pentru aprobarea formatului standard, a termenelor şi modalităţii de transmitere a datelor privind comisiile paritare şi acordurile colective
Având în vedere:– prevederile art. 72 şi art. 73 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;– prevederile art. 36 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 833/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor paritare şi încheierea acordurilor colective, cu modificările ulterioare,în temeiul art. 21 alin. (2) şi al art. 22 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 7 lit. d) şi art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu modificările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici emite prezentul ordin. +
Articolul 1(1) Prin prezentul ordin se asigură un cadru unitar privind stabilirea metodelor de completare, transmitere şi colectare periodică a datelor şi informaţiilor privind comisiile paritare şi acordurile colective din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice. … (2) Scopul prezentului ordin îl constituie asigurarea condiţiilor necesare îmbunătăţirii procesului de colectare a informaţiilor privind constituirea şi modificarea componenţei comisiilor paritare şi implementarea acordurilor colective. … +
Articolul 2Se aprobă formatul standard de transmitere a datelor privind comisiile paritare şi acordurile colective, denumit în continuare format standard şi prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 3(1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de raportare către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, denumită în continuare Agenţia, a datelor privind comisiile paritare şi acordurile colective. … (2) Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice răspund de corectitudinea datelor şi informaţiilor completate în anexă. … (3) Autorităţile şi instituţiile publice îndeplinesc obligaţiile prevăzute de prezentul ordin prin persoana sau persoanele desemnate în condiţiile art. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 833/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor paritare şi încheierea acordurilor colective, cu modificările ulterioare. … +
Articolul 4Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice transmit Agenţiei datele şi informaţiile solicitate, după cum urmează:a) formatul standard, până cel târziu la data de 1 februarie a fiecărui an; … b) o copie a acordului colectiv, în termen de cel mult 10 zile de la data încheierii; … c) o copie a actului adiţional la acordul colectiv, în termen de cel mult 15 zile de la data încheierii, în situaţia existenţei acestuia. … +
Articolul 5(1) Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice transmit formatul standard în format electronic, într-un singur document ataşat, la adresa de e-mail menţionată la alin. (3), în format Office Word, cu caractere Times New Roman, corp 12, cu diacritice, fără sublinieri sau prescurtări. … (2) Subiectul e-mailului prin care se transmit Agenţiei datele şi informaţiile în format electronic este format din "acronimul autorităţii sau instituţiei publice" raportare "anul" (de exemplu: ANFP raportare 2009). … (3) Transmiterea datelor şi informaţiilor în format electronic se face prin comunicare electronică, la adresa de email comisiiparitare@anfp.gov.ro … (4) Documentele prevăzute la art. 4 lit. b) şi c) se transmit pe suport hârtie prin depunere directă, la sediul Agenţiei, sau poştă militară, poştă civilă, fax. … +
Articolul 6Agenţia recomandă prefecturilor şi consiliilor judeţene să acorde, la cererea acestora, sprijinul necesar primăriilor comunelor care nu au acces la mijloacele de comunicare informatică, în vederea transmiterii în format electronic a datelor şi informaţiilor din formatele de raportare, în condiţiile prevăzute la art. 5 alin. (1)-(3). +
Articolul 7(1) Agenţia centralizează datele şi informaţiile transmise în condiţiile prevăzute la art. 5, pe baza cărora elaborează raportul anual privind comisiile paritare şi acordurile colective. … (2) Agenţia poate prezenta în cuprinsul rapoartelor prevăzute la alin. (1) şi lista instituţiilor şi autorităţilor publice care nu au transmis de două ori consecutiv formatele standard de raportare completate în condiţiile şi termenele prevăzute în prezentul ordin. … (3) Raportul anual privind comisiile paritare şi acordurile colective constituie parte integrantă din raportul anual privind managementul funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici. … +
Articolul 8Pentru anul 2009, informaţiile cuprinse în formatul standard se transmit în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. +
