ORDIN nr. 1.675 din 14 iunie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI, APELOR SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 555 din 20 iunie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEGHID 08/09/2022 CAP. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEGHID 08/09/2022 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PEGHID 08/09/2022 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEGHID 08/09/2022 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PEGHID 08/09/2022 CAP. 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2367 08/09/2022
ActulREFERIRE LAHOTARARE 209 14/02/2022
ActulREFERIRE LALEGE 178 09/06/2022
ActulREFERIRE LANORMA 14/02/2022
ActulREFERIRE LAGHID 08/09/2022
ActulREFERIRE LALEGE 230 30/09/2021
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 124 13/12/2021
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 155 03/09/2020
ActulREFERIRE LAHOTARARE 43 16/01/2020 ART. 1
ActulREFERIRE LAHOTARARE 43 16/01/2020 ART. 13
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 57
ART. 1REFERIRE LAORDIN 2367 08/09/2022
ART. 1COMPLETEAZA PEGHID 08/09/2022 CAP. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEGHID 08/09/2022 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PEGHID 08/09/2022 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEGHID 08/09/2022 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PEGHID 08/09/2022 CAP. 5
ART. 1REFERIRE LAGHID 08/09/2022
ART. 1REFERIRE LAORDIN 6385 06/12/2018
ART. 1REFERIRE LAINSTRUCTIUNI 06/12/2018
ART. 1REFERIRE LAHG 907 29/11/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– Referatul de aprobare nr. DGPNRR/67.776 din 24.04.2023 al Direcției generale Planul național de redresare și reziliență;– Avizul nr. 65.261 din 24.04.2023, emis de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene,în baza prevederilor:– Acordului de finanțare privind implementarea reformelor și/sau investițiilor finanțate prin Planul național de redresare și reziliență nr. 26.595 din 8.03.2022, încheiat între Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;– Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență;– Deciziei de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a evaluării planului de redresare și reziliență al României din data de 3 noiembrie 2021 (CID);– Regulamentului (UE) 2020/2.094 al Consiliului din 14 decembrie 2020 de instituire a unui instrument de redresare al Uniunii Europene pentru a sprijini redresarea în urma crizei provocate de COVID-19;– Regulamentului (UE) 2021/240 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 februarie 2021 de instituire a unui Instrument de sprijin tehnic;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârii Guvernului nr. 209/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență;– art. 1 alin. (15) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor:– art. 57 alin. (1), (4) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;– art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul mediului, apelor și pădurilor emite următorul ordin: + 
Articolul IAnexa la Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 2.367/2022 pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile și condițiile de accesare a fondurilor europene aferente Planului național de redresare și reziliență în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.A, pentru subinvestiția I1.a. „Înființarea de centre de colectare prin aport voluntar“, investiția I1. „Dezvoltarea, modernizarea și completarea sistemelor de management integrat al deșeurilor municipale la nivel de județ sau la nivel de orașe/comune“, componenta 3. Managementul deșeurilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 902 și 902 bis din 13 septembrie 2022, se modifică și se completează după cum urmează:1.La capitolul 1 „Informații Obiectiv de Investiții“ secțiunea 1.1 „Pilonul, Componenta, Obiectivul General“, după ultimul paragraf se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins:Contribuția la pilonul european al drepturilor socialeÎn cadrul acestei subinvestiții principiile 2 și 3 ale Pilonului european al drepturilor sociale vor fi îndeplinite prin crearea de noi locuri de muncă accesibile inclusiv femeilor (principiul 2), dar și persoanelor vulnerabile din mediul urban (principiul 3). Aceste noi locuri de muncă vor fi specifice economiei verzi și de asemenea vor viza dezvoltarea de noi competențe profesionale.2.La capitolul 3 „Evaluarea, Eligibilitatea Solicitantului, Proiectului, Eligibilitatea Cheltuielilor și Selecția Proiectelor“ secțiunea 3.1 „Evaluarea eligibilității solicitantului și a proiectului“, paragrafele 3 și 5 se modifică și vor avea următorul cuprins:Criteriile de eligibilitate trebuie respectate de solicitant/parteneri, la momentul depunerii proiectului, contractării, implementării, precum și pe perioada de durabilitate a proiectului, în condițiile stipulate în contractul de finanțare.…………………………………………………………………………………..MMAP poate transmite solicitări de clarificări/completări asupra cererii de finanțare și/sau a anexelor la aceasta. Se pot solicita clarificări sau, după caz, completări ale cererilor de finanțare. Solicitările de clarificări/completări sunt transmise solicitantului prin aplicația informatică sau prin intermediul poștei electronice (e-mail).3.La capitolul 3 „Evaluarea, Eligibilitatea Solicitantului, Proiectului, Eligibilitatea Cheltuielilor și Selecția Proiectelor“, secțiunea 3.4 „Depunerea și soluționarea contestațiilor“ se modifică și va avea următorul cuprins:3.4Depunerea și soluționarea contestațiilorÎn termen de 30 de zile de la comunicarea notificării de selectare/respingere a cererii de finanțare, solicitantul de finanțare poate formula, în scris, o singură contestație.Contestația se semnează olograf sau cu semnătură digitală calificată a contestatarului/reprezentantului legal ori a împuternicitului acestuia, după caz, și va cuprinde următoarele elemente, sub