ORDIN nr. 1.711 din 4 aprilie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 306 din 5 aprilie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/03/2023
ART. 1MODIFICA PEORDIN 3626 29/11/2022 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 3626 29/11/2022 ANEXA 1
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 176
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/03/2023
ART. 1MODIFICA PEORDIN 3626 29/11/2022 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LAORDIN 3626 29/11/2022
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 3626 29/11/2022
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 361 16/12/2022
ANEXA 1REFERIRE LAHOTARARE 1269 17/12/2021
ANEXA 1REFERIRE LAANEXA 17/12/2021
ANEXA 1REFERIRE LAANEXA 17/12/2021 ANEXA 4
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– Referatul comun de aprobare nr. A.R. 6.239 din 4.04.2024 al Direcției generale asistență medicală și al Direcției personal și structuri sanitare din cadrul Ministerului Sănătății;– prevederile art. 176 alin. (4) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin: + 
Articolul IAnexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății nr. 3.626/2022 privind criteriile de performanță în baza cărora contractul de management poate continua sau poate înceta înainte de termen, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1177 din 8 decembrie 2022, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul sănătății,
Adriana Pistol,
secretar de stat
București, 4 aprilie 2024.Nr. 1.711. + 
ANEXĂ(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 3.626/2022)
CRITERII DE PERFORMANȚĂ
în baza cărora se efectuează evaluarea anuală
a activității managerului spitalului public
A.Indicatori de management al resurselor umane1.Proporția medicilor din totalul personalului

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 100% 5 puncte
91—100% 5 puncte
81—90% 4 puncte
71—80% 3 puncte
61—70% 2 puncte
41—60% 1 punct
Mai mic sau egal cu 40% 0 puncte

2.Proporția personalului de specialitate medico-sanitar din totalul personalului angajat al spitalului

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 100% 5 puncte
91—100% 5 puncte
81—90% 4 puncte
71—80% 3 puncte
61—70% 2 puncte
41—60% 1 punct
Mai mic sau egal cu 40% 0 puncte

3.Gradul de ocupare cu personal specializat a serviciului/compartimentului de prevenire a infecțiilor asociate spitalizări asistenței medicale

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 100% 5 puncte
91—100% 5 puncte
81—90% 4 puncte
71—80% 3 puncte
61—70% 2 puncte
41—60% 1 punct
Mai mic sau egal cu 40% 0 puncte

B.Indicatori de utilizare a serviciilor1.Durata medie de spitalizare pe spital

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Până la 100% 5 puncte
101—105% 4 puncte
106—110% 3 puncte
111—115% 2 puncte
116—120% 1 punct
Peste 120% 0 puncte

2.Rata de utilizare a paturilor pe spital

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 110% 0 puncte
91—110% 5 puncte
81—90% 4 puncte
71—80% 3 puncte
61—70% 2 puncte
51—60% 1 punct
Mai mic sau egal cu 50 0 puncte

3.Indicele de complexitate a cazurilor pe spital

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 110% 5 puncte
101—110% 4 puncte
91—100% 3 puncte
81—90% 2 puncte
71—80% 1 punct
Mai mic sau egal cu 70% 0 puncte

4.Numărul spitalizărilor de zi raportat la numărul total de spitalizări

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 100% 5 puncte
91—100% 5 puncte
81—90% 4 puncte
71—80% 3 puncte
61—70% 2 puncte
41—60% 1 punct
Mai mic sau egal cu 40% 0 puncte

C.Indicatori economico-financiari1.Execuția bugetară față de bugetul de cheltuieli aprobat

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
91—100% 5 puncte
85—90% 4 puncte
80—84% 3 puncte
75—79% 2 puncte
71—74% 1 punct
Mai mic sau egal cu 70% 0 puncte

2.Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (Sintagma venituri proprii înseamnă în cazul acestui indicator toate veniturile proprii ale spitalului public, mai puțin sumele încasate în baza contractelor încheiate cu casa de asigurări de sănătate.)

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 100% 5 puncte
91—100% 4 puncte
81—90% 3 puncte
61—80% 2 puncte
51—60% 1 punct
Mai mic sau egal cu 50% 0 puncte

3.Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 100% 0 puncte
91—100% 5 puncte
81—90% 4 puncte
71—80% 3 puncte
61—70% 2 puncte
51—60% 1 punct
Mai mic sau egal cu 50% 0 puncte

4.Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 110% 0 puncte
81—110% 5 puncte
71—80% 4 puncte
61—70% 3 puncte
51—60% 2 puncte
41—50% 1 punct
Mai mic sau egal cu 40% 0 puncte

5.Costul mediu/zi de spitalizare pe spital

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 110% 0 puncte
81—110% 5 puncte
75—80% 4 puncte
70—74% 3 puncte
65—69% 2 puncte
61—64% 1 punct
Mai mic sau egal cu 60% 0 puncte

D.Indicatori de calitate1.Rata mortalității intraspitalicești pe total spital (datorată complicațiilor survenite în timpul spitalizării)

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 100% 0 puncte
91—100% 1 punct
81—90% 2 puncte
71—80% 3 puncte
61—70% 4 puncte
41—60% 5 puncte
Mai mic sau egal cu 40% 6 puncte

2.Rata infecțiilor asociate asistenței medicale pe total spital (la 100 de pacienți externați)

Rata înregistrată Punctajulacordat
3—6% 5 puncte
7—10% 3 puncte
Peste 10% 1 punct
Sub 3% 0 puncte

NOTĂ:În cazul spitalelor de psihiatrie și pentru măsuri de siguranță se acordă următorul punctaj:

Rata înregistrată Punctajulacordat
Peste 6% 5 puncte
3—6% 3 puncte
Sub 3% 0 puncte

3.

