ORDIN nr. 1.939 din 25 octombrie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI, APELOR SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1095 din 17 noiembrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 359 11/02/2019
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 11/02/2019 ART. 17
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 11/02/2019 ART. 14
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 11/02/2019 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 11/02/2019 ART. 19
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 43 16/01/2020 ART. 13
ActulREFERIRE LAORDIN 359 11/02/2019
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 57
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 11/02/2019
ActulREFERIRE LALEGE 259 14/12/2010 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE (R) 259 14/12/2010 ART. 2
ART. 1REFERIRE LAORDIN 359 11/02/2019
ART. 1MODIFICA PEORDIN 359 11/02/2019
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 11/02/2019
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 11/02/2019 ART. 17
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 11/02/2019 ART. 19
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 11/02/2019 ART. 14
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 11/02/2019 ART. 18
ART. 14REFERIRE LAORDIN 817 23/06/2021
ART. 14REFERIRE LAPROCEDURA 23/06/2021
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Referatul de aprobare nr. 189.850 din 14.09.2021 al Direcției managementul riscului la inundații și siguranța barajelor,luând în considerare prevederile art. 2 din Legea siguranței digurilor nr. 259/2010, republicată,în temeiul prevederilor art. 57 alin. (1), (4) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor,ministrul mediului, apelor și pădurilor emite prezentul ordin. + 
Articolul IRegulamentul de atestare a experților care evaluează starea de siguranță în exploatare a digurilor de apărare împotriva inundațiilor, NTLH – 073, aprobat prin Ordinul ministrului apelor și pădurilor nr. 359/2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 25 februarie 2019, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 14 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 14Pot solicita atestarea ca expert care evaluează starea de siguranță în exploatare a digurilor de apărare împotriva inundațiilor absolvenții învățământului superior tehnic de specialitate din domeniul construcțiilor hidrotehnice sau îmbunătățirilor funciare care dețin atestat de expert tehnic sau de verificator de proiecte, eliberat de autoritatea publică centrală din domeniul lucrărilor publice, în condițiile prevăzute de Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 817/2021 pentru aprobarea Procedurii privind atestarea tehnico-profesională a verificatorilor de proiecte și a experților tehnici, în unul dintre domeniile de exigență, după cum urmează:a)A7 – rezistență mecanică și stabilitate pentru construcții și amenajări hidrotehnice;b)A9 – rezistență mecanică și stabilitate pentru construcții și amenajări de îmbunătățiri funciare;c)B5 – siguranță și accesibilitate în exploatare pentru construcții și amenajări hidrotehnice;d)B7 – siguranță și accesibilitate în exploatare pentru construcții și amenajări de îmbunătățiri funciare.
2.La articolul 17, dupăalineatul (4) se introduc opt noi alineate, alineatele (5)-(12), cu următorulcuprins:(5)În cazul unor situații speciale bine fundamentate, ședințele de analiză ale Comisiei de atestare se pot desfășura și în sistem online, prin intermediul unor aplicații de comunicare specifice.(6)Programarea ședințelor de atestare online, precum și stabilirea ordinii de zi a ședințelor se vor face de secretariatul tehnic al Comisiei de atestare cu cel puțin 10 zile înainte de data desfășurării ședinței.(7)Dosarele de activitate și calificare profesională ale solicitanților se vor analiza în cadrul ședinței de atestare desfășurate în sistem online.(8)Ordinea de zi a ședinței de atestare desfășurate online, precum și dosarele de activitate și calificare profesională ale solicitanților, în format digital, sunt transmise membrilor Comisiei de atestare de către secretariatul tehnic al Comisiei de atestare, cu cel puțin 3 zile înainte de data ședinței.(9)În ziua ședinței desfășurate online membrii Comisiei de atestare și secretariatul tehnic participă la ședința de atestare utilizând aplicația web stabilită în prealabil de secretariatul Comisiei de atestare, în baza invitațiilor primite prin e-mail.