ORDIN nr. 1.702 din 12 octombrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 942 din 21 octombrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 245 25/02/2008
ART. 13INTRAT IN VIGOAREORDIN 1702 12/10/2005
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 194 07/02/2007
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 1702 12/10/2005 ART. 13
ART. 12ABROGA PEORDIN 1139 18/07/2003
ART. 12ABROGA PEORDIN 827 03/06/2003
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 1702 12/10/2005 ART. 13
ActulREFERIRE LAHG 412 23/03/2004 ART. 5
ActulREFERIRE LAOG (R) 43 28/08/1997 ART. 41
ActulREFERIRE LAOG (R) 43 28/08/1997 ART. 47
ActulREFERIRE LAOG (R) 19 18/08/1997 ART. 10
ART. 12ABROGA PEORDIN 1139 18/07/2003
ART. 12ABROGA PEORDIN 827 03/06/2003
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 43 28/08/1997 ANEXA 2
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 363 07/06/2002
ANEXA 2REFERIRE LAOG 88 30/08/2001
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 23 10/04/1996
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 363 07/06/2002
ANEXA 3REFERIRE LAOG 88 30/08/2001
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 23 10/04/1996
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 245 25/02/2008
ART. 13INTRAT IN VIGOAREORDIN 1702 12/10/2005
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 194 07/02/2007
ANEXA 4REFERIT DEDECIZIE 732 24/10/2006

pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A.



În temeiul prevederilor art. 41 alin. (4) lit. a), ale art. 47 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 lit. p) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Se aprobă tarifele suplimentare de utilizare a drumurilor de interes naţional, aplicabile transporturilor a căror masă totală maximă admisă, masă maximă admisă pe axe şi/sau ale căror dimensiuni maxime admise de gabarit depăşesc limitele prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzute în anexa nr. 1a).(2) Se aprobă tarifele de utilizare complementare, aplicabile vehiculelor înmatriculate în alte state, prevăzute în anexa nr. 1b).(3) Se aprobă tarifele de utilizare pentru trecerea podului peste Dunăre în sensul Giurgiu-Ruse, aplicabile vehiculelor înmatriculate în România şi în alte state, prevăzute în anexa nr. 2.(4) Se aprobă tarifele de utilizare pentru trecerea podului peste Dunăre de la Giurgeni-Vadu Oii, aplicabile vehiculelor înmatriculate în România şi în alte state, prevăzute în anexa nr. 3.(5) Se aprobă tarifele de utilizare a zonei autostrăzilor şi drumurilor naţionale şi modul de aplicare a acestora, prevăzute în anexa nr. 4.
 + 
Articolul 2Tarifele prevăzute în anexele nr. 1a), 2 şi 3 se aplică nediscriminatoriu, la acelaşi nivel, pentru vehiculele înmatriculate în România şi în alte state.
 + 
Articolul 3Tarifele prevăzute în anexa nr. 1b) se aplică pentru vehiculele înmatriculate în alte state.
 + 
Articolul 4Tarifele prevăzute în anexa nr. 4 se aplică nediscriminatoriu, la acelaşi nivel, pentru persoanele române şi străine.
 + 
Articolul 5Tarifele prevăzute în anexele nr. 1-4 nu conţin şi nu li se aplică taxa pe valoarea adăugată.
 + 
Articolul 6Tarifele prevăzute în anexele nr. 1-4 se aplică în lei pentru persoanele fizice şi juridice române şi în valută liber convertibilă sau în lei pentru persoanele fizice şi juridice străine.
 + 
Articolul 7Persoanele fizice şi juridice române vor achita tariful în lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Naţională a României, valabil pentru ultima zi din luna anterioară datei achitării tarifului.
 + 
Articolul 8Persoanele fizice şi juridice străine vor achita tariful în valută liber convertibilă, la echivalentul tarifului exprimat în euro, sau în lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Naţională a României, valabil pentru ultima zi din luna anterioară datei achitării tarifului.
 + 
Articolul 9Tarifele achitate înainte de data intrării în vigoare a prezentului ordin nu se recalculează.
 + 
Articolul 10Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 11Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A. va duce la îndeplinire prezentul ordin.
 + 
Articolul 12La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 827/2003 pentru aprobarea tarifelor suplimentare de utilizare a drumurilor naţionale, aplicabile transporturilor efectuate cu vehicule înmatriculate în România şi în alte state, care depăşesc masa totală maximă admisă, masa maximă admisă pe osie şi/sau dimensiunile maxime de gabarit admise în circulaţie pe drumurile naţionale din România, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 419 din 16 iunie 2003, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 13Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicării.Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,Gheorghe DobreBucureşti, 12 octombrie 2005.Nr. 1.702.
