ORDIN nr. 1.934 din 19 octombrie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 930 din 16 noiembrie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 5INTRAT IN VIGOAREORDIN 1934 19/10/2006
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 1934 19/10/2006 ART. 5
ART. 1ABROGA PARTIAL PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 1044 18/12/2003
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 5
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003 CAP. 2
ART. 1ABROGA PARTIAL PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 18/12/2003
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 5
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003 CAP. 2
ANEXA 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003
ANEXA 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003
ANEXA 2MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003
ANEXA 2MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003
ANEXA 3COMPLETEAZA PEORDIN 1044 18/12/2003
ANEXA 3COMPLETEAZA PEREGULAMENT 18/12/2003
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 1934 19/10/2006 ART. 5
ActulREFERIRE LALEGE 102 25/04/2006 ART. 5
ActulREFERIRE LAOUG 109 14/07/2005 ART. 5
ActulREFERIRE LAHG 412 23/03/2004 ART. 5
ActulREFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998 ART. 7
ActulREFERIRE LAOG (R) 42 28/08/1997 ART. 4
ActulREFERIRE LAOG (R) 42 28/08/1997 ART. 7
ActulREFERIRE LAOG (R) 19 18/08/1997 ART. 12
ART. 1REFERIRE LAORDIN 323 03/03/2006 ART. 3
ART. 1ABROGA PARTIAL PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 1044 18/12/2003
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 5
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003 CAP. 2
ART. 1ABROGA PARTIAL PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 18/12/2003
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 5
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003 CAP. 2
ART. 1REFERIRE LALEGE 788 29/12/2001
ART. 1REFERIRE LAOG 49 19/08/1999
ART. 1REFERIRE LALEGE 31 18/05/1994
ART. 1REFERIRE LAACORD 30/09/1957
ANEXA 1MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003
ANEXA 1MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 677 21/11/2001 ART. 13
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 677 21/11/2001 ART. 14
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 677 21/11/2001 ART. 15
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 677 21/11/2001 ART. 16
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 677 21/11/2001 ART. 17
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 677 21/11/2001 ART. 18
ANEXA 2MODIFICA PEORDIN 1044 18/12/2003
ANEXA 2MODIFICA PEREGULAMENT 18/12/2003
ANEXA 3COMPLETEAZA PEORDIN 1044 18/12/2003
ANEXA 3COMPLETEAZA PEREGULAMENT 18/12/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 5INTRAT IN VIGOAREORDIN 1934 19/10/2006

privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru desemnarea, pregătirea profesională şi examinarea consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.044/2003



În temeiul prevederilor art. 12 lit. f), g) şi h) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (3) lit. g) şi h) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, ale art. 4 alin. (1) şi ale art. 7 lit. e) şi f) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, republicată, ale art. 7 alin. (3) lit. e) şi f) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite prezentul ordin. + 
Articolul IRegulamentul pentru desemnarea, pregătirea profesională şi examinarea consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.044/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 16 ianuarie 2004, se modifica şi se completează după cum urmează:1. Literele c) şi d) ale articolului 1 vor avea următorul cuprins:"c) mărfuri periculoase – mărfurile care fac parte din lista prevăzută la cap. 3.2 din anexa A la Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (ADR), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care România a aderat prin Legea nr. 31/1994, preluată ca anexa A la Directiva nr. 94/55/CE a Consiliului din 21 noiembrie 1994 privind transportul rutier de mărfuri