Având în vedere Referatul de aprobare al Direcției managementul resurselor cinegetice nr. 159.353 din 3.08.2021,în temeiul art. 2 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 81/2021 privind aprobarea metodelor de intervenție imediată pentru prevenirea și combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor și bunurilor acestora, în intravilanul localităților, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, al art. 57 alin. (1), (4) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor,ministrul mediului, apelor și pădurilor emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă modelul de contract de prestări servicii care se încheie între unitățile administrativ-teritoriale și medicii veterinari de liberă practică pentru acțiunile de intervenție imediată pentru prevenirea și combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor și bunurilor acestora, în intravilanul localităților, prevăzut în anexă. +
Articolul 2Anexa face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului, apelor și pădurilor,
Tánczos BarnaBucurești, 9 august 2021.Nr. 1.406. +
ANEXĂ
MODELUL DE CONTRACT
de prestări servicii care se încheie între unitățile administrativ-teritoriale și medicii veterinari de liberă practicăPrezentul contract se încheie în temeiul prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 81/2021 privind aprobarea metodelor de intervenție imediată pentru prevenirea și combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor și bunurilor acestora, în intravilanul localităților, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. +
Articolul 1Părțile contractanteAutoritatea contractantă:Primăria/UAT ……, cu sediul în ……., telefon ………, fax ……., cod de înregistrare fiscală ………., cont nr. …………. deschis la Trezoreria ……….., reprezentată prin ………….., în calitate de achizitor, pe de o parte,șiCabinetul medical-veterinar/S.C. ………….., cu sediul în localitatea …………, județul ………….., telefon ………., e-mail …………, înregistrat în Registrul unic al cabinetelor medical veterinare cu nr. …………./înregistrată la oficiul registrului comerțului cu nr. ……, C.U.I. …………, cod fiscal nr. ……….., cont nr. ………….. deschis la ……………., reprezentat/reprezentată legal de ………………, identificat cu BI/CI seria ……….., nr. ………….., în calitate de prestator, pe de altă parte. +
Articolul 2 DefinițiiÎn prezentul contract, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)contract – actul juridic care reprezintă acordul de voință al celor două părți, încheiat între o autoritate contractantă – în calitate de achizitor și un prestator de servicii – în calitate de prestator; … b)achizitor și prestator – părțile contractante, așa cum sunt acestea numite în prezentul contract; … c)servicii – totalitatea activităților desfășurate de prestator în cadrul prezentului contract; … d)prețul contractului – prețul plătibil prestatorului de către achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală și corespunzătoare a tuturor obligațiilor asumate prin contract; … e)forța majoră – un eveniment mai presus de controlul părților, care nu se datorează greșelii sau culpei acestora, care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului și care face imposibilă executarea și, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluții, incendii, inundații sau orice alte catastrofe naturale, restricții apărute ca urmare a unei/unui carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunțiativă. Nu este considerat forță majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligațiilor uneia din părți; … f)zi – zi calendaristică, dacă nu se specifică în mod diferit; an – 365 de zile. … +
Articolul 3Obiectul contractului3.1.Obiectul prezentului contract îl reprezintă asigurarea de servicii de intervenție imediată pentru prevenirea și combaterea atacurilor exemplarelor de urs brun asupra persoanelor și bunurilor acestora, în intravilanul localităților. … 3.2.Activitatea prestatorului se desfășoară în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 81/2021. … +
Articolul 4Durata contractuluiPrezentul contract se încheie pe o perioadă de ……… și intră în vigoare la data semnării. Această perioadă se poate prelungi prin act adițional semnat de către ambele părți. +
Articolul 5Aplicabilitate5.1.Contractul intră în vigoare la data semnării. … 5.2.Prin intrarea în vigoare a contractului se înțelege începerea efectivă a serviciilor de către prestator în favoarea achizitorului. … +
Articolul 6Prețul și modalitatea de plată6.1.Tariful convenit pentru servicii este de ………… la care se adaugă TVA, dacă este cazul. Plata se va efectua în termen de 30 de zile de la data primirii fiecărei facturi. … 6.2.Plata facturii se va face prin ordin de plată în contul indicat/înscris pe factura fiscală. … 6.3.În cazul în care nu se achită la scadență facturile emise de către prestator, achizitorul se află de drept în întârziere în ceea ce privește executarea obligației de plată a prețului contractului. Pentru plata cu întârziere față de termenul scadent al facturilor emise în baza prezentului contract se vor percepe penalități de întârziere, conform legislației în vigoare. … 6.4.Prețul contractului poate fi ajustat doar în cazul în care au loc modificări legislative sau au fost emise de către autorități acte administrative care au ca obiect creșterea/diminuarea costurilor pe baza cărora s-a fundamentat prețul contractului și/sau doar în măsura strict necesară pentru acoperirea costurilor salariale. … +
