ORDIN nr. 1.474 din 27 august 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICENr. 1.474 din 27 august 2007CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATENr. 644 din 24 august 2007
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 716 din 23 octombrie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 5
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 9
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 9
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007 CAP. 5
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007 CAP. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 04/06/2007 CAP. 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 04/06/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 04/06/2007 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 04/06/2007 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 04/06/2007 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 04/06/2007 CAP. 9
ART. 2COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ART. 2COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
ANEXA 1COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ANEXA 1COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
ANEXA 2COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ANEXA 2COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
ANEXA 3COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ANEXA 3COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
ANEXA 4COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ANEXA 4COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
ANEXA 5COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ANEXA 5COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
ANEXA 6COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ANEXA 6COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 570 29/03/2007
ActulREFERIRE LAHG 292 21/03/2007
ActulREFERIRE LAORDIN 116 29/03/2007
ActulREFERIRE LANORMA 29/03/2007
ActulREFERIRE LANORMA 29/03/2007
ActulREFERIRE LAHG 972 26/07/2006 ART. 17
ActulREFERIRE LAHG 862 28/06/2006 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 ART. 281
ActulREFERIRE LASTATUT 26/07/2006 ART. 17
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 5
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 9
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 8
ART. 1MODIFICA PEORDIN 994 04/06/2007 CAP. 9
ART. 1REFERIRE LAORDIN 994 04/06/2007 ANEXA 6
ART. 1REFERIRE LAORDIN 994 04/06/2007 ANEXA 9
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007 CAP. 5
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007 CAP. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 04/06/2007 CAP. 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 04/06/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 04/06/2007 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 04/06/2007 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 04/06/2007 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 04/06/2007 CAP. 9
ART. 1REFERIRE LANORMA 04/06/2007 ANEXA 6
ART. 1REFERIRE LANORMA 04/06/2007 ANEXA 9
ART. 2COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ART. 2COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
ANEXA 1COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ANEXA 1COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
ANEXA 2COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ANEXA 2COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
ANEXA 3COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ANEXA 3COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
ANEXA 4COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ANEXA 4COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
ANEXA 5COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ANEXA 5COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
ANEXA 6COMPLETEAZA PEORDIN 994 04/06/2007
ANEXA 6COMPLETEAZA PENORMA 04/06/2007
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru realizarea şi raportarea activităţilor specifice din cadrul Programului naţional privind evaluarea stării de sănătate a populaţiei în asistenţa medicală primară, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 994/354/2007



Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 292/2007 pentru aprobarea programelor naţionale de sănătate în anul 2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 570/116/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind implementarea, evaluarea şi finanţarea programelor naţionale de sănătate, responsabilităţile în monitorizarea şi controlul acestora, detalierea pe subprograme şi activităţi, indicatorii specifici, precum şi unităţile sanitare prin care se derulează acestea în anul 2007, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006,văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale politici, strategii şi managementul calităţii în sănătate nr. E.N. 8.938 din 27 august 2007 şi al directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. D.G. 3.925 din 24 august 2007,ministrul sănătăţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: + 
Articolul INormele metodologice pentru realizarea şi raportarea activităţilor specifice din cadrul Programului naţional privind evaluarea stării de sănătate a populaţiei în asistenţa medicală primară, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 994/354/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 19 iunie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La capitolul I punctul 3, literele a), b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:"a) tipărirea şi securizarea cu elemente împotriva falsificării sau contrafacerii a taloanelor necesare populaţiei pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale paraclinice, conform modelului cuprins în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, a scrisorii de informare a populaţiei, conform modelului cuprins în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice, şi a scrisorii de informare a medicilor de familie, însoţită de documentele necesare informării acestora, conform modelului cuprins în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice;b) expedierea taloanelor necesare populaţiei pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale paraclinice a scrisorilor de informare a populaţiei şi a scrisorilor de informare a medicilor de familie, însoţite de documentele necesare informării acestora;c) achiziţionarea tehnicii de calcul şi a programului informatic necesare pentru derularea programului, precum şi a aplicaţiilor necesare colectării, validării, raportării şi preluării raportărilor privind serviciile acordate în cadrul programului;".2. La capitolul III, punctele 3, 4 şi 5 se modifică şi vor avea următorul cuprins:"3. Sumele alocate prin transfer din bugetul MSP către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate se utilizează pentru realizarea activităţilor programului potrivit dispoziţiilor prezentului ordin. Sumele alocate din venituri proprii din bugetul MSP pentru cheltuieli de capital se utilizează pentru achiziţionarea tehnicii de calcul, a programului informatic şi a serviciilor de comunicaţii necesare cabinetelor de medicină de familie în vederea derulării programului, precum şi a aplicaţiilor necesare colectării, validării, raportării şi preluării raportărilor privind serviciile acordate în cadrul programului.4. Natura cheltuielilor:a) bunuri şi servicii, cheltuieli materiale, prestări de servicii cu caracter funcţional;b) cheltuieli de capital – tehnică de calcul, programul informatic şi servicii de comunicaţii, precum şi aplicaţiile necesare colectării, validării, raportării şi preluării raportărilor privind serviciile acordate în cadrul programului.5. Cheltuieli în cadrul programului, pentru:– tipărirea taloanelor securizate necesare populaţiei pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale paraclinice;– tipărirea scrisorilor de informare a populaţiei şi a scrisorilor de informare a medicilor de familie, însoţite de documentele necesare informării acestora;– servicii de expediere a taloanelor şi a scrisorilor de informare;– tehnica de calcul asigurată/cabinet de medicină de familie;– achiziţionarea programului informatic;– servicii de comunicaţii;– asigurarea aplicaţiilor necesare colectării, validării, raportării şi preluării raportărilor privind serviciile acordate în cadrul programului."3. La capitolul IV punctul 1 "MSP", punctul 1.1.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:"1.1.1. activităţi preliminare implementării şi derulării programului: tipărirea taloanelor securizate necesare populaţiei pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale paraclinice a scrisorilor de informare a populaţiei şi a scrisorilor de informare a medicilor de familie, însoţite de documentele necesare informării acestora;".4. La capitolul IV punctul 1 "MSP", după punctul 1.7 se introduc două noi puncte, punctele 1.8 şi 1.9, cu următorul cuprins:"1.8. încheie contract, prin Agenţia Naţională pentru Programe de Sănătate, cu Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar pentru asigurarea aplicaţiilor necesare colectării, validării, raportării şi prelucrării raportărilor de către casele de asigurări de sănătate a serviciilor acordate în cadrul programului, până la achiziţionarea şi distribuirea tehnicii de calcul şi a programului informatic;1.9. asigură, prin autorităţile de sănătate publică, sumele necesare pentru desfăşurarea activităţii unităţii judeţene de implementare a programului."5. La capitolul IV punctul 2 "CNAS", punctele 2.1 şi 2.2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:"2.1. asigură tipărirea şi securizarea taloanelor necesare populaţiei pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale paraclinice şi a scrisorilor de informare a populaţiei şi a scrisorilor de informare a medicilor de familie, însoţite de documentele necesare informării acestora;2.2. asigură expedierea taloanelor necesare populaţiei pentru prezentarea la medicul de familie şi la furnizorul de servicii medicale paraclinice a scrisorilor de informare a populaţiei şi a scrisorilor de informare a medicilor de familie, însoţite de documentele necesare informării acestora;".6. La capitolul IV punctul 3 "Casele de asigurări de sănătate", punctele 3.1, 3.2.2 şi 3.3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:"3.1 încheie contracte pentru derularea programului numai cu furnizorii din asistenţa medicală primară care se află în relaţie contractuală cu acestea pentru furnizarea serviciilor medicale în asistenţa medicală primară, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7a) la prezentele norme metodologice, pe baza următoarelor documente:3.1.1. cerere semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al cabinetului;3.1.2. autorizaţia sanitară de funcţionare, cuprinzând autorizarea activităţii de recoltare a probelor biologice (dacă este cazul);3.1.3. programul de lucru al cabinetului pentru derularea programului;……………………………………………………………….3.2.2. suma de 0,5 lei pentru fiecare persoană pentru care au fost introduse datele de identificare în baza de date, care se regularizează trimestrial cu suma de 0,5 lei pentru fiecare persoană raportată ca evaluată în cadrul programului şi pentru care s-a întocmit planul individual de supraveghere prevăzut în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice. Aceste sume se decontează medicului de familie care raportează datele solicitate şi în formatul electronic, potrivit dispoziţiilor prezentului ordin;3.3. încheie contracte pentru derularea programului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7b) la prezentele norme metodologice, cu furnizorii de servicii medicale paraclinice cu care sunt în relaţie contractuală pentru furnizarea de servicii medicale paraclinice în ambulatoriu şi care îndeplinesc şi condiţiile prevăzute în prezentul ordin, pe baza următoarelor documente:3.3.1. cerere semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al furnizorului;3.3.2. dovada controlului extern de calitate/participării la scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de MSP:a) copia contractului, în termen de