ORDIN nr. 107 din 5 septembrie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 762 din 19 septembrie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 57 24/06/2010
ART. 1ABROGA PENORMA 24/06/2010 ART. 2
ART. 1ABROGA PENORMA 24/06/2010 ART. 24
ART. 1ABROGA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 0
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 ART. 7
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 ART. 8
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 ART. 16
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 CAP. 3
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 8
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 10
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 11
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 12
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 13
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 18
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 20
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 21
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 27
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 11
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 12
ART. 2MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 57 24/06/2010
ActulREFERIRE LAORDIN 57 24/06/2010
ActulREFERIRE LANORMA 24/06/2010
ActulREFERIRE LAHG 1415 18/11/2009 ART. 3
ActulREFERIRE LAHG 1415 18/11/2009 ART. 4
ActulREFERIRE LALEGE 215 27/05/2004
ActulREFERIRE LAOG 42 29/01/2004 ART. 10
ART. 1REFERIRE LAORDIN 57 24/06/2010
ART. 1ABROGA PENORMA 24/06/2010 ART. 2
ART. 1ABROGA PENORMA 24/06/2010 ART. 24
ART. 1ABROGA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 0
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 ART. 7
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 ART. 8
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 ART. 16
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 CAP. 3
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 8
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 10
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 11
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 12
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 13
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 18
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 20
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 21
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 27
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 11
ART. 1MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ANEXA 12
ART. 1REFERIRE LANORMA 24/06/2010
ART. 1REFERIRE LAORDIN 10 18/02/2008
ART. 1REFERIRE LANORMA 18/02/2008
ART. 1REFERIRE LALEGE 215 27/05/2004
ART. 1REFERIRE LAOG 42 29/01/2004
ART. 2MODIFICA PENORMA 24/06/2010 ART. 3
ART. 2REFERIRE LANORMA 24/06/2010 ART. 2
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Văzând Referatul de aprobare nr. 501 din 21.03.2019, întocmit de Direcția siguranța alimentelor de origine animală din cadrul Direcției generale siguranța alimentelor,în temeiul Regulamentului (CE) nr. 178/2002 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 ianuarie 2002 de stabilire a principiilor și a cerințelor generale ale legislației alimentare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentară și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul Regulamentului (CE) nr. 852/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind igiena produselor alimentare, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul Regulamentului (CE) nr. 853/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 de stabilire a normelor specifice de igienă care se aplică produselor de origine animală, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul Regulamentului (CE) nr. 854/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 de stabilire a normelor specifice de organizare a controalelor oficiale privind produsele de origine animală destinate consumului uman, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul Regulamentului (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformității cu legislația privind hrana pentru animale și produsele alimentare și cu normele de sănătate animală și de bunăstare a animalelor, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 3 alin. (3) și al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare,președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emite următorul ordin: + 
Articolul INorma sanitară veterinară privind procedura de autorizare sanitară veterinară a unităților care produc, procesează, depozitează, transportă și/sau distribuie produse de origine animală, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 57/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 462 din 6 iulie 2010, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 2 litera d) punctul (ii), punctele 1 și 6 se modifică și vor avea următorul cuprins:1.cod cifric sau litera A urmată de cod cifric, pentru activitățile desfășurate în unitățile de carne roșie, carne de pasăre, catering, unități de producere a cheagului și unități de obținere a produselor înalt rafinate;(…)6.EPC urmat de cod cifric, pentru unitățile din domeniul ouălor, ouălor lichide și al produselor din ouă, care desfășoară una sau mai multe activități; codurile fiecărei activități sunt trecute în autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor în coloana-activități;2.La articolul 2 litera d) punctul (ii), punctele 7 și 8 se abrogă.3.La articolul 2 litera d) punctul (ii), după punctul 10 se introduc două noi puncte, punctele 11 și 12, cu următorul cuprins:11.LBM urmat de cod cifric, pentru activitățile desfășurate în unitățile din domeniul moluștelor bivalve vii;12.1.WM urmată de cod cifric, pentru piețele angro;12.2.WM urmată de codul cifric și numărul secundar, pentru unitățile care închiriază spații în piețele angro. Codul cifric și numărul secundar se separă printr-o liniuță (-).4.La articolul 3, alineatele (5)(8) se modifică și vor avea următorulcuprins:(5)În cazul în care în urma verificării documentației prevăzute la alin. (4), precum și a verificării la fața locului a amplasării obiectivului în zonă se constată conformitatea cu legislația sanitar-veterinară în vigoare, directorul executiv al direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București emite, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, o notificare conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, care este înaintată reprezentantului legal al unității, în care precizează că documentația depusă este conformă cu legislația sanitar-veterinară în vigoare, și aplică ștampila direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București pe planul cu amplasarea obiectivului în zonă și pe proiectul planului unității cu fluxurile tehnologice și evidențierea echipamentelor și utilajelor, atestând pe aceste documente, sub semnătură, faptul că sunt «conforme cu legislația sanitar-veterinară în vigoare», făcând mențiunea «vizat la data de…. ».(6)În cazul în care în urma verificării documentației prevăzute la alin. (4), precum și a verificării la fața locului a amplasării obiectivului în zonă se constată neconformități față de legislația sanitar-veterinară în vigoare, direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, prin reprezentanții săi, întocmește, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, o notă de constatare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, în care înscrie toate deficiențele constatate și emite către solicitant o adresă în care se precizează următoarele: «În urma verificării de către autoritatea sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor competentă a documentației depuse, precum și a verificării la fața locului a amplasării obiectivului în zonă s-a constatat că nu sunt îndeplinite prevederile legislației sanitar-veterinare în vigoare.»