periculoase, mărfurile care fac parte din Lista materiilor şi obiectelor periculoase, prevăzute în cap. 3.2, tabelul A din Regulamentul privind transportul internaţional feroviar al mărfurilor periculoase (RID), care se aplică în România conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 49/1999, aprobată şi modificată prin Legea nr. 788/2001, precum şi mărfurile definite la art. 3 lit. k) şi l) din Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 323/2006 pentru aprobarea Sistemului de informare şi monitorizare a traficului navelor care intra/ies în/din apele naţionale navigabile ale României;d) activităţi vizate – transportul rutier, feroviar şi pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, precum şi încărcarea şi descărcarea aferente acestui transport;".2. Litera b) a articolului 2 va avea următorul cuprins:"b) ale căror activităţi se referă la transportul mărfurilor periculoase ambalate în cantităţi limitate, conform prevederilor cap. 3.4 din anexa A la Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (ADR), încheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care România a aderat prin Legea nr. 31/1994, şi conform prevederilor cap. 3.4 din Regulamentul privind transportul internaţional feroviar al mărfurilor periculoase (RID), care se aplică în România conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 49/1999, aprobată şi modificată prin Legea nr. 788/2001, sau stabilite prin alte convenţii internaţionale ori prin lege.”3. Litera c) a articolului 2 se abroga.4. Titlul capitolului II va avea următorul cuprins:"CAPITOLUL IIDesemnarea, pregătirea şi rolul consilierilor de siguranţă"5. Alineatul (6) al articolului 5 va avea următorul cuprins:"(6) Certificatul este valabil 5 ani. Perioada de valabilitate a acestuia se prelungeşte automat pentru o noua perioada de 5 ani, dacă titularul a urmat în anul anterior expirării certificatului cursuri recapitulative conform art. 5 1 şi a promovat un examen organizat de organismul examinator desemnat, conform art. 8. În acest sens, organismul examinator desemnat poate elibera un nou certificat conform modelului prevăzut în anexa C la prezentul regulament."6. După articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 5^1, cu următorul cuprins:"ARTICOLUL 5^1Pregătirea consilierilor de siguranţă(1) Pot efectua cursuri de pregătire a consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase ori cursuri recapitulative numai centrele autorizate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, conform reglementărilor specifice fiecărui mod de transport.(2) Tematica cursurilor va cuprinde cel puţin subiectele prevăzute în anexa B la prezentul regulament şi va fi avizată de direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pentru fiecare mod de transport. Tematica specifică pentru mărfurile din clasa 7 (materiale radioactive) va fi avizată şi de Comisia Naţionala pentru Controlul Activităţilor Nucleare din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor.(3) Pentru fiecare mod de transport cursurile de pregătire vor fi organizate pe module specifice tipurilor de mărfuri menţionate la art. 8 alin. (4), după cum urmează:a) modulul de baza, cuprinzând subiectele comune tuturor tipurilor de mărfuri – 12 ore;b) modulul adiţional pentru mărfuri din clasa 1 (explozivi) – 6 ore;c) modulul adiţional pentru mărfuri din clasa 2 (gaze) – 6 ore;d) modulul adiţional pentru mărfuri din clasa 7 (materiale radioactive) – 12 ore;e) modulul adiţional pentru mărfurile din clasele 3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 8 şi 9 (solide şi lichide) – 12 ore;f) modulul adiţional pentru mărfurile cu numerele ONU 1202, 1203 şi 1223 (uleiuri minerale) – 6 ore.(4) Cursurile recapitulative vor fi organizate conform modulelor descrise la alin. (3), având duratele reduse la jumătate din duratele prezentate la alin. (3).