ORDIN nr. 1.952 din 25 octombrie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 840 din 15 decembrie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 13601 23/12/2008
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 13601 23/12/2008 ART. 2
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 13601 23/12/2008 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 13601 23/12/2008 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 13601 23/12/2008 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 13601 23/12/2008 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 13601 23/12/2008 ANEXA 1
ANEXA 2COMPLETEAZA PEORDIN 13601 23/12/2008
ANEXA 3COMPLETEAZA PEORDIN 13601 23/12/2008
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1066 10/09/2008 ART. 44
ActulREFERIRE LAHG (R) 1000 02/08/2006 ART. 5
ActulREFERIRE LAHG (R) 1000 02/08/2006 ART. 12
ActulREFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 21
ActulREFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 22
ActulREFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999 ART. 53
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 13601 23/12/2008
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 13601 23/12/2008 ART. 2
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 13601 23/12/2008 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 13601 23/12/2008 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 13601 23/12/2008 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 13601 23/12/2008 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 13601 23/12/2008 ANEXA 1
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1066 10/09/2008 ART. 11
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1066 10/09/2008 ART. 14
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1066 10/09/2008 ART. 15
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1066 10/09/2008 ART. 21
ANEXA 2COMPLETEAZA PEORDIN 13601 23/12/2008
ANEXA 3COMPLETEAZA PEORDIN 13601 23/12/2008
ANEXA 3REFERIRE LAHG 1066 10/09/2008
ANEXA 3REFERIRE LAHG 1066 10/09/2008 ART. 15
ANEXA 3REFERIRE LAHG 833 25/07/2007 ART. 13
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici nr. 13.601/2008 pentru aprobarea termenelor şi a formatului standard de transmitere a datelor şi informaţiilor privind planul anual de perfecţionare profesională şi fondurile alocate în scopul instruirii funcţionarilor publici



