ORDIN nr. 1.620 din 27 decembrie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APELOR SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 111 din 5 februarie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 7
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 219 01/04/2008
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 18
ART. 3ABROGA PEORDIN 222 11/02/2016 ART. 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 20 12/01/2017 ART. 13
ActulREFERIRE LAORDIN 219 01/04/2008
ActulREFERIRE LALEGE 407 09/11/2006 ART. 6
ActulREFERIRE LALEGE 407 09/11/2006 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 219 01/04/2008
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 14
ART. 1REFERIRE LAORDIN 219 01/04/2008
ART. 1ABROGA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 7
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEORDIN 219 01/04/2008 ART. 3
ART. 2REFERIRE LAORDIN 219 01/04/2008
ART. 2REFERIRE LALEGE 407 09/11/2006
ART. 2REFERIRE LALEGE 407 09/11/2006 ART. 12
ART. 3ABROGA PEORDIN 222 11/02/2016 ART. 5
ART. 3REFERIRE LAORDIN 222 11/02/2016
ART. 3REFERIRE LAORDIN 219 01/04/2008
ART. 4REFERIRE LALEGE 184 24/07/2017
ART. 4REFERIRE LAORDIN 2020 18/10/2016
ART. 4REFERIRE LAREGULAMENT 18/10/2016 ANEXA 11
ART. 4REFERIRE LALEGE 407 09/11/2006
ART. 7REFERIRE LALEGE 407 09/11/2006
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 219 01/04/2008
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 407 09/11/2006
ANEXA 3REFERIRE LAORDIN 219 01/04/2008
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 407 09/11/2006
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 219 01/04/2008
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 407 09/11/2006
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Referatul de aprobare înregistrat cu nr. 52.291/IȘ/28.07.2017 la Cabinet secretar de stat pentru păduri și Avizul nr. 4/2017 al Consiliului Național de Vânătoare, luând în considerare Procesul-verbal de negociere nr. 205.087/IȘ/03.10.2017, în temeiul prevederilor art. 6 alin. (1) lit. v), ale art. 9 alin. (1) și (1^1), ale art. 12 alin. (8) și (9) și ale art. 58 alin. (4) din Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 13 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 20/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apelor și Pădurilor, cu modificările ulterioare,ministrul apelor și pădurilor emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 219/2008 pentru aprobarea modelului-cadru al contractului de gestionare a faunei cinegetice de pe suprafața fondurilor de vânătoare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 297 din 16 aprilie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1.Titlul ordinului se modifică și va avea următorul cuprins:ORDIN pentru stabilirea modelului-cadru al contractelor de gestionare a faunei cinegetice de pe suprafața fondurilor cinegetice și al actelor adiționale2.Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 1Se stabilește modelul-cadru al contractului de gestionare a faunei cinegetice de pe suprafața fondurilor cinegetice, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
3.După articolul 1 se introduc două noi articole, articolele 1^1 și 1^2, cu următorul cuprins: + 
Articolul 1^1Se stabilește modelul-cadru al contractului de gestionare temporară a faunei cinegetice de pe suprafața fondurilor cinegetice, prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 1^2Se stabilește modelul-cadru al actelor adiționale care se încheie la contractul de gestionare a faunei cinegetice, prevăzut în anexele nr. 3-5, care fac parte integrantă din prezentul ordin
4.Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 2(1)Contractul prevăzut la art. 1 și actele adiționale la acesta se încheie între autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare, denumită în continuare administrator, prin structurile teritoriale de specialitate ale acesteia, și gestionarii faunei cinegetice, așa cum sunt definiți de Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare.(2)Rezilierea contractelor încheiate potrivit prevederilor de la alin. (1) se realizează de către structurile teritoriale de specialitate ale administratorului, cu acordul administratorului, în condițiile legii și ale contractului de gestionare.(3)Contractul prevăzut la art. 1^1 se încheie între administrator, prin structurile teritoriale de specialitate ale acestuia, și administratorul fondului forestier proprietate publică a statului.(4)În cazul în care pentru majoritatea fondului forestier proprietate publică a statului din cuprinsul fondului cinegetic administratorul este, potrivit legii, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură «Marin Drăcea», contractul prevăzut la alin. (3) se încheie cu acesta. În toate celelalte cazuri contractul de gestionare temporară a faunei cinegetice se încheie cu Regia Națională a Pădurilor – Romsilva.