(5) Cursanţii vor primi de la centrele unde urmează cursuri de pregătire materiale bibliografice elaborate astfel încât sa cuprindă informaţiile necesare în activitatea de consilier de siguranţă."7. Articolul 6 va avea următorul cuprins:"(1) Dacă în cursul unui transport de mărfuri periculoase sau ca urmare a unei operaţiuni de încărcare/descărcare efectuate de către întreprindere se produce un accident care afectează o persoană, bunurile sau mediul înconjurător, consilierul de siguranţă trebuie, după ce a cules toate informaţiile utile pentru acest scop, sa redacteze un raport cu privire la accident, destinat conducerii întreprinderii sau, dacă este cazul, unei autorităţi publice locale. Raportul cu privire la accident se întocmeşte în conformitate cu modelul prevăzut în anexa D la prezentul regulament.(2) Raportul menţionat la alin. (1) nu poate înlocui rapoartele redactate de către conducerea întreprinderii, care sunt prevăzute de orice alte dispoziţii naţionale, comunitare şi internaţionale în vigoare."8. Alineatul (4) al articolului 8 va avea următorul cuprins:"(4) Candidaţii care intenţionează sa lucreze pentru întreprinderi specializate în transportul anumitor tipuri de mărfuri periculoase vor fi examinati, în conformitate cu prevederile anexei B la prezentul regulament, numai din tematicile care au legătură cu activitatea întreprinderilor respective. Aceste tipuri de mărfuri sunt grupate astfel:– clasa 1 (explozivi);– clasa 2 (gaze);– clasa 7 (materiale radioactive);– clasele 3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 8 şi 9 (solide şi lichide);– numerele ONU 1202, 1203 şi 1223 (uleiuri minerale). În acest caz, la eliberarea certificatului conform modelului prezentat în anexa C la prezentul regulament, se vor anula grupele de mărfuri pentru care candidatul nu a promovat examenul prevăzut la alin. (3)."9. La articolul 8, după alineatul (4) se introduc 5 noi alineate, alineatele (5), (6), (7), (8), (9) şi (10), cu următorul cuprins:"(5) Pentru promovarea examenului candidaţii trebuie să răspundă corect la un număr de 70% din numărul intrebarilor din chestionar şi sa realizeze cel puţin 70% din punctajul maxim la studiul de caz.(6) Rezultatul examinării se comunică candidaţilor în cel mult 3 zile lucrătoare de la data sustinerii examenului, iar eventualele contestaţii se depun în termen de doua zile lucrătoare de la comunicare la sediul organismului examinator. Candidaţii respinsi pot susţine o singură dată un nou examen la data şi în locul comunicate de comisia de examinare. Candidaţii respinsi şi la acest examen se pot prezenta la următoarea examinare numai după ce au urmat un nou curs de specialitate.(7) Organismele examinatoare desemnate vor convoca, pentru fiecare examen, o comisie de examinare cu următoarea componenta:– 2 membri reprezentanţi ai organismului examinator desemnat care organizează examenul, dintre care unul în calitate de preşedinte, iar cel de-al doilea în calitate de membru;– un membru reprezentant al Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor, în cazul în care candidaţii susţin examen şi pentru mărfuri din clasa 7 (materiale radioactive);– direcţiile de specialitate competente pe fiecare mod de transport din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pot desemna un reprezentant care să facă parte din comisia de examinare. În acest sens, organismele examinatoare vor transmite o înştiinţare scrisă la direcţiile de specialitate cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de susţinerea examenului.(8) Până la 1 ianuarie 2007, organismele examinatoare desemnate vor elabora pentru fiecare mod de transport câte un compendiu cu întrebările şi studiile de caz pe care le-au inclus în examinari. Compendiile vor cuprinde cel puţin câte 200 de întrebări şi 40 de studii de caz pentru fiecare mod de transport şi vor fi actualizate ori de câte ori va fi necesar.(9) Compendiile elaborate conform alin. (8) vor fi transmise direcţiilor de specialitate, competente pe fiecare mod de transport, din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.