Articolul 9Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Agenţiei Naţionalea Funcţionarilor Publici,Andras Zsolt SzakalBucureşti, 22 septembrie 2009.Nr. 1.496. +
Anexa FORMAT STANDARDde transmitere a datelor privind comisiile paritareşi acordurile colective*Font 7*┌───────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Denumirea instituţiei care transmite datele │……………………………………………………………….│├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Datele de contact ale persoanei │Nume şi prenume: ………………………………………………..││responsabile cu transmiterea datelor │Funcţia deţinută: ……………………………………………….││referitoare la comisiile paritare şi acordurile│Telefon: ……………………………………………………….││colective │Fax: …………………………………………………………..││ │E-mail: ………………………………………………………..│├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Perioada la care se referă datele transmise │De la: …………………………………………………………││ │La: ……………………………………………………………│├────┬──────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ I.│Date generale privind constituirea şi componenţa comisiei paritare │├────┼────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤│1.1.│În cadrul autorităţii sau instituţiei publice a fost│[ ] DA*1) ││ │constituită şi funcţionează o comisie paritară? │Data constituirii comisiei paritare: ……………… ││ │ │[ ] NU*2), deoarece……………………………… │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│1.2.│În perioada la care se referă datele transmise au │[ ] DA*3) ││ │intervenit modificări ale actului administrativ de │Data modificării actului administrativ de constituire a ││ │constituire a comisiei paritare? │comisiei paritare: ……………………………… ││ │ │- Motivul/Motivele modificării actului administrativ de ││ │ │constituire a comisiei paritare*4): ││ │ │………………………………………………. ││ │ │[ ] NU │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│1.3.│Numărul membrilor titulari ai comisiei paritare, │[ ] 2, dintre care: ││ │conform actului de constituire: │ – … funcţionari publici de conducere; ││ │ │ – … funcţionari publici de execuţie; ││ │ │ – … alte categorii de funcţionari publici, respectiv: ││ │ │ ………………………………………………. ││ │ │[ ] 4, dintre care: ││ │ │ – … funcţionari publici de conducere; ││ │ │ – … funcţionari publici de execuţie; ││ │ │ – … alte categorii de funcţionari publici, respectiv: ││ │ │ ………………………………………………. ││ │ │[ ] 6, dintre care: ││ │ │ – … funcţionari publici de conducere; ││ │ │ – … funcţionari publici de execuţie; ││ │ │ – … alte categorii de funcţionari publici, respectiv: ││ │ │ ………………………………………………. │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│1.4.│Secretarul desemnat al comisiei paritare este: │[ ] funcţionar public: ││ │ │ [ ] secretarul titular ││ │ │ [ ] secretarul supleant ││ │ │[ ] persoană angajată cu contract individual de muncă: ││ │ │ [ ] secretarul titular ││ │ │ [ ] secretarul supleant │├────┼────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤│ II.│Date specifice privind constituirea şi componenţa comisiei paritare │├────┼────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤│2.1.│Membrii comisiei paritare reprezentanţi ai │[ ] de către organizaţia sindicală reprezentativă a ││ │funcţionarilor publici au fost desemnaţi: │funcţionarilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei ││ │ │publice ││ │ │[ ] prin acord între organizaţiile sindicale reprezentative ale││ │ │funcţionarilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei ││ │ │publice ││ │ │[ ] prin vot, de către funcţionarii publici │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│2.2.│Au fost înregistrate contestaţii cu privire la │[ ] DA ││ │parcurgerea procedurilor de constituire a comisiei │[ ] NU ││ │paritare? │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│2.3.│Au fost înregistrate sentinţe judecătoreşti având ca│[ ] DA ││ │ obiect nerespectarea procedurilor de constituire a │[ ] NU ││ │comisiei paritare? │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│2.4.│Persoanele desemnate ca membri în comisia paritară │[ ] DA, au beneficiat sau urmează a beneficia de: ││ │au beneficiat sau urmează a beneficia de instruire │ [ ] instruire special destinată membrilor comisiilor ││ │în domeniile în care urmează a analiza documentele │ paritare ││ │supuse spre avizare comisiei paritare? │ [ ] instruire în domeniul evaluării şi ameliorării ││ │ │ condiţiilor de muncă ││ │ │ [ ] instruire în domeniul asigurării sănătăţii şi ││ │ │ securităţii în muncă ││ │ │ [ ] instruire în domeniul asigurării perfecţionării ││ │ │ profesionale a funcţionarilor publici ││ │ │ [ ] instruire în domeniul drepturilor şi obligaţiilor ││ │ │ funcţionarilor publici (inclusiv pe subiecte precum ││ │ │ stabilirea programului de lucru şi protecţia ││ │ │ personalului în situaţii specifice) ││ │ │[ ] NU │├────┼────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤│III.