ORDIN nr. 1.839 din 30 octombrie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1025 din 3 noiembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 905 26/05/2020
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 26/05/2020 ART. 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 905 26/05/2020
ActulREFERIRE LAHOTARARE 856 14/10/2020
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 186 28/10/2020
ActulREFERIRE LALEGE 55 15/05/2020 ART. 11
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 26/05/2020
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEORDIN 905 26/05/2020
ART. 1REFERIRE LAORDIN 905 26/05/2020
ART. 1REFERIRE LALEGE 55 15/05/2020 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 26/05/2020 ART. 1
ART. 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 26/05/2020
ART. 3REFERIRE LALEGE 190 18/07/2018
ART. 9REFERIRE LALEGE 55 15/05/2020 ART. 11
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 55 15/05/2020 ART. 11
ANEXA 0REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 445
ANEXA 0REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 293 14/11/2008
ANEXA 0REFERIRE LAOUG 24 05/03/2008
ANEXA 0REFERIRE LAOUG 24 05/03/2008 ART. 2
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 905 26/05/2020
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 55 15/05/2020 ART. 11
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Referatul Direcției generale resurse umane, structuri și politici salariale aprobat de către conducerea Ministerului Sănătății cu nr. NT 11.664 din 30.10.2020,în conformitate cu prevederile:– art. 11 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârii Guvernului nr. 856/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 15 octombrie 2020, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 186/2020 privind instituirea unor măsuri urgente pentru asigurarea necesarului de medici pe durata riscului epidemiologic generat de pandemia de COVID-19 și pentru modificarea art. 11 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite prezentul ordin. + 
Articolul IAnexa la Ordinul ministrului sănătății nr. 905/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind ocuparea, fără concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante din cadrul Ministerului Sănătății și unităților aflate în subordinea, coordonarea și sub autoritatea Ministerului Sănătății, inclusiv funcțiile publice de execuție și conducere, pe perioadă determinată, în contextul instituirii stării de alertă pe teritoriul României, conform art. 11 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 din 2 iunie 2020, se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezentul ordin. + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul sănătății,
Romică-Andrei Baciu,
secretar de stat
București, 30 octombrie 2020.Nr. 1.839. + 
ANEXĂ(Anexa la Ordinul nr. 905/2020)
METODOLOGIE
privind ocuparea, fără concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante
din cadrul Ministerului Sănătății și unităților aflate în subordinea, coordonarea
și sub autoritatea Ministerului Sănătății, inclusiv funcțiile publice de execuție și conducere,
pe perioadă determinată, în contextul instituirii stării de alertă pe teritoriul României,
conform art. 11 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea
efectelor pandemiei de COVID-19
 + 
Articolul 1(1)Inițierea procedurii de ocupare, fără concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante din cadrul Ministerului Sănătății și unităților aflate în subordinea, coordonarea și sub autoritatea Ministerului Sănătății, inclusiv funcțiile publice de execuție și conducere, se aprobă de către conducătorul fiecărei unități prin referat întocmit de conducătorul structurii în care se regăsește postul vacant sau temporar vacant.(2)Referatul aprobat va fi înaintat structurii de resurse umane din cadrul Ministerului Sănătății, respectiv din cadrul unităților aflate în subordinea, coordonarea și sub autoritatea Ministerului Sănătății care organizează selecția, în vederea demarării procedurii de ocupare, fără concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante.
 + 
Articolul 2Posturile vacante sau temporar vacante pot fi ocupate de persoane care îndeplinesc condițiile generale și condițiile specifice prevăzute în fișa postului și actele normative specifice domeniului de activitate, aplicabile categoriei de personal cu care este prevăzut a fi încadrat postul vacant, și criteriile prevăzute din statutele profesionale specifice. + 
Articolul 3(1)Structura de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, respectiv din cadrul unităților aflate în subordinea, coordonarea și sub autoritatea Ministerului Sănătății care organizează concursul are obligația de a posta pe pagina instituției anunțul privind ocuparea, fără concurs, a posturilor vacante.(2)Anunțul va cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente:a)denumirea postului pentru care se organizează procedura de ocupare;b)condițiile generale și specifice prevăzute în fișa de post;c)actele necesare în vederea ocupării, fără concurs, a posturilor vacante/temporar vacante;d)condiții generale și specifice de ocupare a posturilor;e)data-limită până la care se pot depune dosarele;f)data selecției dosarelor;g)bibliografia necesară ocupării postului.