 + 
Anexa 1a)TARIFE SUPLIMENTAREde utilizare a drumurilor naţionale din România┌────┬───────────────────────────────────────────┬──────────┬──────────────────┐│Nr. │ │Unitate de│ Tarif unitar ││crt.│ Denumire tarif │ calcul │ [Euro] ││ │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────────┤│ 1 │Emitere aviz prealabil, traseu şi condiţii │ tarif/ │ 0,00 ││ │de parcurs │ document │ │├────┼───────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────────┤│ 2 │Emitere autorizaţie specială, traseu şi │ tarif/ │ 20,00 ││ │condiţii de parcurs │ document │ │├────┼──────────────┬──────────────┬─────────────┼──────────┼──────────────────┤│ 3 │Depăşirea │masa totală │ 16,1 ≈ 20,0 │ tarif x │ 0,20 ││ │masei totale │de [tone] ├─────────────┤ km ├──────────────────┤│ │maxime admise,│ │ 20,1 ≈ 25,5 │ │ 0,25 ││ │indiferent de │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤│ │tipul suspen- │ │ 25,1 ≈ 30,0 │ │ 0,30 ││ │siilor,numărul│ ├─────────────┤ ├──────────────────┤│ │de osii sau de│ │ 30,1 ≈ 35,0 │ │ 0,35 ││ │roţi │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤│ │ │ │ 35,1 ≈ 40,0 │ │ 0,40 ││ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤│ │ │ │ 40,1 ≈ 45,0 │ │ 0,45 ││ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤│ │ │ │ 45,1 ≈ 50,0 │ │ 0,50 ││ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤│ │ │ │ 50,1 ≈ 55,0 │ │ 0,55 ││ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤│ │ │ │ 55,1 ≈ 60,0 │ │ 1,20 ││ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤│ │ │ │ │ │ 1,20 euro + 0,10 ││ │ │ │ peste 60,0 │ │ euro pentru ││ │ │ │ │ │ fiecare ││ │ │ │ │ │ 0,1 ≈ 5,0 tone ││ │ │ │ │ │ peste masa ││ │ │ │ │ │ totală maximă ││ │ │ │ │ │ admisă │├────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┼────────┬─────────┤│ 4 │Depăşirea │axa simplă, cu│ │ tarif x │suspen- │alte sus-││ │masei maxime │[tone] │ │ km │sii pne-│pensii ││ │admise pe axe,│ │ │ │umatice │decât ││ │indiferent de │ │ │ │sau │pneuma- ││ │numărul de │ │ │ │echiva- │tice sau ││ │osii sau de │ │ │ │lente │echiva- ││ │roţi │ │ │ │ │lente ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┼─────────┤│ │ │ │ 0,1 ≈ 0,5 │ │ 0,08 │ ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤Tarifele ││ │ │ │ 0,6 ≈ 1,0 │ │ 0,22 │prevăzute││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤pentru ││ │ │ │ 1,1 ≈ 1,5 │ │ 0,33 │suspensii││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤pneuma- ││ │ │ │ 1,6 ≈ 2,0 │ │ 0,78 │tice x ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤1,25 ││ │ │ │ 2,1 ≈ 2,5 │ │ 1,19 │ ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ ││ │ │ │ 2,6 ≈ 3,0 │ │ 1,74 │ ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ ││ │ │ │ 3,1 ≈ 3,5 │ │ 2,31 │ ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │2,31 │Tarifele ││ │ │ │ peste 3,5*) │ │euro + │prevăzute││ │ │ │ │ │1,0 euro│pentru ││ │ │ │ │ │pentru │suspensii││ │ │ │ │ │fiecare │pneuma- ││ │ │ │ │ │0,1≈ 0,5│tice x ││ │ │ │ │ │ │1,50 ││ │ ├──────────────┼─────────────┼──────────┼────────┼─────────┤│ │ │axa dublă, cu │ 0,1 ≈ 0,5 │ tarif x │ 0,20 │ ││ │ │[tone] ├─────────────┤ km ├────────┤Tarifele ││ │ │ │ 0,6 ≈ 1,0 │ │ 0,27 │prevăzute││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤pentru ││ │ │ │ 1,1 ≈ 2,0 │ │ 0,55 │suspensii││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤pneuma- ││ │ │ │ 2,1 ≈ 3,0 │ │ 0,82 │tice x ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤1,25 ││ │ │ │ 3,1 ≈ 4,0 │ │ 1,10 │ ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ ││ │ │ │ 4,1 ≈ 5,0 │ │ 1,44 │ ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ ││ │ │ │ 5,1 ≈ 6,0 │ │ 1,76 │ ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │1,76 │Tarifele ││ │ │ │ peste 6,0*) │ │euro + │prevăzute││ │ │ │ │ │1,5 euro│pentru ││ │ │ │ │ │pentru │suspensii││ │ │ │ │ │fiecare │pneuma- ││ │ │ │ │ │0,1≈ 0,5│tice x ││ │ │ │ │ │ │1,30 ││ │ ├──────────────┼─────────────┼──────────┼────────┼─────────┤│ │ │axa triplă,cu │ 0,1 ≈ 0,5 │ tarif x │ 0,30 │ ││ │ │[tone] ├─────────────┤ km ├────────┤Tarifele ││ │ │ │ 0,6 ≈ 1,0 │ │ 0,36 │prevăzute││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤pentru ││ │ │ │ 1,1 ≈ 2,0 │ │ 0,53 │suspensii││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤pneuma- ││ │ │ │ 2,1 ≈ 3,0 │ │ 0,88 │tice x ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤1,25 ││ │ │ │ 3,1 ≈ 4,0 │ │ 1,22 │ ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ ││ │ │ │ 4,1 ≈ 5,0 │ │ 1,56 │ ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ ││ │ │ │ 5,1 ≈ 6,0 │ │ 1,95 │ ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┤ ││ │ │ │ 6,1 ≈ 7,0 │ │ 2,35 │ ││ │ │ ├─────────────┤ ├────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │2,35 │Tarifele ││ │ │ │ peste 7,0*) │ │euro + │prevăzute││ │ │ │ │ │1,0 euro│pentru ││ │ │ │ │ │pentru │suspensii││ │ │ │ │ │fiecare │pneuma- ││ │ │ │ │ │0,1≈ 1,0│tice x ││ │ │ │ │ │ │1,50 │├────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┼────────┴─────────┤│ 5 │Depăşirea │lungime, cu │ fiecare │ tarif x │0,03 euro + 0,05 ││ │dimensiunilor │[metri] │ 0,01 ≈ 1,0 │ km euro pentru fiecare││ │maxime admise │ │ │ │0,01 ≈ 1,0 metri ││ │ ├──────────────┼─────────────┤ ├──────────────────┤│ │ │lăţime, cu │ 0,01 ≈ 2,00 │ │0,1 euro pentru ││ │ │[metri] │ │ │fiecare 0,01 ≈ ││ │ │ │ │ │0,50 metri ││ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤│ │ │ │ │ │0,40 euro + 0,5 ││ │ │ │ peste 2,00 │ euro pentru fiecare││ │ │ │ │ │0,01 ≈ 0,50 metri ││ │ ├──────────────┼─────────────┤ ├──────────────────┤│ │ │înălţime, cu │ 0,01 ≈ 2,00 │ │0,1 euro pentru ││ │ │[metri] │ │ │fiecare 0,01 ≈ ││ │ │ │ │ │0,50 metri ││ │ │ ├─────────────┤ ├──────────────────┤│ │ │ │ │ │0,40 euro + 0,5 ││ │ │ │ peste 2,00 │ euro pentru fiecare││ │ │ │ │ │0,01 ≈ 0,50 metri │├────┼──────────────┴──────────────┴─────────────┼──────────┼──────────────────┤│ 6 │Recântărire sau nemăsurare │ tarif/ │ 20,00 ││ │ │ operaţie │ │├────┼───────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────────┤│ 7 │Emitere tarifare pentru depăşirea limitelor│ tarif/ │ 20,00 ││ │maxime admise │ estimare │ │├────┼───────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────────┤│ 8 │Cântărire la cerere │ tarif/ │ 100,00 ││ │ │ operaţie │ │└────┴───────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────────────┘NOTĂ:Modul de aplicare a tarifelor suplimentare de utilizare prevăzute în prezenta anexă este următorul:Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul şi semiremorca ori remorca/remorcile tractată/tractate de acesta, cu sau fără încărcătură.Masele şi dimensiunile maxime admise sunt prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.La depăşirea maselor sau dimensiunilor maxime admise se aplică tarifele suplimentare de utilizare prevăzute în prezenta anexă.Tarifele se aplică la acelaşi nivel pentru vehiculele înmatriculate în România şi în alte state.Tarifele prevăzute la nr. crt. 3 şi 5, precum şi cele de la nr. crt. 4 marcate cu "*)" se majorează cu 100% pentru vehiculele la care se constată lipsa avizului prealabil sau autorizaţiei speciale de transport, prevăzute la nr. crt. 1 şi 2. Constatarea se efectuează pe reţeaua internă sau pe sensul de ieşire din România în agenţiile Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A.Emiterea avizului prealabilAvizul prealabil se emite la cerere, prealabil efectuării unui transport, şi conţine traseul de parcurs, tarifarea şi condiţiile de parcurs.Avizul prealabil se eliberează numai pentru transporturile în trafic internaţional. Transportul se poate efectua în baza avizului prealabil până la obţinerea autorizaţiei speciale de transport.Emiterea autorizaţiilor speciale de transportTarifarea pentru emiterea autorizaţiilor speciale de transport se efectuează pentru fiecare document eliberat.Eliberarea autorizaţiilor speciale de transportPentru autorizaţiile speciale de transport eliberate la cerere pentru o perioadă de 6 luni consecutive, tarifele prevăzute la nr. crt. 3, 4 şi 5 se aplică la 90% din valoarea totală, achitată anticipat.Pentru autorizaţiile speciale de transport eliberate la cerere pentru o perioadă de 12 luni consecutive, tarifele prevăzute la nr. crt. 3, 4 şi 5 se aplică la 75% din valoarea totală, achitată anticipat.Pentru celelalte perioade de valabilitate pentru care se eliberează autorizaţii speciale de transport nu se aplică reduceri ale tarifelor.Autorizaţia specială de transport se eliberează pentru fiecare transport sau pentru mai multe transporturi efectuate cu acelaşi vehicul, cu valori identice ale maselor şi dimensiunilor, pe traseele autorizate.Tarifare pentru depăşirea masei (totală sau pe axe)Tarifarea pentru depăşirea masei se efectuează prin compararea rezultatului obţinut pentru tarifarea masei totale cu rezultatul obţinut pentru tarifarea maselor pe axe ale aceluiaşi vehicul, luându-se în considerare valoarea rezultată cea mai mare. Cele două tarifări nu se aplică cumulativ.Tarifarea pentru depăşirea masei totale se calculează prin aplicarea tarifului unitar corespunzător masei reale a vehiculului.