ORDIN nr. 1.483 din 10 decembrie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 03/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 904 din 12 decembrie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 74 03/12/2014 ART. 40
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ANEXA 1REFERIT DEORDIN 1536 17/12/2014
ANEXA 1REFERIT DEMETODOLOGIE 17/12/2014
ANEXA 2REFERIT DEORDIN 1536 17/12/2014
ANEXA 2REFERIT DEMETODOLOGIE 17/12/2014

pentru aprobarea modalităţii de plată a arieratelor pe categorii de furnizori, rămase neachitate de unităţile sanitare cu paturi din subordinea Ministerului Sănătăţii



Văzând Referatul de aprobare nr. N.B. 10.867 din 10 decembrie 2014 al Direcţiei generale buget şi contabilitateavând în vedere prevederile art. 40 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2014 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014 şi unele măsuri bugetare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă plata arieratelor înregistrate de unităţile sanitare cu paturi din subordinea Ministerului Sănătăţii, potrivit anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Plata arieratelor se efectuează în limita sumei de 10.000 mii lei, până la finele anului 2014, de la capitolul 66.01 "Sănătate", titlul 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", alineatul 51.01.03 "Acţiuni de sănătate".
 + 
Articolul 3Sunt recunoscute ca obligaţii de plată contravaloarea produselor, bunurilor, serviciilor, investiţiilor şi reparaţiilor capitale care au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi sunt evidenţiate în contabilitatea unităţilor sanitare cu paturi din subordinea Ministerului Sănătăţii, pe baza documentelor justificative, avizate şi aprobate de persoanele în drept.
 + 
Articolul 4Unităţile sanitare cu paturi din subordinea Ministerului Sănătăţii care îndeplinesc condiţiile menţionate la art. 3 au obligaţia ca, în termen de 3 zile lucrătoare de la data publicării prezentului ordin, să prezinte Ministerului Sănătăţii situaţia pe furnizori a facturilor prezentate în ordine cronologică, reprezentând obligaţiile de plată peste termenul de scadenţă, mai vechi de 90 de zile înregistrate în evidenţa contabilă şi rămase neachitate.
 + 
Articolul 5Situaţia menţionată la art. 4 se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin, pe răspunderea managerului şi a conducătorului compartimentului financiar-contabil, care semnează pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise, certificând totodată faptul că produsele, bunurile şi serviciile au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi în cadrul prevederilor bugetare aprobate, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
 + 
Articolul 6În termen de 5 zile lucrătoare de la publicarea prezentului ordin, Ministerul Sănătăţii va proceda la rectificarea bugetelor de venituri şi cheltuieli ale unităţilor sanitare cu paturi din subordine, cu sumele prevăzute în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 7Unităţile sanitare cu paturi din subordinea Ministerului Sănătăţii au obligaţia să prezinte Ministerului Sănătăţii, în termen de două zile lucrătoare de la data efectuării plăţilor, situaţia pe furnizori a obligaţiilor stinse, copii ale ordinelor de plată şi ale extraselor de cont.
 + 
Articolul 8Verificarea şi certificarea datelor înscrise în situaţia menţionată la art. 4 se face ulterior de către o comisie constituită la nivelul fiecărui judeţ şi al municipiului Bucureşti, pe baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii.
 + 
Articolul 9Sumele rămase neutilizate se restituie Ministerului Sănătăţii.
 + 
Articolul 10Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, precum şi unităţile sanitare cu paturi din subordinea Ministerului Sănătăţii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 11Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul sănătăţii,Dorel Săndesc,secretar de statBucureşti, 10 decembrie 2014.Nr. 1.483.
 + 
Anexa 1SITUAŢIAsumelor alocate pentru plata arieratelor                                                                – mii lei –┌────┬────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐│Nr. │ │Sume alocate││crt.│ Unitatea sanitară │pentru plata││ │ │ arieratelor│├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤│ │TOTAL: │ 9.320│├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤│ 1│Ministerul Sănătăţii – Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti │ 2.651│├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤│ 2│Ministerul Sănătăţii – Institutul Clinic de Urologie şi │ ││ │Transplant Renal Cluj-Napoca │ 466│├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤│ 3│Ministerul Sănătăţii – Spitalul Judeţean de Urgenţă "Sf. │ ││ │Pantelimon" Focşani │ 6.075│├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤│ 4│Ministerul Sănătăţii – Spitalul "N.N. Săveanu" Vidra │ 128│└────┴────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘
 + 
Anexa 2                                    – Model –    Spitalul ………………..    Judeţul …………………                                             Se aprobă.                                  ––––––––––-                                  Ordonator principal de credite,                                  ………………………….                                     SITUAŢIA     obligaţiilor de plată mai vechi de 90 de zile de la termenul de scadenţă,                      pe categorii de furnizori, rămase neachitate┌────┬────────────┬──────┬────────┬─────────┬────────┬────────────────────────┐│Nr. │Denumirea │Codul │Numărul │ Data │Valoarea│ Categorii de produse, ││crt.│furnizorului│fiscal│şi data │scadenţei│ – lei -│ bunuri, servicii, ││ │ │ │facturii│facturii │ │investiţii, reparaţii ││ │ │ │ │ │ │ capitale │├────┼────────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼────────────────────────┤│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │├────┼────────────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼────────────────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │└────┴────────────┴──────┴────────┴─────────┴────────┴────────────────────────┘NOTĂ:În col. 7 se vor menţiona produsele, bunurile şi serviciile livrate, grupate în 5 categorii, după cum urmează: medicamente, materiale sanitare, alte bunuri şi servicii, investiţii, reparaţii capitale.Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Certificăm pe propria răspundere că produsele, bunurile şi serviciile, investiţiile şi reparaţiile capitale cuprinse în prezenta situaţie au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi în cadrul prevederilor bugetare aprobate şi sunt evidenţiate în contabilitatea unităţilor sanitare publice cu paturi, pe baza documentelor justificative.Manager,………………..Conducătorul compartimentuluifinanciar-contabil,………………………..–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x