(3)Actele necesare în vederea ocupării, fără concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante sunt:– cererea, în care se menționează postul pentru care dorește să concureze, însoțită de declarația privind consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform prevederilor Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările ulterioare – anexele nr. 1, 2 și 4;– copia actului de identitate în termen de valabilitate, certificat de naștere, certificat de căsătorie, după caz;– copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului;– copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverințe care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;– cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să îl facă incompatibil cu funcția pentru care candidează – anexa nr. 3;– adeverința medicală eliberată de medicul de familie sau certificat medical din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic și neuropsihic pentru exercitarea activității pentru postul pentru care candidează (se acceptă și documentul primit pe e-mail de la medicul de familie al candidatului);– curriculum vitae, model comun european;– declarație pe propria răspundere că nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică (funcție publică) – anexa nr. 5.(4)Condițiile generale de participare, precum și bibliografia necesară probei de interviu sunt stabilite pentru fiecare categorie de personal în parte, conform legislației specifice de ocupare a fiecărui post.(5)Condițiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească persoana se stabilesc, pe baza fișei postului, la propunerea structurilor în al căror stat de funcții se află funcția vacantă/temporar vacantă. Condițiile specifice referitoare la studiile necesare pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante care necesită studii superioare ori studii superioare de scurtă durată se stabilesc în conformitate cu nomenclatoarele domeniilor și specializărilor din învățământul universitar de lungă durată și scurtă durată, respectiv nomenclatoarele domeniilor de studii universitare de licență și specialitate.
 + 
Articolul 4În vederea ocupării, fără concurs, a posturilor vacante sau temporar vacante, candidatul depune un dosar care va cuprinde documentele prevăzute la art. 3 alin. (3). + 
Articolul 5În termen de două zile lucrătoare de la data publicării anunțului, candidații trimit pe adresa de e-mail stabilită de către conducătorul instituției care organizează selecția documentele prevăzute la art. 3 alin. (3). + 
Articolul 6(1)În situația în care se depun mai multe dosare pentru un singur post, iar după selecția dosarelor sunt admiși mai mulți candidați, se organizează proba de interviu, potrivit planului de interviu – anexa nr. 6.(2)Proba de interviu se face în baza unei bibliografii stabilite pentru fiecare categorie de personal în parte, în funcție de specificul postului.(3)În situația în care în urma selecției dosarelor rămâne un singur candidat, acesta va fi declarat admis fără a mai fi organizată proba de interviu. + 
Articolul 7Rezultatul va fi publicat în maximum 24 de ore de la data selecției dosarelor, cu specificarea datei de organizare a probei de interviu, în cazul în care sunt admiși mai mulți candidați la selecția dosarelor. + 
Articolul 8(1)Ministrul sănătății, respectiv conducătorul unităților aflate în subordinea, coordonarea și sub autoritatea Ministerului Sănătății care organizează selecția are obligația să constituie comisia de selecție prin act administrativ.(2)Comisia este formată dintr-un număr impar de membri, din care face parte în mod obligatoriu șeful structurii în care urmează să se facă angajarea.(3)Comisia va fi condusă de un președinte și va avea în componență un secretar fără drept de vot.(4)Atribuțiile comisiei prevăzute la alin. (1) sunt următoarele:– verifică îndeplinirea cerințelor de ocupare stabilite în fișa postului, precum și a condițiilor legale prevăzute de actele normative specifice postului;– realizează un plan de interviu conform anexei nr. 6, în cazul în care se depun mai multe dosare pentru un post;– întocmește si semnează în două exemplare deopotrivă originale procesul-verbal final, care conține concluziile procedurii parcurse.(5)Comisia prevăzută la alin. (1) înaintează ministrului sănătății, respectiv conducătorului unităților aflate în subordinea, coordonarea și sub autoritatea Ministerului Sănătății un exemplar original al procesului-verbal final al procedurii de selecție cu propunerea de numire a candidatului declarat admis.(6)Membrii comisiei de selecție poartă întreaga răspundere pentru asigurarea legalității și corectitudinii în ceea ce privește evaluarea candidaților, asigurarea șanselor egale pentru aceștia, securitatea conținutului probelor de selecție și a documentelor elaborate.
 + 
Articolul 9Numirea în cadrul aparatului propriu al Ministerului Sănătății se face prin ordin al ministrului sănătății. Numirea în cadrul unităților aflate în subordinea sau în coordonarea Ministerului Sănătății se face prin act administrativ al conducătorului instituției sau al unității angajatoare, cu încadrarea în limita numărului maxim de posturi aprobate de către ordonatorul principal de credite prin statul de funcții, și încetează de drept în cel mult 30 de zile de la data încetării stării de alertă, conform prevederilor art. 11 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 10Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta metodologie. + 
Anexa nr. 1la metodologie
MODEL – CERERE
(pentru funcțiile publice)
Autoritatea/Instituția publică ……………………