5.După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 3^1Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.
6.În anexă, la articolul 3, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Prezentul contract asigură gestionarului dreptul de a organiza și desfășura acțiuni de vânătoare, de a valorifica în fiecare an cotele de recoltă aprobate și de a folosi pentru vânătoare, în condițiile legii, terenurile ce sunt cuprinse în fondul cinegetic, fără a fi necesare alte avize, acorduri sau autorizări.7.În anexă, la articolul 6, partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 6Administratorul, prin structura teritorială de specialitate prevăzută la art. 1:
8.În anexă, la articolul 7, alineatul (22) se abrogă.9.În anexă, articolul 8 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 8Prezentul contract se încheie pe o perioadă de …… ani, respectiv de la ………………….. până la ……………………, inclusiv
10.În anexă, la articolul 14, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 14(1)În executarea prezentului contract, administratorul, prin structura teritorială de specialitate prevăzută la art. 1, controlează, cel puțin o dată la 2 ani sau ori de câte ori este necesar, modul în care gestionarul își îndeplinește obligațiile contractuale.
11.În anexă, la articolul 18, partea introductivă a alineatului (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 18(1)Rezilierea de drept a contractului se realizează de către structura teritorială de specialitate a administratorului prevăzută la art. 1, cu acordul scris al administratorului, fără sesizarea instanței și fără punerea în întârziere, în următoarele cazuri:
12.În anexă, la articolul 18, litera b) a alineatului (1) se modifică și va avea următorul cuprins:b)gestionarul nu și-a îndeplinit oricare dintre obligațiile contractuale prevăzute la art. 7 alin. (1), (2), (4), (6), (10), (16), (17), (18) și (23);13.În anexă, la articolul 18, partea introductivă a alineatului (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Contractul încetează de drept, după notificarea în acest sens adresată gestionarului de către structura teritorială de specialitate a administratorului prevăzută la art. 1, cu acordul scris al administratorului, în următoarele cazuri:14.În anexă, la articolul 18, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3) și (4), cu următorul cuprins:(3)Eventuale sesizări privind calculul și plata tarifului de gestionare de către gestionarul faunei cinegetice proprietarilor terenurilor cuprinse în suprafața fondului cinegetic se verifică și se soluționează de către structura teritorială de specialitate a administratorului, iar eventualele litigii se soluționează de către instanța de judecată competentă teritorial.(4)Pentru situațiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c) și g) se acordă un termen de 30 de zile pentru remedierea deficiențelor.15.După anexă, care devine anexa nr. 1, se introduc patru noi anexe, anexele nr. 2-5, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1-4 la prezentul ordin.
 + 
Articolul II(1)Contractele de gestionare a faunei cinegetice din cuprinsul fondurilor cinegetice aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentului ordin se modifică prin încheierea de acte adiționale între structurile teritoriale de specialitate ale administratorului și gestionarii faunei cinegetice, conform modelului-cadru prevăzut în anexa nr. 2.(2)Contractele de gestionare a faunei cinegetice din cuprinsul fondurilor cinegetice care se încheie, în condițiile legii, după intrarea în vigoare a prezentului ordin au forma și cuprinsul prevăzute de modelul-cadru aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 219/2008, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv cele aduse prin prezentul ordin.
