Informatii Document
Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 183 din 14 august 1995
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act: | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Nu exista acte referite de acest act | |
Acte care fac referire la acest act: | |
privind înfiinţarea comisiilor de coordonare a miscarii navelor în porturile Tulcea, Galaţi şi Brăila
Având în vedere prevederile Decretului nr. 443/1972 privind navigaţia civilă,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,ministrul transporturilor emite următorul ordin: +
Articolul 1În scopul îmbunătăţirii traficului navelor maritime destinate transportului de mărfuri în porturi şi în vederea coordonării acestor activităţi, se înfiinţează în porturile Tulcea, Galaţi şi Brăila comisii de coordonare a miscarii navelor. +
Articolul 2Componenta comisiilor de coordonare este prezentată în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 3În funcţie de condiţiile specifice din fiecare port, preşedintele comisiei de coordonare va stabili locul şi programul de derulare a şedinţelor acesteia. +
Articolul 4Comisia de coordonare stabileşte zilnic, pentru următoarele 24 de ore, programul de intrare şi ieşire a navelor, de manevrare a navelor de la o dana la alta, în funcţie de disponibilitatea danelor, de asigurare a condiţiilor de siguranţă a navigaţiei, de operare portuara, de pilotaj şi de remorcaj. +
Articolul 5Măsurile stabilite de comisia de coordonare sunt obligatorii pentru toţi agenţii economici din porturile Tulcea, Galaţi şi Brăila. +
Articolul 6Operatorii portuari – societăţile comerciale, care asigura încărcarea, descărcarea şi transbordarea navelor în porturi -, vor stabili zilnic, împreună cu reprezentanţii regionalelor S.N.C.F.R. din zona, programul de încărcări-descărcări ale vagoanelor, precum şi cauzele care duc la imobilizarea vagoanelor. Programul astfel stabilit va fi prezentat în cadrul şedinţei zilnice a comisiei de coordonare. +
Articolul 7Pentru efectuarea manevrelor navelor – intrare, ieşire, schimbare a danei – agenţii navelor vor întocmi în mod obligatoriu un buletin de pilotaj în trei exemplare, conform modelului din anexa nr. 2 la prezentul ordin.În cadrul şedinţelor comisiei de coordonare, buletinele de pilotaj vor fi avizate de către reprezentanţii Regiei Autonome "Administraţia Porturilor Dunării Maritime" Galaţi şi Regiei Autonome "Administraţia Fluviala a Dunării de Jos" Galaţi şi vor fi aprobate de către capitaniile porturilor respective. +
Articolul 8Nerespectarea acestui mod de lucru va duce la neprogramarea manevrelor solicitate. +
Articolul 9În situaţia în care este necesar, capitanul şef al portului, după consultarea cu reprezentanţii regiilor autonome "Administraţia Porturilor Dunării Maritime" Galaţi şi "Administraţia Fluviala a Dunării de Jos" Galaţi poate modifica sau completa programul de mişcare a navelor.În cazul când în timpul derulării programului stabilit se constată că sunt puse în pericol ordinea, disciplina şi siguranţa navigaţiei, căpitănia portului poate lua orice măsură care să ducă la prevenirea evenimentelor de navigaţie sau a altor situaţii deosebite, în conformitate cu reglementările în vigoare. +
Articolul 10Trimestrial, preşedinţii comisiilor de coordonare vor întocmi şi vor inainta la Ministerul Transporturilor – Inspectoratul Navigaţiei Civile şi Direcţia generală a Dunării şi căilor navigabile – un raport asupra activităţii comisiei de coordonare din perioada respectiva, precum şi propuneri de imbunatatire a acestei activităţi. +
Articolul 11Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării lui în Monitorul Oficial al României. La intrarea în vigoare a acestui ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 257 din 25 noiembrie 1969 îşi încetează valabilitatea.Ministrul transporturilor,Aurel Novac +
Anexa 1COMPONENTAcomisiilor de coordonare a miscarii navelor în porturile Tulcea, Galaţi şi Brăila1) Capitanul şef al portului sau reprezentantul acestuia – preşedintele comisiei.2) Directorul Regiei Autonome "Administraţia Porturilor Dunării Maritime" Galaţi sau reprezentantul acestuia – vicepreşedinte.3) Directorul Regiei Autonome "Administraţia Fluviala a Dunării de Jos" Galaţi sau reprezentantul acestuia.4) Reprezentantul Regionalei S.N.C.F.R.5) Reprezentanţii societăţilor de exploatare portuara.6) Reprezentanţii agenţilor de nave.7) Reprezentanţii societăţilor de pilotaj şi remorcaj.8) Reprezentanţii altor agenţi economici care îşi desfăşoară activitatea în porturi.De asemenea, în funcţie de necesitaţi, preşedintele comisiei de coordonare va solicita organelor de vama şi ale poliţiei de frontieră participarea şi a unui reprezentant al acestora. +
Anexa 2DE ACORDCĂPITĂNIA PORTULUI…………..AVIZAT, AVIZAT,Regia Autonomă Regia Autonomă"Administraţia porturilor "Administraţia fluvialaDunării maritime" Galaţi a Dunării de Jos" GalaţiBULETIN DE PILOTAJPrin prezentul, solicitam Companiei de pilotaj …… efectuarea manevrei de intrare/plecare/mutare a navei ……… în data de ……, la ora ……, de la dana …… la dana ………Datele de identificare a navei sunt:– pavilion …………………..– lungime ……………………– pescaj …………………….– TRN ……………………….– TRB ……………………….– marfa la bord (denumire, cantitate etc.) ………………….………………………………………………………..Plata prestaţiei se va face de către ……………………….Data şi ora depunerii, Agent,…………………. Semnatura şi ştampila,………………….–––––––