ORDIN nr. 1.443 din 27 iulie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 719 din 4 august 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEPROCEDURĂ 29/04/2015 ART. 47
ActulMODIFICA PECERINŢE 29/04/2015 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEORDIN 615 29/04/2015
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURĂ 29/04/2015 ART. 28
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURĂ 29/04/2015 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURĂ 29/04/2015 ART. 29
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURĂ 29/04/2015 ART. 32
ART. 1MODIFICA PECERINŢE 29/04/2015 ART. 7
ART. 1MODIFICA PECERINŢE 29/04/2015 ART. 17
ART. 1MODIFICA PECERINŢE 29/04/2015 ART. 35
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 309 05/04/2023
ActulREFERIRE LAHOTARARE 309 05/04/2023 ART. 2
ActulREFERIRE LAHOTARARE 370 29/03/2021 ART. 5
ActulREFERIRE LAHOTARARE 370 29/03/2021 ART. 9
ActulREFERIRE LALEGE 71 02/06/2020
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 73 06/12/2019 ART. 8
ActulREFERIRE LAORDIN 615 29/04/2015
ActulMODIFICA PEPROCEDURĂ 29/04/2015 ART. 47
ActulMODIFICA PECERINŢE 29/04/2015 ART. 7
ActulREFERIRE LAPROCEDURĂ 29/04/2015
ActulREFERIRE LACERINŢE 29/04/2015
ActulREFERIRE LACERINŢE 29/04/2015
ActulREFERIRE LAHG 1611 16/12/2009
ActulREFERIRE LANORMA 16/12/2009 ART. 19
ART. 1REFERIRE LALEGE 71 02/06/2020
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 73 06/12/2019 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEORDIN 615 29/04/2015
ART. 1REFERIRE LAORDIN 615 29/04/2015
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURĂ 29/04/2015 ART. 28
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURĂ 29/04/2015 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURĂ 29/04/2015 ART. 29
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURĂ 29/04/2015 ART. 32
ART. 1MODIFICA PECERINŢE 29/04/2015 ART. 7
ART. 1MODIFICA PECERINŢE 29/04/2015 ART. 17
ART. 1MODIFICA PECERINŢE 29/04/2015 ART. 35
ART. 1REFERIRE LAPROCEDURĂ 29/04/2015
ART. 1REFERIRE LACERINŢE 29/04/2015
ART. 1REFERIRE LACERINŢE 29/04/2015
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– prevederile capitolului II „Atribuții“, art. 2 lit. ff) din anexa „Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a Autorității de Siguranță Feroviară Română – ASFR“ la Hotărârea Guvernului nr. 309/2023 privind organizarea și funcționarea Autorității de Siguranță Feroviară Române – ASFR;– prevederile art. 8 alin. (1) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 73/2019 privind siguranța feroviară, aprobată prin Legea nr. 71/2020;– prevederile art. 19 alin. (1) lit. a) și c) din Normele privind certificarea mecanicilor de locomotivă care conduc locomotive și trenuri în sistemul feroviar din România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.611/2009, cu modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 5 pct. 5 și ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările ulterioare,ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului transporturilor nr. 615/2015 privind aprobarea Procedurii pentru obținerea permisului de mecanic de locomotivă, Cerințelor privind procedurile de eliberare și actualizare a certificatului și Cerințelor și procedurii de recunoaștere a persoanelor și organismelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346 din 20 mai 2015, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează, după cum urmează:1.În tot cuprinsul ordinului:a)denumirea „Autoritatea Feroviară Română“ se înlocuiește cu denumirea „Autoritatea de Siguranță Feroviară Română“;b)abrevierea „AFER“ se înlocuiește cu abrevierea „ASFR“.2.La anexa nr. 1, articolul 21 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b)participă la cursuri de formare profesională conform prevederilor art. 13 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 73/2019 privind siguranța feroviară, aprobată prin Legea nr. 71/2020, obținând certificarea periodică a acestora. Rezultatul evaluării periodice a competențelor profesionale generale este notificat de către CENAFER la ASFR în termen de o zi lucrătoare, în vederea înscrierii în RNP.3.La anexa nr. 1, articolul 28 alineatul (2), după litera f) se introduc 10 noi litere, lit. g)-p), cu următorul cuprins:g)conducerea locomotivei cu instalația de la bord de semnalizare și control automat al vitezei indiferent de tipul acestei instalații și/sau dispozitivul de siguranță și vigilență scoase din funcțiune fără respectarea prevederilor prevăzute în normele naționale de siguranță feroviară și/sau în sistemele de management al siguranței proprii operatorului economic angajator;h)nerespectarea condițiilor înscrise în ordinul de circulație, privind circulația trenurilor și manevrarea vehiculelor feroviare; i)ieșirea convoiului de manevră, a locomotivei la manevră sau a altor vehicule feroviare dincolo de limita stației ori a postului de mișcare în linie curentă, fără respectarea prevederilor prevăzute în normele naționale de siguranță feroviară;j)depășirea semnalelor fixe sau mobile care «ordonă oprirea» ori «manevra interzisă», a indicatoarelor care interzic trecerea ori a mărcilor de siguranță de către convoaiele de manevră, locomotiva izolată sau alte vehicule feroviare la manevră, fără respectarea prevederilor prevăzute în normele naționale de siguranță feroviară;k)depășirea de către convoaiele de manevră, locomotivele izolate sau alte vehicule feroviare la manevră a vitezelor maxime admise de linie, a treptelor restricțiilor de viteză, a vitezelor maxime stabilite la manevră prin reglementări specifice, prin planul tehnic de exploatare al stației sau prin ordinul de circulație;l)efectuarea