(7)Orice modificări ulterioare ale fluxului tehnologic, modernizări și extinderi ale unității autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor trebuie notificate, în prealabil, direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București; în termen de 15 zile lucrătoare de la depunerea notificării, direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, în situația în care, în urma verificării de către personalul de specialitate, constată conformitatea documentației depuse, eliberează avizul pentru modificările fluxului tehnologic, modernizări și extinderi ale unității autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 14.(8)Tariful perceput de direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București pentru verificările efectuate în vederea certificării conformității cu legislația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor a documentației depuse, prevăzută la alin. (4), este reprezentat de 50% din tariful, potrivit legislației în vigoare, perceput pentru autorizarea sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor, care se achită de către reprezentantul legal al unității în contul direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, la depunerea documentației.5.La articolul 5, literele e), f) și g) se modifică și vor avea următorul cuprins:e)copia certificatului unic de înregistrare, iar în cazul piețelor angro copia autorizației sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, în cazul în care se acordă număr secundar și acordul scris al operatorului din industria alimentară care deține autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor pentru piața angro, privind utilizarea spațiilor și facilităților;f)copia certificatului constatator emis de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își are sediul sau alte documente care atestă forma juridică de organizare;g)documentul care atestă achitarea tarifelor prevăzute de legislația în vigoare.6.La articolul 7, după alineatul (5) se introduc patru noi alineate, alineatele (6)-(9), cu următorul cuprins:(6)Operatorii din sectorul alimentar care desfășoară activități de recepție și comercializare a produselor de origine animală în unități separate, incluse în piața angro autorizată sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, trebuie să obțină autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor proprie; în situația în care sunt îndeplinite cerințele sanitar-veterinare în aceste unități separate, direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București acordă numerele secundare aferente numărului de autorizație sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor acordat de structura cu atribuții în domeniul siguranței alimentelor de origine animală din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și eliberează autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor conform modelului prevăzut în anexa nr. 12; numărul secundar este format dintr-o cifră sau un grup de cifre care se adaugă la numărul de autorizare al pieței angro, separat printr-o liniuță.(7)În cazul în care în unitățile supuse autorizării sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor în conformitate cu legislația în vigoare se desfășoară și activități de producție, procesare și/sau depozitare a produselor de origine nonanimală, se emite o singură autorizație sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor, în care sunt înscrise toate tipurile de activități care se desfășoară în unitate, cu menținerea numărului de autorizare alocat.(8)Pentru unitățile autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, care dețin și document de înregistrare sanitar-veterinară si pentru siguranța alimentelor, direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București dispun măsuri pentru aplicarea prevederilor alin. (7), fără perceperea tarifului de autorizare.(9)În cazul abatoarelor, în autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor, la rubrica aferentă obiectivului se înscrie tipul de unitate, respectiv abator, abator de capacitate mică, centru de sacrificare, punct de tăiere la nivelul fermei.7.La articolul 8, alineatul (2), alineatul (3) litera c) și alineatele (4), (5) și (6) se modifică și vor avea următorul cuprins:(2)Direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București emit autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor pentru mijloacele de transport care transportă produse de origine animală și care îndeplinesc condițiile sanitar-veterinare.(3)(…)c)documentul care atestă că au fost achitate tarifele, conform legislației în vigoare.(4)În situația în care, după efectuarea verificării de către personalul sanitar-veterinar de specialitate și întocmirea notei de constatare conform anexei nr. 3, mijloacele de transport al produselor de origine animală corespund prevederilor legislației sanitar-veterinare în vigoare, direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București emite autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor pentru mijloacele de transport al produselor de origine animală, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, în termen de 3 zile.(5)Autorizațiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor pentru mijloacele de transport al produselor de origine animală sunt valabile 2 ani de la data eliberării, cu posibilitatea acordării vizei periodice după întocmirea unei note de constatare conform anexei nr. 3, numai dacă, după verificarea efectuată de personalul de specialitate din cadrul direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, se constată că acestea corespund scopului pentru care au fost autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor.(6)Pentru obținerea vizei periodice pe autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor pentru mijloacele de transport al produselor de origine animală, la împlinirea termenului de 2 ani, operatorul din sectorul alimentar trebuie să depună la direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București documentația prevăzută la alin. (3) lit. a) și b), autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor, în original, și să achite o taxă reprezentând 50% din tariful perceput pentru autorizarea sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor.8.La articolul 8, după alineatul (6) se introduc două noi alineate, alineatele (7) și (8), cu următorul cuprins:(7)Mijloacele de transport al produselor de origine animală autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor pot transporta alimente de origine nonanimală cu condiția ca acestea să fie transportate în timp și/sau spații diferite, astfel încât să se asigure protejarea alimentelor de orice contaminare.(8)Pentru desfășurarea activității sanitar-veterinare de depozitare a produselor de origine animală neconforme în depozitele din zonele libere, în depozitele vamale, în antrepozitele libere, precum și în depozitele operatorilor economici care aprovizionează mijloacele de transport maritim este necesară obținerea autorizației sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor în conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare.9.La articolul 9, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 9(1)Unitățile prevăzute în anexa nr. 1 pct. I, nou-construite sau nou-amenajate, care și-au schimbat domeniul de activitate sau care desfășoară activități noi și care îndeplinesc cerințele referitoare la structură și echipamente, au elaborat programele HACCP și sunt în curs de implementare, pot fi autorizate condiționat.
