privind Nomenclatorul formularelor tipizate pentru stabilirea, evidența, urmărirea, încasarea și raportarea impozitelor, taxelor și altor obligații, precum și al celor care privesc activitățile de trezorerie, bugetară, de control și de sancționare a contravențiilor la normele legale privind disciplina financiară(actualizat până la data de 3 mai 2004*)
–––––-*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 3 mai 2004 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamț prin includerea tuturor modificărilor și completărilor aduse de către: ORDINUL nr. 320 din 16 februarie 1996; RECTIFICAREA nr. 320 din 16 februarie 1996; ORDINUL nr. 1.015 din 8 mai 1996; ORDINUL nr. 1.146 din 24 mai 1996; ORDINUL nr. 1.017 din 19 mai 1997; ORDINUL nr. 1.329 din 14 iulie 1997; ORDINUL nr. 1.017 din 19 mai 1997 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 112 bis din 12 martie 1998; ORDINUL nr. 516 din 10 martie 1998; ORDINUL nr. 815 din 14 aprilie 1998; ORDINUL nr. 2.206 din 27 noiembrie 1998; ORDINUL nr. 2.541 din 15 decembrie 1998; ORDINUL nr. 1.313 din 4 noiembrie 1999; ORDINUL nr. 1.542 din 14 decembrie 1999; ORDINUL nr. 1.370 din 17 octombrie 2000; ORDINUL nr. 1.253 din 12 iunie 2001; ORDINUL nr. 1.985 din 8 octombrie 2001; ORDINUL nr. 267 din 19 februarie 2002; ORDINUL nr. 1.212 din 17 septembrie 2002; ORDINUL nr. 1.745 din 17 decembrie 2002; ORDINUL nr. 203 din 17 februarie 2003; ORDINUL nr. 1.074 din 6 august 2003; NORMELE METODOLOGICE din 9 aprilie 2004 aprobate prin ORDINUL nr. 526 din 9 aprilie 2004.Conținutul acestui act aparține exclusiv S.C. Centrul Teritorial de Calcul Electronic S.A. Piatra-Neamț și nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor.Ministru de stat, ministrul finanțelor,în baza prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 7/1995 privind stabilirea regimului unor formulare tipizate din domeniul financiar, aprobată prin Legea nr. 52/1995,având în vedere atribuțiile prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 449/1994 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, republicată, emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă Nomenclatorul formularelor tipizate pentru stabilirea, evidența, urmărirea, încasarea și raportarea impozitelor, taxelor și altor obligații, precum și al celor care privesc activitățile de trezorerie, bugetară, de control și de sancționare a contravențiilor la normele legale privind disciplina financiară, care se tipăresc prin Regia Autonomă "Imprimeria Națională", varianta 1995A, potrivit anexei nr. 1a), care face parte integrantă din prezentul ordin.Modelul, caracteristicile, modul de tipărire, de difuzare, de utilizare și de păstrare a formularelor cuprinse în nomenclatorul menționat la alineatul precedent sunt prezentate în anexa nr. 1b)*), care face parte integrantă din prezentul ordin.Normele metodologice de tipărire, de stabilire a prețurilor și a tarifelor, de adaptare și de utilizare a formularelor specifice sunt prezentate în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.*) Anexa nr. 1b) se publică ulterior. +
Articolul 2Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin își încetează aplicabilitatea Ordinul ministrului de stat, ministrului finanțelor, nr. 612 din 30 martie 1995 privind aprobarea modelelor formularelor tipizate, a caracteristicilor, precum și a modului de tipărire, difuzare, utilizare și păstrare a acestora.Pentru tipărirea formularelor "Factura fiscală" și "Chitanța fiscală" se vor aplica, până la data de 31 decembrie 1996, prevederile Circularei Ministerului Finanțelor nr. 12.127/1995.––––Alin. al doilea al art. 2 a fost modificat de art. 3 din ORDINUL nr. 1.146 din 24 mai 1996 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 14 august 1996. +
Articolul 3Direcția de proceduri și metodologii fiscale, Direcția generală de contabilitate publică și trezorerie a statului, Direcția generală a contabilității, Direcția presei, relații cu publicul, protocol și administrativ, Direcția generală de reglementare și administrare a monopolurilor, Direcția generală organizare, resurse umane și servicii generale, direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat, precum și, după caz, direcțiile interesate din minister vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.p. Ministru de stat,ministrul finanțelor,Nicolae Constantinescu,secretar de stat +