 + 
Articolul IIIArticolul V al Ordinului ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 222/2016 privind modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 219/2008 pentru aprobarea modelului-cadru al contractului de gestionare a faunei cinegetice de pe suprafața fondurilor de vânătoare și pentru aprobarea modelelor de acte adiționale care se încheie la contractele de gestionare a fondurilor cinegetice în curs de derulare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 134 din 22 februarie 2016, se abrogă. + 
Articolul IV(1)Valabilitatea contractelor de gestionare a faunei cinegetice încheiate anterior intrării în vigoare a prevederilor Legii nr. 184/2017 pentru modificarea și completarea Legii vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 593 din 25 iulie 2017, se poate prelungi, în condițiile legii, până la 16 ani ori cu 16 ani, prin act adițional încheiat între administrator, prin structurile teritoriale de specialitate ale acestuia, și gestionarii faunei cinegetice.(2)În aplicarea prevederilor alin. (1), administratorul, prin structurile teritoriale de specialitate ale acestuia, va notifica, în scris, cu confirmare de primire, gestionarii faunei cinegetice în vederea exprimării acordului acestora privind prelungirea de la 10 ani la 16 ani a contractelor de gestionare, în condițiile legii.(3)Exprimarea acordului prevăzut la alin. (2) se face și se transmite în scris, cu confirmare de primire, de către fiecare gestionar către autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare.(4)Încheierea actului adițional pentru prelungirea de la 10 ani la 16 ani a valabilității contractului de gestionare se face după modelul-cadru prevăzut în anexa nr. 3 a prezentului ordin, perioada de prelungire începând de la data încheierii actului adițional.(5)Încheierea actului adițional pentru prelungirea cu 16 ani a contractului de gestionare se realizează la cerere, după modelul-cadru prevăzut în anexa nr. 4 a prezentului ordin, în ultimele 120 zile de valabilitate a contractului de gestionare, numai pentru contractele de gestionare a căror valabilitate nu a fost prelungită conform alin. (2)-(4).(6)La încheierea actului adițional prevăzut la alin. (1), gestionarul are obligația de a depune la structura teritorială de specialitate a administratorului o scrisoare de garanție bancară de bună execuție care să acopere perioada cu care va fi prelungită valabilitatea contractului de gestionare, constituită în condițiile anexei nr. 11 din Regulamentul privind atribuirea în gestiune a faunei cinegetice, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 2.020/2016.
 + 
Articolul VAnexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul VIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apelor și pădurilor,
Adriana-Doina Pană
București, 27 decembrie 2017.Nr. 1.620. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 219/2008)
CONTRACT
nr. …………../……………. de gestionare temporară a faunei cinegetice
 din Fondul cinegetic nr. …….., denumit ……………., din județul …………..
 + 
Capitolul IPărțile contractante + 
Articolul 1…………………………………..*), cu sediul în ……………………., str. …………………. nr. ….., județul …………………., având codul fiscal ………………………, prin reprezentanții săi legali ……………………….., având funcția de ………………………., și ………………….., având funcția de ……………………, denumit în continuare administrator,Notă
*) Autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare, prin structurile teritoriale de specialitate ale acesteia.
 + 
Articolul 2………………………….**), cu sediul în …………………….., str. ……………… nr. ….., județul …………………., având contul nr. ………………….., deschis la ……………………….., codul unic de identificare ………………………., prin reprezentanții săi legali ……………………………, având funcția de …………………….., și ……………………., având funcția de ……………………., denumit/ă în continuare gestionar temporar,în temeiul art. 12 din Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 219/2008 pentru aprobarea modelului-cadru al contractului de gestionare a faunei cinegetice de pe suprafața fondurilor de vânătoare, cu modificările și completările ulterioare, încheie prezentul contract de gestionare temporară a faunei cinegetice.Notă
**) Persoana juridică română care este administratorul fondului forestier proprietate publică a statului, în condițiile legii, și căreia i se atribuie în gestionare temporară fauna de interes cinegetic din cuprinsul fondului cinegetic.