valabilitate, încheiat pentru control extern de calitate/participare la scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de MSP;b) raportul de evaluare privind participarea la controlul extern de calitate/scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de MSP;c) certificat privind participarea la controlul extern de calitate/scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de MSP, transmis casei de asigurări de sănătate în termen de 5 zile de la data emiterii acestuia;3.3.3. declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al furnizorului de servicii medicale paraclinice cu privire la îndeplinirea condiţiei prevăzute la cap. V pct. 3.2, cu menţionarea în cuprinsul acesteia a tuturor cabinetelor cu care furnizorul de servicii medicale paraclinice a încheiat contracte pentru recoltarea probelor biologice;3.3.4. copia contractului de furnizare de servicii medicale paraclinice în ambulatoriu pentru situaţia prevăzută la pct. 3.4;".7. La capitolul IV, după punctul 3.4 se introduce un nou punct, punctul 3.4^1, cu următorul cuprins:"3.4^1. Casa de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi Casa de Asigurări de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului încheie contracte pentru derularea programului şi cu furnizorii de servicii medicale paraclinice cu care nu au încheiate contracte de furnizare de servicii medicale, care le solicită încheierea de astfel de contracte şi care se află în contract cu alte case de asigurări de sănătate. Această prevedere se aplică dacă furnizorii de servicii medicale paraclinice funcţionează în raza administrativ-teritorială în care Casa de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi Casa de Asigurări de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului au încheiate contracte pentru derularea programului cu medici de familie."8. La capitolul IV punctul 4 "Medicii de familie", punctele 4.1, 4.4, 4.5.3, 4.6 şi 4.8.1 se modifică şi vor avea următorul cuprins:"4.1. încheie contracte cu casele de asigurări de sănătate în vederea derulării programului; în caz contrar, nu beneficiază de tehnica de calcul, programul informatic şi serviciile de comunicaţii achiziţionate de către MSP în vederea derulării programului, pe baza următoarelor documente:4.1.1. cerere semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al cabinetului;4.1.2. autorizaţia sanitară de funcţionare, cuprinzând autorizarea activităţii de recoltare a probelor biologice, după caz;4.1.3. programul de lucru al cabinetului pentru derularea programului;………………………………………………………………4.4. recomandă investigaţiile medicale paraclinice prevăzute în prezentul ordin şi în condiţiile reglementate de acesta, a căror contravaloare nu poate depăşi 50,0 lei pentru fiecare persoană evaluată;………………………………………………………………4.5.3. borderoul centralizator conform modelului prevăzut în anexa nr. 9.1 la prezentele norme metodologice, în format electronic şi pe suport hârtie, parafat, ştampilat şi certificat prin semnătura reprezentantului legal al cabinetului, cuprinzând lista CNP-urilor aparţinând persoanelor evaluate în luna pentru care se face raportarea, precum şi serviciile efectuate acestora, validate, în vederea decontării de către casele de asigurări de sănătate, după cum urmează:a) de unitatea judeţeană de implementare a programului, în cazul în care nu există calculator în dotarea cabinetului medicului de familie, pe baza riscogramelor, inclusiv a rezultatelor examenului clinic de evaluare a stării de sănătate la copiii cu vârsta cuprinsă între 0 şi 18 ani;b) prin aplicaţiile asigurate de MSP prin Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar, până la achiziţionarea şi distribuirea tehnicii de calcul şi a programului informatic, aplicaţii necesare colectării, validării, raportării şi preluării raportărilor de către casele de asigurări de sănătate referitoare la serviciile acordate în cadrul programului;4.6. consemnează investigaţiile paraclinice recomandate, precum şi numărul acestora (în cifre şi litere), a căror contravaloare nu poate depăşi 50,0 lei pentru fiecare persoană evaluată, semnează, parafează şi aplică ştampila cabinetului de medicină de familie pe versoul talonului securizat;………………………………………………………………4.8.1. introduc în primele 3 luni de la data încheierii contractului datele de identificare ale persoanelor înscrise pe lista sa la acea dată. Introducerea datelor de identificare ale persoanelor care se adresează ulterior medicului de familie se face la data efectuării evaluării clinice."9. La capitolul IV punctul 4 "Medicii de familie", după punctul 4.15 se introduc două noi puncte, punctele 4.16 şi 4.17, cu următorul cuprins:"4.16. să confrunte datele de identificare de pe talonul securizat cu cele din actul de identitate. În situaţia în care CNP-ul înscris în talon nu este identic cu cel înscris în actul de identitate sau persoana care se adresează medicului de familie nu poate prezenta actul de identitate, medicul de familie va reţine talonul persoanei, pentru a fi predat casei de asigurări de sănătate;4.17. întocmeşte planul individual de supraveghere prevăzut în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice, în două exemplare, dintre care unul rămâne la fişa medicală a persoanei evaluate şi altul se înmânează persoanei evaluate în cadrul programului."10. La capitolul IV punctul 5 "Furnizorii de servicii medicale paraclinice", punctul 5.3.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:"5.3.2. borderoul centralizator, conform modelului prevăzut în anexa nr. 9.2 la prezentele norme metodologice, atât în format electronic, cât şi pe suport de hârtie, ştampilat şi certificat prin semnătura reprezentantului legal, cuprinzând lista CNP-urilor aparţinând persoanelor evaluate în luna pentru care se face raportarea, precum şi serviciile efectuate acestora, validate în vederea decontării de către casele de asigurări de sănătate, prin aplicaţiile asigurate prin Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar, până la achiziţionarea şi distribuirea tehnicii de calcul şi a programului informatic, aplicaţii necesare colectării, validării, raportării şi preluării raportărilor de către casele de asigurări de sănătate referitoare la serviciile acordate în cadrul programului;".11. La capitolul IV punctul 6 "Autorităţile de sănătate publică", după punctul 6.11 se introduce un nou punct, punctul 6.12, cu următorul cuprins:"6.12. asigură unităţii judeţene de implementare a programului sumele necesare pentru desfăşurarea activităţilor de implementare, monitorizare şi control desfăşurate în cadrul programului."12. La capitolul IV, după punctul 8 "Institutul de Sănătate Publică Bucureşti" se introduc două noi puncte, punctul 9 "Unitatea judeţeană de implementare a programului" şi punctul 10 "Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar", cu următorul cuprins:"9. Unitatea judeţeană de implementare a programului:9.1. validează serviciile medicale efectuate de medicii de familie, în cazul în care nu există calculator în dotarea cabinetului medicului de familie, pe baza riscogramelor, inclusiv a rezultatelor examenului clinic de evaluare a stării de sănătate la copiii cu vârsta cuprinsă între 0 şi 18 ani, în vederea decontării de către casele de asigurări de sănătate;9.2. implementează, evaluează şi monitorizează la nivel local programul;9.3. analizează situaţiile în care CNP-ul înscris în talon şi cel din actul de identitate al persoanei care se adresează medicului de familie nu este identic, precum şi situaţiile în care persoanele care se adresează medicului de familie nu pot prezenta actul de identitate;9.4. stabileşte propriul regulament de organizare şi funcţionare, precum şi procedurile specifice necesare realizării atribuţiilor pe care le are.10. Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar încheie contract cu MSP, prin Agenţia Naţională pentru Programe de Sănătate, pentru elaborarea, întreţinerea şi actualizarea aplicaţiilor necesare colectării, validării, raportării şi preluării raportărilor de către casele de asigurări referitoare la serviciile acordate în cadrul programului de medicii de familie şi de furnizorii de servicii medicale paraclinice."13. La capitolul V, punctul 3.1, partea introductivă a punctului 4, precum şi punctul 6 se modifică şi vor avea următorul cuprins:"3.1. participarea la controlul extern de calitate/scheme de intercomparare a laboratoarelor de analize medicale desfăşurate de către administratori notificaţi în acest sens de către MSP, pentru toate investigaţiile paraclinice prevăzute în prezentul ordin, de cel puţin 4 ori pe an, obligatoriu o dată pe trimestru, dovedită cu certificat de participare în termen de valabilitate, precum şi cu raportul de evaluare emis de producătorul/administratorul schemei de intercomparare la care participă furnizorul; raportul de evaluare trebuie să cuprindă concluzia producătorului/administratorului de scheme de intercomparare, din care să rezulte dacă rezultatele investigaţiilor se încadrează în intervalul de corectitudine pentru toate investigaţiile paraclinice prevăzute în prezentul ordin. În situaţia în care din raportul de evaluare rezultă că pentru investigaţiile paraclinice efectuate sau pentru unele dintre acestea nu a fost respectat intervalul de corectitudine, furnizorul este obligat ca, în termen de 60 de zile calendaristice de la prezentarea raportului de evaluare, să prezinte casei de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală un nou raport de evaluare pentru tipul de investigaţii la care s-a constatat nerespectarea intervalului de corectitudine. Pentru intervalul dintre cele două rapoarte de evaluare anterior menţionate, investigaţiile medicale paraclinice al căror rezultat nu respectă intervalul de corectitudine nu vor fi decontate de casele de asigurări de sănătate, decontarea acestora putând fi efectuată numai în situaţia în care noul raport de evaluare va demonstra încadrarea rezultatului pentru aceste investigaţii paraclinice în intervalul de normalitate. În situaţia în care şi al doilea raport de evaluare arată că investigaţiile medicale paraclinice respective nu se încadrează în intervalul de corectitudine, casa de asigurări de sănătate va rezilia contractul cu furnizorul respectiv.……………………………………………………………..4. Se recomandă programarea de către medicii de familie a populaţiei, în vederea evaluării stării de sănătate, în mai multe etape, după cum urmează:……………………………………………………………..6. Investigaţiile medicale paraclinice, precum şi categoriile de persoane cărora le sunt recomandate sunt prevăzute în anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice. Recomandarea de investigaţii paraclinice pe categoriile de persoane prevăzute în anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice este orientativă."14. La capitolul V, după punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 4^1, cu următorul cuprins:"4^1. Casele de asigurări de sănătate nu vor accepta la raportare şi nu vor deconta examenele de bilanţ anual ale copiilor de la 2 la 18 ani şi controalele medicale ale asiguraţilor în vârstă de peste 18 ani pentru categoriile de persoane prevăzute la pct. 4 lit. a) şi b), în cadrul contractelor de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară încheiate pentru anul 2007, respectiv pentru categoriile de persoane prevăzute la pct. 4 lit. c), d) şi e), în cadrul contractelor de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară încheiate pentru anul 2008 şi, în acest sens, încheie acte adiţionale la contractele anterior menţionate."15. La capitolul VI, punctele 2 şi 3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:"2. Medicii de familie şi furnizorii de servicii paraclinice raportează caselor de asigurări de sănătate, lunar, în primele 10 zile calendaristice ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea, indicatorii fizici şi, trimestrial şi anual, indicatorii fizici şi de eficienţă, utilizând programul informatic asigurat de MSP, conform machetelor din anexele nr. 10.1 şi 10.2 la prezentele norme metodologice.Până la achiziţionarea şi distribuirea programului informatic, indicatorii specifici programului se raportează în format electronic şi pe suport hârtie, utilizându-se aplicaţia asigurată de MSP prin Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar.3. După centralizare, casele de asigurări de sănătate transmit CNAS indicatorii fizici şi de eficienţă realizaţi, până la data de 20 a lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea, conform machetelor din anexele nr. 10.3 şi 10.4 la prezentele norme metodologice."16. La capitolul VIII punctul 4 "Indicatori de evaluare" punctul 4.1.1, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:"d) numărul de investigaţii paraclinice recomandate de către medicul de familie, total şi pe tipuri, pentru fiecare CNP;".17. La capitolul VIII, litera c) a punctului 4.2 şi punctul 4.3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:"c) cost/persoană evaluată introdusă în baza de date şi pentru care s-a întocmit planul individual de supraveghere = 0,5 lei;…………………………………………………………….4.3. indicatori de rezultate – sfârşitul programului:a) evaluarea morbidităţii generale şi specifice (prevalenţă şi incidenţă) prin bolile cronice cu impact major asupra stării de sănătate a populaţiei, pe grupe de vârstă, dinamica şi tendinţele acesteia de către Institutul de Sănătate Publică Bucureşti şi Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii, ca urmare a centralizării şi prelucrării, la nivel naţional, a datelor obţinute în urma evaluării stării de sănătate a populaţiei în cadrul programului;b) ponderea populaţiei evaluate în totalul populaţiei;c) evaluarea rezultatelor pe baza informaţiilor cuprinse în riscogramele individuale;d) realizarea riscogramei colective."18. La capitolul IX, după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 2^1, cu următorul cuprins:"2^1. În situaţia în care o persoană nu poate să prezinte actul de identitate medicului de familie, dar se prezintă cu talonul, aceasta nu poate să beneficieze de serviciile acordate prin program; medicul de familie reţine talonul, pentru a fi predat casei de asigurări de sănătate. Situaţiile respective sunt analizate de unitatea judeţeană de implementare a programului."19. La capitolul IX, punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:"3. În cazul în care nu există concordanţă între datele de identitate ale unor persoane şi adresa de corespondenţă, Compania Naţională "Poşta Română" are obligaţia de a transmite Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate lista cuprinzând persoanele aflate în această situaţie, precum şi plicul cuprinzând scrisoarea către populaţie şi taloanele pentru medic şi laboratorul de analize medicale."20. La anexa nr. 6 la normele metodologice "Lista investigaţiilor paraclinice efectuate în cadrul programului", în înţelesul prezentului ordin, sintagma sumar de urină, menţionată la nr. crt. 5, înseamnă examen complet de urină (sumar + sediment).21. La anexele nr. 9.2, 10.1, 10.2, 10.3 şi 10.4 la normele metodologice, în înţelesul prezentului ordin, sintagma sumar de urină menţionată în cuprinsul acestora înseamnă examen complet de urină (sumar + sediment).
 + 
Articolul IIDupă anexa nr. 8 la normele metodologice se introduc anexele nr. 9.1, 9.2, 10.1, 10.2, 10.3 şi 10.4, cuprinse în anexele nr. 1-6, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIIAgenţia Naţională pentru Programe de Sănătate, direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, casele de asigurări de sănătate, precum şi furnizorii de servicii medicale şi celelalte instituţii implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul IVPrezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii publice,Gheorghe Eugen NicolăescuPreşedintele Casei Naţionalede Asigurări de Sănătate,Vasile Ciurchea
 + 
Anexa 1─────────(Anexa nr. 9.1 la normele metodologice)──────────────────────────────────────

