ORDIN nr. 1.519/14/2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INVESTITIILOR SI PROIECTELOR EUROPENE Nr. 1.519 din 11 aprilie 2023SERVICIUL DE TELECOMUNICATII SPECIALE Nr. 14 din 6 aprilie 2023
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 340 din 24 aprilie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 172 08/12/2022
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 172 08/12/2022 ART. 7
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 172 08/12/2022 ART. 36
ActulREFERIRE LAHOTARARE 52 15/02/2018 ART. 14
ActulREFERIRE LALEGE 153 28/06/2017
ActulREFERIRE LALEGE 92 24/07/1996 ART. 10
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 172 08/12/2022
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 172 08/12/2022 ART. 36
ART. 1REFERIRE LALEGE 153 28/06/2017
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 172 08/12/2022 ART. 4
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 172 08/12/2022 ART. 4
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 172 08/12/2022 ART. 6
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 172 08/12/2022 ART. 6
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 172 08/12/2022 ART. 4
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 172 08/12/2022 ART. 6
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În conformitate cu prevederile art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 172/2022 privind dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ și a aplicațiilor informatice MySMIS2021 și SMIS2021 pentru gestionarea fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027 și pentru completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice,în temeiul art. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 172/2022 privind dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ și a aplicațiilor informatice MySMIS2021 și SMIS2021 pentru gestionarea fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027 și pentru completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, al art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea și funcționarea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea și funcționarea Serviciului de Telecomunicații Speciale, cu modificările și completările ulterioare,ministrul investițiilor și proiectelor europene și directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale emit prezentul ordin. + 
Articolul 1Prezentul ordin stabilește modul de exercitare de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, denumit în continuare MIPE, și de către Serviciul de Telecomunicații Speciale, denumit în continuare STS, a atribuțiilor și responsabilităților prevăzute la art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 172/2022 privind dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ și a aplicațiilor informatice MySMIS2021 și SMIS2021 pentru gestionarea fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027 și pentru completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, denumită în continuare Ordonanță, în procesul de dezvoltare și administrare a sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ și a aplicațiilor conexe MySMIS2021 și SMIS2021. + 
Articolul 2În vederea exercitării atribuțiilor și responsabilităților prevăzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanță, MIPE, în calitate de administrator operațional al sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, inclusiv al aplicațiilor informatice conexe MySMIS2021 și SMIS2021, asigură următoarele:a)extragerea și definirea cerințelor specifice analizei de business, modelarea și structurarea acestora;b)participarea, împreună cu echipa STS, la modelarea evenimentelor din fluxurile de business în aplicația stabilită de comun acord;c)detalierea, împreună cu echipa de analiză a STS, a cerințelor funcționale și nefuncționale prin tichete în sistemul de ticketing stabilit de comun acord;d)testarea funcționalităților aplicației și semnarea procesului-verbal de acceptanță pentru punerea în producție; e)operarea centrului de suport operațional nivel 1 și 2, acordat utilizatorilor și beneficiarilor sistemului informatic menționat la art. 1, conform procedurii de lucru stabilite în anexa nr. 1, punând la dispoziție, în acest sens, o echipă dedicată de helpdesk;f)punerea la dispoziție a infrastructurii IT fizice și virtuale pentru dezvoltarea și funcționarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ în baza specificațiilor solicitate de STS;g)administrarea infrastructurii IT fizice și virtuale aferente sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ și aplicațiilor conexe, cu sprijinul STS;h)monitorizarea infrastructurii fizice și virtuale, cu sprijinul STS, conform unei proceduri de lucru comune stabilite ulterior;i)punerea la dispoziție a infrastructurii de baze de date;j)participarea la ședințele de analiză de business, testare și validare (inclusiv semnarea acceptanței);k)administrarea mediilor de preproducție și producție necesare pentru lansarea în producție, cu sprijinul STS;l)desemnarea persoanelor de contact (nume și prenume, telefon, e-mail) pentru fiecare domeniu tehnic identificat, pentru semnalarea evenimentelor și incidentelor de securitate cibernetică identificate de către specialiștii STS;m)furnizarea de informații tehnice despre resursele IT și despre evenimentele de securitate din zona de responsabilitate tehnică, în vederea asigurării serviciilor integrate de securitate cibernetică de către specialiștii STS;n)aplicarea măsurilor tehnice necesare pentru minimizarea riscurilor de securitate, în zonele de responsabilitate tehnică;o)acordarea de suport în vederea remedierii vulnerabilităților de securitate identificate.
