ORDIN nr. 1.494/846/2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI, APELOR SI PADURILOR Nr. 1.494 din 20 iulie 2016MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI RELATIILOR CU MEDIUL DE AFACERI Nr. 846 din 28 iulie 2016
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 682 din 2 septembrie 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 1494 20/07/2016
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEGHID 20/09/2023





Având în vedere Referatul de aprobare nr. 100.754/2016 al Direcției generale deșeuri, situri contaminate și substanțe periculoase,în temeiul prevederilor art. 25 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015 privind deșeurile de echipamente electrice și electronice, al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 38/2015 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 957/2015 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri, cu modificările și completările ulterioare,ministrul mediului, apelor și pădurilor și viceprim-ministrul, ministrul economiei, comerțului și relațiilor cu mediul de afaceri, emit următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Procedura și criteriile de acordare a licenței de operare, revizuire, vizare anuală și anulare a licenței de operare a organizațiilor colective, prevăzută în anexa nr. 1. + 
Articolul 2Se aprobă Procedura și criteriile de aprobare și vizare anuală a planului de operare pentru producătorii care își îndeplinesc în mod individual obligațiile de gestionare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice, prevăzută în anexa nr. 2. + 
Articolul 3Se aprobă Procedura și criteriile de acordare a licenței reprezentanților autorizați, prevăzută în anexa nr. 3. + 
Articolul 4Se aprobă Componența și atribuțiile comisiei de autorizare, denumită în continuare Comisia, prevăzute în anexa nr. 4. + 
Articolul 5Dosarele de acordare a licenței de operare aflate în curs de soluționare la data intrării în vigoare a prezentului ordin se refac de către solicitanți, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, și trebuie să cuprindă documentele prevăzute la art. 4 din anexa nr. 1. + 
Articolul 6(1)Activitatea de acordare a licenței de operare pentru organizațiile colective/aprobare a planului de operare pentru producătorii individuali prevăzută de prezentul ordin este supusă tarifării în condițiile Ordinului ministrului mediului și dezvoltării durabile nr. 1.108/2007 privind aprobarea Nomenclatorului lucrărilor și serviciilor care se prestează de către autoritățile publice pentru protecția mediului în regim de tarifare și cuantumul tarifelor aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare.(2)Sumele aferente plătite anterior cu titlu de tarif pentru licențierea operatorilor care au depus cererea de emitere a licenței de operare sunt considerate ca taxe/tarife în condițiile prezentului ordin.
 + 
Articolul 7Garda Națională de Mediu efectuează cel puțin o dată pe an controale tematice potrivit art. 44 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015 privind deșeurile de echipamente electrice și electronice și transmite Comisiei rezultatele controalelor efectuate, în termen de 30 de zile de la data efectuării acestora. + 
Articolul 8Organizațiile colective și producătorii individuali transmit Comisiei, până la data de 15 mai a fiecărui an, situația îndeplinirii obiectivelor pentru anul anterior, în formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 5. + 
Articolul 9La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului mediului și gospodăririi apelor și al ministrului economiei și comerțului nr. 1.225/721/2005 privind aprobarea Procedurii și criteriilor de evaluare și autorizare a organizațiilor colective în vederea preluării responsabilității privind realizarea obiectivelor anuale de colectare, reutilizare, reciclare și valorificare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.161 din 21 decembrie 2005, cu modificările ulterioare, și Ordinul ministrului mediului și gospodării apelor nr. 66/2006*) privind constituirea Comisiei de evaluare și autorizare a organizațiilor colective în vederea preluării responsabilității privind realizarea obiectivelor anuale de colectare, reutilizare, reciclare și valorificare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice, cu modificările și completările ulterioare.Notă
*) Ordinul ministrului mediului și gospodăririi apelor nr. 66/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 10Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 11Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului,
apelor și pădurilor,
Cristiana Pașca Palmer
Viceprim-ministru,
ministrul economiei, comerțului
și relațiilor cu mediul de afaceri,
Costin Grigore Borc
 + 
Anexa nr. 1PROCEDURAlicenței de operare, revizuire, vizare anuală și anulare a licenței de operare a organizațiilorcolective + 
Anexa nr. 2PROCEDURAde aprobare și vizare anuală a planului de operare pentru producătorii care își îndeplinescîn mod individual obligațiile de gestionare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice + 
Anexa nr. 3PROCEDURAde acordare a licenței reprezentanților autorizați
 + 
Anexa nr. 4Componența și atribuțiile comisiei de autorizare + 
Articolul 1Comisia de autorizare are următoarele atribuții:a)verifică existența, evaluează conținutul documentelor și informațiilor din dosarul depus de către solicitant și conformitatea lui cu formatul prevăzut de ordin;b)propune acordarea/revizuirea/vizarea anuală/anularea licenței de operare, după caz;c)propune aprobarea/vizarea anuală/revizuirea planului de operare, după caz;d)propune acordarea licenței reprezentanților autorizați;e)comunică solicitantului deficiențele constatate și, după caz, respingerea dosarului;f)adoptă Regulamentul de organizare și funcționare al Comisiei în prima ședință a acesteia, care va avea loc în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data la care Comisia a fost numită potrivit dispozițiilor art. 4.g)poate solicita organizațiilor colective, producătorilor individuali și reprezentanților autorizați orice informații referitoare la activitatea desfășurată, în condițiile legii.
