ORDIN nr. 1.517 din 16 mai 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 473 din 29 mai 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEPROCEDURA 06/04/2022
ActulMODIFICA PEPROCEDURA 28/01/2020
ActulMODIFICA PEPROCEDURĂ 13/04/2016
ActulMODIFICA PEPROCEDURĂ 13/04/2016
ART. 1ABROGA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 7
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 28
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 CAP. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 517 13/04/2016 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEORDIN 517 13/04/2016 ANEXA 6
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURĂ 13/04/2016 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURĂ 13/04/2016 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURĂ 13/04/2016 ART. 8
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEPROCEDURA 06/04/2022
ActulMODIFICA PEPROCEDURA 28/01/2020
ActulREFERIRE LAORDIN 517 13/04/2016
ActulMODIFICA PEPROCEDURĂ 13/04/2016
ActulMODIFICA PEPROCEDURĂ 13/04/2016
ActulREFERIRE LALEGE 25 19/03/2014
ActulREFERIRE LAOUG 88 18/09/2013 ART. 5
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 4
ART. 1ABROGA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 7
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 ART. 28
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 20/07/2017 CAP. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 517 13/04/2016 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEORDIN 517 13/04/2016 ANEXA 6
ART. 1REFERIRE LAORDIN 517 13/04/2016
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURĂ 13/04/2016 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURĂ 13/04/2016 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURĂ 13/04/2016 ART. 8
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere dispozițiile art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaționale, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 4 alin. (1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul finanțelor emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului finanțelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcționare a sistemului național de raportare – Forexebug, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 21 aprilie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.În anexa nr. 2, la articolul 1, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: (4)Bugetele individuale se depun în sistemul național de raportare – Forexebug și conțin semnătura/semnăturile electronică/e cu certificat digital calificat, potrivit prevederilor din prezenta procedură, aparținând persoanei/persoanelor înrolate în sistemul național de raportare – Forexebug și care are/au atribuit rolul de semnare și transmitere a documentelor electronice.2.În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), litera h1) se modifică și va avea următorul cuprins: h1)în situația în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului de buget individual și se afișează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, acesta se semnează după cum urmează:h1.1)în rubrica «Ordonatorul de credite superior instituției publice», în cazul instituției publice care are calitatea de ordonator terțiar de credite, se aplică semnătura electronică calificată a ordonatorului de credite ierarhic superior sau a persoanei căreia i-au fost desemnate atribuții în acest sens, după caz. În cazul ordonatorilor principali sau secundari de credite, această rubrică nu se completează;h1.2)în rubrica «Conducătorul instituției publice» se aplică semnătura electronică calificată a conducătorului instituției publice sau a persoanei căreia i-au fost delegate atribuții în acest sens, după caz, în condițiile legii. În cazul ordonatorilor terțiari de credite această semnătură se aplică după aplicarea semnăturii în rubrica «Ordonatorul de credite superior instituției publice».3.În anexa nr. 2, la articolul 8, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:  + 
Articolul 8(1)Instituția publică, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat pentru codul de identificare fiscală al acesteia, depune online formularul de buget individual completat potrivit prevederilor de la cap. II, prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanțelor – Sistemul național de raportare Forexebug.
4.În anexa nr. 5, la articolul 1 alineatul (2), literele f) și g) se modifică și vor avea următorul cuprins: f)situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60);g)situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă»;5.În anexa nr. 5, la articolul 4, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:  + 
Articolul 4(1)Formularele din sfera raportării situațiilor financiare, prevăzute la art. 1 alin. (2), trebuie depuse și validate în sistemul național de raportare – Forexebug până la data de 20 inclusiv a lunii următoare celei de raportare, respectiv până la data de 30 inclusiv a lunii următoare celei de raportare pentru încheierea exercițiului financiar, cu excepția formularului «Plăți restante și situația numărului de posturi», care trebuie depus și validat în sistemul național de raportare – Forexebug până la data de 5 a lunii următoare celei de raportare pentru instituțiile publice din administrația centrală, respectiv până la data de 6 a lunii următoare celei de raportare pentru instituțiile publice din administrația locală.În situația în care data de raportare este o zi nelucrătoare, termenul-limită de depunere și validare a formularelor este prima zi lucrătoare următoare.