(10)În cazul ședințelor online, după analiza dosarelor profesionale, membrii comisiei transmit calificative «admis» sau «respins» prin intermediul aplicației web utilizate pentru desfășurarea ședinței, iar acestea sunt consemnate de secretariatul tehnic în procesul-verbal de ședință. În cazul unor calificative «respins» ale membrilor comisiei, aceștia transmit online motivele care au stat la baza acestor decizii, pentru a fi consemnate în procesul-verbal de ședință.(11)Modul în care se vor organiza și desfășura ședințele de atestare online sau cele cu un număr restrâns de participanți, respectiv prezența obligatorie a președintelui sau a vicepreședintelui și a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor comisiei, se va stabili de către secretariatul Comisiei de atestare, cu aprobarea președintelui/vicepreședintelui comisiei.(12)Suportul tehnic pentru desfășurarea ședințelor de avizare în sistem online este asigurat de compartimentul IT din cadrul autorității publice centrale din domeniul apelor.3.La articolul 18, după alineatul (5) se introduc șapte noi alineate, alineatele (6)-(12), cu următorulcuprins:(6)În cazul unor situații speciale bine fundamentate, interviul în vederea obținerii atestatului de expert pentru evaluarea siguranței digurilor se poate desfășura și în sistem online, prin intermediul unor aplicații de comunicare specifice.(7)Programarea interviului online, precum și stabilirea ordinii de zi, a planului de interviu și a bibliografiei se vor face de secretariatul tehnic al Comisiei de atestare cu cel puțin 10 zile înainte de data desfășurării acestuia, cu aprobarea președintelui/vicepreședintelui comisiei.(8)Ordinea de zi, planul de interviu și bibliografia, în format digital, sunt transmise membrilor Comisiei de atestare de către secretariatul tehnic al Comisiei de atestare, cu cel puțin 3 zile înainte de data ședinței/interviului desfășurate/desfășurat online.(9)În ziua interviului desfășurat online membrii Comisiei de atestare, secretariatul tehnic, precum și candidații participă la ședința de avizare utilizând aplicația web stabilită în prealabil de secretariatul Comisiei de atestare, în baza invitațiilor primite prin e-mail.(10)În cazul interviului desfășurat online membrii comisiei transmit calificativele «admis» sau «respins» prin intermediul aplicației web utilizate pentru desfășurarea ședinței, iar acestea sunt consemnate de secretariatul tehnic în procesul-verbal de ședință. În cazul unor calificative «respins» ale membrilor comisiei, aceștia transmit online motivele care au stat la baza acestor decizii, pentru a fi consemnate în procesul-verbal de ședință.(11)Modul în care se va organiza și desfășura interviul online se va stabili de către secretariatul Comisiei de atestare, cu aprobarea președintelui/vicepreședintelui comisiei.(12)Suportul tehnic pentru desfășurarea ședințelor de avizare în sistem online este asigurat de compartimentul IT din cadrul autorității publice centrale din domeniul apelor.4.Articolul 19 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 19(1)După afișarea rezultatelor obținute la etapa de analiză a dosarelor de activitate și calificare profesională ale solicitanților sau, după caz, a interviului, candidații nemulțumiți pot face contestație, în termen de cel mult 5 zile de la data afișării rezultatului analizei dosarelor, respectiv de la data și ora afișării rezultatului interviului, sub sancțiunea decăderii din acest drept.(2)Contestațiile vor fi analizate și soluționate, în termen de 30 de zile, de către o comisie de analiză și soluționare a contestațiilor privind atestarea experților evaluatori ai siguranței digurilor, denumită în continuare comisie de contestații.(3)Comisia de contestații este formată din trei membri: doi reprezentanți ai unor asociații profesionale reprezentative pentru domeniul construcțiilor hidrotehnice sau îmbunătățirilor funciare și un reprezentant al învățământului superior tehnic de specialitate, care nu fac parte din comisia de atestare a experților, propuși de către direcția tehnică de specialitate cu atribuții în domeniul siguranței construcțiilor hidrotehnice din cadrul autorității publice centrale din domeniul apelor și cu aprobarea conducerii acesteia. Secretariatul comisiei de contestații este asigurat de direcția tehnică de specialitate cu atribuții în domeniul construcțiilor hidrotehnice din cadrul autorității publice centrale din domeniul apelor.(4)Deciziile comisiei de contestații se iau cu majoritatea simplă a membrilor prezenți. Votul membrilor comisiei de contestații se poate exprima și online.(5)Deciziile comisiei de contestații vor fi comunicate contestatarilor în termen de 10 zile de la data soluționării acestora și sunt definitive și obligatorii pentru aceștia.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului, apelor și pădurilor,
Tánczos Barna
București, 25 octombrie 2021.Nr. 1.939.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x