Anexa 1a)NOMENCLATORULformularelor tipizate pentru stabilirea, evidența, urmărirea, încasareași raportarea impozitelor, taxelor și altor obligații, precum și alcelor care privesc activitățile de trezorerie, bugetare, de control șisancționare a contravențiilor la normele legale privinddisciplina financiarăPoz. 72-78 din anexa 1a) au fost introduse de primul alin. al art. 1 din ORDINUL nr. 1.015 din 8 mai 1996 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 110 din 30 mai 1996.Poz. 79-90 din anexa 1a) au fost introduse de art. 1 din ORDINUL nr. 1.017 din 19 mai 1997 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 138 din 1 iulie 1997.Poz. 79-90 din anexa 1a) au fost reintroduse de primul alineat al art. 1 din ORDINUL nr. 1.017 din 19 mai 1997 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 112 bis din 12 martie 1998.Poz. 91-93 din anexa 1a) au fost introduse de art. 2 din ORDINUL nr. 1.542 din 14 decembrie 1999 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 7 din 11 ianuarie 2000.Poz. 94 din anexa 1a) a fost introdusă de art. 2 din ORDINUL nr. 1.985 din 8 octombrie 2001 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 10 din 10 ianuarie 2002.Poz. 95 din anexa 1a) a fost introdusă de art. 1 din ORDINUL nr. 1.985 din 8 octombrie 2001 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 10 din 10 ianuarie 2002.Poz. 96 din anexa 1a) a fost introdusă de pct. 19 al art. 1 din ORDINUL nr. 203 din 17 februarie 2003 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 134 din 3 martie 2003.Poz. 97-108 din anexa 1a) au fost introduse de art. 2 din ORDINUL nr. 203 din 17 februarie 2003 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 134 din 3 martie 2003.Poz. 32 din anexa 1a) a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 1.074 din 6 august 2003 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 585 din 18 august 2003.Poz. 43 din anexa 1a) a fost modificată de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.074 din 6 august 2003 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 585 din 18 august 2003.Poz. 109 din anexa 1a) a fost introdusă de alin. (2) al art. 8 din NORMELE METODOLOGICE din 9 aprilie 2004 aprobate de ORDINUL nr. 526 din 9 aprilie 2004 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 388 din 3 mai 2004.Anexa 1a) a fost modificată conform art. 1 din ORDINUL nr. 203 din 17 februarie 2003 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 134 din 3 martie 2003. +
Anexa 1b)ANEXĂreferitoare la modelele formularelor tipizate, caracteristicile, precum și modul de tipărire,difuzare, utilizare și păstrare a acestora – Anexa nr. 1b* +
Anexa 2NORME METODOLOGICEde tipărire, de stabilire a prețurilor și tarifelor, de adaptare și utilizare a formularelor specifice1. Tipărirea formularelor tipizate pentru stabilirea, evidenta, urmărirea, încasarea și raportarea impozitelor, taxelor și a altor obligații, precum și a celor care privesc activitatea de trezorerie și alte activități din minister, aprobate prin prezentul ordin, se executa respectând următorul circuit al documentelor:Direcțiile de specialitate din Ministerul Finanțelor, pe baza analizei comenzilor primite de la utilizatori, transmite necesarul de imprimate, cu toate caracteristicile tehnice și termenele de execuție, Direcției presa, relații cu publicul, protocol și administrativ.Pe baza necesarului și a termenelor de execuție, Direcția presa, relații cu publicul, protocol și administrativ emite comenzi și încheie, în condițiile legii, contractul cu Regia Autonomă "Imprimeria Națională".2. Recepția formularelor tipizate se efectuează, din punct de vedere calitativ, de către un reprezentant al direcțiilor de specialitate din minister și, din punct de vedere cantitativ, de către reprezentantul Direcției de presa, relații cu publicul, protocol și administrativ. Recepția se face în prezenta reprezentantului Regiei Autonome "Imprimeria Națională", încheindu-se, potrivit legii, proces-verbal de recepție.În cazul în care, la cererea Ministerului Finanțelor, transportul formularelor tipărite se efectuează de către Regia Autonomă "Imprimeria Națională", recepția cantitativă se va face la sediul direcțiilor generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene și a municipiului București, de către un reprezentant al acestora, încheindu-se, potrivit legii, proces-verbal de recepție.