ORDIN nr. 1.978/3.104/1.025/1.420/2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INVESTITIILOR SI PROIECTELOR EUROPENE Nr. 1.978 din 7 mai 2024MINISTERUL FINANTELOR Nr. 3.104 din 4 iulie 2024 MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE Nr. 1.025 din 17 mai 2024 MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI ADMINISTRATIEI Nr. 1.420 din 22 mai 2024
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 710 din 22 iulie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 374 09/02/2024 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 374 09/02/2024 ART. 4
ANEXA 2COMPLETEAZA PEORDIN 374 09/02/2024 ART. 1
ANEXA 3COMPLETEAZA PEORDIN 374 09/02/2024 ART. 1
ANEXA 4COMPLETEAZA PEORDIN 374 09/02/2024 ART. 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 374 09/02/2024
ActulREFERIRE LAHOTARARE 70 31/01/2024
ActulREFERIRE LAMECANISME 31/01/2024
ActulREFERIRE LAMECANISME 31/01/2024 ART. 5
ActulREFERIRE LAHOTARARE 23 05/01/2022 ART. 18
ActulREFERIRE LAHOTARARE 477 16/06/2020 ART. 12
ActulREFERIRE LAHOTARARE 52 15/02/2018 ART. 14
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ART. 1FA IN LUCRUORDIN 788 08/02/2024
ART. 1FA IN LUCRUORDIN 617 12/02/2024
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 374 09/02/2024 ART. 1
ART. 1FA IN LUCRUORDIN 374 09/02/2024
ART. 1MODIFICA PEORDIN 374 09/02/2024 ART. 4
ART. 1REFERIRE LAORDIN 374 09/02/2024
ART. 1FA IN LUCRUORDIN 332 14/02/2024
ART. 1REFERIRE LAMECANISME 31/01/2024
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 374 09/02/2024
ANEXA 1REFERIRE LAMECANISME 31/01/2024 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 196 31/10/2016
ANEXA 2COMPLETEAZA PEORDIN 374 09/02/2024 ART. 1
ANEXA 3COMPLETEAZA PEORDIN 374 09/02/2024 ART. 1
ANEXA 3REFERIRE LAHOTARARE 70 31/01/2024
ANEXA 3REFERIRE LAMECANISME 31/01/2024
ANEXA 4COMPLETEAZA PEORDIN 374 09/02/2024 ART. 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 5 alin. (2) din mecanismul de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, regulile de acordare, modalitatea și frecvența măsurilor de sprijin, precum și instituțiile responsabile, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024,precum și al:– art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea și funcționarea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, cu modificările și completările ulterioare;– art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare;– art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, cu modificările și completările ulterioare;– art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, cu modificările și completările ulterioare,ministrul investițiilor și proiectelor europene, ministrul finanțelor, ministrul muncii și solidarității sociale și ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației emit prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului investițiilor și proiectelor europene, al ministrului finanțelor, al ministrului muncii și solidarității sociale și al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 374/332/617/788/2024 privind aprobarea termenelor și formatului de transmitere a situațiilor centralizatoare, precum și alte aspecte legate de modalitatea de comunicare între autoritățile implicate pentru asigurarea sprijinului material conform mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 70/2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 127 din 14 februarie 2024, se modifică și se completează după cum urmează:1.După articolul 3 se introduc două noi articole, articolele 3^1 și 3^2, cu următorul cuprins:  + 
Articolul 3^1(1)Situațiile centralizatoare pentru beneficiarii finali, prevăzute la art. 5 alin. (1) din mecanism, se întocmesc conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul ordin și se transmit Ministerului Muncii și Solidarității Sociale de către entitățile aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea acestuia, după cum urmează: a)unitatea administrației publice întocmește lista beneficiarilor eligibili aflați în evidențele sale până la sfârșitul lunii anterioare și o transmite la agenția județeană pentru plăți și inspecție socială/Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București până la data de 5 a lunii în curs; b)agenția județeană pentru plăți și inspecție socială/Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București centralizează situațiile primite la nivel de județ și le transmite în două zile de la primirea lor către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială;c)Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială centralizează la nivel național listele cu destinatarii finali pe județe și le transmite Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.(2)Ministerul Muncii și Solidarității Sociale transmite Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, în format electronic, până la data de 10 a lunii în curs, listele cu destinatarii finali aflați în evidență la sfârșitul lunii anterioare celei pentru care se acordă sprijinul material prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. b) din mecanism. Situațiile centralizatoare cu destinatarii finali sunt transmise și unităților administrației publice în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința aceștia, de către entitățile aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.(3)Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, prin intermediul Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială, constituie la nivelul fiecărei agenții județene pentru plăți și inspecție socială/Agenției pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București grupuri de lucru cu atribuții de întocmire și centralizare a documentelor privind destinatarii finali.(4)La nivelul fiecărei unități a administrației publice se constituie prin act administrativ un grup de lucru, cu atribuții de recepție cantitativă și calitativă de la furnizor a pachetelor cu produse alimentare, de întocmire a documentelor privind recepția, sinteza de rulare și listele cu semnăturile de primire ale destinatarilor finali. (5)Lista cu datele de contact ale persoanelor care alcătuiesc grupul de lucru pentru fiecare unitate a administrației publice va fi comunicată de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, precum și către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.