10.La articolul 10, alineatele (1) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 10(1)În termen de 15 zile lucrătoare de la primirea documentației prevăzute la art. 5, echipa de evaluare formată din personal de specialitate din cadrul direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București efectuează o vizită la fața locului și întocmește atât fișa de evaluare, cât și nota de constatare, cu propunerea de autorizare sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor condiționată sau de neautorizare a unității.(…)(3)În funcție de concluzii, pentru unitățile prevăzute la pct. I din anexa nr. 1, care îndeplinesc condițiile sanitar-veterinare, direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București solicită, în scris, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data evaluării, structurii cu atribuții în domeniul siguranței alimentelor de origine animală din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor acordarea numărului de autorizare sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor sub care unitatea își poate desfășura activitatea, în conformitate cu anexa nr. 9.
11.La articolul 11, alineatele (1) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 11(1)În cazul în care cu ocazia controalelor oficiale se constată că unitățile prevăzute la pct. I din anexa nr. 1 nu mai îndeplinesc condițiile sanitar-veterinare de funcționare prevăzute de legislația în vigoare, direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București dispune suspendarea sau, după caz, interzicerea desfășurării activității și comunică, în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii, copia ordonanței privind suspendarea sau interzicerea activității către structura cu atribuții în domeniul siguranței alimentelor de origine animală din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, în vederea actualizării listelor unităților autorizate sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor pentru schimburi intracomunitare publicate pe site-ul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor.(…)(4)Pentru emiterea unei noi autorizații sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor în condițiile prevăzute la alin. (3) se va percepe tariful doar pentru activitatea/activitățile suplimentară/suplimentare adăugată/adăugate, prevăzută/ prevăzute de legislația în vigoare.
12.La articolul 12, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 12(1)În vederea emiterii unei noi autorizații pentru unitățile prevăzute la pct. I din anexa nr. 1, autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, în care au survenit modificări administrative privind denumirea societății, a adresei sediului social sau a adresei punctului de lucru, dar care continuă să desfășoare aceleași activități în aceleași obiective și același loc pentru care au fost autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, reprezentantul legal al unității depune la direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București o documentație care cuprinde:a)cererea din partea unității în vederea autorizării sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, cu precizarea noii denumiri a unității, a adresei sediului social sau a adresei punctului de lucru, precum și a activităților desfășurate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 13;b)copia hotărârii judecătorești prin care se dispune schimbarea denumirii unității, alte modificări administrative intervenite;c)copia certificatului unic de înregistrare cu noua denumire a unității;d)copia certificatului constatator emis de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își are sediul.
13.La articolul 12, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)În vederea autorizării sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor a unităților prevăzute la alin. (1), direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București verifică documentația depusă și eliberează o nouă autorizație sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor, păstrând același număr de autorizare sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor; autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor eliberată anterior se retrage și se anulează fără a se percepe tarifele pentru autorizare.14.La articolul 12, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:(2^1)Direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București transmite la structura cu atribuții în domeniul siguranței alimentelor de origine animală din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, prin adresă scrisă, copia autorizației sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor nou-emise în termen de maximum 5 zile lucrătoare, în vederea actualizării site-ului Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor.15.La articolul 12, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (4) și (5), cu următorul cuprins:(4)În vederea eliberării unui duplicat al autorizației sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor pentru schimburi intracomunitare cu produse de origine animală, în cazul pierderii sau deteriorării/distrugerii/furtului acesteia, operatorul din sectorul alimentar depune la sediul direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București o documentație care va cuprinde următoarele:a)cerere privind eliberarea unui duplicat al autorizației sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor pentru schimburi intracomunitare cu produse de origine animală;b)anunțul din presă privind dovada publicării pierderii/distrugerii/furtului autorizației sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor pentru schimburi intracomunitare cu produse de origine animală, în vederea declarării nulității acesteia;c)dovada achitării taxei de emitere a duplicatului în valoare de 20% din cuantumul tarifului de autorizare sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor.(5)În cazul operatorilor din sectorul alimentar pentru care s-a declarat falimentul și care nu mai desfășoară activitate în sectorul alimentar, aceștia au obligația de a notifica la direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, conform anexei nr. 15, copia hotărârii instanței de declarare a falimentului; direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București retrage personalul de specialitate, emite decizia de încetare a activității conform anexei nr. 16, pe care o comunică operatorului, și notifică structura cu atribuții în domeniul siguranței alimentelor de origine animală din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, în vederea excluderii unității din lista unităților autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor pentru schimburi intracomunitare cu produse de origine animală.16.La articolul 13, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București efectuează auditul și întocmește un raport de audit în unitatea evaluată, prin personalul de specialitate cu atribuții în domeniul siguranței alimentelor de origine animală, în funcție de încadrarea în grupa de risc a unității, cel puțin o dată pe semestru sau ori de câte ori este necesar.17.La articolul 16, după alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3)-(5), cu următorul cuprins:(3)În cazul în care unitatea autorizată pentru schimburi intracomunitare de produse alimentare de origine animală intenționează să deruleze operațiuni de export de produse de origine animală în țări terțe pentru care autoritatea competentă din România trebuie să ofere garanții suplimentare privind cerințele specifice de export, verificările la fața locului sunt efectuate de către reprezentanții structurii cu atribuții în domeniul siguranței alimentelor de origine animală din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor.(4)În urma verificărilor efectuate în unitate, reprezentanții structurii cu atribuții în domeniul siguranței alimentelor de origine animală din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor întocmesc un raport de audit în care se precizează dacă unitatea îndeplinește condițiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor solicitate de autoritatea veterinară din țara importatoare.(5)În situația în care unitatea îndeplinește condițiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor solicitate de autoritatea veterinară din țara importatoare, autoritatea competentă din România comunică acest fapt autorității veterinare din țara importatoare.18.La articolul 18, alineatele (1), (2), (3) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 18(1)În cazul în care, în urma controalelor oficiale, se impune suspendarea activității desfășurate în baza autorizației sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor a unităților prevăzute în anexa nr. 1, personalul sanitar-veterinar de specialitate care a realizat controlul unității consemnează în nota de constatare întocmită la unitate motivele suspendării activității desfășurate în baza autorizației sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor și propune directorului executiv al direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București emiterea ordonanței privind suspendarea activității desfășurate în baza autorizației sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6.(2)Ordonanța privind suspendarea activității desfășurate în baza autorizației sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor pentru activitățile în unitățile cuprinse în anexa nr. 1 se emite de către direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București și se notifică în termen de 3 zile lucrătoare structurii cu atribuții în domeniul siguranței alimentelor de origine animală din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor.(3)În cazul piețelor angro, direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București poate suspenda sau interzice activitatea uneia sau mai multor unități separate, atunci când se constată neconformități în cadrul acestora.(…)(5)În cazul în care neconformitățile nu sunt remediate în termenul menționat în ordonanța privind suspendarea activității desfășurate în baza autorizației sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București retrage autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor deținută de unitate și emite ordonanța privind interzicerea desfășurării activității, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, pe care o notifică la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își are sediul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia.
19.După articolul 18 se introduce un nou articol, articolul 18^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 18^1(1)La încetarea activității la inițiativa operatorului din sectorul alimentar, acesta are obligația să depună o notificare care să cuprindă motivele care stau la baza încetării activității, conform modelului din anexa nr. 15, și autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor, în original; direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București retrage autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor și emite decizia privind încetarea activității din unitățile supuse autorizării sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, conform anexei nr. 16.(2)În baza solicitării scrise din partea reprezentantului legal al unității de industrie alimentară, direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București emite decizia prevăzută la alin. (1) numai după verificarea la fața locului a unității.
20.Articolul 20 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 20Pentru autorizarea sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor a activității din unitățile cuprinse în anexa nr. 1, precum și pentru autorizarea suplimentară a activităților de producție, procesare și depozitare a produselor de origine nonanimală care se desfășoară în același obiectiv, tarifele prevăzute de legislația în vigoare se achită integral de către solicitant pentru fiecare activitate ce urmează a fi autorizată la depunerea documentației prevăzute la art. 5, în contul direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București.
21.La articolul 21, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor se emite în două exemplare, din care un exemplar se înmânează operatorului, sub semnătură, iar celălalt exemplar se arhivează la dosarul de autorizare al unității, la sediul direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București.22.Articolul 24 se abrogă.23.După articolul 25 se introduce un nou articol, articolul 25^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 25^1Unitățile de tip catering, unitățile de fabricare a înghețatei din produse de origine animală, precum și unitățile autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, care dețin și document de înregistrare sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor pentru producerea și/sau depozitarea și comercializarea produselor de origine nonanimală, trebuie să obțină autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor în care sunt specificate toate activitățile desfășurate, în termen de un an de la data publicării prezentei norme sanitare veterinare.
24.Articolul 27 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 27Anexele nr. 1-16 fac parte integrantă din prezenta normă sanitară veterinară.
