin CIF-uri^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Sistemul transmite un răspuns în același format.Legislația^3 în baza căreia AP/IP/IIP solicită accesul la serviciu: ……………………… … 1.2.8.Date referitoare la situația fiscală – DA/NUServiciul constă în transmiterea datelor din declarațiile fiscale depuse de către contribuabil, reprezentând declarații de impunere și declarații informative, precum și a datelor din declarațiile recapitulative.Metoda interogare masivă – cerere cu un CIF^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Se transmite răspuns în format PDF semnat.Legislația^3 în baza căreia AP/IP/IIP solicită accesul la serviciu: ……………………….1.2.8.1.Declarația D394 – LivrăriServiciul constă în acordarea accesului la Formularul 394 – „Declarație informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA“* – modulul livrări pentru instituțiile/autoritățile cu atribuții in domeniul executării silite; interogarea se efectuează după CUI/NIF și va permite numai vizualizarea livrărilor efectuate de către o persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA în România.* Conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscala nr. 3.769/2015 privind declararea livrărilor/prestărilor și achizițiilor efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA și pentru aprobarea modelului și conținutului declarației informative privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA, cu modificările ulterioare, formularul D394 se depune numai de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România.Legislația^3 în baza căreia este solicitat accesul la serviciu: ………………………. … … 1.2.9.Date referitoare la situația financiară – DA/NUServiciul constă în transmiterea situațiilor financiare depuse de către contribuabil.Metoda interogare masivă – cerere cu un CIF^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Se transmite răspuns în format PDF semnat.Legislația^3 în baza căreia AP/IP/IIP solicită accesul la serviciu: ………………………… … 1.2.10.Cazierul fiscal – DA/NUServiciul constă în transmiterea de informații privind faptele sancționate contravențional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum și de cele care privesc disciplina financiară.Metoda interogare masivă – cerere cu un CIF^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Se transmite răspuns în format PDF semnat.Legislația^3 în baza căreia AP/IP/IIP solicită accesul la serviciu: ……………………… … 1.2.11.Registrul central al fiduciilor și al construcțiilor juridice similare fiduciilor, prevăzut la art. 19 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare – DA/NUServiciul constă în transmiterea de informații privind fiduciile sau construcțiile juridice similare fiduciilor.Metoda interogare masivă – cerere cu un CIF^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Se transmite răspuns în format PDF semnat.Legislația^3 în baza căreia AP/IP/IIP solicită accesul la serviciu: ……………………… … 1.2.12.Registrul achizițiilor de locuințe cu cotă redusă de TVA de 5%, prevăzut la art. 291 alin. (3^1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare – DA/NUServiciul constă în transmiterea de informații privind achizițiile de locuințe cu cota redusă de TVA de 5%.Metoda interogare masivă – cerere cu un CIF^2, în format PDF semnat cu XML atașat. Se transmite răspuns în format PDF semnat.Legislația^3 în baza căreia AP/IP/IIP solicită accesul la serviciu: ……………………… … … 1.3.De asemenea, prin sistemul informatic PatrimVen sunt disponibile AP/IP/IIP, în mod implicit, rapoarte de audit/ informative care cuprind jurnalul solicitărilor de acces la servicii și răspunsurilor la acestea, în format PDF semnat. … +
Articolul 2Obligațiile AP/IP/IIP2.1.În îndeplinirea obiectivelor prezentului protocol, AP/IP/IIP are obligația respectării prevederilor referitoare la protejarea secretului fiscal din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare. … 2.2.Respectă procedura și normele de conectare la rețea și la serviciile disponibile din cadrul sistemului informatic al MF, respectiv ANAF. … 2.3.Numește maximum două persoane în calitate de administrator de interoperabilitate pentru gestionarea drepturilor de acces ale utilizatorilor, angajați proprii, și aplică procedura de înregistrare a acestora. … 2.4.Revocă drepturile de acces ale administratorului de interoperabilitate, în mod obligatoriu, în oricare dintre următoarele situații:a)persoana cu drept de administrator de interoperabilitate nu mai este angajat al instituției; … b)certificatul calificat utilizat la autentificare a fost pierdut, furat, distrus etc. … … 2.5.Asigură cunoașterea și respectarea de către personalul propriu a prevederilor legale privind utilizarea sistemului informatic din cadrul MF, respectiv ANAF, inclusiv însușirea și respectarea prevederilor referitoare la utilizarea certificatelor calificate. … 2.6.Ia măsurile necesare pentru a se asigura că utilizatorii, în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, respectă regulile de acces la sistemul informatic. … 2.7.Respectă prevederile legale referitoare la protecția datelor cu caracter personal și a informațiilor fiscale, prin utilizarea datelor furnizate de către organul fiscal central, numai în scopurile prevăzute de lege. … 2.8.Asigură mijloacele de verificare a accesului la sistemul informatic, bazat pe înscrierea motivului accesării datelor din sistemul informatic, astfel încât din analiza acestora să rezulte dacă datele au fost accesate în conformitate cu legislația în vigoare și pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu sau au fost utilizate în alte scopuri. … 2.9.Verifică periodic jurnalul de acces al utilizatorilor la sistemul informatic în scopul verificării respectării atribuțiilor de serviciu și de protecție a datelor în conformitate cu normele legale în vigoare. … 2.10.Asigură salvarea, păstrarea și arhivarea jurnalului de acces al utilizatorilor la sistemul informatic potrivit normelor legale în domeniu. … +
