pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiei de manager economic şi a altor funcţii vacante din Departamentul economico-financiar şi administrativ al Parchetului Naţional Anticorupţie
În conformitate cu dispoziţiile art. 114 alin. (5) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară,în temeiul art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul Naţional Anticorupţie, aprobată şi modificată prin Legea nr. 503/2002, cu modificările şi completările ulterioare,procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie emite prezentul ordin. +
Articolul 1(1) Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiei de manager economic şi a altor funcţii vacante din Departamentul economico-financiar şi administrativ al Parchetului Naţional Anticorupţie, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. … (2) La data intrării în vigoare a regulamentului prevăzut la alin. (1) orice alte dispoziţii contrare îşi încetează aplicabilitatea. … +
Articolul 2Prezentul ordin se trimite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin grija Serviciului de studii, resurse umane şi perfecţionare profesională. +
Articolul 3Serviciul de studii, resurse umane şi perfecţionare profesională va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.Procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie,Ioan AmarieBucureşti, 26 noiembrie 2004.Nr. 105. +
Anexa REGULAMENTprivind organizarea şi desfăşurarea concursului sauexamenului pentru ocuparea funcţiei de manager economicşi a altor funcţii vacante din Departamentuleconomico-financiar şi administrativ al Parchetului Naţional Anticorupţie +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1Parchetul Naţional Anticorupţie are în structura sa un departament economico-financiar şi administrativ, condus de un manager economic, subordonat procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie. +
Articolul 2Departamentul economico-financiar şi administrativ asigură activitatea economică, financiară şi administrativă a Parchetului Naţional Anticorupţie. +
Articolul 3Personalul Departamentului economico-financiar şi administrativ este încadrat de către procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie pe bază de concurs sau examen. +
Capitolul IIOrganizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiei de manager economic şi a celorlalte funcţii publice vacante din Departamentul economico-financiar şi administrativ +
Articolul 4(1) Concursul pentru ocuparea funcţiei de manager economic şi a celorlalte funcţii publice vacante din Departamentul economico-financiar şi administrativ se organizează de Parchetul Naţional Anticorupţie, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. … (2) Data şi condiţiile de desfăşurare a concursului se publică, prin grija Parchetului Naţional Anticorupţie, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării concursului. Condiţiile de participare şi desfăşurare a concursului, bibliografia şi alte date necesare desfăşurării acestuia se afişează la sediul Parchetului Naţional Anticorupţie şi se publică pe pagina sa de Internet. … +
Articolul 5La concursul pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte funcţii publice vacante se pot înscrie persoanele care îndeplinesc următoarele condiţii:a) au cetăţenia română şi domiciliul în România; … b) au capacitate deplină de exerciţiu; … c) sunt apte, din punct de vedere medical, pentru exercitarea funcţiei; … d) îndeplinesc condiţiile de studii prevăzute de lege pentru funcţia publică vacantă (studii superioare economice, pentru funcţia de manager economic, studii superioare, pentru funcţii publice cu studii superioare, studii superioare de scurtă durată, pentru anumite funcţii publice prevăzute de lege, şi studii medii, pentru funcţii publice cu studii medii); … e) îndeplinesc condiţiile minime de vechime în specialitatea funcţiei publice pentru care candidează (minimum 5 ani pentru funcţia publică de conducere de manager economic, minimum 2 ani pentru funcţia publică de conducere de şef birou şi şef serviciu, minimum 5 ani pentru funcţiile publice de execuţie de grad profesional "superior", minimum 3 ani pentru funcţiile publice de execuţie de grad profesional "principal" şi minimum 1 an, 8 luni, respectiv 6 luni, în funcţie de nivelul studiilor absolvite, pentru funcţiile publice de execuţie de grad profesional "asistent"); … f) nu au fost condamnate pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care le-ar face incompatibile cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea; … g) nu au fost destituite dintr-o funcţie publică în ultimii 7 ani; … h) nu au desfăşurat activitate de poliţie politică, astfel cum este definită aceasta prin lege. … +
Articolul 6(1) Prin ordin al procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie se constituie comisia de concurs sau examen şi comisia de soluţionare a contestaţiilor. … (2) Comisia de concurs sau examen este formată din 5 membri, desemnaţi cu respectarea următoarelor condiţii: … a) cel puţin 2 sunt funcţionari publici, dintre care unul deţine o funcţie publică echivalentă cu funcţiile publice pentru care se organizează concursul; … b) un membru este reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, care deţine o funcţie publică echivalentă cu cea pentru care se organizează concursul; … c) un membru este cadru didactic din învăţământul superior economic, acreditat. … (3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formată din 5 membri, desemnaţi cu respectarea dispoziţiilor alin. (2). … (4) Secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură de către Serviciul de studii, resurse umane şi perfecţionare profesională. … +
Articolul 7Concursul sau examenul constă în 3 etape:a) selectarea dosarelor de înscriere; … b) proba scrisă; … c) interviul. … +
