ORDIN nr. 1.652 din 30 noiembrie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 849 din 17 decembrie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1117 17/08/2010
ActulREFERIRE LAORDIN 448 11/06/2010
ActulREFERIRE LAORDIN 294 13/04/2010
ActulREFERIRE LAORDIN 310 26/03/2009
ActulREFERIRE LAORDIN 309 26/03/2009
ActulREFERIRE LAORDIN 308 26/03/2009
ActulREFERIRE LAHG 11 16/01/2009 ART. 12
ActulREFERIRE LASCHEMA 26/03/2009
ActulREFERIRE LASCHEMA 26/03/2009
ActulREFERIRE LASCHEMA 26/03/2009
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 2170 20/08/2010
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 1117 17/08/2010
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN 2170 20/08/2010
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN 1117 17/08/2010
ANEXA 6REFERIRE LAORDIN 2170 20/08/2010
ANEXA 6REFERIRE LAORDIN 1117 17/08/2010
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea formatului standard al bugetului, anexă la contractul de finanţare încheiat pentru proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor de stat pentru ocuparea forţei de muncă, denumită "Bani pentru completarea echipei", al schemei de ajutor de stat pentru formare profesională generală şi specifică, denumită "Bani pentru formare profesională", şi al schemei de ajutorde minimis "Bani pentru sănătatea şi siguranţa salariaţilor"



Având în vedere:Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea art. 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare);Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis;Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 308/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru ocuparea forţei de muncă „Bani pentru completarea echipei”;Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 309/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru formare profesională generală şi specifică „Bani pentru formare profesională”;Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 310/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis „Bani pentru sănătatea şi siguranţa salariaţilor”;Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 294/2010 privind aprobarea Ghidului solicitantului pentru cereri de ajutor de stat şi ajutor de minimis „Angajaţi mai mulţi, mai competenţi, mai sănătoşi – 3 propuneri în sprijinul angajaţilor tăi: Bani pentru completarea echipei; Bani pentru formare profesională; Bani pentru sănătatea şi siguranţa salariaţilor” necesar implementării Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013”;Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 448/2010 privind aprobarea modelelor de contracte aferente Ghidului solicitantului pentru cereri de ajutor de stat şi ajutor de minimis „Angajaţi mai mulţi, mai competenţi, mai sănătoşi 3 propuneri în sprijinul angajaţilor tăi: Bani pentru completarea echipei; Bani pentru formare profesională; Bani pentru sănătatea şi siguranţa salariaţilor”, necesar implementării Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013”;– Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului finanţelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013”,în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin: + 
Articolul 1Prin prezentul ordin se aprobă:a) formatul standard al bugetului, anexă la contractul de finanţare încheiat pentru proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor de stat pentru ocuparea forţei de muncă, denumită "Bani pentru completarea echipei", prevăzut în anexa nr. 1;b) formatul standard al bugetului, anexă la contractul de finanţare încheiat pentru proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor de stat pentru formare profesională generală şi specifică, denumită "Bani pentru formare profesională", prevăzut în anexa nr. 2;c) formatul standard al bugetului, anexă la contractul de finanţare încheiat pentru proiectele depuse în cadrul schemei de ajutor de minimis, denumită "Bani pentru sănătatea şi siguranţa salariaţilor", prevăzut în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 2(1) În termen de 15 zile de la data publicării prezentului ordin, beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat pentru ocuparea forţei de muncă, denumită "Bani pentru completarea echipei" liniile de finanţare nr. 73 "Sprijin financiar pentru ocupare" şi nr. 74 "Sprijin financiar pentru ocuparea persoanelor din mediul rural", au obligaţia iniţierii unui act adiţional privind modificarea bugetului în conformitate cu formatul standard prevăzut în anexa nr. 1.