Având în vedere prevederile:art. 53 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;art. 44 din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor publici,în temeiul art. 21 alin. (2) şi al art. 22 alin. (1) lit. b) şi d) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 5 lit. c) şi d) şi art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, republicată,preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici emite prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici nr. 13.601/2008 pentru aprobarea termenelor şi a formatului standard de transmitere a datelor şi informaţiilor privind planul anual de perfecţionare profesională şi fondurile alocate în scopul instruirii funcţionarilor publici, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 din 8 ianuarie 2009, se modifică şi se completează după cum urmează:1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 1. – (1) Se aprobă formatul standard de transmitere a datelor şi informaţiilor privind planul anual de perfecţionare profesională şi fondurile alocate în scopul instruirii funcţionarilor publici, denumit în continuare format standard, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.(2) Se aprobă lista cuprinzând domeniile de perfecţionare profesională şi tematicile programelor de perfecţionare profesională sistematizate, la nivelul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, pe baza propunerilor formulate de autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, precum şi codificarea regiunilor şi a judeţelor, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.(3) Se aprobă instrucţiunile de completare şi transmitere a formatului standard de transmitere a datelor şi informaţiilor privind planul anual de perfecţionare profesională şi fondurile alocate în scopul instruirii funcţionarilor publici, prevăzute în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin."2. La articolul 2, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:"(4) În vederea asigurării îndeplinirii obligaţiilor privitoare la completarea corectă şi în termenele solicitate a formatului standard, la solicitarea persoanelor interesate, Agenţia poate acorda asistenţă de specialitate şi coordonare metodologică."3. La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 5. – (1) Ordonatorii principali de credite din administraţia publică transmit datele şi informaţiile în format electronic, într-un singur document ataşat, la adresa de e-mail menţionată la alin. (3), numai în format Excel, cu caractere Times New Roman, corp 12, fără diacritice, fără sublinieri sau prescurtări."4. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.5. După anexă se introduc două noi anexe, anexele nr. 2 şi 3, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 2 şi 3, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,Andras Zsolt SzakalBucureşti, 25 octombrie 2010.Nr. 1.952.
 + 
Anexa 1(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 13.601/2008)FORMATUL STANDARDde transmitere a datelor şi informaţiilorprivind planul anual de perfecţionare profesionalăşi fondurile alocate în scopul instruirii funcţionarilor publici┌───────────────────────────────────────────────────────┬────────────┬─────────┐│Cod regiune: │ │ │├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼─────────┤│Cod judeţ: │ │ │├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┴─────────┤│Instituţia: │ │├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤│Numele, prenumele şi funcţia publică deţinută de │ ││persoana numită în condiţiile art. 15 din Hotărârea │ ││Guvernului nr. 1066/2008 pentru, aprobarea normelor │ ││privind formarea profesională a funcţionarilor publici:│ │├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤│Telefon: │ │├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤│E-mail: │ │├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤│Informaţii privind avizul comisiei paritare: │ │├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤│Informaţii privind includerea de măsuri privind │ ││perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici │ ││în acordul colectiv: │ │├───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┤│Fonduri alocate: │├────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┤│1. De la bugetul autorităţii sau instituţiei publice │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│2. Alte surse: │ │├────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┤│Gradul de corelare dintre planificarea aprobată, măsurile efectiv implementate││şi rezultatele efectiv obţinute, conform prevederilor art. 21 alin. (1) ││lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor ││privind formarea profesională a funcţionarilor publici: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Propunerile de imbunătăţire a sistemului de formare profesională a ││funcţionarilor publici la nivelul autorităţii sau instituţiei publice conform ││prevederilor art. 21 alin. (1) lit. f) din Hotărârea Guvernului nr. 1066/2008│pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor ││publici, dacă este cazul: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │├───────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┤│ Domeniul de perfecţionare │Art. 14 alin. (1) lit. a) din Hotărârea ││ profesională │Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea ││ │normelor privind formarea profesională a ││ │funcţionarilor publici ││ ├─────────────────┬────────────────────────────┤│ │ Funcţii publice│ Nr. funcţionari publici │├───────────────────────────────┴─────────────────┴────────────────────────────┤│ 1. Identificate în rapoartele de evaluare │├───────────────────────────────┬─────────────────┬────────────────────────────┤│Domeniul 1: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ARHITECTURĂ ŞI URBANISM │de conducere │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Coduri Tematici: │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul 2: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│COMUNICARE ŞI TRANSPARENŢĂ │de conducere │ ││DECIZIONALĂ │ │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Coduri Tematici: │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul 3: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│DEZVOLTARE PERSONALĂ │de conducere │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Coduri Tematici: │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul 4: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│DEZVOLTARE REGIONALĂ DURABILĂ │de conducere │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Coduri Tematici: │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul 5: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│DREPT ŞI LEGISLAŢIE COMUNITARĂ │de conducere │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Coduri Tematici: │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul 6: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│GESTIONAREA FONDURILOR EXTERNE │de conducere │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Coduri Tematici: │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul 7: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│IT C TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI ŞI │de conducere │ ││COMUNICAŢIILOR │ │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Coduri Tematici: │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul 8: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│MANAGEMENT │de conducere │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Coduri Tematici: │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul 9: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│POLITICI ŞI AFACERI EUROPENE │de conducere │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Coduri Tematici: │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul 10: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│RESURSE ŞI SERVICII PUBLICE │de conducere │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Coduri Tematici: │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┴─────────────────┴────────────────────────────┤│ 2. Prioritare conform art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru ││aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor publici │├───────────────────────────────┬─────────────────┬────────────────────────────┤│Domeniul prioritar: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ ││ ├─────────────────┼────────────────────────────┤│MANAGEMENT │de conducere │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Management financiar şi │de execuţie │ ││contabilitate bugetară │ │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul prioritar: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ ││ ├─────────────────┼────────────────────────────┤│GESTIONAREA FONDURILOR EXTERNE │de conducere │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Managementul proiectelor │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul prioritar: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ ││ ├─────────────────┼────────────────────────────┤│MANAGEMENT │de conducere │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Management resurselor umane din│de execuţie │ ││entităţile publice │ │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul prioritar: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ ││ ├─────────────────┼────────────────────────────┤│IT C TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI ŞI │de conducere │ ││COMUNICAŢIILOR │ │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul prioritar: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ ││ ├─────────────────┼────────────────────────────┤│COMUNICARE ŞI TRANSPARENŢĂ │de conducere │ ││DECIZIONALĂ │ │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Domeniul prioritar: │Înalţi funcţio- │ ││ │nari publici │ ││ ├─────────────────┼────────────────────────────┤│DREPT ŞI LEGISLAŢIE COMUNITARĂ │de conducere │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│Drept administrativ şi │ │ ││contencioas administrativ │de execuţie │ │├───────────────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────┤│ │specifice │ │└───────────────────────────────┴─────────────────┴────────────────────────────┘
 + 
Anexa 2(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 13.601/2008)LISTAcuprinzând domeniile de perfecţionare profesionalăşi tematicile programelor de perfecţionare profesionalăsistematizate, la nivelul Agenţiei Naţionale aFuncţionarilor Publici, pe baza propunerilor formulate de autorităţileşi instituţiile publice centrale şi locale,precum şi codificarea regiunilor şi a judeţelorDomenii de perfecţionare profesională şi tematici┌───────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐│ COD │ DENUMIRE DOMENIU │├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤│ 1. │Arhitectură şi urbanism │├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤│ 2. │Comunicare şi transparenţă decizională │├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤│ 3. │Dezvoltare personală │├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤│ 4. │Dezvoltare regionala durabilă │├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤│ 5. │Drept şi legislaţie comunitară │├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤│ 6. │Gestionarea fondurilor externe │├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤│ 7. │IT C – Tehnologia Informaţiei şi Telecomunicaţiilor │├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤│ 8. │Management │├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤│ 9. │Politici şi afaceri europene │├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤│ 10. │Resurse şi servicii publice │├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────┤│ 11. │ │└───────┴──────────────────────────────────────────────────────────┘