 + 
Articolul 2(1)Comisia de autorizare are următoarea componență:a)conducătorul direcției de specialitate cu atribuții în domeniul deșeurilor din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor – președinte, cu drept de vot;b)un reprezentant al direcției de specialitate cu atribuții în domeniul gestionării deșeurilor din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor – membru, cu drept de vot;Notă
Conform alin. (1) al art. II din ORDINUL nr. 1.274/2.036/2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 16 iulie 2020, direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b), g) și h) din Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor și al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comerțului și relațiilor cu mediul de afaceri, nr. 1.494/846/2016, cu modificările ulterioare, vor transmite secretariatului Comisiei, la cerere, persoanele desemnate de conducătorul direcției respective și aprobate de coordonatorii cu atribuții în domeniu, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru un mandat de 24 de luni, cu posibilitatea înnoirii mandatului sau a înlocuirii persoanelor nominalizate.
c)doi reprezentanți cu atribuții specifice din cadrul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – membri, cu drept de vot;Notă
Conform alin. (2) al art. II din ORDINUL nr. 1.274/2.036/2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 16 iulie 2020, instituțiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c)-f) din Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor și al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comerțului și relațiilor cu mediul de afaceri, nr. 1.494/846/2016, cu modificările ulterioare, vor transmite secretariatului Comisiei persoanele desemnate, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru un mandat de 24 de luni, cu posibilitatea înnoirii mandatului sau înlocuirii persoanelor nominalizate.
d)un reprezentant al direcției tehnice de specialitate, cu atribuții în domeniul deșeurilor, din cadrul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului – membru cu drept de vot;Notă
Conform alin. (2) al art. II din ORDINUL nr. 1.274/2.036/2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 16 iulie 2020, instituțiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c)-f) din Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor și al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comerțului și relațiilor cu mediul de afaceri, nr. 1.494/846/2016, cu modificările ulterioare, vor transmite secretariatului Comisiei persoanele desemnate, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru un mandat de 24 de luni, cu posibilitatea înnoirii mandatului sau înlocuirii persoanelor nominalizate.
e)un reprezentant cu atribuții în domeniul deșeurilor din cadrul Administrației Fondului pentru Mediu – membru fără drept de vot;Notă
Conform alin. (2) al art. II din ORDINUL nr. 1.274/2.036/2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 16 iulie 2020, instituțiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c)-f) din Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor și al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comerțului și relațiilor cu mediul de afaceri, nr. 1.494/846/2016, cu modificările ulterioare, vor transmite secretariatului Comisiei persoanele desemnate, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru un mandat de 24 de luni, cu posibilitatea înnoirii mandatului sau înlocuirii persoanelor nominalizate.
f)un reprezentant al direcției tehnice de specialitate, cu atribuții în domeniul deșeurilor, din cadrul Gărzii Naționale de Mediu – membru fără drept de vot;Notă
Conform alin. (2) al art. II din ORDINUL nr. 1.274/2.036/2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 16 iulie 2020, instituțiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c)-f) din Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor și al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comerțului și relațiilor cu mediul de afaceri, nr. 1.494/846/2016, cu modificările ulterioare, vor transmite secretariatului Comisiei persoanele desemnate, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru un mandat de 24 de luni, cu posibilitatea înnoirii mandatului sau înlocuirii persoanelor nominalizate.
g)un reprezentant al direcției de specialitate cu atribuții în domeniul juridic din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor – membru, cu drept de vot;Notă
Conform alin. (1) al art. II din ORDINUL nr. 1.274/2.036/2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 16 iulie 2020, direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b), g) și h) din Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor și al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comerțului și relațiilor cu mediul de afaceri, nr. 1.494/846/2016, cu modificările ulterioare, vor transmite secretariatului Comisiei, la cerere, persoanele desemnate de conducătorul direcției respective și aprobate de coordonatorii cu atribuții în domeniu, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru un mandat de 24 de luni, cu posibilitatea înnoirii mandatului sau a înlocuirii persoanelor nominalizate.
h)un reprezentant al direcției de specialitate cu atribuții în domeniul economico-financiar din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor – membru cu drept de vot.Notă
Conform alin. (1) al art. II din ORDINUL nr. 1.274/2.036/2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 16 iulie 2020, direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b), g) și h) din Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor și al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comerțului și relațiilor cu mediul de afaceri, nr. 1.494/846/2016, cu modificările ulterioare, vor transmite secretariatului Comisiei, la cerere, persoanele desemnate de conducătorul direcției respective și aprobate de coordonatorii cu atribuții în domeniu, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru un mandat de 24 de luni, cu posibilitatea înnoirii mandatului sau a înlocuirii persoanelor nominalizate.