 + 
Capitolul IIObiectul contractului + 
Articolul 3(1)Administratorul încredințează, în condițiile stabilite prin prezentul contract, gestionarea temporară a faunei cinegetice din Fondul cinegetic nr. ……….., denumit ………………., situat în județul ………………, în suprafață de …………… ha, având limitele marcate și descrise în fișa fondului cinegetic anexată, aprobată prin Ordinul ……………………………. nr. ………../………….., gestionarului temporar, care se obligă să respecte toate clauzele înscrise în acesta.(2)Dreptul de a gestiona fauna cinegetică de pe acest fond cinegetic aparține exclusiv gestionarului temporar și nu poate fi închiriat, cedat sau înstrăinat, în tot sau în parte.(3)Prezentul contract asigură gestionarului temporar dreptul de a organiza și desfășura acțiuni de vânătoare pentru recoltarea probelor biologice solicitate de autoritatea sanitară veterinară, pentru recoltarea și valorificarea exemplarelor de vânat care produc pagube și a celor care fac obiectul selecției cinegetice și de a folosi pentru vânătoare, în condițiile legii, terenurile ce sunt cuprinse în fondul cinegetic. + 
Articolul 4(1)Suprafețele cuprinse în interiorul fondului cinegetic și structura acestora pe destinații, folosințe și proprietăți, precum și efectivele de faună cinegetică stabilite prin lucrarea de evaluare a acestora din primăvara anului ……….. sunt cele pe care gestionarul temporar le primește în gestiune, odată cu preluarea fondului cinegetic, de la …………………………..(2)Instalațiile, amenajările și construcțiile vânătorești pot fi preluate de gestionarul temporar de la fostul gestionar, prin acordul părților, odată cu preluarea fondului cinegetic.
 + 
Articolul 5(1)Zona de liniște a faunei cinegetice (minimum 10% din suprafață totală a fondului cinegetic), în suprafață de ……….. ha, este marcată pe schița fondului cinegetic.(2)În suprafața prevăzută la alin. (1) recoltarea vânatului se poate face doar cu aprobarea prealabilă a administratorului.
 + 
Capitolul IIIObligațiile și responsabilitățile părților + 
Articolul 6Administratorul, prin structura teritorială de specialitate prevăzută la art. 1, are următoarele obligații și responsabilități:a)să asigure predarea fondului cinegetic de la actualul gestionar către gestionarul temporar, pe baza procesului-verbal de predare-primire, conform fișei fondului actualizate în condițiile art. 4;b)să comunice gestionarului temporar, în timp util, perioadele în care trebuie să organizeze acțiunile de evaluare a speciilor de faună cinegetică admise la vânătoare, să verifice, prin sondaj, modul cum acesta le efectuează și să dispună refacerea lucrărilor, atunci când constată nerespectarea reglementărilor în vigoare;c)să stabilească, să aprobe și să comunice gestionarului temporar cotele de recoltă pentru fiecare specie de faună de interes cinegetic;d)să transmită gestionarului temporar orice informații utile de care dispune, care nu se publică în Monitorul Oficial al României, referitoare la gestionarea faunei cinegetice;e)să coordoneze acțiunile necesare ameliorării fondului genetic al populațiilor de vânat, refacerii bonității fondului cinegetic afectat de calamități naturale, atunci când acțiunile sunt finanțate de stat;f)să controleze modul de gestionare a faunei cinegetice și să dispună prin documentul încheiat în urma controlului, acolo unde este cazul, termene și măsuri imediate de remediere a deficiențelor constatate, în scopul bunei gestionări a faunei cinegetice. + 
Articolul 7Gestionarul temporar are următoarele obligații și responsabilități:a)să asigure, în termenul stabilit de administrator, prin personal de specialitate angajat potrivit criteriilor de acordare a licenței, preluarea pe bază de protocol, conform fișei fondului cinegetic completate potrivit art. 4, a efectivelor de faună cinegetică, a construcțiilor, instalațiilor și amenajărilor vânătorești și întreținerea acestora;b)să respecte toate reglementările legale referitoare la gestionarea faunei cinegetice și a vânatului, la autorizarea, organizarea și practicarea vânătorii, la restrângerea sau extinderea perioadelor de vânătoare, la cotele anuale de recoltă, comunicate de administrator;c)să asigure paza faunei cinegetice cu cel puțin o persoană care este angajată cu normă întreagă, pe care să o doteze corespunzător și care va avea atribuții în domeniul ocrotirii faunei de interes cinegetic, prevenirii și combaterii braconajului cinegetic, avizată în acest sens;d)să administreze hrană în scopul