Domeniul: 1. ARHITECTURĂ ŞI URBANISM
COD

TEMATICI

Număr
funcţionari
publici
1.1. Administrarea teritoriului
1.2. Amenajarea teritoriului şi urbanism
1.3. Amenajarea şi planificarea peisajului
1.4. Arhitectura peisajului
1.5. Autorizarea lucrărilor de construcţii
1.6. Conservare şi restaurare arhitecturală
1.7. Management urban
1.8. Proiectare şi planificare urbană
1.9.

Verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii,
întreţinere şi reparaţii
1.10.
1.11.
1.12.
Domeniul: 2. COMUNICARE ŞI TRANSPARENŢĂ DECIZIONALĂ
COD

TEMATICI

Număr
funcţionari
publici
2.1.

Comunicare intra şi interinstituţională în entităţile
publice
2.2. Comunicare interpersonală în cadrul entităţilor publice
2.3. Comunicare şi relaţii publice
2.4. Comunicare în limbi străine pentru administraţia publică
2.5. Comunicare publică şi mass-media
2.6. Etică şi integritate
2.7. Gestionarea documentelor unei instituţii publice
2.8. Gestionarea informaţiilor clasificate
2.9. Imaginea şi relaţiile publice instituţionale
2.10. Marketingul serviciilor publice
2.11. Medierea şi negocierea în administraţia publică
2.12. Relaţii europene şi internaţionale
2.13.