Funcția publică solicitată
Date personaleNumele: Prenumele:Adresa: Nr. de telefon:Data nașterii: Locul nașterii:Starea civilă: Copii:Stagiul militar:
Studii generale și de specialitate:Studii medii liceale sau postliceale:
 
Instituția Perioada Diploma obținută  
       
       
Studii superioare de scurtă durată:
Instituția Perioada Diploma obținută  
       
       
Studii superioare de lungă durată:
Instituția Perioada Diploma obținută  
       
       
Studii postuniversitare, masterat sau doctorat:
Instituția Perioada Diploma obținută  
       
Alte tipuri de studii:      
Instituția Perioada Diploma obținută  
       
       
Limbi străine (slab, bine, foarte bine)*):
Scris Citit Vorbit  
       
*) Se va menționa și limba maternă, acolo unde este cazul.
Cunoștințe operare calculator:
Cariera profesională:      
Perioada Instituția/Firma Funcția deținută Principalele responsabilități
       
       
Detalii despre ultimul loc de muncă (Se vor menționa calificativele acordate la evaluarea performanțelor profesionale în ultimii 2 ani, dacă este cazul.):
Persoane de contact pentru recomandări:
Numele și prenumele Instituția Funcția Nr. de telefon
       
       

Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, că datele furnizate în acest formular sunt adevărate, că îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 445 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și nu mă aflu în una dintre situațiile de incompatibilitate prevăzute de lege pentru funcționarii publici.
Data ………………………
Semnătura ………………

 + 
Anexa nr. 2la metodologie
CERERE
pentru înscriere la selecția dosarelor, angajare fără concurs pe perioadă determinată,
personal contractual, în baza art. 11 din Legea nr. 55/2020 privind unele
măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
Subsemnatul(a), …………………, cu domiciliul în localitatea ………………. str. …………… nr. ….. ap. ….., județul …………….., telefon ………………., mobil ………………, posesor/posesoare al/a C.I./seria ………… nr. …………….., eliberată de …………….. la data de …………………, vă rog să îmi aprobați depunerea dosarului pentru angajarea pe perioadă determinată, conform art. 11 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, pe postul de ………………….. din cadrul Compartimentului …………………………..Dosarul de înscriere la selecție conține următoarele documente:…………………………………………………………………………………..
Data:
Semnătura
 + 
Anexa nr. 3la metodologie
DECLARAȚIE*)
pe propria răspundere privind antecedentele penale
*) Prezenta declarație este valabilă până la momentul depunerii cazierului judiciar, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.Subsemnatul(a), ………………………, posesor/posesoare al/a C.I. seria ……… nr. ………….., eliberată de ……………….. la data de ……………., domiciliat(ă) în ……………………………., cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal privind falsul în declarații, declar pe propria răspundere că nu am antecedente penale și nu fac obiectul niciunei proceduri de cercetare sau de urmărire penală.
Data …………..
Semnătura ……………………
 + 
Anexa nr. 4la metodologie
DECLARAȚIE
Subsemnatul(a), ……………………………………, declar că am luat cunoștință de drepturile mele conform legislației în materie de prelucrare de date cu caracter personal, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) și îmi exprim consimțământul pentru prelucrarea datelor prevăzute în cererea de înscriere la selecția dosarelor, angajare fără concurs pe perioadă determinată, personal contractual, în baza art. 11 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, iar pentru cei declarați admiși, pe toată durata angajării.Refuzul acordării consimțământului atrage imposibilitatea participării la selecție.[ ] DA, sunt de acord.[ ] NU sunt de acord.Menționez că sunt de acord cu afișarea numelui în lista cu rezultatele selecției, publicată pe internet la adresa ……………………….. .
Data
Semnătura
 + 
Anexa nr. 5la metodologie
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnatul/Subsemnata …………………………. (numele și toate prenumele din actul de identitate, precum și eventualele nume anterioare), cetățean român, fiul/fiica lui …………………………. (numele și prenumele tatălui) și al/a …………………………… (numele și prenumele mamei), născut/născută la ………………. (ziua, luna, anul) în ……………………………. (locul nașterii: localitatea/județul), domiciliat/domiciliată în ………………………….. (domiciliul din actul de identitate), legitimat/legitimată cu …………………………… (felul, seria și numărul actului de identitate),cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, după luarea la cunoștință a conținutului Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 293/2008, cu modificările și completările ulterioare, declar prin prezenta, pe propria răspundere, că am fost/nu am fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în sensul art. 2 lit. a)-c) din ordonanța de urgență anterior menționată.
…………………………..
(data)
…………………………..
(semnătura)
 + 
Anexa nr. 6la metodologie
PLAN DE INTERVIU
Locul de desfășurare a interviului: Data și ora desfășurării interviului:

Nr. crt. Criteriu de evaluare Punctaj maxim
1 Abilitățile de comunicare  
2 Capacitatea de analiză și sinteză*  
3 Abilitățile impuse de funcție  
4 Motivația candidatului  
5 Comportamentul în situațiile de criză  

* Se va analiza conform bibliografiei stabilite.COMISIA DE SELECȚIE:

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x