*Font 9*
    Furnizor de servicii medicale în Reprezentantul legal al
    asistenţa medicală primară: ………. furnizorului de servicii medicale
    Adresa: ………………………… ……………………………
    Număr contract ….., încheiat cu CAS …… Medic de familie ………….
              1.1. BORDEROU CENTRALIZATOR
              pentru luna ……… anul ………

┌───┬────────┬───────┬────────────────────────────────────────┬────────────────┐│Nr │ CNP │ Serie │ Servicii efectuate │ ││crt│persoană│ şi ├─────────┬────────────┬────────┬────────┤Total sumă de ││ │evaluată│ număr │Introdu- │Cost/ │ │Cost/ │ decontat ││ │ │telefon│cere │persoană │ │persoană│ – lei – ││ │ │ │date de │pentru care │Evaluare│evaluată│ ││ │ │ │identifi-│s-au │ clinică│clinic │ ││ │ │ │care în │introdus │ │- lei – │ ││ │ │ │baza de │datele de │ │ │ ││ │ │ │date │identificare│ │ │ ││ │ │ │ │în baza de │ │ │ ││ │ │ │ │date │ │ │ ││ │ │ │ │ – lei – │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│ C0│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │C7=(C3 x C4)+ ││ │ │ │ │ │ │ │ (C5 x C6) │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│1. │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│2. │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│3. │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│4. │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│5. │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│6. │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│7. │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│8. │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│9. │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│10 │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│11 │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│12 │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│13 │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│14 │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│15 │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│16 │ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┼────────┼───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│…│ │ │ │ 0,5│ │ 15│ │├───┴────────┴───────┼─────────┼────────────┼────────┼────────┼────────────────┤│ TOTAL: │ │ x │ │ x │ ││ │ │ │ │ │ │└────────────────────┴─────────┴────────────┴────────┴────────┴────────────────┘NOTĂ:– serviciile efectuate se notează cu "1", iar cele neefectuate se notează cu "0";– coloana C3 se completează astfel: în primele 3 luni de la data încheierii contractului, pentru persoanele înscrise pe lista sa. Pentru persoanele care se adresează ulterior medicului de familie, se completează la momentul efectuării evaluării clinice;– coloana C3 se va completa de medicii de familie care au calculator şi utilizează aplicaţia informatică pusă la dispoziţie de Ministerul Sănătăţii Publice prin Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar.Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Reprezentant legal,…………………Semnătura şi ştampilaNOTĂ:1. Borderoul se întocmeşte lunar, în două exemplare, dintre care unul rămâne la furnizor, iar celălalt se depune la casa de asigurări de sănătate de către reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale.2. Pentru CNP-urile pentru care în borderou s-a raportat efectuarea evaluării clinice se vor ataşa taloanele securizate pentru medic, semnate, parafate şi ştampilate pe verso, cu care persoanele evaluate s-au prezentat la medicul de familie.3. În cazul în care nu există calculator în dotarea cabinetului, unitatea judeţeană de implementare a programului validează serviciile efectuate de medicii de familie şi raportate în borderou, aplicând semnătura membrilor unităţii judeţene respective.

