ORDIN nr. 1.688 din 22 decembrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 89 din 26 ianuarie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 598 17/06/2003 ART. 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 598 17/06/2003 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PELISTA 17/06/2003
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 598 17/06/2003 ANEXA 2
ANEXA 2INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 17/06/2003
ANEXA 3INLOCUIESTE PEORDIN 598 17/06/2003 ANEXA 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 172 18/02/2004
ActulCONTINE PELISTA 22/12/2004
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 22/12/2004
ActulREFERIRE LANORMA 18/02/2004
ActulREFERIRE LAHG 743 03/07/2003
ActulREFERIRE LALEGE 100 26/05/1998
ART. 1MODIFICA PEORDIN 598 17/06/2003 ART. 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 598 17/06/2003 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PELISTA 17/06/2003
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 598 17/06/2003 ANEXA 2
ANEXA 2INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 17/06/2003
ANEXA 3INLOCUIESTE PEORDIN 598 17/06/2003 ANEXA 3
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Văzând Referatul de aprobare nr. O.B. 14.916/2004 al Direcției generale sănătate publică și inspecția sanitară de stat,în baza dispozițiilor Legii nr. 100/1998 privind asistența de sănătate publică, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 172/2004 pentru aprobarea derulării programelor și subprogramelor de sănătate finanțate din bugetul de stat și din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate în anul 2004,în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului sănătății și familiei nr. 598/2003 privind elaborarea sintezelor naționale în cadrul subprogramului 1.4 „Evaluarea stării de sănătate și a factorilor de risc”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 4 august 2003, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 1 va avea următorul cuprins: + 
Articolul 1Se aprobă lista sintezelor naționale reprezentând analiza rezultatelor acțiunilor desfășurate în cadrul subprogramului 1.4 «Evaluarea stării de sănătate și a factorilor de risc» efectuate de către direcțiile de sănătate publică teritoriale, sub coordonarea institutelor și centrelor de sănătate publică, în conformitate cu lista prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
2.Anexele nr. 1-3 se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezentul ordin.
 + 
Articolul IIAnexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIIDirecția generală sănătate publică și inspecția sanitară de stat, Direcția generală buget și achiziții din cadrul Ministerului Sănătății, institutele de sănătate publică și direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătății,
Ovidiu Brînzan
București, 22 decembrie 2004.Nr. 1.688. + 
Anexa nr. 1
LISTA
sintezelor naționale și a institutelor de sănătate publică coordonatoare
 + 
Articolul 1Institutul de Sănătate Publică București va coordona elaborarea următoarelor sinteze naționale privind:1.supravegherea sănătății populației în relație cu calitatea apei potabile;2.monitorizarea epidemiilor hidrice;3.evaluarea cazurilor de methemoglobinemie acută infantilă generate de apa din fântână;4.supravegherea sănătății populației în relație cu calitatea apei de îmbăiere;5.monitorizarea stării de sănătate a populației în raport cu calitatea habitatului uman și a poluării sonore urbane;6.supravegherea calității aerului și a indicatorilor de sănătate în relație cu aceasta;7.monitorizarea și inspecția produselor cosmetice;8.monitorizarea intoxicațiilor neprofesionale cu pesticide;9.monitorizarea radioactivității apei potabile și alimentului;10.monitorizarea stării de sănătate în relație cu expunerea profesională la radiații ionizante;11.supravegherea stării de sănătate a populației din jurul obiectivelor nucleare majore și profilaxia efectelor cu iod stabil;12.monitorizarea și inspecția modului de gestionare a deșeurilor medicale;13.monitorizarea și inspecția condițiilor igienico-sanitare din tabere și colonii;14.evaluarea capacității de adaptare a elevilor la activitatea școlară pentru depistarea sindromului de suprasolicitare;15.monitorizarea dezvoltării fizice a copiilor, adolescenților și tinerilor;16.monitorizarea stării de sănătate a copiilor și tinerilor;17.monitorizarea incidenței bolilor profesionale și a absenteismului medical prin boala profesională;18.monitorizarea toxiinfecțiilor alimentare;19.monitorizarea și inspecția materialelor în contact cu alimentul;20.monitorizarea și inspecția calității nutritive și contaminării microbiologice a alimentelor de origine animală și nonanimală;21.monitorizarea și inspecția nivelului de iod din sarea iodată pentru consumul uman;22.raportul stării de sănătate a comunității în relație cu factorii de risc. + 
Articolul 2Institutul de Sănătate Publică Cluj-Napoca va coordona elaborarea următoarelor sinteze naționale:1.monitorizarea stării de nutriție a populației;2.monitorizarea și inspecția alimentelor cu destinație nutrițională specială;3.monitorizarea și inspecția substanțelor aromatizante;4.monitorizarea și inspecția alimentelor modificate genetic;5.monitorizarea stării de sănătate a copiilor și tinerilor în relație cu factorii de risc comportamentali.