(10) Începând cu data aderării la Uniunea Europeană, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va transmite regulat Comisiei Europene compendiile elaborate conform alin. (8)."10. După articolul 8 se introduc doua noi articole, articolele 9 şi 10, cu următorul cuprins:"Art. 9. – Organismele examinatoare desemnate vor tine câte un registru al consilierilor de siguranţă pentru fiecare mod de transport, care va cuprinde:a) datele de identificare ale consilierilor de siguranţă;b) datele de identificare ale întreprinderilor care i-au desemnat;c) seria, numărul, perioada de valabilitate şi tipurile de mărfuri pentru care certificatul este valabil;d) perioada şi locul de desfăşurare a cursului de pregătire sau recapitulativ, centrul de pregătire care a organizat cursul, precum şi data, locul şi componenta comisiei de examinare.Art. 10. – Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului comunică Comisiei Europene:a) textul prezentului ordin, care transpune Directiva nr. 96/35/CE din 3 iunie 1996 privind desemnarea şi calificarea profesională a consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar şi pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 145 din 19 iunie 1996, şi Directiva nr. 2000/18/CE din 17 aprilie 2000 cu privire la exigenţele minimale aplicabile la examenul consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 118 din 19 mai 2000; şib) textul celorlalte acte normative care dispun în domeniul reglementat de directivele menţionate la lit. a)."11. Litera c) a anexei A la regulament va avea următorul cuprins:"c) sa redacteze un raport anual destinat conducerii întreprinderii şi organismului examinator desemnat care i-a eliberat certificatul de consilier de siguranţă, referitor la activităţile întreprinderii cu privire la transportul mărfurilor periculoase. Raportul anual va fi întocmit conform modelului prezentat în anexa E şi va fi transmis organismelor examinatoare desemnate, menţionate atât pe hârtie, cat şi în format electronic. Raportul anual se va păstra o perioadă de 5 ani la sediul întreprinderii şi va fi pus la dispoziţie autorităţilor naţionale, la cererea acestora;".12. La anexa A la regulament, după litera d) se adauga o noua litera, litera e), cu următorul cuprins:"e) răspunde de existenta planului de securitate conform prevederilor cap. 1.10.3.2 din RID/ADR şi monitorizează aplicarea acestuia. În sensul prezentului regulament, prin securitate se înţelege complexul de acţiuni preventive şi de măsuri ce trebuie luate în scopul minimalizarii riscurilor de furt şi/sau utilizare rau-intenţionată a acelor mărfuri periculoase care pot periclita siguranţa persoanelor, a bunurilor materiale şi/sau a mediului înconjurător."13. La punctul I al anexei B la regulament, după litera b) se adauga doua noi litere, literele c) şi d), cu următorul cuprins:"c) cunoaşterea riscurilor determinate de furtul şi/sau utilizarea rau-intenţionată a mărfurilor periculoase cu grad ridicat de risc şi modalităţile de prevenire a acestora;d) elaborarea planului de securitate conform prevederilor cap. 1.10.3.2 din RID/ADR şi monitorizarea aplicării acestuia."14. Anexa C la regulament se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.15. Anexa D la regulament se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.16. Anexa nr. 3 la prezentul ordin devine anexa E la regulament.
 + 
Articolul IICertificatele emise până la data intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile până la expirare.
 + 
Articolul IIIPrezentul ordin transpune art. 2 lit. (a) şi (c), art. 3 lit. (b), art. 6 şi anexa III din Directiva nr. 96/35/CE din 3 iunie 1996 privind desemnarea şi calificarea profesională a consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar şi pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 145 din 19 iunie 1996, precum şi art. 2 lit. (b) şi (c), art. 3 alin. 3 lit. (c) şi alin. 4 şi art. 6 din Directiva nr. 2000/18/CE din 17 aprilie 2000 cu privire la exigenţele minimale aplicabile la examenul consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. L 118 din 19 mai 2000.
 + 
Articolul IVAutoritatea Rutiera Română – A.R.R., Autoritatea Feroviara Română – AFER şi Autoritatea Navala Română – A.N.R. vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul VPrezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicării.Ministrul transporturilor,construcţiilor şi turismului,Radu Mircea BerceanuBucureşti, 19 octombrie 2006.Nr. 1.934.