 + 
Articolul 3În vederea exercitării atribuțiilor și responsabilităților prevăzute la art. 4 alin. (2) din Ordonanță, STS, în calitate de administrator tehnic și de securitate cibernetică al sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, inclusiv al aplicațiilor informatice conexe MySMIS2021 și SMIS2021, asigură următoarele:a)modelarea, împreună cu echipa de analiză a MIPE, a evenimentelor din fluxurile de business în aplicația stabilită de comun acord; b)crearea tichetelor în aplicația de ticketing, împreună cu echipa de analiză a MIPE, pentru structurarea și documentarea cerințelor funcționale și nefuncționale;c)proiectarea, dezvoltarea și implementarea funcționalităților necesare realizării aplicațiilor informatice MySMIS2021 și SMIS2021+, în baza cerințelor operaționale furnizate de către MIPE;d)stabilirea detaliilor referitoare la modalitatea de creare și completare a tichetelor transmise prin corespondență electronică între MIPE și STS la nivelul echipei comune de lucru constituite în baza acestui ordin, prin folosirea instrumentelor specifice agreate de comun acord;e)revizuirea și validarea tichetelor de analiză transmise de echipa MIPE (în ședințele de grooming);f)testarea modulelor dezvoltate, respectiv a platformei instalate și configurate;g)acordarea de suport tehnic de nivel 3 specializat la nivel de experți, la solicitarea MIPE, în conformitate cu anexa nr. 1;h)administrarea sistemului informatic prevăzut la art. 1 din punct de vedere tehnic; i)participarea la evaluarea performanțelor funcționalităților și modulelor dezvoltate în sistemul informatic menționat la art. 1, conform unei proceduri de lucru comune stabilite ulterior;j)configurarea, administrarea și operarea rețelei VPN, conform anexei nr. 2;k)expunerea în rețeaua internet a serviciilor de interes, prin configurarea echipamentelor centrale, de tip firewall/UTM și a switch-urilor de datacenter, conform anexei nr. 2;l)configurarea, administrarea și operarea rețelei de comunicații extranet prin care se asigură transmiterea, primirea, interogarea și validarea seturilor de date din sistemele informatice ale instituțiilor și autorităților publice, în condițiile prevăzute de acordul de colaborare încheiat potrivit art. 6 alin. (7) din Ordonanță;m)configurarea și administrarea centrului de suport, conform anexei nr. 2, precum și asigurarea de suport tehnic de nivel 3;n)administrarea mediilor de dezvoltare și testare necesare pentru lansarea în producție;o)participarea la ședințele de analiză de business, dezvoltare, testare (include și întocmirea acceptanței), integrare;p)realizarea evaluărilor de vulnerabilități pentru aplicațiile informatice MySMIS2021 și SMIS2021+ dezvoltate de către STS, conform procedurilor interne ale STS;q)realizarea evaluărilor de vulnerabilități pentru infrastructura IT corespunzătoare sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, conform procedurilor interne ale STS;r)monitorizarea evenimentelor de securitate și răspuns la incidentele de securitate asociate sistemului informatic ce deservește proiectul MySMIS2021/SMIS2021+, conform procedurilor interne ale STS;s)stabilirea și comunicarea către MIPE a unui punct de contact unic pentru comunicarea privind domeniul securității cibernetice, conform procedurilor interne ale STS.