25.La anexa nr. 1 punctul I litera A, punctul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:3.piață angro – întreprindere din sectorul alimentar, care cuprinde mai multe unități separate, care au în comun instalații și compartimente unde sunt vândute produse alimentare către operatori din sectorul alimentar;26.La anexa nr. 1 punctul I litera A, după punctul 3 se introduc două noi puncte, punctele 4 și 5, cu următorul cuprins:4.depozit independent fără regim termic – unitate cu spații și facilități corespunzătoare pentru recepția, depozitarea și livrarea produselor de origine animală care nu necesită regim termic;5.unitate tip catering – unitate cu spații, dotări și instalații adecvate în care se desfășoară activități pentru recepția de materii prime de origine animală din unități autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor și materii prime de origine nonanimală provenite din unități înregistrate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor și obținerea de alimente gata pentru consum în vederea valorificării către alte unități autorizate/înregistrate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, către colectivități din spitale, școli, grădinițe, nave, aeronave, trenuri și alte locuri unde se servește masa pentru astfel de colectivități, precum și către consumatorul final.27.La anexa nr. 1 punctul I litera B, punctul 1 se modifică și va avea următorul cuprins:1.abator – unitate cu spații și dotări adecvate în care se desfășoară activități pentru recepția, cazarea și tăierea de animale pentru consum uman, precum și pentru livrarea produselor comestibile și necomestibile rezultate; în această categorie sunt incluse și abatoarele de capacitate mică, centrele de sacrificare a animalelor și punctele de tăiere la nivelul fermei;28.La anexa nr. 1 punctul I, litera H se modifică și va avea următorul cuprins:H.Moluște bivalve vii:1.centru de purificare – unitate cu dotări specifice, care dispune de bazine alimentate cu apă curată de mare, astfel cum este definită în Regulamentul (CE) nr. 852/2004, în care se desfășoară activități pentru plasarea în bazine a moluștelor bivalve vii, precum și stocarea acestora un timp necesar pentru purificare în vederea reducerii contaminării, pentru a le face proprii consumului uman;2.centru de expediere a moluștelor bivalve vii – unitate terestră sau plutitoare, cu dotări adecvate pentru recepția, condiționarea, spălarea, curățarea, calibrarea, împachetarea, ambalarea și expedierea moluștelor bivalve vii proprii pentru consum uman.29.La anexa nr. 1 punctul I litera I, punctele 3 și 6 se modifică și vor avea următorul cuprins:3.unitate de produse proaspete din pescuit – cherhana – unitate cu dotări specifice, în care se desfășoară activități de recepție, răcire, depozitare, preparare, ambalare și livrare a produselor din pescuit proaspete, provenite din pescuit, acvacultură sau din alte unități autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor;(…)6.centru de colectare a peștelui integrat în ferma de acvacultură – unitate care dispune de spații, dotări și facilități adecvate, proprii, în care se desfășoară activități pentru recepția, sortarea, curățarea, depozitarea, răcirea și prelucrarea primară a peștelui provenit din bazinele proprii, prin desolzire, eviscerare, tăierea aripioarelor, depozitarea, ambalarea, răcirea și livrarea produselor rezultate către alte unități autorizate/înregistrate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor;30.La anexa nr. 1 punctul I litera I, după punctul 7 se introduc trei noi puncte, punctele 8-10, cu următorul cuprins:8.piața angro de pește – întreprindere din sectorul alimentar care cuprinde mai multe unități separate care au în comun instalații și compartimente unde sunt vândute produsele din pescuit sau acvacultură către operatori din sectorul alimentar;9.vas de aprovizionare – ambarcațiuni cu dotări specifice, la bordul cărora se realizează preluarea produselor din pescuit congelate de la nivelul vaselor-fabrică sau al vaselor congelator, depozitarea acestora și debarcarea lor în vederea comercializării;10.unitate de produse din pescuit separate mecanic – unități cu spații, dotări și instalații adecvate în care se desfășoară activități pentru recepția, depozitarea peștelui și produselor din pescuit, separarea mecanică a cărnii de pește, depozitarea și livrarea acesteia.31.La anexa nr. 1 punctul I litera J, punctul 2 se modifică și va avea următorul cuprins:2.unitate de procesare a produselor lactate – unitate cu spații, dotări și instalații adecvate în care se desfășoară activități pentru recepția produselor lactate obținute în alte unități autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, depozitarea, tratarea și procesarea acestora, depozitarea și livrarea produselor finite, incluzând unități de producere a înghețatei din produse de origine animală;32.La anexa nr. 1 punctul I litera K, punctul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:3.centru de ambalare a ouălor – unitate cu spații și dotări adecvate în care se desfășoară activități pentru clasificarea ouălor după calitate și greutate, marcarea, ambalarea, reambalarea, depozitarea și livrarea de ouă pentru consum.33.La anexa nr. 1 punctul I, litera N se modifică și va avea următorul cuprins:N.Stomacuri prelucrate, vezici și intestine:1.unitate de procesare a stomacurilor, vezicilor și intestinelor – unitate cu spații, dotări și instalații adecvate în care se desfășoară activități pentru recepția, depozitarea, calibrarea, procesarea, depozitarea și livrarea produselor rezultate;2.unitate de producere a cheagului – unitate cu spații, dotări și instalații adecvate în care se desfășoară activități pentru recepția materiilor prime de origine