Articolul 3Termeni și condiții de acces3.1.MF oferă gratuit accesul la serviciile și informațiile accesibile prin sistemul informatic PatrimVen și colectează datele, potrivit legii, despre serviciile accesibile prin sistemul informatic PatrimVen. … 3.2.Utilizatorii folosesc serviciile PatrimVen în situația în care AP/IP/IIP trebuie să își îndeplinească obligațiile prevăzute de lege, precum și pentru realizarea schimbului de informații. … 3.3.MF întreține și dezvoltă sistemul informatic PatrimVen. … 3.4.Serviciile se realizează prin mecanisme securizate, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice. … 3.5.Se permite accesul la serviciile furnizate prin sistemul informatic PatrimVen numai după îndeplinirea în mod cumulativ a următoarelor:a)este înrolat cel puțin un administrator de interoperabilitate, conform procedurii prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 109/2022 pentru aprobarea Procedurii de înrolare, precum și modalitățile de acces în PatrimVen; … b)PASS este înregistrat în cadrul sistemului informatic PatrimVen, având un aviz favorabil din partea ANAF; … c)procedura de înrolare a fost finalizată pentru cel puțin un utilizator, în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 109/2022 pentru aprobarea Procedurii de înrolare, precum și modalitățile de acces în PatrimVen. … … +
Articolul 4Dispoziții generale privind respectarea Regulamentului (UE) 2016/6794.1.Prelucrarea datelor care fac obiectul protocolului în cauză se face cu stricta respectare a prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679, astfel:a)în condițiile în care prelucrarea datelor cu caracter personal se face având o funcție de identificare (cod numeric personal), atunci aceasta se realizează numai dacă persoana vizată și-a dat în mod expres consimțământul sau prelucrarea este prevăzută în mod expres de o dispoziție legală; … b)prelucrarea datelor cu caracter personal referitoare la săvârșirea de infracțiuni de către persoana vizată ori la condamnări penale, măsuri de siguranță sau sancțiuni administrative ori contravenționale, aplicate persoanei vizate, poate fi efectuată numai de către sau sub controlul AP/IP/IIP, în limitele puterilor ce le sunt conferite prin lege și în condițiile stabilite de legile speciale care reglementează aceste materii; … c)AP/IP/IIP are obligația ca, în momentul colectării datelor sau, dacă intenționează dezvăluirea acestora către terți, cel mai târziu până în momentul primei dezvăluiri, să furnizeze persoanei vizate cel puțin următoarele informații, cu excepția cazului în care persoana vizată posedă deja informațiile respective:(i)identitatea operatorului și a reprezentantului acestuia, dacă este cazul; … (ii)scopul în care se face prelucrarea datelor; … (iii)informații suplimentare, precum: categoriile de date vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor, existența drepturilor prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679, cu modificările și completările ulterioare, precum și condițiile în care pot fi exercitate; … (iv)orice alte informații a căror furnizare este impusă prin dispoziție a autorității de supraveghere, ținând seama de specificul prelucrării; … … d)prelucrarea datelor cu caracter personal se face cu respectarea dreptului de acces al persoanei vizate, de intervenție asupra datelor și de opoziție; … e)AP/IP/IIP care realizează prelucrarea datelor cu caracter personal are obligația respectării confidențialității prelucrărilor și securității datelor, în sensul în care:(i)persoana care acționează sub autoritatea operatorului sau a persoanei împuternicite (inclusiv persoana împuternicită) prelucrează date cu caracter personal pe baza instrucțiunilor acesteia, cu excepția cazului în care acționează în temeiul unei obligații legale; … (ii)aplică măsurile necesare pentru protejarea datelor cu caracter personal și asigură un nivel de securitate adecvat în ceea ce privește riscurile pe care le reprezintă prelucrarea, precum și în ceea ce privește natura datelor care trebuie protejate. … … … 4.2.La momentul solicitării unui serviciu de către o persoană fizică AP/IP/IIP, în baza unei cereri, AP/IP/IIP:a)comunică solicitantului că poate primi prin serviciul Spațiul privat virtual, denumit în continuare SPV, în condițiile în care acesta este utilizator al SPV, documentul solicitat sistemului PatrimVen, de către AP/IP/IIP, în vederea soluționării cererii sale. În cazul în care solicitantul nu este utilizator al SPV, AP/IP/IIP comunică solicitantului că acesta se poate înrola în SPV în vederea primirii documentului solicitat; … b)solicită consimțământul persoanei fizice în vederea prelucrării datelor cu caracter personal, respectiv pentru emiterea și transmiterea în formă electronică a documentelor către AP/IP/IIP, care urmează să îi soluționeze cererea. … … 4.3.În condițiile în care documentele obținute de către AP/IP/IIP din sistemul informatic PatrimVen împiedică prin conținutul acestora soluționarea cererii unei persoane fizice sau juridice, AP/IP/IIP comunică de îndată solicitantului motivul nesoluționării cererii, precum și documentele obținute. … 4.4.Utilizatorul AP/IP/IIP accesează datele cu caracter personal ale persoanelor fizice numai în contextul atribuțiilor/ responsabilităților de serviciu. … 4.5.Atribuțiile/Responsabilitățile de serviciu prevăzute la pct. 4.4 trebuie menționate în fișa postului. … +
Articolul 5Dispoziții finale5.1.Prezentul PASS se semnează electronic și se arhivează electronic. … 5.2.Prezentul PASS este valabil pe o perioadă nedeterminată, începând cu data avizării de către ANAF. … 5.3.Interogările efectuate de către utilizatorii AP/IP/IPP se realizează în mod direct și cu garantarea confidențialității operatorului și a tuturor datelor și informațiilor accesate. …
Autoritatea publică, instituția publică sau de interes public din administrația publică centrală și locală
…………………………….
(semnătura electronică)––