 + 
Articolul 4(1)În vederea implementării și utilizării funcționalităților sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, MIPE transmite, primește, interoghează și validează seturi de date din sistemele informatice ale instituțiilor și autorităților publice prevăzute la pct. I din anexa nr. 3, în condițiile care se stabilesc prin acordurile de colaborare încheiate, potrivit prevederilor art. 6 alin. (7) din Ordonanță.(2)Instituțiile și autoritățile publice prevăzute la pct. I din anexa nr. 3, care dețin și furnizează date către MIPE, răspund pentru actualitatea, realitatea și integralitatea respectivelor date. (3)MIPE și STS nu răspund pentru actualitatea, realitatea și integralitatea datelor furnizate de către instituțiile și autoritățile publice prevăzute la pct. I din anexa nr. 3. + 
Articolul 5(1)Prelucrarea datelor cu caracter personal prin sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+ se face în baza prevederilor art. 6 din Ordonanță.(2)Pentru interogarea datelor cu caracter personal prelucrate prin intermediul aplicațiilor informatice MySMIS2021/SMIS2021+ de tipul datelor de identificare, relațiilor de muncă, studiilor, veniturilor, stării de sănătate, precum și a altor atribute se vor folosi registrele sau bazele de date prevăzute la pct. II din anexa nr. 3.(3)În aplicarea art. 6 alin. (2) din Ordonanță, MIPE, în calitate de operator de date cu caracter personal, împuternicește STS să efectueze operațiuni privind prelucrarea, colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, protejarea, ștergerea și distrugerea datelor cu caracter personal menționate la alin. (2), în vederea îndeplinirii de către STS a atribuțiilor prevăzute la art. 4 alin. (2) din Ordonanță.(4)În vederea realizării operațiunilor de conservare sau ștergere a datelor colectate în cadrul sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ și prelucrate în aplicațiile conexe acestuia, conform art. 6 alin. (5) din Ordonanță, seturile de date care fac obiectul acestor operațiuni sunt următoarele:a)codul numeric personal (CNP);b)numele și prenumele;c)adresa de e-mail;d)adresa de domiciliu/reședință;e)seria și numărul de buletin/carte de identitate.(5)Prelucrarea datelor se va efectua cu jurnalizarea următoarelor operațiuni: activitate utilizatori, sesiuni de autentificare utilizatori, import/export date, modificare.
 + 
Articolul 6Activitățile, responsabilii și timpii de răspuns așteptați pentru fiecare activitate sunt asumați de MIPE și STS, în conformitate cu prevederile din anexa nr. 2. + 
Articolul 7Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 8Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul investițiilor și proiectelor europene,
Marcel Ioan Boloș
Directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale,
Ionel-Sorin Bălan + 
Anexa nr. 1
PROCEDURĂ DE LUCRU
privind acordarea suportului de nivel 1, 2 și 3 către utilizatorii sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+
 + 
Prezentarea generală a scopului proceduriiScopul procedurii este acela de a stabili modul de acțiune al personalului desemnat să își desfășoare activitatea în centrul de suport beneficiari pentru preluarea solicitărilor transmise de către reprezentanții Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) privind disfuncționalități ale sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+, dar și al personalului dedicat din cadrul MIPE care oferă suport utilizatorilor aplicației.Suportul operațional implică preluarea petițiilor și întrebărilor de la aplicanți; suportul operațional se realizează prin serviciul helpdesk de către personalul MIPE dedicat gestionării acestora și responsabil cu asigurarea suportului operațional de nivel 1 și 2.În cazul în care personalul MIPE care gestionează helpdeskul și asigură suportul operațional de nivel 1 și 2, în urma informațiilor de la solicitant și a consultării manualelor de utilizare, constată că este o problemă de natură tehnică, va solicita datele de identificare ale solicitantului și ale organizației care a întâmpinat probleme în utilizarea aplicației, precum și toate detaliile legate de situația expusă, în vederea realizării tichetului corespunzător în aplicația JIRA.
 + 
ObiectivAceastă procedură urmărește:a)stabilirea unor norme interne privind primirea și soluționarea solicitărilor, pe linia suportului de operare în cadrul aplicației;b)stabilirea modului în care solicitările vor fi soluționate.
