ORDIN nr. 1.688 din 15 decembrie 2015

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 04/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 955 din 23 decembrie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1482 04/08/2006
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1482 04/08/2006 ART. 168
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 4 04/08/2006 ART. 168
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 21 14/01/2015 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1482 04/08/2006
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1482 04/08/2006 ART. 168
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 4 04/08/2006 ART. 168
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile pct. 4.2.2.1.3.2. și 4.2.2.1.3.3. din anexa I la Decizia 2012/757/UE a Comisiei din 14 noiembrie 2012 privind specificația tehnică de interoperabilitate referitoare la subsistemul exploatare și gestionarea traficului al sistemului feroviar din Uniunea Europeană și de modificare a Deciziei 2007/756/CE, cu modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul transporturilor emite următorul ordin: + 
Articolul IRegulamentul de semnalizare nr. 004, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1.482/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 814 și 814 bis din 3 octombrie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:1.La articolul 168 alineatul (2) litera b "Semnale de «fine de tren»", figura 222 „Semnale de fine de tren de marfă” se modifică și va avea următorul cuprins:Fig. 222 Semnale de fine de tren de marfăZiua și noapteaa)Pentru trenurile internaționale de marfă care circulă pe căile ferate române– două plăci reflectorizante pe care sunt desenate triunghiuri albe (amplasate la dreapta și la stânga) și triunghiuri roșii (amplasate în partea de sus și de jos), precum și cupla de tracțiune pusă în cârligul de tracțiune, pentru trenurile internaționale de marfă care circulă pe căile ferate române, respectiv trenurile care traversează frontiera României cu un alt stat membru al Uniunii Europene (intră, ies, tranzitează)– două lumini roșii permanente, precum și cupla de tracțiune pusă în cârligul de tracțiune, pentru trenurile internaționale de marfă care circulă pe căile ferate române, dacă statul membru al Uniunii Europene de unde provine trenul a notificat Comisia asupra acceptării acestei reguli de semnalizare pe rețeaua sa feroviarăb)Pentru celelalte trenuri de marfă care circulă pe căile ferate române– un disc de culoare roșie cu margine albă, reflectorizant, aplicat în cârligul de tracțiune peste cupla de tracțiune pusă în prealabil în cârligul de tracțiunesau– două plăci reflectorizante pe care sunt desenate triunghiuri albe (amplasate la dreapta și la stânga) și triunghiuri roșii (amplasate în partea de sus și de jos), precum și cupla de tracțiune pusă în cârligul de tracțiune2.La articolul 168, alineatele (6)-(8) se modifică și vor avea următorul cuprins:(6)Dacă la finele trenului lipsește discul reflectorizant sau cel puțin o placă reflectorizantă sau cel puțin o lumină roșie este stinsă, după caz, însă ultimul vagon are cupla de tracțiune pusă în cârligul de tracțiune, trenul este considerat a fi întreg și va fi oprit pentru semnalizare.(7)Existența discului reflectorizant în cârligul de tracțiune sau a celor 2 plăci reflectorizante sau a celor 2 lumini roșii permanente aprinse, după caz, fără însă a fi aplicată în cârligul de tracțiune și cupla de tracțiune, nu constituie motiv de oprire a trenului.(8)Dacă la finele trenului lipsește discul reflectorizant sau cel puțin o placă reflectorizantă sau cel puțin o lumină roșie este stinsă, după caz, iar cupla de tracțiune nu este aplicată în cârligul de tracțiune, trenul va fi oprit considerându-se că nu este întreg. + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2016.

p. Ministrul transporturilor,
Eugen Ispas,
secretar de stat
București, 15 decembrie 2015.Nr. 1.688.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x