îndepărtării faunei cinegetice de la culturile agricole frecventate, pentru prevenirea pagubelor sau pentru hrănirea acesteia în perioadele critice;e)să organizeze evaluarea efectivelor de faună cinegetică admisă la vânătoare conform reglementărilor emise de administrator. În situația în care se constată inadvertențe în înscrisuri (fișe de observație, centralizatoare), precum și între înscrisuri și realitatea din teren, gestionarul temporar este obligat să efectueze, dacă este posibil, o nouă evaluare pentru speciile în cauză;f)să organizeze practicarea vânătorii care are ca scop dobândirea vânatului, în limitele cotelor de recoltă aprobate, în conformitate cu legea și cu normele emise în acest scop, coroborat cu prevederile art. 3 alin. (3);g)să nu dăuneze, prin organizarea și practicarea vânătorii sau prin modul de gospodărire a fondului cinegetic, folosinței de bază a terenului și să suporte, în condițiile legii, toate pagubele produse față de terți din vina sa;h)să ia măsurile privind sarcinile ce îi revin potrivit legii pentru prevenirea producerii de către fauna cinegetică a unor pagube culturilor agricole, silvice și/sau animalelor domestice și să suporte pagubele în cazul nerespectării prevederilor legale emise în acest sens;i)să acționeze cu toate mijloacele de care dispune, inclusiv la solicitarea justificată a administratorului, pentru prevenirea și combaterea actelor de braconaj sau pentru diminuarea efectelor unor factori negativi care acționează asupra faunei cinegetice;j)să sesizeze, imediat, administratorul la apariția oricărui factor dăunător faunei cinegetice despre care a luat cunoștință: epizootii, calamități naturale, incendii, inundații etc.;k)să facă demersurile legale necesare pentru soluționarea de către organele în drept a cazurilor de braconaj descoperite;l)să completeze și să transmită, la solicitarea administratorului, evidențe statistice cu privire la fauna de interes cinegetic și fondul cinegetic, prevăzute de actele normative în vigoare și de fișa fondului cinegetic;m)să participe ori de câte ori este solicitat, prin personal specializat și împuternicit, la data și în locul stabilite de administrator, la controlul modului de gestionare a faunei cinegetice și să aplice, în termenele menționate în procesul-verbal de control, toate măsurile stabilite de administrator potrivit legii și prezentului contract;n)să rețină permisele de vânătoare ale vânătorilor care au săvârșit pe acest fond cinegetic fapte constatate de personalul propriu și sancționate ca infracțiuni sau contravenții de Legea nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare;o)să rețină, în vederea confiscării, bunurile și mijloacele care au servit la săvârșirea faptelor constatate de personalul propriu și sancționate ca infracțiuni prevăzute de Legea nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare, și să le predea organelor de cercetare penală;p)să ia măsurile prevăzute de lege împotriva persoanelor care încalcă prevederile actelor normative privind organizarea și practicarea vânătorii.
 + 
Capitolul IVTermenele contractuale + 
Articolul 8Prezentul contract este valabil de la data încheierii până la atribuirea în gestiune a faunei cinegetice conform legii și predarea acesteia de către gestionarul temporar către noul gestionar.
 + 
Capitolul VModalitățile de plată a sumelor datorate pentru folosirea fondului cinegetic + 
Articolul 9Pentru gestionarea temporară a faunei cinegetice gestionarul temporar este scutit de plata tarifului de gestionare.
 + 
Capitolul VIAlte clauze + 
Articolul 10În situația în care se constată că evaluarea efectivelor speciilor de faună cinegetică nu s-a efectuat conform instrucțiunilor în vigoare și nu mai este posibilă refacerea acesteia, administratorul nu aprobă cota de recoltă sau o anulează pe cea aprobată, pentru una sau mai multe specii de faună de interes cinegetic, după caz. + 
Articolul 11(1)În executarea prezentului contract administratorul, prin structura teritorială de specialitate prevăzută la art. 1, controlează, ori de câte ori este necesar, modul în care gestionarul temporar își îndeplinește obligațiile contractuale.(2)Aspectele constatate cu ocazia controlului se vor consemna într-un document semnat de ambele părți.(3)Declararea, potrivit legii, a unor părți din fondul cinegetic ca arii naturale protejate care nu se includ în fonduri cinegetice sau în care vânătoarea nu este permisă va produce efecte din momentul declarării.