Articolul 7Obligațiile părților7.1.Obligațiile prestatorului sunt următoarele:a)asigură prezența la acțiunea de intervenție imediată; … b)asigură intervenția imediată, intervenția prin tranchilizare și relocare, extragerea prin eutanasiere, astfel cum sunt definite în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 81/2021; … c)dispune de echipamentele specifice de intervenție; … d)pregătește echipamentele de intervenție și se deplasează de urgență spre zona de intervenție; … e)face analiza gradului de risc împreună cu ceilalți reprezentanți ai echipei de intervenție și stabilește natura intervenției; … f)după finalizarea intervenției completează și semnează raportul de eveniment; … g)nu părăsește locul evenimentului până la soluționarea acestuia și informează achizitorul despre eveniment și modul de soluționare; … h)marchează exemplarele de urs brun relocate cu colar GPS/crotaliu de ureche și cip; … i)asigură asistență veterinară pe tot parcursul relocării exemplarului de urs brun. … … 7.2.Obligațiile achizitorului sunt următoarele:a)contactează prestatorul și convoacă echipa de intervenție constituită la nivel local, aflată cel mai aproape de zona de intervenție; … b)comunică prestatorului toate informațiile pe care le deține, necesare desfășurării în condiții optime a activității de intervenție; … c)coordonează intervenția asupra exemplarului/ exemplarelor de urs în cauză și sprijină prestatorul pe parcursul derulării intervenției; … d)asigură accesul reprezentanților prestatorului în zona de intervenție; … e)pune la dispoziția prestatorului orice echipamente necesare intervenției pe care le deține; … f)achită facturile emise de către prestator în condițiile prezentului contract. … … +
Articolul 8Încetarea contractuluiÎncetarea prezentului contract poate avea loc în următoarele situații:a)prin acordul scris al părților, înainte de termenul prevăzut, în baza unor motive temeinic justificate, cu condiția înștiințării în scris cu cel puțin 30 de zile înainte de data renunțării; … b)la expirarea termenului; … c)prin rezilierea contractului pentru cauză de neexecutare culpabilă de către una dintre părțile contractuale; … d)prin apariția unei incapacități legale care să împiedice executarea prezentului contract. … +
Articolul 9Forța majoră9.1.Forța majoră este constatată de o autoritate competentă. … 9.2.Forța majoră exonerează părțile contractante de îndeplinirea obligațiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acționează. … 9.3.Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acțiune a forței majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părților până la apariția acesteia. … 9.4.Partea contractantă care invocă forța majoră are obligația de a notifica celeilalte părți, imediat și în mod complet, apariția cazului de forță majoră și să ia orice măsuri care îi stau la dispoziție în vederea limitării consecințelor. … +
Articolul 10Notificări10.1.În accepțiunea părților contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte părți este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prezent(ă) în partea introductivă a prezentului contract. … 10.2.Schimbările datelor de contact/corespondență ale părților contractante, necomunicate de acestea, nu pot fi imputabile părții adverse. … 10.3.În cazul în care notificarea se face prin poștă, ea va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire și se consideră primită la data menționată de oficiul poștal primitor. … 10.4.Refuzul primirii notificării pe cale poștală și/sau prin curier de oricare dintre părțile contractante nu va putea fi invocat de aceasta ca motiv de neîndeplinire a procedurii. … 10.5.Notificările verbale nu vor fi luate în considerare de niciuna dintre părți, dacă nu sunt confirmate prin intermediul uneia din modalitățile prevăzute la alineatele precedente. … 10.6.Înștiințările și notificările vor fi transmise la adresele de mai jos:către achizitor: ……………………..către prestator: …………………….. … +
Articolul 11Soluționarea litigiilor11.1.Părțile convin ca toate neînțelegerile privind valabilitatea contractului sau cele privind interpretarea, executarea ori încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale amiabilă, în termen de 15 zile lucrătoare de la intervenirea acestora. … 11.2.Dacă achizitorul și prestatorul nu reușesc să rezolve în mod amiabil divergențele contractuale, fiecare parte poate solicita ca disputa să se soluționeze de către instanțele judecătorești competente din România. … +
Articolul 12Limba care guvernează contractulLimba care guvernează contractul este limba română. +
Articolul 13Legea aplicabilă contractuluiContractul va fi interpretat conform legilor din România. +
Articolul 14Dispoziții finale14.1.Modificarea/Completarea prezentului contract se face prin act adițional încheiat între părțile contractante. Orice modificare a datelor de contact din preambulul contractului se va aduce la cunoștința celeilalte părți în termen de maximum 24 de ore. … 14.2.Prezentul contract reprezintă voința părților și înlătură orice altă înțelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui. … Prezentul contract se încheie la sediul achizitorului astăzi, …… în 3 (trei) exemplare, din care unul a fost înmânat prestatorului, iar celelalte 2 (două) rămân la autoritatea contractantă.
Achizitor,
…………….
Prestator,
………………..–-