6.În anexa nr. 5, la articolul 4 alineatul (3), pozițiile nr. 6 și 7 din tabel se modifică și vor avea următorul cuprins:

6. Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60) Trimestrial, după depunerea formularului cont de execuție non-trezor și balanța de verificare
7. Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă» Trimestrial, după depunerea formularului cont de execuție non-trezor și balanța de verificare

7.În anexa nr. 5, la articolul 7 alineatul (3), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. c), cu următorul cuprins: c)În conturile contabile 8066000 «Angajamente bugetare» și 8067000 «Angajamente legale» nu se evidențiază sumele provenite din finanțarea bugetară a anilor precedenți care se restituie bugetelor din care au fost acordate. Astfel, în formularul «Balanță de verificare» nu se raportează conturile contabile 8066000 «Angajamente bugetare» și 8067000 «Angajamente legale» pentru sumele recuperate la titlul 85 «Plăți efectuate în anii precedenți și recuperate în anul curent8.În anexa nr. 5, titlul subcapitolului II.6 se modifică și va avea următorul cuprins : II.6.Completarea formularului «Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60)9.În anexa nr. 5, în tot cuprinsul articolului 10, sintagma „Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare (titlul 56 și titlul 58)“ se înlocuiește cu sintagma „Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60)“. 10.În anexa nr. 5, la articolul 10 alineatul (1), litera g) se modifică și va avea următorul cuprins: g)«SECȚIUNEA B – Situația plăților la titlul 56, titlul 58 și titlul 60».g1)se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri sunt needitabile deoarece sunt câmpuri calculate care se validează conform algoritmului de calcul;g2)rubrica «TOTAL SURSE DE FINANȚARE» este completată automat în cadrul formularului prin însumarea valorilor introduse în coloanele 2 + 3 + … + 9;g3)rubrica «Finanțare integrală din buget (A)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» și titlul 60 «Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;g4)rubrica «Credite externe (B)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» și titlul 60 «Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;g5)rubrica «Credite interne (C)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» și titlul 60 «Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;g6)rubrica «Fonduri externe nerambursabile (D)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» și titlul 60 «Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;g7)rubrica «Activități finanțate integral din venituri proprii (E)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» și titlul 60 «Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;g8)rubrica «Integral venituri proprii (F)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» și titlul 60 «Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;g9)rubrica «Venituri proprii și subvenții (G)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» și titlul 60 «Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;g10)rubrica «Bugetul Fondului pentru Mediu (I)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 56 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», titlul 58 «Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020» și titlul 60 «Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR»;g11)în cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul.Dacă utilizatorul șterge/modifică valorile introduse, în cadrul formularului sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total.Totalul plăților de la titlul 56, titlul 58 și titlul 60, detaliate pe surse de finanțare la nivel de capitol, subcapitol, paragraf, trebuie să corespundă cu totalul plăților din trezorerie și din instituții de credit.11.În anexa nr. 5, titlul subcapitolului II.7 se modifică și va avea următorul cuprins: II.7.Completarea formularului «Situația plăților efectuate la titlul 61 „Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR“ și la titlul 65 „Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă“12.În anexa nr. 5, în tot cuprinsul articolului 11, sintagma „Situația plăților efectuate la Titlul 65 Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă“ se înlocuiește cu sintagma „Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabil㻓.13.