ORDIN nr. 1.785/706/2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR Nr. 1.785 din 13 iunie 2023SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI Nr. 706 din 14 iunie 2023
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 568 din 23 iunie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEPROCEDURA 19/12/2017 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 19/12/2017 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 19/12/2017 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 19/12/2017 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 19/12/2017 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 19/12/2017 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 19/12/2017 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 19/12/2017 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 137 13/02/2020 ART. 7
ActulREFERIRE LAORDIN 3247 19/12/2017
ActulREFERIRE LAPROCEDURA 19/12/2017
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LAOUG (R) 28 25/03/1999 ART. 3
ART. 1REFERIRE LAORDIN 3247 19/12/2017
ART. 1ABROGA PEPROCEDURA 19/12/2017 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 19/12/2017 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 19/12/2017 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 19/12/2017 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 19/12/2017 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 19/12/2017 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 19/12/2017 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 19/12/2017 ANEXA 2
ART. 1REFERIRE LAPROCEDURA 19/12/2017
ANEXA 1REFERIRE LAPROCEDURA 19/12/2017
ANEXA 1REFERIRE LAHG (R) 479 18/04/2003
ANEXA 1REFERIRE LANORMA (R) 18/04/2003 ART. 17
ANEXA 1REFERIRE LAOUG (R) 28 25/03/1999
ANEXA 2REFERIRE LAPROCEDURA 19/12/2017
ANEXA 2REFERIRE LAHG (R) 479 18/04/2003
ANEXA 2REFERIRE LANORMA (R) 18/04/2003 ART. 17
ANEXA 2REFERIRE LAOUG (R) 28 25/03/1999
ANEXA 2REFERIRE LAOUG (R) 28 25/03/1999 ART. 5
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 7 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 137/2020 privind organizarea, funcționarea și atribuțiile Secretariatului General al Guvernului, cu modificările și completările ulterioare,ministrul finanțelor și secretarul general al Guvernului emit următorul ordin: + 
Articolul IProcedura de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice și al ministrului comunicațiilor și societății informaționale nr. 3.247/1.179/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 30 din 12 ianuarie 2018, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 1, litera f) se modifică și va avea următorul cuprins: f)copia Declarației UE de conformitate referitoare la compatibilitate electromagnetică, echipamente electrice de joasă tensiune, echipamente terminale de radio și telecomunicații, după caz, precum și a Declarației UE de conformitate în cazul taximetrelor;2.La articolul 1, după litera i) se introduc trei noi litere, lit. j)-l), cu următorul cuprins:j)documentația tehnică a protocolului de funcționare utilizat de echipamentele nesupravegheate de tipul automatelor comerciale, supus testării, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din normele metodologice;k)documentația tehnică a protocolului de comunicație utilizat de perifericele de plată utilizate în echipamentele nesupravegheate de tipul automatelor comerciale, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din normele metodologice;l)documentația tehnică privind configurația întregului echipament nesupravegheat de tipul automatelor comerciale, format din perifericele de plată și unitatea de control, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din normele metodologice.3.La articolul 2, după litera i) se introduce o nouă literă, lit. j), cu următorul cuprins: j)corectitudinea datelor transmise către modulul fiscal de către unitatea de control și perifericele de plată pe baza protocolului de funcționare utilizat de echipamentele nesupravegheate de tipul automatelor comerciale.4.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:  + 
Articolul 3Testarea aparatelor de marcat electronice fiscale constă în programarea parametrilor și în tipărirea sau emiterea, după caz, a documentelor, în condițiile prevăzute de normele metodologice.
5.Articolul 10 se abrogă. 6.După articolul 10 se introduce un nou articol, art. 10^1, cu următorul cuprins:  + 
Articolul 10^1În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din normele metodologice, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București verifică și/sau testează cerințele prevăzute la art. 2-9, pentru fiecare protocol de funcționare utilizat de echipamentele nesupravegheate de tipul automatelor comerciale specificat în cererea de testare, iar testele se efectuează separat și se evidențiază distinct în rapoartele de testare elaborate.
7.La articolul 11, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins: (5)În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din normele metodologice, care pot funcționa cu mai multe protocoale și care constructiv dispun de interfețe diferite pentru fiecare protocol în parte, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București aplică sigiliul pe interfața de comunicație aferentă protocolului de funcționare a echipamentului nesupravegheat de tipul automatelor comerciale pentru care nu a fost solicitată testarea de către operatorul economic.8.Anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin. 9.Anexa nr. 2 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanțelor,
Adrian Câciu
Secretarul general al Guvernului,
Marian Neacșu + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 1 la procedură)
(cerere în două exemplare originale)
ANTET FIRMA SOLICITANTĂ
CERERE
Către Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI BucureștiPrin prezenta, ……………………………………………. (date firmă: denumire, adresă, cod poștal, tel., fax, e-mail, cod fiscal, nr. înregistrare la registrul comerțului, nr. cont, bancă, capital social) vă solicită emiterea avizului tehnic/suplimentului de aviz tehnic privind caracteristicile tehnice ale aparatului de marcat electronic fiscal tip …………, model …………., denumire comercială …………………….., produs de firma …………………………………….. (nume, țară).Aparatul de marcat electronic fiscal supus testării are următoarea configurație ………………………^1 și are ca destinație ………………….. .^2^1 În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se specifică protocolul de funcționare al unității de control al echipamentelor nesupravegheate de tipul automatelor comerciale, ce urmează a fi testat, precum și tipurile de protocoale utilizate de către fiecare periferic de plată în parte.^2 Destinația poate fi: comerț, prestări servicii, alimentație publică, comerț carburanți, schimb valutar, taximetrie. Pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu destinația taximetrie se vor menționa: structură închisă, Declarația UE de conformitate.Ne asumăm răspunderea că aparatul de marcat electronic fiscal supus avizării respectă prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și că toate aparatele comercializate vor fi identice cu cel avizat.Împuternicim pe …………………………………….. (date personale, telefon) ca persoană competentă tehnic să ne reprezinte interesele în procedura de avizare.
Data
…………………………..
Semnătura autorizată
……………………………………………..
 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 2 la procedură)ANTET ICI BUCUREȘTI
AVIZ TEHNIC FAVORABIL
Nr. ………… din ……………
privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal
În conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a fost verificat din punct de vedere tehnic aparatul de marcat electronic fiscal tip ……………………………….., model ………………………………………………., denumire comercială ……………………………………………, configurație ………………………., protocol de funcționare^1 ……………., care are ca destinație^2…………………………….,^1 În cazul aparatelor de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 17 lit. g) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare.^2 Destinația poate fi: comerț, prestări servicii, alimentație publică, comerț carburanți, schimb valutar, taximetrie. Pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu destinația taximetrie se vor menționa: structură închisă, Declarația UE de conformitate.pentru Societatea …………………………., adresa …………………………….., codul fiscal/codul unic de înregistrare …………………, telefon/fax ………………. .Aparatul verificat se avizează din punct de vedere tehnic, întrucât corespunde condițiilor impuse prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și de normele metodologice de aplicare a acesteia.
Director general,
…………………………………
(semnătura și ștampila)
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x