Transparenţa decizională şi liberul acces la informaţii
de interes public
2.14.
2.15.
2.16.
Domeniul: 3. DEZVOLTARE PERSONALĂ
COD

TEMATICI

Număr
funcţionari
publici
3.1. Coaching-ul – instrument al managementului public modern
3.2. Comportament şi conduită publică
3.3. Dezvoltare abilitaţi şi aptitudini
3.4. Formare formatori
3.5. Gândire pozitivă
3.6. Inovaţie şi creativitate
3.7. Inteligenţă socială şi emoţională
3.8. Managementul competenţelor
3.9. Managementul stresului
3.10. Managementul timpului
3.11.

Mentoring (asistenţă profesională în dezvoltarea
carierei)
3.12. Motivarea personalului
3.13. Tehnici de motivare
3.14. Tehnici şi programe de dezvoltare personală
3.15.

Teleworking (lucrul de acasă precum şi flexibilitatea
orelor de program şi a desfăşurării activităţii într-o
locaţie prestabilită)
3.16.
3.17.
3.18.
Domeniul: 4. DEZVOLTARE REGIONALĂ DURABILĂ
COD

TEMATICI

Număr
funcţionari
publici
4.1. Audit energetic
4.2.

Concesionarea, vânzarea sau închirierea bunurilor,
concesionarea de servicii ale unităţilor administrativ
teritoriale – organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor
publice
4.3.

Gestionarea durabilă a domeniului public sau privat al
unităţilor administrativ-teritoriale
4.4. Dezvoltarea durabilă locală
4.5. Dezvoltarea urbană
4.6. Ecologia şi protecţia mediului
4.7. Ingineria dezvoltării durabile
4.8. Ingineria valorificării deşeurilor
4.9. Investiţii şi administrarea patrimoniului
4.10. Managementul dezvoltării durabile
4.11. Managementul energetic
4.12. Managementul mediului
4.13. Protecţia ecosistemelor
4.14. Protecţia mediului
4.15. Reconstrucţia ecologică
4.16.
4.17.
4.18
Domeniul: 5. DREPT ŞI LEGISLAŢIE COMUNITARĂ
COD

TEMATICI

Număr
funcţionari
publici
5.1.

Abordare tehnico-legislativă pentru elaborarea şi
publicarea actelor normative
5.2.

Acţiune în revendicare -legile proprietăţii şi rolul
acestora în dezvoltarea comunităţii
5.3. Cod fiscal, cod procedură fiscală
5.4.

Controlul legalităţii actelor administrative prin
contenciosul administrativ
5.5. Drept administrativ şi contencios administrativ
5.6. Drept şi drept comunitar
5.7.

Drepturile copilului în reglementările interne şi
internaţionale
5.8.

Gestionarea drepturilor de autor şi conexe în
administraţia publică
5.9. Legislaţie cadastru
5.10. Legislaţie privind regimul proprietăţii
5.11. Norme şi proceduri de tehnică legislativă
5.12.

Proceduri de aplicare a legilor speciale în
administraţia publică
5.13.

Protecţia juridică a drepturilor omului – jurisprudenţa
CEDO
5.14.
5.15.
5.16.
Domeniul: 6. GESTIONAREA FONDURILOR EXTERNE
COD

TEMATICI

Număr
funcţionari
publici
6.1.

Accesarea şi utilizarea instrumentelor/fondurilor
structurale
6.2. Auditul fondurilor structurale
6.3. Certificarea cheltuielilor
6.4.

Elaborarea propunerilor de finanţare pentru accesarea
instrumentelor/fondurilor structurale
6.5. Evaluarea şi selecţia proiectelor
6.6. Evaluarea şi selecţia propunerilor de finanţare
6.7.

Formare consilieri – manageri de proiecte pentru
administraţia publică
6.8. Implementare proiecte
6.9.

Implementarea proiectelor finanţate din
instrumente/fonduri structurale
6.10. Managementul instrumentelor structurale
6.11. Managementul proiectelor
6.12. S.M.I.S. – Sistem Unic Informatizat al Proiectelor
6.13.
6.14.
6.15.