(6)Furnizorul de pachete cu produse alimentare asigură livrarea către unitățile administrației publice în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința destinatarii finali, conform listelor comunicate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de beneficiar.(7)Distribuția pachetelor cu produse alimentare către beneficiarii finali este făcută prin intermediul unităților administrației publice în baza listelor întocmite și comunicate de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, în termen de 15 zile de la recepționarea pachetelor. (8)Pachetele cu produse alimentare se ridică personal de către destinatarii finali de la unitățile administrației publice în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința, pe baza actului de identitate, a numărului unic de identificare desemnat persoanelor fără cod numeric personal și fără adăpost sau a documentului eliberat de serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor, după verificarea identității, a persoanei pe listă și semnarea de primire a pachetului cu produse alimentare. (9)Pentru destinatarii finali nedeplasabili, unitățile administrației publice în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința au obligația de a asigura serviciul de livrare a pachetului cu produse alimentare la domiciliul sau reședința acestora.(10)Unitățile administrației publice transmit documentele întocmite la nivelul acestora către agențiile județene pentru plăți și inspecție socială/Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București, în maximum 10 zile de la data finalizării distribuirii pachetelor cu produse alimentare.(11)Pentru a facilita gestionarea și centralizarea documentelor întocmite pentru distribuirea pachetelor cu produse alimentare la nivel național, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene încheie un acord de cooperare cu Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială.(12)Pentru demararea procedurii de achiziție a produselor din pachetul cu produse alimentare, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale transmite Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene o situație generală cu beneficiarii sprijinului material prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. b) din mecanism. + 
Articolul 3^2(1)Livrarea pachetelor cu produse alimentare se face la locația stabilită de unitățile administrației publice și comunicată către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale prin situațiile centralizatoare cu destinatarii finali, care sunt transmise și autorităților administrației publice locale în a cărei rază teritorială își au domiciliul sau reședința aceștia, în vederea distribuirii.(2)Locurile de depozitare a pachetelor cu produse alimentare până la distribuirea acestora trebuie să aibă prevăzute căi de acces facil și să asigure condiții optime de păstrare, manipulare și pază.(3)Graficul de livrări pentru fiecare tranșă de livrare este comunicat de furnizor către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială și către unitățile de administrație publică, cu minimum 5 zile calendaristice anterior datei de livrare.(4)Recepția cantitativă și calitativă se va consemna în procesul-verbal de recepție cantitativă și calitativă de către persoanele desemnate pentru preluarea pachetelor cu produse alimentare din grupurile de lucru constituite la nivelul unităților de administrație publică, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.(5)În cazul în care se constată neconformități privind ambalarea, conținutul, termenul de valabilitate, precum și produse deteriorate sau conținut incomplet al pachetului cu produse alimentare, persoanele desemnate cu preluarea acestora vor refuza recepția livrării respective integral sau parțial și vor remite o adresă Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene în care se vor consemna neregularitățile constatate. (6)Pentru verificarea și monitorizarea calității alimentelor din pachetele cu produse alimentare, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene va încheia un acord de cooperare cu Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor.(7)Atât situațiile cu eventualele cantități excedentare de pachete cu produse alimentare, cât și cele cu nevoi neacoperite vor fi comunicate de unitățile administrației publice agenției județene pentru plăți și inspecție socială.(8)Agenția județeană pentru plăți și inspecție socială va centraliza la nivelul județului situațiile menționate la alin. (7) și le va comunica grupurilor de lucru constituite la nivelul unităților administrației publice.(9)Grupul de lucru constituit la nivelul unităților de administrație publică va gestiona pachetele cu produse alimentare care au rămas nedistribuite, în sensul relocării acestora către unități ale administrației care înregistrează deficit. (10)Pentru corelarea cantităților raportat la data de livrare și capacitatea de primire și depozitare, unitățile administrației publice vor comunica operativ furnizorului cantitatea estimată de produse care poate fi depozitată pentru fiecare transport, precum și eventuale modificări ale graficului de livrare.(11)La finalizarea distribuției, autoritățile administrației publice trimit Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, în format electronic, declarația de conformitate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, și sinteza privind derularea proiectului la nivelul unităților administrației publice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6.
2.Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 4Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
3.După anexa nr. 2 se introduc patru noi anexe, anexele nr. 3-6, al căror cuprins este prevăzut în anexele nr. 1-4 la prezentul ordin.
 + 
Articolul IIAnexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul investițiilor și proiectelor europene,
Teodora-Elena Preoteasa,
secretar de stat
p. Ministrul finanțelor,
Alin Marius Andrieș,
secretar de stat
Ministrul muncii și solidarității sociale,
Simona Bucura-Oprescu
p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației,
Marin Țole,
secretar de stat
 + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 374/332/617/788/2024)
SITUAȚIE CENTRALIZATOARE
cu beneficiarii sprijinului material sub formă de pachet cu produse alimentare
Județul ………………………………Denumirea unității administrativ-teritoriale: …………..Categoria de beneficiari: ……………………………………