În situaţia în care cel puţin două vehicule sunt cuplate lateral pentru efectuarea aceluiaşi transport, clasificarea axelor din punctul de vedere al distanţei dintre axe se efectuează pentru fiecare vehicul, indiferent de numărul de osii sau de roţi ale fiecărui vehicul.Tarifarea pentru depăşirea masei maxime admise pe axe se calculează prin aplicarea tarifului unitar corespunzător valorii cu care este depăşită masa maximă admisă pe axe, în funcţie de categoria drumului pe care se circulă.Tarifarea pentru depăşirea masei maxime admise pe axa dublă sau triplă se calculează şi pentru fiecare categorie de axe, simplă sau dublă, în funcţie de distanţa dintre ele.Pentru axe multiple constituite din cel puţin două axe consecutive ale aceluiaşi vehicul, tarifarea pentru depăşirea masei maxime admise pe axe se calculează pentru fiecare categorie de axe (simplă, dublă, triplă), în funcţie de distanţa dintre axe.În cazul depăşirii masei maxime admise pe mai multe axe sau configuraţii de axe ale aceluiaşi vehicul, tarifarea se cumulează.La cântărirea axă cu axă a vehiculelor rutiere nu se tarifează depăşirea masei maxime admise pe axă şi totală, dacă depăşirea se încadrează în următoarele valori:– pentru masa pe axa simplă: maximul dintre 3% din masa cântărită şi 300 kg;– pentru masa pe axa dublă: maximul dintre 2% din masa cântărită şi 500 kg;– pentru masa pe axa triplă: maximul dintre 2% din masa cântărită şi 800 kg;– pentru masa totală: 2,0% pentru instalaţiile fixe de cântăriresuma valorilor parţiale de la configuraţiile de axe pentru instalaţiile portabile de cântărire.Masele pe axe se rotunjesc la 100 kg, astfel:– valorile cuprinse între 0 kg şi 49 kg se rotunjesc la valoarea 0 (zero);– valorile cuprinse între 50 kg şi 100 kg se rotunjesc la valoarea 100.Tarifarea pentru depăşirea masei totale sau pe axe nu se aplică pentru vehiculele de transport de persoane (autoturisme, microbuze, autocare, autobuze).Masa maximă pe axe care poate fi autorizată peste masa maximă admisă, până la care este posibilă emiterea autorizaţiei speciale de transport, şi circulaţia vehiculelor, indiferent de categoria de drum:– 3,5 tone pentru axa simplă;– 6,0 tone pentru axa dublă;– 7,0 tone pentru axa triplă.Potrivit prevederilor legale în vigoare, circulaţia vehiculelor cu mase care depăşesc masa maximă pe axe ce poate fi autorizată este interzisă, cu excepţia cazurilor în care nu există posibilitatea tehnică de diminuare a masei pe axe prin divizarea încărcăturii şi/sau a înlocuirii mijlocului de transport în vederea reducerii maselor pe axe.Tarifele prevăzute la pct. 3 se aplică pentru toate vehiculele până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv.Începând cu data de 1 ianuarie 2007, tarifele prevăzute la pct. 3 nu se aplică vehiculelor care sunt prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Tarifare pentru depăşirea dimensiunilor maxime admiseTarifarea pentru depăşirea dimensiunilor maxime admise se calculează prin aplicarea tarifului unitar corespunzător valorii cu care este depăşită dimensiunea maximă admisă.În situaţia în care sunt depăşite cel puţin două dintre dimensiunile maxime admise, se cumulează tarifarea pentru dimensiunile care sunt depăşite.Tarifare pentru eliberarea autorizaţiilor speciale de transportValoarea totală a tarifării în vederea eliberării autorizaţiei speciale de transport se aplică prin cumularea tarifelor pentru emiterea autorizaţiei speciale de transport, pentru depăşirea masei totale sau pe axe şi pentru depăşirea dimensiunilor.Recântărire sau remăsurareRecântărirea sau remăsurarea se admite o singură dată pentru un vehicul, numai pe sensul de intrare în România prin punctele de control şi trecere a frontierei, la solicitarea organelor vamale, ale poliţiei de frontieră sau altor organe de control şi cercetare, precum şi în cazul transferului parţial sau total de marfă. Transferul de marfă se dovedeşte prin documentele de transport.Pe reţeaua internă şi în punctele de trecere a frontierei pe sensul de ieşire din România nu se efectuează recântărire sau remăsurare.Estimare pentru tarifarea masei totale sau pe axe şi/sau a dimensiunilor maxime admise Estimarea se efectuează la solicitarea scrisă, pentru un transport la care se cunosc masa totală şi pe axe, dimensiunile şi punctele de origine şi de destinaţie ale transportului, declarate de solicitant pe propria răspundere.Tariful se aplică individual pentru fiecare transport, prealabil efectuării acestuia, după achitarea tarifului prevăzut.Tarifare pentru cântărirea la cerereTarifarea pentru cântărirea la cerere se efectuează pentru fiecare operaţiune după achitarea tarifului, la solicitarea scrisă şi numai la punctul de origine a transportului, justificată cu documente.În situaţia în care se constată depăşiri ale limitelor maxime admise, se eliberează, la cerere, autorizaţie specială de transport sau aviz prealabil.