(2) În vederea încadrării corespunzătoare a cheltuielilor eligibile prezentate în cadrul Ghidului solicitantului în conformitate cu prevederile ordinului de cheltuieli eligibile al Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane", beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat pentru ocuparea forţei de muncă, denumită "Bani pentru completarea echipei" – liniile de finanţare nr. 73 "Sprijin financiar pentru ocupare" şi nr. 74 "Sprijin financiar pentru ocuparea persoanelor din mediul rural" -, vor utiliza Ghidul de completare a bugetului prevăzut în anexa nr. 4.
 + 
Articolul 3(1) În termen de 15 zile de la data publicării prezentului ordin, beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat pentru formare profesională generală şi specifică, denumită "Bani pentru formare profesională" – liniile de finanţare nr. 75 "Programe de mentorat pentru tinerii angajaţi", nr. 76 "Calificarea/Recalificarea angajaţilor proprii" şi nr. 77 "Specializarea/Perfecţionarea angajaţilor proprii" -, au obligaţia iniţierii unui act adiţional privind modificarea bugetului în conformitate cu formatul standard prevăzut în anexa nr. 2.(2) În vederea încadrării corespunzătoare a cheltuielilor eligibile prezentate în cadrul Ghidului solicitantului în conformitate cu prevederile ordinului de cheltuieli eligibile al Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane", beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de stat din cadrul schemei de ajutor de stat pentru formare profesională generală şi specifică, denumită "Bani pentru formare profesională" – liniile de finanţare nr. 75 "Programe de mentorat pentru tinerii angajaţi", nr. 76 "Calificarea/Recalificarea angajaţilor proprii" şi nr. 77 "Specializarea/Perfecţionarea angajaţilor proprii" -, vor utiliza Ghidul de completare a bugetului prevăzut în anexa nr. 5.
 + 
Articolul 4(1) În termen de 15 zile de la data publicării prezentului ordin, beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de minimis din cadrul schemei de ajutor de minimis pentru asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă, denumită "Bani pentru sănătatea şi siguranţa salariaţilor" – linia de finanţare nr. 78 "Bani pentru sănătatea şi siguranţa salariaţilor" -, au obligaţia iniţierii unui act adiţional privind modificarea bugetului în conformitate cu formatul standard prevăzut în anexa nr. 3.(2) În vederea încadrării corespunzătoare a cheltuielilor eligibile prezentate în cadrul Ghidului solicitantului în conformitate cu prevederile ordinului de cheltuieli eligibile al Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane", beneficiarii semnatari ai contractelor de ajutor de minimis din cadrul schemei de ajutor de minimis pentru asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă, denumită "Bani pentru sănătatea şi siguranţa salariaţilor" – linia de finanţare nr. 78 "Bani pentru sănătatea şi siguranţa salariaţilor" -, vor utiliza Ghidul de completare a bugetului prevăzut în anexa nr. 6.
 + 
Articolul 5Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 6Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin Direcţia generală Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane, şi organismele intermediare POSDRU vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul muncii, familieişi protecţiei sociale,Ioan Nelu BotişBucureşti, 30 noiembrie 2010.Nr. 1.652.
 + 
Anexa 1ANEXA 2: Bugetul proiectuluiDenumirea aplicantului:Codul proiectului:Titlul proiectului:

Categorii/Subcategorii de cheltuieli

Total
(fără TVA)
– lei –
1. Cheltuieli salariale
2. Cheltuieli generate de încadrarea în muncă a lucrătorilor cu
handicap, din care:
2.1. Cheltuieli de tip FEDR (maximum 10% din total costuri
eligibile)
3. Alte cheltuieli suplimentare (maximum 5% din costurile
prevăzute la pct. 1 şi 2)
I. Asistenţă financiară nerambursabilă
II. Contribuţia eligibilă a solicitantului
III. Valoarea totală eligibilă, din care:
Valoarea activităţilor subcontractate/externalizate (maximum 30%
din valoarea eligibilă a proiectului)
IV. TVA nedeductibilă estimată
V. Valoarea totală a proiectului

 + 
Anexa 2ANEXA 2: Bugetul proiectuluiDenumirea aplicantului:Codul proiectului:Titlul proiectului:

Categorii/Subcategorii de cheltuieli

Total
(fără TVA)
– lei –
a) Costurile de personal ale formatorilor
b) Costuri de deplasare pentru formatorii şi participanţii la
formare, inclusiv cazare
c) Alte cheltuieli curente, precum cele pentru materiale şi
furnituri direct legate de proiect
d) Amortizarea instrumentelor şi echipamentelor, în măsura în
care acestea sunt utilizate exclusiv pentru proiectul de formare
e) Costul serviciilor de îndrumare şi consiliere privind proiec-
tul de formare
f) Costurile de personal ale participanţilor
g) Costuri indirecte generale, din care:
Cheltuieli generale de administraţie [maximum 5% din cheltuielile
prevăzute la lit. a)-f) şi h)] şi închiriere
Închiriere (locaţii, bunuri)
h) Alte cheltuieli suplimentare [maximum 5% din cheltuielile
prevăzute la lit. a)-f)]
I. Asistenţă financiară nerambursabilă
II. Contribuţia eligibilă a solicitantului
III. Valoarea totală eligibilă, din care:
Valoarea activităţilor subcontractate/externalizate (maximum 60%
din valoarea eligibilă a proiectului)
IV. TVA nedeductibilă estimată
V. Valoarea totală a proiectului

 + 
Anexa 3ANEXA 2: Bugetul proiectuluiDenumirea aplicantului:Codul proiectului:Titlul proiectului:

Categorii/Subcategorii de cheltuieli

Total
(fără TVA)
– lei –
a) Cheltuieli cu personalul
b) Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna
c) Cheltuieli aferente managementului de proiect
d) Taxe
e) Cheltuieli financiare şi juridice
f) Cheltuieli pentru închirieri, amortizări şi leasing
g) Subvenţii şi burse
h) Cheltuieli generale de administraţie
i) Cheltuieli de informare şi publicitate
j) Cheltuieli de tip FEDR (maximum 10% din valoarea totală a
ajutorului acordat)
I. Asistenţă financiară nerambursabilă
II. Contribuţia eligibilă a solicitantului
III. Valoarea totală eligibilă, din care:
Valoarea activităţilor subcontractate/externalizate (maximum 60%
din valoarea eligibilă a proiectului)
IV. TVA nedeductibilă estimată
V. Valoarea totală a proiectului

 + 
Anexa 4Ghid de completare a bugetului – corespondenţa dintre categoriile de cheltuieli eligibile prezentate în Ghidul solicitantului şi în ordinul de cheltuieli eligibile

Cheltuieli eligibile
prevăzute în Ghidul
solicitantului

Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei
sociale şi al ministrului finanţelor publice
nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de
eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în
cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul
operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane
2007-2013”
nr. pct.
din
anexa
nr. 6
Denumirea punctului

1. Cheltuieli
salariale

7.2 lit.b)

7.8

Subvenţii (ajutoare, premii) pentru plata
salariilor pentru nou-angajaţi, pe o
perioadă stabilită în Ghidul solicitantului
Subvenţii (ajutoare, premii) pentru servicii
sociale de îngrijire pentru persoanele
dependente (bătrâni, copii, persoane cu
dizabilităţi)
2. Cheltuieli
generate de
încadrarea în muncă
a lucrătorilor cu
handicap, din care:

1.1
1.3

2.1

3

Salarii şi asimilate acestora
Contribuţii sociale aferente cheltuielilor
salariale şi cheltuielilor asimilate
acestora (contribuţii angajaţi şi angajator)
Transport de persoane (personal propriu,
participanţi, alte persoane)
Cheltuieli pentru derularea proiectului
2.1. Cheltuieli de
tip FEDR (maximum
10% din total
costuri eligibile)
10

Cheltuieli de tip FEDR

3. Alte cheltuieli
suplimentare
(maximum 5% din
costurile
prevăzute la pct. 1
şi 2)

1.1
1.3

2.1

2.3
2.4
3
4

9

Salarii şi asimilate acestora
Contribuţii sociale aferente cheltuielilor
salariale şi cheltuielilor asimilate
acestora (contribuţii angajaţi şi angajator)
Transport de persoane (personal propriu,
participanţi, alte persoane)
Cazare
Diurnă
Cheltuieli pentru derularea proiectului
Cheltuieli aferente activităţilor
subcontractate
Cheltuieli de informare şi publicitate

 + 
Anexa 5Ghid de completare a bugetului – corespondenţa dintre categoriile de cheltuieli eligibile prezentate în Ghidul solicitantului şi în ordinul de cheltuieli eligibile

