ORDIN nr. 1.464 din 3 august 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 735 din 10 august 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 370 29/03/2021 ART. 9
ActulREFERIRE LALEGE 23 22/02/2001
ActulREFERIRE LAOG 53 19/08/1999
ActulREFERIRE LAOG (R) 42 28/08/1997 ART. 4
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978
ActulREFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974
ActulREFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 ART. 8
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ActulREFERIRE LACONVENTIE 05/04/1966
ART. 1FA IN LUCRUORDIN 707 18/08/2016
ART. 2REFERIRE LAORDIN 707 18/08/2016
ANEXA 0REFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 ART. 8
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 ART. 8
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 06/03/1948 ART. 28
ANEXA 2REFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 ART. 8
ANEXA 2REFERIRE LACONVENTIE 06/03/1948 ART. 28
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Referatul Direcției Transport Naval nr. 19.970/1.017 din 23.06.2023 de aprobare a Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul internațional privind siguranța navelor care utilizează gaze sau alți combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.458(101) a Comitetului de siguranță maritimă din 13 iunie 2019 și Rezoluția MSC.475(102) a Comitetului de siguranță maritimă din 11 noiembrie 2020,ținând seama de prevederile art. VIII(b)(vi)(2)(bb) și ale art. VIII(b)(vii)(2) din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (SOLAS 1974), la care s-a aderat prin Ordonanța Guvernului nr. 53/1999 privind aderarea la unele protocoale și acceptarea unor amendamente la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, încheiată la Londra la 1 noiembrie 1974, la Convenția internațională din 1966 asupra liniilor de încărcare, încheiată la Londra la 5 aprilie 1966, și la Convenția internațională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la 17 februarie 1978, aprobata prin Legea nr. 23/2001,în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare,ministrul transporturilor și infrastructurii emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se publică amendamentele la Codul internațional privind siguranța navelor care utilizează gaze sau alți combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF), cod pe care România l-a acceptat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 707/2016, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.458(101) a Comitetului de siguranță maritimă din 13 iunie 2019, prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 2Se publică amendamentele la Codul internațional privind siguranța navelor care utilizează gaze sau alți combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF), cod pe care România l-a acceptat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 707/2016, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.475(102) a Comitetului de siguranță maritimă din 11 noiembrie 2020, prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 3Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la 1 ianuarie 2024.

Ministrul transporturilor și infrastructurii,
Sorin-Mihai Grindeanu
București, 3 august 2023.Nr. 1.464. + 
Anexa nr. 1
REZOLUȚIA MSC.458(101)
(adoptată la 13 iunie 2019) Amendamente la Codul internațional
privind siguranța navelor care utilizează gaze sau alți combustibili
cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF)