 + 
Anexa 1b)TARIFE DE UTILIZARE COMPLEMENTARE

  Nr. crt. Denumirea tarifului Unitatea de calcul Tarif unitar [euro]
  1. Autorizare acces la reţeaua rutieră, numai pe sensul de ieşire din România tarif/cursă dus-întors 1.000,0
  2. Complementar la autorizaţiile "cu plată", stabilite prin protocol de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului tarif/tone x km 0,02

NOTĂ:Modul de aplicare a tarifelor prevăzute în prezenta anexă este următorul:Tarifele prevăzute în prezenta anexă se aplică numai pentru vehiculele înmatriculate în alte state.Tarifare pentru autorizare acces la reţeaua rutierăTariful se aplică numai pe sensul de ieşire din România.Tariful pentru autorizarea accesului la reţeaua rutieră se aplică în punctele de trecere a frontierei pe sensul de ieşire din România, pentru vehiculele de transport marfă sau persoane, înmatriculate în alte state, care sunt supuse autorizării potrivit acordurilor rutiere interguvernamentale, protocoalelor comisiilor mixte rutiere sau acordurilor internaţionale la care România este parte şi nu prezintă documentul de acces la reţeaua rutieră, corespunzător categoriei de transport efectuată.Pe sensul de intrare în România nu se permite intrarea în România fără documentul de acces la reţeaua rutieră din România dacă transportul nu se încadrează în una dintre gratuităţile prevăzute prin acordurile rutiere interguvernamentale, protocoalele comisiilor mixte rutiere sau acordurile internaţionale la care România este parte.Tariful este valabil pentru fiecare cursă, având o singură ieşire din România.Tariful nu se aplică pentru vehiculele achiziţionate din afara României şi se află la prima cursă din ţara vânzătorului spre ţara cumpărătorului.Tarif complementarTariful complementar se aplică la autorizaţiile de transport rutier internaţional de marfă "cu plată", stabilite prin protocol de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului cu ministerele de resort din alte state.Tariful se aplică în lipsa autorizaţiei de transport rutier internaţional de marfă "cu scutire de plată", stabilite prin protocol de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pentru vehiculele achiziţionate din afara României de către persoane fizice sau juridice străine şi se află la prima cursă din ţara vânzătorului spre ţara cumpărătorului. + 
Anexa 2TARIFEde utilizare pentru trecerea podului peste Dunăre în sensul Giurgiu-Ruse

             
  Nr. crt. Tipul vehiculului Unitatea de calcul Tariful unitar pentru o trecere Tariful abonamentului pe 6 luni Tariful abonamentului pe 12 luni
  1. Motociclete, inclusiv cele cu ataş euro/vehicul 2,0 234 390
  2. Autoturisme, inclusiv cele de teren   6,0 702 1.170
  3. Microbuze, vehicule cu masa totală maximă autorizată sub 12,0 tone   12,0 1.404 2.340
  4. Autobuze, autocare, vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12,0 tone şi cu maximum 3 axe   28,0 3.276 5.460
  5. Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12,0 tone şi cu minimum 4 axe   43,0 5.031 8.385

NOTĂ:1. Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul şi semiremorca ori remorca tractată de acesta.2. Numărul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se consideră în cuplajul (combinaţia) de vehicule.3. Tarifele se aplică pentru fiecare trecere în sensul Giurgiu-Ruse.4. Pentru perioade de 6 luni şi de 12 luni consecutive se pot elibera abonamente personalizate, indiferent de numărul de treceri, cu: numărul şi ţara de înmatriculare a vehiculului motor, denumirea persoanei fizice sau juridice, tipul vehiculului, tarif, valabilitate, precum şi alte menţiuni pe care emitentul le consideră necesare.5. Tariful cu abonament este valabil numai pentru plata integrală anticipată.6. Abonamentul nu poate fi comercializat cu anticipaţie mai mare de 30 de zile.7. Sunt exceptate de la plata tarifului:– vehiculele deţinute de unităţile Ministerului Apărării Naţionale;– vehiculele deţinute de unităţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;– vehiculele deţinute de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A. şi de subunităţile acesteia;– vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţă;– vehiculele deţinute de serviciile de urgenţă, astfel cum sunt reglementate în Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;– vehiculele care efectuează transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite în Legea nr. 23/1996 pentru ratificarea Acordului dintre statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord şi celelalte state participante la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul forţelor lor şi a protocolului adiţional, încheiate la Bruxelles la 19 iunie 1995;– vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţională;– vehiculele care efectuează transporturi funerare;– vehiculele care efectuează transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamităţi sau dezastre naturale;– vehiculele escortate de poliţie ori de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţională;– vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului. + 