 + 
Anexa 1───────(Anexa C la regulament)───────────────────────
 + 
Anexa 2───────(Anexa D la regulament)───────────────────────               RAPORT DE INCIDENT/ACCIDENT:    I. Model pentru transportul pe cai navigabile al mărfurilor periculoase:    1. Data incidentului/accidentului:    2. Ora:    3. Locul (de exemplu: km):    4. Mărfuri periculoase implicate:    5. Codul mărfurilor periculoase:    6. Denumirea mărfurilor periculoase:    7. Tipul ambalajelor [containere de volum mediu (IBC)] aplicate:    8. Ambalaje aprobate [containere de volum mediu (IBC)]:              [] Da [] Nu             codul ambalajului/codul IBC:    9. Tipul mijlocului de transport implicat:    10. Scurta descriere a incidentului/accidentului:    a) cum s-a întâmplat accidentul (descrierea exactă a pagubei):    b) cauzele posibile (de exemplu: eroare tehnica şi/sau eroare umană şi/sau       condiţii meteorologice):    c) propuneri pentru măsuri care să prevină asemenea accidente în viitor:    11. Cantităţile de marfa pierdute (kg) şi, dacă este cazul,       radioactivitatea pentru materialele radioactive (B(q)) şi simbolul       chimic al nuclidului radioactiv:    12. Felul incidentului/accidentului:        [] pierdere de substanţe        [] foc        [] explozie        [] explozie cu foc ulterior    13. Persoane ranite ca urmare a deversarii de mărfuri periculoase:         [] Nu [] Da    14. Alte detalii:    Data ……………………………    Semnatura ………………………."    II. Model pentru transportul feroviar şi rutier al mărfurilor        periculoase conform paragrafului 1.8.5 RID/ADR:┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Operator de transportator/Administrator al infrastructurii feroviare: ││…………………………………………………………….. ││ ││Adresa: ││…………………………………………………………….. ││ ││Numele persoanei de contactat: …………………………………. ││…………………………………………………………….. ││ ││Tel:…………………. Fax: ………………………………… ││ │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ (Autoritatea competenţa va inlatura aceasta pagina de coperta înaintea  transmiterii raportului)┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. Mod │├─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┤│[]Feroviar │[]Rutier ││ ─────── │ ────── ││ Numărul vagonului(facultativ) │ Numărul de înmatriculare al ││ │ vehiculului(facultativ │├─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┤│2. Data şi locul evenimentului │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Anul:……. Luna:…….. Ziua: …….. Ora: ……… │├─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┤│Feroviar │Rutier ││──────── │────── ││[] Statia │[] Zona locuita ││[] Statia de triaj/de formare a │[] Locul de încărcare/descărcare/ ││ trenului │ transbordare ││[] Linia de încărcare/descărcare/ │[] Drum deschis ││ transbordare │ Localitatea/Ţara:………….. ││Localitatea/Ţara: …………… │ ││sau │ ││[] Linie descrisă │ ││ Descrierea liniei:………… │ ││ Kilometri: ………………. │ │├─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┤│3. Topografia │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│[] Panta/inclinare ││[] Tunel ││[] Pod/pasaj inferior de nivel ││[] Intersectie │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│4. Condiţii meteorologice deosebite │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│[] Ploaie ││[] Ninsoare ││[] Gheaţa ││[] Ceata ││[] Furtuna ││[] Vijelie ││[] Temperatura: ………………°C │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│5. Descrierea evenimentului │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│[] Deraiere/ieşire în afară drumului ││[] Coliziune ││[] Rasturnare/rostogolire ││[] Incendiu ││[] Explozie ││[] Pierderi ││[] Defectiune tehnica │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Alte detalii ale evenimentului: ││…………………………………………………………….. ││…………………………………………………………….. ││…………………………………………………………….. ││ │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│6. Mărfuri periculoase implicate │├──────┬─┬─────┬──────────┬────────┬──────────┬──────────────────────────┤│Nr. │C│Grupa│Cantitatea│Mijlocul│Materialul│ Tip de defect ││ONU 1)│l│ de │estimată │ de │mijlocului│ al mijlocului ││ │a│amba-│de produs │reţinere│ de │ de reţinere 4) ││ │s│lare │pierdută │ 3) │reţinere │ ││ │a│ │(kg sau l)│ │ │ ││ │ │ │ 2) │ │ │ │├──────┼─┼─────┼──────────┼────────┼──────────┼──────────────────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │├──────┼─┼─────┼──────────┼────────┼──────────┼──────────────────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │├──────┼─┼─────┼──────────┼────────┼──────────┼──────────────────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │├──────┴─┴─────┴──────────┴──┬─────┴──────────┴──────────────────────────┤│1) Se va indica de asemenea │2) pentru clasa 7, se vor indica valorile ││denumirea tehnica în cazul │conform criteriilor enunţate la 1.8.5.3. ││mărfurilor periculoase │ ││atribuite unei rubrici │ ││colective la care se aplică │ ││dispoziţia specială 274 │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│3) Se va indica numărul │4) Se va indica numărul corespunzător ││corespunzător │1 Pierderi ││1 Ambalaj │2 Incendiu ││2 RMV │3 Explozie ││3 Ambalaj mare │4 Defect de structura ││4 Container mic │ ││5 Vagon │ ││6 Vehicul │ ││7 Vagon-cisterna │ ││8 Vehicul-cisterna │ ││9 Vagon-baterie │ ││10 Vehicul-baterie │ ││11 Vagon cu cisterne │ ││ demontabile │ ││12 Cisterna demontabila │ ││13 Container mare │ ││14 Container-cisterna │ ││15 CGEM │ ││16 Cisterna mobila │ ││ │ │├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┤│7. Cauza evenimentului (dacă este cunoscută cu claritate) │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│[] Defect tehnic ││[] Arimare necorespunzătoare a încărcăturii ││[] Cauze operationale(exploatare feroviara) ││[] Altele: ││…………………………………………………………….. ││…………………………………………………………….. ││…………………………………………………………….. ││…………………………………………………………….. ││…………………………………………………………….. │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│8. Consecinţele evenimentului │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Vătămare corporală cauzată de mărfurile periculoase implicate: ││────────────────────────────────────────────────────────────── ││[] Morţi (număr: …………….) ││[] Răniţi (număr: ……………) ││ ││Pierdere de produs: ││─────────────────── ││[] Da ││[] Nu ││[] Risc iminent de pierdere de produs ││ ││Deteriorări ale echipamentelor sau a mediului: ││────────────────────────────────────────────── ││[] Suma estimată a deteriorării ≤ 50000 Euro ││[] Suma estimată a deteriorării > 50000 Euro ││ ││Intervenţia autorităţilor: ││────────────────────────── ││[] Da [] Evacuarea de persoane timp de cel puţin trei ore ││ din cauza prezentei mărfurilor periculoase ││ [] Închiderea căilor de circulaţie publice timp de cel ││ puţin trei ore din cauza prezentei mărfurilor ││ periculoase ││[] Nu ││ │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ Dacă este necesar, autoritatea competentă poate cere informaţii suplimentare.