Comitetul securității maritime,reamintind articolul 28(b) al Convenției privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile comitetului,reamintind, de asemenea, Rezoluția MSC.391(95), prin care a fost adoptat Codul internațional privind siguranța navelor care utilizează gaze sau alți combustibili cu punct de aprindere scăzut („Codul IGF“), care a devenit obligatoriu în temeiul capitolului II-1 al Convenției internaționale pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, 1974 („Convenția“),reamintind în continuarearticolul VIII b) și Regula II-1/2.29 din Convenție, care se referă la procedura de modificare a Codului IGF,având în vedere, la cea de-a 101-a sesiune a sa, amendamentele la Codul IGF care fuseseră propuse și distribuite în conformitate cu articolul VIII b) i) din Convenție,1.adoptă, în conformitate cu articolul VIII b) iv) din Convenție, amendamentele la Codul IGF, al căror text este anexat la prezenta rezoluție;2.decide că, în conformitate cu articolul VIII b) vi) 2) bb) din Convenție, aceste amendamente vor fi considerate ca fiind acceptate la 1 iulie 2023, cu excepția cazului în care înainte de această dată mai mult de o treime din guvernele părților contractante la Convenția sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă împreună cel puțin 50% din tonajul brut al flotei de transport maritim comercial mondial au notificat obiecțiile lor la aceste amendamente;3.invită guvernele contractante să noteze că, în conformitate cu articolul VIII b) vii) 2) din Convenție, aceste amendamente vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2024, când au fost acceptate în condițiile prevăzute la paragraful 2 de mai sus;4.solicită secretarului general să transmită, în conformitate cu articolul VIII litera (b) (v) din Convenție, copii certificate ale prezentei rezoluții și ale textului amendamentelor anexate la aceasta tuturor guvernelor contractante la Convenție;5.solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluții și ale anexei acesteia membrilor organizației care nu sunt guverne contractante la convenție. + 
ANEXĂ
AMENDAMENTE
la Codul internațional privind siguranța navelor care
utilizează gaze sau alți combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF) + 
PARTEA A2Generalități2.2Definiții1După paragraful existent 2.2.41 se adaugă următorul nou paragraf 2.2.42:2.2.42Navă construită la sau după 1 ianuarie 2024 înseamnă o navă:.1al cărui contract de construcție este încheiat la sau după 1 ianuarie 2024;sau.2în absența unui contract de construcție a cărui chilă este pusă sau a cărui construcție se află într-un stadiu echivalent la sau după 1 iulie 2024;sau.3a cărui livrare are loc la sau după 1 ianuarie 2028. + 
PARTEA A-1
Cerințe speciale aplicabile navelor care utilizează gaz natural ca și combustibil
5Proiectarea și amenajarea navei5.3Reguli – Generalități2Textul definiției f_v la paragraful 5.3.4.2 este înlocuit după cum urmează:f_v se calculează cu ajutorul formulelor de calcul pentru factorul v din regula II-1/7-2.6.1.1 din SOLAS și reflectă probabilitatea ca avaria să se extindă vertical dincolo de peretele de separație cel mai de jos al tancului de combustibil. Formulele care vor fi utilizate sunt:6Sistem pentru stocarea combustibilului6.8Reguli pentru limita de încărcare pentru tancurile de combustibil gazos lichefiat3Regula următoare este adăugată după regula existentă 6.8.2:6.8.3 Pentru navele construite la sau după 1 ianuarie 2024, dacă izolația și amplasarea tancului sunt de așa natură încât este foarte puțin probabil ca un incendiu extern să provoace încălzirea conținutului tancului, considerații speciale pot fi făcute pentru a permite o limită de încărcare mai mare decât limita calculată folosind temperatura de referință, fără ca această limită să depășească 95%.9Alimentarea consumatorilor cu combustibil9.5Reguli pentru instalația de distribuție a combustibilului în exteriorul încăperii de mașini4Regulile următoare sunt adăugate după actuala regulă 9.5.2:9.5.3Cerințele de la 9.5.4 până la 9.5.6 se aplică navelor construite la sau după 1 ianuarie 2024, în locul cerințelor de la 9.5.1 și 9.5.2.9.5.4Tubulaturile de combustibil gazos care trec prin spațiile închise de la bordul navei trebuie să fie protejate cu o