    Furnizor de servicii medicale în Reprezentantul legal al
    asistenţa medicală primară: ………. furnizorului de servicii medicale
    Adresa: ………………………… ……………………………
    Număr contract ….., încheiat cu CAS …… Medic de familie ………….
                  1.2. BORDEROU CENTRALIZATOR
               pentru trimestrul ….. anul ……….

┌────┬─────────────┬─────────────┬───────────────────┬─────────────┬───────────┐│Nr. │ CNP │ Scrise şi │Servicii efectuate │Cost/persoană│Total sumă ││crt.│ persoană │număr telefon├───────────────────┤evaluată │de decontat││ │ evaluată │ │Introducere în │introdusă în │ (lei) ││ │ │ │baza de date a │baza de date │ ││ │ │ │rezultatelor │ (lei) │ ││ │ │ │evaluării şi │ │ ││ │ │ │întocmirea planului│ │ ││ │ │ │individual de │ │ ││ │ │ │supraveghere │ │ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ C0 │ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │C5=C3 x C4 │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 1. │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 2. │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 3. │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 4. │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 5. │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 6. │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 7. │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 8. │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 9. │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 10 │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 11 │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 12 │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 13 │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 14 │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 15 │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ 16 │ │ │ │ 0,5│ │├────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│….│ │ │ │ 0,5│ │├────┴─────────────┴─────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────┤│ TOTAL: │ │ x │ │└────────────────────────────────┴───────────────────┴─────────────┴───────────┘NOTĂ:– serviciile efectuate se notează cu "1";– coloana C3 se va completa de medicii de familie care au calculator şi utilizează aplicaţia informatică pusă la dispoziţie de Ministerul Sănătăţii Publice prin Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar.Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Reprezentant legal,…………………Semnătura şi ştampilaNOTĂ:Borderoul se întocmeşte trimestrial, în două exemplare, dintre care unul rămâne la furnizor, iar celălalt se depune la casa de asigurări de sănătate de către reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale. + 
Anexa 2────────(Anexa nr. 9.2 la normele metodologice)───────────────────────────────────────Denumire furnizor servicii medicale paraclinice: ………….Adresa: ………………………………….Număr contract ………., încheiat cu CAS ……….BORDEROU CENTRALIZATORpentru luna ………. anul ……*Font 7*┌─┬───────┬─────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┐│N│ CNP │Serie│ Investigaţii efectuate pe tipuri: │Total ││r│persoa-│ şi ├───────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┤sumă de││ │nă │număr│Hemoleuco- │Creati- │ │ │ Sumar de│Coleste- │HDL │Triglice-│ │decon- ││c│evalu- │talon│grama │nă │Glicemie │Sideremie│ urină │rol seric│coleste- │ride │ TGP │tare ││r│ată │ │completă │serică │ │ │ │ total │rol │ │ │ lei ││t│ │ ├─────┬─────┼───┬─────┼───┬─────┼───┬─────┼───┬─────┼───┬─────┼───┬─────┼───┬─────┼───┬─────┼───────┤│ │ │ │număr│tarif│nu-│tarif│nu-│tarif│nu-│tarif│nu-│tarif│nu-│tarif│nu-│tarif│nu-│tarif│nu-│tarif│ ││ │ │ │ │ lei │măr│ lei │măr│ lei │măr│ lei │măr│ lei │măr│ lei │măr│ lei │măr│ lei │măr│ lei │ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│C│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │C5 │C6 │C7 │ C8 │C9 │C10 │C11│C12 │C13│C14 │C15│C16 │C17│C18 │C19│C20 │ C21 ││0│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┼───────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ │ │ │ │ 11│ │ 5│ │ 5│ │5,5 │ │ 5 │ │ 5 │ │6,5 │ │ 5,5│ │ 4,5│ │├─┴───────┴─────┼─────┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───────┤│ TOTAL │ │ x │ │ x │ │ x │ │ x │ │ x │ │ x │ │ x │ │ x │ │ x │ │└───────────────┴─────┴─────┴───┴─────┴───┴─────┴───┴─────┴───┴─────┴───┴─────┴───┴─────┴───┴─────┴───┴─────┴───────┘NOTĂ:C21 = (C3 x C4) + (C5 x C6) + … + (C19 x C20)În coloanele "numar" se va nota cu "1" investigaţii efectuate şi "0" investigaţii neefectuate.Se vor raporta investigaţiile care au fost efectuate şi ale căror rezultate au fost transmise medicilor de familie în termen de 48 de ore de la obţinerea rezultatului acestora.Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale…………………………………………………Semnătura şi parafa medicului……………………………….NOTĂ:1. Borderoul se întocmeşte lunar, în două exemplare, dintre care unul rămâne la furnizor, iar celălalt se depune la casa de asigurări de sănătate de către reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale paraclinice.2. Pentru CNP-urile raportate în borderou se vor ataşa taloanele securizate pentru investigaţii medicale paraclinice aparţinând persoanelor investigate paraclinic, având pe versoul acestora, în mod obligatoriu, investigaţiile medicale paraclinice recomandate, semnătura şi parafa medicului care le-a recomandat, precum şi ştampila cabinetului de medicină de familie respectiv.
 + 
Anexa 3───────(Anexa nr. 10.1 la normele metodologice)─────────────────────────────────────────PROGRAM NAŢIONAL PRIVIND EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE A POPULAŢIEI ÎN ASISTENŢĂ MEDICALĂ PRIMARĂFurnizor de servicii medicale în asistenţa medicală primarăDenumire furnizor ………………………………………….Număr contract ……………, încheiat cu CAS ………SITUAŢIA INDICATORILOR FIZICIrealizaţi în luna ……….. anul ………*Font 7* Tabelul 1┌────────┬───────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┐│Numă- │Numărul de persoane │ Numărul de persoane cu │Numărul │Numărul │Numărul ││rul │ evaluate │ risc de boală depistate pe tipuri │de │de per- │de per- ││de ├────────┬────────┬─────┼────────┬─────┬────┬────┬────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┤persoane │soane la │soane ││per- │nr. de │nr. de │Total│cardio- │onco-│….│….│….│…..│…..│…..│…..│Total│nou- │care s-au│cărora ││soare │persoane│persoane│ │vascular│logic│ │ │ │ │ │ │ │ │depistate│introdus │le-au ││pentru │asigu- │neasi- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │cu afec- │rezul- │fost ││care │rate │gurate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ţiuni în │tatele │recoman- ││s-au │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │urma │evaluării│date ││intro- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │evaluării│în baza │investi- ││dus │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │confir- │de date │gaţiile ││datele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │mate prin│şi s-a │para- ││de iden-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ex. de │întoc- │clinice ││tificare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │speciali-│mit │în ve- ││în baza │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │tate │planul │derea ││de date │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │indivi- │evaluării││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │dual de │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │suprave- │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ghere │ │├────────┼────────┼────────┼─────┼────────┼─────┼────┼────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┼─────────┼─────────┤│ C1 │ C2 │ C3 │C4= │ C5*) │ C6*)│C7*)│C8*)│C9*)│C10*)│C11*)│C12*)│C13*)│C14 │ C15 │ C16 │ C17 ││ │ │ │C2+C3│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────┼────────┼────────┼─────┼────────┼─────┼────┼────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┼─────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────────┴────────┴────────┴─────┴────────┴─────┴────┴────┴────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────────┴─────────┴─────────┘___________    *) Coloanele C5-C13 din tabelul 1 se completează în funcţie de rezultatele obţinute ca urmare a realizării riscogramei individuale. Tabelul 2┌─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐│ CNP │ Număr investigaţii paraclinice recomandate de către medicul │ Total ││ │ de familie, pe tipuri: │investigaţii ││ ├──────────┬────────┬──────┬─────┬─────┬────────┬────────┬───────┬─────┤ ││ │hemo- │creatină│glice-│side-│sumar│coleste-│HDL │trigli-│ TGP │ ││ │leucogramă│serică │mie │remie│ de │ror │coleste-│ceride │ │ ││ │completă │ │ │ │urină│seric │col │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │total │ │ │ │ │├─────┼──────────┼────────┼──────┼─────┼─────┼────────┼────────┼───────┼─────┼─────────────┤│ C0 │ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │ C8 │ C9│C10=C1+…+C9│├─────┼──────────┼────────┼──────┼─────┼─────┼────────┼────────┼───────┼─────┼─────────────┤├─────┼──────────┼────────┼──────┼─────┼─────┼────────┼────────┼───────┼─────┼─────────────┤├─────┼──────────┼────────┼──────┼─────┼─────┼────────┼────────┼───────┼─────┼─────────────┤│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└─────┴──────────┴────────┴──────┴─────┴─────┴────────┴────────┴───────┴─────┴─────────────┘NOTĂ:În coloana C0 se vor completa CNP-urile persoanelor cărora le-au fost recomandate investigaţii medicale paraclinice în vederea evaluării.Numărul CNP-urilor raportate în coloana C0 din tabelul 2 trebuie să fie egal cu numărul persoanelor cărora le-au fost recomandate investigaţii medicale paraclinice în vederea evaluării, raportate în coloana C17 din tabelul 1.Răspundem de realitatea şi exactitatea datelorReprezentant legal,………………..Semnătura şi ştampilaNOTĂ:Formularul se întocmeşte lunar, în două exemplare, din care unul rămâne la reprezentantul legal şi unul se depune la casa de asigurări de sănătate de reprezentantul legal.
 + 
Anexa 4────────(Anexa nr. 10.2 la normele metodologice)─────────────────────────────────────────PROGRAM NAŢIONAL PRIVIND EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE A POPULAŢIEI ÎN ASISTENŢA MEDICALĂ PRIMARĂFurnizor de servicii medicale paracliniceDenumire furnizor ……………………………………Număr contract …………., încheiat cu CAS ……….SITUAŢIA INDICATORILOR FIZICIîn luna ……….. anul …..