sancțiunea respingerii ca inadmisibilă:• atributele de identificare ale contestatarului;• numele și prenumele reprezentantului legal ori ale împuternicitului acestuia, precum și împuternicirea notarială sau avocațială, după caz;• numărul/codul unic de înregistrare al cererii de finanțare, după caz;• obiectul contestației;• motivele de fapt și de drept pe care se întemeiază.Contestatarul nu poate să solicite modificarea conținutului cererii de finanțare.MMAP soluționează contestația, prin decizie, în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia. Deciziile de soluționare vor fi comunicate contestatarilor, în condițiile legii.Decizia de soluționare a contestației poate fi atacată la instanța de contencios administrativ competentă, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.După evaluarea contestațiilor, MMAP va proceda la modificarea/completarea listei proiectelor selectate prevăzută la secțiunea 3.3, după caz.Solicitanții ale căror contestații au fost admise vor fi notificați în vederea semnării contractelor de finanțare, în maximum 3 zile lucrătoare de la comunicarea listei prevăzute la secțiunea 3.3.4.La capitolul 4 „Depunerea cererilor de finanțare“ secțiunea 4.3 „Cererea de finanțare și Anexe“ subsecțiunea 4.3.13 „Documentația tehnico-economică și devizul general“, la primul paragraf, al doilea și al patrulea marcator se modifică și vor avea următorul cuprins:• Studiu de fezabilitate/Documentație de avizare pentru lucrări de intervenții, întocmite și avizate în condițiile legii și însoțite de toate studiile, expertizele, avizele și acordurile specifice fiecărui tip de investiție, conform reglementărilor legale în vigoare (în termen de 6 luni de la încheierea contractului de finanțare);…………………………………………………………………………………..• Devizul general întocmit conform Ordinului viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, nr. 6.385/2018 pentru aprobarea Instrucțiunilor privind conținutul-cadru al proiectului-tip pentru construcții cu grad mare de repetabilitate și Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, cu defalcarea valorii aferente cheltuielilor eligibile din PNRR pe capitole și subcapitole de cheltuieli, precum și a valorii TVA aferentă acestor tipuri de cheltuieli, inclusiv a cheltuielilor neeligibile și TVA aferentă acestora (în termen de 6 luni de la încheierea contractului de finanțare).5.La capitolul 5 „Contractarea și implementarea proiectelor“ secțiunea 5.1 „Contractarea proiectelor“ subsecțiunea 5.1.3 „Documentația tehnico-economică și devizul general“, la primul paragraf, al doilea marcator se modifică și va avea următorul cuprins:• Studiu de fezabilitate/Documentație de avizare pentru lucrări de intervenții, întocmite și avizate în condițiile legii și însoțite de toate studiile, expertizele, avizele și acordurile specifice fiecărui tip de investiție, conform reglementărilor legale în vigoare;6.La capitolul 5 „Contractarea și implementarea proiectelor“ secțiunea 5.2 „Implementarea și monitorizarea proiectelor“, după ultimul paragraf se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins:În situații temeinic justificate de beneficiar, pe bază de documente justificative, în cazul în care pe parcursul derulării contractului de finanțare se impune obținerea de avize/acorduri/autorizații sau elaborarea unor documentații suplimentare necesare implementării proiectului, după caz, la solicitarea beneficiarului, se pot prelungi termenele de depunere a unor documente/implementare a proiectului, doar cu acordul MMAP, dar nu mai târziu de 30.09.2024.7.La capitolul 5 „Contractarea și implementarea proiectelor“ secțiunea 5.2 „Implementarea și monitorizarea proiectelor“, după subsecțiunea 5.2.4 „Perioada de durabilitate“ se introduce o nouă subsecțiune, subsecțiunea 5.2.5 „Mecanisme de gestionare a riscurilor de implementare“, cu următorul cuprins:5.2.5.Mecanisme de gestionare a riscurilor de implementareBeneficiarii vor lua toate măsurile necesare pentru eliminarea riscurilor principale referitoare la implementarea proiectului sau reducerea acestora până la un nivel acceptabil.Riscul principal în implementarea proiectelor care fac obiectul prezentului ghid este reprezentat de întârzieri în derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică.Pentru atenuarea acestui risc se va avea în vedere stabilirea, în cadrul documentației de atribuire, a unor cerințe/specificații clare, astfel fiind redus riscul de depunere a contestațiilor. + 
Articolul II(1)Prevederile art. I pct. 2, 4 și 5 se consideră asumate de către beneficiarii selectați în cadrul primei runde a apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.A, pentru subinvestiția I1.a. „Înființarea de centre de colectare prin aport voluntar“, investiția I1. „Dezvoltarea, modernizarea și completarea sistemelor de management integrat al deșeurilor municipale la nivel de județ sau la nivel de orașe/comune“, componenta 3. Managementul deșeurilor, fără a fi necesară încheierea de acte adiționale.(2)Prevederile alin. (1) devin aplicabile în termen de cinci zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, dacă respectivele modificări nu au fost denunțate de către beneficiarii selectați, prin notificarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, sau devin aplicabile, prin acceptare tacită, la momentul săvârșirii de acte/fapte în acest sens.
 + 
Articolul IIIPrevederile art. I pct. 4 sunt aplicabile tuturor cererilor de finanțare depuse de solicitanți la nivelul subinvestiției I1.a. „Înființarea de centre de colectare prin aport voluntar“, investiția I1. „Dezvoltarea, modernizarea și completarea sistemelor de management integrat al deșeurilor municipale la nivel de județ sau la nivel de orașe/comune“, componenta 3. Managementul deșeurilor. + 
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului, apelor și pădurilor,
Tánczos Barna
București, 14 iunie 2023.Nr. 1.675.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x