manta secundară. Această manta poate fi o conductă ventilată sau un sistem de tubulatură cu pereți dubli. Sistemul de conducte sau tubulatura cu pereți dubli trebuie să includă un mecanism de ventilație sub presiune care asigură cel puțin 30 de schimburi de aer pe oră, precum și un detector de gaz conform prevederilor 15.8. Alte soluții care oferă un nivel echivalent de siguranță pot fi, de asemenea, acceptate de către Administrație.9.5.5Cerința de la 9.5.4 nu trebuie să se aplice tubulaturilor de aerisire a gazului combustibil complet sudate care trec prin spații ventilate mecanic.9.5.6Tubulaturile de combustibil lichefiat trebuie să fie înconjurate de o manta secundară capabilă să conțină scurgeri. Dacă sistemul de tubulaturi este amplasat într-o încăpere de preparare a combustibilului sau într-un spațiu de conectare al tancului, Administrația poate renunța la aplicarea acestei cerințe. Atunci când un detector de gaz conform punctului 15.8.1.2 nu este adecvat utilizării pentru care este destinat, mantalele secundare care înconjoară tubulaturile de combustibil lichefiat trebuie să fie echipate cu dispozitive de detectare a scurgerilor prin intermediul sistemelor de control al presiunii sau temperaturii sau o combinație a acestor sisteme. Mantaua secundară trebuie să poată rezista la presiunea maximă care s-ar putea acumula în cazul unei scurgeri din tubulatura de combustibil. În acest scop, poate fi necesar să se prevadă mantaua secundară cu un dispozitiv limitator de presiune care să împiedice supunerea acesteia la presiuni mai mari decât presiunea de proiectare.10Producerea de energie, care include instalația de propulsie și alți consumatori de gaz10.3Reguli pentru motoarele cu ardere internă de tip cu pistoane5Noua regulă 10.3.1.1.1 este adăugată după actuala regulă 10.3.1.1, după cum urmează:10.3.1.1.1Pentru navele construite la sau după 1 ianuarie 2024, sistemul de evacuare trebuie să fie echipat cu dispozitive antiexplozive, cu excepția cazului în care este proiectat să reziste la suprapresiune extremă din cauza scurgerilor de gaz aprinse sau dacă principiile de siguranță a motorului le fac inutile. Trebuie efectuată o analiză detaliată a riscului de acumulare a gazelor nearse în sistemul de evacuare, acoperind întregul sistem, de la cilindri până la capătul deschis. Această evaluare detaliată trebuie să fie reflectată în conceptul de siguranță a motorului.11Protecția contra incendiului11.3Reguli pentru protecția contra incendiului6Regula 11.3.3 este înlocuită după cum urmează:11.3.3Spațiul care conține sistemul pentru stocarea combustibilului trebuie să fie separat de încăperile de mașini de categoria A sau de alte încăperi cu risc ridicat de incendiu. Separarea trebuie să se facă prin intermediul unui coferdam de cel puțin 900 mm cu izolație de clasă A-60. La determinarea izolației dintre spațiul care conține sistemul pentru stocarea combustibilului și alte spații cu riscuri mai scăzute de incendiu, sistemul pentru stocarea combustibilului trebuie să fie considerat ca o încăpere de mașini de categoria A, în conformitate cu regulile din regula II-2/9 din SOLAS. Pentru tancurile de tip C, spațiul de magazie pentru depozitarea combustibilului poate fi considerat un coferdam.7Următoarea nouă regulă 11.3.3.1 este adăugată după regula 11.3.3:11.3.3.1Fără a aduce atingere ultimei fraze de la paragraful 11.3.3, în cazul navelor construite la sau după 1 ianuarie 2024, spațiul de magazie destinat depozitării combustibilului poate fi considerat un coferdam, cu condiția ca:.1tancul de tip C nu este situat direct deasupra încăperilor de mașini de categoria A sau a altor spații care prezintă un risc ridicat de incendiu; și.2distanța minimă care separă separația de tip A-60 de învelișul extern al tancului de tip C sau, după caz, de separația spațiului de conectare al rezervorului nu este mai mică de 900 mm.
