ORDIN nr. 1.593 din 17 noiembrie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL PENTRU MEDIUL DE AFACERI, COMERT SI ANTREPRENORIAT
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 927 din 24 noiembrie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 894 31/07/2017
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 31/07/2017 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 31/07/2017 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 31/07/2017 ART. 10
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 894 31/07/2017
ActulREFERIRE LAORDIN 894 31/07/2017
ActulREFERIRE LAHG 23 12/01/2017 ART. 3
ActulREFERIRE LAPROCEDURA 31/07/2017 ANEXA 12
ActulREFERIRE LAPROCEDURA 31/07/2017
ActulREFERIRE LALEGE 346 14/07/2004 ART. 25
ART. 1REFERIRE LAORDIN 894 31/07/2017
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 31/07/2017 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 31/07/2017 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 31/07/2017 ART. 1
ART. 1REFERIRE LAPROCEDURA 31/07/2017
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Referatul de aprobare nr. 94.777 din 16.11.2017 al Direcției de antreprenoriat și programe pentru IMM,în temeiul prevederilor Legii bugetului de stat pe anul 2017 nr. 6/2017, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale prevederilor art. 3 alin. (1) pct. 18 din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, cu modificările și completările ulterioare,ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat emite următorul ordin: + 
Articolul IProcedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață, aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat nr. 894/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 638 și 638 bis din 4 august 2017, se modifică după cum urmează:1.La punctul 6 „Evaluarea, selecția beneficiarilor și acordarea alocației financiare nerambursabile“, subpunctul 6.3, alineatul (1) va avea următorul cuprins:(1)După primirea Scrisorii de acceptare de principiu pentru finanțare în limita bugetului, beneficiarii care implementează proiectul cu sau fără componentă de credit vor semna la sediul AIMMAIPE Contractul de finanțare (anexa nr. 12 la prezenta procedură). Termenul-limită de semnare a contractelor de finanțare este 11 decembrie 2017. Aplicanții pot solicita și înlocuirea componentei de aport propriu cu componenta de credit și invers, cu condiția respectării termenului-limită de semnare a contractului de finanțare, respectiv 11 decembrie 2017.Aplicanții ale căror planuri de afaceri se implementează cu componentă de credit și care au fost înștiințați cu privire la acceptarea de principiu la finanțare în urma verificărilor efectuate conform subpct. 6.2 au obligația de a se prezenta în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii Scrisorii de acceptare de principiu pentru finanțare în limita bugetului la instituția de credit parteneră în vederea deschiderii contului și depunerii documentelor necesare obținerii creditului.În termen de maximum 20 de zile lucrătoare de la depunerea la instituția de credit de către aplicant a documentelor necesare obținerii creditului, instituția de credit are obligația, conform convenției de colaborare semnate cu ministerul, să transmită ministerului și AIMMAIPE copia hotărârii de aprobare a creditului/contractului de credit/scrisorii de respingere. Termenul-limită pentru semnarea contractelor de credit este 8 decembrie 2017 și pentru semnarea contractelor de finanțare este 11 decembrie 2017.MMACA prin AIMMAIPE va transfera în contul de tranzit deschis la instituția de credit parteneră sumele reprezentând AFN aferente contractelor de finanțare.2.În anexa nr. 12, la capitolul IV „Modalitățile de plată“, articolul 6 va avea următorul cuprins: + 
Articolul 6Beneficiarii programului trebuie să deschidă cont curent la instituția de credit parteneră pentru derularea operațiunilor de încasări și plăți. Aportul propriu în numerar al beneficiarului va fi vărsat în contul deschis la instituția de credit parteneră. Sumele reprezentând AFN vor fi eliberate după achitarea integrală a tuturor cheltuielilor și primirea de către instituția de credit parteneră a acordului de utilizare AFN eliberat de AIMMAIPE.
3.În anexa nr. 12, la capitolul V „Drepturi și obligații“, articolul 10 va avea următorul cuprins: + 
Articolul 10Beneficiarul:a)va pune la dispoziția Unității Programare, Selecție, Evaluare și Contractare (UPSEC), Unității de Monitorizare, Control și Raportare (UMCR) și Unității de Plată (UP) din cadrul AIMMAIPE ………………… toate documentele prevăzute de procedură. Administratorul de Program poate cere oricând informații și documente suplimentare ce trebuie furnizate în cel mult 10 zile de la solicitarea acestora;b)este obligat să raporteze efectele participării la Program pentru o perioadă de 3 ani, începând cu anul următor acordării AFN, prin completarea și transmiterea prin poștă sau prin fax a formularului de raportare tehnică (anexa nr. 9 la procedură);c)este obligat să mențină investiția pentru care primește alocația financiară nerambursabilă în cadrul Programului o perioadă de minimum 3 ani începând cu anul următor acordării AFN și nu va aplica amortizarea accelerată pentru activele achiziționate în cadrul Programului;d)este obligat să achiziționeze numai active noi;e)trebuie să coreleze cheltuielile efectuate cu fluxul activităților/subactivităților (de exemplu, aprovizionare/ promovare, distribuție/vânzare) ale codului CAEN pentru care solicită finanțare, în conformitate cu codurile CAEN din anexa nr. 1 la procedură;f)trebuie să achiziționeze bunurile și serviciile eligibile în condiții de piață, respectiv să întocmească un dosar de achiziție care să cuprindă: cereri de ofertă (minimum 3), ofertele primite (acestea trebuie să cuprindă și datele de identificare ale ofertantului), un proces-verbal semnat de reprezentantul legal al întreprinderii prin care să fie justificată alegerea ofertei câștigătoare, contractul/contractele cu furnizorul/furnizorii;g)trebuie să asigure în favoarea administratorului de Program bunurile achiziționate prin Program împotriva tuturor riscurilor, pe o perioadă de 4 ani, și să cesioneze toate drepturile pe care le va dobândi în temeiul asigurării către administratorul de Program;h)trebuie să deschidă cont curent la instituția de credit parteneră pentru derularea operațiunilor de încasări și plăți;i)nu poate schimba la achiziționare activele pentru care a primit notificare privind acordul de principiu pentru finanțare;j)este obligat să respecte toate condițiile prevăzute în procedura de implementare a programului.
 + 
Articolul IIDirecția de antreprenoriat și programe pentru IMM din cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat și agențiile pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului vor duce la îndeplinire prezentul ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat,
Vicențiu Dorin Gavril Știr,
secretar de stat
București, 17 noiembrie 2017.Nr. 1.593.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x