*Font 7*

┌────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┬─────────────┐│Numărul de persoane care au efectuat│Numărul de investigaţii paraclinice pe tipuri │ Total │Numărul ││investigaţii paraclinice în perioada│efectuate în perioada de raportare*) │investigaţii│de cabinete ││ de raportare │ │ efectuate │de medicină │├─────────────┬─────────────┬────────┼────────┬───────┬──────┬─────┬─────┬──────┬──────┬────┬───┤ │de familie ││numărul │numărul │Total │hemoleu-│creati │glice-│side-│sumar│coles-│HDL │tri-│TGP│ │cu care ││de persoane │de persoane │ │cograma │nina │mie │remie│ de │terol │coles-│gli-│ │ │au încheiat ││pentru care │pentru care │ │completa│serica │ │ │urina│seric │terol │ceri│ │ │contract ││s-au recoltat│s-au recoltat│ │ │ │ │ │ │total │ │de │ │ │pentru ││probe │probe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │activitatea ││biologice │biologice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │de recoltare ││la nivelul │la nivelul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │probe ││furnizorului │cabinetelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │biologice ││de servicii │de medicină │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││paraclinice │de familie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────────────┼─────────────┼────────┼────────┼───────┼──────┼─────┼─────┼──────┼──────┼────┼───┼────────────┼─────────────┤│ C1 │ C2 │C3=C1+C2│ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │ C8 │ C9 │ C10 │C11 │C12│C13=C4+..C12│ C14 │├─────────────┼─────────────┼────────┼────────┼───────┼──────┼─────┼─────┼──────┼──────┼────┼───┼────────────┼─────────────┤├─────────────┼─────────────┼────────┼────────┼───────┼──────┼─────┼─────┼──────┼──────┼────┼───┼────────────┼─────────────┤├─────────────┼─────────────┼────────┼────────┼───────┼──────┼─────┼─────┼──────┼──────┼────┼───┼────────────┼─────────────┤└─────────────┴─────────────┴────────┴────────┴───────┴──────┴─────┴─────┴──────┴──────┴────┴───┴────────────┴─────────────┘___________Notă *) Se vor raporta investigaţiile care au fost efectuate şi ale căror rezultate au fost transmise medicilor de familie în termen de 48 de ore de la obţinerea rezultatului acestora.Răspundem de realitatea şi exactitatea datelorReprezentant legal,………………….Semnătura şi ştampilaNOTĂ:Formularul se completează lunar, în două exemplare, din care unul se depune la CAS şi unul se păstrează la furnizor. + 
Anexa 5────────(Anexa nr. 10.3 la normele metodologice)────────────────────────────────────────PROGRAM NAŢIONAL PRIVIND EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE A POPULAŢIEI ÎN ASISTENŢA MEDICALĂ PRIMARĂCAS ………………………………Raportare pentru luna…………………, anul ……..SITUAŢIA INDICATORILOR FIZICIrealizaţi în luna …………… anul ………Tabel 1 – Situaţia centralizată a indicatorilor fizici şi a cheltuielilor aferente în asistenţa medicală primară