animală, procesarea acestora, depozitarea și livrarea cheagului.34.La anexa nr. 1 punctul I, după litera Q se introduce o nouă literă, litera R, cu următorul cuprins:R.Produse înalt rafinate:– unitate de obținere a produselor înalt rafinate – unitate cu spații, dotări și instalații adecvate în care se desfășoară activități pentru recepția materiilor prime de origine animală, procesarea acestora printr-un tratament de rafinare înaltă, depozitarea și livrarea unuia sau mai multor tipuri de produse finite: sulfat de condroitină, acid hialuronic, alte produse pe bază de cartilagii hidrolizate, chitosan, glucozamină, cheag, ihtiocol și aminoacizi înalt rafinați.35.La anexa nr. 1 punctul II, punctul 2 se abrogă.36.La anexa nr. 1, punctul III se modifică și va avea următorul cuprins:III.Activitățile din unitățile care produc, procesează și depozitează alimente de origine animală

Nr. crt. Sectoarele principale Codurile categoriilor de unități care vor fi înscrise în autorizarea sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor de funcționare
1. Carne CC, CP, CS, GHE, MM, MP, MSM, PP, RW, SH
2. Lapte CC, CS, PP, RW
3. Ouă CC, CS, EPC, EPP, LEP, RW
4. Produse de pescărie/moluște bivalve vii AH, CS, DC, FFPP, FV, PC, MSFP, PP, RW, WM, ZV, RV
5. Grăsime, gelatină, colagen CC, PP
6. Miere HP

Legendă:

Categorie/activitate Specii Observații
AH = piață de licitațieCC = centru de colectareCP = unitate de tranșareCS = depozit frigorificDC = centru de expediereEPC = centru de ambalare a ouălorEPP = unitate de procesare a ouălorFFPP = unitate de produse proaspete din pescuitFV = vas-fabricăRV = vas de aprovizionareGHE = unitate care manipulează vânatHP = unitate de procesare a mieriiLEP = unitate pentru ouă lichideMM = unitate pentru carne tocatăMSM = unitate pentru carne separată mecanicMSFP = unitate pentru produse din pescuit separate mecanicMP = unitate pentru carne preparatăPC = centru de purificarePP = unitate de procesareRW = unitate de reambalareSH = abatorWM = piață angroZV = vas-congelatorHRP = unitate produse înalt rafinateRE = unitate de producere a cheaguluiCAT = unitate tip cateringISWTR = depozit independent fără regim termic A = pasăreB = bovineC = caprineL = lagomorfeO = ovineP = porcineS = solipedeF = pește și produse din pescuitLBM – moluște bivalve viifG = alte mamifere de crescătorie decât ungulatele domesticeR = ratitewA = păsări sălbaticewL = lagomorfe sălbaticewU = ungulate sălbaticewG = mamifere terestre sălbatice, altele decât ungulatele sălbatice și lagomorfele sălbatice bl = produse din sângemp = produse din carnepap = extracte din carne și toate produsele pulbere derivate din carnest = stomacuri, vezici și intestine prelucratefl = picioare de broascăsn = melciap = alte produse apicole.

37.Anexa nr. 3 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Anexa nr. 3la norma sanitară veterinarăAUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELORSocietatea ………………..Nr. ………….. din ………………..Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor ……………………………….nr. …………………. din ………………
NOTĂ DE CONSTATARE
Încheiată astăzi, ……., ora ……
(Anexă la Fișa de evaluare nr. ……. din ……)
Subsemnatul/Subsemnata dr. ……………………., în calitate de …………., din cadrul Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor ………., în urma controlului efectuat în unitatea/mijlocul de transport ………………, nr. autorizației sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor ………………………………….., din localitatea ……………………………….., adresa …………………………………., aparținând Societății ………………………., telefon/fax/e-mail ………………………, în prezența d-lui/d-nei …………………………………….., în calitate de ………………………….. al Societății ……………………………, am efectuat evaluarea obiectivului în vederea …………………., unde am constatat următoarele:I.Constatări:………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….(Se vor detalia toate deficiențele și neconformitățile menționate în fișa de evaluare, precum și articolul, alineatul, litera, paragraful, punctul, prevederile din actul normativ care nu au fost respectate.)II.Măsuri și recomandări, după caz: …………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………….III.Concluzii: …………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………….
Reprezentantul direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor
………………………………..
(numele și semnătura)
Reprezentantul legal al unității,
………………………………………………..
(numele, semnătura și ștampila)
38.Anexa nr. 5 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Anexa nr. 5la norma sanitară veterinarăAUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELORDirecția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor……………………………………………….
AUTORIZAȚIE SANITAR-VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR->
pentru mijloacele de transport al produselor de origine animală
Nr. .............. din .......................->>
I.Mijlocul de transport …………………….. seria …………, capacitatea ………………….., nr. de înmatriculare avioane, nave, vagoane ………………., reprezentant legal al unității ……………………, adresa ………………………..II.Condiții de temperatură:1.fără regim termic [ ]2.temperatură de refrigerare [ ]3.temperatură de congelare [ ]4.alt regim termic [ ]III.Condiții de transport:1.agățat [ ]2.vrac [ ]3.ambalat [ ]4.împachetat [ ]Capacitatea de transport: ……………………………………………..Se vor respecta cerințele sanitare veterinare specifice, precum și specificațiile înscrise în fișa tehnică a produsului eliberată de producător.Nerespectarea condițiilor sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor atrage, după caz, interzicerea desfășurării activității și sancționarea în conformitate cu prevederile legale.Mijlocul de transport se autorizează pentru ………………………*).*) Se va preciza activitatea autorizată pentru mijlocul de transport.