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Domeniul: 7. IT C TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI ŞI COMUNICAŢIILOR │├───────┬─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┐│ COD │ TEMATICI │Număr ││ │ │funcţionari││ │ │publici │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.1. │Administrarea şi utilizarea sistemului de operare LINUX │ │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.2. │Administrarea şi dezvoltarea reţelelor IT C │ │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.3. │Atestare pentru obţinerea permisului ECDL start sau ECDL │ ││ │complet │ │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.4. │Baze de date Oracle │ │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.5. │Baze de date SQL │ │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.6. │ECDL – (ABC-ul calculatoarelor, MS Windows, Internet şi │ ││ │e-mail) │ │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.7. │ECDL modulul III (MS Word) │ │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.8. │ECDL modulul IV (MS Excel) │ │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.9. │ECDL modulul V (MS Access) │ │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.10. │ECDL modulul VI (MS Powerpoint) │ │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.11. │E – government │ │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.12. │E – learning │ │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.13. │Html Web Design                                          │           │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.14. │MS – Office                                              │           │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.15. │MS Project                                               │           │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.16. │Securitatea informaţiei conform Standardelor ISO 17799   │           ││       │şi ISO 27001                                             │           │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.17. │Windows – sistem de operare                              │           │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.18. │                                                         │           │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.19. │                                                         │           │├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┤│ 7.20. │                                                         │           │└───────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┘

    Domeniul: 8. MANAGEMENT                                     
  COD 
      
      
     TEMATICI                                           
                                                        
                                                        
Număr     
funcţionari
publici   
  8.1. Audit şi control                                                   
  8.2. Managementul achiziţiilor publice                                  
  8.3. Managementul administraţiei publice                                
  8.4. Managementul calităţii serviciilor publice                         
  8.5. Managementul contractelor de lucrări                               
  8.6. Managementul ciclului de proiect                                   
  8.7. Managementul financiar şi contabilitate bugetară                   
  8.8.
      
Managementul funcţiei publice şi al funcţionarilor      
publici                                                 
          
          
  8.9.
      
Managementul impozitelor şi taxelor locale – executare  
silită                                                  
          
          
8.10. Managementul protecţiei civile                                     
8.11. Managementul performanţei în administraţie                         
8.12. Managementul public                                                
8.13. Managementul resurselor umane din entităţile publice               
8.14. Managementul serviciilor publice                                   
8.15. Managementul serviciilor sociale şi de asistenţă socială           
8.16. Managementul situaţiilor de urgenţă                                
8.17. Managementul strategic                                             
8.18. Politici publice                                                   
8.19. S.E.A.P. (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice)                
8.20.                                                                    
8.21.                                                                    
8.22.                                                                    
    Domeniul: 9. POLITICI ŞI AFACERI EUROPENE                   
  COD 
      
      
     TEMATICI                                           
                                                        
                                                        
Număr     
funcţionari
publici   
  9.1. Administraţie şi afaceri europene                                  
  9.2.
      
Coordonarea naţională postaderare a politicilor         
Uniunii Europene                                        
          
          
  9.3.
      
Integrarea europeană şi consecinţele ei pentru          
administraţia publică din România                       
          
          
  9.4. Instituţii Europene                                                
  9.5. Politici comunitare                                                
  9.6. Politica de coeziune economică, socială şi teritorială             
  9.7.                                                                    
  9.8.                                                                    
  9.9.                                                                    
    Domeniul: 10. RESURSE ŞI SERVICII PUBLICE                   
  COD 
      
      
     TEMATICI                                           
                                                        
                                                        
Număr     
funcţionari
publici   
10.1.
      