În anexa nr. 5, la articolul 11 alineatul (1), litera g) se modifică și va avea următorul cuprins: g)«SECȚIUNEA B – Situația plăților la titlul 61 și titlul 65»:g1)se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri sunt needitabile deoarece sunt câmpuri calculate care se validează conform algoritmului de calcul;g2)rubrica «Total surse de finanțare» se completează automat în cadrul formularului prin însumarea valorilor introduse în coloanele 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9. Pentru fiecare rând aferent titlului 61 se însumează valorile introduse în câmpurile «Integral de la buget (A)» + «Credite externe (B)» + «Credite interne (C)» + «Fonduri externe nerambursabile (D)» + «Activități finanțate integral din venituri proprii (E)» + «Integral din venituri proprii (F)» + «Venituri proprii și subvenții (G)» + «Bugetul Fondului pentru Mediu (I)». Pentru fiecare rând aferent titlului 65 se însumează valorile introduse în câmpurile «Integral de la buget (A)» + «Activități finanțate integral din venituri proprii (E)» + «Integral din venituri proprii (F)» + «Venituri proprii și subvenții (G)»;g3)rubrica «Integral de la buget (A)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă»;g4)rubrica «Credite externe (B)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR»;g5)rubrica «Credite interne (C)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR»;g6)rubrica «Fonduri externe nerambursabile (D)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR»;g7)rubrica «Activități finanțate integral din venituri proprii (E)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă»;g8)rubrica «Integral din venituri proprii (F)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă»;g9)rubrica «Venituri proprii și subvenții (G)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă»;g10)rubrica «Bugetul Fondului pentru Mediu (I)»: valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR»;g11)în cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul.Dacă utilizatorul șterge/modifică valorile introduse, în cadrul formularului sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total.Totalul plăților de la titlul 61 și titlul 65, detaliate pe surse de finanțare, trebuie să corespundă cu totalul plăților din trezorerie și din instituții de credit.14.În anexa nr. 5, la articolul 12^1 alineatul (3), după litera d) se introduce o nouă literă, lit. e), cu următorul cuprins: e)în conturile contabile 8066000 «Angajamente bugetare» și 8067000 «Angajamente legale» nu se evidențiază sumele provenite din finanțarea bugetară a anilor precedenți care se restituie bugetelor din care au fost acordate. Astfel, în formularul «Balanță deschisă luna 12» nu se raportează conturile contabile 8066000 «Angajamente bugetare» și 8067000 «Angajamente legale» pentru sumele recuperate la titlul 85 «Plăți efectuate în anii precedenți și recuperate în anul curent15.În anexa nr. 5, la articolul 12^8, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:  + 
Articolul 12^8(1)Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Lista de validare a rapoartelor recepționate pentru Situații Financiare» se efectuează de către fiecare entitate publică care va utiliza formularul pentru validarea rapoartelor de tip situații financiare, generate din sistemul național de raportare – Forexebug, pentru activitatea proprie. În plus, entitățile publice de tip ordonator secundar de credite (OSC) sau ordonator principal de credite (OPC) vor utiliza formularul pentru validarea rapoartelor de tip situații financiare agregate/consolidate (la nivelul întregii ierarhii a respectivului OSC/OPC), generate din sistemul național de raportare – Forexebug.
16.În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), litera d1) se modifică și va avea următorul cuprins: d1)opțiunea «Rapoarte CAB», în cazul în care validează rapoartele «FXB-EXB-902: Execuție – Angajamente bugetare detaliat», «FXB-EXB-903: Execuție – Angajamente bugetare – raport agregat la nivel de ordonator principal» și «FXB-EXB-904: Execuție – Angajamente bugetare – raport agregat la nivel de ordonator secundar»;17.În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), după litera f3) se introduce o nouă literă, lit. f4), cu următorul cuprins: f4)în rubrica «Tip ordonator de credite» se selectează tipul ordonatorului de credite, astfel: Ordonator Terțiar de Credite/Ordonator Secundar de Credite/Ordonator Principal de Credite, după caz;18.În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), litera g) se modifică și va avea următorul cuprins: g)după completarea informațiilor prevăzute la lit. f), se selectează butonul «Validează rapoarte» și sunt afișate automat următoarele informații:– «Secțiunea B – Validare rapoarte situații financiare pentru activitatea proprie», pentru ordonatorii terțiari de credite;– «Secțiunea B – Validare rapoarte situații financiare pentru activitatea proprie» și «Secțiunea C – Validare rapoarte situații financiare agregate/consolidate – numai pentru Ordonatori Secundari de Credite», pentru ordonatorii secundari de credite;– «Secțiunea B – Validare rapoarte situații financiare pentru activitatea proprie» și «Secțiunea C – Validare rapoarte situații financiare agregate/consolidate – numai pentru Ordonatori Principali de Credite», pentru ordonatorii principali de credite;19.