Director executiv,->
.....................................
(semnătura și ștampila)->>
(verso) – Viza o dată la doi ani.
39.Anexa nr. 11 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Anexa nr. 11la norma sanitară veterinarăAUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELORDirecția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor……………………………………………………
AUTORIZAȚIE SANITAR-VETERINARĂ CONDIȚIONATĂ->
Nr. ........... din .............
Directorul executiv al Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor …………., având în vedere cererea și documentația înregistrate la nr. ………… din ……. ale ………, din …… (adresa completă)……., în baza Raportului de audit, a Fișei de evaluare și a Notei de constatare cu nr. …………, întocmite de dr. ……….., în calitate de ………. în cadrul structurii de specialitate din domeniul siguranței alimentelor de origine animală din cadrul direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, în temeiul prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, precum și al prevederilor Regulamentului (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformității cu legislația privind hrana pentru animale și produsele alimentare și cu normele de sănătate animală și de bunăstare a animalelor, cu amendamentele ulterioare,
DISPUNE:->>
autorizarea sanitar-veterinară condiționată, până la data de ……….., cu nr. de autorizare ……. (numărul de autorizare acordat de structura cu atribuții în domeniul siguranței alimentelor de origine animală din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor) pentru unitatea:…………………………………., din localitatea ……………………., str. …………… nr. ….., sectorul ….., codul …….., județul ……………, pentru următoarele activități:

Obiectiv Capacitate totală de producție autorizată(tone/săptămână produse finite)/Capacitate totală de depozitare (tone)*) Activitate Specie Observații
1
2
3
4

*) A se elimina conținutul neaplicabil.

Marca de sănătate/identificare ce va fi aplicată pe produsele de origine animală în unitățile care au fost autorizate sanitar-veterinar condiționat trebuie să respecte prevederile Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 10/2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare care stabilește procedura pentru marcarea și certificarea sanitară veterinară a cărnii proaspete și marcarea produselor de origine animală destinate consumului uman, cu modificările și completările ulterioare.Motivele acordării autorizației sanitar-veterinare condiționate:...............................................................................................................................................................................................->...............................................................................................................................................................................................;Data următoarei verificări: …………………………………………………………………………………………………………………………………..Nerespectarea condițiilor care au stat la baza emiterii prezentei autorizații sanitar-veterinare, schimbarea profilului sau efectuarea altor activități decât cele autorizate sanitar-veterinar în conformitate cu prevederile legislației sanitare veterinare în vigoare atrage, după caz, suspendarea sau interzicerea desfășurării activității, precum și sancționarea contravențională sau penală, conform legislației în vigoare.
Director executiv,
…………………………….
(semnătura, ștampila)
40.Anexa nr. 12 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Anexa nr. 12la norma sanitară veterinarăAUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELORDirecția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor…………………………………………………..
AUTORIZAȚIE SANITAR-VETERINARĂ->
pentru schimburi intracomunitare cu produse alimentare de origine animală
Nr. ............ din .............->>
Directorul executiv al Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor …………, având în vedere cererea și documentația înregistrate la nr. ………. din ……… ale ………, din ……. (adresa completă)………., în baza Fișei de evaluare și a Notei de constatare cu nr. ………….., întocmite de dr. ………….., în calitate de ………… în cadrul structurii de specialitate din domeniul siguranței alimentelor de origine animală din cadrul direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, în temeiul prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, precum și al prevederilor Regulamentului (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformității cu legislația privind hrana pentru animale și produsele alimentare și cu normele de sănătate animală și de bunăstare a animalelor, cu amendamentele ulterioare,
DISPUNE:
autorizarea sanitar-veterinară pentru schimburi intracomunitare cu produse alimentare de origine animală, cu nr. de autorizare ……….. pentru unitatea: …………, din localitatea …….., str. …… nr. ….., sectorul ….., codul ……, județul …….., pentru următoarele activități:

Obiectiv Capacitate totală de producție autorizată(tone/săptămână produse finite)/Capacitate totală de depozitare (tone)*) Activitate Specie Observații
1
2
3
4

*) A se elimina conținutul neaplicabil.Marca de sănătate/identificare ce va fi aplicată pe produsele de origine animală în unitățile care au fost autorizate condiționat trebuie să respecte prevederile Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 10/2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare care stabilește procedura pentru marcarea și certificarea sanitară veterinară a cărnii proaspete și marcarea produselor de origine animală destinate consumului uman, cu modificările și completările ulterioare.Nerespectarea condițiilor care au stat la baza emiterii prezentei autorizații sanitare veterinare, schimbarea profilului sau efectuarea altor activități decât cele autorizate sanitar-veterinar în conformitate cu prevederile legislației sanitare veterinare în vigoare atrage, după caz, suspendarea ori interzicerea desfășurării activității, precum și sancționarea contravențională sau penală, conform legislației în vigoare.->
Director executiv,
...............................->
(semnătura, ștampila)
41.După anexa nr. 13 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 14-16, cu următorul cuprins: + 
Anexa nr. 14la norma sanitară veterinarăAUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELORDirecția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor ……………………………………………………..