Anexa 3TARIFEde utilizare pentru trecerea podului peste Dunăre la Giurgeni-Vadu Oii

             
  Nr. crt. Tipul vehiculului Unitatea de calcul Tariful unitar pentru o trecere Tariful abonamentului pe 6 luni Tariful abonamentului pe 12 luni
  1. Motociclete, inclusiv cele cu ataş RON/vehicul 2,50 585,00 975,00
  2. Autoturisme, inclusiv cele de teren   5,00 1.170,00 1.950,00
  3. Microbuze, vehicule cu masa totală maximă autorizată sub 12,0 tone   12,00 2.808,00 4.680,00
  4. Autobuze, autocare, vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12,0 tone şi cu maximum 3 axe   20,00 4.680,00 7.800,00
  5. Vehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12,0 tone şi cu minimum 4 axe   30,00 7.020,00 11.700,00

NOTĂ:1. Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin două axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul şi semiremorca ori remorca tractată de acesta.2. Numărul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se consideră în cuplajul (combinaţia) de vehicule.3. Tarifele de aplică pentru fiecare trecere, indiferent de sensul de parcurs.4. Pentru perioade de 6 luni şi de 12 luni consecutive se pot elibera abonamente personalizate, indiferent de numărul de treceri, cu: numărul şi ţara de înmatriculare a vehiculului motor, denumirea persoanei fizice sau juridice, tipul vehiculului, tarif, valabilitate, precum şi alte menţiuni pe care emitentul le consideră necesare.5. Tariful cu abonament este valabil numai pentru plata integrală anticipată.6. Abonamentul nu poate fi comercializat cu anticipaţie mai mare de 30 de zile.7. Sunt exceptate de la plata tarifului:– vehiculele deţinute de unităţile Ministerului Apărării Naţionale;– vehiculele deţinute de unităţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;– vehiculele deţinute de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A. şi de subunităţile acesteia;– vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţă;– vehiculele deţinute de serviciile de urgenţă, astfel cum sunt reglementate în Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;– vehiculele care efectuează transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite în Legea nr. 23/1996 pentru ratificarea Acordului dintre statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord şi celelalte state participante la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul forţelor lor şi a protocolului adiţional, încheiate la Bruxelles la 19 iunie 1995;– vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţională;– vehiculele care efectuează transporturi funerare;– vehiculele care efectuează transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamităţi sau dezastre naturale;– vehiculele escortate de poliţie ori de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţională;– vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului. + 
Anexa 4TARIFEde utilizare a zonei autostrăzilor şi drumurilor naţionale din România┌───┬─────────────────────────────────────────┬───────────────┬──────────────┐│Nr.│ │ Unitate de │ Tarif unitar ││crt│ Denumire tarif │ calcul │ [Euro] │├───┼─────────────────────────────────────────┴───────────────┴──────────────┤│ A)│ACORD PREALABIL ŞI AUTORIZAŢIE DE AMPLASARE ŞI ACCES LA DRUM │├───┼─────────────────────────────────────────┬───────────────┬──────────────┤│ 1 │Acord prealabil de amplasare şi acces la │ tarif/ │ ││ │drum pentru persoane fizice şi juridice │ document │ 87,00 │├───┼─────────────────────────────────────────┼───────────────┼──────────────┤│ 2 │Autorizaţie de amplasare şi acces la drum│ tarif/ │ ││ │ │ document │ 54,00 │├───┼─────────────────────────────────────────┼───────────────┼──────────────┤│ 3 │Acord prealabil/autorizaţie pentru │ tarif/ │ ││ │persoane fizice (construcţii de locuinţe,│ document │ 21,00 ││ │garaje, racorduri, instalaţii de gaze, │ │ ││ │apă, electricitate, etc.) │ │ │├───┼─────────────────────────────────────────┴───────────────┴──────────────┤│ B)│OCUPAREA SUPRAFEŢELOR DIN ZONA DRUMURILOR NAŢIONALE ŞI AUTOSTRĂZILOR │├───┼──────────────────────────┬──────────────┬───────────────┬──────────────┤│ 4 │Amplasare panou publicitar│drum european │ tarif/mp/lună │ 2,21 ││ │pe: ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │ │drum naţional │ │ ││ │ │principal sau │ │ 0,54 ││ │ │secundar │ │ │├───┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤│ 5 │Spaţiu cu destinaţie │drum european │ tarif/mp/lună │ 0,54 ││ │comercială (chioşc, rulotă├──────────────┤ ├──────────────┤│ │masă pentru desfacere │drum naţional │ │ ││ │produse alimentare şi │principal sau │ │ 0,32 ││ │nealimentare), pe: │secundar │ │ ││ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │ │autostradă │ │ 1,35 │├───┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤│ 6 │Suprafeţele desemnate a │drum european │ tarif/mp/lună │stabilit prin ││ │deveni spaţii de servicii ├──────────────┤ │ licitaţie ││ │şi spaţii de parcare, │drum naţional │ ├──────────────┤│ │precum şi suprafeţele │principal sau │ │stabilit prin ││ │devenite disponibile care │secundar │ │ licitaţie ││ │aparţin administratorului ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │drumului, în zone adia- │autostradă │ │stabilit prin ││ │cente, la: │ │ │ licitaţie │├───┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤│ 7 │Locuri de parcare care │drum european │ tarif/mp/lună │ 0,59 ││ │deservesc obiective ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │economice, pe: │drum naţional │ │ ││ │ │principal sau │ │ 0,35 ││ │ │secundar │ │ │├───┼──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤│ 8 │Accese la diferite │drum european │ tarif/mp/lună │ 0,54 ││ │obiective (staţii de ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │distribuţie carburanţi │drum naţional │ │ ││ │hoteluri, moteluri, │principal sau │ │ 0,32 ││ │depozite, spaţii comerci- │secundar │ │ ││ │ale, show-room, etc.), pe:├──────────────┤ ├──────────────┤│ │ │autostradă │ │ 1,35 │├───┼──────────────────────────┴──────────────┴───────────────┴──────────────┤│ C)│AMPLASARI DE CABLURI ŞI CONDUCTE │├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 9 │Amplasare de cabluri ││ │electrice, telefonice, TV ││ ├──────────────────────────┬──────────────┬───────────────┬──────────────┤│ │9.1. traversare aeriană │ │ tarif/mp/lună │ 0,15 ││ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤│ │9.2. subtraversare │ │ tarif/mp/lună │ 0,30 ││ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤│ │9.3. cablu subteran în │în ampriză, în│ │ ││ │lungul drumului: │afara părţii │ tarif/mp/lună │ 0,30 ││ │ │carosabile │ │ ││ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │ │sub partea │ │ 0,40 ││ │ │carosabilă │ │ ││ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │ │în zona de │ │ 0,15 ││ │ │siguranţă │ │ ││ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤│ │9.4. stâlpi de care este │în ampriză, în│ │ ││ │prins cablu aerian în │afara părţii │ tarif/buc/lună│ 0,90 ││ │lungul drumului │carosabile │ │ ││ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │ │în zona de │ │ 0,70 ││ │ │siguranţă │ │ ││ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤│ │9.5. pe poduri şi podeţe │în canale │ │ ││ │ │tehnice │ tarif/ml/lună │ 1,30 ││ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │ │ancorat de pod│ │ 2,30 ││ │ │sau în altă │ │ ││ │ │soluţie decât │ │ ││ │ │canal tehnic │ │ │├───┼──────────────────────────┴──────────────┴───────────────┴──────────────┤│10 │Amplasare conductelor de apă, canalizare, aburi şi alte produse ││ │neinflamabile, de gaze, ţiţei şi alte produse inflamabile, benzi ││ │transportoare care traversează aerian drumurile ││ ├──────────────────────────┬──────────────┬───────────────┬──────────────┤│ │10.1. traversare aeriană │ │ tarif/ml/lună │ 0,87 ││ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤│ │10.2. subtraversare │ │ tarif/ml/lună │ 0,60 ││ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤│ │10.3. amplasare subterană │în ampriză, în│ │ ││ │în lungul drumului: │afara părţii │ tarif/ml/lună │ 0,60 ││ │ │carosabile │ │ ││ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │ │sub partea │ │ 1,01 ││ │ │carosabilă │ │ ││ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │ │în zona de │ │ 0,47 ││ │ │siguranţă │ │ ││ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤│ │10.4. amplasare aeriană │în ampriză │ │ ││ │în lungul drumului: │ │ tarif/ml/lună │ 2,36 ││ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │ │în zona de │ │ 1,68 ││ │ │siguranţă │ │ ││ ├──────────────────────────┼──────────────┼───────────────┼──────────────┤│ │10.5. pe poduri şi podeţe │în canale │ │ ││ │ │tehnice │ tarif/ml/lună │ 6,07 ││ │ ├──────────────┤ ├──────────────┤│ │ │ancorat de pod│ │ 9,44 ││ │ │sau în altă │ │ ││ │ │soluţie decât │ │ ││ │ │canal tehnic │ │ │└───┴──────────────────────────┴──────────────┴───────────────┴──────────────┘NOTĂ:Modul de aplicare a tarifelor de utilizare a zonei autostrăzilor şi drumurilor naţionale prevăzute în prezenta anexă este următorul:1. Administratorul drumului poate accepta amplasarea unor construcţii sau instalaţii în zona drumului, cu condiţia ca acestea să nu aducă prejudicii drumului şi siguranţei traficului rutier.2. Realizarea sau amplasarea în zona drumurilor a construcţiilor, instalaţiilor, acceselor, refugiilor auto, platformelor carosabile şi panourilor publicitare se face cu respectarea condiţiilor impuse prin autorizaţia de amplasare şi acces la drum şi prin încheierea, dacă este cazul, a contractului aferent utilizării suprafeţei ocupate din ampriza şi zona de siguranţă.