În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), litera i2.1) se modifică și va avea următorul cuprins: i2.1)în câmpul «Tip eroare» se poate alege opțiunea «Tehnică» (pentru erori tehnice de calcul, de exemplu, formule greșit implementate). Se va completa câmpul «Explicații» cu noțiuni relevante pentru Ministerul Finanțelor. În cazul în care utilizatorul introduce date greșite se poate accesa butonul «Șterge»;20.În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), litera j) se modifică și va avea următorul cuprins:j)în «SECȚIUNEA C – Validare rapoarte situații financiare agregate/consolidate – numai pentru Ordonatorii Secundari/ Principali de Credite» este afișată lista rapoartelor generate din sistemul național de raportare – Forexebug pentru întreaga ierarhie a respectivului ordonator secundar/principal de credite și se completează numai de entitățile publice de tip ordonator secundar/principal de credite (OSC/OPC). Fiecare raport este identificat unic prin «Cod raport» (de exemplu, «FXB-SFP-001»: Balanta de verificare Consolidata, nivel Ordonator Principal de Credite), căruia îi corespunde o denumire a raportului (de exemplu, «Balanța – CONSOLIDAT»);21.În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), litera k2.1) se modifică și va avea următorul cuprins:k2.1)«Tehnică» (pentru erori tehnice de calcul, de exemplu, formule greșit implementate).Totodată, se va completa câmpul «Explicații» cu noțiuni relevante pentru Ministerul Finanțelor. În cazul în care utilizatorul introduce date greșite în formular, se poate accesa butonul «Șterge»;22.În anexa nr. 5, la articolul 12^8 alineatul (2), litera k3) se abrogă.23.În anexa nr. 5, la articolul 12^9 alineatul (1), după litera l) se introduce o nouă literă, lit. l1), cu următorul cuprins:l1)în rubrica «Introducere» se selectează butonul «Venit» sau butonul «Cheltuială», după caz:l1.1)în situația în care a fost selectat butonul «Venit» se completează următoarele rubrici:l1.1.1)în rubrica «Clasificație funcțională» se selectează succesiv indicatorii de venituri bugetare din clasificația funcțională – Capitol, Subcapitol și Paragraf.Indicatorii de venituri bugetare se completează astfel:– pentru orice indicator de tip «Capitol»: nivelele «Subcapitol» și «Paragraf» se completează cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificația funcțională este preluată de la nivel de capitol. Această modalitate este valabilă în cazul capitolelor de venituri bugetare care nu au aprobate subcapitole în cadrul clasificației funcționale;– pentru orice indicator de tip «Subcapitol», asociat unui «Capitol»: nivelul «Paragraf» se completează cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificația funcțională este preluată de la nivel de subcapitol. Această modalitate este valabilă în cazul subcapitolelor de venituri bugetare care nu au aprobate paragrafe în cadrul clasificației funcționale;– pentru orice indicator de tip «Paragraf», asociat unui «Capitol» și «Subcapitol»: denumirea indicatorului din clasificația funcțională este preluată de la nivel de paragraf;l1.1.2)rubrica «Încasări pe structura clasificației» se completează cu sumele deduse, în structura în care a fost aprobat bugetul;l1.1.3)după completarea pentru fiecare indicator bugetar a rubricilor potrivit prevederilor lit. l1.1.1) și l1.1.2), se selectează butonul «Adaugă Indicator» prin intermediul căruia informațiile sunt adăugate automat în formă tabelară a modulului buget, în ordinea crescătoare codului indicatorului din clasificația bugetară, indiferent de ordinea în care aceștia au fost introduși de către instituția publică. Orice indicator bugetar introdus în forma tabelară a formularului poate fi eliminat prin selectarea butonului «X», care este poziționat în dreptul indicatorului respectiv.Procedura prevăzută la lit. l1.1.1)-l1.1.3) se reia pentru introducerea încasărilor realizate aferente tuturor indicatorilor de venituri bugetare aprobați în buget;l1.2)în situația în care a fost selectat butonul «Cheltuială» se completează următoarele rubrici:l1.2.1)în rubrica «Clasificație funcțională» se selectează succesiv indicatorii de cheltuieli bugetare din clasificația funcțională – Capitol, Subcapitol și