 + 
Documente de referințăManual de utilizare1.Definiții și abrevieri ale termenilor utilizați în procedură

Nr. crt. Abrevierea Termenul abreviat
1. JIRA Aplicație pentru înregistrarea, vizualizarea și gestionarea solicitărilor primite în helpdesk MIPE
2. Status Starea în care se află o solicitare la un anumit moment
3. Apelant Reprezentantul MIPE/helpdesk MIPE
4. Task (sarcină) Solicitare care trebuie soluționată
5. Subtask (sarcină în legătură cu taskul din care face parte) Solicitare care trebuie soluționată, având legătură cu taskul din care face parte
6. Solicitant Utilizator care anunță centrul helpdesk MIPE că a întâmpinat o problemă în aplicație
7. Bug Defect, disfuncționalitate raportată a sistemului informatic

2.Înregistrarea solicitărilor(1)Pentru înregistrarea solicitării apelantului, reprezentantul MIPE cu acces în JIRA trebuie să primească un minimum de informații:a)numele și prenumele persoanei;b)centrul din care face parte apelantul (centru helpdesk MIPE);c)numele și prenumele solicitantului (eventual, entitatea pe care o reprezintă);d)o descriere a problemei întâmpinate, necesară completării tichetului din JIRA, conform indicațiilor de mai jos.(2)Reprezentantul MIPE cu acces în JIRA are următoarele obligații:a)să solicite toate datele necesare creării taskului în JIRA;b)să revină la apelant cu un apel telefonic în situația în care dezvoltatorul sau analistul de business solicită date suplimentare;c)să înregistreze solicitarea în JIRA, menționând toate datele necesare pentru identificarea problemei sesizate.(3)Dacă se constată existența unei cazuistici recurente pe care se identifică mai multe spețe, se va înregistra un task specific în JIRA, iar toate spețele similare se vor înregistra ca subtaskuri individualizate în cadrul taskului cu respectiva specificitate.(4)Pașii pentru crearea tichetului în JIRA sunt:a)se va accesa butonul „Create“, după care se va deschide automat tabul „Create Issue“;b)se va selecta proiectul;c)la „Issue Type“ se va selecta, conform specificului problemei, opțiunea: „Bug“ (bug = o problemă care afectează sau împiedică funcționarea produsului);d)la „Summary“ se va descrie pe scurt problema în cauză. La „Component/s“ se va completa componenta, dacă este cazul;e)la „Description“ se vor completa toate detaliile aferente „bugului“ semnalat. Se vor completa:– contul de pe care s-a semnalat bugul;– linkul aplicației din momentul semnalării bugului;– screenshoturi cât mai clare (fullscreen, inclusiv data și ora de pe ecran), care să cuprindă cât mai multe detalii aferente bugului;– fluxul parcurs în situația specifică, precizând pasul la care a apărut comportamentul nedorit, precum și descrierea cât mai precisă a acestui comportament (de exemplu, mesajul exact returnat, timpul de așteptare etc.);f)„Priority“ se referă la nivelul de prioritate care indică importanța problemei. Prioritățile definite în prezent sunt enumerate mai jos:– „Highest“ – Această problemă va bloca progresul. Este vorba despre o eroare blocantă;– „High“ – există o probabilitate mare ca această problemă să blocheze progresul;– „Medium“ – problema detectată are potențialul de a bloca progresul;– „Low“ – problemă minoră sau ușor de rezolvat;– „Lowest“ – problemă banală cu impact redus sau fără impact asupra progresului;– „None“ – nici n grad de prioritate.g)la „Assignee“ se va putea completa numele celui care va prelua acea solicitare, însă se recomandă completarea cu opțiunea default „Automatic“;h)statusurile solicitărilor în JIRA se clasifică în următoarele categorii:– „Done“ – solicitarea a fost rezolvată;– „In progress“ – solicitarea se află în lucru;– „No category“ – încă nu a fost selectat un status pentru solicitare;– „To do“ – de rezolvat solicitarea;– „Review“ – tichetul a fost rezolvat și trebuie testat.3.Suport tehnic de nivel 3Suportul tehnic de nivel 3 (disfuncționalități ale aplicației, rezolvarea problemelor tehnice apărute la echipamentele hardware, infrastructura de comunicații, sisteme de operare sau aplicații-suport – servere de aplicații, baze de date) va fi asigurat de către Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).4.Rezolvarea solicitărilorDupă ce echipa MIPE/STS dedicată proiectului rezolvă solicitarea, taskul din JIRA se va găsi în starea „de aprobat“ (review/in review), iar echipele de testare ale STS și MIPE vor verifica rezolvarea sarcinii, urmând ca, în baza feedbackului rezultat, reprezentantul MIPE cu acces în JIRA să valideze soluționarea solicitării prin închiderea taskului sau retrimiterea acestuia în lucru dacă rezultatul nu este cel așteptat. Răspunsurile la solicitări și finalizarea bugurilor semnalate nu vor fi operaționalizate pe mediul de producție fără ca taskul din JIRA să fie închis de către reprezentanții MIPE. + 