Activitatea de autorizare: comerţ, producţie, servicii  
şi alimentaţie publică                                  
          
          
10.2. Administrare fond funciar                                          
10.3. Administrare fond locativ şi utilităţi                             
10.4. Asistenţă socială                                                  
10.5. Autoritate tutelară                                                
10.6. Cadastrul – abordări şi reglementări în context european           
10.7. Evidenţă persoane                                                  
10.8. Ordine şi siguranţă publică                                        
10.9. Poliţie comunitară                                                 
10.10. Protecţia muncii, sănătate şi securitatea muncii                   
10.11. Protecţia şi drepturile copilului                                  
10.12. Stare civilă                                                       
10.13. Stingerea incendiilor                                              
10.14.                                                                    
10.15.                                                                    
10.16.                                                                    

NOTĂ:Domeniile de perfecţionare şi tematicile programelor de perfecţionare profesională prevăzute în formatul standard de transmitere cuprins în anexa nr. 1 la ordin şi detaliate în prezenta listă nu sunt limitative. Autorităţile şi instituţiile publice pot identifica şi alte domenii de perfecţionare profesională şi pot propune şi tematici pentru perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici, în raport cu necesităţile de instruire identificate în cadrul procedurii de evaluare a performanţelor profesionale individuale, prin raportare la necesităţile de formare profesională rezultate din modificările legislative în domeniile de competenţă ale funcţionarului public, precum şi din eventualele modificări relevante ale fişei postului în vederea includerii acestora în lista revizuită.Codificare Regiuni

Cod Denumire Regiune
1 Nord – Est
2 Sud – Est
3 Sud- Muntenia
4 Sud-Vest Oltenia
5 Vest
6 Nord – Vest
7 Centru
8 Bucureşti – Ilfov

Codificare Judeţe

Cod
ju-
deţ
Denumire judeţ

1 Alba
2 Arad
3 Argeş
4 Bacău
5 Bihor
6 Bistriţa-Năsăud
7 Botoşani
8 Braşov
9 Brăila
10 Buzău
11 Caraş Severin
12 Cluj
13 Călăraşi
14 Constanţa
15 Covasna
16 Dâmboviţa
17 Dolj
18 Galaţi
19 Gorj
20 Harghita
21 Hunedoara
22 Ialomiţa
23 Iaşi
24 Ilfov
25 Giurgiu
26 Maramureş
27 Mehedinţi
28 Mureş
29 Neamţ
30 Olt
31 Prahova
32 Satu-Mare
33 Sălaj
34 Sibiu
35 Suceava
36 Teleorman
37 Timiş
38 Tulcea
39 Vaslui
40 Vâlcea
41 Vrancea
42 Municipiul Bucureşti