În situații speciale, stabilite de către direcțiile de specialitate de comun acord cu Direcția generală organizare, resurse umane și servicii generale și Direcția presa, relații cu publicul, protocol și administrativ, recepția cantitativă se poate face la sediul Regiei Autonome "Imprimeria Națională", de către un delegat al direcțiilor generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene și a municipiului București, încheindu-se, potrivit legii, proces-verbal de recepție.3. Direcția presa, relații cu publicul, protocol și administrativ va urmări, totodată, modul de derulare a contractului, propunând măsurile ce se impun în cazul apariției unor situații deosebite.4. Pentru formularele tipizate, comandate de către utilizatorii din afară sistemului Ministerului Finanțelor, direcțiile de specialitate din minister împreună cu Direcția generală organizare, resurse umane și servicii generale vor stabili, pe baza de protocol încheiat cu Regia Autonomă "Imprimeria Națională", procedura de tipărire, difuzare și decontare, precum și modul de evidenta a seriilor și numerelor atribuite formularelor tipărite.5. Prețurile formularelor tipizate și tarifele serviciilor aferente acestora se negociază între Regia Autonomă "Imprimeria Națională" și Direcția generală de reglementare și administrare a monopolurilor, sub supravegherea secretarului de stat care coordonează activitatea de prețuri.6. Modificarea formularelor existente și introducerea în nomenclator a unor noi formulare sau variante ale acestora se fac prin ordin al ministrului de stat, ministrului finanțelor. Atunci când complexitatea unor formulare o impune, direcțiile de specialitate care au stabilit modelul formularelor pot elabora și instrucțiuni de completare și de utilizare, care urmează același regim de tipărire și de difuzare cu cel al formularelor la care se referă.7. În cazul utilizării echipamentelor informatice pentru editarea și completarea unor formulare, modelele formularelor respective pot fi adaptate în funcție de necesitățile proprii de utilizare, în condițiile respectării cel puțin a elementelor din modelul existent în nomenclatorul și cu aprobarea direcțiilor de specialitate care elaborează formularul al cărui model urmează a fi modificat.8. Se mențin aprobările de modele de facturi acordate pe baza de ordin al ministrului de stat, ministrului finanțelor, cu condiția respectării prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 7/1995 ai ale prezentului ordin în ce privește tipărirea. +
Anexa 3NORME METODOLOGICEde tipărire, de stabilire a prețurilor și atarifelor, de recepție și de contractare aformularelor administrative vamale pentrustabilirea, evidența, urmărirea, încasarea șiraportarea taxelor vamale și a altor drepturicuvenite bugetului de statTipărirea formularelor administrative vamale pentru stabilirea, evidența, urmărirea, încasarea și raportarea taxelor vamale și a altor drepturi cuvenite bugetului de stat, din Direcția generală a vămilor, aprobate prin prezentul ordin, se execută respectând următorul circuit al documentelor:Direcția generală a vămilor transmite Regiei Autonome "Imprimeria Națională" necesarul de imprimate, caracteristicile tehnice, tirajul, precum și modul de evidență a seriilor și numerelor atribuite formularelor administrative vamale, în baza analizei solicitărilor direcțiilor regionale vamale.În urma negocierii prețurilor formularelor tipizate vamale și a tarifelor serviciilor aferente realizării acestora dintre Regia Autonomă "Imprimeria Națională" și Ministerul Finanțelor, prin Direcția generală de reglementare și administrare a monopolurilor, sub supravegherea secretarului de stat care coordonează activitatea de prețuri, aceasta din urmă transmite Direcției generale a vămilor prețurile aprobate ale tipizatelor, care vor sta la baza emiterii comenzilor și încheierii contractelor cu Regia Autonomă "Imprimeria Națională".Bunul de tipar pentru formularele tipizate vamale contractate va fi acordat de către direcțiile de specialitate din cadrul Direcției generale a vămilor la termenele și în condițiile stabilite în contractul încheiat, conform legii, între părți.Recepția formularelor tipizate vamale, din punct de vedere cantitativ și calitativ, se va efectua la depozitul Direcției generale a vămilor din București, Calea Rahovei nr. 196, sectorul 5, prin participarea reprezentanților ambelor părți, iar transportul acestora la locul de depozitare va fi efectuat de către Regia Autonomă "Imprimeria Națională".Termenele de execuție, modalitatea de plată, precum și celelalte condiții se vor stipula în contractul încheiat, în condițiile legii, cu Regia Autonomă "Imprimeria Națională".Direcția economică și investiții – Serviciul analiză-prognoză și achiziții pentru activitatea vamală, din cadrul Direcției generale a vămilor, va urmări modul de derulare a contractului, propunând măsurile ce se impun în cazul apariției unor situații deosebite.Anexa 3 a fost introdusă de art. 2 din ORDINUL nr. 1.015 din 8 mai 1996 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 110 din 30 mai 1996 și are conținutul anexei 2 din același act normativ.