Paragraf.Indicatorii de cheltuieli bugetare se completează astfel:– pentru orice indicator de tip «Capitol»: nivelele «Subcapitol» și «Paragraf» se completează cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificația funcțională este preluată de la nivel de capitol. Această modalitate este valabilă în cazul capitolelor de cheltuieli bugetare care nu au aprobate subcapitole în cadrul clasificației funcționale și în cazul bugetelor întocmite de instituțiile publice din sectorul special la nivel COFOG1;– pentru orice indicator de tip «Subcapitol», asociat unui «Capitol»: nivelul «Paragraf» se completează cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificația funcțională este preluată de la nivel de subcapitol. Această modalitate este valabilă în cazul subcapitolelor de cheltuieli bugetare care nu au aprobate paragrafe în cadrul clasificației funcționale;– pentru orice indicator de tip «Paragraf», asociat unui «Capitol» și «Subcapitol»: denumirea indicatorului din clasificația funcțională este preluată de la nivel de paragraf;l1.2.2)în rubrica «Clasificație Economică» se selectează succesiv indicatorii de cheltuieli bugetare din clasificația economică – Titlu, Articol, Alineat.Indicatorii de cheltuieli bugetare se completează astfel:– pentru orice indicator de tip «Titlu»: nivelele «Articol» și «Alineat» sunt completate cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificația economică este preluată de la nivel de titlu. Această modalitate este valabilă în cazul titlurilor care nu au aprobate articole și alineate în cadrul clasificației economice, precum și în cazul bugetelor întocmite de instituțiile publice din sectorul special la nivel COFOG1;– pentru orice indicator de tip «Articol», asociat unui «Titlu»: nivelul «Alineat» este completat cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificația economică este preluată de la nivel de articol. Această modalitate este valabilă în cazul articolelor care nu au aprobate alineate în cadrul clasificației economice;– pentru orice indicator de tip «Alineat», asociat unui «Titlu» și «Articol»: denumirea indicatorului din clasificația economică este preluată de la nivel de alineat;l1.2.3)rubrica «Plăți pe structura clasificației» se completează cu sumele deduse, în structura în care a fost aprobat bugetul;l1.2.4)după completarea pentru fiecare indicator bugetar a rubricilor potrivit prevederilor lit. l1.2.1)-l1.2.3), se selectează butonul «Adaugă Indicator» prin intermediul căruia informațiile sunt adăugate automat în forma tabelară a bugetului individual, în ordinea crescătoare a codului indicatorului din clasificația bugetară, indiferent de ordinea în care aceștia au fost introduși de către instituția publică. Orice indicator bugetar introdus în forma tabelară a bugetului individual poate fi eliminat prin selectarea butonului «X», care este poziționat în dreptul indicatorului respectiv.24.În anexa nr. 5, titlul subcapitolului III.6 se modifică și va avea următorul cuprins:III.6.Depunerea formularului «Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60)25.În anexa nr. 5, în tot cuprinsul articolului 18, sintagma „Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare (titlul 56 și titlul 58)“ se înlocuiește cu sintagma „Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60)“.26.În anexa nr. 5, titlul subcapitolului III.7 se modifică și va avea următorul cuprins:III.7.Depunerea formularului «Situația plăților efectuate la titlul 61 „Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR“ și la titlul 65 „Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă“27.În anexa nr. 5, în tot cuprinsul articolului 19, sintagma „Situația plăților efectuate la Titlul 65 Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă“ se înlocuiește cu sintagma „Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabil㻓.28.În anexa nr. 5, la articolul 28 alineatul (3), litera c1) se modifică și va avea următorul cuprins:c1)în cazul în care entitățile publice au selectat opțiunea «Corect» pentru toate rapoartele generate de sistemul național de raportare – Forexebug, se vor retransmite entităților publice rapoartele generate de sistemul național de raportare – Forexebug ca fiind finale;29.În anexa nr. 6, la tabelul 2: Generarea rapoartelor privind notele la situațiile financiare, după poziția 11 se introduce o nouă poziție, poziția 12, cu următorul cuprins:

„12. Venituri și cheltuieli – transfer active fixe și stocuri între instituții publice x x“

30.În anexa nr. 6, la tabelul 3: Generarea altor rapoarte, pozițiile 6 și 7 se modifică și vor avea următorul cuprins:

„6. Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60) x x
7. Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă» x x“

31.În anexa nr. 8, după articolul 3 se introduce un nou capitol, capitolul B „Arondarea la alte unități ale Trezoreriei Statului a instituțiilor publice care își schimbă sediul fiscal“, cuprinzând articolele 4-18, cu următorul cuprins:B.Arondarea la alte unități ale Trezoreriei Statului a instituțiilor publice care își schimbă sediul fiscal  + 
Articolul 4Instituția publică solicită unității Trezoreriei Statului în a cărei rază este înregistrată fiscal, respectiv la care are deschise conturile de venituri și cheltuieli bugetare și conturile de disponibilități, transferarea execuției de casă pe anul curent de la această unitate a Trezoreriei Statului la unitatea Trezoreriei Statului la care va fi arondată fiscal și transmite «Situația veniturilor bugetare și a plăților de casă la data de ….» întocmită distinct pe fiecare sector bugetar, în cadrul fiecărui sector bugetar pe coduri de programe și în cadrul acestora pe surse de finanțare, potrivit modelului prevăzut în anexa la prezenta procedură.  + 
Articolul 5Unitatea Trezoreriei Statului, pe baza situației transmise de instituția publică și la solicitarea acesteia, întocmește note contabile prin care transferă sumele reprezentând venituri bugetare și, respectiv, sumele reprezentând plăți de casă din conturile corespunzătoare de venituri și cheltuieli bugetare (cu detaliere pe subdiviziunile clasificației bugetare) în contul 61.99.80 «Cont corespondent al trezoreriei statului – Transferuri de sume efectuate de unitățile trezoreriei statului pentru entitățile publice». + 
Articolul 6În termen de cel mult o zi lucrătoare de la efectuarea operațiunilor de la art. 5, unitatea Trezoreriei Statului comunică instituției publice prevăzute la art. 4 efectuarea transferului sumelor reprezentând venituri bugetare și, respectiv, plăți de casă, transmițând totodată și unității Trezoreriei Statului la care se transferă execuția bugetară:– solicitarea instituției publice de transfer al execuției de casă pe anul în curs – în copie;– nota contabilă prin care s-au stornat plățile de casă efectuate în anul în curs de instituția publică – în copie. + 
Articolul 7În termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea comunicării prevăzute la art. 6, instituția publică prevăzută la art. 4 retrage, pe bază de dispoziție bugetară privind retragerea creditelor bugetare pe care o transmite la unitatea Trezoreriei Statului la care își are deschise conturile, creditele bugetare deschise în anul curent.Prevederile art. 4-7 se aplică în mod corespunzător și pentru transferul plăților efectuate de către instituțiile publice finanțate din sursa A – «Integral de la buget», sectoarele: 01 – Buget de stat (administrație centrală), 03 – Bugetul asigurărilor sociale de stat, 04 – Bugetul fondului de șomaj, 05 – Bugetul fondului de sănătate (FNUASS), cu precizarea că dispozițiile bugetare privind retragerea creditelor bugetare se întocmesc de ordonatorii principali de credite și se transmit la Ministerul Finanțelor.
 + 
Articolul 8Instituția publică are obligația depunerii formularului «Fișa entității» pentru modificări produse de natura celor prevăzute în Procedura privind registrul entităților publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.004/2013, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 9Instituția publică solicită unității Trezoreriei Statului la care se transferă deschiderea conturilor corespunzătoare de credite bugetare, venituri și cheltuieli bugetare, disponibilități, după caz. + 
Articolul 10În situația în care instituția publică prevăzută la art. 4 a înregistrat excedent bugetar al anilor precedenți, aceasta prezintă la unitatea Trezoreriei Statului ordine de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) prin care transferă suma aferentă excedentului bugetar al anilor precedenți neutilizat în contul corespunzător deschis pe numele aceleași instituții publice la unitatea Trezoreriei Statului la care se transferă. + 
Articolul 11În situația în care instituția publică a gestionat sume prin conturi de disponibilități deschise pe numele acesteia, prezintă la unitățile Trezoreriei Statului ordine de plată prin care transferă sumele existente din soldurile conturilor respective în conturile corespunzătoare ce urmează a fi deschise la altă unitate a Trezoreriei Statului pe numele aceleiași instituții publice. + 