Sancțiuni/Măsuri de remediere dispuse de către Inspecția Sanitară de Stat în urma acțiunilor de inspecție a măsurilor igienico-sanitare, activităților de sterilizare și dezinfecție în spital

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Au fost dispuse sancțiuni/măsuri de remediere și nu au fost implementate/remediate în termenul dispus. 0 puncte
Au fost dispuse sancțiuni/măsuri de remediere și au fost implementate/remediate în termenul dispus. 3 puncte
Nu au fost dispuse sancțiuni/măsuri de remediere. 5 puncte

4.Numărul mediu de consultații/medic în ambulatoriu

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 100% 5 puncte
91—100% 5 puncte
81—90% 4 puncte
71—80% 3 puncte
61—70% 2 puncte
41—60% 1 punct
Mai mic sau egal cu 40% 0 puncte

5.Rata de screening pentru germeni cu risc epidemic (enterobacterii rezistente la carbapenem, enterococi rezistenți la vancomicină, enterobacterii producătoare de betalactamaze cu spectru extins) la pacienții internați în secțiile ATI, oncologie, hematologie

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 70% 5 puncte
61—70% 4 puncte
51—60% 3 puncte
41—50% 2 puncte
26—40% 1 punct
Mai mic sau egal cu 25% 0 puncte

6.Realizarea anuală a unui studiu de prevalență de moment a infecțiilor asociate asistenței medicale și a consumului de antibiotice pe baza metodologiei elaborate de Institutul Național de Sănătate Publică

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Realizat 5 puncte
Nerealizat 0 puncte

7.Rata de conformitate cu administrarea unei doze unice de antibiotic în profilaxia antibiotică perioperatorie constatată la studiul de prevalență de moment

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 90% 5 puncte
81—90% 4 puncte
71—80% 3 puncte
61—70% 2 puncte
41—60% 1 punct
Mai mic sau egal cu 40% 0 puncte

8.Sistem de comunicare cu aparținătorii/reprezentanții legali ai pacienților, procedurat și implementat

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Procedurat și implementat 5 puncte
Procedurat, dar neimplementat 3 puncte
Nu există o procedură specifică privind comunicarea cu aparținătorii/reprezentanții legali. 0 puncte

9.Sistem de evaluare a gradului de satisfacție a acienților, procedurat și implementat

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Procedurat și implementat 5 puncte
Procedurat, dar neimplementat 3 puncte
Nu există o procedură specifică privind comunicarea cu aparținătorii/reprezentanții legali. 0 puncte

E.Indicatori de integritate1.Proporția angajaților unității sanitare care au fost instruiți prin intermediul programelor de formare profesională pe tema conflictelor de interese și a incompatibilităților

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
91—100% 5 puncte
71—90% 4 puncte
51—70% 3 puncte
31—50% 2 puncte
11—30% 1 punct
Mai mic sau egal cu 10% 0 puncte

2.Gradul de realizare a măsurilor preventive pentru limitarea conflictelor de interese și a incompatibilităților:a)respectarea standardului general de publicare a informațiilor de interes public conform anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1.269/2021 privind aprobarea Strategiei naționale anticorupție 2021-2025 și a documentelor aferente acesteia;b)existența unui Ghid privind conflictele de interese și incompatibilitățile, precum și documentarea faptului că a fost adus la cunoștință angajaților;c)existența unei proceduri în conformitate cu prevederile Legii nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public, cu modificările ulterioare;d)funcționarea Consiliului etic.

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajulacordat
Peste 100% 6 puncte
81—100% 5 puncte
61—80% 4 puncte
41—60% 3 puncte
21—40% 2 puncte
Mai mic sau egal cu 20 1 punct

NOTE:1.În cazul spitalelor pentru care plata nu se face prin tarif pe caz rezolvat, pentru indicatorul "Indicele de complexitate al cazurilor pe spital" se acordă 5 puncte.2.În cazul spitalelor care nu au în structură spitalizare de zi, pentru indicatorul "Numărul spitalizărilor de zi raportat la numărul total de spitalizări" se acordă 5 puncte.3.În cazul spitalelor care nu au în structură ambulatoriu, pentru indicatorul "Numărul mediu de consultații/medic în ambulatoriu" se acordă 5 puncte.4.În cazul spitalelor de psihiatrie și pentru măsuri de siguranță și al spitalelor care nu au secții/compartimente ATI, oncologie și hematologie, pentru indicatorii de calitate: "Rata de screening pentru germeni cu risc epidemic (enterobacterii rezistente la carbapenem, enterococi rezistenți la vancomicină, enterobacterii producătoare de betalactamaze cu spectru extins) la pacienții internați în secțiile ATI, oncologie, hematologie" se acordă 5 puncte.5.În cazul spitalelor de psihiatrie și pentru măsuri de siguranță și al spitalelor care nu au secții de chirurgie, pentru indicatorul de calitate: "Rata de conformitate cu administrarea unei doze unice de antibiotic în profilaxia antibiotică perioperatorie constatată la studiul de prevalență de moment" se acordă 5 puncte.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x