Anexa nr. 2
Activități de suport tehnic, acceptanță și timpi de răspuns așteptați
I.Detalierea responsabililor de activități de suporta)suport bug-fixing:(i)Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE): înregistrează incidentele în JIRA;(ii)Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS);b)suport incidente aplicații, baze de date, platformă, networking:(i)MIPE;(ii)STS.II.Canale de comunicarea)e-mail – mediu de comunicare oficial – pentru documente ce necesită validare formală;b)JIRA;c)Mattermost.III.Procedura de acceptanțăTipuri de acceptanță și conținutul fiecărei acceptanțe (documente care se semnează, cine semnează, momentul semnării);a)acceptanță instalare și configurare platformă MySMIS2021 (pentru fiecare mediu: test preprod prod)1.arhitectura detaliată a fiecărui mediu – STS, după finalizarea instalării și configurării fiecărui mediu;2.nume mașini credențiale – STS, după finalizarea instalării și configurării fiecărui mediu;3.manuale instrucțiuni de administrare și utilizare – STS, după finalizarea instalării și configurării fiecărui mediu;4.raport testare platformă funcțională – MIPE, după testarea fiecărui mediu;b)acceptanță dezvoltare aplicație MySMIS2021 (pentru fiecare modul):1.documentație cerințe și specificații funcționale – export taskuri din JIRA – STS, verificat de MIPE, semnat de echipele de analiză ale STS MIPE după finalizarea ședințelor de grooming ale fiecărui modul;2.acceptanță funcțională – plan de testare raport de testare document UAT – echipa de testare a MIPE – după finalizarea testării funcționale;3.acceptanță de performanță – plan de testare raport de testare – STS, după finalizarea testelor de performanță;4.acceptanță de securitate – plan de testare raport de testare – echipa de testare – STS, după finalizarea testelor de securitate;c)modul de lucru 1.documentare cerințe funcționale: MIPE documentează cerințele funcționale în aplicația OpenProject;2.design evenimente: – STS, cu suport MIPE, realizează designul evenimentelor în Colaboard;– echipele de analiză ale MIPE STS semnează un document de analiză cu evenimentele modelate în Colaboard;– după această etapă, STS poate estima efortul necesar dezvoltării;3.documentare taskuri JIRA: – STS creează în JIRA taskurile de tip Epic MIPE le completează; – STS creează în JIRA taskurile de tip Story MIPE le completează;4.grooming: DEV STS analiști STS analiști MIPE– vor fi mai multe ședințe de grooming deoarece în fiecare ședință de grooming sunt discutate numai câteva taskuri;– pentru fiecare modul, echipele de analiză ale MIPE STS semnează un document unde sunt enumerate epic-urile și story-urile discutate la grooming și care intră în respectivul modul (doar enumerare taskuri de tip Epic și Story – descrierea rezultând pentru fiecare task din history JIRA);5.review zilnic cerințe:– DEV solicită clarificări pentru cerințe neclare sau incomplete;– MIPE răspunde la solicitări;– MIPE definește UAC;d)în implementarea proiectului folosim metodologia Agile Scrum1.pentru o monitorizare a progresului se vor folosi sprinturi de maximum 2 săptămâni cu backlog active;2.taskurile documentate în JIRA ar trebui să intre în sprinturi separate (să nu se mai aștepte 2-3-4 săptămâni până se finalizează groomingul pentru întregul modul);3.taskurile și subtaskurile asociate story-urilor să fie asignate persoanelor care lucrează pe ele pentru a putea oricând identifica persoana responsabilă pe task pentru o comunicare directă (Mattermost, videoconferințe) și numai cu ele să se întâmple groomingul;4.urmărire în timp real cât s-a implementat din estimatul de la 2 săptămâni, pentru a analiza dacă ne încadrăm în termenele stabilite prin Memorandum;e)evenimente1.Planning confom Kanban;2.Backlog Refiniment;3.Retrospective.IV.Timpii de răspuns așteptați sunt următorii:a)pentru dezvoltare inițială – Tdev = 2-4 săptămâni;b)pentru testare/QA – Tdev/4= 5-7 zile;V.Principalele activități desfășurate în cadrul configurării, administrării și operării rețelei de comunicații de tip