Codul județului CNP Numele și prenumele beneficiarului Dispoziția primarului nr./Decizie AJPIS nr. Categoria de beneficiari conform art. 1 alin. (4) și (6) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 70/2024 Localitatea de domiciliu Strada Nr. clădirii Blocul Scara Etajul Ap. Venit (total sau mediu per membru de familie)^1

^1 În cazul familiilor, persoanelor singure, precum și al persoanelor/familiilor aflate temporar în situații critice de viață care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condițiile Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare.

 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 374/332/617/788/2024)Titlul proiectului: sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027Codul de identificare: …………………………….Lotul ……….., tranșa …………………
PROCES-VERBAL DE RECEPȚIE CANTITATIVĂ ȘI CALITATIVĂ
pachete cu produse alimentare nr. ………….. data …………….…
Încheiat între grupul de lucru ………………(numele unității administrativ-teritoriale și județul)……………………. și furnizorul ………….. (denumirea furnizorului)………………Subsemnații, ………….… și ………………………………………., în calitate de reprezentanți ai părților, confirmăm primirea, respectiv predarea a ……..(cifre și litere)……… pachete cu produse alimentare.Primirea a avut loc fără rezerve referitoare la cantitatea recepționată, conținutul pachetelor, calitatea produselor alimentare livrate și a ambalajului acestora.Reprezentantul/Reprezentanții grupului de lucru confirmă primirea cantității de mai sus.
Reprezentantul grupului de lucru,
…………………………
(nume, prenume, semnătura)
Reprezentantul furnizorului,
………………………………………………….………
(nume, prenume, semnătura, ștampila furnizorului)
 + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 374/332/617/788/2024)Titlul proiectului: sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027Lotul ….., tranșa ….Nr. …………./…….…….
DECLARAȚIE DE CONFORMITATE
Unitatea administrativ-teritorială: …………………………………………………………………………..Lotul …………………….., tranșa …………………………….…Furnizor: Prin prezenta, subsemnatul, ………………………….., reprezentant al UAT ………………., județul …………………….……, certific realitatea, regularitatea și legalitatea distribuției pachetelor cu produse alimentare conform listei anexate cuprinzând persoanele cele mai defavorizate stabilite potrivit Hotărârii Guvernului nr. 70/2024 pentru aprobarea mecanismului de implementare a măsurilor de acordare a unui sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027, regulile de acordare, modalitatea și frecvența măsurilor de sprijin, precum și instituțiile responsabile.Observații (dacă este cazul):
Numele, prenumele și semnătura reprezentantului UAT
……………………………………………………
Data ………
 + 
Anexa nr. 4(Anexa nr. 6 la Ordinul nr. 374/332/617/788/2024)Titlul proiectului: sprijin material pentru anumite categorii de persoane defavorizate, în perioada 2024-2027Lotul ……………………., tranșa …………………………………
SINTEZĂ
privind derularea proiectului la nivelul UAT-urilor
UAT ………………..(numele localității) …………………Data recepției pachetelor cu produse alimentare – lotul …., tranșa ……..– din contractul de furnizare: ……………………….…….Data la care a fost finalizată distribuția pachetelor cu produse alimentare – lotul …………………., tranșa …………………………– pe lista: ………………………………………………….……..

Nr. crt. Indicatorul Valoarea indicatorului
Pachete alimentare Număr pachete
1 Pachete recepționate
2 Pachete distribuite
3 Stoc/Diferență pachete recepționate – pachete distribuite(3 = 1 – 2) – explicații sub tabel
Beneficiari finali Număr persoane
4 Numărul total de persoane care au primit pachet cu produse alimentare

Explicații detaliate privind existența unui stoc/unei diferențe între cantitatea recepționată și cea distribuită, alte mențiuni privind nereguli și dificultăți întâmpinate, propuneri pentru îmbunătățirea derulării proiectului: ……….

Numele și prenumele reprezentanților UAT Semnătura

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x