AVIZ ->
privind modificările fluxului tehnologic, modernizări și extinderi în unitățile supuse autorizării sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor
Nr. ................ din.......................->>
Directorul executiv al Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor …………………., având în vedere prevederile Ordonanței Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile Regulamentului (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformității cu legislația privind hrana pentru animale și produsele alimentare și cu normele de sănătate animală și de bunăstare a animalelor, cu amendamentele ulterioare, în baza solicitării înregistrate la Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor…………….., cu nr. ………. din …………, depuse de dl/dna ………………….. reprezentant legal al ………………………., cu sediul social în localitatea……………………, str. …………………………………….. nr. ………, codul poștal ……………….., județul/sector………………………., telefon/fax……………………, e-mail………………., și verificarea documentației depuse realizată de …………………. în cadrul …………………. (se menționează structura de specialitate din cadrul direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor), în baza verificării efectuate la unitatea (se înscrie/u obiectivul/e) ………………………………
DISPUNE:
avizarea modificărilor fluxului tehnologic/modernizărilor/extinderii la unitatea cu Autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor nr. ………… din data de ……………………, de către unitatea (se înscrie/u obiectivul/e) …………………………………, situată în localitatea ……………………….., str. ……………… nr. ……………………, codul poștal ………………, județul/sectorul ……………………., telefon/fax ……………………, e-mail ……….., începând cu data de ………………
Director executiv,
…………………………………………………
(numele și prenumele, semnătura și ștampila)
Reprezentant legal al unității,
………………………………………………………………..
(numele și prenumele, calitatea persoanei, semnătura)
 + 
Anexa nr. 15la norma sanitară veterinară
NOTIFICARE PRIVIND ÎNCETAREA ACTIVITĂȚII
Nr. …………………./data……………………Subsemnatul, ..............................., posesor al C.I. seria ....... nr. .............., eliberat de ...................... la data de ......................, în calitate de administrator/reprezentant legal al unității .................,cu sediul social în localitatea …................, str. ................... nr. ....., bl. ....., ap. ....., județul ..............., notific falimentul (în baza hotărârii instanței de declarare a falimentului nr. ............ din data de ................)/încetarea activității de ............... începând cu data de .............. desfășurate la punctul de lucru din localitatea ....................., str. ...................... nr. ......, județul ................, desfășurată în baza autorizației sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor nr. .............. din data de ..................., eliberat de către Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor ...........................->Motivele care au stat la baza încetării activității .....................................................................Anexez la prezenta notificare autorizația sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor în original.->
Administrator/reprezentant legal,
(semnătură)->
Data
 + 
Anexa nr. 16la norma sanitară veterinarăAUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELORDirecția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor………………………………………………………
DECIZIE->
privind încetarea activității din unitățile supuse autorizării sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor
Nr. .............. din ......................->>
Directorul executiv al Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor …………………., având în vedere prevederile Ordonanței Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, în baza notificării privind declararea falimentului/încetarea activității înregistrată la Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor ………………., nr. ………………. din data de ……………….., întocmită/întocmit de …………………………………, reprezentant legal al unității ………………………………………….., ……………………………………………………………………………………………………………….., (adresa completă)
DISPUNE:
anularea Autorizației sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor nr. ………….. din data de ……………… emise de către Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor ……………….. și încetarea activității de ………………………………, începând cu data de ……………Reluarea activității se efectuează conform prevederilor legale, cu parcurgerea procedurii de autorizare sanitară-veterinară și pentru siguranța alimentelor.Nerespectarea legislației sanitar-veterinare atrage, după caz, sancționarea contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare.
Director executiv,
………………………………
(semnătura și ștampila)
L.S.*
* Loc pentru ștampilă.
42.->În întregul cuprins al normei sanitare veterinare, sintagmele „Direcția igienă veterinară și epidemiologie“ și „Serviciul/Biroul/Compartimentul de igienă și epidemiologie“ se înlocuiesc cu sintagmele „structura cu atribuții în domeniul siguranței alimentelor de origine animală din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor“ și „structura de specialitate cu atribuții în domeniul evaluării și autorizării unităților din industria alimentară din cadrul direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor“.43.În întregul cuprins al normei sanitare veterinare, sintagmele „autorizație sanitară veterinară“ și „autorizare sanitară veterinară“ se înlocuiesc cu sintagmele „autorizație sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor“ și „autorizare sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor“.
 + 
Articolul IIUnitățile autorizate sanitar-veterinar care desfășoară mai mult de o activitate în domeniul ouălor, ouălor lichide și al produselor din ouă trebuie să obțină o nouă autorizație sanitar-veterinară în care sunt specificate activitățile desfășurate în conformitate cu prevederile art. 2 lit. d) pct. (ii) pct. 6 din norma sanitară veterinară, în termen de 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, fără a fi reluată procedura de autorizare și fără a fi percepute tarife de autorizare; operatorul din sectorul alimentar este obligat să obțină o nouă autorizație sanitar-veterinară de la direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiul București, anterior auditurilor privind certificarea de calitate. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la 10 zile de la publicare.

Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor,
Geronimo Răducu Brănescu
București, 5 septembrie 2019.Nr. 107.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x