 + 
Anexa 3───────(Anexa E la regulament)──────────────────────                     RAPORT ANUAL                  al consilierului de siguranţă          conform prevederilor art. 1.8.3.3 din RID/ADR    1. DATELE DE IDENTIFICARE ALE ÎNTREPRINDERII    ────────────────────────────────────────────    Denumire:    Sediu:    C.U.I.    Tel:    Fax:    email:    Puncte de lucru:    (Notă: se vor menţiona datele tuturor punctelor de lucru ale    întreprinderii)    2. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONSILIERULUI(-LOR) DE SIGURANTA:    ────────────────────────────────────────────────────────────    Nume:    Prenume:    CNP:    Act. identitate, seria/număr:    Certificat de consilier de siguranţă, serie/număr:    (Notă: se vor menţiona datele tuturor consilierilor de siguranţă ai    întreprinderii)    3. MENŢIONAREA ACTIVITĂŢILOR RELEVANTE ŞI A MODURILOR DE TRANSPORT    ──────────────────────────────────────────────────────────────────    [] Încărcare [] Transport rutier    [] Descărcare [] Transport feroviar    [] Transport [] Transport pe cai navigabile interioare    4. ACTIVITĂŢILE MENŢIONATE LA PCT. 3 FAC PARTE DIN OPERAŢIUNI DE                       TRANSPORT ÎN TRAFIC:    ────────────────────────────────────────────────────────────────    judeţean (%)    naţional (%)    în U.E.(%)    în alte state (%)    5. INFORMAŢII PRIVIND ACTIVITĂŢILE ŞI CANTITĂŢILE RELEVANTE DE MĂRFURI    ──────────────────────────────────────────────────────────────────────┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ÎNCĂRCARE │├─────────┬────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤│ │ cantitatea │ punct de încărcare ││ clasa │ (tone/ an sau mc/ an) │ │├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤├─────────┼────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤│ TOTAL │ │└─────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ DESCĂRCARE │├─────────┬────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤│ │ cantitatea │ punct de descărcare ││ clasa │ (tone/ an sau mc/ an) │ │├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤├─────────┼────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤│ TOTAL │ │└─────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ TRANSPORT │├─────────┬────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤│ │ cantitatea │ cantitatea în tone x km/an ││ clasa │ în tone/an │ │├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤├─────────┼────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤└─────────┴────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘    6. LISTA VEHICULELOR RUTIERE UTILIZATE    ─────────────────────────────────────┌─────────────┬─────────┬───────────┬────────────┬────────────────────┐│ nr. │deţinător│ tipul │masa maxima │ tip certificat de ││înmatriculare│ │vehiculului│ autorizata │ agreare │├─────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼────────────────────┤├─────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼────────────────────┤├─────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼────────────────────┤└─────────────┴─────────┴───────────┴────────────┴────────────────────┘    7. MODURI DE TRANSPORT UTILIZATE    ────────────────────────────────┌─────────────────────────────────┬────────────────────┐│ rutier (%) │ │├─────────────────────────────────┼────────────────────┤│ feroviar (%) │ │├─────────────────────────────────┼────────────────────┤│pe cai navigabile interioare (%) │ │├─────────────────────────────────┼────────────────────┤│ altele (%) │ │└─────────────────────────────────┴────────────────────┘    8. TIPURI DE RECIPIENTE UTILIZATE LA TRANSPORT    ──────────────────────────────────────────────    [] Containere    [] Containere cisterna    [] Colete    [] Recipiente mari pentru vrac    [] Cisterne    [] Recipiente pentru gaze    [] Vagoane cisterna    [] Cisterne demontabile    [] Altele    [] Vagoane de marfa    9. LISTA EVENIMENTELOR (ACCIDENTE. INCIDENTE SAU ABATERI GRAVE)    SURVENITE PE PARCURSUL ANULUI, ÎN TIMPUL TRANSPORTULUI, ÎNCĂRCĂRII SAU                 DESCĂRCĂRII MĂRFURILOR PERICULOASE    ──────────────────────────────────────────────────────────────────────── ┌────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐ │ DATA │ LOCUL EVENIMENTULUI │ ├────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤ ├────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤ ├────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤ └────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘    10. INFORMARE GENERALĂ PRIVIND ACTIVITĂŢILE