│Date generale privind activitatea comisiei paritare în perioada la care se referă datele transmise │├────┼────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤│3.1.│Număr şedinţe ale comisiei paritare organizate şi │………., dintre care: ││ │desfăşurate în perioada la care se referă datele │ – ………….. întrunite la solicitarea conducătorului ││ │transmise: │autorităţii sau instituţiei publice; ││ │ │ – …………… întrunite la solicitarea preşedintelui ││ │ │comisiei paritare; ││ │ │ – …………… întrunite la solicitarea sindicatului ││ │ │reprezentativ/reprezentanţilor funcţionarilor publici; ││ │ │ – …………… întrunite la solicitarea majorităţii ││ │ │funcţionarilor publici. │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│3.2.│Număr de avize emise de comisia paritară în perioada│………………., dintre care: ││ │la care se referă datele transmise: │ – ………… avize favorabile; ││ │ │ – ………… avize favorabile cu obiecţiuni; ││ │ │ – ………… avize nefavorabile. │├────┼────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤│ IV.│Date specifice privind activitatea comisiei paritare în perioada la care se referă datele transmise │├────┼────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤│4.1.│În cadrul şedinţelor comisiei paritare, conform │[ ] propunerile membrilor comisiei paritare de măsuri ││ │ordinii de zi a fiecărei şedinţe, au făcut obiectul │destinate îmbunătăţirii activităţii sau instituţiei publice, ││ │discuţiilor: │discutate într-un număr de ……. şedinţe ││ │ │[ ] măsurile privind pregătirea profesională a funcţionarilor ││ │ │publici, discutate într-un număr de ……. şedinţe ││ │ │[ ] propunerile privind flexibilizarea programului de lucru al ││ │ │funcţionarilor publici, discutate într-un număr de ……. ││ │ │şedinţe ││ │ │[ ] propunerile privind încheierea de acorduri colective, ││ │ │discutate într-un număr de ……. şedinţe ││ │ │[ ] rezultatele urmăririi realizării acordurilor colective, ││ │ │discutate într-un număr de ……. şedinţe ││ │ │[ ] aprobarea rapoartelor cu privire la respectarea ││ │ │acordurilor colective încheiate în condiţiile legii, discutate ││ │ │într-un număr de ……. şedinţe ││ │ │[ ] alte subiecte decât cele menţionate anterior, discutate ││ │ │într-un număr de ……. şedinţe, dintre care: ││ │ │ – solicitări/sesizări ale conducerii autorităţii sau ││ │ │ instituţiei publice, discutate într-un număr de ……. ││ │ │ şedinţe; ││ │ │ – solicitări/sesizări individuale ale funcţionarilor ││ │ │ publici, discutate într-un număr de ……. şedinţe; ││ │ │ – solicitări/sesizări ale membrilor comisiei paritare, ││ │ │ discutate într-un număr de ……. şedinţe. │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│4.2.│Au fost înregistrate contestaţii cu privire la │[ ] DA ││ │avizele emise sau alte documente rezultate din │[ ] NU ││ │activitatea comisiei paritare? │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│4.3.│Au fost înregistrate sentinţe judecătoreşti având │[ ] DA ││ │ca obiect documente aprobate/neaprobate în baza │[ ] NU ││ │avizului comisiei paritare? │ │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│4.4.│În general, care a fost durata media a unei şedinţe │[ ] mai puţin de o oră ││ │a comisiei paritare în perioada la care se referă │[ ] 1-2 ore ││ │datele transmise? │[ ] 2-3 ore ││ │ │[ ] mai mult de 3 ore │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│4.5.│În general, care a fost numărul mediu de subiecte │[ ] un subiect ││ │discutate în cadrul unei şedinţe a comisiei paritare│[ ] 1-3 subiecte ││ │în perioada la care se referă datele transmise? │[ ] 3-5 subiecte ││ │ │[ ] mai mult de 5 subiecte │├────┼────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┤│ V.│Date generale privind încheierea de acorduri colective şi aplicarea prevederilor acestora*5) │├────┼────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┤│5.1.│În cadrul autorităţii sau instituţiei publice a fost│[ ] DA*6) ││ │ semnat şi/sau se aplică prevederile unui acord │Data semnării acordului colectiv: ………………. ││ │colectiv? │Perioada pentru care a fost semnat acordul colectiv: ││ │ │de la ……………. până la ……………. ││ │ │[ ] NU │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│5.2.│În perioada la care se referă datele transmise au │[ ] DA*7) ││ │intervenit modificări ale clauzelor acordului │Data semnării actului adiţional la acordul colectiv: ││ │colectiv? │…………………… ││ │ │[ ] NU │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│5.3.