(2)Secretariatul Comisiei este asigurat prin intermediul direcției de specialitate cu atribuții în domeniul deșeurilor din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor.(la 16-07-2020,
Articolul 2 din Anexa nr. 4 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.274 din 19 iunie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 16 iulie 2020
)
 + 
Articolul 3La înnoirea mandatului sau pentru înlocuirea unui membru, instituțiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c)-f), precum și direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor menționate la art. 2 alin. (1) lit. b), g) și h) vor transmite secretariatului Comisiei persoanele desemnate pentru un nou mandat de 24 de luni cu cel puțin 14 zile calendaristice înainte de înlocuire/înnoire.(la 16-07-2020,
Articolul 3 din Anexa nr. 4 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.274 din 19 iunie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 16 iulie 2020
)
 + 
Articolul 4Componența nominală a Comisiei se stabilește pe baza nominalizărilor primite din partea instituțiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c)-f), precum și din partea direcțiilor de specialitate din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor menționate la art. 2 alin. (1) lit. b), g) și h).(la 16-07-2020,
Articolul 4 din Anexa nr. 4 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.274 din 19 iunie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 625 din 16 iulie 2020
)
 + 
Articolul 5În cazul în care membrul titular nu poate participa, din motive obiective la ședințele Comisiei, acesta poate mandata o alta persoană din cadrul instituției, să îl reprezinte la lucrările Comisiei pe durata mandatului respectiv. + 
Articolul 6Fiecare membru din Comisie, inclusiv persoanele mandatate trebuie să semneze în cadrul primei ședințe la care participă o declarație de confidențialitate și imparțialitate, care va fi înaintată și păstrată la secretariatul Comisiei. + 
Articolul 7Modelul declarației menționate la art. 6 este prevăzut în anexa nr. 4a. + 
Articolul 8Secretariatul comisiei informează președintele asupra solicitărilor înregistrate. + 
Articolul 9Comisia se întrunește ori de câte ori este cazul la solicitarea președintelui comisiei. + 
Articolul 10Întrunirea comisiei se consideră statutară cu prezența a două treimi din numărul tuturor membrilor cu drept de vot. + 
Articolul 11Deciziile Comisiei se iau cu majoritate de voturi din numărul total de membri cu drept de vot. + 
Articolul 12Secretariatul Comisiei redactează la propunerea membrilor Comisiei proiectul Regulamentului de organizare și funcționare al Comisiei, în termen de 10 zile lucrătoare de la constituirea Comisiei, care va cuprinde modul de lucru al acesteia. + 
Articolul 13Anexa nr. 4a face parte integrantă din prezenta anexă. + 
Anexa nr. 4ala anexa nr. 4Declarația de confidențialitate și imparțialitate amembrilor Comisiei de autorizare– Model -Subsemnatul/Subsemnata ,………….., declar că sunt de acord să particip la procesul emiterii/avizării anuale/anulării licenței de operare în cazul operatorilor economici care se supun prevederilor Ordinului ministrului mediului, apelor și pădurilor și al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comerțului și relațiilor cu mediul de afaceri, nr. 1.494/846//2016 pentru aprobarea procedurii și criteriilor de acordare a licenței de operare, revizuire, vizare anuală și anulare a licenței de operare a organizațiilor colective și de aprobare a planului de operare pentru producătorii care își îndeplinesc în mod individual obligațiile, acordarea licenței reprezentanților autorizați, precum și componența și atribuțiile comisiei de autorizare, pentru gestionarea deșeurilor de echipamente electrice și electronice.Declar că sunt imparțial față de toate părțile implicate în cadrul acestui proces și sunt de acord să nu divulg nicio informație sau documente (informații confidențiale) dezvăluite mie, descoperite de mine sau elaborate de mine în cursul sau ca rezultat al procesului și nu vor fi dezvăluite unei părți terțe.Informațiile confidențiale nu vor fi dezvăluite niciunui angajat sau expert, cu excepția situației în care aceștia sunt de acord să îndeplinească termenii acestei declarații.Numele și prenumele: ………………………..Denumirea instituției publice în care își desfășoară activitatea: ……..Semnătura: …………………….Data:………………..
 + 
Anexa nr. 5Formatul de raportare a situației îndeplinirii obiectivelor pentruanul anterior raportării, de către organizațiile colective șiproducătorii individuali*1)Notă
*1) Rata de colectare DEEE se raportează global, în conformitate cu prevederile anexei nr. 6 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015 privind deșeurile de echipamente electrice și electronice. Informațiile privind ratele de colectare per categorii și numărul de bucăți per categorie sunt furnizate în scop statistic.

Categoriide EEE/ DEEE*) EEE pentrucare s-a preluat responsabi- litatea DEEE colectate din care Rată de colectarerealizată DEEE tratate DEEE valori- ficate Rată valori-ficare DEEE reciclate Rată reciclare DEEE refolositeca aparate întregi
DEEE provenite de la gospodăriileparticu- lare**) DEEE provenitede la alți utilizatori decât gospodăriile particulare
tone număr bucăți tone număr bucăți tone număr bucăți tone număr bucăți % tone tone % tone % tone număr bucăți
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
*) Se va înscrie codul categoriilor de echipamente electrice și electronice conform anexei nr. 1/anexei nr. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015. **) Potrivit definiției din anexa nr. 5 lit. i) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2015.

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x