 + 
Anexa 3(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 13.601/2008)INSTRUCŢIUNIde completare şi transmitere a formatului standard detransmitere a datelor şi informaţiilor privind planul anualde perfecţionare profesională şi fondurilealocate în scopul instruirii funcţionarilor publici + 
Secţiunea 1Scopul instrucţiunilor şi responsabilităţi ale autorităţilor şi instituţiilor publice în implementarea acestora + 
Articolul 1Scopul prezentelor instrucţiuni este de a asigura, prin intermediul unei reglementări unitare aplicabile tuturor autorităţilor şi instituţiilor publice, coordonarea metodologică necesară pentru completarea şi transmiterea formatului standard de transmitere a datelor şi informaţiilor privind planul anual de perfecţionare profesională şi fondurile alocate în scopul instruirii funcţionarilor publici, denumit în continuare format standard, prevăzut în anexa nr. 1 la ordin.
 + 
Articolul 2Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice implicate în procesul de raportare desemnează persoana/persoanele responsabilă/responsabile de aplicarea prezentelor instrucţiuni, precum şi de completarea formatului standard şi de transmitere a acestuia în condiţiile şi în termenele prevăzute în ordin.
 + 
Articolul 3Completarea, transmiterea şi actualizarea formatului standard se fac cu respectarea prezentelor instrucţiuni, în condiţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor publici.
 + 
Articolul 4(1) Formatul standard se completează numai în format Excel, conform modelului de raportare prevăzut în anexa nr. 1 la ordin şi postat pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, la adresa www.anfp.gov.ro, secţiunea "Materiale utile", subsecţiunea "Formate de raportare".(2) Formatul standard conţine un tabel (foaie de lucru) care se completează cu respectarea condiţiilor tehnice prestabilite, potrivit alin. (3)-(5).(3) Utilizatorii au acces numai la câmpurile de culoare gri. Celelalte câmpuri sunt blocate şi protejate.(4) Fiecare câmp al tabelului afişează în momentul selectării un mesaj electronic care conţine îndrumări metodologice de completare şi se referă la principalele dispoziţii speciale despre modul de completare a câmpului respectiv.(5) Câmpurile evidenţiate prin culoare gri se completează cu cifre sau litere, după caz. Este obligatorie completarea câmpurilor referitoare la numărul de funcţionari publici propuşi a fi instruiţi pe un anumit domeniu de perfecţionare profesională şi într-o tematică specifică acestuia. În dreptul domeniului/tematicii de perfecţionare pentru care există opţiuni de instruire se înscrie numărul de funcţionari publici propuşi a fi instruiţi, însă în dreptul domeniilor/tematicilor de perfecţionare pentru care nu există opţiuni formulate se va înscrie cifra 0. Înscrierea cifrei 0 este necesară pentru a permite utilizarea formulelor şi prelucrarea datelor pe baza programelor informatice utilizate de Agenţie.
 + 
Articolul 5Transmiterea formatului standard completat se face ca ataşament al unui singur e-mail trimis de ordonatorii principali de credite la adresa de e-mail (perfectionare@anfp.gov.ro).
 + 
Secţiunea a 2-aReguli de completare şi transmitere a formatului standard + 
Articolul 6Datele şi informaţiile cuprinse în formatul standard se referă la anul pentru care acesta se completează la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice şi se transmite Agenţiei, în condiţiile stabilite în ordin.
 + 
Articolul 7(1) Formatul standard conţine un tabel (foaie de lucru) identificabil pe baza titlului, denumit "Format standard de transmitere a datelor şi informaţiilor privind planul anual de perfecţionare profesională şi fondurile alocate în scopul instruirii funcţionarilor publici", şi alte 3 tabele identificabile pe baza denumirii, în foi de lucru distincte: "Regiuni", "Judeţe", "Domenii de perfecţionare profesională şi tematici", prevăzute în anexa nr. 2 la ordin. Titlul fiecărui tabel reflectă în sinteză obiectul datelor şi informaţiilor la care se referă.(2) În tabelul "Domenii de perfecţionare profesională şi tematici" se va completa numărul funcţionarilor publici propuşi a fi instruiţi în domeniile de perfecţionare menţionate, defalcat pe fiecare tematică de perfecţionare prezentată în anexa nr. 2 la ordin. Pe baza unui calcul matematic, care va avea în vedere numărul funcţionarilor publici care vor fi instruiţi în domeniile de perfecţionare profesională, defalcat pe tematici de perfecţionare, raportat la numărul funcţionarilor publici care vor fi instruiţi pe un anumit domeniu de perfecţionare, se va obţine o pondere, care va reprezenta ponderea opţiunilor de instruire formulate, pe tipuri de tematici de perfecţionare profesională, la nivelul autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale.
 + 