│Acordul colectiv aplicat în cadrul autorităţii sau │[ ]constituirea şi folosirea fondurilor destinate îmbunătăţirii││ │instituţiei publice conţine prevederi referitoare │condiţiilor de muncă, ca urmare a rezultatului negocierilor: ││ │la: │ [ ] la semnarea acordului colectiv iniţial ││ │ │ [ ] la semnarea unui act adiţional ulterior ││ │ │[ ] sănătatea şi securitatea în muncă, ca urmare a ││ │ │rezultatului negocierilor: ││ │ │ [ ] la semnarea acordului colectiv iniţial ││ │ │ [ ] la semnarea unui act adiţional ulterior ││ │ │[ ] programul zilnic de lucru, ca urmare a rezultatului ││ │ │negocierilor: ││ │ │ [ ] la semnarea acordului colectiv iniţial ││ │ │ [ ] la semnarea unui act adiţional ulterior ││ │ │[ ] perfecţionarea profesională, ca urmare a rezultatului ││ │ │negocierilor: ││ │ │ [ ] la semnarea acordului colectiv iniţial ││ │ │ [ ] la semnarea unui act adiţional ulterior ││ │ │[ ] protecţia persoanelor alese în organele de conducere ale ││ │ │organizaţiilor sindicale sau desemnate ca reprezentanţi ai ││ │ │funcţionarilor publici, ca urmare a rezultatului negocierilor: ││ │ │ [ ] la semnarea acordului colectiv iniţial ││ │ │ [ ] la semnarea unui act adiţional ulterior ││ │ │[ ] alte subiecte decât cele menţionate anterior │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│5.4.│Semnatarii acordului colectiv din partea │[ ] de către organizaţia sindicală reprezentativă a funcţiona- ││ │funcţionarilor publici au fost desemnaţi: │rilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei publice ││ │ │[ ] prin acord între organizaţiile sindicale reprezentative ale││ │ │funcţionarilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei ││ │ │publice ││ │ │[ ] prin vot, de către funcţionarii publici │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│5.5.│Au fost înregistrate solicitări de constatare a │[ ] DA ││ │nulităţii acordului colectiv? │[ ] NU │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│5.6.│Au fost înregistrate sentinţe judecătoreşti având ca│[ ] DA ││ │obiect constatarea nulităţii acordului colectiv? │[ ] NU │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│5.7.│Au fost sesizate situaţii de neexecutare a acordului│[ ] DA, sesizările venind din partea: ││ │colectiv/de neîndeplinire a obligaţiilor asumate de │ [ ] autorităţii sau instituţiei publice, în calitate de ││ │către părţile semnatare? │ parte semnatară a acordului colectiv ││ │ │ [ ] reprezentanţilor funcţionarilor publici, în calitate de││ │ │ parte semnatară a acordului colectiv ││ │ │ [ ] funcţionarilor publici, în calitate de beneficiari de ││ │ │ drepturi şi deţinători de obligaţii în aplicarea acordului ││ │ │ colectiv ││ │ │[ ] NU │└────┴────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┘––––-*1) În situaţia în care răspunsul este afirmativ, se va completa în mod corespunzător data emiterii actului administrativ de constituire a comisiei paritare, precum şi restul formularului.*2) În situaţia în care răspunsul este negativ, se vor detalia motivele pentru care nu a fost constituită comisia paritară, fără a se completa restul formularului.*3) În situaţia în care răspunsul este afirmativ, se va completa în mod corespunzător data modificării actului administrativ de constituire a comisiei paritare, precum şi restul formularului; în situaţia înregistrării mai multor modificări în perioada la care se referă datele transmise, se vor completa datele corespunzătoare fiecărei modificări în parte.*4) Se va completa cu articolul/articolele din Hotărârea Guvernului nr. 833/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor paritare şi încheierea acordurilor colective, cu modificările ulterioare, aşa cum apare acesta/apar acestea scris/scrise în preambulul actului administrativ de modificare.*5) Secţiunea V se va completa doar în situaţia în care în cadrul autorităţii sau instituţiei publice a fost semnat şi/sau se aplică prevederile unui acord colectiv, indiferent dacă respectivul acord colectiv a fost încheiat în perioada la care se referă datele transmise sau se aplică ca urmare a încheierii la o dată anterioară.*6) În situaţia semnării, în perioada la care se referă datele transmise, a mai mult de un acord colectiv, se vor completa datele corespunzătoare fiecărui document în parte. La completarea datelor nu se vor include modificări ale clauzelor acordului colectiv înregistrate sub forma actelor adiţionale.*7) În situaţia în care răspunsul este afirmativ, se vor completa în mod corespunzător data modificării actului administrativ de constituire a comisiei paritare, precum şi restul formularului; în situaţia înregistrării mai multor modificări în perioada la care se referă datele transmise, se vor completa datele corespunzătoare fiecărei modificări în parte.–––––