 + 
Articolul 3Institutul de Sănătate Publică Iași va coordona elaborarea următoarelor sinteze naționale:1.monitorizarea și inspecția alimentelor pentru evaluarea contaminării chimice – indicatorii GEMS/FOOD;2.monitorizarea și inspecția alimentelor tratate cu radiații;3.monitorizarea sănătății copiilor în relație cu poluarea atmosferică urbană;4.monitorizarea protecției radiologice a pacientului în radiologia diagnostică. + 
Articolul 4Institutul de Sănătate Publică Timișoara va coordona elaborarea următoarei sinteze naționale:– monitorizarea și inspecția suplimentelor alimentare. + 
Articolul 5Centrul de Sănătate Publică Târgu Mureș va coordona elaborarea următoarei sinteze naționale:– monitorizarea și inspecția aditivilor alimentari. + 
Articolul 6Centrul de Sănătate Publică Sibiu va coordona elaborarea următoarei sinteze naționale:– monitorizarea inegalităților în starea de sănătate a populației.
 + 
Anexa nr. 2
METODOLOGIA
organizării activităților pentru elaborarea sintezelor naționale
 + 
Articolul 1Activitatea de elaborare a sintezelor naționale privind sănătatea în relație cu mediul este coordonată de către Secretariatul Planului național de acțiune pentru sănătate în relație cu mediul (PNASM), constituit la nivelul Institutului de Sănătate Publică București, cu componența și responsabilitățile specifice prevăzute în anexa nr. 3. În implementarea și monitorizarea activităților, Secretariatul PNASM va colabora cu grupul consultativ constituit din coordonatorii sintezelor naționale. + 
Articolul 2În scopul elaborării sintezelor naționale institutele și centrele de sănătate publică asigură efectuarea următoarelor activități:1.desemnarea unui responsabil al lucrării și a unui colectiv de lucru, prin decizie a conducătorului unității;2.elaborarea metodologiei naționale de lucru, incluzând detalii precise privind: programarea activităților, tipul unităților inspectate și selecția acestora, numărul de probe pe tipuri de produs, metodologia de prelevare, metoda de analiză recoltată, formularele, modul și periodicitatea raportării, modul de prelucrare a datelor la nivel local;3.validarea internă a metodologiei și avizarea acesteia de către grupul consultativ și de comisia specifică din Ministerul Sănătății;4.distribuirea metodologiei de lucru și instruirea personalului privind punerea în practică a acesteia;5.consultanță, asistență de specialitate și controlul aplicării metodologiilor;6.colectarea și prelucrarea datelor colectate, elaborarea de rapoarte semestriale și transmiterea acestora către Ministerul Sănătății;7.elaborarea și distribuirea sintezelor naționale către Ministerul Sănătății și bibliotecile institutelor de sănătate publică;8.tipărirea și distribuirea rezumatelor către direcțiile de sănătate publică teritoriale. Rezumatele vor conține următoarele repere generale: descrierea contextului legislativ, a coordonatelor metodologice (raportarea la experiența națională și internațională în domeniu; analiza problemei, inclusiv semnificația în contextul sănătății publice, în termeni de magnitudine a expunerii, impact asupra sănătății, analiza dinamicii problemei în plan temporal și spațial; compararea cu dinamica fenomenului pe plan internațional; semnificația rezultatelor; soluții posibile);9.valorificarea rezultatelor sintezelor elaborate și comunicarea riscurilor;10.publicarea rezumatelor pe site-ul instituției, pentru a fi accesibile publicului și organismelor interesate. + 
Articolul 3În elaborarea sintezelor naționale, institutele/centrele coordonatoare vor respecta următoarele termene:a)elaborarea metodologiei și a formularelor de raportare până la data de 10 decembrie a anului curent;b)transmiterea metodologiei către direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București până la data de 15 ianuarie;c)elaborarea, tipărirea și distribuirea lucrării și a rezumatului până cel târziu la data de 31 martie a anului următor celui la care se referă datele.
 + 
Articolul 4În vederea colectării datelor, direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București au următoarele responsabilități:a)desemnează responsabilii locali care coordonează activitățile de colectare a datelor;b)asigură organizarea resurselor umane și financiare necesare colectării datelor conform metodologiilor specifice;c)asigură transmiterea, la termenele specifice, a datelor colectate coordonatorului național;d)prelucrează, analizează și valorifică datele la nivel județean prin acțiuni de comunicare de risc și le includ în Raportul stării de sănătate a comunității. + 
Articolul 5Datele brute colectate de direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București și de la institutele/centrele coordonatoare se vor pune la dispoziție, la cerere, Ministerului Sănătății, direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București și institutelor de sănătate publică, în condițiile reglementărilor legale în vigoare.
 + 
Anexa nr. 3
COMPONENȚA REACTUALIZATĂ ȘI ATRIBUȚIILE SPECIFICE
ale membrilor Secretariatului Planului național de acțiune pentru sănătate în relație cu mediul

Dr. Alexandra Cucu – coordonatorul Secretariatului PNASM și coordonatorul obiectivului: Protejarea sănătății și prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc din mediu
Dr. Aura Cordeanu – coordonatorul obiectivului: Evaluarea stării de sănătate a copiilor și tinerilor din colectivități în relație cu factorii din mediul de viață și activitate
Dr. Aurelia Marcu – coordonatorul obiectivului: Monitorizarea stării de sănătate și supraveghere demografică
Dr. Camelia Pârvan – coordonatorul activităților: igiena alimentului și nutriție
Dr. Adriana Todea – coordonatorul obiectivului: Sănătate în relație cu mediul de muncă

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x