 + 
Anexa nr. 2
REZOLUȚIA MSC.475(102)
(adoptată la 11 noiembrie 2020) Amendamente
LA CODUL INTERNAȚIONAL PRIVIND SIGURANȚA NAVELOR CARE
UTILIZEAZĂ GAZE SAU ALȚI COMBUSTIBILI CU PUNCT DE APRINDERE SCĂZUT (CODUL IGF)
Comitetul securității maritime,reamintind articolul 28 b) al Convenției privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile comitetului,reamintind, de asemenea, Rezoluția MSC.391(95), prin care a fost adoptat Codul internațional privind siguranța navelor care utilizează gaze sau alți combustibili cu punct de aprindere scăzut („Codul IGF“), care a devenit obligatoriu în temeiul capitolului II-1 al Convenției internaționale pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, 1974 („Convenția“),reamintind în continuare articolul VIII b) și Regula II-1/2.29 din Convenție, care se referă la procedura de modificare a Codului IGF,având în vedere, la cea de-a 102-a sesiune a sa, amendamentele la Codul IGF care fuseseră propuse și distribuite în conformitate cu articolul VIII b) i) din Convenție,1.adoptă, în conformitate cu articolul VIII b) iv) din Convenție, amendamentele la Codul IGF, al căror text este anexat la prezenta rezoluție;2.decide că, în conformitate cu articolul VIII b) vi) 2) bb) din Convenție, aceste amendamente vor fi considerate ca fiind acceptate la 1 iulie 2023, cu excepția cazului în care înainte de această dată mai mult de o treime din guvernele părților contractante la Convenția sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă împreună cel puțin 50% din tonajul brut al flotei de transport maritim comercial mondial au notificat obiecțiile lor la aceste amendamente;3.invită guvernele contractante să noteze că, în conformitate cu articolul VIII b) vii) 2) din Convenție, aceste amendamente vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2024, când au fost acceptate în condițiile prevăzute la paragraful 2 de mai sus;4.solicită secretarului general să transmită, în conformitate cu articolul VIII litera (b) (v) din Convenție, copii certificate ale prezentei rezoluții și ale textului amendamentelor anexate la aceasta tuturor guvernelor contractante la Convenție;5.solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluții și ale anexei acesteia membrilor organizației care nu sunt guverne contractante la Convenție. + 
ANEXĂ
AMENDAMENTE
la Codul internațional privind siguranța navelor care
utilizează gaze sau alți combustibili cu punct de aprindere scăzut (Codul IGF) + 
PARTEA A-1
Cerințe speciale aplicabile navelor care utilizează gaz natural ca și combustibil
6Sistem pentru stocarea combustibilului6.7Reguli pentru dispozitivul de limitare a presiunii1Regula 6.7.1.1 este înlocuită după cum urmează:Toate tancurile utilizate pentru stocarea combustibilului trebuie să fie prevăzute cu un dispozitiv de limitare a presiunii corespunzător proiectării sistemului pentru stocarea combustibilului și a combustibilului ce urmează a fi transportat. Spațiile de magazie pentru stocarea combustibilului, spațiile dintre bariere și spațiile care conțin racordurile tancului, care pot fi supuse la presiuni mai mari decât presiunea lor de calcul, trebuie, de asemenea, să fie prevăzute cu un dispozitiv de limitare a presiunii. Sistemele de reglare a presiunii specificate la 6.9 trebuie să fie independente de dispozitivele de limitare a presiunii.11Protecția contra incendiului2Următoarea nouă regulă 11.8 este adăugată după regula 11.7 existentă:11.8Reguli pentru instalațiile de stingere a incendiilor în încăperile de preparare a combustibiluluiPentru navele construite la sau după 1 ianuarie 2024, încăperile de preparare a combustibilului care conțin pompe, compresoare sau alte surse potențiale de aprindere trebuie să fie prevăzute cu o instalație fixă de stingere a incendiilor în conformitate cu prevederile regulii SOLAS II-2/10.4.1.1, ținând cont de concentrațiile necesare/debitul de aplicare necesar pentru stingerea incendiilor provocate de gaz.
 + 
PARTEA B-116Fabricare, calitatea execuției și încercare16.3Sudarea materialelor metalice și examinarea nedistructivă a sistemului pentru stocarea combustibilului3Textul regulii 16.3.3.5.1 este înlocuit cu textul următor:.1încercări la tracțiune: rezistența la tracțiunea transversală a sudurii nu este mai mică decât rezistența minimă la tracțiune specificată pentru materialele de bază luate în considerare. În cazul aliajelor de aluminiu trebuie să se facă trimitere la 6.4.12.1.1.3 în legătură cu regulile pentru rezistența metalului depus la sudurile mai puțin rezistente (atunci când metalul depus are o rezistență la tracțiune mai mică decât cea a metalului de bază). În toate cazurile, poziția rupturii trebuie să fie indicată cu titlu orientativ;
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x