serviciului în legătură directă cu siguranța circulației, după depășirea duratei de lucru reglementate;m)părăsirea locomotivei de către mecanicul de locomotivă, fără respectarea prevederilor prevăzute în normele naționale de siguranță feroviară și/sau în sistemele de management al siguranței proprii operatorului economic angajator;n)nerespectarea opririlor trenurilor de călători stabilite în livretele de mers sau în mersul întocmit cu ocazia punerii în circulație a trenurilor suplimentare;o)nerespectarea prevederilor prevăzute în normele naționale de siguranță feroviară privind remizarea locomotivelor pe liniile special destinate dintr-o stație de cale ferată situată pe infrastructura feroviară;p)executarea serviciului de către personalul cu responsabilități în siguranța circulației feroviare constatat sub influența băuturilor alcoolice și/sau a substanțelor psihoactive.4.La anexa nr. 1, articolul 28, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alin. (4)-(6), cu următorul cuprins:(4)Pentru cazurile prevăzute la alin. (2) lit. g)-j) și l)-o), perioada de suspendare a permisului de mecanic de locomotivă este de 60 de zile.(5)Pentru cazul prevăzut la alin. (2) lit. k), perioada de suspendare a permisului de mecanic de locomotivă este de 30 de zile dacă viteza maximă admisă a fost depășită cu 10-20 km/h și de 60 de zile dacă viteza maximă admisă a fost depășită cu peste 20 km/h.(6)Pentru cazul prevăzut la alin. (2) lit. p), perioada de suspendare a permisului de mecanic de locomotivă este până la data finalizării cercetării/investigării și comunicarea, către ASFR, a rezultatului acestei acțiuni, însoțit de propunerea angajatorului de încetare/menținere a suspendării sau de retragere a permisului de mecanic de locomotivă, după caz, dar nu mai puțin de 90 de zile.5.La anexa nr. 1, articolul 29 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 29(1)În cazurile prevăzute la art. 28 alin. (2) și (3), operatorul de transport feroviar, operatorul care efectuează numai manevră feroviară sau administratorul/gestionarul de infrastructură, denumit în continuare angajator, notifică ASFR în termen de cel mult 48 de ore de la data luării la cunoștință despre producerea acestor fapte și propune suspendarea/ retragerea permisului începând cu dată imediată.(2)După primirea notificării prevăzute la alin. (1), ASFR aprobă suspendarea sau retragerea permisului mecanicului de locomotivă în cauză și notifică în acest sens, de îndată, mecanicul și angajatorul/angajatorii acestuia.(3)Mecanicul de locomotivă pentru care angajatorul a făcut propunerea de suspendare/retragere a permisului, după primirea notificării de la ASFR, este obligat să transmită permisul la ASFR, în maximum 2 zile lucrătoare de la data primirii notificării, ASFR procedând după cum urmează:a)în cazul suspendării, va păstra permisul până la expirarea perioadei de suspendare, după care îl va preda mecanicului în momentul depunerii solicitării scrise a acestuia la ASFR;b)în cazul retragerii permisului, ASFR va proceda la anularea acestuia.
6.La anexa nr. 1, articolul 32 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 32(1)Personalul ASFR, posesor al legitimației speciale de control și inspecție de stat, atunci când constată producerea în fapt a unor cazuri din cele prevăzute la art. 28 alin. (2) lit. c)-o) și la alin. (3) lit. b) sau nerespectarea prevederilor art. 29 alin. (1), dispune suspendarea/retragerea permisului prin nota de constatare încheiată în acest sens și adusă la cunoștința angajatorului.(2)În maximum 48 de ore de la momentul luării la cunoștință a notei de constatare, angajatorul solicită ASFR suspendarea sau retragerea permisului.(3)După primirea solicitării prevăzute la alin. (2), conducerea ASFR aprobă suspendarea sau retragerea permisului mecanicului de locomotivă în cauză și notifică de îndată mecanicul și angajatorul/angajatorii.(4)Mecanicul de locomotivă pentru care personalul ASFR a dispus suspendarea/retragerea permisului este obligat să transmită în termen de 2 zile lucrătoare permisul la ASFR, în vederea suspendării/anulării acestuia, ulterior ASFR procedând în conformitate cu prevederile art. 29 alin. (2).(5)În cazul în care mecanicul refuză predarea permisului către ASFR în termenul prevăzut, ASFR va notifica angajatorul imediat după expirarea termenului de predare, fiind interzisă utilizarea în funcția de mecanic de locomotivă până la momentul încetării suspendării.(6)Operatorii economici prevăzuți la art. 29 alin. (1) au obligația transmiterii către ASFR a situației nominale cuprinzând salariații proprii angajați în funcția de mecanic de locomotivă și de a actualiza această situație ori de câte ori se impune acest lucru.
7.La anexa nr. 3, articolul 17, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Recunoașterea examinatorilor din cadrul CENAFER care efectuează evaluarea privind cunoștințele profesionale generale și a cunoștințelor de material rulant și de infrastructură feroviară se face prin acordarea unei declarații de recunoaștere de către ASFR.
 + 
Articolul IIPrevederile prezentului ordin se aplică operatorilor de transport feroviar, operatorilor care efectuează numai manevră feroviară, precum și administratorului/gestionarilor de infrastructură feroviară care dețin salariați angajați în funcția de mecanic de locomotivă. + 
Articolul IIIAutoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR și operatorii economici prevăzuți la art. II vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul transporturilor și infrastructurii,
Bogdan-Stelian Mîndrescu,
secretar de stat
București, 27 iulie 2023.Nr. 1.443.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x