*Font 7*

┌────────┬─────────────────────┬─────────────────────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┬────────────────────┬───────────┐│Numă- │Numărul de persoane │ Numărul de persoane cu │Numărul │Numărul │Numărul │ Cheltuieli pentru: │Cheltuieli ││rul │ evaluate │ risc de boală depistate pe tipuri│de │de per- │de per- ├──────┬──────┬──────┤totale în ││de ├────────┬────────┬───┼────┬───┬──┬──┬──┬───┬───┬───┬───┬───┤persoane │soane la │soane │persoa│persoa│persoa│perioada de││per- │nr. de │nr. de │ T │car-│on-│..│..│..│…│…│…│…│ T │nou- │care s-au│cărora │ne │ne │ne la │raportare ││soare │persoane│persoane│ o │dio-│co-│ │ │ │ │ │ │ │ o │depistate│introdus │le-au │evalu │intro-│care │ ││pentru │asigu- │neasi- │ t │vas │lo │ │ │ │ │ │ │ │ t │cu afec- │ rezul- │fost │ate │duse │s-au │ ││care │rate │gurate │ a │cu │gic│ │ │ │ │ │ │ │ a │ţiuni în │tatele │recoman- │clinic│în │intro-│ ││s-au │ │ │ l │lar │ │ │ │ │ │ │ │ │ l │urma │evaluării│date │ │baza │dus │ ││intro- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │evaluării│în baza │investi- │ │de │rezul-│ ││dus │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │confir- │de date │gaţiile │ │date │tatele│ ││datele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │mate prin│şi s-a │para- │ │ │evalu-│ ││de iden-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ex. de │întoc- │clinice │ │ │arii │ ││tificare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │speciali-│mit │în ve- │ │ │în │ ││în baza │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │tate │planul │derea │ │ │baza │ ││de date │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │indivi- │evaluării│ │ │de │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │dual de │ │ │ │date │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │suprave- │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ghere │ │ │ │ │ │├────────┼────────┼────────┼───┼────┼───┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┼─────────┼──────┼──────┼──────┼───────────┤│ C1 │ C2 │ C3 │C4=│C5 │C6 │C7│C8│C9│C10│C11│C12│C13│C14│ C15 │ C16 │ C17 │ C18 │ C19 │ C20 │C21=C18+C19││ │ │ │C2+│*) │*) │*)│*)│*)│*) │*) │*) │*) │ │ │ │ │ │ │ │+C20 ││ │ │ │C3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────────┼────────┼────────┼───┼────┼───┼──┼──┼──┼───┼───┼───┼───┼───┼─────────┼─────────┼─────────┼──────┼──────┼──────┼───────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────────┴────────┴────────┴───┴────┴───┴──┴──┴──┴───┴───┴───┴───┴───┴─────────┴─────────┴─────────┴──────┴──────┴──────┴───────────┘__________Notă *) Coloanele C4-C12 din tabelul 1 se completează în funcţie de rezultatele obţinute urmare realizării riscogramei individualeTabel 2 – Situaţia numărului cabinetelor medicale*)┌──────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐│ Numar cabinete medici de familie**) │ │├──────┬───────────────────────────────────────────────┤ Total ││Mediul│ Mediul rural │ cabinete ││urban ├───────────────┬───────────────┬───────────────┤ ││ │fără activitate│cu activitate │Total cabinete │ ││ │de recoltare │de recoltare │mediul rural │ ││ │probe biologice│probe biologice│ │ │├──────┼───────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤│ C1 │ C2 │ C3 │C4=C2+C3 │C5=C1+C4 │└──────┴───────────────┴───────────────┴───────────────┴────────────┘_________Notă *) Cabinet medical de aistenţă medicală primară = medic de familie cu listă proprie de asiguraţiNotă **) Lunar, se raportează numărul total de cabinete (cumulat de la începutul derulării programului).Tabel 3┌──────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│ Numar investigaţii paraclinice recomandate de către medicii│Total ││ de familie, pe tipuri: │investi- │├──────────┬───────┬──────┬─────┬─────┬──────┬─────┬──────┬────┤gaţii ││hemo- │creati-│glice-│side-│sumar│coles-│HDL │trigli│TGP │ ││leucogramă│nină │mie │remie│ de │terol │coles│ceride│ │ ││completă │serică │ │ │urina│seric │terol│ │ │ │├──────────┼───────┼──────┼─────┼─────┼──────┼─────┼──────┼────┼─────────┤│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │ C8 │C9 │C10=C1+ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │…+C9 │├──────────┼───────┼──────┼─────┼─────┼──────┼─────┼──────┼────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└──────────┴───────┴──────┴─────┴─────┴──────┴─────┴──────┴────┴─────────┘Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.Director general/ Director economic, Medic-şef,Preşedinte, …………….. ……..…………… (semnătura) (semnătura)(semnătura şiştampila)Director executiv relaţii cu furnizorii,planificare şi prognoză………………………………….(semnătura)Întocmit,……………NOTĂ:Formularul se întocmeşte lunar de CAS, în două exemplare, din care unul se transmite la CNAS şi unul se păstrează la CAS. + 
Anexa 6─────────(Anexa nr. 10.4 la normele metodologice)────────────────────────────────────────PROGRAM NAŢIONAL PRIVIND EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE A POPULAŢIEI ÎN ASISTENŢA MEDICALĂ PRIMARĂCasa de asigurări de sănătate ……………..Raportare centralizată la nivel CAS pentru furnizorii de serviciimedicale paracliniceSITUAŢIA INDICATORILOR FIZICIîn luna ………… anul ………Tabelul 1

Numărul
total
furnizori
servicii
medicale
paraclinice
care
derulează
programul
Numărul
total
persoane
care au
efectuat
investigaţii
paraclinice
în perioada
de raportare
Numărul
total de
investigaţii
paraclinice
efectuate
în perioada
de raportare

Cheltuieli
totale
investigaţii
paraclinice
în perioada
de raportare

Cost mediu/
persoană
investigată

C1 C2 C3 C4 C5=C4/C2

Tabelul 2

*Font 7*

┌─────────────────────────────────────────┬──────┬─────────────────────────────────────────┬────────────┐│ Numar investigaţii paraclinice │Total │Cheltuieli investigaţii │ Total ││ efectuate în perioada de raportare, │Inves-│paraclinice pe tipuri: │ cheltuieli ││ pe tipuri: │tiga- │ │investigatii│├─────┬────┬───┬────┬───┬────┬───┬────┬───┤tii ├─────┬────┬───┬────┬───┬────┬───┬────┬───┤ ││hemo │crea│gli│side│su │cole│HDL│tri │TGP│ │hemo │crea│gli│side│su │cole│HDL│tri │TGP│ ││leuco│tina│ce │re │mar│ste │co │gli │ │ │leuco│tina│ce │re │mar│ste │co │gli │ │ ││grama│seri│mie│mie │de │rol │les│ce │ │ │grama│seri│mie│mie │de │rol │les│ce │ │ ││com- │ca │ │ │uri│se │te │ride│ │ │com- │ca │ │ │uri│se │te │ride│ │ ││pleta│ │ │ │na │ric │rol│ │ │ │pleta│ │ │ │na │ric │rol│ │ │ ││ │ │ │ │ │to │ │ │ │ │ │ │ │ │ │to │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │tal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │tal │ │ │ │ │├─────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼──────┼─────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼────────────┤│ C1 │ C2 │ C3│ C4 │C5 │ C6 │C7 │C8 │C9 │C10= │C11 │C12 │C13│C14 │C15│C16 │C17│C18 │C19│C20=C11+…+││ │ │ │ │ │ │ │ │ │C1+…│ │ │ │ │ │ │ │ │ │C19 ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │C2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼──────┼─────┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼────┼───┼────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└─────┴────┴───┴────┴───┴────┴───┴────┴───┴──────┴─────┴────┴───┴────┴───┴────┴───┴────┴───┴────────────┘NOTĂ:C10 din tabelul 2 = C3 din tabelul 1;C20 din tabelul 2= C4 din tabelul 1;Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.    Director general/ Director economic, Medic-şef,    Preşedinte, …………….. ……..    …………… (semnătura) (semnătura)     (semnătura şi        ştampila)                        Director executiv relaţii cu furnizorii,                               planificare şi prognoză                        ………………………………….                                      (semnătura)                      Întocmit,                    ……………NOTĂ:Formularul se completează în două exemplare, din care unul se transmite la CNAS şi unul se păstrează la CAS.__________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x