 + 
Capitolul VIIÎncetarea raporturilor contractuale + 
Articolul 12Prezentul contract își încetează aplicabilitatea, de drept, la expirarea termenului prevăzut la art. 8. + 
Articolul 13Încetarea raporturilor contractuale înainte de termenul prevăzut în contract poate fi stabilită de către administrator, în condițiile legii. + 
Articolul 14(1)Raporturile contractuale, în condițiile art. 12 și 13, încetează din momentul în care gestionarea faunei cinegetice a fost contractată cu alt gestionar și predată acestuia, în condițiile legii.(2)Încetarea raporturilor contractuale nu exonerează gestionarul temporar de răspundere față de administrator și față de terți pentru perioada în care a fost parte în contract.
 + 
Capitolul VIIIForța majoră + 
Articolul 15(1)Forța majoră este constatată de autoritatea competentă.(2)Forța majoră este un eveniment mai presus de controlul părților, care nu se datorează greșelii sau vinovăției acestora, care nu putea fi prevăzut în momentul încheierii contractului și care face imposibilă îndeplinirea obligațiilor contractuale.(3)Sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluții, incendii, inundații sau orice alte catastrofe naturale, precum și restricțiile stabilite, în condițiile legii, ca urmare a apariției unei epizootii.(4)Forța majoră exonerează părțile contractante de îndeplinirea obligațiilor asumate prin prezentul contract care sunt afectate de evenimentul ce constituie forța majoră, pe toată perioada în care aceasta acționează.(5)În perioada de acțiune a forței majore îndeplinirea obligațiilor și responsabilităților părților poate fi suspendată, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părților până la apariția acesteia.(6)Partea contractantă care este afectată și/sau care invocă forța majoră are obligația de a notifica celeilalte părți, imediat și în mod complet, producerea acesteia și de a lua toate măsurile care se impun și care îi stau la dispoziție în vederea limitării consecințelor.(7)Partea afectată de un asemenea eveniment are obligația să transmită celeilalte părți documentația care atestă apariția cazului de forță majoră în termen de cel mult 30 de zile de la apariție. Încetarea acțiunii forței majore se comunică în termen de maximum 15 zile de la încetare.
 + 
Capitolul IXDaune + 
Articolul 16Eventualele daune produse de către gestionarul temporar prin acțiunile pe care le întreprinde pe acest fond cinegetic faunei cinegetice, culturilor agricole, silvice și/sau animalelor domestice, precum și unor terțe persoane se suportă de către acesta, potrivit legii. + 
Articolul 17Cheltuielile generate de refacerea potențialului cinegetic al fondului cinegetic la nivelul la care a fost preluat de către gestionarul temporar sunt suportate de către acesta, la încetarea contractului, numai în măsura în care se dovedește că nu a respectat, cu vinovăție, clauzele contractuale.
 + 
Capitolul XLitigii + 
Articolul 18Eventualele litigii între gestionarul temporar și administrator se soluționează de către instanțele judecătorești competente teritorial.
 + 
Capitolul XIDispoziții finale + 
Articolul 19(1)Prezentul contract intră în vigoare la data predării gestiunii de către fostul gestionar, respectiv la data primirii acesteia de către actualul gestionar temporar.(2)Prezentul contract a fost încheiat astăzi, ………………, în 3 exemplare, dintre care două exemplare pentru administrator și unul pentru gestionar.
Administrator,prin reprezentanții legali ai structurii teritoriale de specialitate a acestuia:………………………………………………….………………………………………………….………………………………………………….(numele și prenumele, funcția, semnătura, ștampila)Gestionar temporar,Reprezentanți legali:………………………………………………….………………………………………………….………………………………………………….(numele și prenumele, funcția, semnătura ștampila)
 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 219/2008)
Act adițional nr. ………/……………. la Contractul de gestionare a faunei cinegetice
 din cuprinsul Fondului cinegetic nr. ……, denumit …………., din județul ………….,
 înregistrat cu nr. ……./…….