CONSILIERULUI(-LOR)                             DE SIGURANTA    ───────────────────────────────────────────────────────────────    10.1 Pregătirea angajaţilor    ───────────────────────────    Numărul de angajaţi aflaţi în punctul de lucru unde se desfăşoară    activitatea precizată la pct. 3:    Numărul de angajaţi implicaţi în activitatea precizată la pct. 3:    Au fost pregatiti profesional angajaţii implicaţi în desfăşurarea    activităţilor precizate la pct. 3:    DA [] NU []    Pregătirea profesională a angajaţilor a fost menţionată în fişele de    protecţie a muncii şi în dosarele cu acte personale ale acestora:    DA [] NU []    În cazul în care răspunsul este negativ, detalierea măsurilor luate de    conducerea întreprinderii pentru a remedia aceasta deficienta.    Descrierea, dacă este cazul, a pregătirii profesionale efectuate (durata    în ore, număr de cursanţi, conţinut, alte informaţii relevante)    11. INFORMAŢII DE ORDIN GENERAL PRIVIND ACTIVITĂŢILE CONSILIERULUI (-LOR)                            DE SIGURANTA    ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│1. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile pentru│[]DA ││identificarea mărfurilor periculoase în vederea transportului? │[]NU ││ │ ││Observaţii: │[]Nu este││ │cazul │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│2. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile │[]DA ││referitoare la luarea în considerare a tuturor particularitatilor │[]NU ││mărfurilor de transportat atunci când sunt achiziţionate vehicule? │ ││ │ ││Observaţii: │[]Nu este││ │cazul │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│3. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile de │[]DA ││verificare a echipamentelor utilizate la transportul, încărcarea │ ││sau descărcarea mărfurilor periculoase? │[]NU ││ │ ││Observaţii: │[]Nu este││ │cazul │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│4. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile de │[] DA ││punere în aplicare a măsurilor de urgenta adecvate şi, după caz, │[] NU ││de redactare a raportului, în cazul accidentelor, incidentelor sau │ ││abaterilor grave constatate în timpul transportului, încărcării sau│ ││descărcării mărfurilor periculoase? │ ││ │ ││Observaţii: │[]Nu este││ │cazul │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│5. A fost verificata de consilierul de siguranţă implementarea │[] DA ││măsurilor necesare prevenirii repetarii accidentelor, incidentelor │[] NU ││sau abaterilor grave din timpul transportului, încărcării sau │ ││descărcării mărfurilor periculoase? │ ││ │ ││Observaţii: │[]Nu este││ │cazul │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│6. Au fost examinate de consilierul de siguranţă procedurile │[]DA ││referitoare la luarea în considerare a prescripţiilor legale şi a │[]NU ││particularitatilor referitoare la transportul mărfurilor │ ││periculoase la alegerea şi utilizarea sub-contractorilor sau a │ ││terţilor? │ ││ │ ││Observaţii: │[]Nu este││ │cazul │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│7. A fost verificat de consilierul de siguranţă faptul ca │[]DA ││personalul implicat în transportul, încărcarea sau descărcarea │[]NU ││mărfurilor periculoase dispune de proceduri şi instrucţiuni de │ ││lucru detaliate │ ││ │ ││Observaţii: │[]Nu este││ │cazul │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│8. A fost examinata de consilierul de siguranţă adoptarea de măsuri│[]DA ││în scopul sensibilizarii la riscul inerent transportului, │[]NU ││încărcării sau descărcării mărfurilor periculoase? │ ││ │ ││Observaţii: │[]Nu este││ │cazul │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│9. A fost examinat de consilierul de siguranţă modul în care se │[]DA ││verifica existenta la bordul vehiculelor a documentelor şi │[]NU ││echipamentelor care trebuie să însoţească transportul, precum şi │ ││conformitatea acestora cu prevederile legale? │ ││ │ ││Observaţii: │[]Nu este││ │cazul │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│10. A fost evaluată de consilierul de siguranţă implementarea │[]DA ││procedurilor de verificare a respectării prescripţiilor referitoare│[]NU ││la încărcarea şi descărcarea mărfurilor periculoase? │ ││ │ ││Observaţii: │ ││ │[]Nu este││ │cazul │├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤│11. A fost verificata de consilierul de siguranţă existenta │[]DA ││planului de securitate indicat în capitolul 1.10.3.2 din RID/ADR? │[]NU ││ │ ││Observaţii: │[]Nu este││ │cazul │└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x