Articolul 8(1) În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului, candidaţii depun la secretariatul comisiei de concurs dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu: … a) copia actului de identitate; … b) formularul de înscriere, prevăzut la pct. 2 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici; … c) copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări; … d) copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate; … e) cazierul judiciar; … f) adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare; … g) copia fişei de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi, după caz, recomandarea de la ultimul loc de muncă; … h) declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste că nu au desfăşurat activitate de poliţie politică. … (2) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs, sau în copii legalizate. … (3) Formularul de înscriere se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs din Parchetul Naţional Anticorupţie. … +
Articolul 9(1) În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la art. 8 alin. (1), comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. … (2) Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afişează, cu menţiunea "admis" sau "respins", la sediul Parchetului Naţional Anticorupţie, în termenul prevăzut la alin. (1). … (3) Pot susţine probele prevăzute la art. 7 lit. b) şi c) candidaţii ale căror dosare de înscriere au fost selectate de comisia de concurs. … +
Articolul 10(1) Proba scrisă constă în redactarea unor lucrări sau în rezolvarea unor teste grilă. … (2) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei de concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu nivelul şi specificul funcţiei publice pentru care se organizează concursul. Pentru ocuparea aceleiaşi funcţii publice subiectele vor fi identice în cadrul aceluiaşi concurs. … (3) Comisia de concurs va stabili subiectele. Seturile de subiecte se semnează de toţi membrii comisiei şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila Parchetului Naţional Anticorupţie. … (4) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs, în funcţie de gradul de dificultate şi de complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore. … +
Articolul 11(1) Intrarea candidaţilor în sala de concurs se face în baza listei întocmite şi a actului de identitate. … (2) Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă. … (3) Înainte de a se dicta subiectele, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează a fi lipit, după care se aplică ştampila Parchetului Naţional Anticorupţie. … (4) Plicul cu subiectele de concurs va fi desfăcut de un candidat, care va semna şi procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii probei scrise. … (5) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de concurs şi ai comisiei de supraveghere. … (6) În vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii vor primi coli de hârtie având sigiliul Parchetului Naţional Anticorupţie. Se va putea folosi numai cerneală de culoare albastră sau pix cu pastă de culoare albastră. La cerere, se pot pune la dispoziţie, în mod suplimentar, coli de hârtie, iar dacă este necesar, cerneală sau pixuri. … (7) La expirarea timpului prevăzut pentru susţinerea probei scrise, candidaţii vor preda lucrarea, sub semnătură, comisiei de supraveghere. … (8) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. În cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se va putea face numai cu însoţitor. … (9) Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs sau examen. În aceste cazuri, delegaţii care supraveghează lucrările sesizează de îndată comisia de concurs, care întocmeşte un proces-verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează, cu menţiunea "fraudă". … +
Articolul 12(1) Proba scrisă se notează cu puncte de la 1 la 100. … (2) Comisia de concurs stabileşte modul de acordare a punctajului pentru proba scrisă, care se afişează la finalizarea acestei probe, la locul desfăşurării concursului. … (3) Pentru a promova proba scrisă candidaţii trebuie să obţină un punctaj minim de 50 de puncte. … (4) Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea interviului. … +
Articolul 13(1) Interviul se susţine, de regulă, în cel mult 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise. … (2) Fiecare membru al comisiei poate adresa întrebări candidaţilor. … (3) Interviul se notează cu puncte de la 1 la 100. Pentru promovarea probei interviului este necesar un punctaj minim de 50 de puncte. … +
Articolul 14(1) Acordarea punctajului pentru fiecare probă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs. … (2) Pentru promovarea concursului, punctajul final necesar este de minimum 100 de puncte, care se obţine prin cumularea punctajului obţinut la fiecare dintre cele două probe. … +
Articolul 15(1) Este declarat admis candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie publică, cu condiţia ca acesta să fi obţinut punctajul minim necesar promovării. … (2) La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, are prioritate cel care are specializări în domeniul funcţiei publice pentru care a candidat. … +
Articolul 16(1) La finalizarea fiecărei probe a concursului se întocmeşte câte un proces-verbal. … (2) La finalizarea concursului se întocmeşte un proces-verbal care să conţină modul de desfăşurare a concursului şi rezultatele obţinute de candidaţi. … (3) Procesele-verbale sunt semnate de membrii comisiei de concurs sau, după caz, ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor. … +
Articolul 17(1) După afişarea rezultatelor obţinute la proba scrisă, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de 24 de ore de la data afişării punctajelor pentru proba scrisă, la sediul Parchetului Naţional Anticorupţie, sub sancţiunea decăderii din acest drept. … (2) Nu se admit contestaţii cu privire la notele obţinute la interviu. … +
Articolul 18Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul Parchetului Naţional Anticorupţie, imediat după soluţionarea contestaţiilor. +