Articolul 12La nivelul plăților de casă ale instituției publice prevăzute la art. 4 efectuate în anul curent se întocmesc cereri pentru deschiderea de credite bugetare, care se transmit:a)la Ministerul Finanțelor – de către instituțiile publice ai căror conducători au calitatea de ordonatori principali de credite ai bugetului de stat – în cazul în care instituția publică prevăzută la art. 4 înregistrează execuție bugetară aferentă sursei A «Integral de la buget», sectoarele: 01 – Buget de stat (administrație centrală) 03 – Bugetul asigurărilor sociale de stat, 04 – Bugetul fondului de șomaj, 05 – Bugetul fondului de sănătate (FNUASS); b)la unitatea Trezoreriei Statului – de către instituția publică prevăzută la art. 4 – în cazul în care deschiderea de credite bugetare se efectuează din alte surse de finanțare/sectoare bugetare în afara celor de lit. a). + 
Articolul 13După efectuarea deschiderilor de credite bugetare potrivit prevederilor art. 12, instituția publică solicită unității Trezoreriei Statului la care se transferă introducerea modificărilor corespunzătoare în execuția de casă pe anul curent. Unitatea Trezoreriei Statului verifică dacă sumele aferente veniturilor bugetare/plăților de casă pentru care s-a solicitat introducerea modificărilor în execuția de casă corespund cu cele din notele contabile întocmite potrivit prevederilor art. 5.  + 
Articolul 14Unitatea Trezoreriei Statului la care se transferă instituția publică întocmește nota contabilă în vederea transferului execuției bugetare în conturile de venituri și cheltuieli bugetare (cu detaliere pe subdiviziunile clasificației bugetare), după caz, prin intermediul contului 61.99.80 «Cont corespondent al trezoreriei statului – transferuri de sume efectuate de unitățile trezoreriei statului pentru entitățile publice». + 
Articolul 15După efectuarea operațiunilor de transfer al execuției bugetare pe anul curent, instituția publică prevăzută la art. 4 are obligația de a solicita unității Trezoreriei Statului de unde se transferă închiderea conturilor de credite bugetare, de venituri și cheltuieli bugetare sau de disponibilități. + 
Articolul 16Unitatea Trezoreriei Statului la care este înregistrat sold creditor al contului 61.99.80 «Cont corespondent al trezoreriei statului – transferuri de sume efectuate de unitățile trezoreriei statului pentru entitățile publice“ întocmește ordine de plată pentru transferarea soldului din contul 61.99.80 „Cont corespondent al trezoreriei statului – transferuri de sume efectuate de unitățile trezoreriei statului pentru entitățile publice» deschis la aceasta în contul 61.99.80 «Cont corespondent al trezoreriei statului – transferuri de sume efectuate de unitățile trezoreriei statului pentru entitățile publice» deschis la unitatea Trezoreriei Statului la care este înregistrat sold debitor al acestui cont. Aceste ordine de plată sunt decontate prin sistemul electronic de plăți. + 
Articolul 17Eventualele sume virate eronat de persoanele fizice și juridice în conturile de venituri/cheltuieli bugetare sau de disponibilități, după caz, după data efectuării operațiunilor de la art. 4-16 și care se înregistrează la unitățile Trezoreriei Statului în contul 61.99 «Cont corespondent al trezoreriei statului – operațiuni în curs de lămurire» se soluționează de către acestea prin transferul sumelor respective în conturile corespunzătoare ale instituțiilor publice deschise la altă unitate a Trezoreriei Statului.  + 
Articolul 18Prevederile art. 17 se aplică pe o perioadă de 30 de zile de la data efectuării operațiunilor de la art. 15, dată după care unitatea Trezoreriei Statului va întocmi retururi la încasare pentru eventualele sume virate eronat de persoanele fizice și juridice în conturile de venituri/cheltuieli bugetare sau de disponibilități, după caz.
32.La anexa nr. 8, după articolul 18 se introduce o anexă, al cărei cuprins este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanțelor,
Adrian Câciu
București, 16 mai 2023.Nr. 1.517. + 
ANEXĂ(Anexă la procedură)Denumire ordonator de credite …….Cod de identificare fiscală ……..Situația veniturilor bugetare și a plăților de casă la data de ……………………Sector bugetar ……Cod program ……………………… Sursa de finanțare ………….

-lei-
Indicator de venituri/cheltuieli bugetare din clasificația funcțională Denumire indicator de venituri/cheltuieli din clasificația funcțională (capitol, subcapitol, paragraf) Indicator de cheltuieli bugetare din clasificația economică Denumire indicator de cheltuieli din clasificația economică (titlu, articol, alineat) Suma
………………… X X
………………… X X
………………… X X
Total venituri X X
.………………
…………………
…………………
Total cheltuieli


Ordonator de credite,
…………….
Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
…………
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x