VPN sunt următoarele:a)asigurarea conexiunilor securizate de tip IPSec VPN între entitățile care au nevoie de acces la resursele MySMIS și HUB MIPE;b)configurarea politicilor de securitate pe echipamentele tip firewall pentru rețeaua VPN;c)asigurarea rutării pentru accesul la resursele MySMIS;d)actualizarea și optimizarea soluției în funcție de nevoile survenite;e)suport tehnic pentru modificarea locațiilor de acces la rețeaua MySMIS;f)monitorizarea echipamentelor instalate în rețeaua VPN MySMIS și remedierea incidentelor.VI.Activitățile desfășurate pentru asigurarea expunerii în rețeaua internet a serviciilor de interes prin configurarea echipamentelor centrale, de tip firewall/UTM și a switch-urilor de datacenter, se realizează astfel:a)configurarea vlan-urilor și porturilor de pe echipamentele de tip switch datacenter;b)asigurarea posturii de securitate a rețelei prin configurarea echipamentelor de tip UTM;c)configurarea politicilor de securitate pe echipamentele tip firewall pentru accesul la internet;d)expunerea în rețeaua internet a serviciilor de interes;e)monitorizarea echipamentelor în vederea identificării și remedierii prompte a incidentelor. VII.Pentru asigurarea atribuțiilor menționate la art. 3 lit. k) din ordin, STS desfășoară următoarele activități:a)asigurarea conexiunilor securizate între echipamentele din cadrul rețelei extranet;b)asigurarea disponibilității accesului la serviciile expuse în rețeaua extranet printr-o infrastructură redundantă; c)configurarea regulilor de acces în funcție de solicitări;d)implementarea protocoalelor de rutare în vederea asigurării accesului la resursele expuse în rețeaua extranet.VIII.Pentru configurarea și administrarea tehnică a centrului de suport operat de către MIPE, STS desfășoară următoarele activități:a)instalează și configurează aplicația de call center;b)configurează aplicația de call center pentru accesul utilizatorilor la cozi, în funcție de fluxurile de lucru;c)instalează și configurează SIP Trunk pentru accesul la serviciul de tip call center;d)realizează mesaje de tip IVR pentru serviciul de tip call center;e)realizează și configurează programe de lucru pentru serviciul de tip call center;f)configurează aplicația prin care se pot extrage date statistice privind activitatea din call center;g)administrează și monitorizează echipamentele și aplicația care oferă serviciul de tip call center.
 + 
Anexa nr. 3I.Instituțiile și autoritățile publice care dețin și furnizează date pentru Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene1.Autoritatea pentru Digitalizarea României;2.Agenția Națională de Administrare Fiscală;3.Ministerul Finanțelor;4.Ministerul Justiției;5.Oficiul Național al Registrului Comerțului;6.Inspectoratul General al Poliției Române;7.Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor (Ministerul Afacerilor Interne);8.Registru Auto Român;9.Ministerul Educației;10.Agenția Națională de Integritate;11.Inspectoratul de Stat în Construcții;12.Camera Auditorilor Financiari din România;13.Autoritatea de Supraveghere Financiară;14.Institutul Național de Statistică;15.Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci;16.Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară;17.Consiliul Concurenței;18.Inspecția Muncii;19.Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă;20.Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități;21.Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar.II.Registre sau baze de date1.Registrul de șomeri (Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă);2.REVISAL (Inspecția Muncii);3.Registrul electronic al persoanelor cu dizabilități (Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități);4.Registrul cadastru și carte funciară (Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară);5.Sistemul informatic integrat al învățământului din România SIIR – Registrul matricol unic (Ministerul Educației);6.Registrul cu diriginții de șantier autorizați (Inspectoratul de Stat în Construcții);7.Sistemul computerizat integrat pentru prevenirea situațiilor de conflict de interese în timp real PREVENT (Autoritatea Națională de Integritate);8.Registrul național de evidența persoanelor (Ministerul Afacerilor Interne – Direcția Generală de Evidență a Persoanelor).III.Seturi de date cu caracter personalConform art. 5 alin. (4) din ordin.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x