Articolul 19Comunicarea punctajelor şi a rezultatelor finale ale concursului se face prin afişare la sediul Parchetului Naţional Anticorupţie, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data susţinerii ultimei probe. +
Articolul 20Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi, în condiţiile legii, pe baza punctajului final obţinut, în funcţiile publice pentru care au candidat, prin ordin al procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie. +
Capitolul IIIOrganizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului pentru ocuparea posturilor vacante de personal contractual din cadrul Departamentului economico-financiar şi administrativ +
Articolul 21(1) Concursul pentru ocuparea unor posturi vacante de personal contractual din cadrul Departamentului economico-financiar şi administrativ se organizează de Parchetul Naţional Anticorupţie. … (2) Data şi locul susţinerii concursului, tematica, numărul posturilor vacante şi termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs se aduc la cunoştinţă celor interesaţi prin afişare la sediul Parchetului Naţional Anticorupţie şi prin publicarea pe pagina de Internet a acestuia cu cel puţin 20 de zile înainte de data fixată. … (3) Cererile de înscriere la concurs se adresează procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie şi se depun la sediul acestuia cu cel puţin 10 zile înainte de data concursului. … +
Articolul 22La concurs se pot înscrie persoanele care îndeplinesc următoarele condiţii:a) au cetăţenia română, domiciliul în România şi capacitate deplină de exerciţiu; … b) au studii în conformitate cu cerinţele postului; … c) nu au antecedente penale şi se bucură de o bună reputaţie; … d) sunt apte din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei; … e) au promovat concursul sau examenul, organizat potrivit prezentului regulament. … +
Articolul 23(1) Candidaţii vor prezenta pentru înscrierea la concurs următoarele acte: … a) copie de pe actul de identitate; … b) copie de pe actul doveditor al studiilor urmate; … c) certificat de cazier judiciar; … d) curriculum vitae; … e) copie de pe carnetul de muncă, dacă este cazul; … f) adeverinţă care să ateste starea de sănătate corespunzătoare. … (2) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs, sau în copie legalizată. … (3) Candidaţii vor depune şi o recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul loc de muncă, dacă este cazul. … +
Articolul 24Concursul sau examenul constă în 3 etape, după cum urmează:a) selectarea dosarelor de înscriere; … b) proba scrisă sau, după caz, proba practică; … c) interviul. … +
Articolul 25În funcţie de specificul posturilor scoase la concurs şi de numărul candidaţilor, procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie stabileşte comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor, formate din câte 3 membri. +
Articolul 26Timpul destinat pentru elaborarea lucrării scrise este de două ore din momentul comunicării subiectelor. +
Articolul 27(1) Corectarea lucrărilor scrise se face pe baza unui barem stabilit de membrii comisiei de concurs. … (2) Lucrarea scrisă va fi notată cu note de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de concurs. … (3) Nota finală a lucrării scrise va fi media aritmetică a notelor acordate de către fiecare membru al comisiei de concurs. … +
Articolul 28Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisă candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7. +
Articolul 29(1) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate pot depune contestaţie în termen de 24 de ore de la data afişării rezultatelor. … (2) Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul Parchetului Naţional Anticorupţie, imediat după soluţionarea contestaţiilor. … +
Articolul 30Candidaţii pentru ocuparea posturilor vacante privind activităţi administrative, de gospodărire, de întreţinere-reparaţii, de deservire şi de serviciu vor susţine proba practică în locul probei scrise. +
Articolul 31(1) Criteriile de evaluare a candidaţilor la proba practică se stabilesc în funcţie de natura posturilor vacante scoase la concurs. … (2) În urma susţinerii probei practice candidatul va fi declarat admis sau respins. … (3) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele obţinute la proba practică. … +
Articolul 32(1) Candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă sau, după caz, la proba practică vor susţine un interviu. … (2) Interviul se notează cu note de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de concurs, iar nota finală se stabileşte pe baza mediei aritmetice a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs sau examen. … (3) Nu se admit contestaţii cu privire la notele obţinute la interviu. … +
Articolul 33Media generală de promovare a concursului sau examenului este de cel puţin 7. +
Articolul 34(1) Repartizarea candidaţilor admişi la concurs sau examen se face în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute, în funcţie de posturile vacante existente. … (2) La medii egale, comisia de concurs va stabili candidatul declarat admis în raport cu nivelul studiilor de bază sau suplimentare absolvite şi, în subsidiar, în raport cu vechimea în muncă. … +
Articolul 35Dispoziţiile cap. II se aplică în mod corespunzător, în măsura în care în prezentul capitol nu se dispune altfel. +
Capitolul IVDispoziţii finale +
Articolul 36Lucrările scrise şi procesele-verbale privind rezultatele concursului sau examenului se anexează la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi. +
Articolul 37Dosarele, lucrările scrise şi procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi, precum şi alte lucrări privind concursul sau examenul se arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice. +
Articolul 38Dispoziţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 1.209/2003, în ceea ce priveşte categoria funcţionarilor publici din departament, precum şi dispoziţiile legislaţiei muncii referitoare la personalul contractual sunt aplicabile în măsura în care prezentul regulament nu dispune altfel.––––