Cheltuieli eligibile
prevăzute în Ghidul
solicitantului

Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei
sociale şi al ministrului finanţelor publice
nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de
eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în
cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul
operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane
2007-2013”
nr. pct.
din
anexa
nr. 6
Denumirea punctului

a) Costurile de
personal ale
formatorilor

1.1
1.2

1.3

4

Salarii şi asimilate acestora
Onorarii (inclusiv taxele şi contribuţiile
sociale aferente conform legislaţiei în
vigoare)
Contribuţii sociale aferente cheltuielilor
salariale şi cheltuielilor asimilate
acestora (contribuţii angajaţi şi
angajatori)
Cheltuieli aferente activităţilor
subcontractate
b) Costuri de
deplasare pentru
formatorii şi
participanţii la
formare, inclusiv
cazare
2.1

2.3
2.4

Transport de persoane (personal propriu,
participanţi, alte persoane)
Cazare
Diurnă

c) Alte cheltuieli
curente, precum cele
pentru materiale şi
furnituri direct
legate de proiect
3

Cheltuieli pentru derularea proiectului

d) Amortizarea
instrumentelor şi
echipamentelor, în
măsura în care
acestea sunt
utilizate exclusiv
pentru proiectul
de formare
8

Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de
administraţie

e) Costul
serviciilor de
îndrumare şi
consiliere privind
proiectul de formare
4

Cheltuieli aferente activităţilor
subcontractate

f) Costurile de
personal ale
participanţilor

7.2
lit. c)

Alocaţii financiare pentru întreprinderile
ai căror angajaţi sunt implicaţi în programe
de formare profesională continuă, în vederea
suplinirii absenţei acestora în perioada de
formare
g) Costuri indirecte
generale

8

6.1

Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de
administraţie
Închiriere (locaţii, bunuri)
h) Alte cheltuieli
suplimentare
(maximum 5% din
cheltuielile
prevăzute la
lit. a)-f)

1.1
1.3

3
4

5
9

Salarii şi asimilate acestora
Contribuţii sociale aferente cheltuielilor
salariale şi cheltuielilor asimilate
acestora (contribuţii angajaţi şi
angajatori)
Cheltuieli pentru derularea proiectului
Cheltuieli aferente activităţilor
subcontractate (externalizate)
Taxe
Cheltuieli de informare şi publicitate

 + 
Anexa 6Ghid de completare a bugetului – corespondenţa dintre categoriile de cheltuieli eligibile prezentate în Ghidul solicitantului şi în ordinul de cheltuieli eligibile

Cheltuieli eligibile
prevăzute în Ghidul
solicitantului

Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei
sociale şi al ministrului finanţelor publice
nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de
eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în
cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul
operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane
2007-2013”
nr. pct.
din
anexa
nr. 6
Denumirea punctului

a) Cheltuieli cu
personalul

1.1
1.3

7.2 lit.c)

4

Salarii şi asimilate acestora
Contribuţii sociale aferente cheltuielilor
salariale şi cheltuielilor asimilate
acestora (contribuţii angajaţi şi
angajatori)
alocaţii financiare pentru întreprinderile
ai căror angajaţi sunt implicaţi în programe
de formare profesională continuă, în vederea
suplinirii absenţei acestora în perioada de
formare
Cheltuieli aferente activităţilor
subcontractate
b) Cheltuieli cu
cazarea, transportul
şi diurna

2.1

2.3
2.4

Transport de persoane (personal propriu,
participanţi, alte persoane)
Cazare
Diurnă
c) Cheltuieli
aferente
managementului de
proiect
3

Cheltuieli pentru derularea proiectului

d) Taxe 5 Taxe
e) Cheltuieli
financiare şi
juridice
8

Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de
administraţie

f) Cheltuieli pentru
închirieri,
amortizări şi
leasing
6

Cheltuieli pentru închirieri şi leasing,
necesare derulării activităţilor proiectului

g) Subvenţii şi
burse
7

Subvenţii (ajutoare, premii) şi burse

h) Cheltuieli
generale de
administraţie
8

Cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de
administraţie

i) Cheltuieli de
informare şi
publicitate
9

Cheltuieli de informare şi publicitate

j) Cheltuieli de tip
FEDR (maximum 10%
din valoarea totală
a ajutorului
acordat)
10

Cheltuieli de tip FEDR

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x