Articolul 8În formatul standard se completează numai câmpurile de culoare gri, după cum urmează:a) câmpul "Cod regiune": se va specifică codul regiunii, care se ia din tabelul (foaia de lucru) "Regiuni";b) câmpul "Cod judeţ": se va specifică codul judeţului, care se ia din tabelul (foaia de lucru) "Judeţe";c) câmpul "Instituţia": se va preciza denumirea instituţiei sau a autorităţii publice;d) câmpul "Numele, prenumele şi funcţia deţinută de persoana numită în condiţiile art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor publici”: se va (vor) menţiona persoana (persoanele) desemnată(e) în vederea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la art. 15 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008;e) câmpul "Telefon": se va completa cu numărul de telefon al autorităţii sau instituţiei publice raportoare;f) câmpul "E-mail": se va completa cu adresa de e-mail a autorităţii sau instituţiei publice raportoare/a persoanei desemnate în condiţiile art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008;g) câmpul "Informaţii privind avizul comisiei paritare": se va menţiona tipul avizului acordat de comisia paritară conform prevederilor art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 833/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor paritare şi încheierea acordurilor colective, cu modificările ulterioare;h) câmpul "Informaţii privind includerea de măsuri privind perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici în acordul colectiv": se va menţiona "Nu este cazul" dacă nu există acord colectiv sau dacă acesta nu conţine măsuri privind perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici, iar în cazul în care există prevederi privind perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici, se va (vor) detalia clauza (clauzele) respectivă(e);i) câmpul "Fonduri alocate": se vor completa pct. 1 şi 2 cu cuantumul fondurilor alocate din bugetul autorităţii sau instituţiei publice şi, respectiv, din alte surse, cu menţionarea surselor respective;j) câmpul "Gradul de corelare dintre planificarea aprobată, măsurile efectiv implementate şi rezultatele efectiv obţinute conform art. 21 alin. (1) lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008: se va completa cu o prezentare sintetică a informaţiilor referitoare la actualizarea semestrială, la rezultatele implementării măsurilor în primul semestru al anului şi la rezultatul final al implementării măsurilor la sfârşitul perioadei raportate;k) câmpul "Propunerile de îmbunătăţire a sistemului de formare profesională a funcţionarilor publici la nivelul autorităţii sau instituţiei publice conform art. 21 alin. (1) lit. f) din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008, dacă este cazul”: se va completa cu o prezentare sintetică a informaţiilor, cu accent asupra problemelor întâmpinate, a efectelor măsurilor privind perfecţionarea profesională şi a propunerilor de îmbunătăţire formulate;l) câmpurile de la rubrica "Domeniul de perfecţionare profesională", punctul 1 "Identificate în rapoartele de evaluare", se vor completa astfel:– la rubrica "Număr funcţionari publici": se va detalia numărul de funcţionari publici care vor urma programe de formare profesională raportat la domeniile identificate, defalcat pe coduri tematici de perfecţionare şi prin raportare la categoria din care fac parte;– la rubrica "Coduri tematici": se vor completa codurile tematicilor de la domeniul respectiv (dacă există mai multe tematici) în ordinea ponderilor în total domeniu, pe baza numărului de funcţionari publici propuşi a fi instruiţi pe un anumit domeniu de perfecţionare profesională/o anumită tematică de perfecţionare profesională. Se vor trece codurile tematicilor, separate prin virgulă, în ordinea ponderilor din total domeniu. Lista tematicilor de perfecţionare propuse, precum şi codurile asociate acestora poate fi consultată în tabelul (foaia de lucru) "Domenii de perfecţionare profesională şi tematici" din anexa nr. 2 la ordin;m) câmpurile de la rubrica "Domeniul de perfecţionare profesională", punctul 2 "Prioritare conform art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008„, se vor completa astfel:– la rubrica "Număr funcţionari publici" din formatul standard: se va detalia numărul de funcţionari publici care vor urma programe de perfecţionare profesională raportat la domeniile de perfecţionare prioritare identificate şi la categoria din care fac parte.
 + 
Articolul 9În tabelul "Domenii de perfecţionare profesională şi tematici" se completează numai câmpurile de culoare gri, după cum urmează:– la fiecare dintre cele 10 domenii se completează câmpul "Număr funcţionari publici" cu numărul de funcţionari publici propuşi pentru a urma cursuri de perfecţionare în tematicile de perfecţionare propuse, fără defalcarea acestora pe categorii de funcţionari publici.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x