În cazul în care nu sunt respectate condiţiile impuse în acordul prealabil, respectiv în autorizaţia de amplasare şi acces la drumul naţional, precum şi în cazul în care nu se achită tariful aferent ocupării amprizei şi zonei de siguranţă, proprietarul este obligat să desfiinţeze sau să mute pe cheltuiala sa obiectivul avizat, în termenul stabilit de administratorul drumului.În cazul nerespectării termenului fixat de administratorul drumului, acesta va proceda la dezafectarea/mutarea/demolarea obiectivului pe cheltuiala proprietarului.3. Acordul şi autorizaţia de amplasare şi acces la drum se emit pentru o anumită funcţiune a obiectivului. La schimbarea funcţiei sau a destinaţiei, beneficiarul este obligat să obţină aprobarea administratorului drumului pentru noua situaţie.4. Tarifele se percep persoanelor fizice şi juridice care au obligaţia de a solicita autorizaţie.5. Tarifele se aplică şi în cazul în care obiectivele nu funcţionează sau în cazurile în care lucrările la acestea au fost sistate sau nu au fost finalizate.6. Tarifele se aplică şi în cazul în care obiectivele se vor amplasa în afara zonei de protecţie a drumurilor naţionale, însă numai dacă se realizează şi drum de acces la drumurile naţionale sau alte lucrări în ampriza şi în zona de siguranţă.7. Tarifele prevăzute la lit. A) din tabelul de mai sus se percep şi în cazul în care se solicită prelungirea acordului sau autorizaţiei.8. Persoanelor fizice care solicită avizul administratorului drumului pentru construcţii de locuinţe, garaje, racorduri la instalaţiile de gaze, apă, telefonie, tv, electricitate, canalizare etc. li se încasează o singură dată suma de 21 euro, respectiv fie la eliberarea acordului, fie la eliberarea autorizaţiei.9. Pentru panourile publicitare, suprafaţa minimă supusă tarifării va fi suprafaţa rezultată din încadrarea proiecţiei orizontale a panoului, la care se adaugă 1,00 m de jur împrejur.10. Pentru spaţiile prevăzute la lit. B) poziţia 5, suprafaţa minimă tarifată va fi suprafaţa obiectivului amplasat, plus 1,00 m de jur împrejur, la care se adaugă suprafaţa aferentă staţionării autovehiculelor în afara părţii carosabile.11. Pentru accesele la diferite obiective prevăzute la lit. B) poziţia 8, suprafaţa supusă tarifării reprezintă terenul ocupat din zona drumului, respectiv din ampriza şi zona de siguranţă, prin realizarea accesului cu racordare simplă (dacă amplasamentul este situat în localitate), a benzilor de accelerare şi decelerare (dacă amplasamentul este în afara localităţii), respectiv a benzii de stocaj pentru virare la stânga. În afara localităţii, amenajarea accesului la drumul naţional se realizează conform Normativului C 173/1986 privind amenajarea la acelaşi nivel a intersecţiilor drumurilor publice din afara localităţilor.Amplasamentul este în localitate atunci când este situat între indicatoarele rutiere de intrare şi ieşire în/din localitate.12. Pentru benzile transportatoare se percep numai tarifele de la traversare aeriană.13. Persoanele fizice şi juridice care montează pe stâlpi electrici cabluri telefonice, televiziune sau altele asemenea având altă destinaţie decât transportul energiei electrice sunt obligate să urmeze procedura legală de avizare/autorizare, urmată de încheierea contractului de utilizare a zonei drumului, după caz.● Tariful de utilizare a zonei drumului conform lit. B) şi C) nu se aplică persoanelor fizice care realizează accese la locuinţe, case de vacanţă sau garaje, precum şi pentru instalaţiile care asigură utilităţile necesare consumului casnic (apă, gaze, energie electrică, canalizare). Această scutire nu este valabilă însă în cazul în care se schimbă destinaţia locuinţei sau a garajului (de exemplu, transformarea în spaţiu comercial etc.) sau se amplasează în incintă construcţii cu caracter comercial.● Tariful de utilizare a zonei drumurilor naţionale nu se aplică pentru unităţile bugetare de asistenţă socială şi de educaţie (spitale, creşe, aziluri de bătrâni, şcoli, grădiniţe).–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x