Părțile în contract:1.Administratorul*), prin ……………………………………………………….., reprezentat legal de …………………………………., având funcția ……………., de ……………………………., având funcția ……………. și de ……………………………, având funcția ……………………………,Notă
*) Autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare prin structurile teritoriale de specialitate.
și2.Gestionarul**) ……………………………………., reprezentat legal de ……………………………., având funcția ……………………., și de ……………………………, având funcția ………………..,Notă
**) Persoana juridică română care a fost licențiată în condițiile legii și căreia i se atribuie în gestiune fauna cinegetică din cuprinsul fondului cinegetic.
în temeiul prevederilor Legii vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului apelor și pădurilor nr. ……./……….,încheie prezentul act adițional. + 
Articolul IContractul de gestionare a faunei cinegetice din cuprinsul Fondului cinegetic nr. ….., denumit ………………, din județul ………………., înregistrat cu nr. ………../………….., se modifică și se completează după cum urmează:1.Alineatul (3) al articolului 3 se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Prezentul contract asigură gestionarului dreptul de a organiza și desfășura acțiuni de vânătoare, de a valorifica în fiecare an cotele de recoltă aprobate și de a folosi pentru vânătoare, în condițiile legii, terenurile ce sunt cuprinse în fondul cinegetic, fără a fi necesare alte avize, acorduri sau autorizări.2.La articolul 6, partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 6Administratorul, prin structura teritorială de specialitate prevăzută la art. 1:
3.Alineatul (22) al articolului 7 se abrogă.4.Articolul 8 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 8Prezentul contract se încheie pe o perioadă de …….. ani, respectiv de la ………………….. până la ……………………., inclusiv.
5.Alineatul (1) al articolului 14 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 14(1)În executarea prezentului contract, administratorul, prin structura teritorială de specialitate prevăzută la art. 1, controlează, cel puțin o dată la 2 ani sau ori de câte ori este necesar, modul în care gestionarul își îndeplinește obligațiile contractuale.
6.La articolul 18, partea introductivă a alineatului (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 18(1)Rezilierea de drept a contractului se realizează de către structura teritorială de specialitate a administratorului prevăzută la art. 1, cu acordul scris al administratorului, fără sesizarea instanței și fără punerea în întârziere, în următoarele cazuri:
7.La articolul 18, litera b) a alineatului (1) se modifică și va avea următorul cuprins:b)gestionarul nu și-a îndeplinit oricare dintre obligațiile contractuale prevăzute la art. 7 alin. (1), (2), (4), (6), (10), (16), (17), (18) și (23);8.La articolul 18, partea introductivă a alineatului (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Contractul încetează de drept, după notificarea în acest sens adresată gestionarului de către structura teritorială de specialitate a administratorului prevăzută la art. 1, cu acordul scris al administratorului, în următoarele cazuri:9.La articolul 18, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3) și (4), cu următorul cuprins:(3)Eventuale sesizări privind calculul și plata tarifului de gestionare de către gestionarul faunei cinegetice proprietarilor terenurilor cuprinse în fondul cinegetic se verifică și se soluționează de către structura teritorială de specialitate a administratorului, iar eventualele litigii se soluționează de instanța de judecată competentă teritorial.(4)Pentru situațiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c) și g) se acordă un termen de 30 de zile pentru remedierea deficiențelor.
 + 
Articolul IIPrezentul act adițional a fost încheiat astăzi, ……………………………, în trei exemplare originale din care două pentru administrator și unul pentru gestionar.
Administrator: ……………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………(numele și prenumele, semnătura, ștampila)Gestionar:……………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………(numele și prenumele, semnătura, ștampila)NOTĂ: Actul adițional se înregistrează, în ziua semnării, atât la structura administratorului, cât și la gestionar.
 + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 219/2008)
Act adițional nr. ……/……. la Contractul de gestionare a faunei cinegetice
din cuprinsul Fondului cinegetic nr. ….. denumit …………., din județul ……………,
înregistrat cu nr. ……../………
Părțile în contract:1.Administratorul*), prin ………………………………………………………., reprezentat legal de …………………………………., având funcția ……………., de ……………………………., având funcția ……….., și de ……………………………, având funcția ……………………………,Notă
*) Autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare prin structurile teritoriale de specialitate.
și2.Gestionarul**) …………………………, reprezentat legal de …………….., având funcția ………………., și de …………………, având funcția ………………,Notă
**) Persoana juridică română care a fost licențiată în condițiile legii și căreia i se atribuie în gestiune fauna cinegetică din cuprinsul fondului cinegetic.
în temeiul prevederilor Legii vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 219/2008, cu modificările și completările ulterioare,văzând acordul gestionarului transmis prin Adresa nr. …………/…………. (ziua/luna/anul),văzând Scrisoarea de garanție bancară de bună execuție nr. ……………… emisă de către …………………………………., valabilă până la data de …………………………,încheie prezentul act adițional. + 
Articolul IValabilitatea Contractului de gestionare nr. ………../………… a faunei cinegetice din cuprinsul Fondului cinegetic nr. ….., denumit ………………, din județul ………….., se prelungește de la 10 la 16 ani, respectiv de la data ……….. ***) până la data de ……….. ****).Notă
***) Se va completa data semnării contractului la momentul atribuirii.
****) Se va completa data împlinirii termenului de 16 ani de la momentul atribuirii.
 + 
Articolul IIPrezentul act adițional a fost încheiat astăzi, ………………….., în trei exemplare originale, din care două exemplare pentru administrator și un exemplar pentru gestionar.
Administrator: ……………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………(numele și prenumele, semnătura, ștampila)Gestionar:……………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………(numele și prenumele, semnătura, ștampila)NOTĂ: Actul adițional se înregistrează, în ziua semnării, atât la structura administratorului, cât și la gestionar.
 + 
Anexa nr. 4(Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 219/2008)Act adițional nr. ………../…………….. la Contractul de gestionare a faunei cinegetice din cuprinsul Fondului cinegetic nr. ….., denumit …………………, din județul ………………., înregistrat cu nr. ………./…………Părțile în contract:1.Administratorul*), prin ………………………………………………………, reprezentat legal de …………………………………., având funcția ……………., de ……………………………., având funcția ………., și de ……………………………, având funcția …………………………..,Notă
*) Autoritatea publică centrală care răspunde de vânătoare prin structurile teritoriale de specialitate.
și2.Gestionarul**) …………………………………………….., reprezentat legal de ……………………, având funcția ……………………, și de …………………………, având funcția ………………..,Notă
**) Persoana juridică română care a fost licențiată în condițiile legii și căreia i se atribuie în gestiune fauna cinegetică din cuprinsul fondului cinegetic.
în temeiul prevederilor Legii vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 219/2008, cu modificările și completările ulterioare,văzând solicitarea gestionarului transmisă prin Adresa nr. ……./……… (ziua/luna/anul),văzând Scrisoarea de garanție bancară de bună execuție nr. ……………… emisă de către …………………………………., valabilă până la data de …………………………,încheie prezentul act adițional. + 
Articolul IValabilitatea Contractului de gestionare nr. ……/……….. a faunei cinegetice din cuprinsul Fondului cinegetic nr. ……., denumit ……………….., din județul ………….., se prelungește cu 16 ani, respectiv de la data …………. ***) până la data de …………. ****).Notă
***) Se va completa data expirării contractului.
****) Se va completa data împlinirii termenului de 16 ani de la data expirării contractului a cărui prelungire se solicită.
 + 
Articolul IIPrezentul act adițional a fost încheiat astăzi, ……………., în trei exemplare originale, din care două pentru administrator și unul pentru gestionar.
Administrator: ……………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………(numele și prenumele, semnătura, ștampila)Gestionar:……………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………(numele și prenumele, semnătura, ștampila)NOTĂ: Actul adițional se înregistrează, în ziua semnării, atât la structura administratorului, cât și la gestionar.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x